Prosim o pomoc s vyberem-cyklista amater

39 nepřečtených
  • MichaelaAD

    Dobry den vsem, chtela bys Vas pozadat o pomoc s vyberem kola. Budu si kupovat sve prvni. Precetla jsem tu několik diskusi, ale jsem naprosty neznalec.

    Nerikaji mi nic znacky kol, typy, velikosti jednotlovych komponentů.

    Rada bych trekove/krosové kolo. Chtela bych jen kotoučové brzdy. Merim 174 a vazim 59 kg. Cena max 12–13 tisic.

    0 0
    • palo7  

      Jestli jsi četla dobře, tak už víš, že by jsi měla v této ceně buď oslovit stavitele a nebo hledat v bazaru.

      A taky jsi určitě narazila na to, že by mohla být třeba lepší volba MTB 29 HT na jezdivých pneu.

      0 0
    • MichaelaAD  

      Vzhledove a cenove mi padlo do oka toto. Ale jak jsem psala, o kolech nevim vubec nic. 

      0 0
      • Davidakta  

        Vůbec nekoukej na e-shopy, projdi prodejny v tvém okolí, řekni že máš 13k a vybírej podle oka. Určitě se projeď i na mtb, bude pohodlnější a určitě líbivější

        0 0
      • palo7  

        Vkládej odkazy a napiš na jaké užití to kolo plánuješ

        0 0
        • scalar  

          Tak hned ten první odkaz je přesný opak toho, jak by mělo zbýt kolo osazeno.

          0 0
          • palo7  

            Právě to není odkaz, a nechce se mne to hledat.

            Ale všechny sériovky v té ceně budou shit, ale to ty víš nejlíp ;-)

            0 0
    • 123J  

      Nech si potavit kolo od někoho z tohoto fóra. V obchodě ti prodají neprodejnou plečku a ještě ji vychválí.

      0 0
      • Martin  

        jj. Scalar, Maajkee… stavitelů se tu pohybuje fůra, stačí jen hledat.

        0 0
    • filipino_23  

      zbehni do kramu, vyber kotucovky a farbu, ktora sa ti paci a je to

      0 0
      • scalar  

        A fakt, že to bude mít pro ni nefunkční vidlici, nesmyslné převody a obrovskou hmotnost není podstatný?

        0 0
        • Namtos  

          Za cenu 12tisíc za nové to bude vždycky o levných (těžších) komponentech…

          0 0
        • filipino_23  

          tak slecna moze rozpisat naco konkretne to kolo bude vyuzivat. ak by ho mala len na dopravu z bodu A do bodu B je jedno aku plecku kupi

          0 0
          • 123J  

            Z bodu A do bodu B, může být i 80 km, možná i víc

            0 0
            • Davidakta  

              Samozřejmě jestli má v téhle době nějaký stavitel čas, stavět kolo za 13k, tak s chutí do toho.

              0 0
              • Namtos  

                A jakej je rozdíl mezi stavbou za 20 a a za 13k? Pokud na tom má +/- nějaký zisk a zákazník ho osloví právě se specifickými požadavky, které se mu u sériového kola nelíbí třeba převody nebo změna na odpružení…

                0 0
                • Davidakta  

                  Neznám velkoobchodní ceny, tak si ten zisk nedokážu představit.

                  0 0
                  • Namtos  

                    To by ti nejlíp řekl Scalar .. Ale jako každý podnikatel si na každý svůj produkt dá přidanou hodnotu (práce a vedlejší spotřebák jako vazelíny oleje atd.)

                    0 0
                • jIrI___  

                  Jsi si jist, že člověk kupující si své kolo bude mít potřebu ladit převody dle svých preferencí? Kolo od stavitele mi připadá fajn v případech, kdy má člověk zcela jasnou představu, co od kola očekává a sériové stavby mu to nejsou schopny nabídnout.

                  0 0
    • plysovykozisek  

      Za tu cenu jedině oslovit nějakého zdejšího stavitele- stavba.

      0 0
    • MichaelaAD  

      Dekuji za reakce, je mi jasne, ze v obchode mi doporuci cokoliv… Hlavne aby prodali, doporucovali mi rock machine, kross a gt. A abychom se vešli i s kotouč. brzdami do 13 tak pry lonsky ci predlo sky model. Jinak chci jezdit jen po cyklostezkach. Jsem z Litomeric, takze klasika podel Labe. Jen vike dove vyjížďk s mym rocnim prckem, ktereho budu mit v sedacce. 

      0 0
      • Namtos  

        Práce a náklady od roku rostou, a tak se každým dalším rokem výrobci snaží ušetřit tím, že za stejné peníze osazují levnější komponenty – takže z koupi staršího ročníku bych vůbec neměl strach, můžou tam být ve finále lepší komponenty oproti letošnímu modelu a výběhové modely mají i nějaké cenové zvýhodnění ..

        0 0
      • palo7  

        Jestli to bude předloňský model se slevou třeba okolo 50%, tak to už by v ceně 13tis. mohli být dobrý.

        0 0
    • standoslav  

      Ajajaj, první kolo se sedačkou a ročním + dítětem, to bude asi bolet.

      0 0
      • MichaelaAD  

        Mozna jsem se spatne vyjadrila. Samozřejmě nezacinam az ted jezdit na kole.

        0 0
    • MichaelaAD  

      Dobra dekuji, takze v teto cenove relaci jsem pochopila, ze ani na znacku koukat nemam? Nebo bych se preci jen mela na nektere zaměřit?

      0 0
      • Davidakta  

        Značku neřeš, starší model v akci by mohla být správná cesta

        0 0
      • Kacko  

        Pozor tady jsou samí odborníci jak poleno. Na tvém místě bych zašel do prodejny a nechal si doporučit. Ideálně prodejnu v okolí, kde na tebe budou příjemní, s férovým chováním. Budeš jim ho tam pak dávat do servisu.

        Poptej se po zlevnených modelech, řekni na co to potřebuješ a kup kolo co se ti bude líbit, abys z něj měla radost.

        Kolo zkus před koupí projet, zkousej prehazovacku, jak se ti sedí, jestli nic necvaka a nevrze, jestli se příjemně a pohodlně ovládá. Zeptej se kolik bude u nich stát servis a omrkni hodnocení prodejny na netu.

        V téhle cenové kategorii se není třeba bát, že by nejezdilo nebo se hned rozbilo, ať už bude od jakékoliv značky.

        Bude potřeba ho alespoň jednou ročně dát na servis, aby ho promazali a seřídili.

        0 0
        • Kacko  

          Pokud pro malého už sedačku máš, tak bych se domluvil ať ti ji rovnou namontuji. Také bych pořídil zvonek a blatníky.

          0 0
        • Namtos  

          Tak ideální by bylo, kdyby jí někdo z okolí Litoměřic doporučil ověřený obchod/servis. Milí jsou na tebe vždycky.- ale to nezaručuje , že si odveze kolo odpovídající velikosti…

          0 0
          • Kacko  

            Tjn. Ještě mě napadl zámek na kolo. Nekupovat lankový, ten jde snadno střihnout. Musí to být alespoň řetězový.

            0 0
        • jIrI___  

          +1. Zvlášť pro neznalého je to servisní místo v bydlišti poměrně podstatná věc. A především bych se v obchodě nedíval na cenovky, ale šel rovnou za prodavačem, že mam takový a takový rozpočet a co mi za něj může nabídnout. Když jsem to zkoušel v místních prodejnách, tak mi byla nabídnuta kola s cenovkou vyšší i o 20–25%.

          0 0
      • scalar  

        Spíš jen potřeba zaměřit se na osazení kola, aby mělo vzduchovou vidlici (pružinová nebude pod tak lehkou jezdkyní fungovat a je těžká), ideálně Shimano Alivio osazení, kliky s integrovanou osou a rozumnými převody (22/32/44), Shimano hydraulické brzdy, aspoň trochu slušné náboje a ráfky…

        0 0
        • Davidakta  

          A jseš si jistý, že takové kolo existuje?

          0 0
        • embi  

          tak hlavne odpruzenou vidlici by to mit vubec nemelo, viz tazatelcino upresneni jizdniho terenu.

          prekvapuje me, ze adorovany stavitel jako ty, tohle nepostrehne…

          0 0
          • jIrI___  

            Žena jezdí úplně stejný „terén“ a když jsem jí odpruženou vidlici na zkoušku vyměnil za pevnou karbonkou, tak zhodnocení bylo, že to moc drncá a že na tom jezdit nebude :). Amatér B-F a gramařinou nepolíbený ocení aspoň polofunkční vidlici před ušetřeným kilem a půl, protože rozdíl v pohodlí pozná během prvních metrů, ale rozdíl v hmotnosti už ne.

            0 0
            • Davidakta  

              Ty si dovoluješ veřejně prohlašovat, že jiná než vzduchová vidlice je použitelná? :D

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.