Podle tohoto vlákna je zde docela velká skupina uživatel mechanických kotoučovek, zejména BB7. Pokud vozíte mechaniky, zajímalo by mě z jakého důvodu jste jim dali přednost před hydrama?
Podle tohoto vlákna je zde docela velká skupina uživatel mechanických kotoučovek, zejména BB7. Pokud vozíte mechaniky, zajímalo by mě z jakého důvodu jste jim dali přednost před hydrama?
cena, seřiditelnost, jednoduchost bych řekl :)
Pravda, seřídím je i já ! ;)
tak tak
Je to naprosto blbuvzdorna a bezudrzbova brzda s dostatecnym vykonem.
blbuvzdorna hej, bezudrzbova no dajme tomu s dostatocnym vykonom bych uz nesuhlasil. fading maju naprosto tragicky co vyplyva z ich podstaty a je tak na urovni prvych hydier grimeca alebo sachs. navyse hmotnost je naprosto tragicka. jedine tak na nejkay street bike na blbnutie inak nie.
Naprosto tragicka hmotnost je uvadena nize, muzes pohledat. Vadnuti k tomu ti nic nereknu, tam jsou na vine desky, ne brzda.
to neni pravda, to vyplyva z podstaty, proste ked to nema kde expandovat tak sa to prehreje a nebrzdi a na to su vzhladom na malu plochu mechaniky nachylnejsie jak V-cka.
Co nema kde expandovat? O male ceho plose je rec?
No to roztavené lanko nemůže expandovat do expanzky :)
mala brzdna plocha kotuca v porovnani s plochou rafika cize je nachylnejsi na prehrievanie. ked brzdis vznika teplo, u hydier sa vplyvom toho roztahuje kvapalina do expanzky takze viac menej (v zavislosti od riesenia) zostava zachovana potrebna sila na vyvynutie danej brzdnej sily ako aj poloha paky v ktorej je tato sila vyvyninuta. to u mechaniky platit nemoze lebo nema co a kam expandovat.
Opravdu netusim o cem mluvis. O jake plose rafku? Pokud ti jde o odvod tepla z desek, tak tvoje teorie s hydrama rozhodne nebude fungovat u vsech, nektere maji treba plastove pistky, tudiz tezko budou nejake teplo odvadet do kapaliny. Proto zopakuju co jsem psal, u mechanik je nejake vadnuti dane deskama. Pokud budou organiky, tak muze nastat stav ze se utavi, zhori. U sintru tezko. Navic i ten mechanicky trmen bude teplo pomerne solidne odvadet, je pomerne masivni, pistky jsoou duralove.
souhlasim, ze to neplati. ale v cem je to problem? :-D
No ale to roztahování kapaliny do expanzky určitě není nějaká bonusová výhoda hydraulik, spíš je to nutnost, aby mohly po zahřátí fungovat. Kdyby to šlo bez zahřívání a roztahování kapaliny, bylo by to jistě výhodnější. Proto vznikají všelijaké chladiče na třmeny, bimetalové kotouče atd.
A hlavne se kvuli tomu preslo od uzavraneho systemu k otevrenemu.
Přesně tak.
soudruhu kolego, mas v tom velmi kvalitni zmatek… :D
tak ma pouc.
a poprosil bych bez toho sudruha, to ako naozaj nie.
jaký je rozdíl v tom, když brzdíš se plnou expanzkou nebo poloprázdnou?
kym z nej ma co dotekat tak ziadny.
asi stejný jak když z Tiny dělal hlavní dealerku 650B v čechách a na slovensku, možná soudruh není ale ovce určitě:-)
Jo, rozumíš tomu :-) Lanko bude expandovat do navijáku lanka.
vidis to ma nenapdlo, fakt tomu nerozumiem.
fejding je jako ze vadnou, jo?
s tim mam ale presne opacnou zkusenost. bb7 na 160/160 kotouci jsem nikdy neuvaril. u hydraulik jsem musel davat dopredu 185.
To bude tim, že při brždění děláš z kinetický energie teplo, no a když mechaniky nebrzděj, tak neni kde bys to teplo vzal, žejo )
no hlavně to má vliv na globální oteplování a to je špatně
Tak to já zas neřešim, protože kdybych tolik nebrzdil, tak se o mě bude ohřejvat vzduch jak bych letěl rychle, a to by bylo globálně eště teplejší!
už sa to riešilo. je to blbost a ty to víš… ;o)
jasne, a preto teraz najnovsie lietadla maju tiez mechanicke brzdy.
Podle stejne logiky ti muzu napsat, ze proto maji najnovejsi vlaky mechanicke kotoucovky. Proste argument jak noha.
to si robis asi srandu, to uz nemali ani parne vlaky.
Aha, tak nic, nema to smysl.
ok, dobre, nerozumiem tomu. mi teda vysvetli jedinu vyhodu tohoto davno mrtveho a prekonaneho konceptu ktory nemoze hydram konkurovat ani vykonom ani dakovatelnostou. jedine plus co si viem predstavit ze furt je to lepsie jak V a v pripade ze ides na mesiac do indie tak to teoreticky moze byt jednoduchsie servisovatelne (co plati ja pre ine komponenty).
Treba pro me je hlavni vyhoda v tom, ze je muzu dat na kolo svoji pritelkyni. Hydry jsem zkousel, ale nemam nervy na to ji opakovane vysvetlovat, jak nasadit kolo, ze nesmi zmacknout na paku, pri vyndanem kole atd. Dalsi plus je pro me jednoducha udrzba, protoze me nebavi se v necem zbytecne hrabat, kdyz se toho muzu usetrit.
Tim je vsak nijak nevyzdvihuju, nikde nerikam, ze je to to nej, jezdim i vecka, i hydry kotoucove a rafkove. Proste pro me maji, pro urcite pouziti jiste vyhody.
ukaz mi letadlo s mechanickyma kotoucema:)))
jednak to s tím vůbec nesouvisí a druhak letadla často vůbec nemají kotoučové brzdy.
No to je mi jasne:)
rec bola o hydraulike a nie kotucoch.
treba davat vsade smajlikov?
ne:)
ale boeing ne 8o)
má proste fóbiu z brzdového lanka. rači si vozil drahú tažkú grimecu ktorá sa furt srala a nebrzdila, jak by si vozil véčka. to je potom tažká debata… ;o)
ked by uz bola debata o tom tak mali vsetky vyhody co dnesne hydry oproti V-kam akurat to boli jedny z prvych takze mali kopu much, to je pravda. ale hlavna vyhoda – spolahliovst a davkovatelnost za kazdych podmienok o com sa moze V-kam iba snivat jednonacne bola.
Já trochu rozvinu tvou otázku. Jak jsou na tom s váhou proti hydrám?
Váha je tragická, tím jsem byl donucen jít do formulek R1.
Už na to koukám. Samotnej třmen BB7 je o cca 65g lehčí oproti třeba třmenu elixir R ale i s pákou a hadicí. To je fakt bida.
BB5 jsou o něco lehčí :)
to je hrůza, ještě že je nemám, šak bych s nima ani kopec nevyjel
Pokud bych náhodou musel někdy vyměnit moje milovaná Véčka na HT za kotouče, tak by mi celkem bylo jedno jestli hydry, nebo mechaniky, ale když celej komplet mechanik bude o 0.5 kg těžší, tak bych do nich nešel ani zadarmo.
Přesně tohle jsem musel řešit. Proto nakonec ty R1, bo jsou lehké.
Docela by mě zajímalo, jestlito někdo fakt vážil a porovnával. Už jsem po tom před časem pátral, jestli by to mělo smysl přejít z fungujících a blbuvzdorných mechanik na hydrauliku.
Co jsem našel na e-shopech, tak by ten rozdíl v hmotnosti neměl bejt tak obrovskej, jak tu píšete. Otázkou je, co vše bylo v e-shopech váženo.
Shimano XT BR-M785 290g+300g
Hayes MX2 327g+327g
Rozdíl v hmotnosti pák bude zas nahrávat hydraulikám, ale myslím si, že ten avizovaný půlkilogram to jako celek zdaleka nedá.
Kubad to má na váze, třeba moje R1 jsou lehčí, než véčka.
Proč furt porovnáváte 4× dražší brzdy s bb7?
Neporovnáváme 4× dražší brzdy s BB7, ale 8× dražší s véčkama.
No jo, koukam.
To jsem čuměl, dokonce i s kotoučema. Ae ta cena je poněkud sprostá.
Řekl bych přímo prasečí :-(
Tak je možný, že v těch hmotnostech hydraulik už jsou započteny i páky a hadice, kdežto u mechanik ne. Páky mechanik koukám cca 160g+160g. A bovdeny+lanka kolik? 100g dohromady? Víc snad ne. Takže to máme mechaniky skutečně cca 1kg, a hydrauliky cca 0,6kg. Je-li to tedy tak, pak beru zpět svůj předešlý příspěvek, skutečně je to rozdíl 0,4kg. Pokud máte někdo v praxi ověřená čísla, sem s nimi. :-)
Hmotnost pák mechanik jsou třeba u Avid SD7 180 g za obě (pár), jedna tedy 90 g. Dají se obyčejné 150 g za pár.
Jinak třmen 1 ks BB7 s deskama váží 181 g.
Já to také tak počítal a ještě musíš připočíst bovdeny a lanko a jsem skoro na těch 0.5 kg.
a hydry vážíš s hadicema a kapalinou?
Jo, co jsem psal u elixir R byla váha s naplněnou hadicí
Komplet Avid BB7 přední + zadní, páky SD7, bovdeny, lanka a včetně zadního adaptéru na 160mm váží 770g.
No a Sh XT08 ve stejnem setupu maj 285g + 323g (nekracene),Sh 485ky 303g + 340g (kracene).A presto ze ty Sh nejsou nejlehci brzdy, tak furt nevidim tech 0.5 kg rozdilu. Co uvadis sic nemam zvazeno komplet, ale vychazi mi to s myma obdobne, spis min diky lehcim pakam.
Ad anketa, hydry maj fajnovejsi krok, jinou vyhodu nevidim.
Blbovzdornost, jednoduchá montáž, cena, při přechodu z V jsem nemusel kupovat nové páky.
výše uvedené a navíc mám vzadu véčka, tak abych měl stejný páky (kotouč mám jen vepředu)
BB7 mám na třech bajkách. Nadchly mě hned ze začátku. Nevídaná spolehlivost, velmi dobrá účinnost, seřiditelnost, žádné škrtání kotouče, žádné tvrdnutí nebo propadání páky, žádné přehřívání kapaliny a zavzdušňování. Jediná nevýhoda je vyšší hmotnost. Svými vlastnostmi nezapadají do našeho spotřebního světa, proto se na sériová kola skoro vůbec nemontují.
Souhlas, jen mě napadlo, co použít šrouby ti, váha trochu sleze, třeba na zadní brzdě to jsou 4 šrouby.
váha sleze, cena vyleze :-(
Blbovzdornost, jednoduchá montáž, cena, při přechodu z V jsem nemusel kupovat nové páky. Bezudrzbova brzda s dostatecnym vykonem. Navíc mám vzadu véčka, tak abych mohl mít stejné páky (kotouč mám jen vepředu), pokud bych o to časem stál…
Mechanicka kotoucovka je neco naprosto blbovzdorneho. Hodi se na expedicni kola, kde musi byt vsechno robustni a ma gramy se tak nehledi..
Víc než rok jsem se trápil s Formulema RX. Cinkání, škrtání, při výměně kola nutnost dodržovat podivné rituály, aby to pak neškrtalo. Je tu o tom dost vláken …
Teď mám BB7 a vše výše popsané je minulostí. Navíc si díky pákám Speed Dial můžu nastavit brzdy podle svých potřeb. A to i velikost mezery mezi destičkama a kotoučem, což byl u těch Formulí největší problém.
Hmotnost je sice vyšší, ale to ticho při jízdě to bohatě vynahradí.
vidiš, já mam bb7 jako první kotouče a furt točim a šteluju desky aby to neškrtalo, ale abych zas nepromáčk skoro celou páku než destičky dolehnou…
A máš ty Speed Dial páky, kde si můžeš nastavit poměr síly a dýlky chodu páky? Jestli ne, tak to může bejt jak píšeš, jinak je to jen o seřízení.
sd7 na nejdelší chod. spíš se mi zdá že se mi každou chvíli nějak zvlněj kotouče. nebo se pode mnou kroutí kolo. ;-)
A jaký tam máš kotouče? Náboj? Vidlici?
http://www.bike-forum.cz/…l-11868.html
že to škrtne v zatáčce by mi nevadilo, ale že to doma jak blbec vyšteluju, párkrát zabrzdim a zas to škrtá (předek i zadek), to jsem při přechodu od V nějak nečekal… ne že by to při větší mezeře nemělo dostatečnej výkon, ale jsem holt zvyklej z V na nějaký chování, a tady musim víc promáčknout brzdu než se desky potkaj a zabere to.
„Na nejdelší chod“, to chápu tak, že dlouhým chodem páky, se minimálně pohnou desky. Spíš bys to měl mít obráceně ne? Pak můžeš nastavit větší mezeru mezi deskama a kotoučem.
na nejdelší chod lanka.
Tak to jo.
Jestli se ti takhle kroutí vidlice, tak to by ses s Formulema RX vůbec nerozjel :-) Tam byla mezera mezi deskama a kotoučem asi 0.1mm …
Mám ji na zadku proto, že z předku mi zbyly ještě destičky, potom, co sem ji vyhodil. A až dojedu destičky, tak půjde do háje i ze zadku (i když mi tam zas tolik jak vepředu nevadí). Jen tak mimochodem ta blbuvzdornost a seřiditelnost: u bb5 se zaseklo úplně vysunutý ovládací kolečko a nejde zpět. Nijak ani klíček, prostě nejde. To pístky u hyder jednou za těch 10 let rozhejbu vždycky..
asi ze stejneho duvodu jako kdyz vozi duše… nemaji na to mentalne :)
cena srovnatelna s hydrama, hydry jsou lepsi a odpadaji problemy s bowdenama je potreba mensi silu na pace, udrzba a serizovani vyjde nastejno…
realne duvody jsou podle me jen dva a to ze maji jednu brzdu stale Vcko takze aby meli stejne brzdove paky , nebo ze cestujou na velke dalky nebo v extremech – velka zima cesty pustinou… kde kdyby se hydry vysraly tak je neopravi kdezto mechanicku uvdycky nejak rozchodi
jeste me teda napadaji duvody – boji se noveho, maji v rukach nasrano, nebo jim to nekdo chytreblbe poradil :D
To jsou zase kecy! :)
+1
Na mechanické kotoučovky mám ty nejhorší vzpomínky. Asi před 12 lety jsem si je pořídil, protože hydraulika stála 3× tolik. A litoval jsem toho, protože proti véčkům to bylo samé seřizování a účinek horší, jak u véček se soustruženým ráfkem. „Naštěstí“ mi to kolo ukradli…
Skoda, ze nejsi konkretni v udani toho co sis tehda koupil.
To si dodnes tu hruzu pamatuju – tektro.
Tak tam je kritika na miste, ale treba RST byly jeste mnohem horsi:)
Já měl svoje první kotoučovky Suntoury (cca před 8–9 lety) a ty taky nebrzdily :). Pozdější upgrade na BB5 byl citelný pokrok.
+1
Vsak ti je nikdo nenuti. Jezdil si je aspon nekdy, ze v tom mas tak jasno?
Vsadím boty, že nejezdil.
chvili jsem se svezl na BB5kach a teda zadna slava…
jinak nenuti, jen pisu svuj nazor… pred 5ti lety to mohla byt pecka tedka postradaji smysl..
Jo, to mi staci.
:-)
BB5 jsou uplně něco jinýho
co to je, kdyz to nejsou mechanicke kotoucovky?
Jiny desky, mensi moznosti nastaveni, mensi vykon. Rec je to od zacatku o BB7.
ty ale budou mit s pakama bowdenama… snad pres kilo ne?
Tři a půl kila i s deskama.
?? Píšu že BB5 je uplně něco jinýho než BB7, jak seřizováním, tak chodem a brzdným účinkem, BB7 mají stejný desky jako Juicy 7 třeba, BB5 mají jiný.
Presne, dneska kupovať mechaniky nema zmysel, ked ťa len prasiatka vyjdú toľko ako najlacnejšie hydry. Ale na tie expedície to význam môže mat.
takže hydra je púrmensčojs No.1…
Ty měníš brzdy každejch pět let ? Tak na to bych se moh vys*at , když furt fungujou :-)
Já například brzdy neměním každých 5 let… to já každý 2 roky měním bika ;) :D
právě..5 let mi brzdy nevydrží..natož kolo..:D
ja psal neco o tom ze menim brzdy?
Já bych si to taky na kolo nedal (BB5).. Na cross nebo na cesťáka dobrý, ale na kolo do lesa ne.. a to ani na XC.. Brzdí to, podle mojí krátké projížďky, hůř než levný hydry od shimana co jsem dával sousedovi na kolo..
Rec je o BB7 a to od zacatku. Ze sem nejaky znalec zacne motat BB5, za to uz nemuzu.
tak tak tady ten znalec to tady zminil poprve
Ano, tam jsem ale řešil jen hmotnost.
BB7 rozhodně ne, pokud bereme levný hydry od shimana třeba Alivio, tak BB7 brzděj mnohem víc, já bych si je dalk určitě radši a to i do lesa na XC
pokud bereme stejnou cenovou relaci tak srovnavej tak s novyma deorkama ne? ;-)
Stačí použít brzdové páky Avid s plastovým červeným šroubkem (třeba SD7) a točit jím proti směru hodinových ručiček co to jde. Pak je účinek BB7 naprosto brutální a běžné hydry se poněkud nechytají.
To mozna jo, ale zase tim prichazis o mezeru mezi deskama a tim odolnost proti cinkani(silny argument pro mechaniky):)
Kdepak, jen se trochu prodlouží krok páky. Většinou stačí zašroubovat do poloviny a už tak je účinek dost nad průměr.
No..a úpokud chces aby ti paka zabirala v nejakem miste (stejnem jako predtim), tak musis trochu pritahnout lanko a tim zmensis mezeru mezi deskama…mam jak pady SD7, tak mechanickou kotoucovku;)
V každým případě si můžeš vybrat a nastavit si rozumnej kompromis. Neznám hydry, u kterejch se tohle dá nastavit.
To vliv na vzdálenost destiček nemá žádný. Stejně tak se lanko nijak nepřitahuje (jako píšeš výše) – nemá to smysl – to si poladíš vzdáleností destiček.
pravda, také jsme je měl s těma pákama.
To vůbec, pár BB7 dokážu nakoupit za stejnou cenu nebo i levněji než Deore brzdy. Navíc k BB7 jsou i adaptéry jak na přední tak na zadní brzdě.
V kameňáku jsem bral BB7 kus bez kotouče za pětikilo, tak jsem vzal zrovna 4.
Za 500, kde?
ale vpodstate ma pravdu. musis na to mit mentalne. :-)
behem vyletu mne usla a uchcala vidla, vytekla brzda pres membranu v expanzce, aji se mne vcucl tlumic (teda ne behem jednoho vyletu :-D). kdyz vezmu celopevnacka, tak nic z tohoto nade mnou nevisi. vsecko, co je mechanicky, tak se da nejak provizorne poladit, ze relativne vpoklidu dojedu.
ale na sontacku 20km kolem baraku, kdy s kolem dom rychlej dobehnu nez dojedu (10kph prumer) ty hydroficurky chapu. :-))
tak bicyglisti majú požiadavky aby to bolo lacnejšie jak kecky s fajkou alebo aby to vážilo jak dve horalky. alebo aj aj.
to majú potom soudruzi konstruktéři tažké.
ale vpodstate platí,že dokavad vsecko funguje, jak ma jsou hydrauliky lepsi, ale od chvile, co mam bb7 je klid, ostatne jako s veckama ;-)
;o)
tak ideál je, když to bude zadarmo, vážit 0, bez údržby a zastaví tě to na fleku
vlastně nejvíc to splňuje situace, když na kolo vůbec nepolezeš :-)
ale hovno…
No zorovna kdyz uz jsme u toho serizovani, muzu vedet ktera hydra nabizi skutecne volitelne nastaveni chodu paky a vzdalenosti mezi deskami a kotoucem? Jen se ptam. Na nemoznost zvolit si typ paky dle preferenci radeji ani neupozornuju. Z hyder co jsem si mel moznost osahat to bylo vzdy vice mene o tom, ze bud ti chod brzdy vyhovuje a nebo mas proste smulu.
to same jako u vidlice nebo zadni stavby…
bud si vyberes nebo mas smulu…
he?
Tak znova. U V-brake a mechanickych kotoučovek si můžu dle osobních preferencí nastavit:
destičky)
U hydraulik nemůžu nastavit nic, u těch nejlepších s bídou bod 2. Taky nemůžu vzít například páky Hayes a brzdy Shimano, pokud by mi například tato kombinace vyhovovala. V-brake páky můžu s Véčky nebo mechanikami kobinovat zcela libovolně. Možnosti nastavení mechanik jsou tedy úplně někde jinde.
jop, zle sa mi to zaradilo. reagoval som na noxa http://www.bike-forum.cz/…oucovky.html#…
A můžeš si nastavit citlivost a dávkovatelnost? A účinnost? To je myslím první, co potřebuješ, ostatní je na ho*no.
+1
A tohle si můžeš nastavit třeba u Alivio hydraulik?
U hydraulik to máš v základu, netřeba štelovat. (Tedy nevím, zda u všech)
muzes si to nastavit koupi vhodnych hydraulik:DD
asi tak :)
ja myslím že ano. ty ne?
K tomu je přece to červené kolečko na mechanických brzdových pákách Avid. Už se to tu rozebíralo výše.
Skutečně? A to odstraní odpory v bowdenu a tím tu neblahou hysterezi?
Na brzdě je ještě malinkatý imbusek, kterým si šteluješ odpor při stisknutí páky. Když ho úplně povolíš, chodí BB7 velmi sametově a jemně.
hystéria okolo hysterézy je história.
zlahka namazané zabrusované nerez lanko v slušnom bovdene vkuse chodí pekne ;o)
namazane lanko je z dlouhodobejsiho hlediska na skodu.
bowden vkuse, na lanko hustý olej(redrum), do bowdenu riedky teflon. popiš možný problém, budem to sledovat ;o)
vsecko, co je masny, tak casem nataha prach. a i pri bowdenu v kuse znamena, ze lanko na dvou koncich leze ven. a kdyz strikas olej do bowdenu, tak hadam, ze pres konce ;-)), takze tam te mastnoty bude nejvic…
taky jsem mazaval bowdeny, ale imho z vyse popsanyho je to nesmysl. ted max striknu wd, kdyz uz bowden v lanku chodi spatne a zrovna nemuzu nebo se mne nechce ho menit. pri nejblizsi prilezitosti menim. ;-)
teoreticky máš pravdu. teflon striekam len cez konec ktorý je pri páke, redrum samo nedávam až na holý konec lanka. všetko zlahka, žádna lázeň.
kým sa tam natahá dost prachu aby to robilo bordel, tak to mením preventivne.
wédečkom kurýrujem len citybajk, tam ma nesere ked to trochu drhne ;o)
A v zimě to použiješ jako parkovací brzdu?
ani ne, no…
Oproti dobře fungujícím hydrám dobře nechodí. Ono tedy záleží hodně na konkrétím rámu kudy jsou vedené bowdeny (nebo hadice, když se použijí hydry).
Jakmile je vedení s trošku víc zatáčkama a delší, tak dozadu (přehazka, zadní brzda) je to s vedením v kuse velká bída, odpory hodně narůstají. A naopak je to lepší když to v kuse není (samozřejmě pak je to zase náchylnější na zasírání bowdenů).
predná brzda má pri priamom porovnaní s hydrou neznatelný rozdiel v chode.
zadná je pri pomalom stláčaní a sústredení sa o chlp horšia. pri jazde to nepozorujem.
jak si to kdo urobí tak to má. niektoré váčka na bicykloch známych chodia dost hrozostrašne, tažko a zubato
U přední to je lepší, za mě ale rozhodně ne srovnatelné.
S v-čky ve špatném stavu nemá vůbec smysl srovnávat, to je jasné, že to bude ještě mnohem horší. V-čka byla mnohem horší i když byla v dobrém stavu.
asi nemám až taký jemnocit jak ty. fakt to bolo na hranici mojich rozpoznávacích schopností 8o)
Moje predne LX V-cko malo (nez mi ho aj s bikom slohli) chod rovnako lahky ako aktualne BR M595. A drzali taky lahky chod aj 2 roky bez akehokolvek zasahu (vdaka paral. nebolo treba sahat do gumiciek). A to ta hydra chodi ako ma – rovnako lahko ako ina konkurencia na trhu. Ak je rozumne lanko, spravne vymerany bowden a nastavene predpatie na celustiach, tak nie je dovod, aby predne V-cko chodilo horsie ako hydra. Vzadu to uz je rozdiel, aj ked tiez nie tragicky.
Odjezdil jsem přes 20tis. km na XT v-čkách s paralelogramem. Bowdeny a lanka jsem vždy měnil včas, k tomu snaha jezdit co nejlepší špalky. Pak jsem ještě jezdil více tisíc LX v-čka bez paralelogramu. A dále nějaké noname v-čka kdysi ještě předtím a předtím ještě hodně tisíc cantíky.
A lehký chod jako hydry to nemělo nikdy ani zcela nové a to v žádné variantě. O tom jak to brzdilo ani nemluvě.
2 roky bez zásahu a držet pěkný chod, to u mě vůbec nepřicházelo v úvahu. Tenkrát jsem nejezdil ještě tolik kol současně, takže na tom jednom jsem jezdil více. Za dva roky jsem měnil na v-čkách 2× bowdeny a lanka a několikrát špalky a přesto nemohlo být o chodu jako současné hydry (tím myslím i jen odpor páky při mrtvém chodu až do fáze kdy to začně lehce přibržďovat) vůbec řeč.
Nějak jsem s tím odjezdil i náročnější sjezdy v horách, ale rozdíl je jak oproti hydrám.
Dodnes si pamatuju např. sjezd z Javoru, kdy jsem už před půlkou sjezdu musel přidat třetí prst na přední brzdu a dole jsem přesto chytal křeče do prstů (tohle jsem jel na těch XT).
O brždění jedním prstem jsem si v náročnějších sjezdech mohl nechat jen zdát.
A více prsty unavovalo i jen častější lehké brždění.
Teď na The One v pohodě jedním prstem ještě výrazně náročnější sjezdy (než jsem jezdil tenkrát na HTčku) a dole na konci sjezdu ani náznak toho, že bych měl ten jeden prst odrovnaný.
Oproti v-čkám jsou o třídu lepší (ohledně brždění) i asfaltové akce v horách (tedy nejen terén) a to i ta poslední na 29tce (i na 29tce píšu proto, že to na větších kolech brzdí o něco hůře) s Elixíry (které brzdí o třídu hůře než The One).
Konkrétně srovnávám akce Korsika, Sardinie, Biokovo a několik akcí v Alpách.
Ale je to jak u všeho, já rozlišuju i drobnější rozdíly, které tu často někdo vůbec neregistruje a pro mě už jsou zásadní. A mám slabé prsty.
Ze je vykonnost a davkovatelnost rozumnych hydier niekde inde ako V-LX s paral. je jasne. Od coho sa potom odvija vsetko o pocte a bolesti prstov. Ale ten mrtvy chod bol u mna rovnako dobry ako na hydrach.
Citlivost x dávkovatelnost x účinnost – to jsou takové ošemetné pojmy, skoro synonyma. Dá se to však nastavit na vhodných pákách. Mimochodem, Kefalín, taková tolik citovaná dávkovatelnost je k čemu?
Dávkovatelnost je dobrá, když nemáš ABS.
Ano. Dávkovatelnost + účinnost je funkcí proměnných 1, 2, 3.
U mechanik si žádnou dávkovatelnost nenastavíš. Viz různé rady zde na fóru typu ostre brzdy = Elixir, gumove brzdy = shimano. Kdyby sis mohl nastavit dávkovatelnost nastavíš si u Elixirů gumový chod, u Shiman ostrý nástup atd… Možnosti konfigurace nula.
u mechanik si ostrost/davkovatelnost prave nastavit muzes…diky SD7 pakam:)
Sory. Myslel jsem hydrauliky :-)))))))))
K čemu to červené kolečko je, jsem se po létech užívání těchto pák dozvěděl až tady, nikdy jsem s ním neměl potřebu točit. Stejně tak i o pojmech citlivost, dávkovatelnost a ten třetí, teď si nemůžu honem vzpomenout. Takže pro mně jsou hydrauliky z tohoto pohledu opravdu zbytečné, protože u véček jsem žádné tyto speciální vlastnosti nepotřeboval, pač jsem si vše pohodlně organizoval stiskem páky prostřednictvím prstů – pokud jsem chtěl jen přibrzdit, zmáčkl jsem opatrně a jen zlehka, pokud jsem chtěl brzdit více, zmáčkl jsem silněji. Ostatně, stejně postupuji i u hydraulik a nevidím v tom žádný rozdíl, takže podstata problémů ohledně těchto tří pojmů mi stále uniká, u véček (ani nyní u hydraulik) jsem nikdy nic takového neřešil :-)
Děláš jakobys nevěděl, že se tady takový voloviny prostě řešej :)
Na V-ckach som bol tiez celkom spokojny a nic som neriesil a pojem davkovatelnosti som nechapal. Ale pochopil som, ked som bol v silno technickych klukatych serpentynkach, kde kazdych 15m robis otocku skoro o 180 na priestore, kde sa skoro neda zmestit. Takze v tej otocke ides rychlostou okolo 1–2km/h a stojis na brzdach. A v tejto situacii maju V-cka nachylnost sa kusnut a chytat smyk a to aj na prednom. Na hydrach sa to da davkovat citlivejsie.
Pri beznom jazdeni ziadne prinosy hydro-davkovatelnosti oproti V-ckam nepoznam.
To je prostě proto, že každej jezdí jinak a jinde. Oblíbený příklad zastánců hyder je nějakej sjezd někde v Alpách. Ale to sem já v životě nejel, ani nepojedu. Největší kopec v okolí je Říp a i tam véčka stačily.
Osobně sem byl nejvíc spokojenej s LX véčkama s paralelogramem. Se špalkama Koolstop sem je jednou seřídil a pak už jen měnil špalky. Celkem odjeto cca 10kkm.
Stačí aby začalo pršať a véčka prestanú stačiť.
Souhlasím, ale zase je to o tom kde a za jakých podmínek jezdíš. Já normálně v dešti nejezdím. Za sezonu se mi stane tak 3×, že zmoknu. Prostě to není argument, podle kterýho bych vybíral brzdy …
Dobre je pravda že často sa v daždi nejazdí ale prečo ostávať ne véčkach keď hydry už sú cenovo dostupné, brzdia lepšie, nastavujú sa lepšie, majú lepší brzdný účinok ktorý nikdy nie je na škodu a tak ďalej. Je to technický vývoj ktorý sa nezastaví. Tak ako sa prešlo z ocele na hliník a z toho sa postupne prechádza na karbón (už aj v DH je dosť bikov z karbónu) tak sa prešlo z brzdy v zadnom náboji na cantilever z toho na véčka a z toho na kotúče.
Jak sem psal výše. Mám osobní zkušenost s hydrama Formula RX. Vzhledem ke konstrukci brzd, se mi nepodařilo zbavit se různých pazvuků, cinkání, škrtání … Když sem píchnul, tak výměna duše zabrala míň času, než následný laborování s usazením kola tak, aby nic neškrtalo.
Podle četných vláken na stejné téma v tomhle foru nejsem sám. Takže teď mám BB7 a sem zatím (cca 1kkm) spokojen.
Až se ten nezastavitelný technický vývoj dostane k hydrám, kde bude nastavitelná mezera deska – kotouč, rád si je koupím …
tvá poslední věta je i můj důvod, proč doposud používám a budu používat BB7.
Mě by jen zajímalo, když jsou mechaniky tak super seříditelné, jak pánové řešíte to, že se vám sjíždí destičky a tím se mění chod páky???
Pokud vím tak u hydraulik to nemá na chod páky vliv, protože se pístek přizpůsobí, nebo tak nějak jsem to pochopil, každopádně já s tím nemám problém. Přítelkyně co má mechaniky, musím občas znovu nastavit, když se desky ojedou.
On nekdo mluvil o samoseriditelnosti?
To ne, ale píše se tu o tom, že se nastaví a pak se na ně nemusí sahat:-)Což si myslím, že zrovna u mechanik se musí brzdy častěji seřizovat (vlastní zkušenost)…
Ano, to toceni koleckem se jiste da povazovat za nastaveveni, ale zase se to deje jednou za cas, bez naradi a trva to asi 5s seridit desky tak, aby byly tam kde maji byt. Proti srani, ktery muze nastat s hydrama, je to podle me nic.
„proti srani, ktery muze nastat s hydrama“, ano, MŮŽE, stejně tak můžeš na BB7 trhnout lanko, a sereš se s tím taky ;)
lanko muzes vezt s sebou a vymena je v radu minut. se servisem hyder bych to nesrovnaval ;-D
zdejší gramhoniči nepotáhnou k těžkým brzdám ještě lanko, ne? :D fakt je ten, že na hydry jsem už cca 2 roky nesáhnul a brzdí pořád stejně :)
a jak víš, že brzdí, když na ně nesaháš?
jop, samoseřiditelnost je super. niekedy máš sice medzeru menšiu alebo vačšiu jak by si chcel, ale každá sranda nečo stojí…
tým občas znovu nastavit myslíš pootočit kolečko?
No záleží na počasí, třeba předloni mám pocit chcalo skoro pořád a bylo pořád mokro, to by člověk nemohl jezdit vůbec :)
Podle ročního objemu najetých km to vychází na rok 2008, to sem měl o 1/4 méně než běžnou sezonu ;-) V dešti mě jezdit opravdu nebaví :-D
nemusíš v dešti, stačí v zimě, na přední V-brzdě jsem měl pomalu problém v kopci na sněhu dostat kolo do smyku na hladkém úzkém plášťi, z hydrauliky chčije voda, jak se na ní rozpouští kvanta sněhu, řve, ale brzdí, líp než za sucha
kdyz to tady tak pises tak mas nejspis pravdu ale k cemu je to dobre? :D
treba vzdalenost desek od kotouce – to ti muze byt uplne jedno ne? stejne jako pomer chodu desek k pomeru chodu paky ne? :)
ale no tak… 8o)
k cemu je to dobre si moct nastavit vzdalenost mezi deskama? vzdyt tohle te vubec nemusi zajimat ne? :)
napiš to turistovi ;o)
a hlavne s tým pomerom chodu páky a desek- fakt by ti bolo jedno keby páka na plné stlačenie chodila 2mm alebo 2cm?
kdyz to reknu tak, tak hyder je tolik druhu ze si snad kazdy muze vybrat to co mu sedi…
mi nesedi treba vubec formule RX tak si je proste nekoupim, stejne tak jak bych nechtel treba toru s uturnem nebo RB QI ci kontiky… :)
proc si stezovat na to ze mi obycejny rohlik nechutna a delat z toho vedu kdyz si muzu koupit treba sojovy nebo vicezrny… :)
tvar páky, výkon, brzdný prejav, hmotnost, cena…
nemožeš mat hydru všetko jak chceš. vyber si dve, maximálne tri ;o)
a to vsechno ma ta BB7ka jo? :D nepovidej…
kdyz to vezmu tak tk nove XTR maji vsechno podle mych predstav, nejsme narocny…
ne, bavíme sa o hydrách.
tak to je moc fajn ;o)
Není problém všechno kromě té ceny. A i u té ceny to není tak špatné, dost lidem třeba perfektně sednou nové SLX, které nejsou tak drahé.
Poměr chodu páky a desek je důležitý. Jenže tady nastavení u BB7 stejně neřeší vůbec nic.
Pokud nastavíš superkrátký chod páky (na dlouhý chod desek), tak to vůbec nebrzdí.
Takže aby to slušně brzdilo, tak musíš nastavit poměr na co nejdelší chod páky oproti deskám. V tu chvíli aby nebyl chod páky superdlouhý, tak ztratíš tu velkou mezeru a musíš dáš desky blízko kotouči. A následně musíš častěji štelovat abys tu malou mezeru se sjížděním desek udržoval.
Chvíli jsem si s BB7 hrál a jediné přijatelné (pro mě) nastavení bylo to popsané s delším chodem páky. A oproti dobrým hydrám to i tak chodilo mnohem hůře. Sice trošku nefér srovnání kvůli ceně, kde ty dobré hydry budou výrazně dražší. Já bych si ale klidně koupil i takhle drahé mechaniky, kdyby fungovaly srovnatelně s tou dražší hydrou.
Mám rád na celopevňáku jeho spolehlivost, přesto bych si tam mechaniky nikdy nedal.
A Formule mám na dvou kolech a s žádným přehnaným škrtáním ani jinými pazvuky problém nemám.
Teď jsem to ještě zlepšil se SM-RT86 kotouči. Akorát přibyl krátký zvuk po skončení delšího brždění.
Pokud to máš takto, pořád si můžeš koupit variantu BB7 „road“, která je určena pro Cantilever páky. Pak bude na SD7 pákách standardní pozice někde uprostřed, a máš pů rozsahu toho červeného štelovacího šroubu na prodlužování chodu :-)
Pochop už, že mechaniky jsou na hovno, nedají se používat, nebrzdí a musíš na ně mít silné prsty a silné nohy, aby jejich hmotnost ušlapal. To není nic, co dnešní společnost chce.
Jezdit se nějak dá na čemkoliv, dalo se jezdit i na v-čkách a i před tím na cantíkách. Odjel jsem i třeba Dolomity ještě na cantíkách.
To ale nic nemění na tom, že to bylo oproti dnešním lepším hydrám úplně na h…o.
BB7 samozřejmě nejsou takový extrémní rozdíl jako v-čka a už vůbec ne jako cantíky.
Když někomu vyhovují, tak ať je vozí, jeho výběr.
to teoretizujes, ze? ;-P
nemas sanci seridit canti brzdu s v-pakama, aby rozume brzdila. naopak jo.
ále. rozdíl mezi canti pákou a v (mechanika) pákou je jen v dýlce chodu lanka. na promax pákách jsem třeba měl dvě díry na lanko, jedna na kantiky, jedna na V. sd7 to řeší posunem očka na lanko.
naopak, neseřídíš V brzdu s cantipákama, protože ty maj krátkej chod lanka. osobně odzkoušeno.
Lze to seřídit i naopak. Canti páku s V- brzdama jezdím už sakra dlouho :-)
Mně véčka s canti pákama brzdí líp, než s pákama na „V“.
Nastavis, len musis mat sakra dobre vycentrovane. Potom to ale brzdi „jak slak“.
tak to je asi jak to komu sedí. já to zkoušel pár desítek km a byl jsem z toho nešťastnej, bylo to jak houba, účinek brzdy rozplizlej po celym chodu páky. já jsem zvyklej když to jde zostra a krátce, nemam problém zmáčknout silou ani s dávkovánim. ty bb7+sd7 mam taky na nejdelší chod lanka a kdyby to šlo vytočil bych ten šroub eště dál. :o)
tak vecko s canti pakou jsem vozil, aji jsem tak z nouze vozil mtn bb7. seridis a brzdi to lip jak v pakama. ;-)
ten tvuj chod lanka je dany prepakovanim a sd7 paky nejsou univerzal na oba standardy, ale resi zmenu prepakovani jen v ramci vecek.
a jaká je výhoda proti mtn? tam máš ten rozsah vačší, ne?
Já bych ale hlavně chtěl, aby to exceletně brzdilo jako lepší hydry. A když to brzdí o třídu hůře…
I když je to trošku nefér srovnání kvůli ceně, tak prostě lepší hydry vozím a tím je to dané s čím budu srovnávat pro moje použití (konkrétně srovnává s The One).
A konkrétně bych chtěl co nejraktší chod páky (jak mrtvý chod, tak při brždění) a přitom aby to brzdilo opravdu excelentně a stačila co nejmešní síla na páce.
The One jsou první hydry, které vozím dlouhodobě a splňují to na 100%.
Jen ta jejich malá vzdálenost desek od kotouče. Nemám s tím sice problém za jízdy, ale je to trošku náročnější na údržbu (brzda musí být hodně dobře seřízená aby to nedělalo bordel a kotouč nesmí být vůbec ohnutý).
A konkrétně bych chtěl co nejraktší chod páky (jak mrtvý chod, tak při brždění) a přitom aby to brzdilo opravdu excelentně a stačila co nejmešní síla na páce.
ted uz chapu tve stiznosti na slaby prstiky. paka musi jit poradne zmacknout. ;-)
Pořádně abych si rozdrtil tou pákou ty ostantí prsty? :-)
nevidel jsem tvou dlan, takze nevim, jestli opravdu nemas nejaky problem…
kdysi davno jsem taky mel serizeny brzdy, aby hned zabiraly. pak jsem jel do alp, kde jsou trosku delsi sjezdy nez u nas a tam jsem s nastavenim chodu pak procitl. ;-)
dlhý chod mi vyhovuje, medzeru mám malú, kolečkom občas potočím.
že to občs škrtne mi nevadí.
Pokud vyhovuje dlouhý chod, tak tím je to celé u BB7 jednodušší a budou sedět více.
Mně prudí delší chod páky i na Elixírech (oproti The One), i když to není žádný extrém.
Mám krátké prsty a dlouhý chod si nemůžu dovolit. Buď bych měl páku moc daleku, že na ni pořádně nedosáhnu, nebo si přimáčku ostatní prsty, které nemám na páce.
Jo todle je hodne individualni. Ja napriklad mam elixiry vuci gripum nastavene na brzdeni uhazovacekm,t akze i kdyz by sla paka az na grip, zadny dalsi prst si neprimacknu.
Brzdím taky ukazováčkem + páky nastavené na jeden prst, stejně bych ale měl prostředníček na fašírku :-)
Tedy vychází to jen na ten prostředníček na fašírku, ne na všechny prsty :-)
Neměl jsem tedy psát množné číslo.
Teď jsem se byl podívat přesně a ten zahnutý konec, který brání sjíždění prstu z páky, tak mi zasahuje do poloviny prostředníčku (ve chvíli kdy se páka už dotýká prstu, pro vyzkoušení jsem páku přenastavil blíže k řídítkům, aby ke kontaktu došlo).
Asi máš mezi prsty velké mezery :-)
Takhle o mam nastavene ja, vyhovuje mi to nejlepe dlouhodobe. Ukazovak primo v te prohlubni na konci paky elixiru.
Takhle nejak to ma i ja…idkyz tocitko volneho chodu na CRkach nekteri povazujou za kurvitko, ja ti diky nemu presne nastavil jak mi maji brzdy zabirat a jsem plne spokojeny:)
ono to bylo kurvitko u CRek, protoze se to samo pootacelo a drzely se v tom bubliny. U tech novejsich by to melo byt teoreticky upravene.
Hmm..CRka mam asi dva roky…nepootaci se mi samo a odvzdusnit to jde…jestli mam teda novou nebo starou verzi, to nevim:)
V pohode, tak to mas dobrej kousek asi :) Bud rad, me CRka sednou jak chodem tak pakou paradne.
Mozna jo, mozna ne..kdo vi. Ja predtim me Hayes nine a pak Juicy7…tam mne stelovatko okouzlilo a tak CRka byla jasna volba. nemaji takovy kratucky chod jako Rka, ale mi to i vyhovuje. Kdy jedu a mam prst na pace, tka ji muzu zlehka pomackavat a nebrzdim:)
Kdyz si u eRek nastavis paku bliz ke gripu, jako ze to tak vozim, tak maj chod podobnejsi CRkum.
Na to ale není potřeba, na to stačí nastavit tu brzdu, která má ten nepatrně delší chod o to dále od řídítek.
Nastavuju vzdálenost pák vždy dle bodu záběru a ne aby byly stejně daleko od řídítek. A to že je jedna nepatrně dál, když se nebrzdí je mi fuk.
Tak to už je jasné. Nemáš při brždění prst kolmo na řídítka. Mě to tak pro můj úchop a moje gripy vychází (že mám všechny prsty v podstatě kolmo na řídítka v místě gripu).
Takže mám páku o nějaký ten milimetr blíže ke gripu.
Jasne, abych mel prst kolmo na riditka, musel bych si lamat pri mym stylu drzeni zapesti :)
Takhle to mam pekne ergonomicky pro moji osobu :)
V pohodě, každý jak mu to vyhovuje. U mě je to hodně dané Ergony, na klasických gripech mi to vycházelo taky o něco více jak to vozíš.
Zadne hydry nedovolujou nastavit mezeru mezi deskama;)
Jak nechutné a deprimující :-)
Pro permanentně cinkající zoufalce určitě.
Jo, ale ta neváha nakonec zvítězila. Tak holt permanentně a zoufale cinkám. I když mi to vlastně ani necinká, jen takový uchodřoucí zvuk. Cinkání by asi bylo příjemnější :-)
Teď se ovšem naskýtá otázka, zda ztráta výkonu třením na té brzdě není větší peklo, než těch pár gramů u mechaniky navíc.
navic pokud to necinka, ale vydava to jen takový uchodřoucí zvuk, znamena to, ze desky drou o kotouc vic nez malo. ;-)
V tom případě by ale stačilo vystředit třmen.
Takže proto jsem už musel měnit desky.
Při turistove motoru je to bezvýznamna ztráta :-)
To je ovšem i těch 50 g navíc. A měl by to svoje miloučké retro.
+1
Tak!
Scrub Components údajne pracujú na superľahkej mechanickej dvojpiestovej kotúčovej brzde, kde sa budú stláčať oba piesty súčasne. Brzdy budú určené zatiaľ pre CX a Scrub chce mať brzdu „ready“ pre nadchádzajúcu cyklokrosovú sezónu. Som zvedavá na výsledok. Spolu z ich „superlight“ kotúčmi by mohli byť tieto mechanické brzdy ľahšie ako mnohé hydrauliky. Pravdepodobne náš však „prekvapí“ aj cena :)
Takový už se dělaj, název jsem zapomněl.Jo Winzip, ted jsem dočet dál.
No uvidíme, ale bylo by fajn pokud by tenhle pokus vyšel. Mechanickou brzdu s dvěma pohyblivými destičkami jsem viděl od RST (výkon nic moc) a pak ještě jednu, ale už se nevybavuji její název.
Jo, přesně na tyhle jsem si nemohl vzpomenout.
Já si teď pomalu dávám do kupy 29er, tak tam just dám BB7 aby měl nox radost! :)
na takovou svini jako 29er je to vlastne jedno dej si klidne i canti :)
vidis..ja mam na 29 predni mechaniku WinZip(hybou s eobe desky jako u BB7)
ne. u bb7 se hybe jen vnejsi deska. vnitrni je pevna.
ha..ja myslel, ze takhle to maji BB5…no nic:)
U bb7 se kolečky posunují obě desky podle opotřebení destiček (takže šroub na brzdové páce se nepoužívá), ale hýbe se jen vnější. U BB5 se kolečkem posunuje jen vnitřní, vnější se reguluje na brzdové páce šroubem jako u véček.
Kujuu za info:) Na tech mojich se hybou obe desky + u obou se steluje vzdalenost imbusem…jenom je ten nechanismus trochu volnejsi no…
Teď si mi rozbil moji BB7 bábovičku. Já měl za to, že rozdíl mezi BB5 a BB7 je právě v tom, že BB7 mají oba pístky pohyblivé. Pak mi teda uniká rozdíl v seřiditelnosti brzdy. U BB5 se sice nedá imbusem naladit vzdálenost desky od kotouče, ale to se dá zase naladit napnutím lanka na dorazovém šroubu lanka na třmenu. Účinnost brzdy se ladí kolečkem na páce.
Pak už teda jediný funkční rozdíl (alespoň pro mě) mezi BB5 a BB7 jen v deskách.
No ale on je trochu rozdil v tom, v jake poloze paky na trmeni, dosedne deska na kotouc. U BB5 ti pak muze vychazet, ze ke konci desek je rameno, na kterem je uchyceno lanko, uz moc blizko ukotveni konce bowdenu.
To máš pravdu. Mám ale na obou nové desky, tak to nehrozí…:)
Btw. ty si takový znalec: Nevíš, kde by se dal sehnat dorazový šroubek lanka na třmen. Buď já a nebo chlapík v servisu mi ho zlomil (a nepřiznal se), takže zadní brzdu můžu štelovat už jen na páce…:(
Myslis ten serizovaci duty sroub do v nemz sedi konec bowdenu?
Pokud ano, tak me napada leda vyhrabat z nejakeho srotu, mohl by pasovat z nejakych brzdovych pak.
Nepasuje z šaltru Shimano, pák Shimano ani pák Avid…:(
proč mechaniky? snad jen proto, že na brždění stačí… manželce bb5 160mm, mě bb7 se 180mm… bb7 jsou lépe seřiditelné, můžeš štělovat desky z obou stran
na mechanikách si vše vyměníš sám jak u Vbrzd ale o seřiditelnosti jako takové bych polemizoval, jako seřídit se daj, snad kromě haysů mx(4?), které jsem taky měl, ale seřízení nijak dlouho nevydrží ani u jedněch mechanik…furt musíš kroutit kolečkama:) oproti hydrám, které se vlastně seřizují automaticky podle ojetí desek…jediné co hrozí, je nějaké zavzdušnění, ale to je tak málo pravděpodobné, že je to absolutní nesmysl řešit…
a co když ti kuny rozkoušou hadice?
treba mit v batohu hadici kterou umlatis kuny a po upeceni na ohynku je okousat taky!
no to je hrozba, se kterou je třeba počítat stejně tak jako s hejnem útočných vran nebo masožravým jelenem…
ale asi jet třeba na cestu kolem světa, taky bych možná volil bb7, kvůli té řešitelnosti…
:D
Tím „furt musíš kroutit kolečkama“ myslíš pootočení vnějším kolečkem cca jednou za 400 km?
mám pocit, že po každým vyndání kola to chce trošičku poladit, plus se vytahuje lanko, minimálně po výměně(čištění bowdenu), plus destičky + + + pProstě na hydry nemusíš šahat, alespoň já na svoje juicy7, zmáčkneš brzdu a je seřízeno…a ano cinká mi přední kotouč v rychlosti 17,5 – 19km/h
trošku mě přijde, že zdejší klub „zarytých“ fandů mechanik je vzorek lidí, kteří měli tu smůlu, že narazili na vadný kus brzd: nepřesnost z výroby + asi nějaká chyba při kompletaci celku a montáži… vycházím z poměru prodaných hyder a mechanik, který je podle mého minimálně 1000:1
ale jinak proti mechanikám fakt nic nemám, je to prostě systém, kterej je v poho, je to kus techniky, který mě baví, ale…
Já třeba s žádnejma hydrama problém nikdy neměl, přesto chovám BB7 v úctě a s klidem bych si je zase na nějaký kolo dal :)
zarytý=hydry už neeechci, protože nefungují
tak to prr, já na žádný vadný hydry nenarazil, já neměl nikdy žádný :-)
ale klidně je tu zkritizuju :-) to je asi jako když se katolická církev vyjadřuje k sexu :-)
:D
Po každém vyndání kola se rozhodně nic znovu seřizovat nemusí. Klidně 50× se vyndá a nandá kolo, promačkají se na volno brzdové páky se sundaným kolem a nestane se vůbec nic. Pokud měníš bovden, tak samozřejmě to poladit trochu chtít bude. Nicméně bovden tažený v celku vydrží s přehledem dva až tři roky bez údržby či výměny.
Obsedantně kompulzivní porucha? Řikám, že mám ten pocit a furt se v tom štourám:)
:-)))
a když jedeš v blátě, tak dvakrát za vyjížďku..
kolečkem musim kroutit asi tak jednou za dva roky…chod doladím za jízdy na pákách
Pokud pojedeš 60 km v řídkém blátě, který se ti dostane i na kotouče, tak ano, stát se to může. To je obecně takový vrah destiček bez ohledu na typ brzd. Jen u hydraulik to štelovat nemusíš.
na jednom kole mám BB5, poňádž silniční dualy na hydry se tak nějak zatim blbě schání…
(a i když budou co nevidět běžný, zabije to cena)
Měl jsem hydry LX, nikdy se neposraly a někomu nejspíš fungují do dnes.
Vyměnil jsem je za elixir R, katastrofa.Stále zatuhlé pístky a jiné lahůdky:-(
Další mám hayes stroker Ryde, brzdný ůčinek nic moc, ale pořád nějak fakají 4 roky.Vaklají se páky, neustále se zasekávají pístky na pákách atd atd:-)
BB7 jsem koupil ze zvědavosti na zimní kolo, ale tak mě nadchly že zůstaly na letňáku a nejspíš přibydou další na druhé kolo:-)
Odkud jsi bral tu singularku? Lakoval jsi na bílo sám? A jak se s ní jezdí? :)
Nazdar, Singularku jsem bral od jednoho zdejšího.Byly lakovná, ale kvalita laku nic moc.Jinak je to pevná vidlice co něco pozobe:-)
hmm, takže jedině vzít z rebelbiku modrou, obrousit a nechat stříknout :)
tak :-)
Kupoval som nový MTB rám a ten už nemal navárky na Véčka, tak som hneď zobral aj najlacnejšie mechanické kotúčovky aké mali na sklade. No a od vtedy mám vzadu mechanickú kotúčovku a vpredu Véčka.
Takže preto.
Chtěl bys auto s bubnama vepředu a s kotoučama vzadu?
Ona ta najlacnejšja mechanická kotúčovka bude brzdit hůř, než véčko se slušnýma špalkama. Takže bych to neřešil ;-)
Tak, tak…kotúč som vzal len kôli tým chýbajúcim navárkam na V brzdy. Keby tam boli, ostávam pri V-éčkach a do kotúčov sa v žiadnom prípade nehrniem.
A co ráfky dáš keramický aby jsi je neprobrzdil?
Kolik ráfků jsi probrzdil? Já už jeden.
zhruba každých 10kkm a to vycházelo na jeden rok jeden ráfek už ani nevím kolik jsem jich přeplétal a proto už od roku 94 mám hydrauliky a jak jsem již psal v jiných vláknech jsem na ty hydrauliky nemusel sáhnout 8 let tak že až letos jsem měnil kapalinu a destičky. A proto jsem hydrauliky namontoval na všechna kola co mám ve sklepě i holkám co to vytáhnou 2× za rok a zeťákovi čekatelovi jsem je po poslední výjíždce kdy mu prasknul drát a kvůli 8 musel jet bez brzdy je objednal taky
kotoučové hydrauliky od roku 94? Dyť to byly v kurzu kantíky, o véčkách ani zmínka. kotoučovky jakože sachs/amp ± nějakej rok(spíš plus) a to si nejsem jistej že byly hydry, amp určitě ne?
Je jen o 10 let pozadu :-) Jipíku, teď je rok 2012.
jj oprava v tom tenisovo cyklisticko hokejovém šílenství mě tam v mezipřistáních vlítla nějak „9“ místo „0“ samo že od „04“ ale v 94 jsem už montoval véčka ale takový na canti špalky ještě bych jedny v dilně našel (jestli má někdo o ně zájem)
já bych rád brzdil padákem!
nevozim, není důvod…
200 :)
jak to tak čtu, tak podstatnej důvod, proč vozit mechaniky je, že to děsně štve ty kapalináře :-)
haters gonna hate!
Ó ano, to je ono!
a zase je tu takové uplakané vlákno uživatelů mtrvých konceptů:-D kdyby byla pravda aspon polovina zázračných vlastností nadpozemské brzdy BB7 tak by je asi vozilo více než naprosto zanedbatelné množství uživatelů bfka:-D upřímně mě mrzí každý zhrzený majitel hydry který si vybral sračkovou brzdu nebo neměl štěstí na kus a skončil s archetypálními kotvami od avidu, v pravém slova smyslu;) hezkou neděli přeju:-P
kecy
Co bys cekal, prechazi studena fronta, tak koncentrace inteligence na BF stoupa:)
njn nebo se člověk musí učit na zkoušky, však dobre tema, bude ještě sranda:-D
jako upřímně mi je jedno čím kdo brzdí, ale když tu vždycky vaše sekta rozjede chvalozpěvy na BB7 tak se musím pokaždé zasmát;) nezpochybnuji to že bb7 je nejlepší mechanika a zcela souhlasím že je lepší než véčka ale když tu její zfanatizovaní majitelé začnou míchat dohromady maximální sílu brzdy s brzdným účinkem srovnávaným při konstantní síle na páce a neohroženě prohlašují jak bb7 je ve všem minimálně srovnatelná s hydrama či lepší… asi to nemá cenu dále rozvíjet, co:-D
Když ale srovnáš bb7 s hydrama ve stejné cenové realci to jeste Alivio brzdy, tak prostě BB7 brzděj líp a já bych si rozhodně radši dal BB7, s Deore už se to láme na stranu hydraulik, tam už je komfort i účinek.
no vezmu to pro zjednodušení z kupkola ceny
pár bb7 třmen, kotouč (roundagon v setu) + páka sd7 + lanko/bowden: cca.3200
pár deore 12 + slx kotouče sm-rt67: 3100
jinak pár alivio + kotouče sm-rt53: 1900
to že máš na bb7 lepší cenu ze skladu není relevantní, na tom se snad shodnem.
Neschodnem, důležitý je, pokud by si ode mě někdo chtěl koupit brzdy, tak mu Deorka nabídnu za cca 2300,– Kč
a BB7 + Avid FR5 páky + bowdeny a lanka za cca 1600,–
Kotouče si může dát každý jaký chce, jak deorka tak bb7 se prodávají bez nich.
poloz si otazku kolik lidi si koupi veci od tebe a kolik z kupkola… bez urazky :)
vetsina lidi ani nevi ze prodavas nejake brzdy…
teď už jo. :o)
alivio (445) mi brzdilo po odvzdušnení lepšie ako BB7. a hlavne na 445 nemusím siahnuť skoro nikdy
A teď tě příznivci mrtvých konceptů a archaismů roznesou na kopytech. Maajkee s tím už začal :))
Já ve vedlejším vláknu naopak začal s něčím, co teprve přijde :-)
smrt, smrt, smrt!
dobre ty! 8o)
Hoši klid, každému co jeho jest :-)
Naprostá většina uživatelů bika si brzdu nevybrala (koupila cele kolo) a šourá se hlavně po silnici občas polňačce (tedy nepotřebuje kotoučovku, a vlastně ani MTB). Argument o ničem.
„Naprostá většina uživatelů bika si brzdu nevybrala…“
Zrovna tímhle bych si na B-F moc jistý nebyl. V globálním pohledu ale máš pochopitelně pravdu :)
Jenže počet prodejů určuje globální měřítko a běžnej franta většinou buď bere sestavu tak jak je, nebo u něj rozhoduje cool-faktor, takže nějaké exaktní důkazy o technickém pokroku bych v tom rozhodně nehledal.
Nadpoloviční většina by nebyla vůbec schopná nějakou brzdu vybrat kdyby jim to výrobce jejich biků natvrdo nevnutil!
existuje i jiná většina, než nadpoloviční?
Určitě, je jich plno – kvalifikovaná, tříčtvrteční, pětiosminová, dvoutřetinová, 51%, 90%, ve statistikách se objevuje i většina nad 100% :-D
Imperialni jednotky jsou nas vzor!
Jo, zapomněl jsem na propagandu, tam jsou ta čísla obzvlášť výživná :-D
hehe…trebaodstupnovani imbusu:
0,050, 1/16, 5/64, 3/32, 7/64, 1/8, 9/64, 5/32, 3/16, 7/32, 1/4, 5/16, 3/8"
kua jaky je v te posloupnosti smysl?
Hele, ty to dobře víš a rejpeš ;) Kdyby to náhodou nikdo netušil, tak převést všechny zlomky na jmenovatel 64 a smysl je jasný :)
Tak nějak jsem to tušil, jen jsem nemohl přijít na ten společný jmenovatel :-D
No jo, angláni mají zákeřný systém na zvyšování matematických schopností u školáků – místo jednoduchých desetinných čísel jim nutí „naprosto přirozené a triviální“ zlomky, které jim však při každé příležitosti krátí dokud to jde :)
hehe…bez muceni priznam, ze jsme to nevedel..ale konec te rady mi nejak nesedi:(
co s etyce demence v cislovkach, tak vedou francouzi, kteri naprosto zvracenym zpusobem pretvorili sestkovou soustavu do desitkove…60 zustava…70 je 60+10..75=60+15…80=4×20, 92 = 4×20+ 12…kreteni:DD
Podle velikosti se mění i ten rozdíl mezi dvěma velikostmi – nejprve 1/64", pak 1/32" a pak 1/16". Podobné rostoucí rozdíly jsou ale i u metrických inbusů.
o ktere polovine to tady mluvis… z tech co tu obvykle pisou, ciste seriovku vozi jen malokdo!!
Beru to globálně.
na cem jezdi franta do hospody a pepa do teska je mi celkem fuk a netreba to resit si myslim… :)
Prostě brzda je jen brzda a nikdy žádný jiný význam, než že je brzdou, mít nebude, ať si o tom uctívači brzd myslí, co chtějí :-)
No treba Hope, nebo Magura MT8 jsou navic jeste krasny to neni jen brzda vis?
Jen houšť, pravda bolí.
Všechny důvody už byly řeceny. Ještě dodám, že mam těžkou pravou nohu, tak aby se vyvážila hmotnost… :)
Jo, a mam shimana 475 a 495. Proti véčkům brzdí líp a to mi stačí…
ja som tiez mal raz bb7 a boli ok. ted mam SLX, ale JE TO NA HOVNO! neda sa tam skoro nic stelovat, dosky mi skrtaju o kotuc a nemozem s tym vobec nic robit! asi musim znovu upgrejdnut
myslím že problém se dá snadno nalézt. mezi řidítkama a sedlem;)
No nevím, jestli ten problém bude způsobovat představec, horní rámovka a sedlovka.
:)
sedlovka je mezi sedlem a riditky?
to jsem si asi kolo poskladal spatne :D
mas prd predstavivost kudy muze cesta hlouposti vest:)
To je tvůj problém, jak si skládáš kolo. Buďto nechápeš logické spojky nebo máš ještě z rána zalepené oči.
Proč? Bo protě proto p*co!:)
Jenom k té ceně, bavme se o konkrétních číslech:
Přední třmen s kotoučem 180 mm: 1390 Kč
Zadní třmen s kotoučem 160 mm: 1350 Kč
Brzdové páky Shimano XTR: 599 Kč
Brzdová lanka Aligator: 200 Kč
Bowdeny 30Kč/m: 90 Kč
Koncovky bowdenu 15Kč/ks: 60 Kč
Koncovky lanka 3 kč/ks: 6kč
Avid BB7: 3695 Kč, Hmotnost 2 * 392 + 166 = 950 g + lanka a bovdeny.
Avid Elixir 7 2012: 3999 Kč, Hmotnost 715 g.
Zdroj cen: www.kupkolo.cz
Lanko za kilo a k tomu bowden za 30/m?
Ale jo, ja ti to verim, jen v tom nevidim zadny smysl. Proste bych tam prdnul normalni nerez brouseny lanko a konec.
Svůj účel to asi splní, ale prostě jsem tam, navrhnul něco lepšího (nebo spíš dražšího) proto, aby se to odporem chodu blížilo hydraulikám střední třídy. Kvůli srovnání.
Jinak se zde zmíněnejma výhodama, resp. silnýma stránkama mechanik: bezporuchovost, snadný servis i v Tramtárii, neuvaříš je, atd. souhlasím. S nízkou cenou ale ne. Na mechanikách se ušetřit moc nedá.
Vsak ano. Kazdy ma svoje a pripadny kupec techto brzd jiste vi proc chce zrovna tento model. Osobne vozim kde co, rafkovou hydrauliku, hydry kotouce, mech. kotouce, vecka a kazdy ma svoje pro a proti. Proto nechapu to neustale napadani ze strany odpurcu tohoto reseni. Kdyz je vozit nechteji, tak at je nevozi, kazdyho vec.
v cem jsou lepsi mechanicke Vcka, hydraulicke Vcka a mechanicke kotoucovky než hydraulicke kotoucovky ?
berme ze človek nejezdi nejake expedice na severni pol… :)
a taky pocitejme s tim že nema človek v rukach nasrano…
s tím, že má ale uživatel v rukách nasráno se tak nějak počítat musí. jsou brzdy které jsou opravdovým oříškem nastavit a kotouč musí být úplně rovný aby chodily jako třeba formuly, ale když už tu někdo píše že má problém se shimanem tak to zpravidla znamená absolutní nedostatek byt elementárního mechanického citu a takový člověk by měl skutečně raději navštěvovat servis. ;)
a v čem jsou lepší hydraulické kotoučovky? berme to tak, že většina lidí nesjíždí Alpy nebo nějaký skály, ale pohybuje se po normálních polních a lesních cestách…
dá se brzdit jdním prstem a nebolí z nich při dlouhém sjezdu prsty. a kdo bude tvrdit že na BB7 je to stejně tak prokazatelně lže:-D protože tvrdí že překonat sílu pružiny ve třmenu u bb7 je jako překonávat sílu pružinky v páce hydry:-)
normální cyklista nepotřebuje takový frajeřiny jako brzdit jedním prstem
BTW já tak brzdím (kromě silničky) a jde to…
to že se dá brzdit jedním prstem je jenom důsledkem toho jak lehce jdou, holky se slabými prsty i tak budou brzdit dvěma ale bez jakékoli bolesti odbrzdí prakticky cokoli. což u libovolných mechanických brzd není prostě možné.
je to možné
A na tuto teorii si prisel kde? Chces tvrdit, ze neexistuje malo vykonna hydraulicka brzda? Stejne tak jako vubec neberes v potaz tvar paky. Muze byt hydraulika, kde te bude paka tlacit. Jinak tim jednim prstem brzdim na brzdach jakekoli konstrukce.
a než byly nějaký hydry, tak se jezdilo s véčkama a dokonce s kantíkama, i SP, i DH a vše se ubrzdilo…
jasne a bydlelo v jeskyni… proc tam nebydlis tedka? proc pouzivas zachod a hajzlpapir? kdysi to prece šlo i bez nej… ;-)
bydlel bych, ale neni to legální
a proč myslíš, že používám záchod a hajzlpapír?
a vůbec, končím s internetem, odteď na tebe budu jen řvát!
vždyť si kup klidně cantíky když jsou tak skvělý, nikdo ti hydry nenutí :-)
Výrobci rámů a vidlic tak nějak nutí. I když ne přímo hydry :-)
vsak si ty vidlice a ramy nemusis kupovat ne? ;-)
Si je klidně koupím. A k nim hydry :-)
však je taky nemám, to mi na kolo nesmí
.
dneska perlíš. esli ti niekde niečo neprosakuje, alebo tak… ;o)
Vratnou pružinu u BB7 si můžeš výrazně povolit malinkým imbuskem ve třmeni, už jsem to psal nahoře. Chod pák je pak docela fajnový, zejména při použití pák Avid.
Zeptám se, poznal jsi nějaký rozdíl v chodu brzd (na páce) s přechodem na i link?
Ne. Přešel jsem opačně z I-linku na běžný bovden Shimano M-system a nějaký noname zelenožlutý. Rozdíl jsem nezaregistroval.
Ok díky, říkal jsem si, jestli mám do i-linku investovat, ale zůstanu u teflonového lanka a obyč brzdového lanka :-)
kecko…
Tak, konecne rozumny nazor.
Bývaly levnější, ale zdražili je, protože je o ně enormní zájem a hodnota těch archetypálních brzd naopak stoupá :-)
to je jen taková bublina, stejně jako se zlatem, ona zas klesne :-)
Tos mě zklamal. Já jsem po dnešním zjištění zvyšování jejich ceny chtěl koupil plnej trezor BB7 ale jestli je to bude zlato, tak to ať si nechaj.
Nezmenila ti banka zabezpeceni karty? Me to tak nedavno udelala CSOB. Poslali zpravu do netbankovnictvi (kde jejich zpravy nectu, o SPAM nestojim), ze zmenili zabezpeceni a zakazali platby na internetu. Musel jsem to znovu zaktivovat. Pekne me tim nasrali, nekolik dni jsem nemohl zaplatit platbu kartou, ktera predtim normalne fungovala. Az me napadla ta karta.
Toto sem nepatri, nechapu, jak se to sem dostalo:(
ale zajímavý to je
Protože jsem narazil na blbý hydry, plus jsem tak trochu levej, ale s namontováním, nastavením a provozem BB7 problém nemám. Na BB7 jsem si zvykl, netvrdím, že brzděj líp než hydry, ale brzděj slušně, resp. víc než dostatečně mým potřebám a ta váha mě nepálí. K hydrám, víceméně, nic nemám, až na levné modely ala K18, J3 apod.
Jelikož jsem dospěl do stádia neměň co se nesere, tak zatím nemám důvod pro změnu.
Máš ještě ty K18?
Tak jsem je pochválil a byl jsem po zásluze potrestán, příště budu držet hubu !!!
Nějak se to blbě zařadilo. Moje otázka na Tebe je nad Tvým příspěvnem. Tak ještě jeden pokus. Máš ještě ty K18?
P.S. Copak bylo za problém s BB7?
čau, u BB7 mi vypadl pístek a nedaří se mi nasadit zpátky. ORA mám v krabici, ale maj hodně osekaný pístky od šroubováku, imho nepoužitelný a na jedný páce je v tahu ten červík na štelování vzdálenosti páky nebo k čemu to bylo, už je to dlouho
Kterej pistek ti vypadl a proc nejde zpet?
Strč něco mezi „pístky“ místo destiček a dotahováním vnějších koleček ten „píst“ dostaneš zpátky.
Pokud to vysunul nad tu segrovku a ta se hnula, nedostane to zpátky ani pajcrem. Musí rozebrat třmen. Ten je dobré preventivně rozebrat jednou za rok a všechny pohyblivé části vyndat, vyčistit důkladně benzinem a promazat. Pak má na další rok klid a brzdy budou fachat jak švícary ;-)
Když vypadne u BB7 pístek, musíš povolit ty dva velké imbusy na třmenu. Třmen tím pohodlně rozebereš na dvě poloviny a pístek v pohodě zatlačíš (dělám to každé jaro když je čistím). Někdy se stane, že tam nejde narvat ta ségrovka na stopce pístku. Po několika marných pokusech jsem jí vyhodil, pístek se bez ní lépe vrací (pružinka nemusí překonávat tak velký mechanický odpor) a větší zasírání pístku jsem nezaznamenal.
Ted si presne nevybavuju jak je to u novejsi verze BB7, ale ta starsi ma sice v trmeni srouby, ale trmen neni deleny, takze rozebrat nejde. Pistet vsak vyndat ven jde, ale napred se musi vyndat ten vnejsi, aby tam byl prostor, potom jde i ten vnitrni.
Vozím cca. 5 let na třech kolech tyto třmeny:
http://www.librakola.cz/shop/index.php…
Starý model neznám, vozil jsem dřív hydry.
Tyto jsem mel jsem mel na kolobezce a kone, ale oboji me ukradli, proto uz si to nevybavuju, jak to bylo. Ted jsem daval pritelkyni na kolo starsi verzi (sedy trmen, ktery nema diru na deskama) a tam je to jak jsem popisoval, srouby jsou, deleny trmen ne. Asi jsou na zpevneni trmene.
Ten presne Excel ma.
U toho starsiho jsem to take rozebral a vycistil, ale nazatlaceni to nemelo vliv – musel jsem peclive srovnat tu segrovku a hodne (ale opravdu hodne) zapacit velkym sroubovakem.
Takže po vypadnutí pístku se nechytalo to červený kolečko a volně se točilo a mohl jsem točit jak dlouho jsem chtěl, tím pádem jsem pístek při snaze ****** ho zpět totálně rozšmelcoval a zaplacatěl. Včera jsem byl nervní, páč jsem chtěl na vyjížďku a takhle to dopadne vždycky.
Dnes jsem na zadku postup i s vypadnutím pístku zopakoval. Aby se červený kolečko chytlo, musel jsem na něj při šroubování proti směru hod. ručiček ještě tlačit, aby se celej systém zasunul a západka zapadla. Chytlo se to a maximálně jsem jej zašrouboval, tím se pro trn pístku s kuličkou vytvořilo dostatečné místo a čelem kombinaček, přes vyšroubovanej vnější pístek jsem ho tam relativně snadno zasunul a zacvakl.
Výsledkem tedy je, že přední třmen mám teď na náhradní díly a poohlížím se po novým. Drahá zkušenost za 750,– ká bez poštovnýho. resp. nevíto o ešopu, jen s třmenem? pístek pochybuju že solo splaším
Nevím, kde to seženeš, ale mělo by to být pro tebe dobrý řešení.
:-DDDDD
Nechtěl by sis udělat doma v krabici místo? :-) Vzal bych tay ORO od Tebe na pokusy. Pokud souhlasíš, řekni si cenu. Když tak se domluvíme na mailu. Ty nemáš mail v profilu povolen.
Jsem rád, že už jsem bývalý uživatel mechanik…
přední?
Jsem rád, že už jsem bývalý uživatel mechanik…
zadní?
u hyder nevíš jaký budou dokud je nevyzkoušíš, u mechanik tolik překvapení nebude ;-)
Protože hydraulický giro stojí hromadu peněz ;) A na slopesty le a dirt mechaniky stačí.
Vím že to hydroinkvizice mentálně nepobere ale mám na svých kolech jak Avidy Elixir 5 tak i BB7. Co se týče brzdného účinku, je stejný. Žádné zlepšení jsem u hyder nezaznamenal. Jediná změna je, že se bojím u hyder pořádně stisknout páku aby mi nezůstala v ruce (nemám problém stisknout páku jako chlap). Původní hydry Shimano LX měly brzdný účinek dokonce horší než BB7 a pocit při mačkání páky byl jako bych sahal na ropuchu! O pravidelném zadírání pístků u hyder v zimě když začnou silničáři solit ani nemluvě (BB7 se mi v zimě ještě nezadřely).
Zdar, co to tady pročítám tak by ste potřebovali mého kámoše co tomu rozumí :D Přijedu za ním že se pojedem projet, vylezl z domu a na mně hele to máš to nové kolo jo? řikám jo jo přišel blíž zmáčkl brzdu, podíval se na kotouče a pak z něho vylezlo ty máš jenom dva kotouče? :D
Kdyby se nějaký krtupopřísný sjezdař rozhodl tak tady má námět :D
Co kotouče, ale ten dvojitý tlumič? Proč?
Bo je to prepakovane jak svina a pro jeden tlumak by vysel moc vysoky tlak?
To jeste nekdo vozi? To je asi mraky expedicnich cyklistu, jinak to nechapu… :o)
Mrtvy koncept, ktery davno v maximalnim vykonu i davkovatelnosti pokulhava za konkurenci, se porad drzi? Neuveritelne! :o)
A ze jsou hydry poruchove? Za 6 roku jsem na ne krome vymeny desek a jednoho rozhybavyni pistku nesah, tak vam nevim teda…
stačí si jen projít thready zde na BF…kolik jich tu je, snad na každej typ hyder aspoň dvě ;-)
Ale to je taky trosicku nefer, protoze mechaniky tu vozi jen par jedincu, a ti by na ne navic kriveho slova nerekli. ;o)
Ja pro ti nim vpodstate nic nemam, ale kdyz chce clovek ostreji a vic jezdit i z kopce, tak uz jsou proste mnohem lepsi a spolehlive varianty. Samozrejme kdyz se nekdo vozi na stezce kolem Vltavy, tak jsou mechaniky vpohode
můžeš definovat „ostreji a vic jezdit i z kopce“? jako sklon, rychlost, rozměry nerovností, poloměry zatáček atd? jako že v terénu taky jezdím, ale nevím, jestli moje „ostřeji a z kopce“ je stejně drsný, jako to tvoje ;-)
No tak to fakt tezko definovat… :o) Dejme tomu EN/FR/DH? Nevim jestli se ty BB7 za ty roky nejak vyvinuly. Prestal jsem je sledovat asi pred 5? 6? roky, kdy to snad byly jeste CPS, a uz v te dobe prestavyly stacit na lepsi hydry (konkretne i na moje XT), a to se neda srovnavat s momentalni produkci. Kdyz jsem si mel moznost pred nedavnem osahat nove XT, tak pomalu zacinam pokukovat po novych brzdach. A to nemluvim o Saintech nebo The One, ktere brzdi jeste lepe…
a kolik procent cyklopopulace jezdí EN/FR/DH? já teda ne, nevim jakým cool termínem nazývat co jezdím, ale prostě na biku terén, občas nějakej náročnější sjezd, MTB maratónek, do sjíždění skal a podobných skopičin se nepouštím – mechaniky bohatě stačí
nekde jsem tu cetl ze i na maratonech brzdis lidi ve sjezdu tak bych se moc o strejši jizde terenem nezminoval…
pokud jsem si spletl nicky a nejednalo se o tebe tak se velice omlouvam :)
no, brzdím, ale vzhledem k tomu, že i tak dojíždím obvykle kolem půlky startovního pole, tak lze říct, že jezdím ostřeji, než většina cyklistů ;-) páč velké množství jich na ty závody vůbec neleze…
BTW kdyby mi brzdy nebrzdily, asi bych ve sjezdu nemohl brzdit ostatní, ne?
hovno ostreji :D
na 99% zavodu neni teren a kdo si to nedava tam tak ten si to v opravdovem terenu asi ani nečuchne :D
jen tak ryju nic si z toho nedelej :)
Tak ono asi bude rozdil, kdyz to solichas pomalu dolu, nebo kdyz to peres, a potrebujes na par metrech prudce zabrzdit, ze jo :o) Jak rikam, nekomu to muze vklidu vyhovovat, tak proc ne, ale urcite se to uz neda srovnavat s momentalni stredni tridou, natoz s momentalnima top modelama
Přesně. Dá se jezdit s jakoukoliv brzdou, i s cantíkama se dalo jezdit.
Musela se ale jízda přizpůsobovat brzdám a proč se omezovat jen kvůli brzdám…
mě nelimitují brzdy, ale pud sebezáchovy ;-)
mel by sis jedny pořidit :)
hem…po prvnim pohledu jsem si rikal „co za ****** prodava karbanatky ve tvaru srdicka“…
mne to prislo jako velbloudi trus.
tyjo nevím jestli Seržu obvinovat z toho že má male koule;) když se podíváš na jeho blog tak tam píše o věcech kde já bych se už stokrát posral a umřel strachem…
tipuju cca. 4%
A proc by taky rikali, kdyz neni na co? :)
Hehe, ty si ale rozumbrada :-)
No jo.. Rad bavim lidi :o)))
hydraulické mechaniky budou tím nejlepším řešením…
edit:tyvé, kam se to zařadilo?
edit2: tyvé, po přenačtení se to zařadilo správně…
Dobrej napad, mechanicke hydrauliky uz tu byly, tak proc ne:)
Můžu potvrdit, že brzdný účinek mechanických hydraulik AMP Research D1 a mechanik BB7 je vemi podobný. Podstatný rozdíl je v hmotnosti (BB7 težší) a v bezporuchovosti (BB7 lepší).
Mimochodem fakt se liší Avid BB7 od BB7 Road? Tedy jinak než barvou? BB7 road by měly být upraveny (asi délkou páky třmenu) na použití silničních/cantilever pák, kdežto obyčejné BB7 jsou na páky z véček. Je to fakt tak?
Jo
Ano je tam rozdil. Nevim zda je jina delka paky, nebo ma vybrani pro kulicky, uvnitr brzdy, jine stoupani, ale rozdil tam je. Kamos kdysi omylem koupil road verzi a furt se divil, ze mu to nebrzdi. Pak instaloval canti paku a ono to brzdit zaclo:)
V-brake při Světovém poháru MTB v N.M.n.M. http://cyclephotos.co.uk/…o-20-kazakh/ …
to neni mozny, on ma vecka a brzdi jednim prstem! mlokovi se jezi chlupy. :-D
A že na tom okruhu bylo hodně sjezdů s hodně naklesanými metry v kuse (typu 300m výškových +) které by byly výrazně náročnější na prsty…
cili tomu rozumim tak, ze v cr jsou koutouce vyuzitelne velmi sporadicky, zejmena kolem severni hranice republiky. ja s tim teda jako plne souhlasim, ale k tobe mne to moc nesedi. ;-)
To je nějaká tvoje záhadná dedukce, že když může někomu v méně náročných sjezdech stačit na v-čkách jeden prst, že jsou kotoučovky využitelné jen velmi sporadicky?
Tvoji dedudkci opravdu nepobírám.
A mimo hory u serverní hranice jsi nikdy žádný sjezd 300m+ nejel? Já tedy spousty, asi to chce více projezdit různé části ČR a nemusí to zrovna hned být ani Beskydy u východný hranice nebo Šumava u jižní.
ma dedukce neni dedukci, nybrz pouze interpretaci. podle tebe tam nebyl zadny 300+ vyskovych m sjezd, takze to jde i na veckach. ;-)
a k tem horam snad dodam jen, ze zejmena != vyhradne. ;-)
Já jsem si pořídil také BB7. Důvody:
servisovatelnost a oprava téměř kdekoliv
nemusel jsem tak měnit páky, protože mám brzdy a řazení v jednom inštrumentu
jako bonus: jednoduché nastavení obou destiček od kotouče, takže žádné škrtání
sorry že obnovuju starý vlákno, nechci zakládat nový.
když chci použít větší kotouč, vyřeším to pouze jiným adaptérem pod třmen?
jsem kotoučová lama
Ano.