Svícení (blikání) na silnicích ve dne

104 nepřečtených
  • Rychlej turista

    Asi měsíc vozím tytok světýlka.

    Je to bezkabelově dobíjecí z USB, maličké, vkusné a můžu to tedy mít na kole nepřetržitě a blikat si tak i ve dne. Nabíječka se dá pověsit jako přívěšek na klíče, nabíjení jednoho kusu trvá zhruba hodinu a zadní vydrží blikat opravdu dlouho (blikání jsem neměřil, jen nepřetržité svícení a to trvalo 8 hodin, takže blikání počítám minimálně dvojnásobek). S přední je to trošku horší – blikání přes 5 hodin, což ale na švih bohatě stačí, protože mimo asfalt blikat není třeba. Určitě se to ale vyplatí, protože co blikám, ještě se mi nestalo, že by mi někdo vjel do protisměru. 2 x jsem zaznamenal pokus, ale to blikání opravdu stačí k tomu, aby řidič včas zapnul mozek a vrátil se do svého pruhu a s předjížděním počkal. Svícení naplno přes hodinu a slabě přes 3 hodiny. Na asfalt stačí i to slabé svícení, takže na pozdní švih s možností dojetí potmě ideální. Blikání je opravdu intenzívní a je vidět dobře i za dne.

    Ta minituarizace při dostatečné svítivosti podle mně povede k brzkému rozšíření svícení na silničních kolech i ve dne.

    0 0
    • notobi  

      ve dne svítit na kole nemá smysl, v tom jasu Slunce to je vidět když si tak 2m od kola a to už to stejně nezachrání

      0 0
      • Rychlej turista  

        To jsem si až donedávna myslel taky, ale není to pravda :-)

        To bliknutí řidič zaznamená a i ten maličký okamžik stačí k tomu, aby se zamyslel a už ti tam nevjel.

        0 0
        • notobi  

          z pohledu řidiče vim, že vidim v dálce jen cyklistu a to, že i svítí vidim až když ho míjim takže asi tak, ale když chceš blikej ve dne jak je libo.

          0 0
          • xshreck  

            já zase vím, že pokud bliká (podotýkám bliká, pokud svítí tak je to na h*), tak ho vidím líp, než kdyby neblikal.

            Něco to do sebe má

            0 0
            • jama  

              Mám stejnou zkušenost, jako Rychlej Turista. Od loňska na silnici blikám ve dne a auta jsou skutečně ohleduplnější. Chce to však blikačku se superdiodou, ta moje má třeba každý 3. záblesk tak intenzivní, že kolega, co jel nedávno za mnou mě prosil, ať zhasnu :-). Zůstává filozofickou otázkou, co bude za pár let, až budeme všichni blikat, jezdit v reflexním, atd. Stejné, jako když zavedli povinné denní svícení u aut – sebrali tak jistou viditelnost motorkářům.

              0 0
        • Kolbaba71  

          Za slunečného dne nesvítím ani neblikám. Ale blikačku nepouštím jen v úplné tmě. Vždy si položím otázku: „Jak bych se viděl, kdybych jel teď tudy autem?“ Pokud odpověď zní blbě, tak blikám. Nedávno jsem byl svědkem docela nepříjemný události. Auto, co předjíždělo větši skupinu cyklistů v protisměru skoro vytlačili cyklisty, co jeli předemnou do příkopu. Já jsem blikal a tak auto jelo uprostřed a necpalo se co nejdál od skupiny. Je možný, že to bylo i tím, že v protisměru na poslední chvíli „objevil“ cyklisty, co jeli předemnou a pak si už udával pozor, zda tam nejsou další. Přitom nebyla tma, jet lehký šero. Myšlenku já vidím, proč bych svítil považuju za scestnou.

          0 0
        • Marcele  

          neco na tom bude, tady totiz ridici uvazuji uplne jinak a kdyz vidi neosvetleneho jezdce (v tomto pripade ve dne, kdy nemusi byt osvetlen), je jim to sumak a klidne te ve 150 km/h svihne o pul metru. kdyz ti tam blika jedna pitoma dioda, tak mas najednou sirku 3 metry a on vi, ze se tam se svym mamutem nevleze a v klidu pocka. takhle se mi to nekolikrat stalo a to pouzivam obyc diodu- zadna optika.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Pokud to bude mít dostatečnou svítivost a bude to vidět, pak to smysl má. Beru to jako u aut. Auto vidíš, ale když svítíš je to lepší na odhad atd. Když mají dneska všichni diody, tak jim zase nesvítí zadek a štve mě to.

        Na kole nevozím nic a taky to jde, občas lituji, že nic nemám. Ale vždycky to jde. Spíš bych nějak začal vtloukat blbům do hlavy, že cyklo patří i na silnici.

        0 0
      • jecnak  

        Treba Smartky s 0,5W ledkou jsou videt i ve dne z velke dalky.

        0 0
      • oddie  

        Asi jak čím svítíš.

        0 0
      • Martin11  

        Tohle světýlko mám taky a blikání není jako Smart, která je vidět na kousek. I za plného světla a slunce tě řidič s touto blikačkou nepřehlédne. S tímto výrobkem maximální spokojenost a blikám taky.

        0 0
        • Janes  

          Upřesni, jako jakej Smart ?

          0 0
          • Martin11  

            Měl jsem tu 1W Smartku. Svítila sice relativně dost, ale v úzkém kuželu, takže pro protijedoucí auta byla stejně skoro neviditelná. Flea od Blackburnu svítí víc a je vidět odhadem tak ze 120° úhlu.

            0 0
    • Biker jak Pes  

      Určitě se to ale vyplatí, protože co blikám, ještě se mi nestalo, že by mi někdo vjel do protisměru. 2 x jsem zaznamenal pokus

      To je zase objektivní pokus jak blázen. Nevozím nic a už min 10× se mi letos stalo, že mi řidič nevjel do protisměru. :-P

      0 0
      • Rychlej turista  

        Popsal jsem pouze svoje subjektivní pocity, nic o objektivním pokusu jsem nepsal.

        Pouze jsem tím popsal stav, kdy se na silnici cítím bezpečněji a to tím, že ubylo řidičů (zatím žádný), kteří mi vjedou do protisměru. A zejména to, že dva, kteří se o to pokusili, tak od toho upustili. Nevím, jak to děláš ty, ale já toto prakticky neznal (že se ti už minimálně 10 x pokusili vjet do protisměru a vždy od toho upustili). Což se mi předtím prakticky nikdy nestalo, když už se tam jednou rozhodli vjeli, tak tam i zůstali. Toto je pro mně nové a že se mi to v tak krátké době stalo už 2 x, o něčem vypovídá.

        0 0
        • alexandr  

          Jasne, ja myslim, ze je to tak jak popisujes. Od te doby, co jsem si koupil bilou flash light blikacku dopredu, tak ji vozim uz i pres den. Moje zkusenost je takova, ze je to videt na pomerne slusnou vzdalenost i ve dne (blikani, sviceni jsem jeste nepouzil) a je fakt, ze se mi uz tak casto nestava, ze by mi nekdo vyjel z vedlejsi pod kolo. Auta v protismeru v uzkych ulickach dtto.

          0 0
    • antt  

      já v autě občas potkávám blikající cyklisty i za dne a už se to tak taky učím praktikovat, pokud jedu někde po hl.cestě v provozu.

      Hlavně v době, kdy je svícení u motorových vozidel povinné.

      Oni i řidiči podvědomě počítají s tím, že když něco je na cestě a hýbe se to, tak to svítí či bliká nebo to má aspoň reflexní vestu či jiné viditelné označení jako překážka provozu. Ani bych se nedivil, kdyby to do pár let bylo povinné

      0 0
      • Rychlej turista  

        Jo, přesně o to podvědomé vnímání jde. Ten řidič moc dobře ví, že v tom protisměru jede cyklista, ale pokud nesvítí, tak mu nevěnuje pozornost, neexistuje pro něj. To bliknutí mu ale zapne mozek a už tam nevjede.

        0 0
        • maajkee  

          Mně třeba zapne mozek právě když vidím něco neosvětlenýho, svítících aut si nevšimnu tolik jako nesvítících :)

          0 0
          • radek.n1  

            Já jak už jsem od ostatních aut naučenej, tak cokoliv nesvítí, beru že stojí.

            0 0
      • wbiker  

        …a za dalších pár let povinně doplnit blikačky a reflexní vesty srnám a zajícům.:-)

        Myslím si, že všechny ty „svítící body“ na cestě omezujou řidičovu pozornost, protože pak řidiči „…podvědomě počítají s tím, že když něco je na cestě a hýbe se to, tak to svítí či bliká nebo to má aspoň reflexní vestu či jiné viditelné označení…“.

        0 0
        • antt  

          tak srovnávat srnu a zajíce s cyklistou je trošku mimo nemyslíš? :)

          U neosvětleného auta jde hůře odhadnout jeho vzdálenost a rychlost, s kolem to bude hodně podobné.

          Ostré blikačky aspoň trochu krotí řidičovo chování a necpe se všude a raději vyčká, to s Rychlým turistou souhlasím

          0 0
    • skorpion  

      Uvazoval som nad svietenim aj vo dne, hlavne ak idem po hlavnej ceste, resp. meste. No zatial nemam pocit, ze by boli cyklosvetla tak vykonne, aby to malo nejaky vyrazny zmysel. Vacsina cyklistov nosi aj tak svetla, ktore je sotva vidiet aj v noci. Takze cez den uz vobec.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Přesně o tom jsem ale psal – minituarizace při dostatečné svítivosti

        0 0
    • PatrikL  

      čo tak kúpiť poriadne svetlo na večer/noc a terajšie si nechať na to denné blikanie? :)

      0 0
      • Rychlej turista  

        Normální světlo na plánované noční ježdění samozřejmě mám a na klasický noční švih ho nasazuji. Toto mám na denní ježdění, s tím, že v nouzi se s ním dá jet i v noci.

        0 0
    • Meluzina  

      my stejné používáme už nějaký ten pátek celá rodina, běžně ve dne, jsou super… já tedy po zkušenostech se čtyřkolkami blikám i mimo asfaltky, člověk nikdy neví…

      0 0
      • alinceb  

        Čtyřkolky jsou zlo kdekoliv. Zrovna minulé úterý nás jeden takový závodník na „motorce pro posery“ málem rozstřelil, když musel po nepřehledné klikaté asfaltečce letět asi 130…:( Přítelkyně leknutím málem zajela do škarpy a nechci vidět, co by se stalo, kdyby ji ten idiot trefil…:(

        0 0
        • antt  

          ještě že jsou tak hluční, že je jde slyšet i za kopec a dá se na ten attack trochu připravit.. Nikomu nic neberu, ale takovým bych zabavil i občanku, magořina :(

          0 0
          • Meluzina  

            připravit se na to moc nedá, my už do té škarpy pro jistotu skáčeme předem, ale stalo se nám, že od nich lítaly šutry na všechny strany, bylo jim úplně jedno, že jsou tam i děti, jen díky velkému štěstí jsme nedostali těmi kameny… fakt je nesnáším

            jinak blikáme skutečně vždy a všude, když jedu autem a vidím šmouhu ala cyklista, kterou sotva vidím, tak si říkám, hochu, kdybys viděl, že nejsi vidět…

            0 0
            • zdenek  

              Ty jejich mozečky asi nejsou schopné pochopit, že nemají v lese co dělat. Zrovna o víkendu v Autosalonu předváděl „guru motorkář“, jak si pěkně zařádit na 4-kolce v lese. Kdyby v takové reklamě na rovinu uvedli, že kromě vlastního lesa na tom do přírody nikam nesmí, tak by si to normální lidi nekoupili…

              0 0
              • Meluzina  

                oni si to normální lidi nekupujou… obávám se, že si tím léčí nějaký komplex a čím je jich a čím víc nadělají rámusu, tím jsou spokojenější:-(

                0 0
              • radek.n1  

                Třeba já osobně chápu a respektuji, že v lese nemám co dělat. Podle toho ale jezdím… Tichý výfuk, nevalím kam nevidím, nikde se moc nezdržuji a pouze projíždím.

                Taky je mi jasný, že většina lidí je naprosto zaujatá a netolerantní :). Myslivci by les měli nejraději sami pro sebe, bikeři by z lesů vymýtili motorky a koně (z cyklostezek bruslaře a pěší), pěší a houbaři navíc nemají rádi i ta kola. Každý jen za sebe a své zájmy …

                0 0
                • trpaslik72  

                  přesně tak, přemejšlel sem když to tu čtu, jak to zformulovat a našel tvuj příspěvek a nenapsal bych to líp, máš recht.. Řekl bych, že například nějakých 70% autařů nemají rádi ty motající se trouby na byciklech..

                  ale abych taky reagoval na zakladatele, já začínám blikat vzadu v sebemenším šeru, nebo když vjedu do temnýho lesního úseku, tady je riziku srážky s plechovkou za jinak slunečného počasí podle mě hodně vysoké, často i vpředu, mimo silnice blikám hlavně vpředu. Na silnici si také pokládám otázku, kdybych jel zrovna autem, jestli bych se viděl, ale je to těžký, lepší blikat..

                  myslim, že ale nějaké nařízení co se bezpečnosti na silnicích týče určitě přijde a jestli to bude rozumný, tak jsem rozhodně pro a ostatní tvrdě pokutovat.. Zkušení řidiči se mnou budou určitě souhlasit..

                  0 0
                • malej honza  

                  Máš recht, v lese na veřejný cestě má čtyřkolka co dělat, když tam můžou auta tak proč ne zrovna čtyřkolka nebo motorka. Ta vysoká rychlost a kamení je věc jiná, to rozhodně neschvaluju a ježdění mimo cesty taktéž ne, ale ruku na srdce tohle dělají i někteří cyklisti a neměli by.

                  Někde ve vedlejším vlákně zase cyklista nadává na to, že ho pěšák vyhazuje z turistický stezky… ale je to naprosto stejný střed zájmů, není tam zákaz vjezdu cyklistům.

                  Co z toho plyne? Chovejme se jako lidi na kole, za volantem, za řidítky motorky nebo na koni, jsme tu jen na chvíli tak proč si kazit radost ze života…

                  0 0
                  • radek.n1  

                    Pokud kolem tebe někdo prolítne ve vyšší rychlosti až od něj lítají kameny, tak je to pako a je jedno, jestli je na motorce nebo na kole. :)

                    Problém podle mě je hlavně ve čtyřkolkách, alespoň já to tak sleduji. Je tu spousta levných čínských, koupí si jí každej, stačí na to papíry od auta a poměrně daleko mimo cesty se dostane i dost nezkušený člověk.. A podle toho to pak vypadá.

                    0 0
                    • JSt  

                      litaly kameny, ale zadny nikoho netrefil. kdyz budes na strelnici, tak tam litaji kulky a s nejvetsi pravdepodobnosti zadna nikoho netrefi. rozumime si. ;-)

                      0 0
                  • trpaslik72  

                    Nedávno sem jel červenou turistickou (nebo zelenou? to je fuk) a ač to byl krásnej singltrekovej sjezdík, jel sem pomálu, kdybych potkal nějaké civilisty, samozřejmě sem potkal, proto sem zpomalil na rychlost pomalé chůze, a pán (nějakých 55 let) s nějakou vnučkou a vnukem, nebo dcerou, nevim, bylo jim tak 18 – 20 let, mi vklidu uhnuli, já pomalu projel, poděkoval a slyšim ho, jak najednou huláká: jen kdyby věděl, že tady nemá co dělat! Vyjížďku sem si užíval, počasí přálo, bavilo mě to, ale přesto mě v tu chvíli zaplavila troška drzosti a zařval na toho pána: Aby jste se neposr*l. Pán jen koukal a kroutil hlavou jak si něco takovýho vůbec můžu dovolit.. Dál sem neřešil, pokračoval sem vklídku, ale občas mě ty lidi, asi nasratý z práce, nebo nevim, udivujou, jak můžou bejt na procházce tak nepříjemný.. Kdybych v tom sjezdu letěl jako o závod, nepípnu, ale vyloženě jsem jim ještě dal přednost a poděkoval.. Jen tak na okraj no xD

                    0 0
                    • hony007  

                      Možná stačilo říct, že tam jezdit můžeš, pokud to nebylo nějaký CHKO nebo NP, nebo kde se tak nesmí.

                      0 0
                      • radek.n1  

                        Já mám zkušenost (z motorky, ale je to podobné), že nejlepší je se s nikým nevybavovat a nic mu nevysvětlovat, pokud si nechceš zkazit vyjížďku a přijít v lepším případě jen o půl hodiny .. Je to opravdu zbytečné.

                        0 0
                    • krtex  

                      Takže pán ti uhnul, pak správně poučil vnučku ani nemluvil na tebe a tys na něj sprostě zařval?

                      A ještě se tím chlubíš na BF?

                      Co dodat.. Příště se nediv až ti strčí do špic klacek, můžeš za to ty a tobě podobní „drzouni“.

                      KTX@

                      0 0
                      • trpaslik72  

                        Nojo prosim tě, ty si nech takové narážky klíďo líbit, je to každého gusto, já takový přizdisráč holt nejsem ;).

                        Kdyby ten pán chtěl, aby to slyšela vnučka, tak to říká jiným tónem.

                        a mimochodem, kdo se tady na foru nechlubí :P

                        0 0
                    • malej honza  

                      Já jsem klidné povahy, taky zpomalím, pozdravím, poděkuju. Ale nejsem si jistej, jestli bych na tuto pánovu poznámku nezařval stejná slova :-)

                      Ale to je o momentální náladě, za volantem taky u stejných prasečin, co mi okolí provede někdy nadávám (aspoň sám pro sebe) a někdy zakroutím hlavou a jedu dál.

                      Asi to sem nepatří, ale je dokázáno, že když se např praštíš do prstu kladívkem, tak to daleko míň bolí když si sprostě zanadáváš ;-)

                      0 0
                • jIrI___  

                  K čemu tichý výfuk… Není nad pořádný laďák ;)

                  0 0
            • Kolbaba71  

              Proto blikám ne když je tma, ale když usoudím, že jsem špatně vidět.

              0 0
            • JSt  

              …vidím šmouhu ala cyklista, kterou sotva vidím, tak si říkám, hochu, kdybys viděl, že nejsi vidět…

              tomu nerozumim :-D

              0 0
    • Georrge  

      občas ve dne blikám, ale jen v místech, kde je hodně stínu, tedy když za jasného dne jedu nějakou lesní cestou, kde se přes stromy dostane málo světla. Navíc pokud taková cesta vede do kopce, a člověk se trochu motá jak šlape, tak je potřeba aby ho auto za ním zmerčilo. Pokud je totiž jasno, řada řidičů jezdí se slunečníma brýlema, a po vjezdu do tmavších míst vidí skoro kulový.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Tak les za jasného dne je napytel obecně, ale tady jde hlavně o tu přední bliknu za normálního světla, která odrazuje řidiče od jízdy v protisměru.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Vykopal jsem teď nějaký halogen světýlko co jsem vyfasoval kdysi za startovný, dám do toho R5 ledku a 3 módovej driver, chci na cestě do práce taky vepředu blikat. Poslední dobou mě na křižovatkách nějak přehlížej. Typicky semafory, já jedu rovně, proti mě odbočujou doleva přes muj směr a dělaj jako bych nebyl.

      0 0
    • Majan  

      Já na silnici blikám vzadu vždy, vepředu někdy. Řekl jsem si, že cena za ty dvě AAA baterie mě nezruinuje a pokud to pomůže alespoň trochu, tak se to i vyplatí.

      0 0
      • max78  

        Delam to stejne na silnici i na biku.

        0 0
    • vasado  

      koupil jsem malou elegantní KNOG frog :-D v noci dostačující vedne nevim ale blikam – ale blikačky sem doteď nevozil, bo se mi žádná nelíbila :-D a na kolo bych jí nedal :-D

      0 0
      • jIrI___  

        Moje řeč! Hlavně ať to dobře vypadá, funkce je až druhořadá :)

        0 0
    • Ma7ous  

      no tyto srandičky jsem si pořídil loni s kolem a makají opravdu výborně mohu jenom doporučit

      jinak typická situace kdy jedu na křižovatku z kopce jsem na hlavní pojedu rovně a v protisměru auto a střihne to leva mě opravdu ani blikání nepomůže takže jedině za šera jak jsem byl zvyklí

      0 0
    • bradek  

      Neruší to počítač jako Smartky ? :-)

      0 0
    • garp  

      To je strašný,kam ten svět spěje.Za chvíli budem i na kolech jezdit jak magoři v reflexsních vestách,ze světlama i ve dne.Dost mně štve,že musim svítit v autě,připadám si jak blb.Už mně ta bezpečnost začína silně přisírat.

      0 0
      • vladaza  

        Přilby,blikačky, vesty, majáčky, vyhrazené jízdní pruhy … případně přímo nějaký skansen pro cyklisty. Možná by stačilo jen více ohleduplnosti a dodržování pravidel silničního provozu. Říká se, že jsou země, kde to jde i bez toho, aby kolař vypadal jak vánoční stromek.

        0 0
        • Symetric  

          Aby k tobě mohl být řidič ohleduplný, musí tě v první řadě včas vidět! Případnou kolizi s autem vždycky odnese cyklista, takže je hlavně v jeho zájmu aby byl dobře vidět.

          Stačí trocha představivosti. Jak tě asi uvidí řidič, který tě dojíždí zezadu a svítí mu prudké slunce do očí. Jak tě uvidí ve dne na silnici v lesích, když máš na sobě navíc oblečení v odstínech splývajících s okolím? Jak snadno tě v takových podmínkách přehlídne na křižovatce a nedá ti přednost? V takových situacích je i ve dne pořádná blikačka velmi užitečná. To samé ve městě, kde jede šňůra svítících aut a mezi nima se motá neosvětlené kolo…

          Mám zkušenosti, že když tu blikačku i ve dne zapnu, řidiči se chovají mnohem opatrněji. I jako řidič auta jsem raději, když cyklista i ve dne bliká, rozdíl ve vzdálenostech kdy si ho všimnu je značný. Samozřejmě to má ale smysl jen pokud máš pořádnou blikačku a ne jen nějakou nouzovou bludičku do tmy.

          0 0
          • JSt  

            pokud ridic nevidi, nema mit papiry. ;-)

            0 0
            • jama  

              Ty jsi nikdy neřídil proti slunci nad obzorem? A třeba navíc proti slunci, co prosvítá alejí? To jsou situace, kdy ti jen ostrý zrak nestačí.

              0 0
              • TeryPV  

                a situace, kdy nevidíš ani to světlo do protivky…a stačí používat sluneční brýle:-)

                0 0
                • radek.n1  

                  V těchto situacích je to kolikrát se slunečními brýlemi ještě horší než bez nich.

                  0 0
                  • TeryPV  

                    tak máš asi špatné sluneční brýle:)

                    0 0
                  • malej honza  

                    chce to pořádný polarizační brýle, ale i když trochu pomůžou, tak to stejně není stoprocentní

                    0 0
              • fousac  

                v takovém případě samozřejmě dle litery zákona přizpůsobíš jízdu podmínkám a svým schopnostem…

                0 0
          • TeryPV  

            Nevím, ale z mého pohledu je to nesmysl!!! Podle toho co píšeš, by musel i chodec nosit blikačku, třeba i přilbu, protože mu může spadnout na hlavu cihla…lidé z oblastí záplavových by měli nosit minimálně záchranou vestu ne li rovnou kajak…a tak bych mohl pokračovat…bez­pečnost ano, ale přehánět se nic nemá…a pokud někdo nevidí ve dne v koloně cyklistu, tak takovému člověku řidičák nepatří!!! A stejně jak musí předvídat cyklista stejně musí předvídat řidič!!! Je to jen a jen o ohleduplnosti lidí…a nemyslím si, že když je někdo v autě magor, že by ho vystrašila nějaká blikačka…

            0 0
            • Rychlej turista  

              Hrdinů jsou plné hřbitovy. To, co tady píšu, jsou desítky let zkušeností jízdy na kole mezi auty.

              0 0
            • Symetric  

              Ano je to o ohleduplnosti a pozornosti, ale jsou situace, kdy i ten nejpozornějjší, nejzkušenější a nejohleduplnější řidič může udělat chybu. K tomu připočti řidiče tunery co jezděj jak splašený a v krvi THC, nahluchlý poloslepý zmatený starce co vyjedou sotva jednou za měsíc, unavený řidiče z povolání co maj za sebou štreku a několik dní se pořádně nevyspali…

              Ohleduplnost je fajn, ale prevence je další věc kterou riziko průšvihu můžeš významně snížit – ve vlastním zájmu.

              Na JIPce se těžko budeš uklidňovat tím, že ten chlap co tě na silnici v lese přehlídnul neměl mít řidičák, protože řidičák má mít jen člověk kterej má v hlavě radar na cyklisty.

              Nic ti nikdo nenutí, tak se nad tím tak nerozčiluj :-)

              0 0
      • Rychlej turista  

        Nikdo ti to přece nenutí, ve dne svítit nemusíš.

        0 0
      • Marcele  

        zkus nekdy vyjet za hranice

        0 0
      • Jetson  

        Řešením bude nařízení EU o zavedení poviných reflexních rámů.;-)

        0 0
    • MlokCZ  

      Principiálně se mi takové řešení líbí. Já bych ocenil oproti těm světýlkám v odkazu o dost větší výdrž (hmotnost by to sneslo třeba 3–5× větší) a pevnou objímku. Existuje něco takového, nějaká doporučení?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Mi se právě líbí, že je to takové decentní a jen na sucháč :-)

        0 0
        • grim334  

          ja ted poridil http://www.smart-lights.cz/…vetleni.html#12

          za 200,–, je to prcek, na suchac a sviti dobre, zkousel jsem to pri zapadu slunce primo proti slunci a porad je dost videt. Mozna jsou lepsi reseni, ale lepsi nez nic :)

          0 0
          • Symetric  

            Hledal jsem něco podobného a nakonec jsem koupil Kellys led crooker , kterej stál jak ty dvě baterky co v něm jsou a svítí docela slušně (určitě líp než ekvivalent od Sigmy, který měli na prodejně také).

            Dvě diody místo jedné, snadné a stabilní uchycení, mikro velikost i váha, tři módy svícení (svícení, strobo, pomalé blikání). Signál bezdrátového compu Sigma DTS neruší. Jak je na tom s výdrží baterií teprve uvidím.

            Dobíjecí světlo jsem nechtěl – tam by mohl nastat problém se samovybíjením a nebavilo by mě pořád hlídat jak na tom baterky jsou.

            0 0
    • GangBajk  

      Nechápu tak rozvleklou debatu nad jasnou věcí!

      Jezdím po velkoměstě, chci vidět… a chci BÝT VIDĚN!!! A je mi úplně fuck, zda jedu za plného slunce či v dešťové oblačnosti.Když blikáš, řidiči o tobě vědí a o to tady jde především! Cena blikačky je cca stovka, na kolik si ceníte svoji hlavu, svoje zdraví?!

      0 0
    • Jetson  

      No nevím s tím blikáním. Včera jsem se večer urval z domova na pár km a cestou zpět potkal nějaký pár. Jel jsem proti zapadajícímu slunci a do toho ještě proti blesku s periodou 1 sec. Připadal jsem si, jak kdybych se v kině vrhnul proti promítačce. Prostě nic moc a myslím, že méně je někdy více.

      0 0
    • vinnca  

      mj nazor je takovy,nez blikacku ve dne, tak je lepsi reflexni vesta.

      0 0
    • jizby  

      blikání ve dne – za mě samozřejmě ano, ale problém vidím v tom, že je nedostatek blikaček, u kterých si mohu nastavit vhodnou intenzitu blikání. Bez toho buď to blikám ve dne slabě, tedy nefunkčně, nebo potmě moc a tedy oslnivě.

      Neříkám, že nejsou, ale je problém mezi hromadou shitů něco vyhovujícího najít.

      0 0
      • Jetson  

        A já zažil ten třetí případ, kdy to ve dne blikalo moc, tedy oslnivě.:-)

        0 0
        • oddie  

          Jo, čínské světlo s xml ledkou blikající naplno oslňuje i za slunečného dne.

          0 0
        • jizby  

          Když tě řidič má vidět při oslnění od nízkého slunce, tak je na to i aurora na strobo dobrá.

          Kdo si ji tak pustí za jiných okolností, neřkuli potmě, je pako.

          Asi to chce mít víc blikaček, protože k tomu, abx výrobci světel tohle pochopili povede ještě dlouhá cesta.

          ****** s prominutím do blikačky osum různých nepotřebných blikacích režimů, na to je užije, ale aby se některý podstatněji lišily intenzitou, to ne. Rovněž aurora se stmívatelným blikáním jaksi též není k mání…

          0 0
      • oddie  

        Potmě neblikám, ale svítím, abych taky něco viděl.

        0 0
        • jizby  

          no tak nejen potmě, ale i za šera, nebo pod lampama.

          To taky musíš svítit?

          0 0
          • oddie  

            Nemusím, svítím, protože chci, ne proto, že by mě někdo nutil.

            0 0
            • Diamond  

              V autě nyní začínám ukrajovat 900tis km a blížím se k milionu. Vždycky na silnici blikám předním a zadním. Ideálně vysoko-flasch svítidla a blikat, ne svítit.

              Zkusím to přirovnat k tomuto: Když jedu na hlavní a couvá mě do cesty auto z garáže, chodníku do mé linie a bliká výstražnými světly, tak má u mě větší respekt a taky jsem k němu ohleduplnější. Tak to prostě je!

              Další věc je ta, že už jsem několikrát potkal cyklistu, který bliká předním a ten je vidět i přes den zatraceně na dálku. Pokud blikám zadním, auta mě objíždí větším obloukem.

              Zadní svítilnu mám na zadní stavbě na levé straně.

              Je to každého věc, já mám život rád a pár kč na baterky zatím ještě taky mám.

              0 0
            • jizby  

              To je samozřejmě v pořádku, že děláš co chceš. Avšak měl jsem za to, že tu neřešíme cochcárny, nýbrž to co je užitečné a správné. Tak píšu podle toho. :-)

              0 0
              • oddie  

                Tak pokud chceš řešit, co je správné, správně bys měl jen svítit :P

                0 0
                • jizby  

                  ono asi bude problém v tom, co si představit pod pojmem „správně“

                  Já pod to zahrnuju i praktickou stránku věci, nejen literu zákona.

                  0 0
    • Jetson  

      Dneska jsem zahlídnul týpka, který blikal předním a vzadu nic. Uvědomil jsem si, že to je docela běžné, jen mi uniká smysl. Proč vlastně blikáte ve dne předkem? Já to za Váma stejně nevidím a když Vás předjedu, tak už je to dost jedno. A v protisměru mi to je jedno vždy, teda pokud by to nebyl blesk co jsem potkal včera. To bych to asi napálil s dálkovejma a klaksonem přímo proti tomu Ufu.

      0 0
      • Diamond  

        No mě hned napadá, že spousta lidí drží při řízení mobil a píše sms a tak kličkuje po cestě… Je asi dobré na sebe upozornit i protijedoucí. Čím víc lidí mě na cestě vidí tím líp.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Zezadu do tebe úmyslně nikdo nenaboří, protože jednak to trvá dlouho, než tě dojede a druhak by ses mu rozmázl na skle a on by na to musel koukat, což pro někoho může být nepříjemné až stresující. Pokud už se tě ale rozhodne zezadu sejmout, vždycky se to proto bude snažit udělat bokem, protože to už neuvidí. Přední blikna je nezvyklá a zbystří mu smysly. To zpravidla stačí k tomu, aby se zamyslel a za tu dobu zpozoroval, jak rychle ses mu mezitím přiblížil a od svého úmyslu vjet ti do protisměru upustí. Schválně si někdy spočítej, za jak dlouho se při rychlosti 90 km/h k cyklistovi jedoucímu 40 km/h přiblížíš z 200 m zezadu (rychlost přiblížení i nárazu je 50 km/h) a za jak dlouho pokud jedeš proti němu (rychlost přiblížení i nárazu je 130 km/h). O tom (exkluzivní upozornění na sebe v nebezpečné situaci) je to především, ne o tom, že by protijedoucí cyklista nebyl vidět.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Pokud jsi agresívní hovado a je ti jedno, že jedeš proti někomu v protisměru, pak jsi velmi nebezpečný člověk a já ti upřímně přeji, abys to vzal do stromu nebo zdi ještě dříve, než někoho zabiješ.

        0 0
        • Jetson  

          Špatně si rozumíme. V protisměru je mi to jedno, protože jezdím po své straně silnice a tak mne některé extrémní blikačky opravdu jen obtěžují.

          0 0
          • BB  

            auta dost často odbočují doleva, potom taky při průjezdu okolo stojících aut někdo může otevřít dveře. Když blikáš, třeba si tě všimne v zrcátku.

            0 0
      • misko  

        v protismeru to urcite nieje jedno. Vela krat sa stalo ze niekto obehal na uzkej ceste kamion/auto a vytlacil z cesty aj mna v protismere.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Já osobně kvůli křižovatkám, kdy jsem schovanej mezi autama, nebo zkrátka míň vidět. Docela normální situace že auto přede mnou projede křižovatku a borec z vedlejší to tam vypálí, aniž by si všimnul, že pár metrů za autem jedu já.

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce