Proč se přestal dělat DUAL řazení Deore ?

265 nepřečtených
  • Twen

    Výborné pohotové řazení pákou brzd, proč se nedělá dál? A ještě jeden dotaz- chodila by na tomto řazení nová 10 kazeta s přehazkou Deore?

    0 0
    • Lister  

      Spíš je otázka, proč se to vůbec někdy dělalo.

      chodila by na tomto řazení nová 10 kazeta s přehazkou Deore?

      Jasně že chodila, akorát by se netrefovala na pastorky :-)

      0 0
    • kubad  

      o co není zájem padá do propadliště dějin, jednoduché :D

      a nevím jak chceš rozchodit 9sp řazení s 10sp kazetou

      0 0
    • PitrisN  

      Zdravím, ja bych se přidal s trošku jiným dotazem, který se ale taky týka dualu. Mam dualy Deore M535 na hydry a k tomu brzdy M595. Brzdi relativně dobře, jen si nejsem jisty tuchostí chodu páky. Zkoušel jsem kolegovy LX a páka jde o poznání lehčejí. Nevíte jestli to nemůže být třeba tím že se měnila velikost pístků v pakách a třmenech. Tedy tím že třmeny M535 a měly jiné hydraulické poměry? Nebo je je to jen vlastnost těch dualových pák? Díky za odpověď

      0 0
      • jachymk  

        netuším čím to může být ale mám doma jedny volné dualy, pokud by jsi měl zájem…

        0 0
        • jachymk  

          LX dualy! :-)

          0 0
          • PitrisN  

            Ne diky spis sem uvazoval ze bych zkusil klasicke packy treba XT. Je to muj prvni bike tak nemuzu porovnavat jaky system je lepsi. Ale zase zkusit se ma vse:-)

            0 0
    • Coffin Corner  

      Smetiště dějin je plné technicky dokonalých věcí, které se z nepochopitelných důvodů nechytily a na úkor těch horších skončily v zapomnění :) Betacam, MiniDisc, Amiga, OS/2, DVD RAM, Dual Control…

      Je to škoda, sám je jezdím, lepší neznám, ale na druhou stranu si nedovedu představit, že by se z nich stala stejná masovka, jako u silničních dualů a jezdila je třeba moje mamka :) Nejsou tak intuitivní, zvlášť na inverzním řazení.

      0 0
      • claid  

        jsou super a to nej řazení..škoda že se už nedělají..no co koupil jsem do zásoby.. :-)

        0 0
      • JSt  

        rekl bych presne naopak. s inverznim saltrem jsou oproti klasice intitivnejsi.

        0 0
        • Coffin Corner  

          Kdybych na inverzu začínal s ježděním, tak asi jo, ale běda jak přejdeš z klasiky, kterou jezdíš roky… :) Alespoň já si dlouho zvykal, občas i teď se mi stane, že zařadím podvědomě obráceně, než jsem chtěl.

          0 0
      • yetti  

        Jsem odkojenej silnicí, kde jezdím dualy prakticky od doby co přišly na svět a tak, mi i dualy na biku přijdou naprosto super, protože při kombinaci s klasickým tahem přehazovačky mi řazení brzdovou pákou přijde naprosto přirozené. Já osobně myslím, že je škoda, že se dualy neprosadily. A důvod je podle mě v ceně a nemožnosti kombinace s brzdama jiných výrobců a ne ve funkčnosti.

        0 0
        • -Alan-  

          Dokud byly véčka a nebo mechanický brzdy, tak se to dalo kombinovat dle libosti. U hydraulických to asi moc nejde, nebo jo?

          0 0
          • MlokCZ  

            nejde

            0 0
          • roud  

            v podstatě jde ale měnil jsi jen třmeny viděl jsem kombinaci s magurama nebo XTR s XT atd…

            0 0
            • kubad  

              jj tak nějak, ale pokud by shimano dělalo i ostřejší brzdy, jak sou třeba nové XTR tak by těch požadavků na výměnu moc nebylo

              0 0
              • roud  

                Pokud se pamatuju tak co říkal Maxtor tak deorečkový duály brzdili až až hhe vnm neměl jsem s výkonem u XTR problém a u XT byl ještě větší… samozřejmě že dnešní brzdy jsou zas někde jinde…

                0 0
                • kubad  

                  no že tys je neměl je jedna věc, ale podívej se kolik lidí preferuje Avid před Shimanem právě kvůli ostrosti a krátkému chodu páky

                  0 0
    • marapara  

      Protože dual jako takový, stál celkově za pi*u.

      0 0
      • JSt  

        nevim, jestlis to nekdy vozil, ale imho je to nej razeni ;-).

        0 0
        • marapara  

          Nevozil, ale zkoušel a jako výhra mi to nepřišlo. Je to otázka zvyku, ale asi bych si těžko zvykal, včetně inverzu. Zlatý RF.

          0 0
          • JSt  

            typicky priklad haneni neceho, cos videl jen z rychliku. urcite si uvedomujes, jake ma tvuj predchozi prispevek po tomhle vahu ;-).

            0 0
            • marapara  

              Je to můj osobní názor. Nicméně to nic nemění na faktu, že na tom něco bude, když dual v podstatě zmizel v propadlišti MTB dějin. Bajk není silnička.

              0 0
            • Lance  

              presne, jsou to takove kecy a hlavne i kdyby to zkousel dejme tomu tyden,tak to nic nevypovida.

              Kdyz jsem kupoval kolo a nekde to tu bude,tak moje slova byla,ze tam nesmi byt v zadnem pripade dualy, ty tam proste NEBUDOU, tak jsem vzal a koupil kolo s dualama :-) shimano LX, ze zacatku jsem byl taky priznivec RF a ze nic jineho nechci,ale na ty dualy jsem si tak zvykl, ze bych je proste za RF nemenil – bohuzel me k tomu donuti situace u dalsiho kola, po case jsem sice odmontoval tu spodni odrazovaci packu a je to parada, za me dualy ano!

              0 0
              • -Alan-  

                Zajímavý je, že v podstatě nelze mít dvě kola s dvěma systémy. Mě se doma objevil jeden lichý dual, který mám na pracovním kole (hazka na dual a přesmyk na klasice). Na něm najedu většinu km. A pak sednu na závodní a už se mi kolikrát stalo, že chci řadit jinou placku a palec šáhne do prázdna. A naopak pak sednu na pracovní a jiná placka znamená tlačení do klasické brzdové páky, která samo neřadí. Jsou to prostě návyky. A i když bych se nehádal, který systém je lepší, tak prostě na Dualy se taky vytvoří návyk a navíc se mi to integrací funkcí líbí. Jen v kombinaci s kotoučovkama to velmi omezuje výběr. A dokonce např. XT dualy mají v porovnání se stejným modelovým ročníkem brzd o jeden štelovací prvek míň.

                0 0
      • vlk  

        Také jsem si to kdysi myslel, ale co jsem sehnal kdysi tenkrát ještě přítelkyni fulla za neodolatelnou cenu s dualama LX, tak má zcela opačný názor.Napoprvé a ani napodruhé člověk dualy milovat nebude, ale jakmile si zvykne, je s něma max spokojen. Já osobně jsem konzerva s páčkami, ale co mám teď na řidítkách páčky s ovládáním tlumení/pružení, tak musím říct, škoda že nemám dualy(takhle už mám přepáčkováno a ovládání tlumení/pružení díky budíkům na páčkách mám poněkud dál na řidítkách než bych chtěl).Jako slepou větev beru otočné řazení-měl brácha-silně nevyhovovalo.

        Jen pro zajímavost manželka má ty dualy s klasickou přehazkou a já páčky s inverzní a oba jsme max spokojeni.

        0 0
        • scret  

          otocne razeni neni vubec spatne a pokud je to jeste X.0 tak to je libovka, radi paradne a hlavne rychle…

          0 0
      • konarider1  

        Musím naprosto souhlasit.Jezdil sem sezónu DC Hone a větší humus sem v životě nežral!Pokud člověk jel mimo terén, tak pohoda, ale jakmile vjel do terénu, tak při brždění v techničtějších pasážích prostě nešlo udržet prsty a tak si roztomilý DC řadil jak chtěl.Zlatý rapidfire páky nebo gripshift

        0 0
        • -Alan-  

          Odjel jsem s tím dlouhé Sudety a i za celou ostatní dobu, co to mám, jsem nikdy neměl problém náhodného přeřazení při brždění. Spíš bych to viděl naopak. V drsném terénu je potíž zároveň brzdit a řadit. Jde to, ale dře to.

          0 0
        • Coffin Corner  

          Tohle se mi stalo tak jednou, dvakrát na LX dualech s klasickým řazením, ze začátku, než jsem si zvykl. Po přechodu na XT s inverzním řazením už nikdy. Naopak možnost pevně držet řídítka při sjezdu a zároveň si řadit při brzdění, je k nezaplacení. Tomu se nevyrovná žádný jiný systém.

          0 0
          • Vilém  

            A radit pri brzdeni je dobry k cemu? Jinak si to dovedu predstavit i s normalnima packama.

            0 0
            • -Alan-  

              K tomu, abys využil znalost nebo čtení trati. Řadit až v kopci je kolikrát pozdě.

              0 0
            • Coffin Corner  

              Tobě se nestává, že sis před sjezdem zapomenul odřadit? Neříkám že řazení s páčkama při sjezdech a při brždění nejde, ale co se týče pevnosti a jistoty úchopu, jsou v tomhle lepší dualy.

              0 0
              • JakeF  

                Prostředníček na brzdě, palec na řazení. Na dualu máš jeden prst nebo dva? Myslim, že jistota úchopu proti páčkám není zrovna argument.

                0 0
                • Coffin Corner  

                  No právě že palec jako nejsilnější a nenahraditelný prst na ruce objímá pevně gripy ze spodu a nemusí dělat nic jiného, to je pro mě jistota úchopu. Když máš palec na rapidech a dva prsty na páčce, tak tě zbývající dva prsty nemusí udržet, když tě řídítka zničeho nic kopnou…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jo aha… No, já většinou koukám na cestu a takovou překážku, aby mě tolik koply řidítka i přes Foxku, opravdu nemám problém vidět :).

                    0 0
                    • Sobi  

                      Třeba s takovýma dualama dračit na Ještědu no nevím…, připadal mi jistější úchop Rapidů a PEVNÉ brzdové páky a to nejen ve sjezdech. Ten vakl dualů je příšerný…

                      Chápu že mimo terén na silnici třeba…ale v přírodě rozhodně ne!

                      0 0
                      • JakeF  

                        Jak který, já měl půjčený kolo se starším XTčkama a to bylo šílený. Pak jsem zkoušel nový XTčka a tam už jsem cítil rozdíl kdy brzdím a kdy řadím :).

                        0 0
                      • -Alan-  

                        Jako zastánce Dualů si myslím, že s RF jde při tuhém sjezdu řadit lépe. Nebo rozhodně to s nima jde, není to výsada Dual Control. Vakl se ale u poslední generace Dualů opravdu dá zanedbat, výrazně to zpřesnili.

                        0 0
          • goofy  

            To prave beru jako velkou nevyhodu nestalost paky… Osobne neregistruju na brzdovych packach ani poradny vakl, ale tohle se mi pod prudkou brzdou a zataceni ruzne kymacelo, a dokonce i preradilo (malem mi spadnul palec z packy). K tomu ty hnusne ostre hrany, ktere po chvili rezaly… A prave uz vubec si nedokazu predstavit pod prudkou brzdou preradit? Ste asi vseci zrucni umelci, nebo nevim… Ja sem vetsinou rad, ze drzym riditka a uz drive podradim tim palcem dole na pacce, nez nejak slozite tahat prst pod brzdou, kterym taham co to jde… Bych to chtel nekdy videt.

            0 0
      • Roman  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Soreno  

      Zaplať pánbůh, že už to nedělaj. Bajk nejni silnice – zkusil jsem jednou na kamarádovo kolo (velkej zastánce dualů) – domu to nesmělo. I kamarád s odstupem času řekl, že páčky jsou přeci jenom lepší. :-))

      Nešlo copak neumíš počítat 9 poloh 10 pastorků.

      0 0
      • pepino  

        No zkusil jednou-já zkusil inverzku a když jsem si zvyk, paráda, zato když si kolo někdo půjčil, nadával jak špaček. Teď mam kolo se Sramem, ale šilham zas po inverzce.

        0 0
    • scret  

      proc by to meli dal delat kdyz to skoro nikdo nechce?:))

      jestli premluvis devitkovy razeni aby ti radilo na 10 pastorku, budu ti rikat pane Pottere:))

      0 0
    • Sobi  

      Ze stejného důvodu proč vymřeli dinosauři: evoluce, vývojový krok co nebyl žádán a opodstatněn. :-)

      0 0
    • -Alan-  

      Podle mě i blbý marketing. V určitém období začali strašně tlačit dualy a inverzní přehazku. A ono to opravdu nebude vyhovovat každému a zdá se, že to nevyhovuje většině.

      Mě se ten systém líbí velmi, ale má své mouchy. Není tak přesný, jako páčkové řazení. Když je pořádně seřízený, tak je přesnost podobná, ale trochu víc se opřeš a řadíš naráz o víc stupňů. To může být protivné. Při intenzivním brzdění je trochu problém si dopředu podřadit, alespoň na mechanických brzdách. A když přijde nějaký problém (vytahaná pružina, vychozený bowden atp.), tak u Dualů můžeš mít zážitky… Např. u mě je to teď tak, že když řadím kontinuálně na lehčí či kontinuálně na těžší, tak to padá jak vojáci do zákopů. Ale jak změním směr, tak musím zařadit jeden „meziplyn“. Prostě celá jedna poloha padne tady na to. Příčinou je již vytahaná pružina, ale podobné věci dělá i to, když se nechá po instalaci volnější lanko. Jezdit do práce a na trénink se s tím dá, závodí se s tím fakt mizerně (naštěstí to mám na pracovním kole). Zažil jsem už i potřebu dvou poloh, když jsem předtím lehl a zlomila se koncovka bowdenu, která je upevněná v přehazovačce. S klasickým řazením si na takové věci nepamatuju.

      Na druhou stranu jsou Dualy fajn, když má člověk rohy. Dá se totiž na lehčí podřadit cvrnknutím do pádla/brzy a nemusí se přehmatávat. Inverzní tah má spolehlivější odřazování na lehčí převody, když už přijdou problémy. A pro mě je vždy klíčové zařadit rychle na lehčí. Na těžší toho času mám většinou víc, čekat na lehčí může taky znamenat zastavit. A dobře to vypadá, tu páčku bych klidně oddělal a na řidítkách je pak volno.

      Ještě nějakou dobu to bude k sehnání, doprodej. Ale bude to asi ještě horší, než vytlačení 8sp 9sp a nejnověji 10sp. Nezůstalo to totiž ani jako lowend. Copak řazení, to vydrží opravdu dlouho, ale přehazovačky s inverzním tahem během pár let nebudou.

      0 0
      • Flegmatik  

        A jak je to s brzdami? Když máte dualy od Shimana, musíte mít i pořád stejné brzdy, ne? Žádná svobodná volba jakékoliv jiné značky?

        0 0
        • MlokCZ  

          Ano, přesně tak to je. A k tomu ještě doplním, že XT samotné hydry mají páky slušné.

          Oproti tomu dualy jsou pro brždění tvarované mnohem hůře, malá plocha, ostřejší hrana.

          Vozil jsem XT dualy rok a hrůza, ještě že už je doma nemáme.

          0 0
        • -Alan-  

          Já měl LX Dualy vybavené s Avid Single Digit 7 a po přechodu na kotouče tam mám BB7. Jestli u hydraulických verzí Dualů lze vůbec dán jiné brzdy netuším. A Mlok dole napsal krutou pravdu, že XT brdy ve své Dualové verzi nejsou to co samostatné.

          0 0
        • JSt  

          mam to s avidama ;-)

          0 0
      • -Alan-  

        Beru částečně zpět své tvrzení o vytahané pružině. Možná vytahaná je, ale při bedlivé kontrole stroje jsem objevil nalomený konec řadícího bowdenu. Po výměně koncového kousku, promazání lanka a seštelování to tam opět padá jak vojáci do zákopu. Takže přehazovačka s inverzním tahem vydrží taky hodně dlouho, nejen řazení.

        0 0
    • Hejdik  

      No abych pravdu řekl,tak když jsem toto řazení vyzkoušel,tak mě nijak zvlášť neoslovilo.

      Plandavá brzdová páka mi dost vadila a při představě ,že při porouchání řazení bych prakticky musel vyhodit celý systém i s pákou se mi dost nelíbí.

      Osobně to považuju za pouhou hybnou vývojovou větev od které se logicky upustilo,páč nepřinesla nic moc extra.

      0 0
      • -Alan-  

        Plandavá páka byl rys původních LX Dualů. A je to tak od výroby a časem se to nemění. Původní XT jsem nejezdil, tak možná i jich. Ale ty novější XT měly krok daleko jistější a pevnější. A přibyla možnost odřazovat o víc převodů na obě strany. Zrovna tohle mi ale někdy dělá spíš potíže.

        A vyhazovat celý systém? Já jsem dokázal kupovat věci samostatně, ale pravda je to trochu nákladnější a máš omezený výběr. Ovšem vzhledem k tomu, co mi dosud vydržely obyčejné LX dualy, tak si neumím moc představit, jak je oddělat. Zatím vždy stačilo rozebrat, vyčistit nebo dát nové lanka.

        0 0
        • Hejdik  

          Neříkám,že někomu dualy vyhovují,ale mě ne.

          To výměnenou celého systému jsem měl na mysli i to,že pokud bych si chtěl pořídit např,jiné brzdy,nebo řazení tak v podstatě nemůžu.

          Ale to jen tak k věci a jak to vidím.

          S dualy nejezdím,takže ani nejsem kompetentní se knim nějak detailně vyjadřovat.

          0 0
    • roud  

      Je to hrozná škoda mě to opravdu sedělo a za mě byl Dual naprosto best řazení a za ty roky co ho mám s ním nebyl jedinej problém…

      0 0
      • claid  

        přesně tak, ještě bych dodal, že je znát rozdíl mezi dual LX a duál XT, když jsem přešel na XT, rozdíl v časa zařazení, LX až když páčka dokončí celý pohyb, XT už při tahu páčky, prostě to tam padá rychleji..mám 3 kola, 2× dual XT a 1× Sram grip shift X0, páčky mi na kolo nesmí!!! a to jsem je měl (Sram X9) a vyměnil za ten shift X0

        0 0
        • roud  

          je to tak čím vyšší sada tím byl krok páky při řazení u duálu kratší ale zas na druhou stranu platilo čím nížší sada tím měli brzdy ostřejší…

          0 0
        • MlokCZ  

          Na XT duálech (2004) byl na přesmykači tak dlouhý chod páky proti pružině, že jsem s krátkými prsty ani na ten chod nedosáhnul a musel jsem vždy pohnout celou rukou.

          0 0
          • -Alan-  

            A s těmi posledními XT Dualy jsi neměl tu čest? Mě se právě podařilo srovnat jen původní LX a nové XT a ten rozdíl je obrovský. Na nových XT mě ale štve ten systém dodělávání indikátorů řazení. Tak jsem trochu uvažoval, zda nepořídit starší XT ještě s indikátory. Ale jestli to je stejně viklavý jako LX…

            0 0
            • MlokCZ  

              Krátce v ruce jsem je měl a řazení je o něco lepší, ale žádné dlouhodobé používání, abych mohl nějak více hodnotit a srovnávat.

              0 0
              • -Alan-  

                Dík. Co se dá dělat. Ale na druhou stranu ani při závodech v mém případě používání LX Dual Control není tím faktorem, který by významně ovlivňoval můj výsledek. A líbila se mi ta „jednoduchost“ systému. Taky mě to ale omezilo při změně, snažil jsem se nemuset investovat zvlášť do řazení a brzd.

                0 0
            • Coffin Corner  

              Na XT Dualy jde nějak přidat indikátor řazení?? :-o

              0 0
              • -Alan-  

                Jo, koupil jsem ho ve výprodeji a když se mrkneš na shimano tech docs, tak je tam popsaný i způsob montáže. Sice konstruktéři ukázali značnou dávku debility, že to odstranili, ale dali možnost to napravit.

                0 0
                • Coffin Corner  

                  Jo, tak tohle znám a uvažoval jsem o tom, ale myslel jsem že je to v podstatě k ničemu, protože řadící bowdeny jsou přece u XT dual hyder schované za řídítky. Jak jsi to vyřešil?

                  0 0
                  • -Alan-  

                    Já mám mechanické. A zatím jsem to jen koupil a neinstaloval, anžto ty XT mám na pracovním, kde mám čas se když tak podívat. A na místě řazení přesmykače mám kombinaci Alivio RF + brzdová páčka.

                    0 0
                • JSt  

                  budik je naprosto zbytecny. v aute ti taky furt na palubce nesviti, co mas zarazeny a vis to.

                  0 0
                  • Sobi  

                    To bylo první co jsem z kola sundal :-) Ještě že XT to umožňují. Btw: nová Octavia to má na palubce! :-D když jsem jí vracel říďovi, tak jsem ho ptal, kde se vypíná !mod autoškola", protože nejen že ti to ukazuje kvalt, ale i to kam řadit! :-D no prostě totální zbytečnost! :-D

                    0 0
                  • pepek  

                    Víš to, bo slyšíš motor. A nemůžeš tam křížit řetěz. Ty bys nejradši z toho kola sundal všecko – ideální zákazník pro JdSaxe.

                    0 0
                  • scret  

                    tak to by me zajimalo jak si pamatujes co mas zarazeny:))))

                    mam X.0 – bez indexu a porad musim koukat na kazetu…

                    0 0
                    • Sobi  

                      Ahoj,

                      XT bez indexu, normálně řadim nahoru, dolu a kouknu se až to nejde, nebo se mi zdá něco divnýho… ale fakt se bez toho obejdu! :-)

                      0 0
                  • Flegmatik  

                    Protože můžeš, krom zvuku motoru, šáhnout na páku a nemusíš nikam koukat. Hlavně je rozdíl nějakých 5 rychlostí versus 27 :-)

                    0 0
                    • scret  

                      ..ale zas takovej „tirak“ jich ma prej shruba stejne:)

                      0 0
                      • Tomínos  

                        Nemá, 5–6 kvaltů dopředu, dělenejch a zpátečka, taky dělená:-) Takže třeba 14. I když ono na tom kole už jich tam potom reálně taky víc nemáš.

                        0 0
                  • -Alan-  

                    Tak si dej do auta dvě převodovky se samostatnými pákami v takovém systému, že se ti to může kazit, když zařadíš nějakou jejich kombinaci. A na jedné z nich dej 9 rychlostí a na druhé tři. Byl bych zvědavý, jak dlouho bys nepotřeboval indikátor. Při těch sílách, co má motor, bys trhnul řetěz a potkal by se ti motor. Tohle srovnání je mimo, něco jako bys řekl, že řadící páku nepotřebuješ, když to může řadit i automaticky.

                    0 0
      • yetti  

        Plně s tebou souhlasím. Je škoda, že dualy končí

        0 0
    • brutulus  

      Jezdím na dualech LX již 4 roky a pořád vzpomínám jak se mi předtím krásně řadilo s klasickými páčkami. Není to sice úplná katastrofa (proto jsem je ještě nevyměnil), ale v ničem to není lepší – právě naopak. Opravdu nesmyslný výkřik do tmy ze strany výrobce.

      0 0
      • roud  

        na silničkách se nic jinýho než tenhle nesmyslnej výkřik do tmy nejezdíhehe

        0 0
        • MlokCZ  

          A co to s tím má společného? Silniční dualy mají zcela jiný úchop, nejsou u nich hydry (takže není problém vázání na Shimano hydry), mají zcela odlišný tvar páky, používají se na úplně jiných řídítkách (takže se u nich s výhodou využije možnost řadit při spodním i horním úchopu za páky), atd.

          Silniční dualy mi seděly vždy dobře (i jsem mírně preferoval Shimano dualy než Campu), bikové mi na kolo už nikdy nesmí.

          0 0
          • roud  

            momentálně u nich hydry nejsou ale určo brzy budou přinejmenším kvůli cyklokrosu a pak už mezi těma systémama bude minimální rozdíl…

            0 0
            • MlokCZ  

              Hydry jsou jen jeden z mnoha rozdílů. Vždy tam budou zásadní ostatní zmiňované rozdíly.

              A i ty hydry i kdyby tam přibyly, tak ani to nebude totéž, protože požadavek na brzdy je na silničce úplně jiný než na biku.

              0 0
              • roud  

                s tebou je to jako obvykle marný oboje je systém kterej sdružuje jak řazení tak brzdy a zas tak rozdílnej neni když bys otočil mtb dualy tak by se s nima klidně dalo jezdit na silnici…

                0 0
                • Lišák  

                  Mně přijde docela zajímavý fakt, že silniční dualy se okamžitě prosadily a všichni je začali používat. A nemyslím si, že pokud by byly v nynější nabídce páčky na rám, že by byly konkurenceschopné.

                  Na druhou stranu bajkové dualy byly přijaty jen menšinou uživatelů MTB a nakonec šly do kytek.

                  Jak tady někdo psal, na dualy MTB je potřeba si zvyknout. Jak dlouho? Několik měsíců? To potom asi není moc uživatelsky přátelská fičura, ne? Když jsem sedl na silničku s dualy, tak jsem věděl, že je to přesně ono. Když jsem se projel na bajku s dualy, tak jsem věděl, že tudy, pro mě, cesta nevede.

                  0 0
                  • roud  

                    jak dlouho ? že by třeba dvě tři vyjížďky ? a srovnávat páčky na rámu s dualama je trochu mimo na silnici nemáš žádnej alternativní systém řazení a ani možnost výběru ničeho jinýho takže se neni čemu divit že se prosadily na MTb máš dualy páčky gripshifty atd. a to všechno koexistuje a zápasí mezi sebou silnice je bezkonkurence…

                    0 0
                    • Lišák  

                      Však jo, je to jak řikáš. V konkurenci neobstály.

                      Proč?

                      Špatný marketing?

                      Cena?

                      Váha?

                      Ovládání?

                      Vzhled?

                      Možná od každého trochu.

                      Někde byla zřejmě chyba.

                      0 0
                      • roud  

                        nvm nic to nemění ale na tom že podle mě to byl skvělej systém kterej mi fakt sednul a když vidím za kolik se dneska doprodávaj klidně si ještě jedny koupím a jak už se stává nikdo neříká že se k nim hsimano za pár let nevrátí ostatně což se děje dnes a deně i u jinejch firem(jinak je to i o lidech spousta lidí se bojí ozkoušet něco novýho a další dav dá na řeči lidí který to ve skutečnosti nikdy ani neměli v ruce)

                        0 0
                        • Mobidyk1  

                          přesně tak. Nechtěl jsem je a nakonec sem si po letech koupil ještě jedny do zásoby. Mám teď na B kole RF a pořád mi chybí ten komfort :)

                          0 0
                        • goofy  

                          No a pak tu byli lidi, kteri se radi svezou i z kopce a nejenom do kopce, a tam byly dualy tragedie… :o)

                          0 0
                          • -Alan-  

                            A co používají tihle lidi? A v čem jim vadily Dualy?

                            0 0
                            • Soreno  

                              No třeba jedeš technickej sjezd ruce na brzdách a ted potřebuješ zařadit lehčí :-)) sice měli nějakou napodobeninu páčky (a proč že :-)) – prostě duali a otočný řazení do těžšího terénu kde potřebuješ mít řídítka řádně pod kontrolou moc nepatří.

                              0 0
                              • Coffin Corner  

                                No třeba jedeš technickej sjezd, ruce na brzdách a teď potřebuješ zařadit na Dualech lehčí…Tím samým prstem kterým brzdíš uděláš cvak dolů a je to :) Nevím kde vidíš nějaký problém a navíc připadne ti to jako že máš řídítka méně pod kontrolou, než když musíš šátrat někde jinde prstem po rapidech abys udělal to samé? ;)

                                0 0
                                • -Alan-  

                                  Na inverzní udělás prstem cvak nahoru :-)

                                  A nezapomínej, že muži prý neumí dělat více věcí najednout, takže z podstaty to nejde ani na RF ani na Dualech :-P

                                  0 0
                                  • Coffin Corner  

                                    Kuva, vidíš, zase jsem se tím směrem řazení spletl :D Já si na ten inverz ne a ne zvyknout… :D

                                    0 0
                                    • Soreno  

                                      Tak se klucí dohodněte nahoru nebo dolu :-)))) u mě je to jednoduchý palcem nebo palcem :-)))))))

                                      sram x9 rulez :-))))

                                      0 0
                              • JSt  

                                coze?

                                0 0
                            • goofy  

                              Uz jsem to tu nekde psal: pohybujici se brzdova paka, ostre hrany (po chvili sjezdu je to porod), ani nemluve o tom, ez kdyz jsem si nastavil packy tak aby se mi dobre brzdilo, tak se sakra debilne radilo. Mozna to par lidem vyhovovalo, ale podle me pro vetsinu jen na obtiz…

                              0 0
                        • -Alan-  

                          Řazení ti vydrží navěky. Horší je to s přehazkou, časem se prostě ta pružina vytahá. I když mě se to vlastně stalo u té starší generace inverzní XT, třeba má ta nová lepší výdrž.

                          0 0
                          • pstasek  

                            Z prinicpu chtít po pružině, aby tlačila řetěz na větší pastorky mi přijde jako hloupost. Dolů to jde vždycky snáz.

                            0 0
                            • -Alan-  

                              No tak sice tomu rozumím… dejme tomu. Takže tvrdíš, že klasické přehazky mají problém s vytahanou pružinou po delší době, než inverzní? To bude spíš tím, že když jsou většinu času na menších pastorkách, tak je ta pružina hondě napnutá. Něco na tom asi bude.

                              0 0
                      • kubad  

                        spojení duálů, a 1:2 poměru byl největší problém, kdyby udělalo Shimano dualy na novém Dyna Sys ai by byl zájem větší

                        Dualy XTR 960 jse sezonu a půl jezdil a spokojenost, ale Sram X0 byl prostě spolehlivější a pro mě lepší proto sem šel touhle cestou

                        0 0
                        • -Alan-  

                          Je fakt, že inverzním přehazkám se nedostalo ani verze Shadow.

                          0 0
                          • kubad  

                            ono je celkem fuk jestli dáš k dualum klasiku nebo inverz,

                            0 0
                            • -Alan-  

                              Já mám napilno hlavně když musím řadit lehčí. A v tom momentě mi strašně vyhovuje, že můžu lehce cvrknout do pádla/bzdy. U té nové XT jde i dolů řadit hladčeji, ale u strých LX musím do toho dát větší sílu. A jak už jsem psal, když pružina přirozeně tahá nahoru, tak v momentě drobného rozštelování mívám spíš potíž řadit těžší a v kritckých momentech si lehčí spolehlivě zařadím.

                              0 0
                            • JSt  

                              s perverznim saltrem je imho o hodne tezsi roztrhnout retez.

                              0 0
                      • Sobi  

                        Nemožnost alternativy. Prostě jenom Shimano hydry a nic jinýho. To jim podle mne zlámalo vaz. A pokud chceš něco jiného, tak pouze třmeny a stříhání hadiček. Tohle prostě neobstojí. Dále nemožnost designu, dnes se dělají hydry modré, bílé, červené a tohle Shimano DC prostě nemá.

                        Mne naprosto nesedly, neměl jsem jistej úchop a bylo to takový jako na vodě, takový prostě naprd RF+ je podle mne zatím nejlepší varianta řazení.

                        0 0
                  • Ruprt2  

                    třeba se setkáme ještě s jiným systémem. Když se rozjede elektronické řazení.

                    0 0
                    • Coffin Corner  

                      Zřejmě jsi na to kápnul. Shimano opouští Dual Control, protože plánuje elektroniku i u MTB řazení.

                      0 0
      • Roman  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • goofy  

      Protoze je to na hovno, a uz to konecne doslo i lidem v Shimanu

      0 0
    • Mobidyk1  

      zkoušel jsem otočné řazení Sram Attack a inverz hazku XT a musim říct že to byl asi nejrychlejší system kterej znám :) Přejet celej rozsah katety během sekundy nebyl v lese problem :) Fakt to chodilo neuvěřitelně rychle, cvak a z 11 na 32 skočilo naprosto přesně.

      0 0
    • Radek Broz  

      Holt nesmyslná slepá cesta.

      0 0
    • mathosh  

      Tiež by ma zaujímalo prečo Sram upustil od GripShift-u :)

      0 0
      • Ruprt2  

        Holt nesmyslná slepá cesta.

        0 0
        • mathosh  

          Asi áno , veď vlastne je super nemať na výber a všetko odlišné je neprijateľné :)

          0 0
        • Sobi  

          Prostě už všechno důležité a smysluplné již bylo vymyšleno! Viz takový záchod-wc. Pořád to bude něco k sezení s dírou vespod, tak proč vymýšlet něco dalšího? prostě sedací splachoovací záchod je dotažen k dokonalosti, mění se jen design! Proč vymýšlet podtlakový odsávání stolice nebo něco podobnýho. Stejně jako proč komplikovat brždění a řezení tím, že to všechno narveš pod jeden dekl a vymyslíš nějakou blbost aby to mohlo fungovat spolu dohromady, prostě to zkomplikovat.

          Každý výrobek který v sobě kombinuje více výrobků a funkcí většinou stojí za hovno, protože je plný kompromisů aby to fungovalo, takže to zvládne vše, ale nic dokonale. Tohle je i případ duálů :-)

          0 0
          • mathosh  

            DualControl zvládne minimálne to čo páčka radenia+brzdová páčka s tým rozdielom že u dualu sa dá všetko riadiť ukazovákom … Len na to musíš mať mentálne :) Neviem či je záchod zrovna vhodný príklad :D

            0 0
          • pepek  

            Možná, ale třeba zrovna ty záchody nejsou eště rozšířené celosvětově. A takový dokonalý US záchod je daleko lepší, než evropský. A tady to asi furt nikdo nechápe, bo to nikdo nedělá.

            0 0
            • Coffin Corner  

              No vida, kam všude se může diskuze o kolech, zvrtnout :D Ale ani dokonalý US záchod, nemá na japonský Hi-tech, který ti ještě poděkuje… ;) :D

              0 0
            • -Alan-  

              No a francouzům taky radši neříkejte, že jejich záchody jsou na jihu většinou turecký. A i na těch se dají najít výhody.

              0 0
            • pepino  

              „V domácnostech USA jsou toalety spojené s koupelnou v jedné veliké místnosti, což američtí příbuzní po návštěvě ČR sami uznali jako nevýhodu.“

              „Toaletní papír je v USA pouze jednovrstvý a tudíž tenčí, než jsme zvyklí – místní odpady by takový přísun papíru nepřežily a ucpaly by se.“

              Tak nevim..

              Leda to točení vody:)

              0 0
              • pepek  

                Koupelny jsou většinou dvě. Tloušťka papíru – nevím, nepamatuju si na nějaký kritický okamžik. Ale hlavně: nesmrdí to, nešplouchne to a nepřilepí se to. A spolehlivě to zahučí pryč na první pokus

                0 0
          • Lišák  

            V roce 1832 prohlásil reditel Patentního úradu ve Washingtonu: „Navrhuji

            zrušení patentního úradu. Všechno už bylo vynalezeno a nic nového nelze

            objevit.“

            0 0
            • Ruprt2  

              a pak přišel Pepa sucks se svými obručemi a ještě se z toho nikdo z patentního úřadu nevzpamatoval

              0 0
          • Volf  

            Nazdar. Já už myslel, že snad ani nežiješ :-) Jinak k dualům. Měl jsem na kole snad všechno s čím se dá řadit, mimo dualů, které má zase na kole moje žena. Všechno má svoje pro a proti, na všechno se dá lehce zvyknout a argumenty o řazení v těžkém terénu neberu, protože je potřeba si zkusit řadit při brždění, RF, dualem, gripem a ono to je stejně spíš o momentu a odvaze než o použitém řazení. Odchod dualů ze scény vidím spíše v tom, že to byl drahej systém, poměrně velkej na úzký řidítka a také asi přišel v době velké ofenzívy Sramu se jeho páčkovým zařízením a Shimano jednoznačně nedokázalo oslovit product managery jednotlivých výrobců cenou tak, aby je masivně naložili na nové modely kol.

            0 0
            • -Alan-  

              Když to takto píšeš, dá se vůbec řadit gripem při současném brzdění na shodné straně?

              0 0
              • Volf  

                Abych pravdu řekl, tak ani nevím, protože v chvíli kdy potřebuji opravdu brzdit, tak jsem rád, že brzdím :-) Myslím ale, že závoďáci si s tím asi umí poradit. Já jsem nad tím nikdy neřemýšlel, ale myslím si, že nebrzdím a neřadím zaráz.

                0 0
              • Mamut  

                Da, ale fakt to nechces robit, pretoze otocenim ruky „namotas/odmotas“ aj prst, kory drzi brzdovu paku, takze bud si rapidne viac pribrzdis, nez by si chcel, alebo naopak uplne pustis brzdu. Raz som skoro hodil tygra, ked som si (umyselne) pocas brzdenia chcel preradit na vacsiu placku. Na druhej strane, je to asi najrychlejsie radenie, takze sa to s nim stiha, aj ked to musis spravit pred brzdenim, po, alebo na chvilu prerusit.

                0 0
            • Sobi  

              Ahoj. Musel jsem si trochu odpočinout od bikové veřejnosti po tom všem! :-) a trochu si zároveň zorganizovat život :-D

              No já fakt DC nemůžu, mám rád vše pod kontrolou a ostré brzdy a tohle jsem při použití duálů z řízení nevnímal.

              0 0
    • maajkee  

      Já jsem měl LX dualy, inverzní LX přehazku a po přechodu zpět na RF jsem byl strašně zklamanej, ale za měsíc už jsme si zase na RF zvyknul, jak se říká i na šibenici si člověk zvykne. Dost velká nevýhoda dualů je ale právě ta integrace a nemožnost měnit řazení nebo brzdy zvlášť, jinak se mi ten systém moc líbil a vyhovoval mi.

      0 0
    • nooski  

      Tady se pořád píše, že bike není silnice, ale i silniční dualy jsou dobrý maras. Aspoň že současná verze už odstranila opratě, ale furt je to kvedlající se hovadina. Samozřejmě, že DoubleTap je kravina ještě větší a po vyzkoušení mám Campu o to raději, spolu s Di2 je Campa jediným pořádným silničním řazením. A teď nechť začne flame!! ;-)

      0 0
    • hctr  

      nejakemu priznivci dualu klidne prodam dual na Vcka XTckovy :d

      0 0
    • pepko  

      DUAL sa urcite este raz vrati … jednoducho bikeri este na to nedospeli … sam mam dual na oboch bikoch a ked mam sadnut na bike s RF tak je to neuveritelne utrpenie … pripada mi to ako ked clovek presadne z auta s automatickou prevodovkou na manualnu … mimochodom to je tiez vec na co europa este nedospela (alebo nezlenivela) … cela amerika kupuje iba automaticku prevodovku, manualna je dokonca za priplatok … v europe si zase musi clovek priplatit hodny kus za automat … vo vyrobnych nakladoch nulovy rozdiel a len marketingovy experti si nieco dokazuju … ale myslim, ze o 10rokov to tu bude vyzerat inak ako sme teraz zvyknuti …

      0 0
      • Flegmatik  

        Tak to je otázka zvyku, historie a co je dobré v USA nemusí být nutně důležité i v Evropě. Rozhodně nemůžeme považovat Spojené státy za něco víc tím nebo za nějaký technologický pokrok, že používají automatické převodovky. Podle mě manuály v Evropě ještě hodně dlouho budou, protože kdyby se to mělo změnit, tak už to tak dávno mohlo být.

        0 0
      • Soreno  

        Automatická převodovka je dobrá věc – dualnocontrol ne :-)))

        0 0
      • Ruprt2  

        k té převodovce mám dvě poznámky.

        1. v usa mají trochu jiné cesty a jezdí se tam jinak. proto je automat

        vhodnější

        1. je rozdíl mezi příplatkovým automatem tady a těma robotickýma

        mrdkama tam.

        0 0
      • marapara  

        Díky bohu za manuální převodovku a RF :).

        Dual bych fakt nechtěl a rozhodně mi nechybí, stejně jako v autě automat.

        Shimano zvolilo podle mě s příchodem dualu hodně „násilnou“ taktiku. Prostě teď nastupuje dual, rf končí a už se vyrábět nebude. To byl velký omyl. Hodně bikerů místo dualu přeslo ke konkurenčnímu sramu na páčkové nebo otočné řazení a shimanu tak částečně vypálilo rybník.

        0 0
        • kubad  

          :D

          dualy mě nenadchly, ale klidně bych je vozil problém s tím nemám, ve své době prostě šlapaly hůř než X0, a na automatickou převodovku mě nešahej – pohodáááá

          0 0
        • pepko  

          ano suhlasim … nasilny marketing nie je spravna cesta …

          0 0
      • scret  

        automat.prevodovka neni spatna vec, ale je potreba brat v uvahu taknejak historii Am. a Evropy, to ze amici jsou proste liny prasata:) a taky z toho duvodu, jaky tam maji silnice…

        Evropani jeste dloho u manualu zustanou, uz jenom diky cene a navyku… U „movitejsich lidi“ s drazsim autem se clovek dnes setkava uz temer jen s automatem…

        Shimano s DC udelalo spatny krok, lidi skoro nedostali na vyber a tak presli na SRAM… podle me DC patri na silnici a ne do terenu…

        0 0
    • pitos  

      Ten silniční hybrit se už na mtb nebude vyrábět?…no žádná škoda,byl to v terénu nesmysl.

      Měli by se zaměřit na užitečnější věci, ať už nemusíme vozit šaltry,smyky,křížit řetězy a podobné zbytečnosti.

      0 0
      • pepino  

        No takovej lehkej a levnej Rohloff nebo Alfine, event. převodovka ve středu, to by se mi líbilo.

        0 0
    • favorit.  

      oni ho ještě dělali???? :-D Já byl rád že jsem se ho zbavil :-D

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Klidně dual deore prodám.

      0 0
    • Lance  

      vyhoda dualu – umis kdykoli preradit kdyz se drzis za rohy, coz je neocenitelne

      0 0
      • Lišák  

        A když rohy nevozím? Jsem je sundal i z rovných řidítek na tahači. Začaly mi nějak překážet.

        0 0
        • MlokCZ  

          To ani nemusíš, protože na dualy se většinou nedosáhne ani z těch rohů…

          0 0
          • killme  

            dualy vozím a v pohodě řadím i když se držím rohů… není to pro každýho, musí se to umět.

            0 0
            • goofy  

              Samozrejme.. Kdyz mas nastavene brzdove paky uplne k nicemu, tak pak se na dualech da i radit… Treba klidne i z rohu :o)

              0 0
              • MlokCZ  

                Přesně tak. Měl jsem nastavené dualy, abych mohl dobře brzdit jedním prstem a to ukazováčkem a pak bez šance dosáhnout na ně s rohů.

                Samozřejmě také záleží co tam kdo má za rohy a jak má velké pracky.

                0 0
                • -Alan-  

                  Teď jsem experimentoval s nastavením na nových 680 vlajdách a musím ti říct, že jsem si dal skoro na hubu, jak najednou brzdily moje BB7, anžto byly víc na ukazovák. Pak by se na ně opravdu asi už blbě šahalo z rohů. Ale na těchto už rohy nemám, tak nevím. Když jsem je měl, tak to ale šlo vždy. Zvlášť LX Dualy měly daleko delší páčku než nové XT.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Čím je ta páčka delší, tím je zase o to dáš dále od řazení, aby to vyšlo dobře pro brždění. Takže na délce páčky nezáleží.

                    0 0
                    • -Alan-  

                      V rámci rozumných mezí páček a řidítek máš vlastně pravdu. Já byl teda zvyklý mít Dual výrazně napasovaný na grip. Ale od brdění při dlouhých trasách potom dokáží trpět ruce. Dát to dál, tak se zase učím dávkovat brzdnou sílu anžto je jí najednou nějak moc. Aspoň to ježdění není pořád nuda.

                      0 0
          • roud  

            zajímavé taky odřazuju i z rohů :O)

            0 0
      • DaSnail  

        to tam máš také extra nástavce na páky jak to vozí honza? ináč to snad ani neni anatomicky možné.

        0 0
        • Coffin Corner  

          Ono záleží jak daleko je máš namontované od gripů. Třeba borec z tohohle videa by zřejmě nedosáhl i kdyby rohy měl :) :http://www.youtube.com/watch…

          Já je mám na těsno ke gripům a přehazování z rohů není žádný problém, je to jen o zvyku…

          0 0
          • DaSnail  

            ja mám namontované tak daleko, aby sa dalo normálne brzdit ukazovákom. ty máš tie páky nastavené tak na tri alebo štyri prsty, ne? v tom prípade sa s tým do terénu moc nedá a to by vysvetlovalo prečo ti vyhovujú dualy- na silničku sú fajn ;o)

            0 0
            • Coffin Corner  

              Myslím že pár fotek nahradí tisíc slov :) Brzdím většinou dvěma prsty, nebo prostředníčkem, protože tak se přehazuje nejlíp, když udělám z ukazováčku a prostředníčku „vidličku“ a cvakám nahoru, nebo dolů. Podobně z rohů, prostředníčkem nahoru, na lehčí, ukazovákem dolů, na těžší (to je ale krkolomnější, protože musím překonávat odpor pružiny přehazovačky). Dokonce se dá z rohů i brzdit, ale to téměř nedělám…

              Věřím, podle zdejších ohlasů, že starší modely dualů jsou problematické. Osmičkové XTéčka M775, ale nemají ani vakl, ani netlačí nějakými hranami a nemám s nimi problém. Jak říkám, dualy nejsou pro každého, ale je to jen o zvyku, podobně jako s nášlapy. U nich mě většina pedálistů, po jedné jízdě, také pošle někam, ale když si zvyknou, už by neměnili.

              0 0
              • Vilém  

                No pri takto nastavenejch pakach to jde, ale osobne bych mel paku posunutou tak o 3–4 cm dal od gripu a to uz by neslo urcite.

                0 0
              • MlokCZ  

                To bych chtěl vidět, jak takhle přehodíš na přesmykači.

                Jinak je to přesně typický příklad pák hrozně blízko u gripu. Když ti to tak sedí, tak proč ne, já bych páky posunul tak o 2cm dále od tripu, aby se na tom dalo dobře brzdit a pak není šance tam dosáhnout.

                0 0
                • Lance  

                  dat paky dal od gripu? on to tak nekdo vozi? zajimave…

                  kdyz jedu do kopce,tak na presmykaci prehazovat nahoru nepotrebuju, dolu to je v klidu

                  0 0
                  • Flegmatik  

                    Aby se ti vešel ukazovák na konec páky a nemusel ho nijak kroutit. Ideální věc. Pak nemusíš brzdit jako tenhle prostředníčkem.

                    0 0
                    • obda  

                      To sice jo, ale má to své nevýhody:

                      • na vlaštovkách často není kam posunout
                      • pokud má řazení a brzdová páka každý svou objímku, pak musíšpřehodit řazení blíž ke gripu. Což většinou nejde bez odmontováníin­dikátoru zařazeného převodu, který já shledávám navýsostužitečným.
                      0 0
                      • -Alan-  

                        V téhle souvislosti bych si dovolil konstatovat, že si osobně myslím, že odstranění indikátorů zařazeného převodu je taky jeden z důvodu ztráty zájmu o Dualy.

                        0 0
                        • kubad  

                          nesmysl, sram nemá ukazatele, a prodává se to jak šlak :D

                          0 0
                          • obda  

                            Nejsem si jistý, že to má/mělo vliv na prodejnost, ale vím, jak moc mi v noci chybí. A jaký prasácký převody pak občas jedu. Nebo že chci přeřadit před brdkem na lehčí, a až tehdy zjistím, že musím změnit placku. Na což už není čas. Samozřejmě ve dne jde mrknout na kazetu, ale i tak se raději dívám před sebe :)

                            0 0
                            • kubad  

                              v noci na ukazatele stejně nevidíš :D

                              0 0
                            • kubad  

                              v noci na ukazatele stejně nevidíš :D

                              0 0
                              • obda  

                                Vždyť to tam píšu :) Ale i tak se mi ve dne nechce čumět na kazetu místo před sebe.

                                0 0
                          • -Alan-  

                            No jak kterej. Ale dík žes mě upozornil, že si na to musím dát pozor. Taková hovadina mi nesmí na bajk.

                            0 0
                            • kubad  

                              k čemu je ukazatel dobrý? takovou hovadinu na kolech nepotřebuju

                              0 0
                              • -Alan-  

                                Hele, vím že seš zásadovej tvrdej bajker, kterej má ty převody v hlavě. Ale zkus se na chvíli oprostit od toho, že to tak musí mít každej a přemýšlej, k čemu tak ty ukazatele asi jsou? Dám nápovědu. Křížení řetězu.

                                Až budou mít všichni jen dvě placky, tak to už asi nebude mít smysl řešit.

                                0 0
                                • kubad  

                                  nemá smyls ani na 3 plackách., že křížíš řetěz musíš slyšet okamžitě :D ale pokud ho chceš tvoje volba

                                  0 0
                                  • -Alan-  

                                    Nevím, mám přesmykač nastavený tak, že i když dám třetí největší kolečko a velkou placku, tak nic neslyším. A ten řetěz už se u toho kříží dost. A někdy si nejsem jistý, jestli tam mám střední placku a malý pastorek nebo velkou a velký. Než čučet dolů pod sebe či za sebe, raději to vidím v zorném poli. Na indikátoru v podstatě nepotřebuji jednotlivé čísla, stačí mi nakoukaný rozsah. Ale bez něj to není ono.

                                    Indikátor je prostě pro spoustu z nás velmi užitečná věc a zdá se mi rozumné, když jde oddělat dodatečně (jak to je na nových páčkách), než když tam není vůbec.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Křížení řetězu ničemu tak moc nevadí. Rozhodně lepší pro výdrž řetězu i zbytek pohonu jezdit na velkou placku a více křížit než sice nekřížit, ale jezdit mnohem více menší placky, kde působí větší síla na řetěz + navíc je používáno méně zubů na převodníku i pastorku. Už se to tu řešilo v historii několikrát.

                                      A jestli ani netušíš jakou tam máš placku, tak to je potom těžký.

                                      A největší pastorky na velkou placku jsou hlučnější (žádné škrtání o přesmykač), už tak 3 největší je znát dost, největší dva by mohl neslyšet leda hluchej.

                                      0 0
                                      • -Alan-  

                                        Křížení řetězu se ve spoustě vláken k řetězům uvádí jako faktor, který snižuje jejich životnost. Možná to v historii někdo vyřešil jinak, ale toho jsem si zatím nevšiml.

                                        Pokud jedu terén a musím dávat bacha na lidi kolem, tak mám dost jiných věcí na starosti. Takže ano, pak jsem někdy překvapen, že mám např. kašpárka a malý pastorky. V těch samých situacích se poslechu řetězu věnuju málo, když nedrbe o přesmykač. Možná je to pro někoho divný, ale je to tak. A dávám si za domácí úkol poslechnout si rozdíl hlučnosti velká placka s malými respektive velkými pastorky.

                                        0 0
                                        • ememem  

                                          Křížení řetězu se ve spoustě vláken k řetězům uvádí jako faktor, který snižuje jejich životnost. – uvadza zopar tazkych teoretikov.

                                          inak tvoje starosti na moju hlavu.

                                          0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          velka placka na velke pastrorky docela cvrlika, je to dane natazenim prehazky. Vlastne tam hraje hlvne horni kladka hazky…90% cyklodovolene jsem odkroutil na velkou placku a prvni pulku kazety a svete div se, retez to nijak nepoznamenalo(C9 ktera uz ma natoceno kolme 1500Km a merka do ni stezi propada na prvni zoubek).

                                          Ve spouste vlaken se spise doctes to, co psal Mlok trochu vyse, ze retezu vice vadi zarazeny prevod 22/11 nez 44/22…je to o zubech a clancich retezu, ktere prenaseji vykon…

                                          0 0
                                          • ememem  

                                            skor je to o celkovom momente ktory to musi preniest, mam taky dojem ze retaz stejne zabera len na jednom-dvoch clankoch, ostatne sa len „vezu“

                                            0 0
                                            • -Alan-  

                                              Když jedeš kašpárka, tak zase jedeš frekvenčně. Když to drtíš na velkou pilu, je tam sice víc zubů, ale jezdí se zase dost silově, ne?

                                              Ale trošku (víc) tu už utíkáme od tématu Dualů.

                                              0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              moment/vykon je zde ekvivalentni…kolik clanku zabira netusim..asi by se to dalo namodelovat, ale jinak dobry postreh. Jak to bude se zatizenim vsech zubu si netroufam odhadnout,a le mohla by to byt nejaka geometricka rada:)

                                              0 0
                                              • soc  

                                                Drtivá většina zatížení půjde prvním zubem a článkem na něm.

                                                0 0
                                      • Mamut  

                                        K tomu krizeniu: podla mna vznikaju obrovske sily pri lamani retaze do boku (co sa pri krizeni deje hned 2×) a to jak na stranu vnutornu (co sa tyka bocneho ohybu), tak aj vonkajsiu. A s uzsou retazou vychadza paka pri ohybe este horsie. vznikaju sily, ktore otvory vo vnutornych clankoch tvaruju z kruhov na elipsy, nasledkom coho je dlhsia retaz.

                                        Kombinacia mensi/mensi voci vacsi/vacsi je naopak horsia iba v tom pomere, ake su pocty zubov. 44/22 namaha retaz polovicnou silou ako 22/11, ale to je uz dost nerealny priklad. V reale sa volbou radenia asi neda spravit rozdiel v tahu retaze vacsi ako 50%. Co pri krizeni vznikaju podla mna daleko vacsie. (Tah v retazi sa da odvodit z toho, ze potrebuje preniest za jednotku casu rovnaku pracu pri vacsom alebo mensom natocenom pocte clankov, takze podla W = F.s)

                                        0 0
                                        • -Alan-  

                                          Ty brďo. Ještě že na to nemají vliv moje nohy do X.

                                          0 0
                                        • JakeF  

                                          Můžeš si teoretizovat, jak chceš, ale to co napsal Mlok je v praxi mnohými otestovaná věc.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Já jsem nikdy až tolik nekřížil a to zejména proto, že jsem rád vozil střední vodítka + 11/34 kazetu a dával o něco kratší řetěz než by měl být, aby mi to vyšlo s rozsahem.

                                            Výdrž řetězu mi nikdy netrápila, protože asi především díky mojí menší výkonnosti + neježdění ve velkých sra…ch mi řetěz vydržel opravdu hodně i přes časté používání menší převodníků.

                                            Před nějakým časem jsem přešel na cílené častější ježdění větších placek s větším křížením a dal jsem kvůli tomu dlouhá vodítka (takže jsem mohl dát dostatečně dlouhý řetěz i na na fulla + 11/34 kazetu a vyšel mi rozsah ok).

                                            A teď jsem moc zvědavý až po delší době vyhodnotím výdrž. Řetěz vozím pořád stejný (HG93) v ± stejných podmínkách a terénech.

                                            Akorát to chvíli trvá než zjistím výdrž, když střídám více kol + mám tak dlouhou výdrž všeho spotřebáku.

                                            Zatím na celopevňáku, kde mám při této metodě nejvíce kilometrů mám atkuální stav na HG93 téměř 2000km a 132,45–132,5mm (měřeno na více místech).

                                            To bude sranda až mi při tom ježdění více velké placky (a tedy i větším křížení) vydrží řetěz přes 5tis. km (pro včasnou výměnu), to už asi tady nikdo nebude chápat vůbec :-)

                                            Už těch 3,5tis. km, co jsem míval do teď tu bylo pro spoustu lidí neuvěřitelných :-)

                                            0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Praxe ukazuje jasně, co je lepší, zeptej se Rychlého Turisty na výdrž i přes jeho vysokou výkonnost a když jezdí především velkou placku a velká/velká používá běžně.

                                          0 0
                                          • -Alan-  

                                            A jak teprve Dualy zvyšují výdrž! A tuplem, když mají indikátory :-)

                                            S tím HG93 máš výdrž docela slušnou. Já jezdil hlavně SRAM řetězy a pak jsem přesedlal na C9. Když ji nenechám zreznout, tak vydrží opravdu hodně. Ale u mě se to nedá brát jako berná mince, anžto vozím pasažéra v sedačce a nově taky na tyči. Takže často tahám nějakých téměř 30 kg navíc. Samozřejmě opět s Dualy. Akorát už neodřazuji z rohů, anžto jsem vlajdy pod velkým tlakem upravil do trendy podoby.

                                            0 0
                                    • kubad  

                                      mluv za sebe :D indikátor je pro tebe důležitý, protože si to myslíš, osobně jezdím na kole kde indikátor je XTR 952 i na kolech kde není XTR 970 stam X0 a nemám sebemenší problém že bych ho potřeboval, a to křížení řetězu zbytečně přeceňuješ

                                      0 0
                                      • -Alan-  

                                        Jezdím taky na více kolech. Na LX Dualech indikátor je a na XT ho nemám. A na XT mi chybí, i když na druhou stranu to není závodní kolo, tak to tolik nevadí. Zase s ním ale dost najedu po silnici a tam radši koukám, kam jedu. Na závodním to zase používám před kopcem a v něm, abych si tak zběžně odhadl, jestli mám rezervu s velkou plackou nebo mám shodit na střední. Takže to že není indikátor důležitý mluvíš za sebe a pak tě nebudu přesvědčovat o opaku.

                                        P.S.: Pokud by se někdo divil, proč mám XT na tréningovým a LX na ostrým, tak XT mám jen na přehazku. Licháč. A právě by mi na něm chyběl indikátor, který už jsem dokoupil, ale je to moc práce to tam dát (a já jsem i dost blbej na to, abych pochopil jak).

                                        0 0
                                    • Sobi  

                                      Indikátor mi akorád vadil na řidítkách, je to podle mne zbytečnost, křížení uslyšíš nejen kvůli rachtání o přesmyk, ale i rachtáním kříženého řetězu. Stejně řadím citově podle potřeby, a ne podle červený čárky na řidítkách, tak to šlo dolu :-)

                                      0 0
                                      • -Alan-  

                                        Přiznávám, jsem hluchý materialista. Řadím raději podle červený čárky (na jednom řazení už je ale jen slabě růžová). Takže když mi na bahnitým závodě nalítá bordel do ksichtu, řadí mi to blbě proto, že nevidím na červenou čárku :-)

                                        0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Krizeni retezu je jenom povera, nicemu nevadi:)

                                  Nutnost vedet jaky tam mam kvalt je taky v nicemu, kdzy to neutahnu, tak tam jebnu lehci.kdyz jsem na konci kazety, tak shodit placku a dva pastorky(vychazi to kousel lehci prevod nez puvodni…tak od oka) je otazkou chvilky, staci mit dobre serizeny razeni, ciste bvowdeny a na chvili povolit zaber…

                                  Jedu do kopce

                                  1. kouknu se na ukazatel..aha, mam tak spanela, takze musim preradit na

                                  prostredni pilu a shodit rezet nacez prehodim pilu a odrazim.

                                  1. zkusim tam kopnout lehci kvatl, nejde to, shazuju na dolu jak na pile, tak

                                  na kazete…imho pokud vis co delas, tak je to metodou pokus/omyl ryhclejsi…a pokud potrebujes cumet na ukazatele a pocitat si v hlave prevody, tak stejne zadne vteriny nehodis metodou pokus/omyl bys tam taky dostal kvalt ktery chces…a casem by ses naucil radit podle pocitu a ne podle budiku…

                                  0 0
                                  • -Alan-  

                                    K tomu bodu 2. jen tolik, že pokud kouknu na ukazatel, nemusím nic počítat. Mám jasno hned a nebo je to výpočet rychlejší, než pokus omyl.

                                    0 0
                      • Flegmatik  

                        Ale vlaštovky jsou obecně širší, tak proč by to u nich byl problém? Co bych měl říkat já, na 56 cm širokých řidítkách a taky se mi to tam všechno vejde. Když vidím, kolik je místa na vlaštovkách 64+ cm, tak pokud nejsou nějak zvlášť zahnutý kousek od gripu, tak prostoru je tam dost. A s těmi ukazatali se dá teď už hýbat, aspoň myslím od SLX výše, mají několik poloh, respektive objímka. A u ostatních se dají při troše snahy ukazetele převodu „odmáčknout“ a pod ně zasunout objímku brzdy. Je to na fest, ale jde to.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jenže právě na 56cm rovných je mnohem více místa než na vlajdách.

                          Vlajdy o hodně zůží jejich zdvih a hlavně když jsou ještě k tomu OS.

                          Třeba já mám vlajdy, co nejsou OS (tedy více místa), ale zase mají zdvih 4cm a díky tomu při jejich šířce pouhých 62cm se mi to na řídítka vejde pouze se společnou objímkou na brzdy a řazení (kdybych vše nacpal až ke gripům, tak by se to vešlo akorát i bez spočné objímky, ale bylo by to naprd).

                          A měl jsem v ruce i 68cm OS vlajdky, které neměly o nic více místa než ty moje 62cm.

                          0 0
                          • Flegmatik  

                            A co rohy, nezkracují ti řidítka o cca 1 cm po krajích? To pak už máš vlajdy 60 cm a tam chápu, že to už bude jen tak tak.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Zkracují ale pouze asi o 5–6mm, Ergony naopak přesahují o kus šířku řídítek.

                              Páky mi ale umožní posunout naopak spíše dále od představce. Už jsem to tu vysvětloval. Když vozím rohy, tak se držím ve sjezdech zcela u nich a bokem ruky se o ně opírám (dle toho mám nastavené brzdové páky).

                              Když jsem jezdil bez rohů, tak se držím uprostřed gripu ne zcela u kraje řídítek, takže ve výsledku se bez rohů držím o chlup dále od kraje řídítek a brzdové páky potřebuji tedy také o chlup blíže ke středu řídítek a vejde se to tedy na řídítka ještě hůře než s Ergony.

                              0 0
                        • obda  

                          OS vlaštovky jsou ohledně místa obecně dost špatné, hodně blízko gripu se zahýbají a hlavně rozšiřují.

                          0 0
                          • goofy  

                            Ja mam OS vlajdy a na nedostatek mista si nemohu stezovat :o)))

                            0 0
                          • Flegmatik  

                            No, jak to jen říct slušně… Taková řidítka jsou na hovno :-) Nevím, asi teda záleží na typu nebo máš hodně dlouhý gripy.

                            0 0
                            • obda  

                              Koukni se mi do profilu (je to sice trochu neaktuální, ale pro tento účel by to mělo stačit). Řazení jde posunout ještě tak 1–2cm a konec, rodla se tam už rozšiřují. Držák na auroru je už na hodně blbém místě, po jedné jízdě jsem ho předělal. Takže ho mám teď uprostřed vpravo, vlevo tepák a na představci tachec. Jen na rodla bych už to nedal :(

                              0 0
                              • Flegmatik  

                                Jo, tak jsem se ti tam kouknul :-) No, držáky na tacháč/světlo neřeším vůbec, ale spíše mi jde o ty konce řidítek, co všechno se na ně vejde. Máš řídítka 66 cm a fakt mi to takto z fotky přijde ergonomicky nic moc. Klidně si to řazení o ten 1 nebo 2 cm posuň k představci a zároveň k němu posuň brzdovou páku, kterou si klidně sklop trochu níže. Na řazení a brz. páku ti stačí, aby na ní dosáhly konce prstů, kterými to ovládáš.

                                Ale rozhodně ti nic nevnucuji, jen říkám svůj názor :)

                                0 0
              • Ruprt2  

                ještě fotku s prsteníčkem a malíčkem a všema kombinacema prosím :-)

                0 0
              • DaSnail  

                jop, tak jak som si myslel… 8o)

                0 0
              • marapara  

                S nášlapy bych si dovolil nesouhlasit. Poměr lidí, kteří je zkusí a vrátí se k platformám nebo u nich zůstanou a nechtějí nic jiného je tak možná 1 ku 9 z 10 :). U dualů to bude asi obráceně :)

                0 0
              • Soreno  

                Já si ale zvykat nechci :-))) chci si sednout jet a ne si furt zvykat :-)))

                0 0
          • MlokCZ  

            Přesně jak píše DaSnail. Tohle pro brždění do terénu opravdu nechápu…

            0 0
        • Lance  

          nemam nastavce,ale kazdy normalni clovek kdyz se drzi rohu,tak dualama preradi, pokud neni ***** :-)

          0 0
          • DaSnail  

            bud pre teba platí toto alebo toto

            prípadne daj foto kokpytu, chcel som ti mrknut do profilu ale máš tam ***** ;o)

            0 0
            • Lance  

              normalne kdyz jedu za rohy, tak prostrednickem uplne v poho preradis, jedes ve stoje do kopce a radis v klidu, proste neocenitelna pomoc, nemusis prehmatavat, znovu pisu, pokud to nekdo neumi tak je ***** :-)

              0 0
              • DaSnail  

                sa to nejak zacykluje ne? na toto by sa dalo reagovat príspevkom na ktorý reaguješ ty.

                0 0
            • -Alan-  

              Ten druhý snímek mi připomněl, že I na kovbojky občas padne smutek. Tahle baba potřebovala na všechno jen ty palce.

              0 0
    • ememem  

      jak proc? proste tak jak v srame prisli na to ze gripshifty vozia akurat timovi jazdci z donutenia a par exotov co sa im chce za kazdu cenu podobat lebo inac je to naprosto nepouzitelne tak na to prisli aj teraz s dualmi v shimane :-)

      0 0
      • -Alan-  

        No nevím, zda je to srovnatelné. Gripshift a Dualy se od RF liší docela jinak. U otočných rukojetí mě vždy děsila nutnost točit rukou, což mi v terénu nepřijde až tak super nápad. Ale nikdy jsem je dlouhodobě nevozil, tak těžko říct. U Dualů je obava spíš o nechtěné brzdění, což se myslím neděje ani na vrklavých LX dualech.

        Bylo rozhodnuto, že na MTB nadále jen páčkové řazení, tak to nemá smysl příliš řešit. Buď koupit do zásoby nebo v určitém momentě přejít.

        0 0
    • bimjeam  

      Pretože to nikto okrem ultravýkonnostných XC-čkarov nekupoval, navyše šaltre mali inverzný chod a nedalo sa to kombinovať s normálnymi komponentami… asi preto

      0 0
      • kubad  

        ale pendrek kombinovat to v klidu šlo

        0 0
        • Vilém  

          Ac dualy nemusim, tak s klasikou se mi libil vic nez s inverzem.

          0 0
          • -Alan-  

            To je takový oříšek, něco jako kolik třešní, tolik višní.

            0 0
    • Atilla  

      Dualy jsou ideální na kamenné schody a pasáže plné kořenů. Ještě lepší je to s nima na skokách, to je teprve adroš:)

      0 0
    • banton  

      Já mám XT dualy z roku 2006..z počátku jsem jezdil kombinaci s inverzní přehazovačkou a pořád to nechtělo řadit nebo bylo něco špatně…teď jsem vyměnil přehazovačku za XT Shadow s normálním tahem a je to luxus..takže když dualy tak normální přehazovačku…do­poručuji..a řadit když brzdím se mi už několikrát vyplatilo :)

      0 0
    • martinkacirek  

      Pro mě jsou dualy jasná 1. Měl sem lx, teď mám Xt a nemůžu si je vynachválit. Hlavně v terénu jsou neocenitelné, zatáčka, bahno, brzda a ještě můžu podřadit :-)

      0 0
    • Mig_all  

      Dualy na biku, největší hovadina!!!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.