problem s vidlici RockShox Tora SL 29

14 nepřečtených
  • martin_bakov

    Zdar,

    vsiml sem si ze mi vidlice mi nepruzi tak citlive jako drive a hlavni problem je v tahlejsich sjezdech, vidlice se ve sjezdu/z kopce (tj. je pod vetsi zatezi a razy) cca. do minuty jakoby snizi az na doraz cca. 2cm a pak jedu v podstate na pevne vidli, tluce mi do rukou… (dneska sem takhle odjel s touhle poruchou sjezdy na Krali sumavy, jeste ted me z toho boli prsty a ruce) prisel sem na to ze kdyz zvednu predni kolo do vzduchu (napr. maly bunny hop) tak se vidlice zas jakoby navysi a drzi – a zas ma vysku 80mm a lehce tlumi i kdyz ne moc citlive. Jak muze dochaze k samovolnemu snizovani vidlice v provozu ? Je to ‚obvykla‘ porucha ?

    Jedna se o RockShox Tora SL 29, 80mm, jezdim na ni 2 roky pred 6ti mesici byla repasovana dostala nove stiraky,olej a vycistily ji. Dam ji samozrejme na kontrolu a repas do servisu znovu, ale zajimala by me pricina co muze byt ve vidlici spatne, nikdy sem o takove zvlastni poruse neslysel.

    Diky

    • frik  

      To je jako bys mel spatne nastaveny odskok, pokud uz nejde dat rychleji tak se to rozbilo )

    • t29  

      Jednou se mi stalo, že mi Tora přestala těsnit mezi pozitivkou a negativkou – šla okamžitě až na doraz, a to samé po zvednutí a opětovném stlačení. Vyřešil jsem to lamersky tím, že jsem ji nafoukal, co se do ní vešlo, a pak držela :)

      Jiný případ jsem zažil při sjíždění sjezdovky – málo nafoukaná vidle, která šla při normálním sjezdu tak do poloviny zdvihu, se na svahu o velkém sklonu pod nárůstem váhy, působící na předek, zatlačila až na doraz. Pod sjezdovkou zas pracovala normálně. Ovšem předpokládám, že tak prudký žádný ze závodních sjezdů nebyl.

      Série rychlých kořenových pasáží, na kterých se vidle nestíhá vrátit (pomalý odskok) a pak se tu obvykle mluví o „zatlučení do zdvihu“ jsem nikdy nejezdil (nebo aspoň ne tak rychle, aby se to projevilo).

      Případně by to mohla způsobit nečistota v tlumiči, která brání toku oleje při odskoku. Ovšem 6 měsíců od servisu by v ní nemělo být tolik bordelu, aby to něčemu začalo vadit, hlavně jestli tam jsou nové stíráky..

      • martin_bakov  

        zatluceni zdvihu pomalym odskokem to neni, mel sem ji nastavenou od pocatku svizne a tlumila pekne, nestalo se ze by to nekdy nepobrala ty rychle razy hned za sebou…

    • myscho  

      Mam presne ten isty problem s klasickou solo air 80mm,r 2010.

      Je na nej asi 6 000km, servisovana ale nebola :D

      Tiez to mam tak, ze reaguje normalne, ale v zjazde,ked na nu tlacim dlhsie tak sa znizi a ked nou trhnem hore tak vyjde naspat…Zatial som to neriesil, lebo mam dojem, ze to nerobi uplne stale a navyse tuto sezonu nebikujem :((

      Mam 63kg a fukam na cca 110psi.

    • martin_bakov  

      nikdo jiny nevi co by mohlo byt spatne ?

      • smallbrother  

        taky myslím že to bude to přepuštění vzduchu mezi komorami. Mělo by stačit namazat ten O-kroužek mezi komorami.

        • lukas aka mitro  

          Namazat…kdyz nepomuze, tak vymenit.

        • smallbrother  

          namazat by to teoreticky mohlo jít bez vyndání patrony jen doplněním oleje RedRum přes ventilek. Ta negativní komora je už trochu zastrčená, ale dostat by se to tam mělo.

          Ale u Reby to přesně neznám.

    • skvedo  

      Mám trochu jiný problém, ale do tohoto vlákna celkem zapadne.

      Pustil jsem se do servisu otcovy Tory 302 Solo air. Rozdělal, označil kroužky a koupil nové. Začal jsem skládat a při tom si všiml, že ta pružinka na pístku je prasklá. Když vše složím tak je negativní komora úplně uzavřená. Pokud zatlačím na táhlo, podtlak ho táhne zpět. Když jsem to poskládal úplně a zkusil to lehce nafoukat, musel jsem na píst hodně tlačit, abych ho dostal do pohybu. Už předtím se mi zdála vidlice málo citlivá. Připadá mi, že nefunguje přepouštění mezi komorami.

      Má někdo zkušenosti, jak se to má správně chovat?

      Díky.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.