Problem s reklamci kola..moznosti?

85 nepřečtených
  • VIktorr

    Zdravim,

    mam problem s reklamaci. Neni to dotaz jen na bikery,ale poradit muze i nejaky pravnik nebo clov ek znaly techto veci. Dekuji!!! Mam toto kolo

    http://www.nejlevnejsi-kola.cz/…--model-2007

     

    koupeno pred tremi tydny za polovicni cenu cili v akci za pulku ceny z odkazu. Je koupeno v pomerne vetsim obchode specializovane na kola v Brne. Jako vsude dnes, jsem mel garancni prohlidku zdarma. Kolo jsem dal k prohlidce pred tydnem ve stredu. Mel jsem dve zasadni vitky: 1. vule v prednim kole a za 2. praskajici stred Truvativ. k memu zklamani bylo kolo s vuli na prednim kole poslano na reklamaci do Authora. Ac je to pro me neuveritelne reklamace byla vyrizena do tydne s tim,ze se vymenily loziska v prednim kole. Dnes jsem si byl pro kolo s tim,ze je vse ok a muzu na nem odjet. Samozrejme po prevzeti jsem kolo projel pred prodejnou a vule v prednim kole byla ta tam (vyresil Author) jenze praskajici stred nikoliv. Cili jsem sel reklamovat,ze to opravene urcite neni a at si to projedou. Samozrejme si to prodjce projizdel na jejich draze a patrne hodne setrne a tudiz na me koukal jak na zjeveni a tvrdil,ze je vse ok. Vzal jsem ho proto ven a ukazal mu jak v tom krupe,kdyz jedu ja. Uznal,ze mam pravdu a zavolal mechanika. No spekulovali nad tim dobou pulhodinu. Mechanik se dusoval,ze vse do sroubku rozdelal a promazal,vystrikal dutiny apod. Nacez mi prodejce rekl,ze ted jiz neni prilis moznosti a z z jejich stranxy je vse ok a zavadu nenasli.A uz uz to vypadalo,ze to timto chce mit z krku. S cimz ja jsme kategoricky nesouhlasil,protoze ja si koupil nove kolo ujel 260km a neco je tam evidentne spatne,kdyz to krupe. Po te na me zkousel neco jakoze to neni zavada,ktera by ovlivnovla provozuschopnost kola. S cimz tez nesouhlasim,protoze jsem si nekoupil kolo za 30tis.,aby mi pri zaberu do kopce rupalo ve stredu. Tomu,ze to dela stred se brani zuby nehty a tvrdi,ze to muze byt milion jinych veci. Jenz mechos oponoval tim,ze uz udelal vse a z jeho strany je to na 200%.Takze jsem samozrejme rekl,ze se sepiseme dalsi reklamacni protokol a oni zavadu zjisti a odstrani o cemz ovsem pochybuji:_( v pripade,ze se zavada neodstrani mam nejakou moznost obrany?

    Takze se ptam mam tedy nejake moznosti?

    Vraceni penez? Vyber jinyho modelu v teze cene? Jak postupovat dal? Prece neni pravne mozne,aby to prodejce nijak neresil?

    Diky moc za rady…

    0 0
    • VIktorr  

      Jeste me teda po vychladnutinapadla jedna moznost. Proste se na to vykaslat a jezdit s krupajicim stredem a az budu v dobrem rozmaru koupim novy nebo to hold prekousnu. Ale na druhou stranu se ptam proc? Kdyz jsem si koupil novy kolo za docela dost penez,tak prece v takoveto pro me zasadni veci nebudu ustupovat.

       
      0 0
    • baboon  

      Zkus si vyhledat v historii něco o klikách s středu Truvativ..Zjistíš, že to že křupe je normální..:) Já teda ho teda nikdy nejezdil,tak nemůžu soudit,ale tohle tu píšou jiní uživatelé tohohle středu/klik..

      0 0
    • baboon  

      ještě odkaz

      0 0
      • Smazaný účet  

        jo to jsem myslel taky

        0 0
      • VIktorr  

        Ano ja to tu i resil,ale prce mi nemuzou rict v servose resp u prodejce,ze mi s tim nic neudelaji. Klidne vemu alternativu,ze mi tam holt daji jine stredve slozeni. Ale snad me nemuzou poslat do haje,ze je vse ok.Kdyz neni. A s Truvativem to neni pravidlo,aby to delalo u vsech klik,takze to az tak NORMALNI nebude.

        0 0
    • Smazaný účet  

      jestli jsou tam kliky truvativ jako na obrázku tak s něčím podobným tady má problémy už více lidí. Ale teď si nevzpomínám co je to za tip klik.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jednoznačně bojovat, ikdyž Tě to bude stát usilí a nervy-a nejakou dobu bez kola. Pokud mechanik tvrdí, že je všechno OK, ale přesto v tom křupe, prostě to v pořádku být nemůže. A ikdyž je to „vada“ všech středů truvativ, rozhodně to Tebe zajímat nemusí-teda pokud nebylo explicitně uvedeno „kolo se speciálním křupacím středem pro signalizaci šlapání“. Prostě jsi koupil kolo jako celek, po určité době ho dal na garančku s tím, že „někde něco křupe“ a po garančce křupání neustalo,takže nezbude než podrýt kvality mechanika a jednoznačně poukázat na vadný střed. Ano, to že křupe, je vada a nic na tom nemění fakt, že křupe všem(stokrát opakovaná lež je prostě pořád lež).

      Jako „light“ varianta řešení se nabízí návrh o výměnu středu za jiný(bejspíše s doplatkem, pokud by se jednalo o dražší). Pokud chceš být „hardcore“ tak reklamu pořád dokola, při třetí reklamaci téhož máš nárok na vrácení peněz(ale o to Ti asi nejde).

       

      Hodně zdaru!

      0 0
      • VIktorr  

        Ja uz mam skoro rozlanovane vikendove vypady na hory. Ted jsme zlomil 2 kamarady aby poridili novy FULLy a ze dotoho zacneme radne slapat anajendou jsme bez kola. Bral bych i vymenu za njiny s doplatkem.klidne byhc bral zpet i penize za kolo a poril neco lepsiho resp byhc si treba jeste 5–10 priplatil. Ale proste je to vzane nervy drasajici kor,kdyz je takovy pocasi. Stary kolo jsem uz dal pryc a ted mam jen oci pro plac. :-/

        0 0
      •  

        „vada“ všech středů truvativ – kdes to vyčet, FiveD,Firex GPX, žádnej problém se mi nikdy nevyskytl, Firexy má taky můj táta a taky nikdy žádnej problém, jestli ne někdo neumí pořádně namontovat/utáh­nout, to je jiná.

        0 0
        • VIktorr  

          Ne vsech,ale uz se to vyskytlo minimalne zde. Osobne je mi jedno kdo, kde, co pohnojil..Mne jde o to,ze jsme bez kola a jeste se z toho dle me snazi prodejce vyvleknout.

          0 0
    • kesu  

      pokud chces mit kolo v naprostem poradku doporucuju koupit si naradi,stojan a vyresit si to sam:/.

      Kazdopadne ja osobne taky truvativ kliky nemam moc rad,takze bych ten servis spojil s vymenou klik za jine,lehci a hezci:))

      0 0
      • VIktorr  

        Takto jsme to mel v planu to praktikovat po az vyprsi zaruku apod. Pokud jsem toto vse chtel opravit na prvni garance,tak trvam na naprave pokud jsem majitelem toho kola mesic. A dle computeru na nem nemam vazne vic jak 261,2 km…

        0 0
        • kesu  

          ja ti rozumim ale ne kazdej servis je opravdu puntickar a ne kazdej dela vse co je treba.Proto si radsi dam praci a udrzuju si bika sam

          0 0
      • VIktorr  

        Jejda…mne se ty pismenka dneska motaji:-/ hruza…

        0 0
    • šlapatko  

      Je to prekérka,určitě máš právo na výměnu.Na druhou stranu bych nechtěl být servisákem(pokud udělal vše co je v jeho silách).Jsou to taky jen lidi a nesvedou vše.Už u samotného prodeje věděli že ty kliky můžou vydávat zvuky.(můj názor).Být to mé kolo,koupím jakékoli kliky od shimana ze středem HT ll.Podle toho kolik chceš investovat.Vím že to bude výhra pro ně,ale budeš mít kolo v kupě a i kliky Deore nejsou k zahození.Jinak mě nekamenujte.Ani nevím kde to kupoval,jen to znám s té druhé strany.

      0 0
      • VIktorr  

        Ja se taky se vsemi zucastnenymi bavil slusne do te doby nez mi zacal prodejce tak nejak vysvetlovat,ze to vlastne neni ani zavada a ze on mel takovy a takovy problem se svym kolem. Vzdy se to snazim resit,tak abych nebyl arogantni a dal najevo,ze chapu i druhou stranu a ze chyba se muze stat kdekoliv.Jeste teda to,ze klape/praska/cvaka stred je muj nazor,ktery je mi neustale vyvracen takze je tu klidne moznost,ze praska/klape neco jinyho,ale o tom dost pochybuji.

        0 0
        • mar_tin1  

          ešte mi napadá, skúsil si odmontovať pedále a použiť nejaké iné, prípadne aspoň poriadne namazať závity pedálov vazelínou? či nie je problém len v tomto…

          0 0
          • VIktorr  

            ja se v tom zatim nijak nevrtal nechavam to na odbornicich ze servisu a doufam,ze maji vic zkusenosti nez-li ja a nejak to vyresi..

            0 0
            • Cvoky  

              jj tohle určitě testni – mám styla a taky mi od středu něco cvakalo a byl jsem pěkně nasranej – stačilo jen namazat závity na pedálech a je klid…

              0 0
      • mar_tin1  

        tiež mám podobný názor. deorko za 50euro by to uspokojivo vyriešilo. možno by mohol skúsiť nejako sa dohodnúť s predajcom na zľave alebo protihodnote…

        0 0
        • VIktorr  

          uz jenom z principu se mi nechce davat ani 50 ani 1 euro,kdyz je to evidentne chyba materialu/mon­taze/vyrobku jako celku/nejake soucasti apod… ve finale to tak mozna dopadne,ale ted rtvam na oprave na naklady bud vyrobce nebo prodejce…

          0 0
    • WASP  

      co tam máš za kliky? je tam isis nebo vnější ložiska? pokud praská střed, měl by to rozebrat a zafrézovat mufnu z obou stran. nemusí bejt rovná a je tam barva. můžou to bejt i šrouby v převodnících. nebo cvaká osa v klice. projel bych to na jinejch pedálech, těma to taky může bejt. už moc věcií neni pokud to jde od středu. jinak truvativ nedělá dobrý kliky.

      0 0
    • šlapatko  

      Jak už ti řekli v servise.Na kole je hromada věcí co může vrzat.Byl jsem přesvědčen že mi vržou pedály.Koupil jsem nové a zase to vrzalo.Problém byl v klice.Byly to starší LX,osa byla dost vyhoněná a vrzalo to.Dal jem deorka a vše je v poho.Jednou mi ve šlapacím středu zase vrzalo.vše jsem rozebral,dal dohromady a vrzání pokračovalo.Asi po týdnu ježdění a koumání jsem očistil sedlovku,lehce mázl a nasadil.Problém byl pryč.Rám je dutý a u šlapáku je dírka,s tama vycházel zvuk a já si myslel že problé je v klikách.Stejný problém maj i řidítka,hlávko a spousta jiných věcí.Časem si ještě zanadáváš co to zas doprdele skřípe.Přeju ti dobré pořízení.Napiš jak vše dopadlo.

      0 0
      • VIktorr  

        Napisu urcite…ale nevim kdy…ze zakona je na to mesic…jinak je krasny,ze mi prodejce rekne,ze to muze byt cokoli a jednim dechem se servisman dusuje,ze vse promazal coz jsem videl i na sedlovce a ze vsechno pretahl a dotahl a vycistil apod.

        0 0
    • art1  

      a co chceš reklamovat ? Vrzání ? má pravdu ,že to nebrání v užívání . Zapla si servis a nech to rozdělat a namazat .U garančky to rozhodně nikdo neudělal ,není důvod .

      0 0
      • mar_tin1  

        a prečo by to nemohol reklamovať? garančka je práve na to, aby sa vychytali tekéto problémy a ako to nevedia/nedá sa opraviť, tak nech mu to vymenia. on za to zaplatil, má nárok na bezchybný výrobok. navyše ak si netrúfa ani odmontovať a premazať závity na pedáloch, tak mu neostáva nič iné, len to požadovať od predajcu.

        0 0
      • VIktorr  

        Je duvod a to celkem padny,protoze jsem to uvedl do protokolu ke garancni prohlidce,aby to zkontrolovali a popsal jsem mnou zjisteny stav. Nebo myslis,ze mi to delalo a ja tam prisel at udelaji garancku a o tomoto byhc se nezminil???

        0 0
    • beranek666  

      no ty musíš být pořádný magor! kdybych měl takového zákazníka jako ty, tak ho vyhodím na mráz a přetáhnu rebou po zádech!

      funguje kolo? funguje! tak co prudíš?! budeš reklamovat i škrábance na rámu? pokd ti lupe ve středu, tak ve středu nejezdi a zbtečně se nenervuj.

      0 0
      • šlapatko  

        To chce klídek.Nejspíš to znáš z druhé stránky,ale i tak to chce nepustit nervičky na špacír.Sem tam mě někdo v krámě tak vytočí,že bych ho zapíchnul šroubovákem:-)Mé moto je nenechat se vynervit a z úsměvem poradit a obsloužit.Až po odchodu zákazníka odcházím na sklad a vše tam rozkopu:-)

        0 0
      • mar_tin1  

        ten záver ma síce rozosmial, ale aj tak si myslím, že tentokrát by mal problém vyriešiť predajca/servis v rámci záruky. hlavne vtedy, ak už sám uznal, že to vydáva zvuky, ktoré by to vydávať nemalo. neviem, prečo by mal byť viktorr magor. len chce za svoje peniaze bezchybný výrobok. niekto sa s takouto „prkotinou“ bude babrať sám doma, ale sú ľudia, ktorí sa v bajku nevedia/nechcú rýpať sami…

        0 0
      • Misiak  

        naco tie vasne? tebe by sa pacilo keby si vyvalil 30tisic a po par km by ti tam zacalo nieco praskat?

        0 0
        • Hornet  

          Suhlas, a pridam ze povodna cena biku bola dvojnasobna, takze to co napisal beranek666 je trosku ubohe a riadne blbe

          zakaznik je pan a nie predajca, kto ho zivi? predsa zakaznik! tak nech sa stara aby predaval bezchybny tovar, a cvakajuci bike nie je bezchybny tovar

          robil som v bikovom obchode, viem o com hovorim, nasli sa rozni zakaznici, ale sef sa snazil kazdemu vyhoviet, niektore reklamacie riesil aj na svoje triko, nespokojny zakaznik sa zmieni o zlej skusenosti kamaratom , znamym, a do zleho obchodu nepojdu, to znamena mensi obrat, menej penazi…

          treba trvat na vymene tovaru, cize spatne kluky, alebo vratenie penazi, jednat slusne, ale trvat na svojom

          0 0
          • Luk02  

            Taky si myslím, že prodejce by se měl snažit tenhle problém řešit, bezohledu, na to, že to není až tak jeho vina…Je to i na něm dobře to zákazníkovi vysvětlit a dobrým přístupem může jedině profitovat…

            S tím skřípáním to chce klid, stačí zrníčko písku a je to tam…Nadruhou stranu pro zákazníky co maj kolo nově a řešej tyhle věci mám celkem pochopení:-D

            0 0
          • nox159  

            no ono je to trochu slozitejsi, zakaznik koupi kolo u prodejce a ten ho sam nevyrobil ( vecinou koupil od dovozce…)

            jako zakaznik prijdu ze mam problem z klikama, mechanik se v tom bude hrabat 3h rozebere vsechno a na nic neprijde, tak to posle na reklamačku ale dovozce napise ze reklamace je neopravnena a ze ji neuzna. Tím padem prodejce udelal pro zakaznika ze svoji strany maximum. Zbyva už jedine nejaka dohoda ktere bude pro obe strany vyhodna ale prodejce zakaznikovi ze svojeho jiste nove kliky nekoupi :D

            0 0
      • VIktorr  

        Jezdim cely tyden,takze se stree bohuzel nevyhnu. Ano pravdepodobnen jsem magor.

        0 0
      • pegas  

        ty budeš v hlavě asi pěkný lečo, viď?

        0 0
    • mr.antik  

      Když prodejce prodává šity (a určitě to není první kousek), musí bejt na reklamace dobře připravenej.

      0 0
    • Jenda  

      takze u styl mi desne vrzaly pedaly – namazal jsem zavity a stycny plochy s klikou nasledne i vyhodil ty ocelovy podlozky pod nima. Stred jako takovej zacne delat problemy vetsinou po cca 4–5 kkm. Pokud by to nepomohlo doporucuju koupit napr. SLX kliky a ze Styl si nechat do zasoby prevodniky – pokud zacnes faky jezdit sejne je budes za nejakej cas potrebovat. Na reklamaci samozrejme mas pravo ale sam si rozmysli jestli ti to stoji za ty nervy kdyz se defakto jedna o bezny spotrebak nijak zazracne zivotnosti. Nicmene urcite promaz ty zavity na pedalech – to snad zvladnes doma a pokud to prestane, muzes jit rict mechanikovi ze je *****:-)

      0 0
    • VIktorr  

      Nejde o to,ze bych nezvladl nejakou beznou udrzbu na kole:-D to v zadnym pripade,ale nechtel jsem do toho sam vrtat,aby mi potom nerekli smula na kole nekdo udelal neodborny zakrok a tim je po zaruce.

       
      0 0
      • tiru  

        za dobu co tu blbě kecáš a dobu kdy se hádáš s prodejce by jsi to měl doma (i na koleně) 100× opravené…

        0 0
    • krokus  

      Mám takový dotaz: Reklamoval jsem tlumič na cca 2 měsíce starém kole, ale prodejce nebyl schopen reklamaci vyřídit do třiceti dnů. Chtěl bych tedy vrátit peníze. Nevím, zde není problém v následujících skutečnostech:

      1. Kolo jsem koupil na spotřebitelský úvěr. Selský rozum mi říká, že

      by to vadit nemělo; obchod dostal peníze od leasingové společnosti, mělo by mu to být jedno.

      1. Na kolo jsem namontoval několik svých komponentů. Doufám, že mě

      nechají vrátit tam komponenty původní. Pokud vím, na reklamaci posílali samotný tlumič.

      0 0
      • DaveX  

        Pokud ti reklamaci nevyřídí do 30 dnů, tak máš nárok na odstoupení od kupní smlouvy a na vrácení peněz.

        0 0
        • krokus  

          I přes skutečnosti, které jsem uvedl? Nemluvím o tom, že po 2 měsících používání je to kolo nepatrně opotřebené (řetěz, pláště).

          0 0
          • DaveX  

            Jen jsem ti řekl, co je zákonem dané. Na ostatních okolnostech se musíš domluvit s prodejcem a taky záleží na jejich ochotě.

            0 0
            • kubad  

              přesně tak tohle bude hodně otázka domluvy

              0 0
              • o5majkl  

                hlavně kolikrát tohle prodejce neovlivní-maloobchod má vůči zákazníkovi povinnou měsíční lhůtu, avšak velkoobchod vůči maloobchodu nemá tuším žádnou, nebo jí má určitě aspoň o měsíc delší… Podle mě je blbost jenom z neštvání ustupovat od smlouvy quli tomuhle, pokud tam samozřejmě nebyly i jiný okolnosti, záleží na domluvě no…

                0 0
                • krokus  

                  Byla to už druhá reklamace během dvou měsíců. Nejdřív odešla vidlice, pak tlumič. Přiznám se, že bych radši dostal peníze zpět…

                  0 0
      • De.Fly  

        pokud bys sel do extremu, tak do 6ti mesicu od koupe mas narok na vraceni penez nebo dostat novy vyrobek, pokud je reklamace kladne uznana… jedna se totiz o skutecnost, ze jsi zbozi zakoupil uz s vadou

        akorat nevim jak se tohle praktikuje u kol…

        0 0
      • krokus  

        Vrtají mi ještě v hlavě ty mé splátky. Pokud bych tedy odstoupil od smlouvy a požadoval vrácení peněz, je to tak, že mi bude vrácena celá částka a já budu splácet dál?

        0 0
        • kubad  

          presne tak dostanes jen cenu kola, ale neverim ze tohle projde

          0 0
          • krokus  

            Proč ne? Kvůli těm splátkám?

            0 0
            • Pavel  

              Peníze spíše tedy dostane zpět ta úvěrová společnost, protože ta to kolo platila. Celkem pochybuji, že dostaneš zpět všechny uhrazené splátky…

              0 0
              • krokus  

                Nakonec to dopadlo jinak: Prodejce stihl reklamaci vyřídit včas. Tedy vlastně skoro včas, 31. den. Myslím, že kdybych tam přišel včera večer (30. den) a chtěl vrátit peníze, museli by mi vyhovět. Prodavač mi sice včera tvrdil, že tlumič je stále na servisu v Německu, ale nakonec se ukázalo, že už jim leží nějakou dobu na skladě:-) Navíc se jim ještě povedlo ztratit záruční list od kola. Inu, Cykloexpert…

                Jinak ale nevím, proč bych neměl nárok na vrácení peněz jen proto, že jsem kolo koupil na splátky. Přece nejsem o nic horší zákazník než ten, který platil hotově, nebo ano? Měl bych mít stejná práva. Podle mě by mi vrátili peníze za celé kolo a já bych samozřejmě splácel dál. Prodejce přece vyinkasoval částku, kterou postupně splácím, od leasingové společnosti najednou, nebo ne? Řeším už to jen pro zajímavost…

                0 0
                • juli  

                  Myslím si, že nebudeš majitelem kola, ale pouze jeho uživatelem. Tak by ti žádné peníze prodejce nevracel, ale vracel by je tomu, kdo za kolo zaplatil.

                  Mělo by být uvedené ve smlouvě, kterou jsi podepsal v jakém vztahu jsi ke kolu. Předpokládám, že tam bude uvedeno něco takového: …zboží se stává majetkem uživatele, až po jeho úplném zaplacení… Navíc bys nebyl sproštěn poplatků a úroků, které ze smlouvy vzešly, pokud by prodejce splatil cenu kola úvěrové společnosti. Ale jak jsem uvedl-smlouva.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    Neblázni to není leasing.

                    Když platíš kolo na splátky, tak dlužíš jenom prachy.

                    Kolo je tvé od první sekundy. Takže záruku řešít taky ty.

                    prodejce peníze dává taky tobě.

                    Ty máš jen navíc smluvní závazek se společností co ti půjčila.

                    Tu tvoje kolo a jeho stav nezajímá. Půjčili ti peníze chtěljí splácet peníze.

                    Jestli jsi z kola uděla po týdnu trsátka a nebo ti bude sloužit 10 roků jim je srdečně šumák.

                    0 0
                    • krokus  

                      Přesně tak jsem si myslel, že to je. Možná jsem ale někde výše nevhodně použil termín „leasingová společnost“. O leasing tady skutečně nejde.

                      0 0
    • o5majkl  

      Dělám taky v bikeshopu, jak mechanika, tak prodavače a vím, že tohle není příjemná situace ani pro jednu stranu. Nicméně cvakání je věc, kterou může dělat opravdu hodně věcí… V prvním případě se musí přijít na to, co to vlastně je. Může se ti zdát, že to jsou kliky, nicméně stejný zvuk může vydávat zámek sedlovky, patka rámu, pedály a dokonce i rám samotný-občas se stává, že praskají sváry… Měl by se určitě vyndat střed a namazat závity-veškěrý styčný plochy promazat, sesadit dotáhnout a projet. Pokud zvuk vydávají kliky v místě nalisování osy na kliku, tak je to problém oficiálního dovozce Truvativu. Čili kliky by se měli sundat a poslat na reklamaci (stejně tak, pokud by byl problém v jiném komponentu), ale jelikož dovozce je Žitný, tak bych si nedělal velký naděje. Pokud reklamaci neuznaj, tak máš smůlu, nebo se s Žitným můžeš soudit-maloobchod je pouze prostředníkem při řešení reklamace. My se většinou snažíme vyjít si se zákazníkem vstříc a domluvit se i v případě zamítnuté reklamace-je to výhodná volba pro obě strany. To znamená nabídnout jiné zboží se slevou a práci udělat zdarma.

      Jinak někdo tady psal, že když to budeš reklamovat 3×, tak máš nárok na vrácení peněz-není to tak úplně pravda… Pokud budeš pořád dokola chodit se stejnou věcí, tak ti prodejce může na reklamační protol napsat neoprávněnou reklamaci-pokud k tomu má důvod-třeba pokud dovozce reklamaci z nějakého důvodu neuzná a ty to pudeš reklamovat znova za dva dny… Pokud jde o neoprávněnou reklamaci, tak to je jako kdyby žádná reklamace nebyla. Zase je potom na tobě jestli se budeš chtít s někym soudit…

      Pokud to chceš řešit rozumně, tak se spoj s majitelem obchodu, kde jsi to koupil-prodavač má prostě nějak nastavený pravidla-za šéfem tě nepošle a pokud není sám iniciativní, tak se můžete hádat tejdny a ty si nezajezdíš a budete všichni akorát na*raný…

      0 0
      • obda  

        nebo se s Žitným můžeš soudit-maloobchod je pouze prostředníkem při řešení reklamace

        To není pravda. Ty máš smluvní vztah jenom s maloobchodním prodejcem, do nějakého Žitného ti nic není. S tím má smluvní vztah jenom ten maloobchodník. Pokud ti není uznána reklamace, neuznal ti ji maloobchodník. Co na reklamaci říká Žitný tě vůbec nemusí zajímat, ať se prodejce ohání jeho vyjádřením jak chce. Pokud ovšem chceš řešit zamítnutou reklamaci, jinak než přes soud to často nejde. Ale soudit se budeš se svým prodejcem, ne s Žitným.

        0 0
        • o5majkl  

          je pravda, že si nakoupil u maloobchodníka, nicméně reklamace posuzuje jen a pouze oficiální dovozce téz načky-maloobchodník reklamaci neposuzuje (teda do jisté míry-pokud se jedná o zjevné poškození při užívání, nebo věci, které podléhají opotřebení-setkal sem se s člověkem, kterej nám chtěl reklamovat vytaženej řetěz a přejetou kazetu…). Ale pokud zákazník není spokojenej a chtěl by se soudit, tak si nejsem zcela jistej jestli by se měl soudit s maloobchodem, jelikož ten by obratem musel dát k soudu velkoobchod a to mi příde divný komplikovaný… To je ovšem muj názor, nikdy sem se s takovou situací osobně nesetkal, ikdyž občas k tomu podle mě už nebylo daleko :)

          0 0
          • obda  

            Z pohledu zákona a zákazníka posuzuje reklamaci koncový prodejce. Jestli to dělá podle sebe, nebo podle vyjádření velkoobchodní­ka/dovozce není podstatné. BTW jestli se nepletu, vztah koncový zákazník/malo­obchodník se řídí občanským zákoníkem, zatímco vztah maloobchod/vel­koobchod obchodním. Ale nejsem právník.

            0 0
            • o5majkl  

              to já už vůbec ne…

              0 0
            • felix.org  

              V podstatě máš pravdu. Kupní smlouvu v případě koupě kola uzavíráš s koncovým prodejcem (maloobchodem). Proto taky všechny případné nároky z vad zboží, jako oprava, výměna, vrácení kupní ceny v případě odstoupení od smlouvy musíš řešit s ním. Žalobu bys podával taky na koncového prodejce. S „velkoobchodem“ nejsi v žádném právním vztahu. Rozdíl mezi kupní smlouvou podle občanského zákoníku a obchodního je ten, že podle občanského zákoníku máš ze zákona 2 roky záruku. Z obchodního zákoníku žádná zákonná záruční doba nevyplývá.

              Takže, pokud by došlo až na soud, žalovat musíš toho, kdo ti kolo prodal. Těžko si představit situaci, kdy si koupíš např. Toyotu a budeš se pak soudit s Japoncem a ne s prodejcem v ČR :-)

              0 0
    • StuntJ  

      Ono je otázka, jaké jsou záruční podmínky a jak jsou formulované. Doporučuji nastudovat a podle nich postupovat. Hodně lidí ignoruje záruční listy a vněm uvedené záruční podmínky a pak se nestíhají při reklamacích divit.

      Jeden příklad za všechy ( z mého oboru) :

      spousta výrobců dává záruku na LCD panely 2 000 – 2500 hodin ročně, pak lidé přicházejí ke konci záruky s mrtvými panely ( zažloutlé, felkaté či vydechlé), panely mají namotané okolo 7 000 – 10 000 hodin a pak se strasně diví, že jim neuznáme na panel záruka – odkážeme je na reklamační podmínky, s kterými souhlasily při nákupu přístroje. A ti lidé ani nemají tušení, že taková formulace v záručních podmínkách je.

      Jinak na podobné projevy kola pomáhá jedno výborné přírodní mazivo, které je neuvěřitelně vzlínavé a velice odolává vodě :o)

      0 0
      • felix.org  

        Položme si otázku. Je taková formulace v souladu se zákonem? :-)

        0 0
        • StuntJ  

          No zákon, na tohle se dá se na to použít formulace vada způsobena běžným používáním – tedy opotřebení. A záruku na stárnutí a opotřebení nelze uznat. Těžko by někdo reklamoval třeba vybledlou barvu, nebo odřenáý kryt přístroje. A taky vám nikdo nedá záruku např na vysvícenou zářivku … A ještě jsem se nesetkal, aby si výrobce neohllídal zákony dané země, to by ho vyšlo sakra draho.

          0 0
          • felix.org  

            Záruka znamená, že výrobek si po dobu této záruky zachová určité vlastnosti. Takže pokud je vlastností zářivky svítit, a ona po roce svítit přestane, tak je to zcela určitě její vada. To samé platí u LCD. Pokud je vlastností LCD zobrazovat barvy určitým způsobem, tak ty barvy prostě musí 2 roky zobrazovat stejně. Vybledlá barva může být v určitých případech taky vada uplatnitelná na záruku.

            0 0
            • StuntJ  

              NEní to tak jednoduché, jak se na první pohled zdá …

              A navíc na věci podléhající běžnému opotřebení je záruka 6 měsíců …

              0 0
              • felix.org  

                Ja neříkám, že to jednoduché je. Běžnému opotřebení logicky podléhá každá věc. Z čeho vychází ta, tebou tvrzená, 6 měsíční záruční lhůta? V par. 620 OZ žádná taková není.

                0 0
                • StuntJ  

                  Uváděl jsem to jen jako příklad, nepatří to do tohoto vlákna, nebudu jej dále rozebírat. Doufal jsem že nenajde někdo šťouravý, kdo bude dělat ramena … Stačí si pročís pár záručáku

                  Jinak to beru za uzavřené

                  0 0
                  • felix.org  

                    Já nedělám v žádném případě ramena. Dneska jsou televize, internet i noviny plný nesmyslů…pak si to někdo, kdo se zrovna nevyzná, přečte nebo poslechne a zbytečně se může připravovat o svoje práva, nebo naopak ze sebe dělat v obchodě hňupa. Takže pokud vidím, že někdo nepíše docela pravdu v celkem zásadních věcech a zbytečně tak mate spoustu lidí, tak mám pocit, že je třeba to uvést na pravou míru. Myslím, že jsem celkem slušnou formou upozornil na to, že nemáš úplně pravdu a mystifikuješ ostatní. To, že tebe se to dotklo, za to já nemůžu a než bys uznal, že je to jinak než tvrdíš, tak mě začneš osočovat z toho, že „dělám ramena a šťourám“… Tím asi teda taky končím :-)

                    0 0
        • Ruprt2  

          jo je. protože závada byla způsobena nadměrným používáním. Na to zákon pamatuje.

          Pokud zákazník chtěl provozovat výrobek v takové míře měl sáhnout po takovém, který to umožňuje takže vyšší (profi) třída a pod.

          Když budeš jezdit na karbonové silničce DH a prdne ti, tak ti to taky neuznají to je totéž.

          Nebo pneumatiky. když někdo jezdí jako výletník a sjede pneu za 5 let, tak ten co je sjede za 2 měsíce může požadovat nové?

          Podle toho co píšeš má záruku 2 roky a vydrželi mu 2 měsíce takže je v právu.

          Nesmysl

          0 0
          • felix.org  

            Pleteš „hrušky s jabkama“. U toho LCD je otázkou, co je běžné používání TV, resp. jaká je obvyklá průměrná doba provozu TV třeba denně. Srovnávat DH na karbonové silničce se sledováním TV je mimo. Stejně tak se sjížděním pneumatiky. To je její obecná a očekávaná vlastnost.

            0 0
            • kubad  

              Pokud mas v zarucnich podminkach zivotnost panelu v hodinach

              tak tim je to snad jasne dane a je na tobe jestli koupis nebo ne nevim o cem tady diskutujes :-)

              0 0
            • nox159  

              položme si otazku: jak se běžně pouziva karbonova silnicka, jak se běžně pouziva auto, jak se běžně používa televize?

              vsecko je to podle me celkem relativni.

              např: ja tlevizi nesleduju vubec takze všichni co si ji zapnou, ji sledujou oproti me daleko víc ( dalo by se říct nadměrně) ale kde je ta pravda?

              např: koupim si horske kolo v kauflandu. – můžu s ním jet do terenu ? Kdo mi zaruci ze pokud ho během cca 14 dnu ( podle me běžného ježděni) totalne zničim ze mi vrati penize??

              0 0
            • StuntJ  

              TO určí výrobce v záručních podmínkách a nákupem daného zboží = souhlas podmínkami výrobce. Takže běžné používaní je cca 6 hodin denně

              0 0
            • Ruprt2  

              príklad byl schálně extrémní.

              Ale mimo není, když dám televizi např. na benzinku, kde jede každý den 24hod s nějakýma reklamama nebo třeba písničkama, tak je to v rozporu na to není stavěná a svého věku se dožít nemůže.

              To že během používání ztrácí panel své vlastnosti. to jsem viděl snad u každé televize. A také je tam vždy uvedené, že vydrží např. 10let tj. xxx hodin. Ty hodiny samozřejmě nejsou hodnota 10 let x 365dní x 24 hodin. je to méně např. při použití 3 hodiny (to jsem si vycucal z prstu) bere se nějaká statistická střední hodnota, která odbovídá běžnému využití.

              I některá auta mají záruku xlet nebo xxxkm podle toho co nastane dřív.

              A pokud chceš naprosto relevantní příklad, tak si vezmi hobby elektrické nářadí.

              Když si koupím hobby vrtačku s platovýma převodama, a vezmi ji na stavbu, kde se nepoužívá na obrázky, ale na nějaké prasárny v prachu a 8hod denně tak odejde.

              A záruka uznaná nebude.

              Ale nějak mám pocit, že ty to stejně nechceš pochopit ty chceš být v opozici.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.