Problém s převodníkem a řetězem

28 nepřečtených
  • trew.x

    Zdravím, mám problém s prostředním převodníkem a řetězem a chtěl bych vás poprosit o radu. Po výměně řetězu (Campagnolo Record C9) a kazety (XT 08) se na prostředním převodníku vyskytla takova věc že řatěz se občas nechce dole pustit  ama tendenci se namotat na převodník..stava se to odhadem tak na 3–4 zubech. Chtěl bych se zeptat co s tim jd eudělat? Skusil sem to promazat ale nepomohlo to. Je chyba v řatězu nebo převodníku? Jakým způsobem to nejlépe vyřešit?

    0 0
    • trew.x  

      Ještě doplním, že na velkém a namalém přvodníku je vše OK. A danej problem se vyskytne jen pokud zabíram silou – myslím tím že při točení při zvednutém zadním kolem, kdy defakto není žádný odpor se problém nevyskytuje.

      0 0
    • jonti  

      Chyba je v prevodniky, odmontovat a opilovat hrany ojazdenych zubov, ako konkretne si najdi v historii.

      0 0
    • XC-biker1  

      Nejspíš budou ty 3–4 zuby na převodníku trochu sploštělé a řetez se o ně zachytává. Pilníkem by to neměl být problém odstranit. Mě se to taky už párkrat stalo.

      0 0
      • trew.x  

        Ok, tak to sem rad, že to nebude potřeba vyměnit celý :) Děkuj moc :)

        0 0
        • kubad  

          to pilování pomůže, ale výměna tě stejně brzo čeká tohle je první varování, ale kolik to ještě vydrží těžko říct

          0 0
          • trew.x  

            Eště se zeptám, bud emi na sundání převodníku stačit obyčejný nářadí? Myslím tím nějaký ten imbus šroubovak a tak? Nemám tu žádny speciální nářadí pro kolo…

            0 0
            • Vilém  

              Pokud se ti podari povolit srouby prevodniku. tak by ti melo stacit normalni naradi. Akorat budes mozna muset sundat i malej prevodnik, abys bez sundani klik, dostal dolu prostredni.

              0 0
            • XC-biker1  

              No nejspiš by to chtělo sundat celé kliky, at můžeš vpohode sundat prostřední placku, jde to když jsou nasazené a odmontována největší, ale chce to trochu si stim pohrát no. A na sundani převodniku ti bude stačit obyč nářadí, záleží jen jestli maš šrouby na 2 imbusy , nebo z jedne strany imbus a z druhé zářez, to pak chce vrazit do toho zářezu šroubovák nebo neco a povolovat imbusem.

              0 0
              • trew.x  

                Dobře, skusím to..snad nic nepokazím :) pak napíšu jak sem dopadl :)

                0 0
    • Jarry  

      Využiju téma. Mám podobný problém, ale i na malém převodníku. Na klikách Truvativ Stylo je najeto 8000km. Prostřední jsem musel měnit, ulomil se mi zub, dal jsem XT a najel na něm 4200 km. Vyzkoušel jsem různé řetězy Sram a Sh a vždy mi vydržely do 800km (3. zub na měrce). Pak jsem dal C9 a po 3700 km se dostal na 3. zoubek měrky. Zkusil jsem novou C9, prostřední jsem musel vyměnit za úplně nového  Gebhardta Klasic. Malý se mi zdál v pořádku, ale bohužel taky se mi na něj řetěz namotává. Problém je i s novým Gebhardtem 32z, který zase neuvěřitelně střílí. Původní XT 32 taky střílel s novou C9 jen mírně a pár km.

      Shrnuto

      Na první C9 jsem najel 3700km bez problémů.

      Druhá C9 střílí na novém Gebhardtorvi 32z a na malý Truvativ (8000km z toho 3700 C9) se namotává.

       
      0 0
      • Jarry  

        Jo a kazeta se mi zdá OK, tak jsem ji teď neměnil, je na ní asi tak 4200 stejně ja na prostředním převodníku XT.

        0 0
      • ememem  

        trew.x ov aj tvoj problem je typicky pre C9. akonahle to davas na co i len trocha jazdenu kazetu alebo pily tak je s tym presne tebou a trew.x-om popisany problem (v roznych kombinaciach.). plati ze c9 len s novou kaz. a pilami(bohuzial). mne sa to zacalo navyse vyskytovat aj pri prehadzovani C9 (tocim dve asi po 1000km) pricom este zdaleka neni najazdene tolko aby na to mali narok. obcas sa to este sadne, bohuzial to trva dost dlho 200–300km co uz je otrava. (btw rovnako to trva aj kym sadne na uplne nove). dojazdim to uz volako kolko to pojde a kaslem na c9. je stym viac ostary jak uzitku nakolko chalani teraz kupovali volaco z nejakeho nemeckeho e-shopu kde brali okrem ineho aj sadu reazi 5ks XT za 35EUR.

        0 0
        • brble  

          asi je to jak který C9 a jak u koho. dával sem ho po 4tis. na XT (kazeta i převodníky) a kromě 32z nebyl problém, navíc po opilování 3zubů se srovnal i ten. sice to chvilku chroupalo jak si navzájem povídaly (řetěz a zuby) ale po 100km klid. takže to není tak že všeobecně s C9 musí být problém na ježděných zubech. ale uvidíme co to znova udělá na 8tis.

          0 0
        • ememem  

          takze ak ti to tak do tych 300km nesadne tak si to zrejme nebude rozumiet vobec a ine jak vymena nepomoze.

          0 0
          • pepek  

            Pomože pilník, trochu zuby škrábnout do hloubky šikmo dozadu

            0 0
            • ememem  

              myslis toto hej? (vid. foto) trocha pomoze-predlzi zivot, kedysi zamladi som to robil ale uz som na to trocha stary a navyse sa problem vyskytuje aj na kazete co uz ani nahodou.....lenze ak to nesadne s novou jak pise tak to bych radsej kupil inu retaz jak piloval. hovorim, ja uz som s c9 skoncil aj ked je to drzak. (tych 3700km sa mi zda docela malo)

              0 0
              • pepek  

                Nee, to cos poslal je proti unášení řetězu, proti střílení se piluje to dno trochu do hloubky šikmo dozadu-odhadem tak: 0,2–0,3 mm (podle oka), zatím mi to vždy pomohlo

                0 0
                • ememem  

                  kua hej mas pravdu som nejaky zmateny, cital som to chcel som odpovedat naraz aj na dotaz o namotavani.

                  0 0
                • Jarry  

                  Když si dám kolo do stojanu a točím klikami tak vidím jak najednou se začne řetěz pohybovat po špičkách zubů (naopak když točím dozadu, tak padá na malý převodník). V záběru to pak střílí, ale tak že se nedá vůbec jet – připadal jsem si jak invalidní důchodce, který i do malýho kopce tlačí. Nevím jestli propilováním tomuhle zamezím. Provizorně jsem vyřešil vrácením původní C9.

                  0 0
                  • ememem  

                    snad aj hej ale pilovat novy prevodnik co ja viem. skus to trocha pojazdit bez nejakych extra silovych zaberov, ak to tak do 100km nezacne sadat (t.j. strielanie bude ustavat) tak asi sorry. inac  jak som pisal plne zabeh moze byt az okolo 300km.

                    0 0
            • MlokCZ  

              To už je ale tak trošku krize, aby piloval nový prostřední převodník. To bych se tedy raději vyprdnul na C9tku.

              0 0
              • pepek  

                No když v tom má těch 600 kč, tak ho půlhodinka práce nezabije, někdy to staší ošudlit aji bez sundání pily

                0 0
        • MlokCZ  

          Když má ale problém i s novým prostředníkem… A to není první komu se to stalo. Sem tam se to stávalo i s některémi sériemi nových Shimano převodníků.

          Tohle jsou přesně důvody, proč jsem nikdy ani C9 nezkoušel, když k tomu nemám žádnou motivaci (tou žádnou motivací myslím to, že i hg53/73/93 mi vydrží 3,5tis. km).

          0 0
          • Houba2  

            Hmmm tak tohle sice nechápu jak je to možný (3500/XT řetěz) ale že to říká Mlok, tak tomu i věřím. Jen by mě zajímalo jak to děláš????....­.napadá mě snad jen to že jezdíš je z kopce a zbytek tlačíš

            0 0
            • Medviedok  

              to ma take slabe nohy a jazdi po rovine :DD

              0 0
            • MlokCZ  

              V historii najdeš výdrž řetězů i sem tam u někoho větší. A rozebíralo se to tu už hodněkrát, faktorů, které na to mají vliv je spousta a jeden z nich bude, že jezdím poměrně pomalu a rovnoměrně (tedy téměř žádná jízda ze sedla, protože je to na fullu neekonomické). Další faktor bude ten, že se poměrně hodně vyhýbám větším sra..m, možná taky že méně křížím řetěz, nevážím až tak moc (70kg). Vždy je to komplexní působení všech těch faktorů.

              Jsou tady výrazně lepší na výjezdy než já, ale rozhodně se nedá říct, že bych nějak extra moc tlačil. Pro představu toho co vyjezdu, tak např. hřeben Bílý Kříž → Bumbálka po červené v Beskydech co jsme jeli nedávno, kde je to v terénu pořád nahoru dolu s tím, že výjezdy jsou téměř všechny dost prudké. Z toho hřebenu jsem nedal akorát dva úseky a to ten nejdelší prudký výjezd v kuse z Konečné, ten jsem vzdal předem hned na začátku toho prudkého úseku a ani se nesnažil (kdybych se snažil, tak dám třeba 1/4 a tam chcípnu) a pak jsem nedal něco přes půl výjezdu po šutrech těsně před Masarykovou chatou. Pro srování např. v naší partě. Ten poslední výjezd před Masarykovou chatou nedal nikdo ani jednou (jeli jsmte ten hřeben někteří dvakrát) a ten výjezd z konečné dal nejlepší výjezdář z party (má o třídu lepší fyzičku než ostatní + k tomu patří i k těm nejlepším technicky), tak ten ho jednou dal se šlápnutím a podruhé když nebyl 100% odpočatý ho nedal. Někteří tlačili i ve více než 10ti výjezdech.

              A pro představu, v partě jezdím dlouhodobě všichni to samé, staráme se o řetězy ± stejně, vozíme stejné řetězy. A rozdíl je ve stylu šlapání, váze jezdců. A výdrž řetězů se pohybuje v rozmezí 1200–4000km (vše pro včasnou výměnu). A někteří s poloviční výdrží řetězu vyjedou méně než já.

              0 0
      • Jarry  

        Namotávání na malý převodník odhaleno. Na jednom místě se řetěz šprajcnul o jakýsi výlisek, které jsou 4 na prostředním Gebhardtovi z vnitřní strany. Vyměnil jsem malý za LX má o malinko větší průměr než jetý Truvativ, na prostředním výlisky malinko opiloval, nasadil řetěz LX,  trošku zvednul přesmykač a je vše OK. C9 jsem zatím uložil, možná ji ještě zkusím až se trochu uklidním :-(

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.