• Marek15

    Zdravím,

    rád bych znal názor zkušených na zvolenou velikost mého Canyon Neuron, je to L. Po x letech jsem si dopřál nové kolo a dlouho jsem zvažoval velikost, měřím 180 cm a to je přesně hraniční velikost M/L. Nakonec jsem zvolil L a k mým obvyklým potížím se zády se přidaly i ruce. Záda neřeším, ty mě bolí i při vstávání ráno z postele :-D .

    Posunul jsem sedlo vpřed, zkrátil představec a teď mě napadají už jen vyšší řidítka. Otázkou je, není mi to kolo dlouhé a nebudu ladit nemožné? Možná mají vliv i gripy, které jsou z výroby opravdu tvrdé, holt někde šerřit museli.

    Díky za tipy,

    Marek

    0 0
    • Guxx  

      Co presne mas s rukama? To kolo se mi na Tebe extra dlouhe nezda…

      0 0
    • Pentaroth  

      Kurde,mi to pripada male…:-)

      0 0
    • oddie  

      Vypadá ten posez teda hodně divně. Tu předozadní polohu sedla jsi nastavil olovnicí? Od oka mám pocit, že jsi to sedlo dal dopředu příliš, ale takhle těžko říct. Řídítka by podle mě naopak měly jít níž.

      0 0
      • Marek15  

        Já byl tím rozhodováním M/L tak vynervovanej, že jsem to ještě v krabici posunul dopředu :-D. Abych byl blíž tomu M…

        0 0
    • psbiker  

      Velikost rámu je v pořádku. Délka posedu taky spíš turistická. Řídítka by šlo zvýšit nebo pootočit, ruce by si měly zvyknout, ale na dálku těžko radit.

      0 0
      • Marek15  

        Měl jsem blbej pocit, jestli jsem neměl vzít to Mko. Pokusím se ladit sklon sedla a řidítka. Turistické to má být, nejezdím krkolomný sjezdy, spíše šotky a lesní cesty.

        0 0
        • psbiker  

          To sedlo by mělo být zhruba vodorovně, když na tom sedíš, abys nesjížděl dopředu, jak tu někdo psal.

          0 0
    • kycis  

      Zkus nastavit spravne roll back riditek, viz treba video Mateje Charvata na YT, a pak, jak uz tu zaznelo, pohrat si se sklonem sedla abys nesjizdel dopredu. Dlouhe se mi to nezda.

      0 0
      • Marek15  

        Koukám na to a mluví o pnutí v zápěstí, to je přesně co mě trápí…

        0 0
      • trefcz  

        Podle toho videa jsem taky nastavoval a paráda, jinak pnutí v zápěstí může být způsobeno i tím, že má málo nakloněné brzdové páčky a ruka je tím v nepřirozené poloze. To třeba pomohlo mě a bylo po hlavní bolesti zápěstí, další odezněla sama po pár najetých km.

        0 0
        • kycis  

          Nebo proste ty riditka nikdy nesednou a bude muset vymenit…

          0 0
    •  

      M by ti bylo k…a malé

      0 0
    • obda  

      Dlouhý to rozhodně není. Ale sedíš hodně vzpřímeně, což zádům taky nedělá nejlíp. Abys neměl tolik váhy na rukách, tak bacha na sklon sedla – a taky to chce posílit jádro (core – záda, břicho). Taky s tím mám problém, ze sezení v práci zádové a břišní svaly nic moc a pak mám celou váhu na rukách…

      0 0
      • Marek15  

        Já naopak myslel, že vzpřímený posez bude pro záda lepší. Jinak si to odhad, sedavé zaměstnání a auto k tomu…

        0 0
        • oddie  

          Naopak, je pro ně o dost horší.

          0 0
          • Tom-T45  

            Mám stejnou zkušenost. Na HT jsem od krátkého představce otočeného nahoru postupně přešel k delšímu otočenému dolů a je to mnohem lepší. Záda mě nebolí, resp. výjimečně, líp se mi šlape a ve výjezdech se mi nezvedá přední kolo. Doporučuji delší představec, nebát se dát řídítka níž a hlavně zkoušet, co Ti bude vyhovovat. Na konci Ti doma v šuplíku možná zůstane několik představců, ale to tak prostě je.

            0 0
            • Marek15  

              To bych teda necekal, ja ten predstavec za kratsi menil hned… To bude jeste zkouseniho

              0 0
        • MlokCZ  

          Neplatí to úplně obecně, ale často je to takhle:

          • příliš narovnaný posed, bolí často spodní záda
          • příliš sportovní posed, bolí často za krkem a horní část zad

          Kromě správného nastavení posedu je potřeba cvičit (při sedavém zaměstnání zvlášť) a to komplexně všechno (mobilita, trochu posilování hlavně core, protahování a to opět všeho).

          0 0
          • onuce  

            Omlouvám se, ale to již je moc. Nikdy, a to prosím opravdu nikdy, se nemuselo cvičit, aby se mohlo jezdit na kole. Chtělo by se vážně zamyslet nad návratem ke standardním a osvědčeným geometriím kol.

            0 0
            • Pentaroth  

              :-D

              0 0
            • oddie  

              Ty ses koukám svými nesmyslnými bláboly rozhodl zničit další téma, viď? Děkuji.

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Takže paušálně všem Favorit vel. 58. Kdo nevejde nad štangli, bude jezdit pod ní.

              Nikdy, opravdu nikdy tolik lidí v zaměstnání nesedělo u počítače nebo za kulatou lopatou.

              Děkuji.

              0 0
            • couffy  

              Jasně,tatík co jede na šichtu do fabriky nikdy necvičil a cvičit nebude,naopak ,ti co jezdili více,tak cvičili,cvičí a budou

              0 0
            • mirorek2  

              Tady ne, fakt ne. Děkuji

              0 0
            • novas752  

              Však taky nikdo nemusí. Můžeš jezdit jak se ti zachce, nechat si udělat geometrii na míru, každopádně drtivá většina lidí má dost oslabený trup – břicho, záda, boky, drobný svaly kolem páteře – a tyhle nedostatky suplují většim zatíženim rukou (a nesprávnym posedem), které pak bolí a bolí.

              0 0
          • Tom-T45  

            Jedno z nejjednodušších a relativně účinných opatření proti bolesti za krkem může být sundání kšiltu z helmy :-)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Úplně stačí kupovat helmu, co kšilt nemá :-)

              0 0
            • Twitko  

              ehh .. tak pokud nekoho boli za krkem kvuli stitku na cyklisticke helme, pak by si mel asi vazne obcas zacvicit :)

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                No nic, zkusím takhle občasným cvičením zkrátit rám o 4 cm delší, třeba to půjde.

                0 0
              • Tom-T45  

                Nesouhlasím, pokud bolest neustoupí po uškubnutí kšiltu, tak za to může nestandardní a neosvědčená geometrie kola. Cvičit v žádném případě není třeba, viz výše.

                0 0
                • Twitko  

                  ale tak ja prece nemluvil o spatne geometrii kola .. ja reagoval pouze na ten stitek na helme .. tam mi to fakt prijde divny/uhozeny .. jezdival jsem hodne na cestovnim enduru .. hodiny a hodiny a v lete kdyz byly horka jsem rad vozil otevrenou krosovou prilbu .. s velkym stitkem .. a nikdy me za krkem nebolelo .. a to nemam zadnou „byci siji“ .. normalni krk. A stitek na cyklohelme je takovy maly „prd“ a prumerna rychlost je mnohem nizsi …

                  0 0
                  • RomanH  

                    Zkus si sednout se stitkem na silnicku

                    0 0
                    • Twitko  

                      nesednu .. nechci vypadat jako blbec :-) Ale moje zena, ktere tyto jemne nuance cykloestetiky jsou „nekde“, nejakou dobu na silnicce jezdivala se svoji puvodni (MTB) prilbou a nijak si na bolesti za krkem nestezovala …

                      0 0
                    • -b-n-x-  

                      Chlapi, pokud vam vadi ten temer neznatelny stitek, tak neboli vas potom oci, jak furt koukate takhle nahoru?

                      A kdyz uz tady je zminena ta silnicka: Stitek na helme vadi, ale oblibena ksiltovka nevadila?

                      0 0
                    • novas752  

                      Jezdim na silnicce v trail/enduro helme se stitkem dole a jde to. :) Ze vypadam jak debil je mi uplne u zadele, take vozim celorocne dlouhoprste rukavice a nemam ani elastaky.

                      0 0
                  • Libores  

                    hel, ty vůbec netušíš, že jo?:) Jde o to, při hodně položeném posedu a se štítkem na helmě, musíš daleko víc zaklánět hlavu abys přes něj viděl na cestu. S hmotností nebo rychlostí to nrmá nic společného.

                    0 0
                    • Twitko  

                      ne, uprimne – tohle me vazne nenapadlo :-) na horakovi, kde mam prilbu se stitkem, jsem nikdy takto polozeny posed nemel a doufam, ze ani nikdy mit nebudu :-) Navic moje prilba (a domnivam se, ze i vetsina dalsich) ma stitek polohovatelny .. i kdyz si nedelam iluze o rozsahu a uzitecnosti tohoto nastaveni.

                      Nicmene o zaludnosti extremniho silnicniho posedu v kombinaci se stitkem jsem az doted nic netusil … zas jsem o neco chytrejsi .. :-)

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Při výrazně chrtějším posedu může stínit klidně i samotná přilba, už se mi před časem u jedné stalo, která měl tvar více dopředu. A do toho ještě výrazně se pormítne stav těla, ohebnost a tak a jak moc se hrbí záda. Čím více nahrbená, tím se to pro stejný posed ještě zhorší.

                      0 0
                    • -b-n-x-  

                      Co to tady vozite za stitky (teda spise stity)? To mate misto klobouku ne? :-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nevím co jsi měl za kola dříve (než máš v profilu). Pokud něco ve stylu jako v profilu, tak je jasné, že vůbec nemůžeš tušit o čem je řeč.

                        Dnes už tak chrtí posed také nejezdím, takže už s tím problémy nemívám, před lety se tomu pro moje proporce a nedostatek dílů (žádné vlajdy se zdvihem, krátké vidlice s nízkým zdvihem, 26" kola) nešlo nijak vyhnout i když jsem tak chrtí posed nechtěl.

                        0 0
                        • rorschach  

                          chrtí posed:)

                          0 0
                        • -b-n-x-  

                          Tak na mtb (nekdy obcasne) jezdim od 90. let, ale stitek mi nikdy nejak nevadil. Co ovsem urcite ano – kombinace vyssiho batohu/krosny a helmy. Parkrat jsem byl nucen takhle jet, a nic moc tedy.

                          0 0
                          • novas752  

                            Tak tady je řeč spíš o silničce, zejména když se držíš za berany a máš větší drop řídítek.

                            0 0
                            • gerrard  

                              To je moudro. :) A za co by ses na silnicce chtel drzet za ram? Nepletes si to nahodou s vyrazy jako za paky, dole, v oblouku apod. :)

                              0 0
                      • jIrI___  

                        Úplně běžné štítky, u mě třeba musel pryč z Bell Sweep.

                        0 0
            • MlokCZ  

              Pokud helma má kšilt, tak jde okamžitě dolu, ale to samo o sobě aspoň u mě při příliš chrtím posedu nikdy nestačilo.

              0 0
            • černápole  

              ne kšilt je super-)

              0 0
              • Tom-T45  

                PEACE BRATŘI!

                Však nikdo nepsal, že to tak musí být u každého. Mě osobně to trochu pomohlo, právě když jsem začal víc drandit na silničce. A taky netvrdím, že cvičit netřeba, to je samozřejmě základ.

                0 0
      • psbiker  

        Core je potřebný; při silovější jízdě můžeš být v předklonu nalepený na řídítkách a ruce jsou volné bez zátěže.

        0 0
      • Sunshine 29  

        To co radíš je (nemusí platit pro 100% případů) jen „objížďka“ problémů s oslabenými zády/ břichem.

        Samozřejmě je vzpřímenější posed příjemnější, jen to nekoresponduje s problémem se zády/břichem a stigmatem dob minulých (natažený posed).

        0 0
    • Espen  

      S tímhle posezem chytit poryv větru, tak tě to hodí na záda :-D.

      0 0
    • Emil666  

      Sedlo nech, jak má být, takhle jsi vpředu a krátkej. Možná budeš chtít i rychleji, dáš dolů představec.....ale to až později.

      0 0
    • ceo  

      Spíš bych se nervoval, jestli jsi neměl vzít XL. Sedlo dej zpět na střed, představec zpátky delší a ještě si zkus pohrát se sklonem brzd. Ideálně by měly pokračovat v ose rukou. Na fotce nemáš moc zalomené zápěstí (brzdy příliš nahoru), ale za jízdy asi bude víc dopředu a zalomení zápěstí může být větší

      0 0
    • Rubi  

      prijde mi to spise male :D

      0 0
      • Guxx  

        koukam, ze nejsem sam komu to velke neprislo:-D nahod tam na zkousku nejake gripy s vetsi plochou pro dlan, at se lip rozlozi vaha, pro zacatek od Force a pokud to pomuze , tak se vyplati ergon:-D

        0 0
    • doubeq  

      Z fotky to vypadá i menší, ale ta může klamat, každopádně pro začátek sedlo trošku dozadu (na střed lyžin) a na rovině srovnat sklon podle vodováhy. Na vyjížďky sebou ber zpočátku imbusy na ladění řidítek, rozhodně už nic nezkracuj. Setkal jsem se i s tím, že zákazník měl moc blízko řazení a brzdové páky u gripu a vykrucoval úchop a od toho ho bolely ruce v zápěstí, doporučuju projít i tohle. Posed je někdy dost laborace, tak to hlavně nevzdávej hned na začátku :-)

      0 0
    • onuce  

      Mně ruce po delší jízdě bolí na kole se širokými řidítky. Na starých úzkých v pohodě. Ta pokud jste měl dříve také normální řidítka…

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        onuce žije!

        Je to o kombinaci všeho, šířka řídítek je jen jeden z možných důvodů. Dcera teď má na svém zimo-měšťáku řídítka, která mi přišlo líto zkracovat, tedy snad 760 (ne-li 780) mm, vlaštovky. Krom problému s šířkou dveří při nakládání do vlaku a nějaké jedné úzké lávky s vysokým zábradlím naprosto v pohodě – a to na tom kole jezdí denně.

        Jenže: je ve výborné kondici, na kole sedí dobře, šlape dobře, má kolo na sebe dobře nastavené, tj. jak sedlo, tak hlavně odpovídající představec a výšku (nížku) řídítek.

        0 0
        • Marek15  

          Jsa zde novackem zjistuji, ze si se na leto prestehoval ze snow sem. Tak jestli si vybavis me vahani nad CRW a FCT, tak tohle bylo jeste daleko horsi. Ale s lyzema to dopadlo vyborne, tak snad dotahnu i to kolo.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Já jsem všude, na Snow spíš už méně, lyžování poslední roky moc nedávám. V případě kola budeš muset výrazně změnit svou představu o tom, jak na něm sedět a šlapat a co je k čemu prospěšné a co škodlivé. Jsem sice trochu deformován sportovci kolem sebe, ale i tak jsem si jistý, že cesta vede přesně opačným směrem, než jakým ses vydal. Přijeď, pojezdíme.

            0 0
            • Marek15  

              Diky za nabidku, rad bych zajel a neco se priucil. Rakovnik/Louny sice neni z Budejc hned za rohem, ale da se. V tydnu sice sotva, ale kdyby se vyskytl u Tebe volny vikend.

              Nebo naopak, kdyby se Ti chtelo na Sumavu, mame chalupu ve Frymburku u Lipna, tam je spousta hezkych mist na jezdeni.

              0 0
    • jIrI___  

      S bolestí rukou jsem se setkal když jsem kdysi z nerozvážnosti vyzkoušel 720 mm řidítka. Pak jsem přehodil zpět 640 mm a bylo opět po problémech. Takže bych se klidně nebál zkusit užší řidítka i přesto, že to momentálně není cool. Jo a sedlem se délka posedu neladí, zase ho vrať do správné pozice.

      0 0
      • MlokCZ  

        Já měl stejný problém. A to jsem to opravdu důkladně řešil a věděl co dělám. Tedy vyzkoušena celá řada řídítek různých úhlů zahnutí a další spousta věcí. A přecházel jsem od problémů bolest zápěstí po problém bolest vnější malíkové hrany ruky. A žádná varianta nebyla úplně dobrá.

        Po návratu na dokonce jen 62cm řídítka + Ergony mám posed, kde snesu 7h+ jízdy a žádný problém.

        Nicméně bych to určitě nepsal jako univerzální radu. Já měřím ± jako zakladatel vlákna, ale mám k tomu super krátké ruce.

        On naopak dle fotky a jak mu to vychází na L Neuronu má ruce opravdu super dlouhé.

        A tak dlouhé ruce musí při správném nastavení snést o dost širší řídítka.

        0 0
      • -b-n-x-  

        Protoze 720 bylo malo! :-)

        0 0
      • novas752  

        Ja naopak drive 600mm a problemy, pak prechod na 720 (+ kratsi predstavec) a problemy zmizely. Tedka 780 na jinem kole a problemy furt nejsou. A to mam dost uzka ramena.

        0 0
    • Rychlej turista  

      Velikost podle druhého obrázku je v pořádku. Ale podle toho prvního je to kolo na tebe tragicky krátké. Určitě bych dal delší představec a snažil se dát řídítka pod úroveň sedla, aby ses aspoň trochu z toho nemožného ředitelského posedu natáhl. To by mělo ulevit zádům. Natáhnout by tě měly taky širší řídítka (pokud máš nějaké krátké). Nevím jak to máš s tou vidlicí (zkrácení při nasednutí a tím i sklonění sedla), ale bolest rukou a mrtvení prstů způsobuje zejména sklon sedla špičkou dolů. Sedlo se standardně dává vodorovně (při zanořené vidlici), s možnými malými odchylkami vzhůru či dolů. Že máš sklon sedla úplně špatně, poznáš podle toho, že nedokážeš jet bez držení (na sedle kloužeš). Na bolest rukou má kromě sklonu sedla vliv taky tvar a natočení řídítek. Taky brzdové páky by měly být natočeny tak, abys při brzdění nevytáčel zápěstí. Nastavení posedu ale začni správnou předozadní polohou sedla – máš rovnou sedlovku a navíc píšeš, žes sedlo ještě posunul dopředu, takže je možné, že sedíš příliš vpředu.

      0 0
      • novas752  

        Na fullu to zanoření vidlice cca kompenzuje zanoření tlumiče, ale zvýrazňuje to problém s tim, že do kopce se kolo vepředu odlehčí a vzadu trochu víc sedne = sedlo se nakloní špičkou víc nahoru (tedy přesně opačně než by se hodilo) než u hardtailu. Pak si každej musí zvážit kolik času tráví jízdou do kopce a kolik po rovině apodle toho to nastavit – já mám při zanoření 30% předek i zadek sedlo velmi mírně nakloněné špičkou dolu.

        A pak do toho ještě vstupuje tvar sedla – prohnutí, zvednutá zadní část apod.

        0 0
    • ceo  

      A ještě jedna poznámka – nehrb se. Na MTB fakt ne. Jednak se tak hůř dýchá druhák z toho bolí záda, sklápí to hlavu přesně jako na obrázku, což pak vyrovnáváš zvednutím krku, abys viděl přes štítek. A bolí za krkem.

      Koukni na fotky Pepy Dresslera a české i světové enduro špičky – ti mají záda jak když spolknou pravítko

      0 0
    • Marek15  

      Dekuji vsem za rady.

      Vrátím se na začátek s polohou sedla a představcem (byl níže a delší) a uvidíme + lepší gripy. Zajímavý je, že na té fotce mě to kolo opravdu samotnému připadá spíše menší, když na to sedám, tak naopak jako kolos. Asi to dělají ty 29" kola.

      0 0
      • onuce  

        Hezky jste to vystihl, mám vždy stejný pocit. Devětadvacítka, ještě s mohutnými plášti, je prostě divná.

        0 0
      • jIrI___  

        Nic si z toho nedělj, na těchto stacionárních fotkách vypadá kolo malé u většiny lidí, protože na něm prostě nemají posed jako když jedou (viz třeba našponované ruce na fotce).

        0 0
    • -b-n-x-  

      Take me to prijde male (kratke).

      0 0
    • BB  

      Mám dojem, že fotka je dělána fotografem, který stál a fotil přímo dopředu. V téhle perspektivě jsi ty velký a kolo na fotce vypadá malé. Pro dobré posouzení proporce mezi jezdcem a velikostí kola je potřeba udělat foto z břišní perspektivy. Jestli pamatujete, jak se fotilo flexaretou, tak to je ono. V takové perspektivě fotka nepřidává ani jezdci ani kolu. Měl jsem kdysi obdobný problém, kolo mi bylo opravdu velké, ale na fotkách to vypadalo naopak. Pak mě někdo vyfotil z břišní perspektivy a bylo jasno.

      0 0
    • ziki007  

      Pro začátek bych si poklopil brzdové páky tak, aby se ruka nelámala v zápěstí…

      0 0
    • Espen  

      Ten posez sis teď nastavil na hodně vzpřímený posez. Vrátit vše jak bylo, jak píšou ostatní.

      Jestli si X let nic nedělal, tak i kdyby ti posez nastavil nějaký odborník, tak tě stejně bude bolet všechno možný, než si tělo zvykne. A jestli se na kolo dostaneš jednou za týden o víkendu, tak ti nezbyde nic jiného než že přes týden nějak cvičit,jinak tě bude po víkendu zas vše bolet. Už nejsme nejmladší. Já byl včera po 14 dnech a dnes mě taky bolí vše možné, krom nohou. Když chodím na kolo pravidelně 2–3 týdne přestane mě bolet úplně vše, ani artrózu necítím.

      0 0
    • theedge  

      Jak psalo mnoho lidí – velký to kolo určitě není. Začal bych tím že si musíš najít svoji ideální výšku sedla pro šlapání, včetně jeho předozadní polohy ( cca test s olovnicí ) + sedlo do roviny. Od toho pak nastavovat zbytek. Dle fotky vypadá že bys sedlo mohl dát i malinko výš – důležitý ale je při šlapání nepropínat nohy a nehýbat kyčlemi – to už je pak moc vysoko.

      Jinak jak bylo řečeno mnohokrát nademnou → sedlo do roviny a na střed, vrátit původní delší představec a brzdy natočit víc dolů aby se nevylamovalo zápěstí nahoru. Od toho se odpíchnout. Samozřejmě se pak dá laborovat s výškou řidítek ( jejich podložení pod představcem ) a pak jejich natočení dle jejich osy. Svoji roli taky hraje i vhodná šířka řidítek. Výška řidítek není dogma a každý si to musí naladit dle sebe.

      Co se týče nárazů a otřesů – tady hraje důležitou roli správný tlak ve vidlici / tlumiči a v pneumatikách – většina lidí kolem mne to všechno vozí hodně přefoukaný. Pneumatiky tvrdý jak kamen ( když to je tvrdý tak to přece líp jede … ) a vidlice to samé.

      0 0
    • Marek15  

      Zdravim v novem roce,

      po vice nez roce se vratim k memu puvodnimu prispevku. Behem roku jsem zkousel doporucovane a ruce me uz neboli, zada se ale nelepsi.

      Dal jsem se puvodni delsi predstavec, uzsi riditka, ktera jsou mirne zvedla a ruzne je natacel. Zkousel jsem i menit vysku riditek. Byl jsem na zakladnim bike fittingu, to neprineslo nic. Absolvoval jsem 2× fyzioterapii, cvicim dle pokynu a zacal cvicit jogu.

      Prvni hodina na kole je cajk, druhou to citim a treti hodina uz boli. Vyzkousel jsem i jina kola (aniz bych je prenastavoval), nepomaha nic.

      Na druhou stranu jsem rad, ze muzu alespon takhle jezdit.

      Ted premyslim nad koupi gravela, porad si ale rikam, jestli to s tema zadama ma vubec cenu, no mozna jo… :-D

      Napada me tady uplne laicky dotaz, jaky parametr z geometrie ramu je dulezite pro pohodlnou jizdu? Predpokladam,ze gravely budou jiz navrhovane na pohodlne cestovani, ale preci…

      0 0
      • Bubaaak  

        Délka horní rámové trubky a představce, pak výška hlavové trubky a podložky na vidlici…

        Čím kratší posed a vyšší krk řízení, tím vzpřímenější

        Můžeš si to zkusit na židli, vem si koště do rukou, a posouvej si ho v sedě víc do dálky, nebo níž

        zkoušel si posilovat břicho?

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          A čím vzpřímenější posed, tím víc (od jisté úrovně) se všechny rázy přenášejí páteří, tím pomaleji a obtížněji se nadlehčuješ ze sedla a dostáváš ještě o to víc rázů. :-)

          0 0
      • Tom-T45  

        Půjč si na zkoušku nějakého Tribana RC z Decathlonu (mělo by to jít na 3 dny), ať si vyzkoušíš, o čem to je. A jestli tomu dobře rozumím, tak nehledáš primárně pohodlné kolo, ale něco, na čem Tě nebudou bolet záda.

        0 0
        • Marek15  

          Ano, pohodlne bylo myslene jako bezbolestne :-D .Myslis pujcit si Tribana jako referenci a pak srovnavat jednotlive parametrny, protoze kolo z decathlonu se mi kupovat nechce…

          0 0
          • atty  

            Na určitých modelech od Decatlonu není vůbec nic špatného – ba naopak – slušně vybavená kola za dobrou cenu (když trochu víš, co chceš).

            Ohledně těch zad je problém, že opticky pohodlnější geometrie (kratší posed, vyšší hlava…) může být pohodlnější jen na kratší vzdálenosti či specifické vyjížďky, neb jak psal krab – čím vzpřímenější posed, tím více se finálně páteř zatěžuje a přenášejí se více rázy a otřesy, hůře a pomaleji se vysedá a nadlehčuje (což je taky speciálně na silničce a rozbitější silnici/terénu dost zádům ku prospěchu).

            A pokud máš nějaký objektivní problém s páteří, nikdo Ti moc neřekne, jaký posed pro tebe bude ten „nejoptimálnější“.

            A poslední dovětek – ze silničky méně trénovaným vždy bolej záda, po hodině málo či vůbec, po dvou trochu, po třech víc, po více hodinách třeba hodně… :)

            Lidi, co najezděj řádově velké tisíce ročně si na to taky museli zvykat, posilovat záda a core a pak ladit i třeba milimetry na posedu, aby to bylo pro ně ideální. Maj samozřejmě tu výhodu, že maj tu zkušenost, že už ví, co potřebujou a jak toho dosáhnou.

            Píšu jako zástupce té amatérské skupiny, co po 3h na silničce z ní slejzá jak naražený na kůl…:)

            0 0
            • novas752  

              Já teda ze silničky slejzám se zádama úplně v pohodě i po 5 hodinách, a to na ní najedu ročně tak 1500km a vzhledem k prodělané zlomenině obratle bych na ty záda měl být citlivější. Ale posed vyladěný mám, to zase jo. Drop asi 8cm

              0 0
              • atty  

                Tak soudil jsem podle sebe i známých (co na silničce najedou relativně málo).

                Druhým faktem je, že mám starý rám od Treku dlouhý a nízký, takže reálně hodně ležím a záda už v mých letech taky nejsou moc OK. A na nějaké velké cvičení a trénink jsem už starý a hlavně líný :)

                0 0
          • Tom-T45  

            Klidně jako referenci na srovnání a pak hledat něco s podobným rámem. Ale jak píše Atty, na kolech z Dekáče není nic špatného a naopak některé modely jsou hodně nadstandardní. Např. Triban RC 520 je za dané peníze skvěle vybavené a podle mě i hezké kolo.

            0 0
            • milan.v  

              To ale některým nevysvětlíš…

              0 0
              • Tom-T45  

                Vysvětlit to jde celkem snadno. Jestli to dotyčný pochopí a přijme už není moje věc :-)

                0 0
                • Marek15  

                  Nemusim mit super znackove kolo a muze to by klidne nejaky no-name, jen nejak nevim, jestli chci kolo kupovat v obchodaku… Ale to uz by bylo na jinou diskuzi…

                  0 0
                  • atty  

                    Můžeš si ho u nich koupit i na e-shopu, ale to je zrovna u kola, kde si nejseš jistej velikostí a geometrií trochu kontraproduktiv­ní :)

                    Decathlon prodává i hrozná kola, od cenovky pomalu pár stovek, ale taky prodává za velmi slušné prachy, velmi slušná a slušně osazená kola (silničky, gravely i MTB).

                    Počítej, že u „značkových“ výrobců budeš u těch základních modelů platit několik tisíc jen za tu nálepku na rámu a nic jiného tím objektivně nezískáš.

                    Komu není rady…:) Rozhodnutí je ale vždy na tobě.

                    0 0
    • Marek15  

      S tim kostetem myslis nasimulovat si posez?

      Ad cviceni bricha, tak podle fyzioterapeutu je treba posilit vnitrni svaly bricha, coz nejsou ty zname viditelne „pekace buchet“. A to se deje hlavne dechovym cvicenim a je na to dobra ta yoga. Takze o to se snazim…

      0 0
      • Bubaaak  

        je to nejsnažší, naměříš si vzdálenost a výšku řídítek, tohle přeneseš na koště a pak si jen zkoušíš kam sním je to nejpohodlnější…

        Ale zas bacha čím vzpřímenější posed, tim víc to odnáší páteř, čím nataženější, tim je třeba větší fyzička

        píšu to hodně obrazně/obecně, mlok, který by napsal esej tu už dlouho nebyl .(

        0 0
    • Pikaču  

      @Marek15

      Kde te presne boli záda?

      0 0
      • Marek15  

        Bederni pater.

        0 0
        • šlapatko  

          Ahoj, na bederní páteř mi stačilo střídat kola. Tři dny silnice a potom mtb. Na horáku se hezky protáhnu. V terénu je to fajn strečink. Na silnici mi ochabnou břišáky, jízda je dost jednostraná. Sám bych měl více cvičit, ale zatim mi sedí střídání kol.

          0 0
        • Pikaču  

          Tak. Kde začít. Jak moc se rozepisovat na mobilu. O Bederce tu bylo jiz mnoho.

          1. Zaprvé ten tvuj posed nesvědčí bederce. Mas ho moc vzprimeny jak tu uz atty psal. Tim padem vyvyjis tlak na obratle, obzvlast bederni část. Nejlepší je takových 45°. Když bude víc na silnicce ( sportovní posed) tak taky zlobí záda-bederka.
          2. Zřejmě máš kancelářskou práci a ochablé svalstvo ( vzprimovače, břišní). Případně i po nějakém úrazu ( posilovna) a dost udělá i psychika.

          To ze nyní cvicis nic neznamena. Záleží zda cvicis správně.

          Pokud te zacnou bolet zada po hodine a po druhe hodině ukrutně tak zkus strečovat ( každou hodinu během jízdy a 3× denne-ráno, večer). Mně strečing nejvíc pomáhá. Pak základní cviky SM od doktora Smíška a něco z Dornovky.

          Dále je potřeba najít dobrého fyzioterapeuta ( spukromého) ten ti řekne přesně kde je co špatně u tebe ( co máš ochable a kde co zkrácené ). Jinak cvičení je na dlouho a celoživotní.

          Jinak jak píšeš ze bys chtel Gravel tak to by ti mohlo sednout vic než současné kolo. Tam nebudeš sedět tak vzprimene ani moc agresivně. Zbytek snad cviceni a strecing pomůže.

          Jo jestli tam mas nejaky blok tak je nutne uvolnění od fyzioterapeuta nebo dornovka. Pak až cviceni.

          0 0
          • Marek15  

            Dekuji za odpoved.

            ad 1. Posaz na horaku jsem uz natahl, foto je jeste z doby, kdy jsem to zainal resit. Nezmenilo se nic.

            ad 2. Uraz jsem zadny nemel, psychika muze hrat roli, protoze sedam na kolo a porad premyslim, co zmenit, jak cvicit a kdy to zacne bolet.....

            Byl jsem na dvou fyzioterepiich (a nasledna cviceni), jedna fyzioterapeutka dokonce dela zavodne triatlon a byla se se mnou i projet, aby videla posed a jak slapu. Dle ni mam tvar patere, kde se bolest v bedrech da ocekavat a slaby stred tela, ktery to zhorsuje.

            Cvicim tedy doporucene cviky a zacal jsem k tomu delat jogu, to je ale beh na dlouhou trat. Uvidime, jak mi to pujde.

            Vyzkouset Dornovu metodu mam v planu, jen nechci delat vsechno najednou. O cvikach SM od doktora Smíška jsem neslysel, pohledam a zkusim zaradit.

            0 0
            • Pikaču  

              Bohuzel je. Pokud natrefis na dobré a zkušené lidi tak to nemusi trvat tak tlouho ( ja záda řešil 2–3 roky ale zato znam svoje telo a slaba mista temer dokonale) ale to si v tu chvíli neuvedomis.

              Zkus ještě ten strečing ( číslo 14 na fotce). Ja dřív byl lempl a dal ruce max pod kolena. Ted dam cele dlaně na podlahu.

              Jinak se nepouštěj do core treninku pokud tam mas nějaký blok teď, to si spíš ublížiš.

              Je toho fakt spousta a musis na sobe makat a poznat svoje tělo.

              Tak hodně zdraví a ať co nejdřív poznáš svoje tělo.

              A nepřemýšlet „co by kdyby“.

              0 0
              • kotew CZE JIHLAVA  

                Já osobně bez protažení na kolo nevlezu nikdy, to samé i po kole.

                0 0
                • plzakj  

                  Protahovat se studenej pred svihem je tak si neco natahnout / utrhnout. Protahovat jen zahrate svaly.

                  0 0
                  • kotew CZE JIHLAVA  

                    Přesně jsem věděl zě se někdo ozve:-) a že to bude vševědoucí Plzák , tak to už tuplem.

                    Jinak jsem protáhlej z práce až dost.

                    Ono je potřeba taky cviky provádět s rozumem.

                    0 0
                    • plzakj  

                      Tak to asi taky budes vsevedouci

                      0 0
                      • Pikaču  

                        Protahovat se zahřatej je správně. U běhu a ostatních sportu je to bezne lehce/kratce si zabehat/zahřát a pak se protahovat. U kola vetsinou sednes a nezastavujes :)

                        Takze bez zahřátí s rozumem nebo si říkat že se člověk zahřeje během oblékání a nastavení všech senzorů, garminů …:)))

                        0 0
              • Marek15  

                Dekuji za tipy. Strecink jeste zaradim (mas prosim jeste ty predchozi cviky, to skodit urcite nebude). Myslim, ze zadny blok nemam, fyzioterapeuti si alespon niceho nevsimli.

                Vzdycky jsem koukal trochu s despektem na to, ze je nutne rozumet svemu telu, prislo mi to takovy pro slecinky. Proste sednu, slapu a jedu :-D. Az s vyssim vekem (43) zjistuji, ze to tak neni a zejmena zjistuji, ze dost pokynu at uz na joze nebo u fyzioterapii nedovedu udelat, zejmena dechovy cviceni. Ty pokyny jsou pro

                mne uplne abstraktni, to zrova muzu zahybat ledvinou… Alespon se ale uz snazim a nepristupuju k tomu hned negativne, dokud teda nezapali vonne svicky, to nedam… :-D

                0 0
                • Pikaču  

                  … predchozi cviky takhle nepredam.

                  1. Cvik od doktora Smíška když párkrát denně zastrcim zadek dopredu a zapnu brisaky. Takto vydržím 10 sec. A takto vickrat denne.

                  Ale techto cviku je vic i v lehu ( tusim Ludmila Mojzisova a podobne cviky pro důchodce).

                  2. Uvolnění boku dle dornovky nebo si jednoduse (kdyz slezu z kola nebo vystoupení z auta ) prstama zatlacim na svalstvo vedle obratlů L5-L3 ( Bederka), tam kde mam problem a křupne mi to přitom.

                  Jsou to vesmes jednoduche veci které jsem se naucil a není potřeba dělat celou škálu cviků ( yoga, SM, …).

                  Pak uz je jedno co budes cvicit, hkavne ze neco cim posilis svalstvo ( vzprimovace, brisaky…).

                  Ja když jsem se učil cviky od Smíška tak si fyzioterapeuta myslela ze jsem dřevo. Sportovec co neumí takove duchodcovske cviky.

                  Bohužel jsou těžší než jít zvedat železo na Benchpressu a pod.

                  0 0
    • Hadato  

      Napadají mě 4 věci.

      1.Sedlo je špicí moc dolů,pak je váha hodně na rukou

      2. Sedlo je moc vepředu. Člověk pak šlape moc za sebe a tím jsou taky více zatíženy ruce

      3. Máš špatně nastavena řídítka nebo nevyhovující zahrnutí k jezdci

      4. Brzdové páky jsou moc nahoru a při jejich držení máš hodně prohnuté zápěstí, které pak hodně trpí.

      Zkusil bych nejdříve ty páky a sedlo, pak řešil řídítka.

      0 0
    • Hadato  

      Napadají mě 4 věci.

      1.Sedlo je špicí moc dolů,pak je váha hodně na rukou

      2. Sedlo je moc vepředu. Člověk pak šlape moc za sebe a tím jsou taky více zatíženy ruce

      3. Máš špatně nastavena řídítka nebo nevyhovující zahrnutí k jezdci

      4. Brzdové páky jsou moc nahoru a při jejich držení máš hodně prohnuté zápěstí, které pak hodně trpí.

      Zkusil bych nejdříve ty páky a sedlo, pak řešil řídítka.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.