Koloběžky pro dospělé - je lepší velké kolo vpředu + jakou?

192 nepřečtených
  • solcpetros

    Prosím o radu kdo má zkušenosti s koloběžkou pro dospělé na cyklostezky, občas lesem zpevněná cesta a asfalt.

    Je důležité přední velké kolo? Díval jsem se na tuto http://www.mibo.cz/…a-mibo-geroy

    Mám to doplněk ke kolu, abych protáhl také jiné svaly.

    Děkuji za rady a zkušenosti.

    Anketa: Jaké je nejlepší přední kolo

    28
    2x
    14%
    26
    6x
    43%
    20
    6x
    43%
    16
    0x
    0%
    12
    0x
    0%
    • Naxyl  

      Sice žádnou koloběžku nemám, ale dřív jsem o ní docela vážně uvažoval. Měl jsem vybranou zlínskou Kbike K7. Kdyžtak na ně mrkni, jsou na ní dost dobrý ohlasy. Nakonec jsem si jí ale nekoupil, protože jsem potřeboval dopravní prostředek do školy atd, takže vyhrálo kolo. Nicméně se i na koloběžce dají ujet docela slušný kilometry, měl jsem od bratrance půjčenou nějakou Ketam s galuskama a nebyl problém ujet za půl hodiny okolo 9km.

    • Dave-geo  

      záleží na tom, jaké štreky plánuješ jezdit. Do města se víc než 20" moc nehodí, už 20" Mibo turist byl méně obratnější, takže jsem bral Mibo Master…

      Pokud fakt cyklostezky a nechceš na tom závodit, vzal bych spíš 26/28. Doporučuju někde si to vyzkoušet, třeba Mibo není problém vyzkoušet na Sport life v Brně, nebo přímo v Rožnově.

      • solcpetros  

        díky za info, chci jezdit lesní zpevněné cesty, prostě přírodou, kde jsou u nás afaltové silnice sico občas díry, ale dá se, také chci, protože budu jezdit cca 80% po asfaltkách, aby to tam jelo.

        U nás jsou dost kopečky.

        • Dave-geo  

          Nebral bych určitě menší než 20", takže minimálně Mibo turist nebo Vellu ( http://shop.vellacz.eu/index.php… )

          Určitě si to někde projeď. U těch větší kol je trochu „problém“ ve výšce řidítek, aby šlo ještě rozumně jezdit. Řeší se to pak představci do negativu, vlaštovkami otočenými dolů atd…

    • Vilém  

      Mel jsem kombinaci 24/20" a dobry. Cim mensi predni kolo, tim hur v nejakem terenu.

    • solcpetros  

      Prosím ještě o radu kdo má zkušenost s fírmou

      Kostka , Vello a Mibo.

      kdo má zkušenost s Vello:

      http://www.hopsej.cz/…oad-103.html#0

      Chci něco univerzálního – 90% afalt silnce 2 – 3 třídy, zpevněné lesní cesty.

      10% tráva, lehčí kamenité cesty, louka.

      Chci něco univerzálního.

      děkujia

    • solcpetros  

      Prosím ještě o radu kdo má zkušenost s fírmou

      Kostka , Vello a Mibo.

      kdo má zkušenost s Vello:

      http://www.hopsej.cz/…oad-103.html#0

      Chci něco univerzálního – 90% afalt silnce 2 – 3 třídy, zpevněné lesní cesty.

      10% tráva, lehčí kamenité cesty, louka.

      Chci něco univerzálního.

      děkujia

    • solcpetros  

      Prosím ještě o radu kdo má zkušenost s fírmou

      Kostka , Vello a Mibo.

      kdo má zkušenost s Vello:

      http://www.hopsej.cz/…oad-103.html#0

      Chci něco univerzálního – 90% afalt silnce 2 – 3 třídy, zpevněné lesní cesty.

      10% tráva, lehčí kamenité cesty, louka.

      Chci něco univerzálního.

      děkujia

      • vladaza  

        U Velly je určitá výhoda v tom, že se dá nastavovat výška stupátka. Ale! Zkušenosti uživatelů upozorňují na problematický mechanismus, který to umožňuje. V seriovém provedení je navíc kolobka nepříliš kvalitně osazená /za ty peníze/ a těžká.

      • richard_majer  

        mam Mibo a pohoda… :-) odkud jsi?

    • solcpetros  

      omlovám se za vložení několikrát, ale seklo se to a toto je výsledek.

    • honzour  

      Máme v práci koloběžky od Kostky. Kola jsou 20"/20" a tam je to na to přibližování po hladkým betonu akorát, ještě si ji tak dovedu představit u nás ve městě, abych nemusel pro nákup na biku, ale na delší štreky (asfalt + terén) bych to viděl na 26"/20".

    • 159753  

      ahoj,

      za mě yedoo..česká firma a hodně kvalitní alespoň dle mě.. a koloběžka na lepší pojezd:

      http://www.yedoo.eu/…o-mezeq.aspx

      nebo trochu méně terénní:

      http://www.yedoo.eu/…v-brake.aspx?…

      jezdil jsem na obou a spokojenost..a to mám zhruba jeden kilonewton..

      větší kola překonají větší nerovnosti a nebude to tak drncat:)

      • Vilém  

        Ja ti nevim, ale kontrukcne mi to prijde znacne nedoresene a vcelku odrbane. Kola 20/16 do nejakeho trochu terenu moc nebudou.

        • Vilém  

          Tak jsem si jeste dohledal co za to chteji a to me jen utvrzuje v tom, ze to bude na urovni Olpranu a podobnych cinskych shitu.

          Za to co chteji za celou kolobku s kotoucema nekoupis od slusneho vyrobce ani ram.

          • Rejala  

            Tak na Yedoo jsem jezdila dva roky, pak mi došla trpělivost. Původně jsem to kupovala dceři,ale přišla jsem na to , že je to za a) výbornej dopravní prostředek do města, za b)super na to si zajezdit,pokud nemám čas na kolo, na to,aby mi to fyzicky něco dalo, stačí kratší čas,je to náročnější. Yedoo šla po těch dvou letech do kytek, je to dobrý tak pro děti na popojíždění nebo cesty do hospody atd., na větší ježdění fakt ne. Koupila jsem si K bike,nesrov­natelný.

          • Dave-geo  

            Kápnul jsi na to. Yedoo, jakkoliv je to česká firma, prostě jen bere rámy od stejného číňana jako všechny supermarkety.

            ANO – zaplatili si designéra a ano, mají certifikaci na „bezpečnost“ kolobky.

            Jinak to ale není nic víc než krám s mizernou geometrií a ohromnou světlostí. Stupátko to má neuvěřitelně vysoko, pokud se chceš odrazit musíš do podřepu :(

            PS: Smysl mechanických kotoučovek na takovémhle stroji se hledá těžko…

            • dancing dog  

              Dovolim si nesouhlasit. Neresim, jestli je ram „cinskej shit“ a nemam moc porovnani s geometrii jinejch ramu, nicmene drandim na Yedoo Mezq disc, nejcasteji se psem nebo kdyz v podvecer neni moc casu nebo svetla.. bydlim hned u lesa, vytlacim to casto prudkou strzi a pak v pohode sjizdim po mirnejch cestach, kterych tu mame velike mnozstvi a cestickach dolu. Kombinace 20 a 16 mi prijde do mirneho terenu uchazejci,vyssi svetla vyska je ucelna prave proto, ze se pocita,ze to neni stroj jen do mesta na asfalt a beton- i bez radeni jsem urval stojanek. Ve meste to na kratsi useky take jde, ale neni to proste stroj specialisovany na celodenni expedice po asfaltovych cyklostezkach. Jen do mesta bych si poridil nejspise Mibo Master nebo Tiny, ale do lesa je Yedoo urcite vhodnejsi..

              a co se tyce kotoucovek- funguji bezvadne a pri tech sjezdech jsou urcite vyhodou, ALE hlavne – je mnohem snazsi vymenit desticky nez brzdovy spalky, ty nastavit na 16 nebo 12 kole je celkem umeni.. znovu- pro mestkou kolobezku jsou zbytecne ale v lese a predpokladanych sjezdech se hodi..

              takze za me Yedoo ano, aspon ten mezeq..

            • Naxyl  

              Nezbývá mi než naprosto souhlasit. Moje sestra má Intreu 16/12 (což by měl být předchůdce Yedoo) a měl jsem na ní možnost najezdit nějaký ty kilometry. Kromě ní jsem ještě najezdil asi 200km na silniční Ketam co jsem dával o pár postů výš a vyzkoušel jsem i pár modelů od Miba včetně RaceK a několika modelů s 12" koly, takže si myslím, že jsem schopný dostatečně objektivně posoudit tuhle „nádheru“.

              Kromě toho, že váží skoro 10 kilo (což je na takovou malou koloběžku docela hodně), má rám mizernou geometrii vzhledem k určení koloběžky a dost se prohýbá (mám jen 70kg, při udávané nosnosti 120kg to asi není uplně v pořádku). Co je ale nejhorší na tomhle vozítku, to je osázení. To se sice může lišit od yedoo, ale nesázel bych na to.

              Obě kola od začátku šmajdaj, a není to nevycentrovaný ráfek, ale křivý náboj. Obutí je kapitola sama pro sebe. Prostě hrůza. Nedá se nahustit na pořádný tlak, protože když začnu pumpovat na víc než na 2,5 atmosféry, tak nezačne narůstat tlak v plášti, ale celý plášť se začne zvětšovat, takže je tam 2,5 a víc ani ň. To ve spojení se špatnými koly a rámem způsobuje, že po každém odrazu se zhoupnu na stupátku o dobrý 2cm níže, navíc na jeden odraz odjedu maximálně 5 metrů, protože náboje mají hodně špatný ložiska a celou koloběžku brzdí. Což ale zas tolik nevadí, aspoň něčim se dá tahle koloběžka brzdí, protože brzdy to rozhodně nejsou. Takhle těžký chod nemá snad ani brzda na babiččině ukrajině. Chod je dokonce tak těžký, že se ani brzdové páky nevracejí samy do původní polohy a brzdný účinek snad ani nemá smysl komentovat (dřív než se mi povede zmáčknout páku, už stojím kvůli malý setrvačnosti :)).

              Zkrátka mě tahle zkušenost nadobro vyléčila z levných věcí a radši podpořím českou a kvalitní výrobu než nějakej šmejd od žlutých indženýrů. Holt na tom přísloví nejsme tak bohatí abychom kupovali levné věci něco bude.

              • dancing dog  

                Možná jsem měl štěstí jen na kus, mám ± metrák, žádný takový potíže jsem nezaznamenal, ikdyž jsem ještě vezl malou..

                ještě těžší kamarád na ní jezdí hodně, skoro denně, zatím 1× měnil stupátko..

                ale spíš bych řekl, že to prostě už není žádná tragedie- píšu tedy o Mezeq , jiné modely neznám..

                do města bych vzal to Mibo…

                • Naxyl  

                  Tak chytila moje sestra špatnej kus nebo se zlepšily, nicméně ta příšerná hmotnost a enormně vysoký stupátko zůstává.

                  • Dave-geo  

                    Je to pořád jeden a ten samej rám. Yedoo prostě kupuje ty samý čínský rámy, jako vídáte běžně v obchoďáku. jediný rozdíl je možná v trochu lepší výstupní kontrole (ale kdo ví…) a zaplacení designéra.

                    I když, abych je nehanil moc – na loňském Sport life byl prototyp silniční kolobky s 26" předním kolem a Alu rámem. Geometrií na tom sice asi nebyl tak dobře jako třeba RaceK, ale pokrok byl znát. Každopádně ji v nabídce stále nevidím.

                    To osazení je u všech koloběžek podobný problém… Když je na druhou stranu kvalitní (Např. XT na Kostkách) brutálně to zaplatíš. U Miba se dost vyplatí připlatit za kola na ložiskách, pokud nemáš možnost zaplést si je sám.

      • solcpetros  

        zdravím,

        dnes jsem zkoušel tuto koloběžku v obchodě a připadá mi malá a necítil jsem se na ní dobře. Takže do tohoto nepůjdu. Zkoušel jsem na veletrhu kostku s velkým kolem a to bylo něco jiného

      • honny  

        yedoo je „česká“ firma vyrábějící v číně a pokud to původní tazatel myslí vážně, tak se jí vyhne.

    • vladaza  

      Loni jsem si poskládal koloběžku na rámu Kostka Racer, kombinace 28" /galuska Tufo Elite Road 25 mm/ a 20" /Schwalbe Durano 28 mm/. Uvádím pro lepší představu i osazení. Jezdím výhradně po asfaltu. Lesní cestu, polňačku by kolobka zvládla taky. Limitující nejsou ani tak pláště, ale světlost. Já mám pod stupátkem cca 45 mm a to už člověk musí dávat pozor na nerovnosti, jinak chytá rámem o zem. Na druhou stranu a to je /pro mě!/ jedna z nejdůležitějších věcí – čím níž stupátko, tím méně dřepuji při odrazu a tím míň se nadřu. Takže stupátko vysoko, průchodnost terénem dobrá, ale makám. Stupátko nízko, průchodnost nízká, ale po asfaltu letím. Záleží, co člověk preferuje, já si do terénu raději vezmu MTB. Pokud se podívám , na čem se závodí, tak kombinace 28 a 20" kraluje, občas se objevuje i 2×28", ale to jsou individuální stavby. Taky je dobré zvážit výběr plášťů, kdy třeba u nejmenších používaných rozměrů 12" je možností velmi málo. Neméně důležitá je hmotnost, při jízdě do kopce je ,řekl bych, důležitější, jak u kola.

      • solcpetros  

        Zdravím,

        jaká byla cena tohoto modelu co jsi složil, určitě na silnici těch 4,5 bude super, ale někde kde jsou nerovnosti,tak asi ne? Chci se ještě zeptat, nejsou ty koloběžky moc tvrdé? A je např. 8,9 kg hodně?

        Mě se celkem líbí tato koloběžka a to pružení dřevem. http://priblizovadla.cz/…ard-recenze/

        • vladaza  

          Rám /Racer/ jsem měl ještě za 3600, teď už je za 6200. Já jsem to přesně nepočítal, ale mohlo to být cca 12–13000. A to mám např. celokarbonovou vidli. Váha? Cca 7,5 kg,jen samotný rám má 3,6 kg /sériová kolobka má udávaných 7,7kg, přitom má všechny komponenty těžší, no, myslím si svoje :-)/. 8,9 kg není až tak moc pro jízdu po rovině, do kopce už to taková paráda asi nebude. Co mě překvapilo je pohodlí! Ocelový rám decentně pruží /ale ne moc, aby to žralo energii při odrazu/, tak mu odpouštím i tu vysokou hmotnost. Kolobky, které mají rám z duralu /např. Kickbike, nakonec i Vella/, budou tvrdší-Vella to řeší dřevěným stupátkem, ale dělá i model celý z duralu. Jo, myslím, že minimální použitelná světelnost se uvádí 35 mm, já mám těch 45 mm a víc bych nechtěl, ale jak už jsem psal – na asfaltu bez problému, mimo /přechody, nezpevněný povrch/ už to chce vybírat stopu, abys nechytal. Ovšem ta lehkost jízdy Ti tento drobný nedostatek vynahradí.

          • solcpetros  

            Zdravím,

            ještě prosím o radu doufám, že poslední. Bavil jsem se s prodejcem koloběžek a doporučil mi místo té kostky

            http://www.kostka-kolobka.eu/…cross-2.html

            toto: kickbike sport G4, sám natom jezdí a je spokojen.

            http://www.kolobezky-plzen.cz/…9–2-Sport-G4

            Prosím poslední názor, jinak tu koloběžku silniční kostka racer jsem prozatím vynechal, u nás nejsou cesty, tak kvalitní a vidlice je tak úzká, že tam je plášť co je.

            Prosím o názor mezi kostkou tour cross 2 anebo kickbike sport G4?????

            díky

            • Dave-geo  

              Kickbike má stupátko možná i výš než kostka, podle mě to bude od nejvyššího Kickbike – Kostka – Mibo. Ale vyzkoušej to, když sedne tak proč ne :)

              • vladaza  

                Ne „možná“, ale určitě. Kickbike má rám z alu a ta tlustá roura pod nášlapem dělá svoje.

                • vladaza  

                  Oprava,G4 je železný, tlustá roura a vysoký nášlap zůstávají.

                  • solcpetros  

                    Zdravím,

                    tak chápu správně, vzít kostku cross a nešpekulovat, ten kickbike sport G4 nebrat? Recenzi budu číst podrobně až doma.

                    Díky. Petr

        • vladaza  

          drobný příspěvek, pro inspiraci /ale pozor, nejmenuju se Pechr :-)/ http://www.pechr.cz/…kodberu.html

          • solcpetros  

            toto je ono?, tak co

            http://www.pechr.cz/…20start.html

            nebo toto, hned na první straně, je tam rozdíl 1700 kč, vyplatí se to.

            http://www.pechr.cz

            11. 4. 2013 – Kostka TOUR Cross Black Jack

            Nechcete se omezovat jen na jízdu po cyklostezce? Tak právě pro Vás je určen tento akční model koloběžky. Jedná se o kolobku Tour Cross, obutou ale do lehkých plášťů Schwalbe Black Jack (mají i protiprůrazovou vložku), které mají univerzální vzorek pro šotolinovou a lesní cestu, ale zárověň na asfaltu nekladou odpor a neomezují Vás v jízdě. Koloběžka je navíc vybavena stojánkem, předním blatníkem a košíkem na pití. To vše za akční cenu 6.200,–Kč!!!

      • solcpetros  

        zdravím, chci se zepta kdybych tu Kostku racer osadil tímto schwalbe marathon plus 20×1,35 bylo by to lepší např. na horší silnici? Mám nyní možnost koupit kostka racer za 9200,– týden starou a tak si říkám, že to zkusím? Ta racer vypadá super. Nevím co tedy zvládnou gumy, zda i nějakou horší cestu, např. malé kamínky?

        • vladaza  

          Racer používá silniční brzdy, tento plášť se Ti tam nevejde. Již zmíněné Durano 1,1" je vyzkoušené, nic moc lepšího nevymyslíš.

    • solcpetros  

      mě se pořád líbí vella se dřevěným stupátkem, ale nechce se mi za ty peníze vše měnit.

      Jinak děkuji vladazovi za odkaz mrknu nato, ta cená rámu, že vzrostla o tolik % je příšerné.

    • alex44  

      Já mám Kostka hill, ale koupil jsem jen rám s vidlí, zbytek jsem skládal, předek 20", zadek 16". Dobrá na asfalt atd., docela obratná, řek bych vhodná i do města. Pokud s tím chceš jezdit po šotolivě a lesních cestách a nepotřebuješ aby to bylo vysloveně obratné, tak bych určitě volil 26", menší kola jsou na nerovnostech hodně znát.

      • solcpetros  

        Díky za info, to je dobrý nápad. Určitě bych volil těch 26.

        Můžeš mi dát info, co jsi tam kupoval jiného oproti základu kola …? a kde? Abych nekoupil něco co nebude pasovat a ještě prosím info na kolik to vyšlo?

        Není tedy jednodužší říci borcům z Kostky co chci, ať mi to tam dají?

        o tomto jsem přemýšlel:

        http://www.kostka-kolobka.eu/…r-cross.html

        Trochu mi tam vadí světlost nášlapu není to na silnici moc těch 70 mm

        Poslední dotaz, není to vělší kolo lepší i na silnici není to nějaká výhoda např. v rychlosti nebo stabilitě oproti 20 nebo je to jedno?

        Díky za info.¨

        P.

        • vladaza  

          ještě se vetřu :-)Myslím, že s Kostkou nějaká zvláštní domluva nebude. Když budeš chtít lepší osazení, tak Ti nabídnou verzi Pro, samozřejmě za tučný příplatek. Světlost rámu Tour snížíš použitím, co nejužších plášťů – 70 mm je udávaných pro standardní obutí Big Aple. S Durano 20×1,1" by ses dostal o cca 1 cm níž,totéž vpředu. Na předek bys třeba sehnal i Ultremo 26×0,90" a ještě bys nějaký milimetr sundal. Těch 70 mm je na silnici moc, to člověk zjistí okamžitě, jak má možnost koloběžky vyzkoušet. Jasně, pokud pojedu 5–10 km, tak se nic moc neděje, ale při 20 a více je každý cm navíc znát. Na kolobce s menším předním kolem /20" a méně/ jsem dlouhodoběji nejezdil, tak nemůžu srovnávat. Každopádně je pro 26" nebo 28" daleko větší výběr kvalitních ráfků, vidlic, plášťů :-) a možnosti individualizace jsou tak mnohem zajímavější. Malá přední kola mají snad jedinou výhodu v lepší skladnosti při přepravě. Kdyby tomu tak nebylo, tak by se závody jezdily na 12" /dříve tomu tak skutečně bylo, dnes jsou malá kola naprostou raritou/

          • solcpetros  

            Ok, díky moc za info. Bude nejlepší před koupí si toto vyzkoušet v praxi, raděi budu volit menší světlost, protože pokud pojedu 90% na silnici nebo zpěvněné cestě,tak to bude lepší a těch 10% prostě přenesu nebo nevím. Musí vyzkoušet co taková koloběžka ze světlostí cca 40 mm zvládne. Prozatím nemám představu.

            chci se ještě zeptat, není to moc náročné na kolena?

            děkuji

            • vladaza  

              Na kolena? Za sebe můžu říct, že ne /a to je mi 55/. Momentálně nejsem schopen běhat /po úrazu na kole/, ale kolobku dávám. První vyjížďka po zimní pauze byla 20 km, bez problému. Docela se cituje i pozitivní vliv na zádové svalstvo, což můžu taky potvrdit. Oproti kolu se protáhne celé tělo, hodina na koloběžce a člověk je perfektně uvolněný.

          • solcpetros  

            co říkáte na toto, nebylo by to na začátek Ok?

            http://sport.bazos.cz/…chlostni.php

            • vladaza  

              Z obrázku nepoznám, jestli je dřevěná deska nosná /toho bych se celkem bál, že bude moc pružit a nakonec rupne/ nebo je upevněna na rámu. Taky nevím, jaká je světlost. Za 2500 nevypadá špatně, chtělo by to prubnout.

              • solcpetros  

                Zdravím,

                tak jsem zjistil podrobnosti:

                výška řidítek je 93 cm ?

                pod stupátkem je normálně trubka – výška po trubku 45mm výška po stupátko cca 80 mm, šířka řidítek 600 mm, obě kola 20.

                Je tam problém, že tam jsou široké čelisťově brzdy a nevím zda se dají sehnat, jsou to jak byly dříve na skládačce?

              • solcpetros  

                ještě stupátko je 480 mm x 110 mm a délka je 1800,

                byl udělán nový lak

                • vladaza  

                  80 mm je už dost, pokud se k tomu ještě připočte tloušťka desky, další věc jsou jízdní vlastnosti, neříkám, že někdo nemůže vyrobit doma kvalitní kolobku, bez možnosti vyzkoušení bych o ní neuvažoval

                  • solcpetros  

                    ok, díky moc za rady, prý to vyráběla nějaká výrobna Lyžařský oddí jilemnice pro lyžaře na trénink v létě?

                    Pokud se tam dostanu, tak bych zajel vyzkoušet, je to ale cca 100 km. Ještě jendou díky moc za rady.

        • alex44  

          Ráfky jsem koupil od remerxu, s těma byla dobrá domluva bez problémů, ale problém bylo sehnat dráty, chtěl jsem je dokoupit u Kostky, ale s nima nebyla řeč, nějaké úpravy po dohodě od nich nečekej, prostě seriová výroba. Hlavko je klasika, řidítka a představec BMX, brzdy MTB véčka. Skládal jsem, protože jsem měl nějaké věci doma a chtěl jsem lepší kola s dvoustěnnými ráfky, přeci jen mám přes 90kg.Větší kola pojedou líp i po asfaltu, ale hlavně se stím bude jezdit líp i po těch polňačkách. Objednávej rovnou se stojanem, rychle zjistíš jak se hodí.

          • Vilém  

            Draty nejsou prave taky zadny problem. Staci zavolat do sroubarny Marek, nadiktujes delku a do 14 dni je mas doma.

            Nechaval jsem si delat nerezy na 24/20" kola.

            Jinak s rafkama souhlas. Tam to zase resil telefon do remerxu, rek jsem jakej profil chci, kolik der a povrchovku a tez do 14ti dni doma.

            • vladaza  

              Stejná zkušenost, v Hvězdonicích dráty 1,8 mm na míru /na přední velké kolo by se daly použít i zeslabované DT, Sapim/, u Remerxe jsem si nechal stočit ráfek Alcyon 20", vše bez problému. Vstřícnost u Kostky je slabá, nemají zájem, aby si lidi stavěli kolobky podle vlastního gusta na jejich rámech. Celkem pochopitelné

              • Dave-geo  

                Tak tohle u Miba třeba nebyl problém. V pohodě jsem si nadiktoval co chci (Bral jsem rám + vidlici + kola na Novatec nábách) a zbytek jsem si vesele sehnal sám – a jsem rád, Avid brzdí líp než ty shimana co tam dávají normálně…

                • Bruca  

                  které avidy konkrétně máš? a na kolik tě vyšly? případně nějaké hezké foto by nebylo? ;-)

                  já mám na Mastrovi ty základní Shimana. Sice to brzdí líp jak favorit :-))) ale taková zadní brzda by chtěla poladit, nemluvě o brzdových páčkách :(

                  jinak s Mastrem spokojenost největší, doporučuju ;-)

                  • Vilém  

                    Spis bych dal nejaky slusny spalky, rozhodne to bude mit mnohem vetsi smysl, nez davat cele jine brzdy.

      • solcpetros  

        Prosím info, zda tato by mohla být OK? Má to kola s Deore středem? Kola asi vypadá,že 20 cítky?

        http://sport.bazos.cz/…chlostni.php

        Děkuji za názor.

        • vladaza  

          Kola budou dvacítky, pláště /Rubeny?/ moc nepojedou, protože nesnesou vyšší tlak, ráfky jednostěnný, cena nicméně odpovídající, jinak viz. moje předchozí odpověď.Každopádně, jestli to myslíš s koloběžkařením jen trochu vážně, tak bych ji nebral – kolem 5–6 už máš novou od Kostky.

          • solcpetros  

            Chtěl bych jezdit na koloběžce, už jen z důvodu protažení celého těla, chci to střídat s kolem nevadí mi dát např 5000 – 6000 za kvalitu, jen jsem myslel, že by toto mohlo být ok? Nebo aspoň na začátek.

            • vladaza  

              Tato http://www.kostka-kolobka.eu/…oss-2.htmlto se mi jeví doporučeníhodná – solidní osazení,kvalitní rychlé gumy, cenově přijatelná,nová se zárukou pro člověka, který chce investovat cca 6000. A nemusíš se bát si ji nechat poslat, Kostka je na balení důkladný. Můj tip :-)

              • solcpetros  

                Ok,díky za typ, již jsem se také na toto díval, to nevypadá špatně, šel bych asi do té světlé, není ta výška 70 mm moc? Váha je asi Ok.

                • vladaza  

                  na těch racerech bude světlost nižší cca o 1 cm, už jsem psal, že 70 mm uvádí Kostka i pro pláště Big Aple, které jsou dvoupalcové

              • solcpetros  

                jaká je ještě prosím rozdíl když jsou ráfky jednokomorové? Je to velké mínus nebo to neřešit?

                • vladaza  

                  jednokomorové jsou o.k., ale ty obyčejné ráfky – jednostěnné právě žádnou komoru nemají a nejsou moc pevné , koukni se na remerx. cz a bude Ti to jasný

              • solcpetros  

                ještě jsem měl tuto jako typ, světlá výška je perfetkní, ale váha 11 kg tato by byla loňský model za 6400 něco jako ta kostkta, jaký je v těchto dvou rozdíl? do čeho by jsi jako odborník šel? děkuji

                http://www.mibo.cz/…a-mibo-geroy

                • vladaza  

                  Kostka je mi bližší, todle Mibo jsem zkoušel akorát chvilku na Sport Lifu a mělo pro mě divný sklon stupátka, prostě jsem se na něm necejtil :-)

                  • solcpetros  

                    Zdravím, mám nyní možnost koupit celkém výhodně kostka racer, chci se zeptat na zkušenost, zda to jde i na nějakou 2 – 3 třídu asfalt, nebo zpevněnou lesní cestu. Hlavně, ale bude silnička. Prosím pro a proti.

              • solcpetros  

                Ještě se asi zeptám blbě co vybrat na 90 % silnice tedy i část horší.

                Kostka Racer

                http://www.kostka-kolobka.eu/

                nebo kostka tour 2

                http://www.kostka-kolobka.eu/

          • solcpetros  

            Jsem z Vysočiny Nové Město na Moravě – takže kopečky a krásná příroda.

          • solcpetros  

            Jsem z Vysočiny Nové Město na Moravě – takže kopečky a krásná příroda.

            • highlander  

              Tak na Vysočinu…okolo Havl. Brodu používám toto

              • solcpetros  

                Zdravím,

                to vypadá pěkně co je to za zvířata a jaká je cena?

              • vladaza  

                Pěkný,obě, pan K-bike, vyznavač černé barvy, by měl radost z individuální úpravy. Na podzim jsem ho lehce nutil, aby mi K-7 vyladil jinými plášti, ale nedonutil :-), aspoň jsem ušetřil.

                • highlander  

                  Ale ani jedna není K- Bike…zelená je vlastní výtvor, kombinace K-7 a Rebela od Kostky, náboje 65mm vlastnoručně zúžené, a ta zelená je původně holý rámu od Kostky, navařený držáky třmenů i na vidlici a poskládání všech komponentů včetně výroby nosiče. Ceny nevím, neřeším…

                  • vladaza  

                    Na první pohled jsem to nepoznal, když jsem viděl zadní kolo, tak jsem si řekl – jasnej K-bejk :-). Rebela jsem zkoušel, váhově, vzhledově super, ale rám je na můj vkus moc měkký.

        • solcpetros  

          Zdravím, mám zde další foto spodku koloběžky co jsem uváděl za 2500 a brzd, ale vážně přemýšlím o té Kostce, jak jsi mi včera doporučil, ale těch 70 mm mi připadá na silnici hodně:-)

          Zde ještě k obrázkům nevím zda je možné koupit tyto široké čelisťovky.

        • solcpetros  

          Zdravím, mám zde další foto spodku koloběžky co jsem uváděl za 2500 a brzd, ale vážně přemýšlím o té Kostce, jak jsi mi včera doporučil, ale těch 70 mm mi připadá na silnici hodně:-)

          Zde ještě k obrázkům nevím zda je možné koupit tyto široké čelisťovky.

      • Kuba Turek  

        Víc než rok už jezdíme na dvou Kostkách Hill. Na výlety je ideální obyčejná základní verze. Letošní model stojí těsně pod šest tisíc. Tady je to obsáhlejší:

        http://www.horydoly.cz/…ka-hill.html

        • solcpetros  

          Děkuji za info,

          jenom jsem se díval, jak uvedl kolega na kostka tour cross – jsou tam nyní dobré gumy a cenový rozdíl je zanedbatelný.

          http://www.kostka-kolobka.eu/…cross-2.html

          • Vilém  

            Ja teda nevim, ale gumy by bylo to posledni co by u me rozhodovalo o koupi nejakeho konkretniho modelu.

            • solcpetros  

              To ano, ale nyní tam jsou lepší gumy za stejnou cenu a dále myslím, že větší přední kolo bude výhoda, teda mimo skladnost a 20 vzadu také lepší, jelikož je větší výběr plášťů. Takže u mě ten tour cros vede o třídu.

            • solcpetros  

              Zdravím,

              ještě prosím o radu doufám, že poslední. Bavil jsem se s prodejcem koloběžek a doporučil mi místo té kostky

              http://www.kostka-kolobka.eu/

              toto: kickbike sport G4, sám natom jezdí a je spokojen.

              http://www.kolobezky-plzen.cz/

              Prosím poslední názor, jinak tu koloběžku silniční kostka racer jsem prozatím vynechal, u nás nejsou cesty, tak kvalitní a vidlice je tak úzká, že tam je plášť co je.

              Prosím o názor mezi kostkou tour cross 2 anebo kickbike sport G4?????

              díky

                • solcpetros  

                  Ještě jsem kontaktoval pana Pechra a doporučil mi následující. Hill 20 Start

                  http://www.pechr.cz/…splatky.html

                  Kola Remerx (náboje Shimano Deore, dráty černá nerez, niple mosaz, ráfek L-719 Line), pláště Schwalbe Road Cruiser, hlavové složení alu SemiCartridge, komponenty BBB, brzdy Avid SD5 + páky FR5, stojánek …

                  7.900,–Kč vč. DPH

                  Musím oželet 26 přední kolo?

                  Prosím o názor.

                • solcpetros  

                  Ještě jsem kontaktoval pana Pechra a doporučil mi následující. Hill 20 Start

                  http://www.pechr.cz/…splatky.html

                  Kola Remerx (náboje Shimano Deore, dráty černá nerez, niple mosaz, ráfek L-719 Line), pláště Schwalbe Road Cruiser, hlavové složení alu SemiCartridge, komponenty BBB, brzdy Avid SD5 + páky FR5, stojánek …

                  7.900,–Kč vč. DPH

                  Musím oželet 26 přední kolo?

                  Prosím o názor.

                    • solcpetros  

                      Vlado, nemůžeš mi napsat na email, rád bych se na něco zeptal nebo zavolal.

                      Myslel jsem, že bude lepší připlatit za lepší ložiška, ráfky atd… Jenom, že vepředu bude kolo 20 místo 26?

                      Nebo ještě toto, jestli to dobře chápu, tak je tam rozdíl pouze v pneu, tak co je lepší :

                      Schwalbe Black Jack nebo SCHWALBE Marathon Racer

                      http://www.pechr.cz/ je to hned na první straně a mají černou barvu, jaké jsou ty gumy? Koloběžka je navíc vybavena stojánkem, předním blatníkem a košíkem na pití 11. 4. 2013 – Kostka TOUR Cross Black Jack

                      obutou ale do lehkých plášťů Schwalbe Black Jack

                      Nechcete se omezovat jen na jízdu po cyklostezce? Tak právě pro Vás je určen tento akční model koloběžky. Jedná se o kolobku Tour Cross, obutou ale do lehkých plášťů Schwalbe Black Jack (mají i protiprůrazovou vložku), které mají univerzální vzorek pro šotolinovou a lesní cestu, ale zárověň na asfaltu nekladou odpor a neomezují Vás v jízdě. Koloběžka je navíc vybavena stojánkem, předním blatníkem a košíkem na pití. To vše za akční cenu 6.200,–Kč!!!

                      děkuji.

                      • vladaza  

                        Black Jack je kvalitativně horší /těžší a taky levnější, ceny si najdi na netu sám a srovnej/ než Racer, maximální tlak doporučený výrobcem je 4,5 atm., Racera můžeš hustit na 6 ! Pechr si může psát, co chce :-), ale na silnici Racery pojedou prostě o hodně líp. Navíc Ti Jack ještě zvýší nášlap, protože jsou to 1,9". Kostka Tour 2 se mi jeví, jako ideální stroj pro Tebe /navíc kupuješ přímo od výrobce s dvouletou zárukou/. Někdo může mít jinej názor, ale ze mě už jinej nevydoluješ :-). Dál už bych se v tom nemotal.

                        • solcpetros  

                          Dobře, děkuji za info, jedinný problém je,že ten Kostka Tour 2 nemají v současné době v černé barvě, nemáš zkušenost jak na té kolobce vypadá ta reflexní nebo červená barva?

                          Ta reflexní se mi jeví celkem ok, ale nevím jaká je skutečnost nebo počkat na decentní černou? Ta bude asi hezčí? Na fotce se to moc nepozná.

                          Už jsem se rozhodl, že půjdu do toho crose, za tu cenu je to prostě ok.

                          Jenom co jsem včera psal do kostky, zda je možné dát lepší kola a středy např. Deore, tak mi pani řekla, že by se tam to kolo nevešlo? že je to dělané na náboje co tam jsou?? Je to možné, myslel jsem, že všechny středy jsou stejné?

                          • Kuba Turek  

                            Ta červená je taková normální. Letos dělají nějakou takovou divnou reflexní růžovou. Loni byla reflexní žlutá a tu si nemůžu vynachválit. Ve spojení s odraznými nálepkami (už od výrobce) a blikačkou na batohu jsme fakt oba dobře vidět i v šeru. A to je u nás ve městě dost důležité – řidiči dneska už počítají s cyklisty, ale koloběžka je pro jejich vnímání moc pomalá a moc nízká.

                            • solcpetros  

                              Dobrý den,

                              díval jsem se na stránky a je tam v nabídce reflexní žlutá?

                              myslíte,že to nebude ta stejná? Také si myslím, že reflexní bude lépe vidět, ale na černé nebudu tak nápadný pro okolí.-).

                              Máte z touto koloběžkou nějaké zkušenosti?

                              http://www.kostka-kolobka.eu/…cross-2.html

                            • solcpetros  

                              Dobrý den,

                              díval jsem se na stránky a je tam v nabídce reflexní žlutá?

                              myslíte,že to nebude ta stejná? Také si myslím, že reflexní bude lépe vidět, ale na černé nebudu tak nápadný pro okolí.-).

                              Máte z touto koloběžkou nějaké zkušenosti?

                              http://www.kostka-kolobka.eu/…cross-2.html

    • honny  

      Já mám mastra, 16+12; chtěl jsem něco malinkýho, co se vleze do vlaku pod sedačku.

      Kdybych na tomhle netrval, tak vezmu 20+16, nebo lépe 20+20 (novej mibo express).

      Ať to dupe. ;)

      • Dave-geo  

        Tak nakonec koupil i bez vyzkoušení, super! :)

        Můj tu teď stojí celkem nevyužitej – mám v Brně bike…

    • Lister  

      Teda tady se řeší asi všechno :-)

      Přidám dotaz.

      Kolobrdna na dojíždění do práce 5km po širokých vedlejších cestách 100% asfalt, nebydlím ve velkoměstě takže nemusí být úplně mini ve stylu 12/12. Na kolo je těch 5km málo a na chůzi zase celkem moc (časově).

      Krom toho občasné nenáročné výlety s partnerkou a dětmi – opět asi bez terénu, spíš zpevněný povrch.

      Hodila by se skladnost, aby se jednoduše vlezla do auta – klidně po sundání kol.

      Má cenu kupovat kolobku 20/20, nepojede 20/16 hodně podobně. Bude velký rozdíl proti strojům 16/12? Větší kolobku asi nechci.

      • Dave-geo  

        Na 16/12 nemám problém udržet kolem těch 15 km/h a jezdit na tom 10km do práce. 20/16 jede trochu líp, ale pro mě byla hlavním požadavkem skladnost. Vozím ji složenou pořád v kufru a když se potřebuju dostat někde po městě, je to skvělé.

        Takže nakonec vyhrál Mibo Master. U Miba se vyplatí připlatit za kola na průmyslech. Nechal jsem si ho dodat bez brzd a vrazil tam vlastní Avid SD7/SD5 a Alligator bowden…

        • Lister  

          Díky.

          Já mám právě teď krátce v rodině krásnou červenou Rebelku a docela mě to koloběžkování nadchlo. A zrovna u téhle malé koloběžky mě opravdu hodně překvapilo, jak to krásně jede – skoro si ani nedokážu představit, že by to ještě mohlo jet líp. Při mojich 176cm mi rozhodně není malá, sice pruží, ale to registruju maximálně tak po nasednutí a pak už moc ne.

          Takže zvažuju, jestli pro sebe stejně malou kolobrnu (asi K7, protože Rebelka byla ve velké slevě a plnou palbu za ni dát nechci.) nebo jít do něčeho většího. Skladnost je fajn, ale do kufru nedám ani tu malou kolobrndu – teda do Oktávky ano, ale tu mám jen krátkodobě půjčenou, do našeho standardního auta ji nedám.

          Možná bych ji tam dal bez kol, ale to je u Rebelu problém – úzké náboje, úzká přední vidlice a balonové pláště → bez vypuštění pláště se nedá přední kolo protáhnout přes véčka.

          Kdybych šel do větší, tak je favoritem Hill s koly 20/16 – tam by se sundáváním neměl být problém. Mibo se mi opravdu hodně nelíbí designově – asi blbý argument, proč to nekoupit, ale mě přijdou opravdu docela škaredé – tím ti ji ale nechci hanit.

          • Kamikaze 591  

            Co se koloběžek týče, tak teď už trochu tuším. Jezdil jsem rok po Ol na uni Na vzdálenost do 5km naprosto ok. Doporučil bych, je to za rozumnou cenu. Zbytek dopíšu večer…snad.

            • Kamikaze 591  

              Nicméně zadní kolo je malé a výběr plášťů mizerný. Odpadají teda delší výlety. Teda já osobně bych na tom nejel dál jak 40–50km.

              Na tu 16" je to lepší, ale pořád žádná sláva. Pro využití město bych tohle moc ale neřešil.

              Co se týče miba tak s tebou musím souhlasit. Ty jejich malé kolobky se mi taky nelíbí. Uvažuju trochu nad městskou a šel bych nejspíš do rebela.

              Ještě se mi u nich moc nelíbí, že mají těžší rámy. Proto zvažuju, že půjdu do kostky racera. Takže kdybyste někdo měl zájem o racka, tak možná půjde z domu.

              Já jsem si pořídil nedávno racka. To je ale jiná kategorie. Ale sviští to. Dnes Valmez-Olomouc(centrum) 3h18min.

              • Lister  

                Nepokoušej mě s tím Rebelem nechci vypláznout další 9 tis :-)

                Hill se dá teď sehnat za 5 tis a to je dobrá cena, K-7 je na tom cenově stejně. Ještě mě trochu hlodá jedna lehce jetá kolobka Hill 20 od Pechra, taky za dobrou cenu – lehce přes 7 tis (včetně stojanu, blatníků a tašky).

                Ten tvůj racek je parádní – v téhle velikosti už ten rám vypadá úplně jinak ale y malé jsou prostě takové divné.

                Kde se vlastně prodávají bazarové kolobky, kam se podívat, ta moje nemusí být nutně nová.

                • Kamikaze 591  

                  Do městské džungle bude rebel jednoznačně lepší. Obratnější, menší a lehčí. Je ale pravda, že si to nechají zaplatit.

                  Jeté kolobky, zatím jsem nenašel server kde by se nabízely jen kolobky. Viděl jsem i na CB, bazos, případně na FB priblizovadel.

                  Díval jsem se na toho hilla od pechra a ten je super. Nebál bych se toho. Jezdit se na tom bude dát určitě hezky a i někam dál.

                  • Lister  

                    Tak u nás to není žádné město – moje cesta do práce vede po vedlejších cestách naší malé obce, nic jako velké plochy kostek a síť úzkých jednosměrek tu nemáme.

                    Rebel je opravdu hodně fajn stroj, ale říkám si, že jeden v rodině asi stačí – když budu potřebovat malou kolobku tak si ji od manželky půjčím /i když se zatím cuká :-). A tak mi přijde výhodou mít doma dva odlišné stroje. Asi zkusím zavolat k Pechrovi a vyptat se, jak je na tom ta bazarovka se zárukou – předpokládám, že tam bude standardní zkrácená maximálně o pár měsíců. Navíc tahle kolobka se mi moc líbí i vzhledově včetně té krásné oranžové barvy.

              • vladaza  

                Já mám Racera a holej rám vážil 3.6 kg, rám racka snad ani nemůže být těžší? Až na váhu rámu jsem, ale s Racerem max. spokojenej a neměnil bych.

                • Lister  

                  Už máš nového Racera nebo ještě původní model?

                  • vladaza  

                    Ještě původního, stavěl jsem ho loni. Na novém modelu jsem jel krátce kolem Bečvy, měl jsem ho půjčeného od p. Pechra. Tuhost rámu je mnohem větší než u staršího modelu, na kvalitním asfaltu jistě výhoda. Na horším povrchu ?, těžko říct. Mě ta pružnost vyhovuje, cením si pohodlí a závodně nejezdím. A ještě – původní rám jsem kupoval za 3600, inovace navýšila cenu o víc jak 3000, to už je docela pálka.

                    • Lister  

                      Ptám se kvůli té hmotnosti, protože nový na tom může být jinak.

                      Mám vlastně zkušenost jen s tou naší Rebelkou. Po prvním našlápnutí docela šok, jak si to sedlo a jak to pruží, ale řekl jsme si co, je to pro ženskou ta to nepocítí. Ale když jsem to pak následně pořádně projel, tak mi ta pružnost vůbec nevadila, naopak pohodlí je úžasné – žádné vytřepané ruce a ani nemám pocit, že by se to nějak kroutilo, je krásně obratná. Uvidím co si koupím pro sebe, ale bojím se bojím, že ať to bude cokoliv, tak stejně budu často škemrat u manželky o Rebelku.

                    • Lister  

                      Jinak samostatné rámy jsou fakt nesmysl, to se nevyplatí brát. Když si vezmu, že rám K-biku stojí doslova prás stovek (snad 800??) a Kostka 4–6 tis, tak buď nechat postavit u velkododběratele, který se dostane ne lepší cenu nebo koupit celou a pak až upravovat.

                      • vladaza  

                        Mě se to při původní ceně rámu plusmínus vyplatilo, na Racerovi, jak ho Kostka prodává bych k vlastní spokojenosti musel vyměnit téměř všechny součástky :-)/místo hliníkové vidle mám celokarbon, vpředu galuska, berany, atd./

                        • Lister  

                          Doufám, že se to u mě takhle nezvrhne.

                          Pořád trochu váhám, co vzít. Jak jsem psal výše druhou malou kolobku asi ne, když druhý stroj do rodiny, tak ať je trochu jiný. Mibo se mi v těch malých rámech prostě nelíbí, Kickbike střední kolobky snad ani nedělá, K-bike má jen malé, takže asi zůstává jen ta Kostka – navíc to mám přes kopec, pro kolobku si tam dojedu stejně, jako jsem tam byl pro Rebelku.

                          Takže se jen rozhodnout jestli vzít Hill nebo Hill 20.

                          Hill je o fous skladnější, a taky bude o něco málo lehčí a obratnější.

                          Hill 20 se mi tak nějak celkově víc líbí díky 2 stejným kolům, rám je delší, asi o něco pohodlnější a stabilnější, bude o něco málo těžší – asi nezanedbatelně (proti rebelce to bude stejně všechno těžké :-) ). Výběr plášťů pro 20 kola je větší, takže by se časem dalo trochu potunit světlou výšku přechodem na pláště typu Kojak nebo Durano – to u kombinace 20/16 nepůjde protože pro 16 není výběr plášťů. Maximalistická verze by byla pořízení druhé sady kol – jedny s hrubším pláštěm na nezpevněné cesty, druhé silniční na asfaltové přesuny.

                          • Lister  

                            Objednal jsem Hill 20.

                            Jinak dneska první válení po zemi – asi klasika, zásek při najíždění přes malý obrubník, zásek a už jsme se válel – já se zahojím, ale škody na materiálu jsou docela viditelné, asi dostanu doma vynadáno :-)

                            Do konce týdne už snad budu mít svoji a pak už budu odírat ji.

                            Dotaz k plášťům – kde mají slušnou nabídku kvalitních plášťů na 20 kola? Uvidím jak to povalí a jak vysoko bude stupátko, ale vůbec nevylučuju, že bych to chtěl brzo přezout na Durano a to jsem v potřebném rozměru nikde moc nenašel.

                            • vladaza  

                              Já mám vzadu Durano 28 mm a pokud bych Ti mohl poradit, tak si je tam nech vrazit přímo u Kostky a na obě kola. Pro jízdu převážně po asfaltu nic lepšího v 20" nenajdeš a po ujeté polňačce projedeš taky. Kostka by je měl mít skladem, páč je montuje na Racera. Samostatně je mají třeba tady http://www.kola-cykloshop.cz/…rd/d-827433/, ale výměna se ti celkem prodraží, potřebuješ i užší duše. Nášlap se sníží o nějaký ten milimetr a to je jen dobře. Na Racerovi občas chytnu rámem o nějakou nerovnost, čas od času přetřu škrábance a jezdím dál. Vysoké stupátko přináši jen dřinu, teda pokud nechceš trénovat speciálně dřepy :-)

                              • Lister  

                                Problém je, že to neberu u kostky, ale je to lehce jetá kolobka od Pechra – ušetřil jsem cca 2,5 tis a kolobky je to bez sebemenšího poškození.

                                navíc co vím, tak nějaké záměny materiálu se u Kostky moc nedělají – pokud nejde o verzi Pro.

                                420kč/plášť je pohodová cena, u Kostky si ho cení na 880 tak pokud by to vůbec šlo, kdo ví kolik by chtěli za výměnu.

                                • Kamikaze 591  

                                  Kdyby si chtěl sehnat kevlarové 20" durano, tak mám zdroj s hodně dobrou cenou. Pokud to teda minule nebyl omyl.

                                  • Lister  

                                    Jo vzal bych si, kdyby byly i tenké duše, tak jedině dobře, když tok mi to prosím hoď do mailu v profilu – naspěchá to, bude ještě minimálně 2 dny trvat než kolobka dorazí a pak chci stejně otestovat ty osazené pláště – ale tenhle tuning do budoucna plánuju.

    • bleach  

      nemel byste nekdo zajem o mibo rival? par let se mi na ni prasi v garazi..

    • Mordor  

      Ahoj, kamarád má půjčovnu koloběžek a zároveň kolobky v Brně prodává. Mrkni na jeho web: http://www.dakosport.cz/…-kostka-brno

    • Matyáškova  

      pozri si tuto stránku http://www.cyklospeciality.cz/kolobezky/ su tam kolobežky aj pre deti aj dospelych z roznym typom velkosti predneho kolesa a tiez ti radi odpovedia na kazdu otazku.

    • Mr.Pavka  

      Taky uvažuju o kolobrndě. Snějakýma těma většíma gumovýma nefoukatelnýma kolečkama.

      Něco na výlety do míst kam se s autem nesmí a pěšky je to zas moc pomalu.

      Něco co se memusí rozebírat a jen se otevře kufr auta a vyndá se to.

      Ale můj problém je nosnost. Mam 105 kilo a chtěl bych aby to bylo dimenzovaný na 120ceti kilovýho chlapa.

      Mojí pani klidně stačí normální, ta má 50 kilo.

      • siafu  

        Dostupné recenze mě nakonec dovedly ke koupi klasické koloběžky s 12" koly – viz tato na Micro White a taky mě inspirovalo třeba toto video.

        Doma mám K-Bike K6, původně měla být K5, ale ta má nižší světlost a nebylo by už možné použít pláště Schwalbe Big Apple, K7 má 16" přední kolo – takže spíš doporučím něco takového. K-Bike počítá s nosností 110 kg, navíc koloběžky často nejsou skladem, ale lze objednat NH a koloběžku si poskládat – došla mi částečně složená :) Dál koloběžky nabízí i Mibo, nosnost 130 kg, ale už jsou zase dražší a Kostka má převážně větší koloběžky… z těch mini koloběžek na 100 kg asi nic použitelného neseženeš

        • Mr.Pavka  

          A nějaký ty jak se na nich skáče na rampě se skejtákama?

        • corben  

          Doplnek k tem nosnostem – ta uvadena nosnost je staticka, takze treba 130kg bude pro 100Kg jezdce spis limitni, pokud chce aspon skocit z obrubniku…

          A ze zvedavosti – proc jsi na ten k-bike daval Big apple, kdyz primo u k-bike prodavaji podle me super gumy Rubena Slick sport?

          Ja mam taky K6, ale naopak bych priste koupil spis K5 – bal jsem se svetlosti, ale kdyz to chce clovek spis na sport, tak je kazdy cm znat a pri jizde po meste (diry/obrubniky) se to da pohlidat – diky kratsimu rozvoru to ma „pruchodnost“ podobnou jako vyssi kolobezky s vetsima kolama…

          A btw – pro zajemce o k-bike koukam, ze zrovna ted je ta relativne ridka chvile, kdy maji skladem :).

    • F1L  

      Zdravím vás,

      chtěl bych oživit diskuzi ohledně koloběžky. Mám podobné preference, jako zakládající uživatel-tedy hlavně asfalt, po městě, dojíždění do práce 6km – hlavně po asfaltu. No a když bude nálada, tak i něco delšího (30km) s využitím lesních cest. Tedy dost takový mix. Líbí se mi Hillka od Kostky, ale přijde mi už trochu neskladná (dlouhá). Tak jsem našel oblíbenou Kostku Uni2. Ale jsou trošku dražší, než bych chtěl zainvestovat. Tak jsem našel ještě jako alternativu K7 od K-bike, nebo koloběžku Bizon (na kolobrndy.cz).

      Prosím o radu/pomoc, dá se jezdit delší trasy i na 16/12? Nebo ta kostka s 20/12 bude výraznější rozdíl? Máte někdo zkušenost s tím Bizonem? A dovolím si poprosit, kdyby se vám někomu válela některá z uvedených doma, nabídněte prosím.

      Díky předem za ohlasy!

      Hezký den.

      • Kuba Turek  

        Jezdili jsme na všem možném od všech možných firem, ale pod rozměry Kostka Hill bych nešel. Měřím 172 cm a na poježdění nad dva kilometry malá kola nejsou. Tady jsou základní nevýhody Rebelu: http://www.horydoly.cz/…a-rebel.html a tady výhody nejnovějšího Hillu: http://www.horydoly.cz/…-hill-3.html (Jezdíme na tom střídavě co se namane – holky, kluci, staří, mladí, do města, do práce, v MHD, na výlety, do lesa a na polňačky, od cesty na poštu 500 do cca 100 km/den).

      • vladaza  

        Já mám k naprosté spokojenosti Racera od Kostky, kombinace 28"-20". Pokud člověk neřeší skladnost, tak není de facto žádný důvod kupovat kolobku na malých kolech. Jedině při cestování vlakem či MHD mohou být větší rozměry problematické. Malá kola bych nebral i pro značně omezenou nabídku plášťů a ráfků. A o tom, že větší kola lépe jedou není sporu, stačí se podívat na jakýkoliv závod.Např. dříve oblíbenou kombinaci 12"-12" jezdí už jen pár skalních fandů. No, pokud člověk nechce větší přední kolo /ne každému se to musí líbit/, pak se mi jako ideál jeví kombinace 20"-20", třeba Kostka Twenty3 .

        • Kuba Turek  

          Skladnost: vepředu 20 a vzadu něco menšího je hranice, kdy nás berou do MHD zadarmo, do meziměstského autobusu za nějaké drobné šušně, ale do vlaku většinou bohužel už jako za cenu kola. Větší do MHD (bus, tram) neberou.

      • corben  

        Jeste doplnek k tomu vyse napsanemu – nejlepsi pred koupi bude zajit do pujcovny a na vice modelech se projet. Sice maji (bohuzel) vetsinou jen Kostky, ale aspon si to clovek osaha.

        Navic nekde cenu zapujcky pak odectou pri koupi kolobezky…

        • F1L  

          No, já právě jezdil na Kostce Hill a Kostce Tour. Hillka se mi líbí, ale ve městě už mi nepřijde moc obratná. Nesehnal jsem na půjčení Kostku Uni, myslím si, že na ní bude podobné svezení, jako na Hillce, ale kratší rozvor bude asi příjemnější ve městě. Nevím, zda menší zadní kolo je až takový rozdíl. No a zatím záhadou jsou pro mě K7, někdo tvrdí, že jezdí pěkně i delší trasy. Jsou lehké a ne tak drahé. Pro mě je celkem důležitá i skladnost. No a pak samozřejmě cena..kdybych asi kápnul na bazarovou kolobku ve slušném stavu, tak vezmu, co bude :-) (Utekla mi K7 za 3500)

          Jako je mi jasné, že mnoho lidí zainvestuje do kvality, ale já si nemohu dovolit momentálně jít přes 5 tisíc. Ale zase nejsem tako bohatej, abych kupoval levný věci, že..

          Díky za další reakce.

          • Kuba Turek  

            Čím kratší rozvor, tím se ti hůř stojí na nášlapu. Dobrá rada (výše) o půjčovně je v tomto ohledu neocenitelná. Obratnost? Tu bych fakt neřešil. Jestli nechceš neustále kličkovat mezi lidmi na Václaváku, tak jsou daleko důležitější jízdní vlastnosti a rychlost. Stejně se s koloběžkou nejvíce pohybuješ po ulicích, protože chodníky jsou podle zákona zakázané – koloběžka je považována za bicykl.

            • corben  

              Na druhou stranu ale s kratsim rozvorem znatelne roste „pruchodnost terenem“ (neni to dobry vyraz, ale snad dava smysl;), coz se zvlast do mesta na mensi obrubniky atp docela hodi…

              S tim, ze se hur stoji na naslapu je, predpokladam, mysleno pokud se stoji obema nohama, coz taky pri popojizdeni po meste moc neni treba. A pokud jde o kopce a „ulozeni“ obou nohou na naslap – zatimco na kole si rad vyjedu cokoliv, pokud je pak nejaky fajn sjezd, na kolobezce tuhle kratochvili s klidem vynecham – ta drina do kopce nestoji za zadny sjezd :).

          • Vilém  

            Pises, ze nesehnals Uni ke svezeni. Proc se nestavis do Vilemovic, nemas to tak daleko.

            • F1L  

              Právě ve Vilémovicích jsem byl už 2×..ale měli jen Hillky a Tourky..teda jako v půjčovně..asi by šly půjčit z obchodu, ale to jsem nezjišťoval.

              Takže asi nejít pod 20/16? Je velký rozdíl mezi 16 vzadu a 12?

              • Vilém  

                Tak to jo. Predpokladal jsem, ze je maji bezne k pujceni, kdyz je maji v ceniku pujcovneho.

                Osobne s tema malejma nemam zkusenost, meli jsme kombinaci 24/20" a to moc skladny nebylo, na prevazeni jsem vyndaval obe kola, aby vesla napric do kufru.

      • roman 3D  

        tak nějak hledám nějaký zpestření ke kolu a tak bych příští sezónu rád zkusil kolobrndu, konkrétně mě zaujala Kostka Tour 3, má někdo zkušenost či jiné doporučení http://cz.kostka-kolobka.eu/…stka-tour-3/

        • vladaza  

          Pokud budeš jezdit víceméně po asfaltu, tak pouvažuj o výměně plášťů /provádí za příplatek přímo Kostka/ za Schwalbe Kojak nebo lépe Durano. Tour má zbytečně velkou světlost /50 mm/ a výměnou plášťů za užší se tento rozměr zmenší. Pro pohodlnou jízdu platí – čím nižší nášlap, tím líp. Na Racerovi mám cca 35 mm a bohatě to stačí.

          • roman 3D  

            tak úplně po asfaltu jezdit nechci, Jizerky či Český ráj, občas nějakej hrbol bych chtěl přejet proto bych raději trošku větší světlost

          • roman 3D  

            tak jsem nelenil a ještě jsem si včera večer půjčil Kostka Tour (tu základní) a dneska po ránu vyzkoušel cestou do práce, nižší než těch 50mm bych asi nedal, i s těma 50mm jsem si občas spodkem škrtnul při přejíždění malého schůdku při přechodu chodník-silnice, jinak celkem příjemnej pohyb, je to sice pomalejší než kolo a víc jsem se zpotil, na kochání ideální

        • highlander  

          Mám Tour 3 a Tour…starší…ta 3 je o poznání lepší, doporučuju :-)

          • roman 3D  

            by mě zajímalo jestli koběžkáři používají přilbu, já jsem ještě čerstvej a nestihl jsem to okoukat a tak jezdím prozatím v kulichu:-)

    • Jakk  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • makaltom  

      Ahoj,

      v práci chceme dát šéfovi na cestu do důchodu koloběžku (ví o tom a je to jeho přání). Vyhlédl si toto: yedoo, ale jak jsem se tu dočetl je to hrůza.

      Mě se líbí K7 od Kbike, ale je to cenově dost vysoko, není nějaká alternativa tak cca 4500,–? Případně pokud mi dáte nějaké argumenty, kterými bych to u nás, obhájil budu rád.

      • l_Marek_  

        Když si to sám vybral, tak to neřešte.

        Dospělá kolbka za cenu pod 5 tis. je dobrá jen ta K7. Mám ji a mohu srovnávat s Insportline Worker, váha versus obratnost je jednoznačně lepší K7. Ale dostupnost ke koupi je trochu problém.

    • otilrak  

      Taky využiji toto téma. Poohlížím se po kolobce, jak taky jinak, že. Každopádně jsem si už v krámě zkoušel Crussis Urban 4.3 a Kostku tour Max. Obě moc pěkné svězení, i když ten Crussis možná trochu moc robustní. Při mém brouzdání a hledání jsem narazil na koloběžky značky Wilcox, přesněji mě zaujal model Away. Finančně bych byl o cca 7000 Kč níže i s doplňky a dalšími věcmi než u Kostky Tour Max.

      Má někdo zkušenost? Nechci udělat blbost. I když by mi při nejhorším zůstala tahle kolobka na zimní ježdění, i přes to se raději ptám.

      • Marskatin  

        Je to ocel na rozdíl od kostky a crussis, takže je třeba počítat s vyšší hmotností. Jinak výbava bezkonkurenční. A za tu cenu necelé 4000Kč by to za vyzkoušení stálo. Někde jsem viděl recenzi. zkusím najít.

        • Marskatin  

          recenze

        • otilrak  

          Recenze jsem našel zde, jsou tam i na jiné modely. Na Heurece lidé spokojení. Náboje Quenda se nebojím, jestli to bude stejná kvalita jako na mém Authorovi Reflex, tak pohoda, je to držák.

          Asi jí vyzkouším a bude. Jak jsem psal, při nejhorším v budoucnu zimní kolobka.

        • Vilém  

          On kostka a crussis snad není ocel?

          • Marskatin  

            Je. Napsal jsme pitomost. Hliníkový je kickbike, ale ten ve srovnání nezmiňoval.

    • Kubouš  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • zipeta  

      Mám Hillku fun v nejzákladnější výbavě a řeším upgrade. Kupoval jsem ji s tím, že budu jezdit hlavně po městě, ale teď mě spíš lákají delší výlety. Jelikož se na Hillce musím odrážet prakticky pořád, abych trochu jel tak přemýšlím co s tím. Přemýšlím nad zapletenými koly s dvojitým ráfkem a průmyslovými ložisky. Taky bych chtěl vyměnit pláště za mnohem užší, nejlépe silniční. S tím, že je nafoukám aspoň na 6atm. Otázka je jestli to má cenu? Poznám to při jízdě? Zlepší se mi výrazně setrvačnost a rychlost koloběžky?

      • cupik  

        Máme doma Kostku Twenty Max, MIBO Malaga a jako první byla doma Hill Fun, ale taky jako první šla z domu pryč. Pokud chceš kolobku, která pojede, pak se dívej na něco s většími koly. Malaga i když není žádný etalon rychlosti, tak z těch tří jede nejrychleji a s nejmenším úsilím a to jsem dal dopředu plášť Continental Race King 2,0" v obyč verzi. Za mě ji raději prodej a pořiď si něco většího a dostaněš rovnou náboje na průmyslech, slušnější ráfky a pláště v základu bez nutnosti tunění. Navíc rám od Hillky Fun je celkem měkký.

        • zipeta  

          A jak vychází srovnání Twenty max a Hill?

          • cupik  

            Samo že ve prospěch Twentyny, ale to Mibo je o dost dál. Nemám srovnání třeba s kostkou Tour, ale když velkou kolobku, tak Malaga jako taková „terénější“, nebo Mibo GT pokud víc na silnici. Ideálně si někde půjč nějaký model a svezení ti řekne víc než tisíc slov, navíc když už jednu kolobku máš, tak to dokážeš porovnat a rozlišit detaily. A samozřejmě, MIBO a KOSTKA nejsou jediní výrobci kolobek. Další výborné stroje má Kickbike, Morxes a další.

    • zipeta  

      Dnes jsem vyzkoušel Twenty i Malagu. Asi byla chyba, že Malagu až druhou, když už jsem byl trochu unavenej. Twenty dobrá, oproti Hill tam ta setrvačnost byla trochu lepší. Pak jsem si vzal Malagu. Napřed nadšení, ale po chvilce jsem měl trochu problém ji rozpohybovat. Setrvačnost o chlup lepší než Twenty, ale chce to větší úsilí než se trochu rozjede. Na Twentyně se odrazím a hned jedu. Možná měli tu Malagu míň nafoukanou.

      • F1L  

        Jezdím na Twenty už pár let a neměnil bych. Mám už 3 model. Hillku Fun mám taky, ale tam jsou opravdu naprosto základní náboje a jednostěnný ráfky – takže i dost blbě brzdí. Osobně mám kolobku jako malé přibližovadlo a nechtěl jsem jít přes velikost kol 20". Jezdil jsem i na Tourkách od Kostky a jsou fajn..velký kolo prostě jede líp, ale když chce někdo malý stroj, tak Twenty je podle mě ideální. Kostka od r. 2014 používá navíc speciální uzké koloběžkové náboje, což obrovsky pomáhá komfortu odrazu (úzká zadní stavba). Pokud ještě vyměníš jako já pláště za silniční, které foukám na 6 barů, pak letí jako z praku. Mám za sebou pár závodů a hlavně ve sjezdech mi dávaj na frak kolobky s většími koly, ale to mně zase tak nevadí..já svou Twentynu složím do Clia a nepotřebuju na převoz kombíka. :-)

    • nerf  

      Zdravím všechny koloběžkaře.

      Jsem si plně vědom, že dotazy začínajících se tu opakují a vy zodpovídáte v určité pravidelnosti podobné otázky, ale I vzhledem k obměnujícímu se sortimentu výrobců si přesto dovolím sem umístit žádost o radu při výběru první koloběžky (snad nějaká dobra duše poradí).

      Chci první koloběžku pro sebe jakožto čtyřicátníka. Ze začátku by mi měla sloužit k přesunu domov-metro-metro-práce a nazpátek, občas nějaký ten kilometr navíc. Cajchnuji to tak cca 10km denně. Ježdění tedy po asfaltu a dlažebních kostkách stověžaté Prahy, občas nějaká cyklostezka, případně mírný terén (polňačka). A teď konkrétnější specifikace – měřím 196cm, vážím 105kg. Podmínkou je pohodlná jízda (záda, kolena) vysokého člověka, možnost složit koloběžku do kufru běžného auta, nezaclánět s ní v posledním vagonu metra, a cena do deseti tisíc kčs.

      Poradíte, prosím?

      Předem děkuji a zůstávám v dokonalé úctě.

      • zarkow  

        Zkus se spojit s Vaškem Junem z plzeňského Koloběh sportu. Je sice prodejce, ale má velký přehled a zkušenosti, řeší u nich individuální stavby. Určitě dokáže vhodně poradit.

    • Terkans  

      Zdravím. Ráda bych obnovila tohle téma. Hledám nové způsoby toho jak bych se mohla začít trochu více hýbat. Běhaní nezvládám, tak se snažím chodit občas s hůlkami, ale přijde mi, že u toho moc nehubnu.. Včera jsem objevila tenhle článek kde se píše o koloběžkách a jejich využití při sportu. Přijde mi to jako dobrý způsob pohybu a dala by se využít i na menší přesuny po městě místo auta. Je nějaká koloběžka, kterou byste mi doporučili do začátku jako naprosté amatérce? Trochu sem se dívala na internet a stojí většinou nad 10 000.. má smysl kupovat levnější? Jinak myslím tu s velkým kolen vepředu. Předem děkuju za všechny tipy.

      • roman 3D  

        bych se nebál ani základní kostky popř vyšší model https://www.kostkakolobezky.cz/…-fun-g5.html

      • Auditor  

        Viz prispevek vyse…

        Ja sel cestou mensi kolobezky, pac ji potrebuju obcas nalozit do metra, tramvaje… auta…jako doprovod s detma na jejich / firstbiku / kole a taky jako moznost, kdyz je pritelkyne na bruslich … geocaching … Tak jsem poridil kolobezku Bizon s 16" prednim a 12" koleckem… a na to moje vyuziti mi staci bohate.

        Podivej se i na priblizovadla.cz … tam je dost rad a recenzi.

        Otazkou je taky tva vyska, kde prevazne budes jezdit apod.

        • andydas  

          Ten BIZON mi prijde jako okopirovana puvodni MIBO CRAZY.

          Mam ji 16/12, mladej 12/12 a velka spokojenost.

      • big byk  

        Můj názor je, že na hubnutí je ideálnější kolo a dlouhé projížďky v optimální tepovce, aby se spalovaly tuky. A samozřejmě přizpůsobit jídelníček. Ale zase nehladovat.

        • roman 3D  

          Nemáte limetku, dejte citron, není citron dejte cibuli

        • F1L  

          No, hele..s tím jídelníčkem hodně záleží, jak je na tom paní / slečna zdravotně..

          Ale s tím kolem nesouhlasím, kolo miluju a jízdu si užívám, ale namáhá jen určitý svalový partie a tím deformuje tělo, co si budem povídat. Koloběh je mnohem přirozenější pohyb. Sám po delším švihu (cca 40km na bajku mám dost a bolí mě záda) stoupnu na kolobku..dám si 15–20km a jsem protaženej jedna báseň. :-)

          Takže kolobka na přirozenej pohyb a hubnutí je určo super, najdi si optimální tempo, tepovku a vzhůru na švih!

          • roman 3D  

            +1

          • big byk  

            Když už běh, tak bez kolobrndy.

            Potkal jsem kdysi paní na kolobrndě a měla dost problém jet rovně. Při odrazu se její poměrně velké poprsí tak rozhoupalo, že ji to totálně rozhodilo a měla co dělat udržet řídítka.

      • F1L  

        Ahoj,

        základní řada (FUN) od kostky poskytne celkem dobrou službu a pro začátek není špatná, zvlášť, když člověk neví, jestli mu kolobky budou vyhovovat. Pro mě u ní zásadní problém jsou obyčejná kola s jednostěnnými ráfky, které celkem mizerně brzdí. A také širší zadní stavba, která způsobuje, že se člověk kope při odrazu. Jinak levnější komponenty jako brzdy a pláště odvedou dobrou službu..

        Pokud bys chtěla kolobku používat víc ve městě, tak zvaž, zda kolobka s 26 kolem není už moc velká, hůře se s ní proplétá uličkama. Ale zase je rychlejší a stabilnější na rovných cestách.

        Jezdím kolobku už pár let a vedu i nějaký kurzy, tak kdybys měla zájem o podrobnější info, klíďo se ozvi.

    • pumpy  

      Ahoj, prave resim obdobny problem. Chci koupit zene kolobezku na doprovod dcery k odrazedlu a pak malemu kolu.

      Co mam ve vyberu jsou

      Koloběžka Kostka Tour Fun

      Koloběžka Kostka Tour Max G5

      a kdyz uz drazsi tak jestli nekoupit Mibo universe

      rozdil mezi tou tour fun a tour max je jina konstrukce se sirkou naboju, jednostenne vs doustenne rafky, brzdu alivio vs promax, konusy vs prumysly.

      Nejak netusis, jestli tech 4 tis navic je dobre dat, nebo je tak kostka za 6 staci. Co me rikal borec v prodejne ze samosebou lepsi ta drazsi a ze kdyz to nechytne tak se lepe proda. Prodai nejaky kolobezkar co vybrat ?

      Diky

      • Jožino  

        Nejsem kolobezkar, ale s koupi kol pro zenu a kolobezek pro deti mam nasledujici vysledek/zkusenost: i ta Kostka Tour Fun plne postaci na to co chces, i na delsi vylety, pokud to pouzije vicekrat jen dobre, pokud ne, z mnoha duvodu, tak nebude skoda, a nebudes pod tlakem to prodavat, pokud vsak koupis jednu z kvalitnejsich, a bude stat v koute (kolobezka), tak to bude proste skoda. A pokud ji to chytne, tak s radosti s mirnou ztratou prodas mirne jetou a koupis lepsi stroj, treba jeste z vyssi kategorie. Preji spravnou volbu.

        PS: mame doma minimalne 10 let starou Kostku 26/16 a stale neco kolem 5000, zcela zakladni moďel, a zvladla toho opravdu hodne, ted na ni jezdi hodne velky dospely syn (195/sportovec).

      • F1L  

        Ahoj,

        jak píše Jožino, i FUNka ženě udělá službu. Jak píšu v reakci výše, vadí mi u ní hlavně jednostěnné ráfky (fakt blbě to brzdí, ale ubrzdí se to) a široká zadní stavba (používá klasickej 100mm náboj). Ale pokud jde spíš o popojíždění s prckem a nic výkonnostního a delšího, tak bych se nebál.

        Jinak Mibo je fajn, tuhý, jak beton a stabilní, ale já naprosto nedávám tu jejich hmotnost..kostka je cca o 2kg lehčí a to je strašně znát.

        Jsem rád, že se koloběžky dál rozšiřujou, jezděte, je to super!

        • pumpy  

          Ahoj a dikz za reakce, jeste se Vas zeptat na velikost kol, pro nase vyuziti. Brali byste 26/20 nebo radsi 20/20 ?

          Dik

          • F1L  

            Hele, to záleží na preferencích, menší kola jsou skladnější, kolobka je cca o 20cm kratší a o fous lehčí, je obratnější, ale zase hůř přejede nerovnosti a hůř drží stopu na rovině. Pokud bude žena jezdit s prckem na odrážedle, umím si představit, že menší kola a skladnější obratnější kolobka pro ni bude výhodou. Není na škodu si kolobky jít projet, abyste měli představu..v každém pořádném krámě je zapůjčí na krátkou projížďku..

          • Jožino  

            26/16 (mame doma) a hlavne 26/20 jsou uz dost velke, pro zenu bude lepsi manipulace s 20/20.

            • pumpy  

              diky vsem za nazory. dnes projeto a je rozhodnuto. Kostka twenty max g5.kola 20/20. dcera vybrala barvu mystic strawberry. tak snad se bude doma libit.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.