Převodník 42 zubů Alivio - kompatibilita s Deore LX ???

18 nepřečtených
  • hribe

    Přátelé, poradíte mi nekdo, jestli mi půjde dát tento

    http://www.sport23.cz/…ra-alivio-al

    převodník (je to 42 zubů Alivo) na moje současné Deore LX ???

    Abych to nekoupil a pak mi to nebylo k ničemu. U mýho deore LX mi nevyhovuje těch 44 zubů – je to moc. Je to oboji na 4 šroubech, tak snad tam neni nějakej dalš í zádrhel … díky za reakce, hříbě ;)

    0 0
    • Daf  

      Ty dva zuby na pile zas tak znát nejdou. Ten převodník tam ale půjde přidělat v pohodě. Já bych do toho nešel z důvodu, že přesmykače od deore nahoru jsou navrženy právě na kombinaci 44/32z. Takže to může trochu ovlivnit kvalitu řazení na pilách. Ale nějak to fungovat bude ;)

      0 0
      • nox159  

        tak moje zkusenost: poznat ten rozdil jde a ty 2 zuby udelaji celkem dost, jinak klasicky presmyk s tim primo kompatibilni neni ale kdyz si s tim pohrajes tak to radi bez problemu.

        daval sem to na kolo holce (sice nerad protoze to bylo na nejakych no name klikach ) ale zatim je vsechno bez problemu. Na svoje kolo bych si to ale v zivote nedal ;-)

        0 0
      • Mamut  

        Je to rozdiel a znacny. Sam mam vymeneny 44z za 42z, hoci ma to stalo 500Kc navyse. Vyhada je, ze 44z so mneutiahol inokedy ako po rovine po asfalte po vetre alebo v zjazdoch. Takze som o to viac opotrebuvaval 32z. Teraz ovela castejsie vyuzivam aj velku placku.

        0 0
        • drsnej márvin  

          44 si neutáhl ve sjezdu a po rovině s větrem v zádech ?????? Já osobně sem 42 měl a když sem měnil kliky tak sem šel rovnou do 48 :-). Jinak moje osobní zkušenost je, že těch 6 zubů ve předu je rozdíl tak 1,5 převodu vzadu, takže dva zuby ve předu víc nebo míñ bych neviděl vůbec dramaticky.

          0 0
      • Alibaba  

        Tak yjsem za to, že 2 zuby jsou znát dost. Mimochodem z převodníků 24–34–42 jsem přešel na 22–32–44 se stejným LX (96) smykem a řazení je úplně ok.

        0 0
        • Daf  

          On je trochu problém s novějšími smyky na pilách 42–32, protože se nedá seřídit ten 1mm nad velkou pilu. Totiž vnitžní vodítko se přitom dostane do kontaktu s prostřední pilou. Takže je třeba přesmyk posunout nahoru nad převodníky. Ono to sice nějak funguje, ale ideální to asi není.

          Podle mě lepší řešení je použít kazetu 11–34z. Tam kromě nejmenšího pastorku jsou ostatní o 1–2z větší. Už ten 1 zub na druhém nejmenším kolečku dá ve výsledku lehčí převod (44/13) než je (42/12) se standardní kazetou 11–32. Ovšem vycházím z předpokladu, že tam majitel ještě tu větší kazetu nemá ;)

          0 0
          • nox159  

            42–32 z klasickym smykem deore bez problemu, preskym je sice trochu vys (odhadem tak 4–5mm) ale nedela to zadne problemy a radi to pekne a bez problemu, jen si s tim musis trochu pohrat.

            0 0
    • kycis  

      Prifarim se ti do vlakna :-) Mam opacny problem, z nedostatku penez na novou silnicku davam svoje stare HT do takoveho silnicniho setupu, pevna vidle, 1" plaste, a rad bych jeste vymenil velkou pilu 44 zubu za trekovou 48 zubu, protoze mi na asfaltu nejak chybi tezke prevody. Nevite kde ji sehnat? Nebo nemate nekdo doma nejakou pouzitelnou na prodej? A bude presmyk zvladat rozdil 48 velky a 32 stredni prevodnik?

      0 0
      • Daf  

        Já bych kliky neřešil. Jestli chceš těžší převody pořeš to silniční kazetou 11–21(23). Problém u bika na silnici je spíš než nedostatek těžších převodů jejich hrubé odstupňování.

        0 0
      • Daf  

        Když budu počítat, tak převod 53/13 co mám já jako nejtěžší na silničce v podstatě odpovídá 44/11. A tento převod stejnak většinou řadím až když jedu z kopce.

        0 0
        • kycis  

          Mas asi pravdu, na kupkolu maj Tiagra kazetu 11–25 za 5 stovek, dam dolu malou placku, ta je zbytecna a bude vyreseno.

          0 0
          • Daf  

            Jestli koupíš 25-ku, tak můžeš odnontovat i tu prostřední a přesmykač :))) Spíš bych se přimlouval za tu 23, nebo 21. Líp pak využiješ i tu prostřední pilu.

            0 0
            • kycis  

              To jo, jenze tuhle levnou maji s nejmensi 11ctkou jen v tomhle rozsahu, treba Sram, ktera ma 11–21, uz stoji litra. A jak rikam, ten bike bude takova znouzectnost, tak se mi do nej nechce vrazet moc penez…

              0 0
        • Daf  

          Pro úplnost ještě musím dodat, že silniční kola mají samozřejmě o něco větší obvod, takže na jedno šlápnutí ta silnička ujede dál. Ale přesto si myslím, že nejtěžší převod 44/11 stejnak moc často nevyužiješ ;)

          0 0
          • kycis  

            Nejtezsi asi ne, spis mi slo o to, ze jsem behem vyjyzdku skoro neshodil na stredni placku, tak abych ji aspon trosku vyuzil, kdyz uz ji sebou taham :-) Ale jak rikas, to vyresi jemneji odstupnovana kazeta s mensim celkovym rozsahem.

            0 0
      • McBlacky  

        jak už někdo psal – Viavelo je dělá. pokud ti nevadí, že ta pila je dost hnusná a nevydrží až zas tolik. Pro optimální fci bych ale vzal 46z.

        0 0
    • krtex  

      raději bych vzal na kupkole shimano kliky za 380,– s převodníky 22,32,42 – převodník co potřebuješ je tam stejný a zbudou Ti kliky + 2 malé placky :)

      Jinak Shimano předepisuje rozdíl min.12z mezi největší a střední plackou.. Ale vozil jsem dlouho 38/48 dokonce bez náběhů (VIAVELO) a dalo se to vyladit i když to byl porod :-/

      KTX@

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.