• Prorob

    Ahoj všichni,

    mám na biku převody 2×10 s kazetou 11–42. Kliky Shimano Deore 36/26 SHIMANO Kliky Deore FC-M4100–2 Boost 36×26z – 175mm

    Chtěl bych 26 převodník vyměnit za 22 nebo 24. Nevíte někdo jaký převodník vybrat, aby byl kompatibilní?

    Díky předem :)

    0 0
    • Alojs01  

      22/42 ? Kam na tom budeš proboha jezdit? :-)

      0 0
      • Prorob  

        Kliky mám 36/26 a chci 36/22 nebo 36/24

        0 0
        • kubad  

          a smyk si s tím poradí? jinak převod 22/42 potřebuješ pro info k čemu?

          0 0
          • sserpx  

            Podle tabulky na http://gears.mtbcrosscountry.com je u 29" kol a prevodech 22/42 pomer 0,57.

            Ja mam na kole prevodnik 28z a vzadu 10–51 coz dava nejlehci pomer 0,60.

            Vcera jsem jel na Kubankov v Palkovickych hurkach a nejlehci prevod 28/51 na me byl v nejprudsich pasazich prilis tezky a klidne bych si preradil jeste na lehci, kdybych mel tu moznost.

            Zalezi dost na kole samotnem. Je rozdil slapat na XC ci gravelu, nebo na tezkem Enduru s DD Assegaiema.

            Fyzicka je samozrejme hodne dulezita a ne kazdy je proste vysekany sportovec.

            Nevidim problem v tom, ze se nekdo nechce trapit do kopce na tezke prevody.

            Lepsi prece je slapat do kopce na 22/42, nez to muset tlacit.

            0 0
            • kubad  

              To si nemyslím ale každého volba

              0 0
              • sserpx  

                To me zajima :)

                Neber to jako rypavou. Opravdu bych chtel znat tvuj pohled na vec, protoze me nenapadlo, ze by to takhle mohl nekdo videt.

                Je tedy lepsi kolo do kopce tlacit, nez na nem jet na lehke prevody?

                Lehke prevody jsou prece dost individualni. Jarda Kulhavy by stejny kopec z nejvetsi pravdepodobnosti vyletel nahoru na prevodech o dost tezsich, nez treba ty. Neznamena to, ze bys mel tedy taky tlacit, protoze z jeho pohledu bys pouzil prilis lehky prevod?

                Nebo podle ceho bys urcil tu hranici? Kdy jet a kdy tlacit a co je moc lehky prevod a co je jeste ok?

                0 0
                • krabica  

                  Kup si co ti vyhovuje, jen dej bacha na rozsah smyku a přehazky.

                  0 0
                  • kubad  

                    Taky to nemusí vydržet ořech

                    0 0
                    • Esi  

                      To je fakt, loni v květnu jsem pohřbil zadní náboj, na nejlehčí převod, přece ty 2m které mají odhadem tak 40% musí jít vyjet. Nepovedlo se a jako bonus jsem jel fixku s přehazovačkou. Alespoň jsem si pořídil pořádná kola :-)

                      0 0
                    • krabica  

                      :-) No jo, kdo chce kam…

                      0 0
                • kubad  

                  Třeba u mě ultralehké převody nefunguji. Neříkám ze je lepší jít pěšky i když někdy jo :) spis trochu zapracovat na jezdení v kopcích

                  0 0
                • novas752  

                  To si myslim že má každej jinak. Já třeba radši jedu když to jde, klidně i rychlostí tlačení po nějaké prudké zpevněné cestě. Kamoš jakmile nejede nějakých 7km/h tak radši tlačí. Nejlehčí převod má o chlup těžší (50 vs 51z kazeta) a kola stejně velká.

                  0 0
            • mirra66  

              Ahoj, kudy se na Kubánkov škrábeš? Nemám to tam příliš projeté a tak bych chtěl zkusit zajímavou trasu. Dík za případný tip.

              0 0
              • sserpx  

                Ahoj, ja se v tamejsich trasach taky bohuzel nevyznam. Puvodne jsem chtel vyrazit hned rano a vice to tam prozkoumat, ale bylo hnusne, proto jsem jel az odpoledne a to uz nebyl na pruzkum cas.

                Jinak ja vyhledavam hlavne dobre sjezdy, nez vyjezdy.

                Nahoru jsem jel kousek od zastavky busu „Kozlovice, hajenka“ podel Rybskeho potoka. Nejdrive je to asfaltka kolem chatek a po chvili se to zmeni na sotolinu vedouci az k vrcholu. Urcite lepsi, nez nudny asfalt z Palkovic. Ale zajimavy trail to taky neni.

                Dolu potom po modre. Sjezd to je ale slaby. Zadny poradny teren ani sklon. Kdo rad sjezdy, tak modrou bych urcite nedoporucil. Priste bude snad vice casu a vyzkousim jinou trasu.

                0 0
                • mirra66  

                  Díky, já to mám opačně, na sjezdy nemám koule, jsem jen rekreant a baví mne spíše výjezdy vzhůru.

                  0 0
            • xtonda  

              Ten kalkulátor je dost nesmyslný, 22/42, tedy dvacet dva děleno čtyřicet dva je vždycky 0,524 bez ohledu na velikost kol. V závislosti na velikosti kol se pak můžeme bavit o tom, kolik se ujede na jednu otočku klik nebo o hodnotě gear inches.

              0 0
              • Youda  

                To tam máš nastaven převod co odpovídá 26". Aby to ukazovalo reálný výpočet musíš si tam nastavit 29" vedle otazníku jak jsou ty 3 vodorovné čáry. Defaultně je tam právě těch 26.

                0 0
          • Esi  

            Řekl bych že smyk je v pohodě, mám na 2×10 v předu 38×22 a není problém, řadí to dobře, řetěz nepadá, jen samozřejmě musíš když to v předu hodíš na malou vzadu podřadit alespoň o 2 převody jinak si zamotáš nohy

            0 0
        • Alojs01  

          To jo, ale kam chces jezdit na prevod 22 (na prevodniku) na 42 (na kazete)? To uz nejde ani drzet rovnovahu…:-)

          0 0
          • Esi  

            To mi taky není jasný, mám nejlehčí 22/36 a ještě lehčí to už je snad lepší jít pěšky to bude rychlost pod 3km/h

            0 0
          • Smazaný účet  

            Tak rovnováha není ten největší problém, u mě je třeba limitní, že se mi začne zvedat přední kolo. Sice se snažím naklonit nad řídítka, ale od určitého sklonu to už stejně nepomůže a je to konečná, převody mám „po staru“ jen 3×8, nejlehčí 22×28, 22×42 to si snad ani neumím představit, že bych využil…

            0 0
            • Esi  

              Tam by ti asi lehčí převod pomohl, zvedá se to první kolo při šlápnutí, pro lehčím převodu dokážeš šlapat plynule do většího sklonu.

              0 0
              • novas752  

                To dost záleží na konkrétnim kole a posedu. V prudkých stojkách často bývá problém opačný – podhrábne zadní kolo na moc lehkém převodu a končíš, s těžšim převodem to vyjedeš spíš.

                0 0
                • Esi  

                  No já většinou končím tím že nedokážu šlapat do kruhu a jsi jsou tak ty dva záběry na otočku tak pro těch se zvedá přední kolo a končím, s prohtrábnutím většinou problém nemám, ale jsem zvyklí jezdit poměrně nízký tlak v pneu a mám 100kg.

                  0 0
          • xtonda  

            22/42 taky používám a při kadenci 80 to dá 5,8 km/h, kdo při takové rychlosti neudrží balanc by měl chodit radši pěšky. Běžně to sázím při sklonech 12 % a víc. Kdyby to šlo, klidně bych bral trojplacku 40–30–22 s kazetou 11–50. Mám necelej metrák.

            0 0
            • Alojs01  

              V terenu, pri sklonu kde tenhle prevod vyuzijes, kadenci 80 asi netocis, obzvlast, kdyz to je nejaky tezsi teren, kameny, koreny…

              Ale v poho, bylo to mysleno ve srande :-)

              Pochopitelne je rozdil, jestli nekdo taha do kopce 60kg, 80kg, nebo 110kg. Taky jsem z tech, radsi slapou nez tlaci :-)

              0 0
            • kubad  

              pokud v takovém kopci utočíš kadenci 80 tak super, většina lidí to nedá,

              0 0
              • Esi  

                No ve 12% dávat převod 22/42 je asi blbost. Teda pokud to stoupání nemá 15km a nejsi na konci úplně prošitej, ale to budeš těžko točit kadenci 80

                0 0
              • xtonda  

                Točím 80 dokud mám kam řadit, pokud už tam je 22/42 a sklon stoupá, tak mi nezbývá, než jít s kadencí dolu, třeba i na 50.

                0 0
    • Prorob  

      Mám dva metry a 120 kg, Nejsem žádnej vepř :) Sezónu dávám přes 3000 km, ale když je pořádnej kopec, tak ty kila prostě cítím a raději pojedu na kašpárka než sesednout :)

      Poměr 0,57 mám vyzkoušený a v určitých pasážích jsem ho využíval.

      0 0
      • Esi  

        Jojo to znám, těžko se jezdí s parťákama co mají 75kg když mám 100kg. Dokud je to kopec do tahu tak je to v pohodě, jak se ten kopec trochu víc zvedne tak už je to působení gravitace nepříjemné

        0 0
      • couffy  

        volil bych cestu vyšší fyzické kondice než lehčíh převodů.osobně 190 na 95kg

        0 0
        • Esi  

          O to se snažím každou sezónu s větším nebo menším úspěchem 191cm na 100kg :-)

          0 0
        • humil  

          +1

          Mam 185 cm, 86 kg a 62 let. Aktuálně jezdím (na 1×11) nejlehčí převod 34/42, tj. cca 0,81. Je to dost krutý, ale dá se. Ideální by pro mě bylo 34/46, to by dělalo cca 0,74. A u poměru 0,75 mám vyzkoušeno, že úplně v pohodě.

          0 0
          • Esi  

            No já dával dopředu 22 kvůli Alpám, přece jen když při své hmotnosti šlapu 2 hodiny do kopce tak potřebuju mít kam přehazovat :-)

            0 0
          • ToMášMarný  

            A proč si to dělat krutý? Převody jsou individuální věc, někdo má sílu, někdo vytrvalost, někdo do Polabí a někdo do Alp. Ač jsem mladší a lehčí, 0,81 bych vyhodil, protože na hory a dálky je to kokotina.

            0 0
    • Biker610i  

      nazdar mam jeden retro bicykel velamos lady 26 je prerobeny tak ze vzadu je viackolecko s megarangeom a do predu som dal 2 prevodnik z horskeho bicykla co som nasiel v pivnici. Ten 2 prevodnik bol povodne 3 prevodnik ale najvacsia ozubene koleso som odvrtal kedze som ho ani na horskom biku skoro nikdy nevyuzival lebo mal 46 zubov a to je dost vela. Osku som tiez musel vymenit kedze povodna bola na kliny a na kluky som potreboval 4hran. No a problem je ten ze ked mam retaz na prevodniku na najvacsom koliesku a vzadu tiez tak pri slapani mi na prednom prevodniku skoci retaz na to mensie koliesko skoro vzdy. Myslite ze je vytahana retaz alebo prevodnik daleko od ramu bicykla a mal by som to riesit kratsou oskou? diky za tipy

      0 0
      • Singlespeed  

        Jak máme vědět, zda je vytahaný řetěz, když jsi ho nezměřil a jak máme vědět, zda je převodník daleko od rámu kola, když jsi nám to ani na fotce neukázal… Křišťálovou kouli tady asi nemá nikdo.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.