• koubic8

    Ahoj,

    vím, že se to tu už řešilo, ale ani po pročtení pár vláken na toto téma stále nemám řešení.

    Loupe a praská mi ve středu Shimano press fit na Canyonu Spectral AL 6 rok 2016. Viz video:

    https://photos.app.goo.gl/…MwajYJTtavB3

    Je to na tuty střed, protože to dělá i když stojím a jen dám sílu do kliky, aby byla v tahu. Dělá mi to od té doby, co jsem měnil přesmykač, pak jsem málo dotáhl kliky (jako k sobě), začalo to loupat, pak jsem je dotáhl na fest a loupání přestalo, ale jen tak na 2 vyjížďky.

    Zkoušel jsem 3× rozebrat a vyčistit kliky a trubku, ve které se otáčí, zkoušel jsem fouknout WD-40 z venku na ty plastový ložiska a jakoby mezi střed a rám a bez úspěchu.

    Mám z toho pocit, že to praská proto, že se tahem se ta pravá klika jakoby povysune (tak o 0,01 mm) a když to ní bouchnu zvenčí abych ji „zastrčil“ o 0,01 mm zpátky, tak to taky loupne. Je to vidět na videu.

    Tak nevím. Co s tím? Loupe to dost, smiřovat se mi s tím úplně nechce.. Nemohl jsem si to nějak vyžvejkat tím, že jsem 2 vyjížďky jel s klikami s vůlí?

    Díky za jakoukoli radu.

    0 0
    • iron.hide  

      praskanie a pukanie je feature press fitu, sestimsmir :)

      mne pukali vzdy aj uplne nove, kedze ich pre neskutocnu smejdovost musim menit kazdy rok.

      Avsak zaujimave je, ze stary press fit, ktory som vozil celu jesen a zimu a ktory uz mal bocnu volu asi 5 mm a po vybrati z ramu mu vypadli vsetky gulicky na zem, tak tento pressfit vobec nepukal ani v takomto zlom stave :)

      0 0
    • Bady71  

      Presne jak pise Milan…loupani ve stredu pri zaberu, hlavne ve stojce. Canyon dan do servisu, probehla udrzba Press fitu-zalepeni a pri dalsi vyjizdce porad stejny problem. Nakonec jsem doma v zouvalstvi vzal vse od stredu az dozadu a byla volnejsi patka. Dotahl jsem a problem vyresen. Zkus.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Ačkoliv se může zdát, že to dělá střed, nemusí to dělat střed. Může to dělat málo utažené hlavové složení. Může to dělat bordel nanesený kolem hlavového složení. Může to dělat bordel mezi povrchem klik a středových misek. Nebo málo utažená zadní osa. A to píšu jenom věci, co jsem sám zažil a řešil, které si z fleku vybavím. Zkus si stoupnout z boku, hlavu dej co nejníž, a zkus na ten pedál vyvinout sílu rukou. Takhle bys měl lépe poznat, jestli jde zvuk zleva nebo zprava (hlava, zadní osa), nebo zespodu (střed).

      Pressfit je na praskání náchylný. Ačkoliv umožňuje výrobcům vyrábět levnější rámy, pořád by měli mít velmi přísné tolerance, což bohužel dost výrobců nemá. Na tohle jsem četl docela pěkný rozpis. Ty misky se začaly vyrábět z plastu, protože výrobci rámů měli problémy dělat středovky natolik přesně, aby se jim tam vešly hliníkové. Kecy o šetření váhy a vylepšení tuhosti jsou fakt jen kecy. Pressfit šetří peníze, nic víc.

      No a proto u některého rámu bude press-fit naprosto bezproblémový, zatímco jinde to může být noční můra.

      0 0
      • Hrabex1  

        Pressfit umoznuje sirsi mufnu a tim padem silnejsi nebo vic zplostelou ramovou trubku. Otazka je, jestli tyhle dalsi rozsirovani ty tuhosti jeste pomaha.

        0 0
    • MlokCZ  

      Nejprve vyloučit jiné zdroje praskání jak už bylo uvedeno (zejména zadní osa, patka přehazky, ale i další).

      A pak teprve řešit samotný press fit. U něj bych jako první stáhnul misky dolů a zkontroloval vnitřní rozměr středové trubky a rozměr misek. Jakmile se sejde větší tolerance, tak je problém. Měl jsem Shimano misky, kde byl jejich průměr dokonce téměř o 0,2mm menší než by měl být. Tam jsem se ani nesnažil dávat locktite nebo něco podobného na vymezení a rovnou jsem je vyhodil. Jiný kus (stejného modelu) byl přitom pak zcela ok rozměrově (tam už to bylo zcela přesně v rámci chybi měření šuplérou a už také byla potřeba nějaká síla při lisování při použití lisu ložisek, ten vadný kus se špatným rozměrem jsem tam dokázal na jedné straně zastrčit jen rukou).

      Po výměně za ten nový kus, který už měl správný rozměr zatím dva ruky zcela bez problémů, tedy ani náznak lupání.

      Jedno lupání jsem tedy už od té doby řešil, ale to byl čep tlumiče (a ten se ozýval také i jen při šlápnutí na kliku a vytvoření tahu v řetězu, to jen na ukázku, že tenhle test může lupat opravdu téměř čímkoliv).

      0 0
      • BB  

        Možná proto se někteří výrobci vracejí k závitu, co jsem v poslední době zaregistroval, tak např. Spešl, Santa, Ibis. Sice dražší, ale bezproblémové.

        0 0
        • MlokCZ  

          U hliníkových rámů jsem to zaregistroval u dost značek, tam není co řešit a závit je nesrovnatelně lepší řešení.

          Zmíněné značky ale čekám, že jde o carbon a tam také je k vidění závit? U carbonu nevím co bych preferoval, když pro závit tam musí být hliníková vložka a to také není žádné terno.

          Já naštěstí aspoň u HTčka stále mám starý rám Scale 29" elite a tedy pořád jsem u závitu + vedené bowdenů vnějškem. A vždy když už se skoro rozhodnu přejít na nějaký carbon rám, tak mi odradí právě ty servisní věci okolo jako střed, vedení vnitřkem (u toho bohužel pomalu a jistě končí všichni).

          0 0
          • BB  

            Taky by to mohlo být tím, že tolerance ložisko versus vložka musí být asi menší, než závit versus závit. To je ale můj pouhý dohad technického laijka. Ten závit v rámu je pak na rozdíl od vlisované vložky dost napevno zapečený při výrobě karbonového rámu.

            0 0
          • MatS  

            Ve vedení lanek vnitřkem nevidím problém. Včera jsem měnil obě řadící lanka a mám vedení vnitřkem. Od výrobce (Canyon) mám plastové trubičky, které navlíknu na starý lanko skrz rám, lanko vytáhnu a zasunu nové. Trubičku vytáhnu a hotovo. Práce na pár minut. Bych se toho nebál. To ten press fit je větší prasárna.

            0 0
            • MirosPikos  

              +1

              0 0
            • Smazaný účet  

              Nemá tam ta „trubička“ zůstat?

              0 0
            • MlokCZ  

              Každý rám má vedení lanek vnitřkem řešený jinak. Nemám problém si poradit ani s tím nejhorším řešením, které mám na rámu (uvnitř pouze samotné lanko a výstup z rámu u středu není u vnější stěny (tzn. pokud se přijde o původní lanko, tak je to hrozná pakárna protáhnout a i pomocí původního lanka to není tak jednoduché, protože dírou do rámu nic o moc většího než lanko neprojde).

              Ale o samotnou údržbu mi ani tak nejde, to zase neměním tak často, aby to byl nějaký zásadní faktor. Jde mi ale o počet zatáček bowdenu, který vedení vnitřkem znamená a vždy to pak klade znatelně větší odpor než vedení venkem (ale ne než každé vedení venkem).

              Takže pak nelze dosáhnout tak lehkého řazení (mnohaleté srovnání totožného řazení a přehazky pro oba způsoby vedení).

              0 0
          • wilda81  

            Slušný rám má vedení vnitřkem vyřešené tak, že jenom prostrčíš hadičku/bowden. Tam bych problém neviděl.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jak píšu výše, tak mi nejde o servis (výměnu lanka a bowdenů), ale o lehkost řazení, které nikdy při vedení vnitřkem nelze dosáhnout tak dobrého výsledku jako pro některé konkrétní vedení venkem.

              0 0
              • MatS  

                No teď tam mám nějaká lanka s teflonovým povrchem a vedení vnitřkem. Tak hladký chod řazení jsem ještě nezažil. I v ruce na omak to lanko oproti klasice ma minimální tření.

                0 0
                • mr.ricardo  

                  pockej, az se zacne loupat, to bude maximalni treni, zlaty nerezovy brouseny lanka

                  0 0
                  • Vilém  

                    Pokud je lanko bez vedeni, tak tam si myslim, ze i s loupajicim se teflonem bude chodit porad dobre.

                    0 0
                    • Johny.Merida  

                      Když myslíš :-)..... ostatní už to maji za sebou…tyhle pokusy

                      0 0
                      • Vilém  

                        Jen bych se zeptal. S jakyma lankama jsi ty pokusy delal?

                        0 0
                        • Johny.Merida  

                          Já dal rovnou broušená :-)

                          0 0
                          • Vilém  

                            Aha:) Ma zkusenost, v klasickych bowdenech, je takova, ze cerne teflonove lanko, jakekoli znacky, nebrat, to se ojede a je to hruza. Naopak brousene, teflonove XTR, je to nejlepsi co jsem kdy zkusil.

                            0 0
                    • novas752  

                      Nejvic se to ale loupe prave na vstupech do bovdenu, jeden kus je tady vyhoda.

                      0 0
                  • MatS  

                    Stejne to pak vymenim. Vicemene jednou rocne.

                    Jagwire dela lesteny bez potahu, ale ta cena uz je nonsense.

                    0 0
    • kyl  

      Okem poznáš pohyb o setinu milimetru?

      0 0
    • Libores  

      U mě to byl taky na tuty střed, taky pressfit. Nakonec se ale ukázalo, že je to mezi nábojem a patkou rámu a potíž byla v tom, že to bylo moc očištěný. Jakmile to zamažu šmírem, tak je po lupání.

      0 0
    • Markony  

      Oživím tohle téma u mne praskání způsobovaly pevné osy konusová miska na šroubu to byl ten problém namazáno a je klid .

      0 0
    • Pessinger  

      Ahoj praská mi lehce v presfitu, rozebral jsem ho vyčtil promazal ložiska a nalisovat zpět opět to praská lehce, jedno ložisko bylo trochu narezle ale jen opravdu trochu, už mi přišlo nové balení ložisek má to smysl s tím jezdit nebo to mám raději preliaovat?

      0 0
    • Markony  

      A nemůže to byt něco jiného ? U mne to byly to osy a ne střed, pokud je narezlé vyměnit .

      0 0
      • Pessinger  

        Já to už vyměnil a jdu to prubnout:) snad to bude ono jinak pokračuju v odhalování :) zatím jen rozebrána sedlovka a kolo na jiných zapletech a stejný

        0 0
    • Pessinger  

      Tehdy to bylo na mtb a bylo to něco jiného tuším pedál, stačilo ho vyšroubovat vyčistit závit namazat a pak to zmizelo.

      Ale momentálně to řeším na silnici a vylučovací metodou sedlovka, sedlovka zámek, osy, kliky, pedály, jdu asi už na jisto do rozebrání press fitu na silnici… není to nic těžkého

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.