• zbynek71

    kolik mm za kloubem palce nastavit kufry u mtb?…fiteri doporucuji 0–15 mm a dost se odlisuji..nej­casteji to bylo 10 mm za kloub,pak 12 mm , 5 mm a jeden zacina s postaveni co nejvice vzadu a pak posouva dopredu…pod kloub palce uz to davaji zcela vyjimecne…ptal jsem se u 5 nejznamejsich fiteru v CR

    • novas752  

      Co je to mtb? Xc, enduro? Kazdy styl jezdeni vyzaduje neco trochu jineho.

    • milan.v  

      Wow, tak to budu rád za jména..

      Ano, poznatky jsou takové, že začínat co nejvíce vzadu a případně posun pro dosažení správného úhlu u kolene… Doba kufrů skoro na špičce už je pryč…

      Na druhou stranu ale těžko říct, že existuje jedna správná cesta…

        • milan.v  

          Děkuji, že máme doplnění toho, co říkám, od Dubce…

          • karf  

            JJ, já to od něj slyšela naživo v přednášce na Cyklokonresu vloni na Třebešíně. Překvapilo mě to, ale zní to logicky.

            • zbynek71  

              no jo,ale on zacne uplne vzadu a pak co jako:)??i kdyby sel po 2 mm dopredu,tak to bude nekonecnej pribeh

              nejlepsi je asi neco mezi 10–16 mm,je to velkej rozsah,ale lepsi nez zacinat na 30 mm za kloubem(u speslu to tak vychazi)

      • zbynek71  

        neexistuje jedina cesta,uz jen z toho duvodu,jak postupuji fiteri..ano,co nejvic vzadu a pak posunovat je od Honzy D.,ale napr ve speslu v Brne ti to soupnou automaticky 5 mm na kloub(pri bote 44) a to jsou uz ted zcela jine posedy…

        resil jsem to s jednou poloprofi bikerkou a taky rikala,ze ona to ma primo pod palcem(starsi rocnik:)) ,ale ze videla i u profiku,ze to maji nekteri narvane uplne vzadu…

        nove tretry od speslu maji celkove polohu kufru posunuto dozadu,driv jsem si je daval na stred a vychazelo to cca 13–14 mm za kloubem,ted je to nakych 18,takze stred uz nevychazi:)

        optimalni vzdalenost,kdy se nervou kolena mi prijde u xc 12–16 mm pri bote 44,ale zalezi na spouste faktoru a nejhorsi je zacit kombinovat,to je pak konecna…:)

        • jonti  

          Staci mit tretry od Specialized v ruznych velikostech jen o pul cisla a hned to je uplne jinak. U tech mensich S-works 43,5 mam priblizne uprostred, u vetsich Comp Mtb trochu vic vzadu nez uprostred a u silnicnich Pro 44 taky spis vepredu. Taky ale zalezi na geometrii kola, na zavodaku, kde vozim ty sworsksy, mam modernejsi geo se vzprimenou rovnou sedlovou trubkou a s kufry vic vepredu bych uz slapal hodne za sebe.

          K tomu relativne optimalnimu nastaveni jsem musel u kazdeho kola dojit systemem pokus/omyl, u kazde tretry a kazdeho kola to je jinak.

    • Venda  

      Ji tak to me taky zajima. Vlnou jsem poridil novy tretry, dal to pod kloub a nejak se nemuzu furt trefit pri nacvakavani. Jinak jsem si na to zvykl a vlastne ani nevim v cem je lepsi mit kufry vic vzdadu/vepredu…

      • milan.v  

        Tak si narvi ty kufry na max dopředu a poznáš to hned… ;o)

        • Venda  

          Praveze skoro vepredu je mam. Jak jsem psal, zvykl jsem si.

      • novas752  

        Vepředu mi to přijde lepší pro efektivitu šlapání. Vzadu je to naopak lepší pro sjezd – zejména při rychlé jízdě náročným rozbitým terénem ti kufry moc vepředu odpálí kotník a okolí velmi rychle.

    • Venda  

      Tak kam je teda nejlip ty kufry dat podle současných informací? Jak moc za ten kloub palce? Nebo poe ceho se chytit?

      • pepek  

        Máš to v tom odkazu – podle velikosti boty.

      • GULIN  

        Já vozil kufry vždycky tak nějak na střed kloubu.

        Co mám teleskop a občas jezdím větší padáky jsem posunul kufry trochu dozadu.

        Mám tak jistější grip v nohách

    • ChuďasR1  

      Je toho plnej Youtube od fitterů co jsou fakt špičky v oboru… obecně vzadu = stabilita, možnost dát o něco níže sedlo, lepší pro kotník, odlevuje lýtkovému svalu… tato varianta se obecně doporučuje pro triatlonisty právě z toho důvodu, že při přechodu na běh mají méně odpálená lýtka. Jako hlavní nevýhoda se uvádí pomalejší akcelerace resp pomalejší watt peak = pro sprintery nebo pro časté nástupy. Co se týče vepředu, tak větší zátěž lýtka a kotníku, kdy se noha musí při šlapání více stabilizovat aby člověk „neprošlápal“ patu pod úroveň pedálu. Výhoda je výše zmíněná akcelerace… jinak je dokázáno, že není rozdíl WATT výkonu při 20 min resp 60 min effort.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.