Předělávka Trek na 'Gravel' - jaké dualy

39 nepřečtených
  • Marcus773

    Ahoj, snazim si zatraktivnit kolo a predelat na gravel look… Jelikoz nemam se stavbou moc zkusenosti, a ty co mam jsou deset let stare, prosim o radu so se tyka dual pacek na berany. Potrebuji konkretni typy, ktere by mi fungovaly se stavajicimi kydraul.brzdami a prehazovackami. Nejaky dobry pomer cena vykon:-) Mam trek 28" (ram maxbike) vse na kole XT Deore. Vzadu 9 a v predu 3 klasicka mtb tusim. Netrvam, ze vpredu musim obsahnou vsechny tri prevody, spokojil bych se i se dvema, kdyby nebylo zbyti… Moc diky za kazdou radu!

    0 0
    • jIrI___  

      Se současnými komponenty nenakombinuješ v podstatě nic.

      Řazení – s 9 sp MTB hazkou si ze silničních řazení rozumí pouze stará 10 sp Tiagra s opratěmi (tuším řada 4600). Samozřehmě musíš použít 10 sp kazetu. Převodník bys musel jeden vyhodit, protože silniční standard jsou dva převodníky, souvisela by v tom i nutnost pořízení odpovídajícího přesmyku.

      Brzdy – s MTB hydraulickými třmeny od Shimana jsou kompatibilní všechny silniční hydraulické páky Shimano. Ty ovšem nenakombinuješ s MTB hazkou a přesmykem.

      Kapitolou samou pro sebe je geometrie rámu, po přidělání beranů bude pravděpodobně příliš dlouhý. Shrnuto – za mě je taková předělávka polofunkční nesmysl.

      0 0
    • skaj  

      Dve rady:

      1. Pokud to stavis pro sebe a ted ti to kolo neni ultra kratke, tak ve vysledku na tebe bude strasne dlouhe.
      2. Hydraulicke silnicni paky, co by fungovaly s tvou prehazkou, presmykem a kazetou podle me nejsou. Tedy budes menit v podstate cely pohon. Mozna kliky budes moc nechat a sundat jeden prevodnik, ale idealne to asi take chodit nebude.

      Realne tedy nasypes pomerne dost penez do kola co ti bude velke. Takze bych se na to vyprdnul, tohle zkusil prodat a gravel look si zkusil poridit jinak.

      0 0
    • Vilém  

      Nesmysl.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Podle těch koncovek by to mohl být rám C400. Na tomhle rámu ve velikosti 22" mám postaveného gravela. S rámem a krosovou vidlou spokojenost, na mírnej terén a zimáka dobrý. Mám tam ale Vbrzdy s Tektro pákama a 1×10 řazení na konci oblouků.

      0 0
    • Marskatin  

      Zdvojnásobíš cenu kola s nejistým výsledkem.

      0 0
    • jecnak  

      Prodej a kup si gravel. Predelavat MTB na gravel je nesmysl. Vetsinu duvodu mas popsanou vyse v komentarich.

      0 0
    • Singlespeed  

      To vypadá na Maxbike TR68. Měl jsem ho předělaného na gravela skoro 8 let. Najel jsem s ním desítky tisíc kilometrů včetně Alp a Pyrenejí. Kdyby mi nepraskl rám, tak bych na něm asi jezdil dodnes :-). Měl jsem ho na ráfkových brzdách, tehdy kotouče na silničkách ještě nefrčely.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jsi to vrátil na začátek, kolo už má v profilu…

        0 0
        • Singlespeed  

          Ten rám je na předělávku jak dělaný. Krátký a dobrá průchodnost pneu. Ovšem pokud nemá plný šuplík dílů, tak kupovat na to gravel hydrauliku je nesmysl.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          A když vidím, jak má nastavený kokpit, tedy představec, řídítka a rohy, tak bych mu gravel look vůbec nedoporučil.

          0 0
        • Singlespeed  

          Když vidím v Marcusově profilu ta zvednutá řídítka s rohy, tak je jasné, že by se na kolo s berany vůbec neposkládal. Tudíž předělávka je komplexně naprostý nesmysl.

          0 0
      • Marcus773  

        Jo to je ten ram! A kolo vypada paradne! Tak si to predstavuji. Ten ram si o gravel stavbu rika! 

        0 0
        • Vilém  

          A jak to chces teda vyresit? Vymenis vse, na ram v cene 1500,– prikoupis sadu za minimalne 15tKc, k tomu dokoupis kliky.....

          0 0
        • jIrI___  

          Podívej se třeba na ceny samotných hydraulických dualů, několikanásobně převyšují cenu rámu…

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            RB RX jsem si z hecu postavil jen proto, že se mi relativně dobře podařilo koupit půl roku před tím dualy sundané z nového kola. A mechanické kotoučovky jsem jaksi nechtěl.

            Protože jako levná alternativa by se nabízely právě ty mechaniky na normální dualy, pak to nevyjde draho. Zase teď už se toho většina dělá na flatmount, nikoliv PM.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Jakou to máš velikost, 20"?

        0 0
    • Marcus773  

      Chlapi, je to crossovej ram (viz foto v profilu). Dlouhy mi to nebude merim 198

      0 0
      • Singlespeed  

        Jenže berany ti razantně sníží posed. A pokud jsi zvyklý na ten extra zvednutý v profilu, tak si prostě zlomíš záda :-D.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Spíš je ti to celé malé.

        0 0
      • skaj  

        Jen si uvedom, ze nejblizsi misto, kde se budes moct chytit bude min o 10cm nize a 5 cm dal nez jsi ted zvykly. To je opravdu pekelna zmena. Pokud potrebujes/pouzivas ty rohy jak mas ted, tak se na to kolo proste neposkladas.

        0 0
    • Pán z Dubu  

      Osaď si dropbar ends a pohraj si při zachování řazení a brzd s natavením úchopu tím ztopořovacím představcem, jestli tam poloha pro Tebe je. https://www.google.com/search?…

      0 0
      • Singlespeed  

        Geniální řešení. Dokonce bude možno ponechat při troše dobré vůle i ty původní rohy :-).

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ja, to bude echt gravel look, mise splněna. Vlk se nažere a koza (v tomto případě MTB) zůstane celá.

        Ještě to chce alespoň 800 mm řídítka a ty ‚dropbar ends‘ až důsledně na samé konce, jinak to nebude dost cool. Nebo na konce namontovat stávající rohy? Nebo je naopak dát dovnitř jako časovkářské nástavce? Punk's not dead!

        0 0
      • Marcus773  

        No, diky! Je pravdou, ze cesta nejmensiho odporu to rozhodne je! 

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Cesta nejmenšího odporu je zajít do nějaké prodejny, kde mají gravel Tvé velikosti a zkusit se na něj poskládat. Případně si pořídit kamaráda, který takový vlastní a na asistovanou projížďku zapůjčí. Nebo klidně jen nějakou endurance silničku. Možná by ses vyvaroval kocoviny po vystřízlivění z ‚gravelmánie‘.

          Nemnohým se udělat opravdu použitelný a trvanlivý ‚gravel bike‘ (ať už to znamená cokoliv a používají to k čmukoliv) předělávkou z MTB/trekingového kola povedlo. Nicméně za prošlapávání nejistých až slepých uliček Ti i tak děkujeme.

          0 0
        • kandik psi zub  

          https://www.bike-forum.cz/…o-bazar-2025

          z tohohle stroje, kdybys chtel, mam berany vc instalovanyho razeni tiagra 3×9 vc omotavek, a Trp mechanicky kotoucovky, bez kotoucu.

          0 0
          • kandik psi zub  

            a mozna dost silena myslenka, ale nekolikrat me napadlo nainstalovat mtb hydrauliky na berany blizko predstavce a jejich paky propojit bowdenem s pakama dualu. Vysledkem by byly brzdy na dvou uchopech, jak k videni na cyklokroskach, a hydro vykon bez nutnosti hydro dualu – protoze predpokladam ze ztraty v kratkym bowdenu by byly minimalni. Jen to domyslet ( a za tu posledni vetu ocekavat solidni šitstorm :))

            0 0
            • TK75  

              A řazení normálně horský, přidělaný u představce a je to

              0 0
              • Vilém  

                Az zas tak uplne normalni neni, musi mit spesl objimku.

                0 0
                • TK75  

                  Jo, teď jsem to šel zkusit a nejde no.Teda ani nevím jak třeba na Deore objimku udělat.Takže to stejně chce trochu kutilství

                  0 0
    • Singlespeed  

      Přestavba na gravela je poměrně náročná operace vyžadující spoustu zkušeností. Obnáší to koupi nových řídítek, nové přehazovačky, nové deseti nebo jedenáctirychlostní kazety, řetězu, speciálního silničního přesmykače CX70 s horním tahem, nových řadicích a brzdových pák, taky speciálního stavěcího šroubu do bovdenu, aby šlo přesně doseřídit přesmykač. Od věci nejsou ani nové kliky, aby byla optimální řetězová linka, nebo alespoň přestavět stávající kliky na dvojplacku použitím dvou vnitřních pozic převodníků.. Pozor, větší převodník než 42 zubů se tam s největší pravděpodobností v režimu dvojplacky nevejde (převodníky jsou blíže rámu).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.