Náhrada za Favorita - Berany a 8sp řetěz

75 nepřečtených
  • 7021

    Zdravím,

    Podobné téma se jistě řešilo nesčetněkrát, ale můj dotaz bude dost specifický. Prosím omluvte délku.

    Před lety jsem koupil konfekční Fávo s blatníky a 1×3 převody jako dojížděcí plečku. Nejzoufalejší komponenty jsem postupně vyměnil, takže převody jsou nyní 1×6 (pochopitelně nové kliky na čtyřhranech, zadní kolo s jednostěnným Al ráfkem), nové obutí (700×35), špalky, lanka. Řazení jednopáčka na rámu (objímka). Favorit vyhovoval ve všech směrech (a výhledově pro dojíždění 2×30 km denně) do incidentu, kdy jsem přepadl a zlomil řídítka.

    Co teď?

    1. Nové berany? (Rozměr je tuším 22 mm a v objímce představce je vložka, snad by se 25,4 mm řídítka mohla narvat. Půjdou sehnat nová? Bazar nechci, nerad bych opakoval stejnou zkušenost)
    2. Reko kola s využitím komponent?

      b1) silniční/CX rám

      b2) rám cross/trek + pevná vidlice

      b3) zakázková stavba (Štěrba, Šírer?)

    3. Nové kolo? (tedy cyklokrosové, gravel bike, případně radonneur)

    Požadavky:

    – Berany, zkusil jsem a rovná řídítka už prostě nechci (+pro cyklokros)

    – Blatníky, chci jezdit za (skoro) každého počasí (+ pro reko?)

    – Dost prostoru pro 35mm pláště (slick, 90% asfalt, jinak šotolina, výjimečně kostky nebo kamení, ojediněle lesní cesty)

    – Pevná vidlice (kdyby mi někdo nutil nový trek)

    – Snadná údržba (chci 8sp řetěz, případně nábu Alfine nebo ekvivalent), počet převodů moc neřeším

    – cca. 30k za nové kolo, reko ideálně 15–20k

    – uvítal bych možnost montáže nosiče

    Asi nejvíc by se mi líbilo řešení b2 – nový rám s novým řízením (řídítka+hlava+pev­ná vidle), posez klidně vzpřímenější, vzdor věku asi začínám fotrovatět. Problém budou převody (dtto pro případný downgrade řešení c):

    1. Existuje nějaké dostupné řešení pro <9sp převody (klidně s třecí páčkou) a berany? Páčka na rámu by asi byla možná jen se zakázkovou stavbou. „Cyklokrosové“ (aka bar-end shifters) páčky už asi zůstanou jen historickou kuriozitou a v českých podmínkách je seženu jen s potížemi. Pro Alfine snad existují duály, ale to se asi nevejdu do budgetu…
    2. Vyplatilo by se mi přejít na nižší sadu (Sora, možná i Clarus) a opustit schéma 1×6?

    Logicky mi kombinací požadavků (a jako nejlevnější vychází) a). Ale:

    III. Má cenu do toho šrotu ještě rvát peníze? Rám jsem za posledních 7 let nechal vařit jen jednou (prasklá patka), ale moc mu nevěřím.

    Předem díky za odpovědi.

    0 0
    • Vilém  

      Jakakoli investice do klasickeho fava jsou vyhozeny penize.

      0 0
      • VladexAndroid  

        to je názor uživatelů B-F. jiní lidé mají opačný názor. já jsem do favoritek mnoho investoval. a nejen já. kámoš si ze šrotu sehnal favo rám s vidlicí. dá na ně nový lak a osadí to novými komponenty. na favorit doporučuji trekingovou vidli. v-brzdy pak budou mnohem líp brzdit.klidně bych na ty berany dal páky-dualy. ty se pak dají přendat do nového kola.

        nechápu ale jak jsi mohl zlomit ocelová řídítka :-D

        a ani nechápu tu prasklou patku..mě na favoritkách ještě někdy nic neprasklo.

        mimochodem já do favoritek investuju protože to je můj koníček, baví mě to strašně.

        0 0
        • kubad  

          Tak tak Favorit na hrad

          0 0
        • VladexAndroid  

          a nebo bych ještě doporučil koupit si hotový favorit. za pár stovek. může být klidně v lepším stavu než ten tvůj. nebo můžeš favoritek koupit i víc a vybrat znich ty nejlepší komponenty.

          0 0
          • kubad  

            DAVEJ ;)

            0 0
            • VladexAndroid  

              tu komentují lidi co nikdy na favoritce nejezdili. a já nikdy nejel na jiném silničním kole než favorit.

              0 0
              • nooski  

                Na Favoritu jsem jezdil na zimáku několik sezón. Po tom, co jsem vyměnil originální vidlici, řazení, kola, brzdy, přehazovačku, přesmykač, kliky, řidítka, představec a hromadu jiných věcí mi zůstal Favoriťácký rám, který byl sice těžký, ale aspoň byl měkký jak cyp a reznul jak liška ryšavá. Klasické fávo nebrat, je to kentus jak materiálem, tak kvalitou a v neposlední řadě i geometrií.

                0 0
                • VladexAndroid  

                  já vídávám plno lidí co stále jezdí na favoritkách, dokonce i silničáře…a nejen zimáky

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ja potkavam i jednoho popelare, heč.

                    0 0
                  • nooski  

                    Já dneska cestou do práce viděl křečka a několik zajíců a taky se jimi nehodlám stát.

                    0 0
                  • kubad  

                    Joo :)

                    Se musíš obcasci probudit. Tady nepotkam siroko daleko žádného a ziletek tu jezdí mraky

                    0 0
                    • VladexAndroid  

                      jenže ty bydlíš úplně v jiné světě než já. já bydlím v nejzaostalejší oblasti čr. vesnice pod horami. tady mají skoro všichni stará ocelová kola.

                      0 0
                      • kubad  

                        Staré ocelové kolo může byt i dobře :)

                        Když je ze slušného materiálu

                        0 0
              • Vilém  

                Na to si prisel kde? Verim, ze dost z tech diskutujicich na nich jezdilo a proto pise to co pise.

                0 0
                • VladexAndroid  

                  já si favoritku pochvaluju, na jiném sil. kolo jsem nikdy nejezdil, takže nemůžu porovnat. jezdil jsem na mnoha favoritkách, a připádá mi to furt to samé, tak předpokládám že i nové sil. kolo by bylo na stejno.

                  0 0
                  • kubad  

                    Tak to radši netestuj jiné to by te mohl trefit SLAK

                    0 0
                    • VladexAndroid  

                      neříkej. já jsem viděl lidi co jeli na favu rychle jako hrom, naopak většina silničářů teda nejezdí nijak extra rychle, sice rychleji než já, ale to skoro každý.

                      na kole příliš nezáleží, záleží na výkonnosti jezdce.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Na kole záleží taky. Prostě s kvalitním kolem se jede lépe.

                        0 0
                        • VladexAndroid  

                          jenže já nechci aby to lépe jelo :-D. cyklistika je o námaze a utrpení. jinak bych nejezdil na kole ale pořídil bych si moped nebo skútr :-D

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Ne cyklistika je o radosti z jízdy.

                            0 0
                            • VladexAndroid  

                              ty ani netušíš jak jsme se radoval když jsem poprvé v životě nasedl na favoritku :D..jak postižený…

                              0 0
                          • kubad  

                            To je ale velký omyl :)

                            ono se ti nepojede lépe, jen při stejném utrpení ujedes víc a to se taky počítá :)

                            0 0
                          • MysoK  

                            Chces-li zazit velkou drinu, kup si kolo Ukrainu!

                            0 0
                      • kubad  

                        No to by ses divil jaký je rozdil v materialu :)

                        0 0
                        • VladexAndroid  

                          já hodnotím kvalitu rámu podle jiných měřítek.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            A podle jakých?

                            0 0
                            • VladexAndroid  

                              velikost rámu. kvalitní rám pro mě=dostatečně velký rám. malý rám je pro mě nekvalitní a může být vyroben ze sebelepšího materiálu. na malém rámu je utrpení jezdit. jinak samozřejmě kvalitní rám = neprasklá neobitý (bez ďolíčků).

                              já jsem prodal/vyhodil do šrotu plno kol a rámů protože mi byly malé.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Velikost rámu není měřítkem kvality.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Velikost rámu není měřítkem kvality.

                                0 0
                                • VladexAndroid  

                                  jenže pro mě ano. rám dostatečně velký se mi vyplatí renovovat přelakovat. malý rám je mi k ničemu.

                                  dnes se asi kvalitní rám hodnotí podle tuhosti nebo čeho. kdysi se tuhost ani hmotnost rámu vůbec neřešila.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Řešila proto vznikli Favority F1.

                                    0 0
                                    • VladexAndroid  

                                      a vysvětlíš jaký vliv má tuhost rámu výpletů…prakticky při jízdě?

                                      když mám na favoritce jednopřevodník, tak mi už neškrtá rětěz o přesmykač, tak nevím proč bych měl řešit tuhost

                                      mimochodem mám i jeden cr-mo rám. a ten se kroutí stejně jako favorit.

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Tak to není Cr-mo rám. A čím tužší tím lepší přenos energie na zadní kolo.

                                        0 0
                                      • ˘Ö˘ Krab  

                                        Co je to tuhost rámu výpletů?

                                        Pokud bys ráčil sestoupit z výšin nadměrného Favorita a obětoval pár hodin cyklistice, tj. jízdě na přiměřeně malém, tuhém a dobře osazeném rámu, … přestal bys to být Ty. Škrtající a neustále se křivící převodníky mě na Favoritu pekly neskutečně.

                                        Hip hip hipster!

                                        0 0
                                    • VladexAndroid  

                                      ale ne mezi běžnými cyklisty, tak jsem to myslel.

                                      0 0
                          • kubad  

                            Nejlepším měřítkem je funkčnost, a ta je u Favoritu katastrofální :)

                            0 0
                            • VladexAndroid  

                              protože to není teď v modě jako je karbon tak je to špatné. karbon hliník to všechno je jen modní vlna ale ocel je věčná :-D. pro mě je důležitá odolnost rámu, takže jedině ocel anebo titan.

                              0 0
                              • Vilém  

                                Ale favo prave o oceli neni:)

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Oceláka mám a můžu říct že je o dost lepší jak Favorit :D Ten mi rezne na balkoně, chtěl jsem ho zrenovovat ale kašlu na to. Musel bych dát nové brzdy, kliky a rám obrousit a na to kašlu.

                                0 0
                              • kubad  

                                Favorit a ocel no nevím,

                                0 0
                  • nooski  

                    On si na ulici narozený bezdomovec taky bude pochvalovat svůj komfort žití. Ve své podstatě je to samozřejmě šťastný člověk, kterému stačí suchá krabice od ledničky a kvalití krabičák za 29,90Kč. Objektivně je pochopitelně lepší žití v zastřešeném baráku s teplou stravou a lihovinami vyšší cenové skupiny.

                    0 0
              • kubad  

                Na Favoritu tady skoro kazdy starší vyrostl, a vi co je to za bláto

                Pokud te na tom baví jezdit tvoje volba, az zjistis jak jedou moderni rámy pochopis

                0 0
                • VladexAndroid  

                  když jsem byl dítě tak jsem jezdil na favoritce dětském kole 16". pak jsem měl esku skládačku 3 rychlostní! i když to mělo jen 3 rychlosti tak já jsem se toho nemohl nabažit a furt jsem řadil. a o nějaké favoritce – dokonce s pěti kolečkem. se mi jako dítěti vůbec ani nezdálo

                  0 0
              • nitraq  

                Pokud jsi nikdy nejel na jiném silničním kole, tak jak víš, že jiný kolo by nebylo lepší?

                0 0
                • VladexAndroid  

                  každý si pořizuje kolo podle své výkonnostní úrovně. kdybys měl průměr 12 km/h, tak těžko bys sis kupoval karbonovou silničku. ať si zakladatel tohoto vlákna investuje do kola podle své výkonnostní úrovně. jestli je dobrý cyklista tak ať si koupí nové kolo. jestli je na tom tak uboze jako já – tak ať si hraje s favoritkou.

                  0 0
                  • kubad  

                    Ale do kola se investuje podle chuti, ne podle výkonnosti :)

                    0 0
                  • nitraq  

                    Chyba! Každý si pořizuje kolo podle své peněženky.

                    0 0
                  • Vilém  

                    Tohle

                    by mohlo byt neco pro tebe. Myslim, ze s Peugeotem to nema nic spolecneho, ale jako zdroj dilu, na ty tvoje stroje…

                    0 0
                • VladexAndroid  

                  kdysi jsme měli i kolo F. Moser, ale ani to se nedá dnes považovat za silniční kolo.

                  0 0
        • 7021  

          Řídítka byla hliníková. Nevím, jestli jsem je zlomil následkem pádu či obráceně, ale své už si zažila. Kolo původně patřilo lékaři a ten si řídítka zasádroval. Sádru už jsem pak dolů nemohl vůbec dostat…

          Edit: stylistika

          0 0
          • VladexAndroid  

            jinak do toho představce když vyndáš vložku – tak tam narveš 25,4 mm řídítka. mě se tam vešly.

            já měl jedny řídítka na favošce, která nebyla ani ocel ani hliník-nějaká slitina asi, tloušťku stěny měly 3mm! a váhu 915 gramů! ty bys nezlomil ani omylem.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Za mě nové, záleží na vkusu, zda CX, nebo módní hybrid. Total lowend CX skládá např. Němčík…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Renovovat má smysl jestli k tomu máš vztah, jinak pořád je to plečka i s novými díly. Rezne to jak něco a za ty prachy co by jsi do toho vrazil už bazarové kolo s lepším rámem a komponenty.

      0 0
      • VladexAndroid  

        a který komponent nebo co se musí vyměnit aby to nebyla plečka? co podle měřítek BF dělá kolo kvalitním a novým?

        já mám k Favoritům vztah , proto renovuju

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ne dle měřítek BF ale uživatele, tak třeba brzdy jsou špatné a moc nebrzdí. Dále řazení není tak rychlé a přesné, proti dnešním mechanismům. Pohodlnost sedla je taky tristní. Ráfky jsou těžké a chtějí taky vyměnit, ve výsledku ti zůstane jen rám a i ten je špatný.

          0 0
          • VladexAndroid  

            brzdění- to jsem vyřešil výměnami vidlic za vidle s návarkami na v-brzdy.řazení -to je pomalé nepřesné i na jiných kolech než favorit které mám. nepohodlná jsou pro mě všechna sedla. ráfky jsou těžké ale zato mají tlusté stěny takže se nikdy neprobrzdí a neprasknou snad.

            0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Abys z plečky udělal kolo, tak stačí jen vyměnit nápis na rámu. Favority se takto polepšovaly co svět světem stojí.

          Spešl už dnes nikoho neohromí, zkusil bych tedy pro začátek třeba něco neotřelého … takový Liteville by na BF přicmrndávače měl zabrat :-)

          0 0
      • 7021  

        Po pravdě, „renovací“ chápu stavbu nového kola s použitím komponent, které jsou (relativně) nové – například výplety (původní jsou dávno pryč) nebo které na funkci nemají vliv – speciálně blatníky.

        K československým napodobeninám Brooksů bych nebyl tak příkrý, na kůži se mi jezdilo dobře, sedlo bych chtěl použít znova.

        0 0
        • VladexAndroid  

          mimochodem, když jsem jel nedávno na Lysou, tak jsme viděl borce-skoro důchodce co nahoru vyjel na favoritce s těžkýma převodama, zatímco někteří na nových MTB tlačili! takže pokud máš fyzičku na favorita vyplatí se do ní investovat. a neposlal bys foto tvé favoritky abychom si udělali představu.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Blatníky nic nepokazí. U zápletů záleží, jak širokou máš zadní osu – jestli silniční nebo MTB/trekingovou – protože i ta širší MTB se dala do rámu napasovat. Počítám, že kola jsou na rychloupínáky, jinak trochu problém.

          Když Ti sedlo vyhovuje, není co řešit.

          Ale u zbytku favoriťáckých věcí je jejich funkčnost (ve srovnání s novými silničními komponenty) veliký ?

          0 0
          • 7021  

            Zadní osa je na matici, zkrátil jsem ji na cca. 130 mm, aby se vešla do zadní stavby bez ohýbání.

            Jinak z favorita zbylo rám, vidlice a sedlo, zbytek je nový (viz první příspěvek) včetně měniče.

            Měkký rám mi nevadí, rychlost ani přenos výkonu není prioritou.

            Nevím ale, jak dlouho vydrží než se rozsype zevnitř, proto bych se nebránil novému.

            Dává smysl pořídit nový rám a ty nové komponenty na něj přehodit?

            0 0
    • 7021  

      Zkusím dotaz položit ještě jinak:

      Jak byste hlasovali v anketě, pokud jsou další okolnosti následující?

      • Hmotnost, rychlost (tj. efektivitu mechaniky), komfort neřeším – podstatná je výdrž
      • Kolo by mělo být ježděné každý den, v zimě, za každého počasí
      • Občas nechám kolo zamknuté před obchodem, nemělo by lákat zloděje
      0 0
    • honhav  

      zalezi na tve ochote investovat – nejlevneji poskladas zase nejakou starou mrchu, ja bych jako dojizdedlo volil neco takoveho: http://www.giant-bicycles.com/…19459/78001/#…

      0 0
    • 123J  

      Co tohle, už to někdo dával v jiném vlákně.

      http://www.polygonbike.cz/…rbon-vidlice

      0 0
    • 7021  

      Tak jsem tu zpátky :(

      Procházením některých vláken a inzerátů jsem získal dojem, že koupit rozumnou málo ojetou silničku nemusí být špatný nápad. Ale je tu problém – budu schopný do tak úzkého rámu narvat blatníky?

      Nebo na žiletku blatníky prostě nepatří a můžu s ní tedy jezdit jen pár měsíců v roce?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.