Předělat nový epicon na olej či ne?

54 nepřečtených
  • Kr1z4

    Ahoj bikeři

    Co si kdo myslíte… přečetl jsem toho už hodně, a vím jak na to. Epicon je nový 2013 LOD v zaruce ještě nenamontovaný.Chtěl bych to udělat takhle

    Olej 5w30 motorák 12ml a samozřejmě molitanové kroužky. Co problémy s olejovou patronou a její naplnění z nohy komu se to děje?

    0 0
    • maajkee  

      A jakej je to Epicon?

      0 0
    • Arty22  

      taky mám epicona 013, od listopadu, ale zatím jsem si řekl, že kvůli té záruce pár měsíců počkám, ale já kupoval celé kolo, tkže u mě je to úplně jiná situace

      ale i tak bych hned do přestavby nešel a napřed vidli zajel, co kdyby náhodou.. nějaká drobnost, nebo vadný kus se semtam vyskytne

      a nová, byť s vazelínou, jde taky skvěle a po pár týdnech se do toho můžeš pustit (já bych byl klidnější, než to předělávat hned)

      0 0
      • Vilém  

        Zas na druhou stranu, vazelinu tam muzes vratit vzdy a kdyz to sam vyrobce dava jako tuning tip?

        0 0
      • Kr1z4  

        Ok díky za rozumnej názor jmenovče:)

        0 0
    • allrose  

      jestli chcete vyzkoušet jak může chodit vaše vidle na oleji-stačí injekční stříkačka s jehlou,trocha o­leje

      zastrčit opartně mezi stírák a vniřní nohu(podél),až narazíte na na futro,pomalu vytlačovat olej,dokud nezačne vytékat zpět ven a vytáhnout.párkrát aplikovat,olej naředí vazelínu-ta začne mazat,před vyjížkou otočit kolo vzhůru nohama (hoďka,dvě),ať vazelína s olejem zateče zpět nad futra,možno i propružit…pak už bude rozhodování velice rychlé..při teplotách pod 10 stupňů,ale tato kombinace rychle tuhne,tak abyjste nebyli rozčarováni!!!prak­ticky odzkoušeno na rock shox která přestala po 40km v terénu chodit,přidírala se,po měsíci předělávka na olej a byl klid na „vždy“

      0 0
    • scret  

      to nemaji epicony v zakladu uz olejove mazani?:(

      0 0
      • Vilém  

        Ne, stejne tak jako zbytek produkce teto znacky.

        0 0
      • maajkee  

        Ne, navíc on má model 2011 nebo 2012.

        Tam se musej dávat při přdělání ještě molitanový kroužky, dolní šrouby omotat telfonovou páskou jinak to teče.

        Epicon X1 už stačí jen otevřit, očisti vazelínu, nalít olej, zvařít a je to. Funguje pak velmi dobře. Proč to nedělaj už ve výrobě je mi trochu záhadou.

        0 0
        • Kr1z4  

          Ok takže pokud tam molitanový kroužky nebudou jako, že asi ne když je to ročníkově starší vidle i když je nová. Tak ty kroužky dám pod stíráky jo(tzn. že je vydloubnu až budu mít nohy venku a dám je pod). Olej naleju potom dírama zespodu po šroubech 5w30 motorák cca 10–15ml a dám na teflon pásku. souhlasíš? Díky

          0 0
          • maajkee  

            jo :)

            0 0
            • Kr1z4  

              Mimochodem ty si problém s naplněním tlumící patrony neměl?

              0 0
              • maajkee  

                A proč plnit tlumící patronu, ta už je snad z výroby naplněná.

                0 0
                • Kr1z4  

                  To je přeci jasný… Tu plnit nebudu. Ale řešilo se tu, že se do ní dostal olej z nohy a pak tam bylo oleje moc a byl omezen zdvih.

                  0 0
                  • bursikr  

                    To můžu potvrdit. Stalo se mi to. V tlumící patroně dole je gufero jednobřité, tzn. nepustí tlumičový olej z patrony, ale už neřeší opačný směr. jakmile se v noze objeví olej místo vazelíny, dostane se do patrony. Já jsem měl to gufero po rozebrání dokonce popraskané. Dvoubřité gufero v této velikosti jsem nesehnal, zkusil jsem to se dvěma guferama proti sobě. bylo potřeba otočit šedou vodící vložku. Už to nepouštělo olej dovnitř tlumící patrony, ale přibyl další pasivní odpor (druhé gufero), takže ten bonus v podobě zvýšené citlivosti se příliš nekonal…

                    0 0
                    • Kr1z4  

                      Tak uvidíme teď sem to předělal ta vidle jeste nejni ani jetá.. Ale zdá se mi to lepší i po logický stránce… Dal sem tam opravdu jen těch 12ml kolik jsi dával ty? Když to bude blbnout tak se vrátim na vazelínu a nebo dám druhý gufero jako ty…

                      0 0
                    • Kr1z4  

                      Zatim sem presvedčenej že kdyz tam das opravdu jen tech 10–15ml což se pise i v manuálu jako tuning tip tak se nic nestane…

                      0 0
                      • bursikr  

                        No já to z hlavy teď nevím, kolik jsem dával, ale řekl bych že víc. Cca 30ml, jak se tady ruzně psalo. To byla možná ta chyba. Příště zkusím míň a bez druhého gufera. A to gufero s prachovkou asi není plnohodnotně dvoubřité, ale možná bude stačit…

                        0 0
                        • Kr1z4  

                          To máš pravdu není to plnohodnotný břit, ale po konzultaci s worlusho který to má už vyzkoušené tak to stačí on měl teda nějaké jiné, ale taky s prachovkou a se stejnymi rozmery a jetě vypodložil gufero aby nelitalo nahoru a dolu v ty zaverny matce a nefongovalo jako pumpa a funguje to + musis trochu matku upravit aby tam brit vlezl trochu zvetsit prumer diry). Já mám obednany gufero s prachovkou se stejnymi rozmery akorat s vnitrnim prumerem 9,5mm takže to bude určitě ok a patrona si nemá šanci nasát a taky to chce opravdu jen tech 10–15ml to bohatě stačí. Chce to proste udělat poradne a ne jen vytrit vazelinu a nalejt olej…

                          0 0
                    • Kr1z4  

                      Tak mi to nedalo a ještě jsem si pro jistotu objednal gufero NBR 9,5×16×4 GP tzn ze je s dalším břitem (prachovkou) ať je to sichr když už tak pořádně. :)

                      0 0
        • scret  

          tak to je vtipny, tzn. i molitan.krouzky uz tam jsou?:) pak uz nevidim jediny duvod nelit tam olej rovnou pri vyrobe…

          0 0
        • Kr1z4  

          Jo a mimochodem já tam ty molitanový kroužky mám z výroby a byly namočený tou vazelínou tak sem je akorat osušil a dal je do oleje… Je rozdíl ve futrech u ry X1 tady sou jen v nohách dva prstýnky z hliniku potazeny teflonem cca 5×m od sebe.. To bych rek ze se rychle vyšoupe..

          0 0
          • doubeq  

            Japak fungujou ty molitanový kroužky od výroby v oleji, nechtělo by to vyžší?? A vůbec, jak se ta vidle na oleji chová, těsnil si šroub co drží vzduchový píst? Pod tlumící patronou je O kroužek, tak tam předpokládám, že to nepoteče… Koupil sem jetýho suchýho :D X1 a po namazání silikonovou vazelínou to nemá tak španej odtrh…na olej budu předělávat po sezoně aby bylo co porovnávat…

            0 0
    • Lenka.05  

      Ráda bych se zeptala, kolik jste tam měli v Epiconu vazelíny? Mně přišlo, že jí tam moc nebylo, měla jsem jen lehce mastné prsty, když jsem tam šmátrala :) Ty molitanové kroužky byly prakticky suché, taky mi přijdou docela tenké, až to budu rozdělávat příště, tak se tam pokusím dát nějaké samodomo vystřižené. Stávající jsem namočila v oleji a vrátila zpět, do nohou jsem dala po cca 15ml motorexu 7.5W, zatím nikde nic neteče.

      0 0
      • Fidži_CZ  

        Docela málo, nejvíc bylo nakydáno na stěnách spodních nohou. Origo molitany jsou dosti nanic. Hutná pěna, pidi rozměry. Dal jsem Foxácké molitany. Molitany prosytit a do nohou 15ml 5W tlumičáku, manžetu pístku trochu namazat silikonovou vazelínou a pak pár ml 80W oleje nad pístek. Chodí to o dost lépe. Jen ty gufera jsou docela naprd, ale ty vyměním až to poteče.

        0 0
        • Lenka.05  

          No mně už se to nechtělo řešit, holt molitany dám příště, naštěstí rozdělat vidlici je práce na pár minut. Nad vzduchovým pístkem by olej měl být už z výroby, ne? Nedívala jsem se, nemám klíč. Tak kdyžtak v týdnu, olej asi někde vyprosím do lahvičky :)

          0 0
          • Georrge  

            pist je taky ve vazeline… a tam to az tak neskodi, ale husty olej je asi jeste lepsi.

            0 0
            • Lenka.05  

              Áha, tak to taky rozdělám, to už mně nezabije. Díky moc.

              0 0
              • Fidži_CZ  

                80W ti odlejí v každém moto/auto servise. Leje se do převodovek a sekundárních převodů. Nemusíš ani mít ten velký klíč, stačí dolít ventilkem.

                0 0
    • jakub  

      celý problém jsem vyřešil prodejem této vidle a koupě nového kola s vidou Manitou Mervel – ta teda chodí jako svině…

      0 0
    • Arty22  

      zdravím mám trochu blbý dotaz, ale už chvátám a chci to dodělat, předělávám epicona 2013 RLD

      vypustil sem vzduch, vyjmul spodní šroubek a regulaci odskoku a vytáhnul vzduchovou patronu (na pravé noze demontoval tu matici 27)

      takže mám vše, ale nějak my nejdou stáhnout vnejší nohy pořád, když vytáhnu nohy o nějakých 10–12 cm, tak se zarazí a nvm co stím (silou sem nezkoušel, na videu to jde lehce a plynule) můžete poradit ?

      potřeboval bych je sudnat abych to mohl kompletně vyčistit od vazelíny a zas složit

      0 0
      • Ossis  

        Spodní šrouby musíš nejdřív jen lehce vyšroubovat a něčím do nich lehce (třeba přes dřívko) fláknout. Pak už by to mělo jít.

        0 0
      • Pedro404  

        Je tam svěrnej spoj, musíš to odklepnout přes mírně našroubovanej spodní šroub.

        0 0
        • Arty22  

          aha to sem neudělal.., šroubek sem sundal bez odklepnutí, tk ho du dát zpátky a odklepnout

          díky

          0 0
        • Arty22  

          btw jedná se teda jen o pravou nohu že ? u levé by asi odklepnutí nic neřešilo, když je ní prostrčená vzduchová patrona

          0 0
          • Pedro404  

            Nejsem si jistej, ale za vyzkoušení odklepnutí nic nedáš.

            0 0
            • Arty22  

              j už to je, dočistěno a akorát to dám dohromady a naleju olej, jinak molitany co sem měl připravené tak sou k ničemu (blbej rozměr) a nemám doma žádný lepidlo abych si vyrobil sám, z nějakýho proužku, zárověn se my to nechce za týden rozdělávat znova až budu mít jiné

              takže bych tam asi nechal jen ty kroužky z výroby (sou takové spíš gumové, nenasajou nic)

              vadí to hodně ? např aby se nevydřela, když bude ze začátku vyjížďky, než se rozstříkne olej, horní část vydle „nasucho“ ? (jinak silikonovej olej na stíráky dávám pravidelně po každé vyjížďce

              0 0
              • Pedro404  

                Já tam podle mě molitany nemam odjakživa a funguje to v pohodě.

                0 0
                • Arty22  

                  ok díky za reakce, už (snad) nebudu otravovat, teď ještě nepřetáhnout šrouby u představce :D

                  0 0
              • pepek  

                molitany nemusí být kruhové, stačí stočit proužek natěsno bez lepení. Můžeš ho pak vytahovat vrchem a čistit, nebo vyměnit, bez rozdělání vidlice

                0 0
                • miilaa  

                  … bylo by krásné molitanové proužky vytahovat vrchem přes prachovku, ale s nasazenou nohou si to opravdu nedokážu představit a už vůbec ne je tam vrátit zpět. Nebo jak jsi to myslel?

                  0 0
                  • pepek  

                    Nevím, jak je to u Epiconu. U foxe byla zespodu límce gufera vybrání, kam šel strčit šroubovák a gufero opatrně vysunout. U RS mám vybrání na lemu spodní nohy, případně se vybrání dá vypilovat, nebo vydremlit. Kroužek pak vysuneš, rozstřihneš, vypereš v jarové vodě, namažeš a dáš nazpátek kroužek a pak gufero.

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Tvl, to zní jako podstatně větší porod než sundat spodní nohy.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Asi tak, jako sundat spodni nohy by mel byt takovy zakladni servisni ukon ktery je schopno provest at nezeru 95% b-f populace.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.