Přechod z HT na nový full a co vybrat

13 nepřečtených
  • Jirra97

    Ahoj,

    aktuálně zvažuju výběr nového kola a řeším co přesně chci a potřebuju.. Po 2 letech odježděných na Ghost Kato X6 převážně po cyklostezkách a nezpevněných polňačkách jsem došel k názoru, že prostě potřebuju full, ať už kvůli pohodlí, tak i častějšímu ježdění v lese.

    A s tím se pojí jedna z hlavních otázek, na různých stránkách se člověk většinou dočte, že pro mírně pohodlnější ježdění nemá moc cenu přecházet do XC full na 100mm zdvizích, protože to prej moc pohodlnější není. Tím pádem se člověk posouvá mezi trailové kola, od kterého ale potřebuju, aby při obutí na vhodnější pláště bylo schopné jezdit i poměrně rychle po rovině, bez zbytečného houpání zadní stavby a podobných neduhů.. V podstatě mi z toho vychází asi nejlépe hliníkový Neuron od Canyonu https://www.canyon.com/…-7/2627.html?…

    Pokud má někdo jiný návrh na kolo v rozpočtu ± 60k, rád přívítám jiné info, po čem se podívat

    • snas89  

      To, že pro mírně pohodlnější ježdění nemá moc cenu přecházet do XC full na 100mm zdvizích, je za mě nesmysl. Pro pohodlí pomůže jakýkoliv zdvih. Full mi vlastně přijde zásadní pro pohodlí na rovinách přes kořeny, kameny a do kopce. Kde vidím lidi na ht tancovat se zadkem nahoru a dolů, já si většinou sedím a šlapu. Dolekopcom pak už stejně stojíš a tak si myslím, že přínos dolů je u fullu jiný, než pohodlí.

      Jeslti chceš jezdit xc, maratony i traily, tak vybírej spíš kola downcountry. Dělají se v tom 100 – 130 zdvihy.

    • Milgorn  

      Rozhodně stojí přinejmenším za shlédnutí nabídka od Orbea, modely Oiz – mě se hrozně líbí jejich kola, bohužel jsem je objevil až potom co jsem pořídil Giant Trance. Neuronem určitě taky nešlápneš vedle.. Giant trance mi přijde, že už je kolo víc pro zábavu a techničtější jízdu, než kilometry v sedle. Ale taky jsem na něm bez problémů ujel 70km a to s minionama a bez dalších úprav, do kterých jsem se nakonec pustil – rychlejší pláště, delší představec atd. Co se musí tlumení maestro u giantu nechat, tak žehlí fakt perfektně, podkopnutá přední vidle zas u kola umocňuje to, že nejlíp se člověk cítí jakmile jede trochu z kopce.

    • va-bo  

      Zkoušet, zkoušet, zkoušet…

    • cosmo  

      vpodstate si toho asi moc o pruzeni a kolech nenacerpal, kdyz dle ocekavanych vlastnosti, ktere zminujes, je prvni vyber cca 15kg kolo od canyonu…

    • Jirra97  

      Pokud jsem se teda díval správně, tak je cokoliv od Orbey mimo výše uvedený rozpočet… Ohledně některými zmiňované váhy, většina těch trailových kol v požadovaném rozpočtu se pohybuje okolo 14kg, nicméně rám sám o sobě je o asi 800g těžší, než karbon a lehčí kola se dají pořídit vždy.. Slyšel jsem na Neurony v podstatě jenom chválu, ale ideálně kdyby někdo napsal z vlastní zkušenosti..

      • Milgorn  

        https://www.orbea.com/…/cat/oiz-h30 cenově nejblíž (64790,–), 3 možné barevné varianty..

      • JachymP  

        Hele, jestli ti někdo řekl, že 100 mm je nesmysl, tak to řeš s ním. Ve skutečnosti tahle kategorie (XC fully) je nejrozšířenější a pro lidi jako ty nejvhodnější. Nemusíš toho moc umět aby sis skvěle užil. U větších kalibrů to chce jezdit fakt v terénu aby to kolo dávalo smysl. Samozřejmě nějaký posun v technice se dá na lepším kole očekávat, ale upřímně, jestli je ti víc než 20 a nejsi úplný bezmozek, tak to zlepšování asi nijak extra rychlý nebude… Řešilo se tady už 100×, mrkni se někdy třeba do Novýho města co tam jezdí na kolech se zdvihem 100 mm a občas i na HT.

        • Foose  

          souhlas, klidně full kolem 100 mm…

          koupí 140 a bude nadávat, že to nejede a že ho to vlastně ani nebaví nebo má strach jezdit rychle z kopce = nevyužije potenciál kola.

          může se stát i opak, koupí 100 a bude chtít víc.. ale to je ta lepší varianta :)

    • Esc  

      a co scott spark? to by te mohlo bavit.

    • va-bo  

      Souhlas. Chce to vyzkoušet každopádně. Vypůjčit od kamarádů, testovačky a podobně. Než vyhodí 50 litrů nebo víc, tak pořádně rozmyslet. Teoreticky nikdo neporadí. Pokud to beru podle sebe, tak asi měsíc po nákupu nového biku zjistí, že měl koupit něco jinýho.

    • Lachtis  

      Chce to zkoušet a zkoušet. Ono full, budeme se bavit o směru XC, je super a na rozbitých tratích ti pomůže, ale někdy se s ním taháš zbytečně. Třeba já XC fulla mám, ale nikdy bych se dobrovolně nevzdal i XC HT. Prostě HT je lepší na jezdivější a méně rozbité cesty, kde je kolikrát full zbytečný. A ano, full má plné zamykání a i můžu mít ovládání na rodlech (nedávno jsem sundal), ale pak se vytrácí význam fullu, když jezdíš i na tratích, kde bohatě stačí HT.

      Je to těžké, a každý na to bude mít svůj názor, neboť každý jezdíme jinak a jiné tratě. Za sebe říkám, že XC full je super, ale i tak je super XC HT, zejména v karbonu včetně karbon sedlovky, na bezduších a s rozumným tlakem.

    • Boby83  

      Osobně mám průměrné XC HT v hliníku + karbonového Neurona a přidávám se k těm, kteří tvrdí, že rozdíl v jezdivosti je znát opravdu dost. Neuron je prostě pohodlný kolo a nerozhodí ho nějaký ten šutr a kořen, ale klasické XC vyjížďky jsou o dost lepší a rychlejší na ht.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.