• happymaster23

    Zdravím,

    v prvé řadě bych vás chtěl požádat o schovívavost, pokud použiju nějaký ne zrovna přesný výraz. O cyklistiku jsem se ve větším měřítku začal zajímat celkem nedávno. V současné době mám takové obyčejné kolo Author Clasic a když se mi dnes podařilo zohnout sedlovku, tak jsem se v servisu dal s odborníkem do řeči na téma silniční kolo. Na mém současném kole dosahuji rychlostí okolo 35 km/h (které jsem samozřejmě schopný udržet, ne na pár metrů). Tento člověk mi řekl, že silnička by mě zrychlila minimálně o 10 km/h a nabídl mi za velmi výhodnou cenu starší kolo „na zkoušku“, které by v případě koupě nového vzal zpět.

    Jenže jak to tak bývá, je zde několik ale. V prvé řadě si nejsem jistý, jestli by mě silniční kolo dokázalo o tolik zrychlit a ten požitek by byl o tolik lepší a to především proto, že u současného kola tlakuji na maximum, tj. 5,1 barů. Další potíž nastává v beranovi, vlastně kdyby se mě teď někdo zeptal, kam dát ruce, tak nebudu vědět. Jsem hodně zvyklý na klasická řídítka a mám celkem strach, že by mi beran „nemusel sednout“.

    Další věci jsou rize praktické (například tipuji, že na silničky se nedává autoventilek :D) nebo že do těch pedálů nenacpu svoje širší boty (chtěl bych se na tom kole normálně dopravovat, ne jenom sport) a tak celkově mám strach, že bych v něčem mohl narazit. Jízdu po silnici mám doopravdy moc rád, ale tipuji, že tam asi budou oproti tomu kolu co mám teď, nějaká omezení. A nebo ne, na silnici je naprosto ve všech ohledech lepší?

    Děkuji moc za vaše rady

    0 0
    • kcvalin  

      Od nekoho si pujc silnicku a dej si na ni vylet aspon tak 40km. To ti odpovi hodne z tvych otazek.

      Jinak se spis zamysli nad tim, ze horske kolo na silnici vzit muzes, Silnicku do terenu ne. Vzhledem k tomu, ze na horskym dosahujes 35km/h, tak bych se s tim spokojil – co bych za to ja dal, abych dosahoval stejny rychlosti na silnicce.

      0 0
    • jerryx  

      Jestli na tom Authorovi mas prumery 35km/h, tak kolo na jezdeni do prace nepotrebujes… muzes se zivit jezdenim! :)))

      Jinak ve zkratce: Silnicka jede na silnici prekvapive lip, ale je s ni problem, ze muzes jezdit temer vyhradne jen po silnici – nema tak robusni kola a plaste, aby si mohl do terenu. Nejezdi se na ni tak pohodlne (diky tem „beranum“), ale jde jen o zvyk. Starostem s tlakovanim, autoventilkama a sirokejma botama moc nerozumim.

      0 0
      • happymaster23  

        No :D, co se týká těch 35 km/h – je to pouze na rovině a taky je znát i velice mírné stoupání (pokud si tu trasu člověk naprojede na kole, tak nemá šanci poznat že, tam že tam velice mírné stoupání je). Takže pokud tuhle trasu jedu „z kopce“, jsem nad 35 km/h a pokud ji jedu do kopce, jsem nad 30 km/h, takže ten průměr těch 35 km/h to dá. Taky ale musím přiznat, že moc nejezdím delší trasy (nad 20 km), takže jestli bych touhle rychlostí ujel i něco delšího nemůžu z jistotou potvrdit, každopádně párkrát jsem jel nějakých 50 km, ale to bylo rozložené do celého dne.Další možností by bylo, že mám špatně nastavený počítač, ale na druhou stranu pokud to srovnám s rychlostmi aut ve městě, tak by to mohlo sedět :D.

        Toho Authora si nechám, takže kolo do terénu budu stále mít.

        Abych teda položil nějakou konkrétní otázku – může mě i o těch 10 km/h zrychlit?

        Co se týká těch ostatních „starostí“, jsou jen takové rize praktické – kolo jsem ručně nikdy nefoukal a moje standardní boty jsou fakt necyklistických rozměrů :D.

        0 0
        • xetron  

          čistě teoreticky by tě to zrychlit mělo, protože silničky jsou lehči, valivy odpor maji co nejnižší kvůli pláštum a jsou aerodynamičtější ( i ten posed kvuli řiditkum je nižší) Takže v důsledku zrychleni přijit musí, otázka jestli se dá určit že to bude přesně od 10km/h…nejjed­nodušší by to bylo vyzkoušet, protože jakakoliv teorie, je až na druhém místě za praxi

          0 0
        • Lukin  

          Silnička ti přidá tak 5 km/h na průměrné rychlosti. S vyšším rozdílem nepočítej.

          0 0
        • jerryx  

          Na silnicce muzes mit pedaly jaky chces – treba stejny jako na Authorovi. Bejt tebou bych se na ni vyprdnul a koupil plaste s mensim valivym odporem (hladsi) a budes jezdit taky rychleji a nemusis se bat jezdit po polnich cestach. Jinak pokud chces provozovat kolo, tak si budes muset nejakou pumpu poridit.

          0 0
        • daymaker  

          to musí být Jára Cimrmann na kole…

          0 0
    • Vrci  

      Většina věcí tu již zazněla, jen bych přidal svůj pohled na berany, který je trohu jiný. Na rozdíl od řidítek umožňují změnu úchopu. Je zde samozřejmě dolní poloha, která je aerodynamická a nejméně pohodlná, ale zádům jde ulevit. Můžeš se držet za brzdové páky, za berany před nimi nebo v podstatě jako na řidítkách – vedle představce. Pokud si koupíš silničku – author Ti přece na cesty do práce zůstane. Pedály – budeš tam mít takové jaké si tam dáš. Určitě si silničku vyzkoušej. Kellys teď nabízí testování – nevim jestli obecně nebo jen u http://www.mybike.cz/.  Další nabídku na vyzkoušení má trek, ale silničky jsou jen někde. Další možnost je u scottu.

      0 0
    • Daf  

      Co se posedu týče, tak není zas o tolik jiný než na biku. Silniční řídítka se stejně vetšinou drží za horní část a nebo brzdové/řadící páky. Dolní úchop máš jako bonus když chces jet opravsdu rychle. Co se rychlosti týče. Silnička je rychlejší. Mě to na průněru oproti horáku přidá tak 2–3 km/h. Moc se mi akorát nechce věřit že dáš průměr 35 km/h. Né že by to nešlo, ale asi to není normální cestovní rychlost. To si musíš pěkně dávat pokud vítr nefouká do zad. Abys dal průměr 35km/h tak musíš mít ve skutečnosti na tachometru skoro furt 40km/h.

      0 0
      • Pavel  

        Píše, že jezdí tak kolem tou rychlostí 20 km, což je půl hodina. To se zvládnout dá.

        Mám odzkoušeno, že cyklokroska mi oproti horáku udělá 2–3 km/h průměru a silnička dalších 2–3 km/h průměru.

         
        0 0
        • Pavel  

          překlad do češtiny :-): „Píše, že jezdí tou rychlostí tak kolem 20 km, což je půl hodina.“

          0 0
          • Daf  

            Netvrdím, že to není možný, jenže dát průměr na rovině na MTB 35km/h znamená jet to v časovkářském tempu. I na silničce takový průměr není zrovna pohodové tempo. Prostě když píše že to udrží delší dobu na 35km/h, tak průměr bude cca. 31km/h ;)

            0 0
            • Pavel  

              On píše u PRŮMĚRU 35 km/h anebo o aktuální rychlosti? Mám pocit, že spíše o dosahované rychlosti, tj že chvílemi jede až 35 km/h, než že dělá průměr na MTB 35 km/h (s takovým průměrem  by mohl pomalu jezdit svěťák). Pokud je to „jen“ ta dosahová „špičková“ rychlost, tak na silničce by to těch 10 km/h plus mohlo hodit, což odpovídá zvýšení průměru o cca 5–6 km/h (a to odpovídá mému poznatku).

               
              0 0
              • Farmer  

                On tím asi myslel, že jede těch 35kmh třeba po 2–3km rovince, ne na 20 km… Jestli jo, tak to je dost reálný, ale ikdyby jel těch 35kmh v průměru, tak je do svěťáku celkem daleko, ten je za hodinu myslim 56 ujetejch kilometrů.  A jentak pro upřesnění, Classic neni MTB ale Cross ;-)

                0 0
                • Pavel  

                  Já myslel světový pohár MTB… ;-)

                  0 0
            • Beeda  

              jj, prumer 35km/h v „beznem treninku“ a i na rovine neni realny…

              0 0
    • Obi-wan  

      Co zkusit nějaký fitness koleso.

      0 0
    • Janyca  

      Silničku jsem si pořídila loni jako druhé kolo (první Author Instinct). Jezdím pro radost, tak moje postřehy podle toho berte :-) 1) Pocit z jízdy je skutečně lepší. Pokud chceš jezdit po silnici, tak km ubíhají rychleji. 2) Tlak – na pláštích je psáno, na jaký tlak se mají foukat. Hustilka s manometrem (většinou mají koncovky na oba typy ventilků) problém tlaku hravě vyřeší. 3) Na začátku jsem řešila otázku rovná řídítka x berany – měla jsem strach, že si nezvyknu. Nakonec jsem se rozhodla pro berany, zvykla jsem si celkem snadno a při volbě úchopu je víc možností, takže ve výsledku spokojenost. 4) Pedály – podle dotazu jsou asi na nabízeném kole klipsny, ano? Vyměň pedály za jiné a je to :-) Tretry a případně obyčejné boty můžeš mít např. na pedálech Shimano PD-A530. Já je tam mám, protože jsem dřevo a občas mám radši nohy volné (např. ve městě). Nebijte mě za to :-D

      0 0
      • Pavel  

        Tak to je moc hezký stroj! Budu po něm na silnicích koukat :-)

        0 0
        • Janyca  

          Děkuji za pochvalu. Tak to můžu na sebe prásknout, že nákupy jsem spáchala sama a až montáž jsem nechala na odbornících :-)

          0 0
      • Chaingang  

        až na to nastavení řídítek fakt krasavec…

        0 0
    • Esi  

      ten průměr nekomentuju vynuluj si tachometr a potom se podívej na průměrnou rychlost, na 20 kilometrů nedáš průměr 35 na horáku ani na dráze :-) už tak 30 by bylo dost. Silnička tě zrychlí ale v žádném případě na průmer ne o 10Km/h počítal bych tak 2–4km/h. pedály neřeš dej tam stejné stejnej typ (SPD,šlehače nebo co pou jako máš na horáku ať nemusíš kupovat nové boty, pokud teda nehodláš na tom kole závodit. Najezdil jsem na silničce s nějakejma předchúdcema PD M520 cca 40 000km a úplně v pohodě a alespoň se dá v těch botách trošku chodit. :-)

      0 0
      • kubad  

        asi tak jak píšeš, na průměry na bajku přes 30km už musí být hodně dobrá kondička a natrénováno.

        zbytek taky souhlas

        0 0
        • Pebe  

          ono co si nalhávat, na průměry nad 30km/h na delší trase to platí i na silničku ;-)

          0 0
          • krokus  

            Přesně tak. Když jsem na trekovi dosahoval rychlostí okolo 27 km/h, říkal jsem si, že na silničce budu chodit hravě přes 30. A ono ne.

            0 0
          • Zerocool  

            samozřejmě podle profilu, v kopcovitějším je to problém, ale třeba trénink v AV v mírně zvlněném terénu průměr 30km/h zas takový problém není

            0 0
            • Pebe  

              nevim jestli je AV jenom překlep ZV

              ale teda já když budu svému vození se říkat trénink, tak i když jedu hodně času přes 30km/h, tak stačí odjezd z domova a příjezd domu, což hravě udělá 20km, se semaforama, brzdění a pojíždění v koloně apod. věci a nad 30km/h se nedostanu ani náhodou, a to můžu jet klidně rovinu 50km-20metrů nastoupáno.

              je teda fakt, že jsem lemra a nerad bych aby to vyznělo že se tu s někým srovnávám, prostě moje zkušenost

              0 0
          • MlokCZ  

            Ono taky třeba ve včerejší časovce na Giru někteří moc přes 30km/h průměr ani neměli (vítěz měl tedy něco kolem 38km/h, nevim už přesně, ale odstupy byly obrovské a průměr těch, co nedojeli v popředí rychle klesal). A to jsou to profíci Je ale fakt, že ta včerejší časovka byla hodně těžká.

            0 0
            • Zerocool  

              zapemněl jsi ale na detail, že se jednalo o 38km/h v podstatě na HORSKÉ časovce, a to je slušný, ne?:)

              0 0
              • MlokCZ  

                Těžká byla (a výkony samozřejmě parádní), ale horskou časovkou bych to úplně nenazýval. Horské časovky bývají většinou celé pouze do kopce a to ještě většinou do o dost horšího (ale je fakt, že zase bývají výrazně kratší). Tady se jelo i dolu a i nějaká rovina (a ne tak úplně málo, třeba 17–25km, 43–50km).

                0 0
                • MlokCZ  

                  Se mi to teď nechce hledat, ale když si vzpomenu na horskou časovku třeba na Vueltě, tak tam už i vítěz pokud mi paměť neklame měl průměry výrazně pod 30km/h (samozřejmě je to paráda na danou trať, já bych se tam plazil s průměrem tak 10).

                  0 0
                  • Paja  

                    Loni na Vuelte Leipheimer 31kmh profil je tam taky.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak jsem se podíval na tu konkrétní časovku, na kterou jsem si vzpomněl při psaní toho předchozího příspěvku a byla to konkrétně z roku 2003, kterou vyhrál Heras. Akorát jsem to nemohl chvíli najít, nečekal jsem, že už to bylo tak dávno (a začal hledat od 06). A ta byla opravdu znatelně pod 30km/h (konkrétně 26,8km).

                      0 0
    • Rolei  

      Určitě silničku zkus, ale lepší by bylo nezávazně. Nebo si aspoň zjisti co za kolo ti odborník nabízí a za kolik abys pak neplakal nad výdělkem kdybys zjistil že tě to nebaví a chtěl se ho zase zbavit. Silnička tě v průměru o 10km/h nezrychlí, ale zážitek z jízdy je o přeci jen jiný a jestli rád jezdíš po silnici asi se ti bude líbit.

      0 0
    • Daf  

      Ještě k nárustu rychlosti bike vs. silnička. Dobře trénovaný cyklista, který na biku udělá řekněne průměr 32km/h se na silničce zdale­ka nezlepší o tolik, jako biker ketrý na biku po silnici valí průměrem 23km/h. Odpor vzduchu neroste lineárně, takže zatímco netrénovaný si udělá na silničce průměr 28km/h tak ten druhý se zlepší sotva o 2km/h. Takže to jen tak pro úplnost ;)

      0 0
      • krokus  

        Vždycky jsem si myslel, že je to spíš naopak, tj. že čím lépe trénovaný cyklista, tím větší rychlostní rozdíl.

        0 0
        • Featherbed  

          Máš z části pohledu pravdu. Řekl bych, že namakaného cyklistu více „brzdí“ vyšší hmotnost kola a vyšší valivý odpor pláštů, na silničce se to ale projeví méně kvůli tomu, že bude hrát velikou roli odpor vzduchu… Kdyby rostl lineárně vzhledem k rychlosti, to by se to jezdilo :) někde jsem četl celkem trefnou poznámku k tomuhle – průměr 20 km/h udělá na rovině babka na skládačce, 25 km/h průměrnej biker, 30 km/h dost dobrej biker a když udržíš 35 km/h, můžeš bez problémů jezdit závody :) a po lopatě řečeno je mnohem větší rozdíl v tom, o kolik musíš zvýšit výkon mei 20 a 25 km/h a 25 a 30 km/h, neřkuli 30–35 :)

          0 0
          • hribik A1  

            tvoje cisla nesedia. to by ma potom mali teoreticky tetky na skladackach ™ predbiehat. miesto toho musim ja predbiehat ich… :-)))

            0 0
            • Pavel  

              „na ROVINĚ babka na skládačce“; takže buď nejezdíš na rovině anebo jsi babka na skládačce :-)

              0 0
              • Medunka  

                no jednou tady nekdo psal, ze jak nemas na silnicce prumer nad 25, je to jako by si jezdit na trikolce ;-)

                0 0
              • hribik A1  

                vcera tn-piestany, vyjazd 15:46, prichod do piestan 18:08, 47 km, spiatocna cesta pocitane od krcmy kde som zastavoval, odjazd 18:51, prijazd 20:54, 40 km podla kilometrovnika pri ceste. po odpocitani niekolkych minut na prestavky pri oboch cestach (cca 5 min. pri kazdej) by som sa tak dostal velmi tesne nad 20, to uznavam…

                po rovine inac zas tak casto nejazdim, ked hej, tak som okolo 20, a inac vacsinou pod 20, usudzujuc z vacsiny usekovych vzdialenosti a casov

                Medunka: na cestaku som, v case, ked som na nom este jazdil, mal priemer nad 25 iba raz pri ceste dlhej 40 km po rovine. inac 22–24 na cestach v dlzke 180–270 km

                0 0
              • Featherbed  

                Po rovině v českym ráji mám já průměr kolem 28 většinou. Dobře, posuňme si to všechno o 5 km/h dozadu a budeme spokojeni? :) myslel jsem to jako pro názornost, čísla jsem tipnul…

                0 0
                • Featherbed  

                  Zapomněl jsem dodat že na MTB… jestli se tý mojí 12,5 kilový m*dce tak dá říkat :)

                  0 0
                  • hribik A1  

                    no sak ja myslim na mtb…pokial sa tej mojej 20,5 kilovej hajtre da tak hovorit :-)

                    0 0
      • MlokCZ  

        Tohle je ale hrozně dvousečné. Máš pravdu pro ty velké rychlosti, kvůli tomu, že odpor vzduchu neroste lineárně.

        Jenže na druhou stranu pro malé rychlosti je odpor vzduchu skoro nebo úplně zanedbatelný a tedy tam průměr může narůstat ještě méně.

        Já myslím, že to bude pro malé rychlosti kolem 20km/h průměr nejmenší rozdíl (tam odpor vzduchu hraje roli zcela minimální). Tohle je můj případ. Na celopevňáku na trasách, kde na silničce jsem jezdil 24km/h, tak teď dám kolem 22km/h. Tedy rozdíl velmi malý. Ale je to pro kopcovitější trasu.

        Při trošku vyšších průměrech se ten rozdíl bude až do určité hranice zvyšovat a pak od určitých průměrů zase zpět snižovat.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jinak já to tedy beru z pohledu obecné trasy, tedy včetně kopců. Jen na rovině to bude vždy horší pro větší rychlost.

          0 0
          • Featherbed  

            Jasně, jen jsem to tak odhadoval a moc jsem nad tím nepřemýšlel, když bych použil rychlosti 15, 25 a 35km/h, snad by to bylo reálnější…  ale jak řikám, šlo hlavně o názornost :)

            0 0
        • Daf  

          Myslím, že pokud mluvíš o kopcovité trase, tak tam se ten rozdíl smazává. Tam rychlost silničky tolik nevynikne. zvlášť pokud máš silničku takovou jako já :) Pokud by to bylo na rovině bude rozdíl mnohem větší. Na zvlněné trase kde jsem na bikovi jezdil průměr 32, na silničce dám 35km/h a to mám silničku o 1kg těžší než bika :)

          0 0
          • lindas  

            Silničku těžší než 10 kg bych nenazýval silničkou, ale cestovním kolem ;-)

            0 0
    • happymaster23  

      Děkuji moc za vaše odpovědi,

      pročetl jsem celou diskusi a doopravdy vám musím poděkovat za cenné rady.

      V prvé řadě bych ale vyjasnil pár věcí. Co se týče rychlosti, tak mě nejlépe vystihl hekynen. Nepíšu o průměrné rychlosti, ale o rychlosti na kterou jsem schopný se dostat a pár km ji bez nějakého odvaření udržet. Průměr by šel dolů k těm třiceti. Ale mimochodem, kdosi tu psal, že průměr 35 km/h není reálný, tak si celkem myslím, že pokud bych celé léto trénoval, tak ho nakonec na 20 km na rovině při bezvětří určitě udělám.

      Další věcí je to zrychlení. Za prvé bych rád upřesnil, že ten Authos Classic není horák ale trek a tak bych ještě jednou rád zdůraznil, že foukám přesně na maximum povoleného tlaku, tj. 5,1 barů. Dále jsem si uvědomil, že už teď mám sedadlo nad úrovní řídítek a jsem tak hodně předkloněný. Takže z těchto důvodů si nejsem jistý, jestli by silniční kolo přineslo v rychlosti nějaké zlepšení.

      Nejde mi o zvedání průměrné rychlosti (ikdyž ta taky půjde pochopitelně nahoru), ale o zvedání té „maximální rychlosti“, tzn. o kolik se na tom krátkém úseku při stejné námaze zrychlím.

      Ale nejlepší asi stejně bude, když si to kolo vyzkouším. Mělo by se jednat o kolo ze starších (ale kvalitních komponent) v ceně v řádu tisíců. Problém je, že není poskládáné, tudíž pokud ho budu chtít, tak ho nejdřív bude muset poskládat.

       
      0 0
      • MlokCZ  

        Při spodním úchopu ten rozdíl „pro maximální rychlost na rovině“ bude ještě poměrně velký i proti treku, protože se bude sčítat jak zlepšení v aerodynamice (pro rychlosti nad 30 už bude znát nejen posed, ale i užší pláště, asi na treku teď nevozíš 22mm pláště), tak valivý odpor (přeci jen 10atm. je 10atm. a také asi teď nemáš úplné slicky srovnatelné s lepšími silničními plášti). A těch rozdílu tam je více, jako třeba vhodnější převody s jemný odstupňovaním (což pro rovinku je poměrně důležité, abys mohl jet opravdu optimální převod), to také něco málo udělá.

        0 0
      • hribik A1  

        na jednom crosse prilezitostne jazdim, a medzi nim a cestakom zas tak velky rozdiel neni…je mensi nez medzi hajtrou a tym crossom. rozdiel v zrychleni (napr. z krizovatky) alebo kratkodobej maximalke je vacsi

        0 0
      • Dumbíček  

        Nejsem odborník, nejsem nadupanej, nejsem mladej, mám rodinu, takže jezdím jen málo. Na silničce v pohodě průměr přez 27km/hod na 50km vyjížďce udělám, což na horáku by zdaleka nehrozilo. Rozdíl je zásadní, pláště mají drasticky menší valivý odpor, poznáš to už jen po zvuku. Váha, přesněji pár kg rozdílu své také udělá. Berany nejsou nevýhodou, naopak. Je to generacemi cyklistů vyladěný tvar řidítek, umožňující mnoho způsobů držení, takže i při několika hodinové jízdě máš možnost měnit posez.

        0 0
      • Pavel  

        Dnes jsem na cyklokrosce (stále tam mám „balony“) ujížděl bouřce (kroupy a slejvák mne dostihl asi 500 metrů před barákem; zdržely mne jedny šraňky dole, ZROVNA musel ject rychlík), držel jsem tam posl. 5 km 45 km/h (při tepovce 165–170) – když jsem viděl, co se na mne asi valí… Mít přezuto na žiletky, možná by to páďo bylo. Ale i tak jsem občas podjížděl auta:-) (ve městě, samozřejmě).

        0 0
        • Esi  

          jak daleko by jsi to ještě vydržel než by jsi zdechnul ? :-)

          0 0
        • Biker jak Pes  

          To jsi jel ale s větrem, co ? Když jsem viděl ty stromy, ležící až k zemi, byl jsem sakra rád, že se musím učit a netrénuju … :D

          0 0
        • hribik A1  

          mas mat znamosti na zeleznici…by si znamemu kamaratovi/strycovi zavolal, ze potrebujes prejst priecestie v casovom intervale od … do … a nech da v tom intervale pripadne prechadzajuce vlaky zastavit :-D menej odporucanou moznostou je pokusit sa ten vlak vykotit. to s autom skusa kdekdo a kazdu chvilu, tuto nedavno sa o to jeden pokusal aj s autobusom, ale zatial sa to skoro nikomu nepodarilo…

          0 0
      • t29  

        Authora Classic mám taky, pro srovnání avg jezdím cestu „do města“ – viz přiložený profil (vše kvalitní asfalt + odmyslet hrby mezi 4,5 a 7,1 km, kde je to placka ±2 metry). Běžný čas kolem 15 minut směrem „dolů“ a 17 minut směrem „nahoru“ – to při bezvětří a když vyjdou semafory. Přičemž k dosažení těch časů se nemusím nijak zvlášť honit – rekord mám 11 minut, to jsem pak ale nikam dál nepokračoval a musel jsem to vydýchat.

        Na Favoritce s beranama jsem na stejné trase míval časy tak o minutu rychlejší, pokud to bude lepší silnička, tak ušetříš na podobné trase možná dvě minuty.

        0 0
    • Ricci  

      Moje postrehy z jazdy na ziletke su, ze rychlostne priemery oproti mojmu MTB su cca o 3–5 km/hod vyssie,priemerka na mierne zvlnenej ceste na okruhu cca 60km ide jemne cez 30 km/hod ( malo,kedze mam 108kg/176 cm ) :-)

      Kazdopadne ked obcas sadnem na ziletku,tak ma vzdy prekvapia okamzite rychlosti na tachaci a aj pocit z rychlosti je vyrazny oproti MTB a to mam iba trapnu ziletku vaziacu cca 9,5 kg…

      0 0
    • inkognito  

      Docela se podivuji jak tady probíráte rychlost. To že někdo dokáže jet 10 minut po rovině po asfaltu 35km/h vůbec neukazuje na to jak je výkonný. Taky průměr na bajku(narozdíl od silnice) se vůbec nedá porovnávat. Já se na bajku snažím vybírat co nejtěžší terén(do 10% asfaltu na přejíždění) a jsem rád, že přijedu z 70km švihu s průměrem kolem 20km/h -často ani to ne.

      Taky jsem teď začal jezdit na silničce – po dobrém asfaltu je to opravdu skvělý pocit a km utíkají daleko rychleji.Vyjížďky se dají dělat daleko delší a průměrná rychlost je daleko větší (u mě 33 km/h na 100 km okruhu).

      Jen tak mimochodem – člověku jako jste vy bych klidně doporučil treka. Jak jsem vysledoval – jezdíte kratší cesty, spíš po silnici… Ze silničky- když je hodně zbořená cesta nebo je větší kopec (těžké převody) – je potom o dost horší pocit z jízdy.

      0 0
    • jIrI___  

      Začátečnický dotaz – existuje nějaká univerzální poučka, jak nastavit (natočit) berany a do jaké výšky na ně umístit brzdové páky?

      0 0
      • maajkee  

        Jo vidíš, ty bys mně měl vlastně poslat nějakých pár kaček co? :)

        0 0
    • Yura  

      Kdyz uz tu nekdo vyhrabal tohle stare tema. Za jak dlouho jste si po prestupu na silnicni kolo pripadali pri jizde stejne jiste, jako na kole na kterem jste jezdily doposud?

      0 0
      • maajkee  

        Já asi při třetí vyjížďce a asi při pátý už jsem si začal na silnici připadat líp jak na bajku :)

        0 0
      • Rychlej turista  

        Po opětovném přechodu z bajku na silničku už jsem dřívější jistotu nikdy nezískal zpět. Kdysi jsem býval excelentní silniční sjezdař, ale od doby, co jezdím na bajku, se to bojím pořádně naklopit. Naštěstí už mi to při stávajících kochacích vyjížďkách žíly netrhá a není mi trapně si přibrzdit :-)

        0 0
        • Payia  

          Ono to dost ovlinily i nove materialy plastu / galusek. Taky jsem kdysi ve sjezdech vubec nemel problemy, pak par let pauza a po navratu jezdim ty sjezdy stejne jak tenkrat, ale je to malo, na dnesnich gumach se da klopit vic, ale uz nejsem takovej sebevrah jako tenkrat, abych to za cenu Xkrat rozbity huby znova zkousel co si muzu dovolit.

          0 0
      • Payia  

        Kdyz je spravne nastaveny posez, tak muzu stridat silnici/mtb/cx bez problemu, na jiny typ kola si zvykam tak 5 minut – nejvetsi problem jsou jine pedaly a tretry.

        0 0
    • jolli01  

      Stačí si uvědomit,co je to průměrná rychlost a co je na chvíli maximální. Nejezdím nic moc, ale když makám na bajkovi, průměr 25 je dost, při celkové ujeté vzdálenosti cca 40 – 80 km. Když jedu s přítelkyní, klesne to na průměr 17– 19. Viz connect.garmin.com Závěr je, že asi nevíš, o čem píšeš, nebo klidně můžeš do elite.

      0 0
      • hony007  

        Závěr je, že po 3 letech mu to už možná došlo.

        0 0
        • marny_cyklista  

          jeste zadne tema tady me tak nepobavilo :-) … je dobrej, prej tricet petkou :-))) a bez „tachecu“ s hlavou plnpou dommenek :D :)

          0 0
          • bochov  

            Ja teda mam na SIGMĚ2209 AVG 23.15KM je to pruměr za sezonu najeto 3.2tkm v oblasti beskyd asi 250km je tam na bajku.

            0 0
    • mira.s2  

      Mam to napodobno,moje soucasne kolo je Superior Blackbird,jeste bych dodal,ze mam 100kg,ale tlusty nejsem,prirodni muskulatura,rocne dam dolu max 4–5kg,vcoz v zime zase naberu.Rocne najedu cca3000–4000Km,podle pocasi-99%silnice a pripadne mi,ze na tom krossovem kole se zbytecne nadru,dal jsem tam plaste 700×32c,ale o moc lepsi to neni,asi mi nesedi geometrie kola,ci co.Mam to tak,ze vetsinu kilometru najezdim do prace-22km tam,22zpet a to v sezonu tak 3×tydne,coz je pro me docela zaber.Stale vic me laka silnicka a mozna mi to budete rozmlouvat,kdyz vidim,v jakych cen.hladinach se tu pohybujege,ale muzu mit pro zacatek silnicu od kamarada-starsi kousek-ram CrMo,na Shimano 105,cena cca 3tis a kamarad rikal,ze jen ten ram ho stal4tis.Mozna to je divny,ale jezdim v hadrech z Lidlu v nolrmalnich botech,helma i dres taky by Lidl :-) a bez vetsich problemu.Je mi 36,jsem kurak,ale za sezonu mam docela dobrou fyzicku,nez mi v zime spadne dolu.Jiste nejsem jediny..Po silnicce touzim a jak se znam,kdyz se pro neco nadchnu,tak mi to nevymluvi ani manzelka :-) Tak prosim o radu,hlavne ohledne kola a prosim predem,nedavejte mi rady typu-jsi tezky,bo moje ego by to tezce neslo a ja bych s nim pak nevydrzel.Dekuji predem a omluvte chyby,pisu z mobilu.

      0 0
      • bernie  

        V květnu loňského roku jsem měl 120kg a už jsem musel začít něco dělat, tak jsem sedl na MTB /aby mě to uneslo, ale po čtyřech měsících cca jen 400km neneslo moc ovoce, tak jsem zvolil jistotu denní vyjížďky – do práce 21 tam a 21 zpět a kolegovi, co založil toto vlákno dokážu chápat, co to je za hoknu ušlapat příjezd do dědiny na radar s hodnotou 33 na MTB. Na hranici 100kg jsem přesedl na silnici /na konci září/ a dnes na jejím tachometru mám něco málo přes 4200km. Tam to padá úplně jinak a průměr /ano opravdu průměr/ mám 29 /váha 86kg/ Takže silnici můžu jen doporučit a nelekat se při prvním sednutí, že to kolo je nějaký vratký – přechod na 420mm berany z 600mm hrazdy je fakt krutej :)

        0 0
        • Janes  

          Díky za Tvůj post, beru si Tě za vzor. Dostal jsem se přes zimu taky na 120kg…Kol mám naštestí dost a jako cíl svezení na bývalé závodní silničce od Bareše(ne ta v profilu, ta snese i 115kg), na kterou si chci sednout až budu docent.

          0 0
        • mira.s2  

          Klobouk dolu,uz se tesim,az nejakou tu silnicu koupim,cestovani do prace je super,spoji se prijemne s uzitecnym a ja tam mam docela kopecky a kdyz jedu prumer 23,tak dobre a nesmi foukat protivitr.Najezdit jen tak 3tis.km bych se asi nedokopal.

          0 0
          • bochov  

            Jak tě zo chytne tak se dokopávat nebudeš muset ono tě to dokope samo.

            0 0
    • Radez  

      Nechci kvůli tomu zakládat nový vlákno, tak to hodím sem.

      Třeba se najde nějaká dobrá duše, která poradí :-).

      Po letech ortodoxního ježdění na horáku jsem se rozhodl pořídit silniční kolo.

      V podstatě už vím co pořídím.

      Ale mám dost strach z jedné věci a tou je šířka řidítek.

      Pokud je tu někdo kdo přecházel z horáka na silničku nevadí vám ta malá šířka řidítek? (samozřejmě znám ten důvod, proč jsou na horáku širší, ale na to se neptám) Pořídili jste si větší než je „standard“? Nebo jak ste to řešili. Na kole, který odpovídá mým rozměrům jsou 42cm a to mi přijde děsivě málo :-). Popravdě na silničce jsem v podstatě nidky nejezdil. Dobře, párkrát dřív jsem na tom jel, ale i tak jsem strašně zvyklej na široký řidítka.

      Každopádně ta úzkost řidítek mě děsí.

      Nechci to na žádný závody, ale na pohodový ježdění. A ani mě nezajímá, že Štybar byl v tunelu, kde zjistili, že jel rychlejš s ještě užšíma řidítkama :-).

      Chtěl bych prostě ty delší vzdálenosti (100 – 200km) jet na pohodu a aby to bylo příjemný.

      Na horáku jsem jel několikrát přes 200 i přes 300km (s úzkejma pláštěma teda) a přijde mi, že jsem byl fakt rád, že jsem ty široký řidítka měl, že jsem dokázal dost odpočívat, nebo jak bych to řekl :). A jo, vím, že tam je jinej posez apod..

      0 0
      • Smazaný účet  

        Mám 44 cm berany a přechod z 700 mm rovných je nezvyk vždy jen pár km.

        200 km, pokud nebudeš mít dvojitou omotávku a širší pláště imho na našich silnicích moc pohodlný nebude…

        0 0
        • Radez  

          Budu asi muset poškemrat u Canyona, aby mi tam hodili aspoň ty 44 i když jsou to jen dva cenťáky, asi za ně budu rád.

          0 0
      • Melvin  

        Podle me mas zbytecne obavy. Bych naopak rekl, ze silnicni riditka jsou lepsi, protoze mas vic moznosti uchopu. Jinak sirka riditek by se mela vybirat podle sirky ramen jestli se nepletu.

        0 0
        • Radez  

          Jo, já vím, že podle ramen.

          Podle toho konfiguráku, co má Canyon na svejch stránkách mi vypadlo kolo, který má řidítka 42, pak ještě o číslo větší kolo má 42 a ty další velikosti už mají 44 a to je max.

          Prostě takhle to asi někdo spočítal že to je ergonomický, každopádně bych určitě snesl i širší :-)

          0 0
          • Melvin  

            Ono kdyz se drzis treba za spodni uchop nebo mas ruce na pakach tak je to daleko prirozenejsi uchop, mas jinak vytocene zapesti nez u klasickeho uchopu na bikovych riditkach. Imho proto je sirka riditek u silnice stejna jako sirka ramen. Mozna by sis mel pujcit nekde testovacku na den a uvidis.

            0 0
            • Radez  

              Snahu pučit si testovací kolo (Spešla) jsem měl a ta prodejna to dělá, ale nakonec mi ho nepučili, když jsem řekl, že jsem na silničním kole nejezdil :-).

              Složení zálohy by byla samozřejmost, ale po rozhovoru s prodavačem (snad i s majitelem) jsem vydedukoval, že mám odejít :-).

              K tomu vytočenýmu zápěstí máš pravdu, když jedu na horáku ty delší šichty, tak bez rohů si to neumím představit, jak bych to držel jen klasicky.

              0 0
              • tromboonen  

                Nenech se pod vlivem MTB nutit do sirsich, vpodstate by to melo byt tak, ze si berany nasadis na ramena a sotva se do nic vlezes, respektive ruce by se pri uchopu za paky mely jen minimalne rozsirovat od ramen, radsi ne, sirka rodel se vetsinou udava stred-stred, pricemz spodni cast oblouku byva jeste o neco sirsi..

                Prilis siroke znamena, ze ses roztazenej jako zaba na prameni, prodluzuje to delku posedu a je to zbytecne, na silnici tu paku na ovladani nepotrebujes, naopak se snazis byt co nejzabalenejsi a lokty mit u sebe, extremisti si dokonce schvalne davaj uzsi riditka protoze je to vic aero, ale to nas hobiky nezajima..

                Jde jen o zvyk, na spravnou sirku si zvyknes a uvidis, ze ty cm navic nechybi, na tu vetsi sirku si zvyknes taky, ale je to zbytecne a bude Ti to kazit posed a jizdu..

                0 0
                • Radez  

                  Jo já vím, že závoďáci mají užší. To i na mtb. Takový ambice nemám. Chci jezdit na pohodu, ne drtit furt průměry apod. :-).

                  Každopádně díky za rady.

                  0 0
      • Singlespeed  

        Na silniční kolo si můžeš dát úplně stejná řídítka jako na horáka, takže nevidím žádný problém.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Já jsem si zvykl hned a v konečném důsledku jsem si polepšil. Rodla jsou akorát na šířku ramen a pohodlně se drží. Z obyč. řídítek jsem po čase vždy dostal brnění/mravenčení do ruk. S berany mám nejvíc 210 km švih a ruce byly v pohodě :) Akorát mám teda gelovou omotávku, která je příjemná na úchop, takže to taky něco asi udělá.

        0 0
      • Radez  

        Když mi tu už radíte, mohli byste mi poradit i pedály, který třeba vozíte v případě teda, že tam máte mtb pedály?

        Na horáku mám M520, taková ta nezničitelná klasika, ale na tu silnici bych mohl dát nějaký klidně míň odolný proti nárazu do kamene, kořene :-) i lehčí.

        Nechci mít druhý pedály a druhý boty, proto chci mít na obou pedály na mtb boty.

        0 0
        • Spící kníže :-)  

          Pokud nechceš měnit tretry daji se dát na silnic i mtb pedály. Otázka je že to není uplně ten správný záběr. Ale jezdit se na tom dá. Silniční pedál je větší plocha, a zkrátka je to na silnic lepší.

          0 0
          • Radez  

            Vím, že se tam dají dát, proto se na to ptám :-)

            0 0
            • rasto  

              chvalene jsou pd-a520.

              na zimaku vozim starsi obdobu, taky jednostranne. nemam s tim problem, nastup je rychly.

              na rakete vozim looky keo, to je uplne jina trida. samozrejme, tam uz mam silnicni tretry.

              0 0
            • tromboonen  

              Ja taky vozim MTB, oboustranne, s top MTB tretrama s velmi pevnou podrazkou to jde, s turistickyma papucema to nejde, takze jestli mas dobre tretry, zustan zatim u SPD, treba kup ty jednostranne s vetsi kleci (ale nacvakavani bude slozitejsi)… a na silnicni upgradnes casem..

              0 0
          • ememem1  

            by som povedal ze pri slusne tvrdej podrazke (co su viac menej vsetky neturisticke tretry) je to jedno. jedine co sa da namietat je vacsia stranova vola co je ale otazka ci je chyba, mne to naopak docela vyhovuje lebo mi tolko netrpia kolena.

            teda dodavam ze na silnicke mam a520 kde je ta vola mensia jak u mtb pedalov ale na rozdiel od pravovernych cestnych tam este stael je.

            0 0
            • tromboonen  

              +1 me ta vule taky vyhovuje, u silnicnich pedalu sice nejaka taky je podle toho jake kufry se pouziji, ale je to celkove pevnejsi a musi to byt velmi presne nastaveno (kdyz ma napriklad nekdo rozdily mezi nohama, do strany nebo sikmo, resi se to klinkama a ja nevim cim, docela veda a kdyz to nemas uplne spravne, boli kolena)..

              0 0
              • ememem1  

                ja to spravene mam (bg fit) a aj tak mi ta obcasna by som povedal mimovolna zmena polohy vyhovuje, ked som sedel na testovacej silnicke s pravymi cestnymi pedalmi tak ma po pol hodine islo drbnut. ale je fakt ze som rekereacny cyklista, zavodnik to mozno vidi inak.

                0 0
                • jecnak  

                  Posuv kufru do boku a nebo posuv paty do boku resi ci resily ruzne silnicni pedaly. Co vidim jako problem klasickych spd, je vule mezi kufrem a pedalem a ve vetsine pripadu i vaklani boty vne a dovnitr ve smeru jizdy. To je prave pro kolena dost problem. Co se tyce BG sklonu podrazky, tak nekomu vyhovuje, nekomu ne. To ze se Spesl snazi tlacit ji vsem, je jen pokrouceny vyzkum marketingem.

                  Za me po vyzkouseni nekolika ruznych druhu silnicnich systemu jsem skoncil u Speedplay, ktere maji nizky q-faktor a jsou vsestranne plynule nastavitelne a zaroven oboustranne.

                  0 0
                  • ememem1  

                    co mam tie a520 + spesl mtb tretry tak sa to takmer ani nepohne (ak teda neni kufor uz ohoblovany) ale ak chcem tak minimalna zmena „na uvolnenie“ je mozna. ale jak hovorim, to moje smrdlanie neni zavodenie.

                    0 0
                • Reggie  

                  další výhoda MTB treter je ta, že se v nich dá i chodit, což pokud nejezdíš stylem nástup a výstup před barákem, je taky výhoda.

                  0 0
                  • ememem1  

                    tak ale na silnicke snad nechodis ci?

                    0 0
                    • Reggie  

                      do hospody na záchod, pro alko,nealko,… i když ty kufry mívají gumové špuntíky tak na dlažbě, někdy i mokré to není nic moc.

                      0 0
                    • Singlespeed  

                      V tretrách jsem zdolal několik vrcholů v Alpách a Pyrenejích tak, že jsem vyjel do sedla na silničce a vylezl bez přezouvání na nejbližší štít :-).

                      0 0
        • Hanyz1  

          Shimano M520 vozí na silničce řada lidí, co přešla z MTB, nebude to žádná rarita. Já je tam mám taky a rozpočet říká, že tuhle sezonu tam ještě zůstanou :D (problém není cena silničních pedálů, ale bot, které jsem si vybral :-) )

          0 0
      • JSt  

        kdyz jedu na mtb po silnici chytam rodla na uzko u forbecu. takze za me asi tolik k sirce riditek. ;-)

        0 0
      • Radez  

        Ještě sím o radu. Asi je to v silniční terminologii běžná věc, ale zatím se v silniční terminologii neorientuju :-).

        Dotaz zní. Budu pořizovat Canyona. Kola tam jsou Mavic Aksium One a pláště Continental Grand Prix 4000s II.

        Jakej je tam rozměr duše?

        Chtěl bych hnedka vzít záložní duši, ale nevím jakej to má mít rozměr.

        0 0
        • tromboonen  

          700 x neco

          nebo se koukni do menu, to je vetsinou vlevo, a tam je napsano „silnicni“

          0 0
          • Radez  

            Tak sem na plášť čuměl na Forbajksu dnes a tam bylo napsaný že má 25 mm. Když jsem to hledal na netu, tak předpokládám, že se to taky udává v rozsanu (jako někdy 1,3–1,5 palcovej rozsah duší na mtb) když na duši je 700×18–25C

            0 0
      • Radez  

        Tak jsem ze silničky pozitivně překvapenej. Je to něco jinýho jet 200 kilasů na silničce, jak na horáku :-). Člověk pak neni tak zdecimovanej.

        Ovšem při blbnutí na semaforech, jsem byl značně šokovám a potřeboval bych radu. Zvlášť těch, co tu psali, že používají mtb pedály. Problém je totiž to, že když vytočím (řiditka) kolo do boku a mám v příhodné pozici nohu, tak mi bota naráží do předního kola. Samozřejmě během jízdy třeba na těch dvou kilech jsem takovej rejd zažil jen, když sem cosi pomalu objížděl na jednom náměstí, ale nemyslím, že to je běžný, aby bylo možný se kolem dotýkat boty.

        Vám se to nikomu neděje?

        Přestože jsem nechtěl moc posouvat kufry, páč tak jak to mám z mtb mi to perfektně vyhovuje, tak jsem se jal je posunout víc ke špičce. Po tom, co jsem vzal botku do ruky jsem vlasně zjistil, že už ten kufr nemám kam posouvat. Čili už mě napadají jen jiný body, kde pude kufr posunovat víc. Silniční boty ani pedály nechci.

        Řešil to tu někdo?

        0 0
        • tromboonen  

          Rika se tomu toe overlap a u mensiho ramu a vetsich chodidel je to skoro pravidlo… na silnici si toho vsimnu jen v podobnych situacich jako Ty, a tam proste prestanu slapat atd.. na CX me to prekvapilo trochu vic, mel jsem fobii, ze se pri nejakem balancovani ve vyjezdu zaseknu s nohou za vytocenym prednim kolem, ale jeste se mi nic podobneho nestalo.. proste to ignoruj..

          Kufry (taky jezdim MTB na silnici, na silnicnich by sis do toho kola strejchal stejne) rozhodne kvuli tomu neposunuj, naopak zkus si s nmi pohrat jestli je mas spravne, viz. http://www.bikefit.com/…d-bikes.aspx .. na horaku jsem to tam dal od oka a neresil, na silnicce pak laboroval a i posun o 5 mm je znat..

          0 0
          • Radez  

            No byl jsem z toho tak zmatenej, že sem šel kouknout na horáka a tam mám místa hodně (kola 26), takže jsem to nikdy nezažil, proto jsem byl taky překvapenej, že se tohle děje.

            Na tohle nastavení, co mám, jsem už hodně zvyklej a vyhovuje mi. Jezdím s tím už spustu let, tak to nechci měnit.

            Jen, že jsem právě celou dobu, co sem včera jel jsem nad tím přemejšlel, že jediná léčba je posunout kufr víc ke špičce a uvažoval jsem, jak mi to bude vyhovovat. Nakonec jsem zjistil, že to ani posunout nedokážu.

            0 0
            • tromboonen  

              O kolik bys ten kufr musel posunot? 2–3cm? 5mm uz ti posere styl, kterym slapes.. schvalne si to zkontroluj.. kazdej pulcentimetr na vysce sedla a predozadnim posunuti sedla i na kufrech ovlivni to ktere svaly zapojis.. ze ti obcas (pri neobvyklych aktivitach) strejchne spicka o predni je vedlejsi..

              0 0
            • mr.nikdo  

              Na ramu mam dokonce nalepku, ktera na toto varuje :-D

              0 0
        • nooski  

          Je to normální. Neřešit a jezdit.

          0 0
        • Smazaný účet  

          To se mi taky občas stává když jedu do konce a ještě do zatáčky, občas škrtnu o přední kolo botou. Ale zatím pohodě a nehoda na silnčice nebyla, kromě pádu kdy mi nevycvakl nášlap.

          0 0
    • Spící kníže :-)  

      Když budeš na silnici jezdit průměr 45 nic si nekupuj oni ti je v týmu koupí. Stačí si vybrat. Ale je potřeba tak zaject aspoň 160km dlouhý usek. Sem tam kopeček teda. :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.