Přechod na rám 60 při výšce 184

91 nepřečtených
  • Rocykl

    Ahoj, jsem takový rekreační cyklista, jezdím asi 2× týdne trasu do 50 km. Doporučili by jste mi přechod při mé výšce 184 cm na rám velikosti 60? výšku rozkroku mám myslím 85 cm (pokud dobře pamatuju). Momentálně mám starší rám velikosti 58 viz fotka. Je to něco na způsob favoritu. Řidítka mám docela dost vysoko když to porovnám s moderními rámy a můj problém je takový, že když dám ruce na dolní část veranů, jsem hodně shrbený a mám problém sledovat cestu před sebou. Musím dost ohnout za krkem a z toho mě za krkem i bolí. Takže prakticky nakonec jedu skoro celou trasu tak, že mám ruce na horní rovné části řidítek. Protože mám tyto problémy se zády napadlo mě že bych přešel na rám velikosti 60, konkrétně můžu mít rám Leader fox runner. Není to nic moc, ale jsem zatím v začátcích a čas prověří, jestli to bude tak vážný na velký investice. Tím bych dosáhl toho, že bych měl řidítka výš, než kdybych šel do nového rámu velikosti 58 i se šikmým přestavcem a neměl bych problémy se zády. Když jsem měřil tenhle konkrétní rám a porovnával s mým rámem, tak nový rám by měl o 2cm výš pod sedlem a délka spojující trubku sedla a trubku řidítek by byla o 13 mm delší. Nový rám by mě moc nestál, takže by mi ani nevadilo moc riskovat, jen bych tam asi dal karbonovou vidlici.

    Co si o tom myslíte, vzhledem k mý výšce a zádům, doporučili by jste mi změnu velikosti nebo ne?

    0 0
    • felix.org  

      Já bych spíš zkusil kompaktní řidítka. 60 rám bude podle mě na tvou výšku moc.

      0 0
    • jecnak  

      Vyssi ram bude nejspis i delsi, takze to nic neresi. Co bych zkusil nejdriv jsou kompaktni riditka, jenze ty zas nesezenes v prumeru 52,4 nebo 26 pro tvuj predstavec. Takze asi nakonec nejlepsi obejit par sbernych dvou a poohlednout se po riditkach s melcim obloukem z Favorita. Tam si akorat pohlidej, aby nemely moc velky reach, abys pohodlne dosahnul na paky.

      0 0
    • Rocykl  

      Tak i tak se poohlížím po nějakém rámu, může to být klidně i jeté, takže kompaktní řidítka bych do nového rámu dal, nebo případně je koupil od někoho i s rámem. Snad by to trochu pomohlo. Co jsem ale obcházel obchody, tak většina silniček měli představec hned nad rámem, některý měli podložky, ale i tak jsou řidítka podle toho mojeho hodně nízko. Mám právě obavy z toho, aby to na novém rámu nebylo ještě horší s těmi zády.

      Co se týče délky rámu, myslíte že i těch 13mm co jsem naměřil u toho foxe udělá hodně?

      0 0
      • felix.org  

        Finanční úřad v HK teď prodává levně silničky i rámy :-)

        0 0
        • Rocykl  

          To myslíš vážně? :-)

          0 0
          • felix.org  

            jo :-)

            0 0
            • Rocykl  

              Taky jsem to už našel. Author má ale velikosti udávané trošku jinak že?

              0 0
              • metelesku  

                kdopak v hradci nemel na zaplaceni dani?

                0 0
    • Rocykl  

      Není tu náhodou někdo ze Zlína, kdo má velikost 60 ?? Zajímalo by mě, jestli je ten rozdíl mezi 58 a 60 razantní. V obchodě to přeci moc vyzkoušet nejde. Kde jsem byl, tak tam měli 60 tku bez šlapek

      0 0
    • alinceb  

      Než začneš řešit rám, tak zkus nějak mělčí oblouky. Na F1ce mám oblouky od Cinelli a to jsou razantně mělčí než ty tvoje. Podobné parametry má více klasických oblouků.

      Ještě mě napadá otázka, proč vlastně potřebuješ spodní úchop? Navíc ještě, když tě bolí záda… Sám spodní úchop držím tak 3–5% jízdního času. Obvykle když jedu za někým v háku a potřebuju se snížit a nebo když fouká protivítr. Jinak ale většinu turistických km jezdím v horním úchopu (za páky, za rovné nebo v bočním oblouku). Zkus si natočit páky tak, abys měl přechod z řidítek na páky v rovině a držet se víc za páky – třeba zjistíš, že ani spodní úchop nepotřebuješ…;)

      EDIT: Taky mi přijde, že máš oblouky natočený zbytečně dolů – zkus je pootočit trochu nahoru…

      0 0
      • Rocykl  

        řidítka zkusím potočit. Spodní úchop používám hlavně, když jedu do kopce a taky z kopce. Moc rovin tady nemáme, takže hlavně do kopce valím na spodní, ale jinak co nejvíc se držím nahoře.

        Rám řeším jen z toho důvodu, že tady ten favoriťácký není zrovna moc dobrý a na moji váhu 90 kg je dost nestabilní a někdy až moc pružný. Přece jen ten rám včetně vidlice je z hodně úzkých trubek. Další důvod je, že ani není pěkný a mám možnost vzít levně ten leader fox runner, ale velikost 60. Když jedu na tom favoritovi velikosti 58 mám pocit, že bych 2 cm do výšky a 1,3 cm délky zvládnul.

        0 0
        • alinceb  

          Pořád nechápu, proč potřebuješ spodní úchop do kopce, když tě bolí za krkem…do kopce to právě není vůbec potřeba. Jinak rozumím té výměně obyčejného favorita za jiný. Kdybys chtěl alternativu, tak něco najdeš tady

          Já bych si ale nejdřív zkusil pohrát s posedem, jestli není pes zakopaný jinde…

          0 0
          • Rocykl  

            Do kopce se mi tak šlape mnohem líp, Proč? nevím, Ale líp se zapírám a vyšlapu tak v sedě mnohem víc než když se držím nahoře.

            Na ten rám jsem se díval, máš s tím nějaké zkušenosti? Podle ceny je to asi ocel že. Jen tu vidlici jsem tam nikde nenašel.

            0 0
            • alinceb  

              Na tom rámu jsem nedávno stavěl kolo pro kamaráda. V 57ce má cca. 2,15 kg a přišel mi celkem krátký. Je to ocel, dle mého názoru chomutovské L-roll trubky. Zpracování bylo celkem dobré…;)

              0 0
    • winter78  

      Treba vyskúšať. Ja som jazdil na 56 ráme (výška cca 183–184cm a dåžka nôh 89cm ) a rám 56 mi bol veľmi malý, sedlovku som mal vysunutú až po minimálne zasunutie a to značilo veľmi nevhodnú veľkosť rámu. Teraz jazdím na oveľa väčšom ráme a som maximálne spokojný, žiadne bolesti krku, chrbta, nôh alebo kolien. Proste ideál.

      Treba vyskúšať, tabuľky sú na prd. Ale ty máš zasa kratšie nohy než ja (85cm), takže 60cm rám by už bol na hrane (aby si pri obkročení bicykla nesedel na hornej rámovej trubke).

      výšku rozkroku mám myslím 85 cm (pokud dobře pamatuju)

      • tak toto si poriadne zmeraj, než sa rozhodneš meniť rám. Ja som tentoúdaj na prvý krát tiež odflákol a mal som potom dosť veľké problémy,rám mi bol veľmi malý, posed krátky a zhrbený…katas­trofa :-((.
      0 0
      • alinceb  

        Imho víc záleží na vzdálenosti střed šlapání – vrch sedla. Jen samotná délka nohou výšku rámu neurčuje. Záleží i na velikosti chodidel, poloze kufrů a nebo poloze chodidel na pedálech při šlapání…

        0 0
      • Rocykl  

        Winter78: a teď jezdíš na rámu jaké velikosti? Měřil jsem výšku horní trubky na favoritu a to je 80,5 cm. Taky jsem přeměřoval rozměry rámu dle tabulky od Leader fox Runner a musím říct že u runnera 58 trubka sedla, horní trubka a spojovací dolní trubka vychází stejných rozměrů, přední vidlice celkem taky, jen zadek je u favorita delší. Myslím že 2 cm na výšu a 1,3 cm an délku navíc by se ještě asi dalo. Je ale fakt, že jsem dneska stál v obchodě na Feltu velikosti 60, ten měl horní trubku dost do oblouku směrem dovrchu. To mi bylo v rozkroku tak tak, ale ten Runner má horní trubku rovnou. Chtělo by to zkusit, jen neznám nikoho, kdo by ho měl.

        Alinceb: ten rám je za hodně zajímavou cenu, hodně. Asi bych ale investoval trochu víc do nějakýho hliníku, i když na hliníku je to drncačka co.

        0 0
        • alinceb  

          Já ti ani nevím – na hliníkové silničce jsem myslím nikdy ani nejel…:) Teda kecám – jel, na kolegově Authoru pár metrů po parkovišti. Ale ten měl zadní stavbu karbonovou…:)

          0 0
          • Rocykl  

            Víš jak to je, za málo peněz málo muziky. Na silničce zatím jezdím jednu sezonu, zatím mě to chytá víc a víc, ale do pořádnýho kola zainvestuju až to bude dlouhodoběji vážný. Mám kámoše, co si koupil do lesa kolo za 80 tis, ale po 3 měsících už jen leží v garáži… Tak nechtěl bych dopadnout podobně

            0 0
        • winter78  

          Máš podobný problém ako som mal ja na tom 56cm ráme → sedlo som mal veľmi vysoko vysunuté a tým pádom som mal riadítka veľmi nízko. Keď som sa držal za brzdové páky, tak som bol v takom predklone, v akom som sa na 60cm ráme držal za spodok baranov. No a keď som sa na tom 56cm ráme chytil za spodok baranov, tak to už bolo nemožné tak jazdiť.

          Ale ty máš sedlo (na tej fotke) v dobrej výške, ale barany máš hodne spadnuté, takže spodný úchop už máš vo veľkom predklone a to ti nevyhovuje.

          Pre mňa je najdôležitejšie to, aby riadítka neboli príliš nízko oproti sedlu (však popozeraj cesťáky aj tu na BF, nájdeš tam toho kopec). Nie som žiadny pretekár, nepotrebujem mať čo najmenší a tým pádom čo najľahší rám, práve naopak, chcem sa pri jazdení cítiť fajn a momentálne mám rámy s ktorými som nadmieru spokojný, ale sú väčšie než mi predpisujú „múdre“ tabuľky ;-). Jediný zásah bol ten, že som menil 120mm predstavec za 100mm.

          0 0
          • Rocykl  

            Takže máš rám 60. Berany jsem včera narovnal, co s etýče držení za brzdy, bylo to maličko lepší, vyšší a víc ve předu, ale za spodek se nedalo držet, nedosáhnul jsme na brzdy :-) Je to velký oblouk a taky mi už bránila horní trubka abych to podchytl. Takže i řidítka jsou hodně špatný.

            Přemýšlím pořád nad tou 60tkou + kratší ředstavec, horní trubku těsně pod rozkrokem asi neřešit co.

            0 0
            • kubad  

              a co od toho cekas? zjisti si o kolik je vyssi hlava na 60cm ramu proti tomu co mas, o tolik se ti zvednou riditka, to podle me tvuj problem nevyresi. mnohem levnejsi jsou nove riditka

              0 0
          • Rocykl  

            Taky mám obavy, že když koupím modernější 58, tak bude mít řidítka podstatně níž než ten můj favorit. Co jsem se díval na silničky, tak včechny měli představec hnad nad rámem, případně pár podložek, ale o proti té mojí výšce to bude podstatně níž, takže bych byl zase shrbený dolů.

            0 0
          • Rocykl  

            winter, nechceš mi sem hodit tvůj majl? měl bych na tebe pár dotazů .. :-)

            0 0
    • metelesku  

      na geo ses dival u toho LF? co jsem zkoumal jiny kousek, tak levny kola jsou abnormalne kratky, ale mezi tema kratkyma kolama ten LF patri k tem jeste kratsim.

      edit: jo vidim… 13mm neni zrovna zadny zazrak.

      0 0
      • Rocykl  

        Metelesku, právě že jen 13 mm, proto to řeším, že bych do toho i šel. Je to levný rám ale s favoritem se myslím ani nedá srovnat :-)

        0 0
      • Rocykl  

        Metelesku, s kterým kolem bych tak mohl toho LF porovnat co se týče geometrie? Zajímalo by mě o kolik je kratší v porovnání s nějakou klasikou.

        0 0
        • metelesku  

          u LF jsem silnicky nezkoumal ani nikde jinde. teda vlastne u dvou jen tak namatkou, kdyz tu radila zlatka, abych se koukl, ze ty jeji zazraky jsou fakt snad uplne z tech nejkratsich.

          horni ramovku u vetsiho neres. proste budes seskakovat na stranu a veset se na horni pod kolenem. sedlo zarazis dolu. dulezity je aby nemel vetsi ram jiny uhel sedlovky. a 13mm je malo.

          0 0
    • Rocykl  

      Tak jsem narovnal řidítka a najel 20 km. Když se držím za brzdy z vrchu, je to trochu lepší, protože se držím trochu výš a víc vepředu. Problém při mém tvaru beranů je, že nejde jet vůbec se spodním úchopem a hlavně z něho nedošáhnu na vrzdy, protože v tom místě je trubka jakoby nasvislo.

      0 0
      • alinceb  

        Řešení jsou řidítka s mělčím obloukem, ale to už sem psal výše stejně jako kubad a další…

        0 0
    • alinceb  

      Co vzít celé kolo v 60ce, vyzkoušet a když ti nebude, tak ho poslat dál? Když jen vyměníš rám, tak tě čeká spousta dalších investic (vidlice 1500, hlava 400, sedlovka 300, brzdy 600, představec 300) a s nejistým výsledkem…

      0 0
      • Rocykl  

        Díval jsem se i na ojetiny a nevidím v tom moc smysl, kupovat další kolo na starým rámu. Nejsem si jistý, že bych to pak za tu cenu vůbec prodal.

        Takže jsem udělal krok, který případně zpeněžím bez problémů. Koupil jsem nový hliníkový rám Leader fox runner vel 60 – 1.900,– Kč a novou hliníkovou vidlici LF 900,– Kč.

        Rám mi včera přišel a po přeměření jsme spokojený. Vrchní štangle končí skoro 3 cm pod koncem sedlové trubky. Z toho vyplývá, že štangle je stejně vysoko jako na mojem starým favoritu ( tam byla štangle až po vrch sedlové trubky) a délka rámu je jak jsem už psal o 13 mm delší. Takže už teď vím, že budu spokojený. Takže investice 2.800,–Kč. Do LF jsem i volal, mají už jen nějaký kusy pouze tady od této velikosti, je to údajně výprodej, protože v září uvádí novou řadu. Myslím, že za tyto peníze bych koupil sotva nějaký dobrý ojetý hliník.

        Dál jsem koupil Hlavové složení a zbytek mě čeká.

        Protože na favoritovi je vše předělané , většinu věcí použiju na nový rám: Kola Remerx stormy, Brzdy shimano taky pasují (krom délky šroubu zadní brzdy) přehazovačku přední a zadní shimano, brzdové páky shimano na řidítka.

        Musím koupit:

        Řidítka. Nevím jestli 420 nebo 440. Staré mám 440 a ty 420 jsem nikdy nezkoušel. Ale většina lidí ci jsem se ptal má 420. Má to nějaký výhody??? Co by jste doporučili ??

        Představec

        Ježka

        Sedlovku

        řetaz – zjistil jsem, že asi v prostřed délky je jeden článek naprasklý

        Řeším problémy:

        Nemůžu sundat kliky – v obchodě kde budu kupovat ty komponenty se zkusím zeptat jestli mi nepůjčí ten šroub na sundávání, protože co jsem se ptal, nikdo nemá

        ŠROUB na upevnění zadní brzdy. Ten můj je krátký, protože favorit tam měl na ukotvení jen takový plech. Teď je tam asi centimetr dlouhá díra a ten centimentr mi chybí. Nevíte jestli tyto šrouby prodávají v obchodech?

        ŘAZENÍ – doteď jsem měl řazení na rámu klasický favotrit. Protože mám dobrý brzdový páky na řidítka, nechci je taky měnit a protože jsme si zvykl na řazení na rámu, klidně bych v tom pokračoval. ale jak to vyřešit na tento oválný tlustý rám ??? Máte nějaký tipy ??

        0 0
        • Vilém  

          Rekl bych, ze brzdy taky nebudou sedet, ty puvodni budou vysoke. Razeni vyresis tezko.

          Ted uz houby, ale fakt bych rekl, ze koupe starsiho komplet kola vhodnych rozmeru, by byla lepsi a levnejsi cesta.

          0 0
          • alinceb  

            +1

            0 0
          • Rocykl  

            Brzdy sedí, měl jsem to už na rámu. Co se týče tý ceny, tak že dám o nějaký tisíc víc, než za kolo se starýma komponentama a hodně starým rámem, co tu odkazoval alinceb, mi vůbec nevadí. Nějaký komponenty budou nový, rám je nový. Když koupím ojetý, stejně se najde věcí co je potřeba vyměnit, takže já osobně jsem spokojený.

            Ale kdybych chtěl kupovat všechny komponenty v kosmické kvalitě, jak vy určitě všichni kupujete, souhlasím, že by to vyšlo na vyšší peníz než ojetý.

            Já jsem ale turista co týdně najede nanejvýš 100 km, ale spíš míň a komponenty normální kvality mi stačí.

            0 0
        • alinceb  

          Na tenhle rám řazení na spodní trubku nenamontuješ. Máš 4 možnosti:

          • nejlevnější – něco doma zbastlíš, bude to hnusné a ergonomiena nic
          • levnější – nahodíš rovná řidítka, řazení z MTB a brzdovépáky na kantíky
          • dražší – seženeš časovkářské řadící páčky nebo aspoňúchyty na ně na konce řidítek (možná bych o něčem věděl)
          • nejdražší – koupíš dualy

          Obecně si udělal strašnou blbost a vyhodil peníze oknem. Když si posčítáš, kolik do toho kola teď budeš muset nasypat, aby bylo aspoň jezditelné (nemluvě o nějaké kloudné funkčnosti) a za kolik by se dala koupit solidně poskládaná jetá silnice, tak nám dáš za pravdu…

          Ale kdo chce kam…;)

          0 0
          • Rocykl  

            časovkářské? za kolik? ani nevím jak se to přesně používá.

            Spíš mi poraďte ohledně řidítek místo kritiky.

            Kolik mě to bude stát mám samozdřejmě spočítané, takže představu mám. A jak jsem psal nekupuju ty nejdražší komponenty jako vy.

            Kolik bych podle tebe musel investovat do solidne poskládané jeté silnice?

            0 0
            • alinceb  

              Časovkářské páky se montují na konec časovkářské hrazdy (umožňují řazení při jízdě v zálehu na hrazdě). Stejný systém se ale dříve používal u cyklokrosových kol (před příchodem duálů) – páky byly osazené na konci oblouků. Bylo to hlavně proto, že v terénu nešlo pustit oblouky kvůli přeřazení. Tohle řešení bys mohl mít na kole ty…

              Řidítka bych za sebe dal určitě 44ky nebo i 46ky. Mám 42ky a je to pro mě málo.

              Nevím, jak si přišel na to, že kupujeme nejdražší komponenty (to možná kubad). Já si svoji silnici skládám celkem socka stylem – koupil sem starou „stodolovou“ F1ku a pomalu si jí vylepšuju a to většinou z bazarových dílů. Všechno ale funguje hodně solidně. No a těch 100km týdně na ní asi ani nenajedu…

              Jetý ocelák s řazením na rámu se dá pořídit kolem 3tis. , silnička s dualama už třeba kolem 5tis.

              Třeba tohle nebo tohle (to je mimochodem fakt nádhernej kousek) a nebo za osmičku hodně pěknej Šírer

              0 0
              • kubad  

                tak tak, s tím rámem nahoře si vcelku naběhl, ono se to pěkně prodraží

                0 0
                • Rocykl  

                  Ten Šírer za osmičku by se mi už líbil, jenže s mojí variantou jsem zhruba na polovičce. Jen řazení musím vyřešit. Zatím mě to ale finančně netrápí.

                  Řidítka teda nechám 44. Když jsem to včera poměřoval, 42 už mi přišlo málo, ale rači se ptám.

                  Když se vám zdá za nový rám s vidlicí 2.800 tak mi pak řekněte kdo kupuje ojetý hliníky za 5 tis, kterých je plný internet

                  0 0
                  • kubad  

                    je se nebavím o ceně rámu, ale o tom zbytku co tě čeká, sem zvědaví jak vyřešíš řazení, aby z toho nakonec nebyl komplet nový pohon,a to už jsme na trochu jiné cenové relaci

                    0 0
                    • Rocykl  

                      Řazení je momentálně jediný problém co musím vyřešit. To máš pravdu. Ale tragicky to zatím nevidím

                      0 0
                      • alinceb  

                        Protože sis ještě nezjistil technické detaily…

                        0 0
                      • kubad  

                        tragické to není, prostě tě pravděpodobně čeká nákup duálů, nevím kolik převodů vozíš, a od toho de to asi odvine, možná nová přehazka + kazeta + zadní kolo, možná smyk kliky asi použiješ

                        :D takže trága ne jen to bude něco stát

                        0 0
                        • alinceb  

                          To je tzv. vyvolaná investice…:)

                          0 0
                          • kubad  

                            jj místo výměny řídítek postavit nové kolo :D

                            to se mě při přestavbě taky občas podaří

                            0 0
                            • alinceb  

                              U tebe to ale není nic divnýho…:D

                              0 0
                              • Rocykl  

                                :D :D

                                ze začátku jsem měl asi napsat, že se ptám na na změnu velikosti rámu z toho důvodu, že se prostě chystám koupit nový rám. Chtěl jsem přejít z favorita na něco lepšího, to byl primární podmět. Jinak bych řidítka asi koupil. Ale pak bych to nemusel dostat na moderní představec když bych stejně na nový rám přešel.

                                Byla možnost buď ojetý 58 nebo nový 60, oboje za zhruba stejnou cenu. Rozměry se mi u tý nový 60 nezdáli tak odlišný od mýho favála, tak jsem šel do toho LF a měl jsem pocit že bych vyřešil aspoň trochu můj problém. Jestli to bude lepší nebo ne, to se ukáže.

                                Jinak bych měl dneska doma rám 58 a řešil bych stejný věci. Do stejnýho ocelovýho rámu se mi jít nechce a 10 tis za ojetý se mi taky dávat nechce. Kdybych byl velký nadšenec tak by mi nevadilo dát třeba 30 tis za kolo, ale pro moji rekreační jízdu :-) peníze rači využiju jinak.

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Řeknu ti tajemství: Není ocel jako ocel. A to, na čem jsi do teď jezdil, je snad ta nejsprostší ocel, ze které se kola dělaly. Už chomutovské bezešvé trubky L-roll na mojí F1 jsou parametry úplně jinde, nemluvě o trubkách od Reynolds, Columbus, Oria a dalších. Druhou kapitolou je geometrie rámu, které je u tvého favorita dost tragická (opět narozdíl třeba od F1 nebo toho Fortu).

                                  Pro turistické ježdění je navíc ocel vhodnější, protože je pohodlnější než hlína. Obzvlášť, když jsi šetřil a nekoupil k tomu rámu ani karbonovou vidli, která narozdíl od tvrdé hliníkové alespoň pracuje a pohlcuje vibrace.

                                  Jestli ti můžu doporučit, tak nešetři aspoň na sedlovce a kup karbonovou – jinak tvoje prdel a záda poznaj středověk…

                                  0 0
                                  • hony007  

                                    Má smysl karbonová sedlovka, když bude velmi málo vytažená? (obecná otázka, nemyslím konkrétně tento případ)

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      Obecně záleží jaký průměr sedlovky a jak moc bude vytažená…to je jasný…:)

                                      0 0
              • felix.org  

                Ten Šírer nevypadá za ty peníze vůbec špatně.

                Zakladatel měl podle mě jako první vyzkoušet ty mělčí řidítka. Ale vybral si nejblbější a nejdražší cestu, tak snad bude aspoň spokojenej :-)

                0 0
                • kubad  

                  po přechodu z oceli na levnou hlínu s alu vidlou hmmm určitě :D

                  0 0
                  • felix.org  

                    :-D

                    Sice ho možná přestane bolet za krkem, ale ozvou se jiný části těla.

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Bude to pomalejší? Nebo míň pohodlné?

                    0 0
                    • kubad  

                      pomalejší asi ani ne :D

                      0 0
        • hony007  

          Řidítka si kup podle šířky ramen :-)

          Jinak sis teda podle mě nekoupil zrovna rám řešící tvůj problém. Tento rám jsem si koupil taky, je to jeden z nejdelších rámů co jsem našel, u šedesátky možná nejdelší, protože mám krátký nohy, ale dlouhý ruce. Se silničníma řidítkama budeš pěkně natažený.

          0 0
          • Rocykl  

            Tak je o 13 mm delší než můj favorit. Nemyslím, že to bude problém, ale uvidíme. Můžu se plést. Přestavec a řidítka budu vybírat až nakonec, když to bude celé v hromadě, abych je odladil tak, aby to bylo ideální. Když jsem na to dal kola a stoupl nad to, neviděl jsem zásadní rozdíl od mýho favorita.

            Jinak jsem rád, že mi všichni fandíte :-) Nedubu jezdit žádný závody ani extrémní vyjížďky, ale i na to moje ježdění se to nemusí třeba povést. Každopádne vám dám vědět jestli jo to dobrý, nebo to stojí za hovno.

            0 0
            • Noujen  

              Určitě sem pak hoď fotku toho kola :))

              0 0
          • hony007  

            Tak to pomalu dávám dohromady a nastal další problém. Jak je pod středem závit na vodítko, tak to má průměr mezi 4 a 5 mm, co s tím? Udělat z toho závitníkem pětku?

            Vodítko mám tohle, to je tak 3,5 mm. http://www.velohanak.cz/…tko-pod-ram/

            0 0
    • Rocykl  

      Jaký doporučujete rekreační řidítka?

      Mám vyhlídnutý Pells RR6 OV. Bylo by mi celkem jedno jestli jsou úplně nejobyčejnější, ale aby měli i nějaký tvar.

      0 0
      • alinceb  

        Na rekreační ježdění něco takového Btw. už si pořídil dualy? Postni kdyžtak fotku té své rakety…:)

        0 0
        • Rocykl  

          dualy ještě nemám. Mám teď hodně préce, na kolo se teď 2 týdny nedostanu, takže sháním pomalu. Je problém, kdybych měl dualy na více převodů než ve skutečnosti mám? časem bych chtěl na zadek něco přibrat.

          A na ty pells říkáš co?

          0 0
          • kubad  

            tady musíš být konkretní kolik převodů, ono je to komplikovanější

            0 0
            • Rocykl  

              mám jen 7 nebo 6, nejsem si teď jistý. do budoucna možná o 2 víc? Zatím to ale na moje ježdění stačí.

              0 0
          • felix.org  

            Na ty Pellsy ti řekl, že by ti doporučil FSA, na které dal odkaz. A já jsem stejného názoru. Sám jsem Pellsy RR6 vyměnil za ty kompaktní FSA.

            0 0
            • alinceb  

              :)

              K těm rodlů:

              Psal jsi, že máš problémy se zády, ale přitom užíváš i spodní úchop. Ty FSA mají dnes hojně využívaný tzv. kompaktní oblouk. Znamená to, že spodní část oblouku je hodně mělká, takže ve spodním úchopu jsi výš než například u tzv. ergonomicky zahnutý řidítek (ty Pells RR) nebo u klasických řidítek (třeba jako máš na favoritu). Pro turistické ježdění je kompaktní oblouk určitě vhodnější…;)

              0 0
            • Rocykl  

              Jasně tomu rozumím, myslel jsem třeba nějaký nýzor na tvar nebo tak něco

              0 0
          • alinceb  

            Záleží, kolik rychlostí máš teď a jaké bys chtěl dualy. U dualů je mezi jednotlivými počty převodů rozdíl v kroku lanka na přehození o jeden stupeň. Krok je jiný pro 7sp, 8sp, 9sp, 10sp a 11sp a pak taky mezi systémy Campagnolo nebo Shimano popř. SRAM(u něj to vůbec netuším, jestli umí fungovat s jiným šaltrem).

            Bazar nemáš rad, takže budeš nejspíš kupovat nové. Tam seženeš 7sp a 8sp už jedině někde zaprášené v kameňáku. 9sp je třeba Sora a pak 10sp ostatní sady.

            Obecně třeba 8sp dualy šly celkem v pohodě seřídit i na 7sp kazetu (u Shimana), u více převodů to už ale nejde.

            Další rozdíl je, že 6 a 7sp kazety měly menší (kratší) ořech než 9sp. U tvého kola bych ale tipoval, že nemáš kazetu vůbec, ale že tam máš šroubovací vícekolo…:)

            0 0
    • Rocykl  

      Řidítka teda nejspíš zvolím ty FSA. ještě jsem na ně nenarazil u nás v nějakým kameným obchodě. Všechny je dneska protelefonuju a doufám, že seženu. Nejrači bych si je první ošahal, ale pokud tu nikde nebudou, objednám přes net.

      Zatím jsem narazil jen na toto ZOOM když jsem to našel na netu, dokonce píšou že je o z duralu. Cena až moc podezdřele nízká co. Co je to zač, je to nějaká sra*čka? Zdá se mi to nějaký divný a ten tvar tam moc vidět taky nejde. a hlavně cena, to je nějaká Čína? :-)

      0 0
      • Vilém  

        Co se ti na tech riditkach nezda, co je divneho na duralu? Proste normalni taiwanskej zoom:) Lowend, ale strach bych z nich nemel.

        0 0
        • Rocykl  

          Nevím. Když jsem se díval v obchodech, tak tam mají hliníkový řidítka od 500 nahoru a v těchto cenách žádný s kompaktním obloukem a teď narazím na řidítka za 350, údajně kompaktní. Tak jsem byl nedůvěřivý. Na internetu ten oblouk ale moc vidět nejde.

          Na druhou stranu o značku mi moc nejde, spíš mě zajímá ten oblouk.

          0 0
      • Rocykl  

        Další skladem s menším obukem a ceny do 700 :

        ITM Zase na obrázku nejde moc vidět oblouk takže z mého laického pohledu nevím jestli je kompaktní.

        0 0
        • jecnak  

          Najdi si stranky vyrobce a hledej udaje reach (udava vzdalenost mezi predni casti oblouku a osou rovne casti riditek) a drop (udava hloubku oblouku). Pro turisticky posed by oboji melo byt co nejmensi.

          0 0
          • Rocykl  

            ITM Reach: 70mm Drop: 125mm

            FSA 80mm reach 125mm drop

            To by šlo ne?

            0 0
            • jecnak  

              To musis vedet ty, jestli by to slo :-D

              0 0
              • Rocykl  

                Já to vím :-) chtěl jsem jít do těch FSA ale není tady nikde skladem, ITM mají stejný drop a reach o centimetr kratší. Píšeš že pro turistický posed obojí co nejmenší, takže už toho usuzuji, že je to dobrý.

                0 0
    • Rocykl  

      PŘESTAVBA DOKONČENA.

      Ze starého kola jsem použil kola, přehazovačky, kliky, brzdy, šlapky, sedlo.

      Nový rám, vidla, řidítka, sedlovka.

      Řazení jsem neřešil. Na nový rám šly bez problémů použít mé páčky na řazení, takže jsem je tam zatím namontoval. Až budou špatné ráfky (zatím jsou v hodně dobrém stavu), tak s novými koly někdy v budoucnosti předělám i řazení na dualy + více zadních převodů. Řazení na rámu mi problém nedělá a ani nevadí, byl jsem na to doteď zvyklý a dualy jsem ještě ani neměl možnost nikde zkusit.

      Investice: pro mě zanedbatelná. A myslím i oproti koupi ojetého kola, které by bylo solidní a stálo za to.

      První dojmy: Oproti starému faválu naprostý luxus i když je to celohliník. Nezdá se mi že by to byla o moc větší drncačka než na favoritu. Při šlapání do kopce se podemnou rám nekroutí, celková stabilita a ovladatelnost výborná. Kompaktní řidítka naprosto nejlepší věc ! Spodní úchop s radostí :-)

      Hodnotím to jako lajk, jak jsem psal jezdím a dycky jsem jezdil pro osobní potěšení bez ohledu na výbavu. Takže z tohoto ohledu jsem s kolem spokojený a s mým starým kolem nelze srovnávat.

      Všem co mě odrazovali a kritizovali děkuji, aspoň mě to přimnělo myslet na detaily a taky jsem dokázal to co jsem chtěl. Pro většinu tady to bude už z principu špatné kolo, ale já jsem spokojený a ostatní si můžou myslet a dělat co chtějí.

      A hlavně těm co mi tady poradili k věci děkuji !

      0 0
      • felix.org  

        Čekal jsem to horší :-) I když z té pidifotky toho nějak moc poznat není a je to focený ze špatné strany. Můžeš pak dát ještě fotku toho řazení na rámu, jak je to vyřešený?

        0 0
        • Rocykl  

          to se omlouvám, bylo málo místa na sd kartě. Už tam nebylo co ke smazání, tak jsme snížil kvalitu fotky.

          0 0
          • Vilém  

            To razeni by me taky zajimalo. Na fotce samotneho ramu jsou navarky na bowden a na te pidifotce je tam nejaka packa videt. Neni mi vsak jasne, jak jsi to tam pridelal, kdyz tam neni cep pro packu.

            0 0
            • kubad  

              nektere starsi ramy maji navarky na stelovaky tak ze maji zavit z boku a do toho se daji ty packy uchytit, mel to tak muj stary Autor

              0 0
            • Rocykl  

              Měl jsem takový jakoby držák asi 1 cm široký ve tvaru ostrého U s delší střední částí. Prostřední délka asi 4,5 cm a ohnuté části dély asi 1 cm. V prostřední délce díry, přes který jsem to přišrouboval do návarek na bovdeny. Návarky měly závit, takže vše tam sedlo. Jednom tu střední část držáku jsem musel trochu zbroušením zúžit, protože trubka rámu je dole moc ostrá a zasahovala do držáku. Bohužel jsem to nakonec zbrousil z obou stran, protože to mělo být otočené jinak :-) Tím broušením jsem trochu poničil rovné rvary a vzhled držáku, ale vidět to stejně nejde, pokud se na to nezaměříš. V bočních (ohnutých nebo zkosených)částech díra, do které jsem našruboval páčky. Jen tam mám teď delší šroubky, který musím buď zkrátit nebo koupit kratší. Funguje to bez problémů. Ale jak píšu, někdy v budoucnu s novými koly budou dualy.

              0 0
      • alinceb  

        Taky sem to čekal horší…:)

        Myslím, že si ty brzdové páky dal zbytečně dolů do oblouku. horní linie oblouků by měla navazovat na linii pák (jako třeba tady ). No a taky by mě zajímalo, jak si tam přidělal ty řadící páčky. Pokud máš tento rám , tak to imho nemohlo být bez problémů…:)

        Jinak přeju hodně kilometrů bez nehody a doufám, že budeš i nadále spokojený…;)

        0 0
        • jIrI___  

          Ohledně nastavení těch pák jsem zas četl, že spodní okraj páky by měl být v úrovni tečny oblouku konce řidítek.

          0 0
        • Rocykl  

          Kolo máš krásný, jestli je tvoje.

          Co se týče brzdových pák, skoro celý den jsem to zkoušel bez omotávek a šteloval. vyzkoušel, posunul a pořád dokola. Tato pozice mi byla nejpříjemnější. Nedokážu říct proč :-)

          0 0
          • alinceb  

            Jestli myslíš toho Canyona, tak ten můj není – já jezdím na oceli . Princip je ale stejný a páky tak mám namontované i na svém kole. Když horní linie oblouků navazuje na páky v přímce, tak máš na řidítkách nejvíc možností úchopu…

            0 0
            • Rocykl  

              Taky pěkný ;-) . Možná že časem něco nastavím jinak nebo předělám. Doteď jsem jezdil tak, že jsem výbavu, nastavení atd moc neřešil. Když to vyhovovalo tak jsem to nechal tak. Až teď s tou přestavbou zjišťuju jak by se co mělo dělat a nastavovat. Kdybych se tím zabýval dřív, asi bych s těma řidítkama co jsou na fotce starýho kola ani nevyjel před barák.. :-)

              0 0
        • jIrI___  

          btw. pošli mi na mail číslo účtu!!! Teď jsem si u těch pák vzpomněl, že ti ještě dlužím :)

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce