Prasklý hliníkový rám u sedlové trubky.

50 nepřečtených
  • dalimil

    Viz foto. Je nějaká možnost opravy ? Svařit, navařit? Díky

    0 0
    • adam320  

      Jsi si polozil otazku na kterou jsi si zaroven sam odpovedel, co vic chces? Omotat to izolackou nebo slepit vterinovym lepidlem:)))) ano je to prekvapive ale hlinik se svaruje

      0 0
    • Patar  

      Tyro opravy běžně provádíme . Pro kalibraci otvoru je nutné použít Fe vsuvku místo sedlovky. Vždy je ale příčinou defektu malý rám a příliš vysunutá sedlovka s ofsetem.

      0 0
      • michomin  

        Ne, není. Jsou i jiné důvody i když v tomto případě to tak může být.

        0 0
    • scalar  

      Jestli je to ten Scud, co máš v profilu, tak vyhodit a koupit v posezonních výprodejích o velikost větší.

      0 0
    • Lance  

      Mel sem to.na ocelaku. Plne stejne. Neresil sem to. Jezdi doted

      0 0
      • tomsam  

        Tak určitě, ocel, hliník nebo papír, vždyť je to jedno INŽENÝRE!!!

        0 0
    • Tom-T45  

      Měl jsem něco podobného. Nechal jsem to svařit, 2 roky to drželo, pak prasklo znovu a po opětovném svaření, kde už materiálem nešetřili, drží bez problémů. Prasklo mi to ale vždy, když jsem tam měl čínskou sedlovku UNO, která byla o poznání pružnější, než původní Truvativ. Mě se ta pružnost líbila, rámu asi moc ne, takže po druhé opravě jsem tam vrátil Truvativ a od té doby v pohodě (délka byla u obou sedlovek stejná a více než dostatečná)

      Rám mám z hliníku 7005, u něho jsou opravy jednodušší, protože u slitin řady 7000 dochází k obnově původní pevnosti přirozeně bez dalšího tepelného zpracování. U řady 6000 je potřeba svár tepelně upravit, jinak má nižší pevnost.

      0 0
      • Patar  

        Záleží rovněž na přídavném materiálu. Dle mých poznatků je vhodné použít při TIG technologii Al s obsahem Si 12%

        0 0
    • Smazaný účet  

      Mám stejně prasklé dva karbonové rámy, které jezdím. Občas kouknu, jestli to nejde dolu do rámu a protože nejde neřeším. Na obou vozím ultralight objímky, proto myslím, že když to „nahoře“ praskne nic se neděje, protože zátěž je asi jinde…

      0 0
    • petyn  

      Po 2 letech po výměně rámu mi to znovu prasklo. Sedlovka zasunuta cca 11 cm pod napojení zadní vzpěry a horní rámovky.

      První reklamace vyřízena během 7 dní. Výborný přístup prodejce.

      0 0
    • va-bo  

      Řekl bych, celkem běžná závada. Zavařit to určitě půjde a nějaký čas to vydrží. Pak to zase praskne vedle sváru, protože se materiál vyhřeje..

      0 0
    • jirkous3  

      Já to na zimáku oceláku vyřešil tak, že jsem pod rámovou trubkou provrtal trubku i se sedlovkou a skrz prostrčil šroub. Zazadu dal matku a jezdím na tom pět let naprosto bez problémů. Nevypadá to krásně, ale účel splnil prostředky.

      0 0
    • Romancero  

      už jsme to řešili někde jinde…jde taky o to, jakou má sedlovka v sedlové trubce vůli!

      Je určitě lepší, když tam nejde lehce – u jednoho rámu musím sedlovku doslova „šroubovat“ abych ji do rámu dostal! Ale je to lepší než velká vůle, lépe se přenáší zatížení a nepřetěžuje se sedlová trubka v místech upevnění sedlovky (u objímky).

      0 0
      • jirkous3  

        Jasně, jenže to většina z nás zjistí až už je prasklý rám. A teď jde o to co s tím? Svařování je to problematické a s nejistým výsledkem.

        0 0
        • Romancero  

          já jezdím jedině na oceláku! a vím proč!

          Dříve mě také praskl rám(ocelový)-také u konce sedlové trubky-objímky) ..po pádu..prasklinu jsme na konci navrtali malým vrtáčkem , aby se dál nešířila..a kámoš na rámu jezdí dodnes!

          0 0
    • dalimil  

      Díky všem. Přiznám se, že výměnu vzhledem k financím bych dal až jako krajní možnost. Velikost rámu mi přijde také dobrá. Sedlovku jsem prasácky zatěžovat i dětskou sedačkou, držák jinam dát nešel, takže chápu proč se to stalo. Je v Praze někdo, kdo by to uměl svařit ? Díky moc

      0 0
      • standoslav  

        Moje zkušenost: asi před 5ti lety jsem koupil silniční kolo GT, na 105 ce za 5000. Proč tak levně ? Majiteli praskl, pod sedlem, asi ze stejného důvodu. Byl tak fér, že mi to řekl, já si svár zalakoval a za ty peníze spokojenost. Jen asi po půl roce jezdeni trochu prasklo očko na inbus, sevření sedlovky. Mám ji nízko, tak jsem nastavil výšku, do Al trubky vypiloval půlkruh a do sedlovky vyvrtal dírku 4mm a nanytoval být. Sedlovka neklesá, takže jezdím dál a nemám problém. Za ty peníze, Kauf.

        0 0
      • Espen  

        Kdykoliv někoho vidím, že má držák dětské sedačky na sedlovce, zastavím ho a upozorním, že tam nepatří!!! Nešel dát jinam, nebo to neumíš? Máš klasický rám, sice malý, ale nevěřím, že nejde dát držák na rám kam patří.

        0 0
        • milan.v  

          No, tak teď už to ví…

          0 0
        • dalimil  

          :-) nešel, věř, že jsem to zkoušel. Menší rám se slopingem vs 29´kola to prostě neumožňují. Ale byl bych moc rád, kdyby jsi mě někde po cestě zastavil a vysvětlil, že to tam nepatří. :-)

          0 0
          • scalar  

            A kdybys měl jiný typ přesmykače (topswing), u kterého jde lanko podél sedlové trubky?

            0 0
            • dalimil  

              to teď z hlavy nevím, ale mám pocit, že vadilo to, že držák sedačky byl nízko a tím pádem sedačka drhla o zadní kolo.

              0 0
              • nitraq  

                Což by řešil větší rám – mohl bys tu upínací kostku dát výš.

                0 0
                • dalimil  

                  no období sedačky je naštěstí pryč. Vím že to byla blbost, ale prostě to jinak nešlo.

                  Já ale větší rám fakt nechci, jezdí se mi na tomto dobře.

                  0 0
                  • scalar  

                    Na větším rámu si nastavíš bez problémů stejný posed, jen Ti nebude tolik vyčnívat sedlová trubka (nebude praskat rám), budeš mít kratší představec (lepší ovladatelnost) a méně podložek pod ním (bude to lépe vypadat).

                    0 0
                    • dalimil  

                      No já zkusím to zavaření, když to znovu praskne, budu to řešit, ozvu se, Díky

                      0 0
                      • Jezevec70  

                        Scud bych fakt nevařil. Aspoň máš teď možnost koupit pořádný rám.

                        1 0
          • Espen  

            Nejde to do tý doby, než přijde nějakej blbec a dál to znáš.

            0 0
    • ladias  

      Kámošovi sem nechával tohle vařit a pojistilo se to uřízlou sedlovkou 31,6 s vnitřním průměrem na 27,2. Tedy 2 objímky kousek nad sebou a dvě sedlovky v sobě. Druhá varianta je koupit Force Epigoni ve vel. L kterej se dá sehnat za 2500,–

      0 0
    • Fanda-S  

      Využiji tohle téma.

      Bude stačit vyvrtat na konci praskliny malý otvor, aby se to dále nerozšiřovalo? Je to duralový rám.

      0 0
    • Fanda-S  

      Moc ti diky.

      Sedlovka je přesně.

      0 0
    • Thomas  

      Přidám se taky. Měl jste někdo něco podobného ? Pokud ano jak dlouho jste to ještě jezdili. Rám má za sebou 5 a 1/2 sezony.

      0 0
    • Renda69  

      Tak prej: kupte si titan, ten vydrží. Po 11 letech a 35tis km prdnul kus za hlávkem od svaru to jede nahoru. Měl jsem nad tím brašničku, tak to nebylo vidět, až kamarád na kopci v Rumunsku mi to odhalil. Jo dolů jsem se už bál. Ale asi to je déle. Kontaktoval jsem servis Bicyclekafe, už je to 2 týdny, nějak neodpovídá. Budu muset zase osobně, jestli už kontaktoval výrobce Lynskey.

      0 0
      • obda  

        Praskání u svaru je poměrně běžný problém titanových rámů, který (typicky) souvisí s lokálním zvýšením obsahu TiH2 během sváření. Su zvědavej, co ti na to řeknou.

        0 0
      • hawrda  

        Tak zase už dostal co proto, čas na změnu:).

        0 0
      • Émonda  

        S tvým nájezdem mistře, to chce karbon s doživotní zárukou na rám.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.