Ahoj všem, došlo mi u kola k prasknutí rámu, jedná se o rám force tron 27,5" https://www.cyklonemcik.cz/…-sedy-m-17-5 chtěl by jsem se zeptat jestli má cenu to zavařovat, a nebo jestli je to na odpis, drží to pouze na malém kousku. Díky
Ahoj všem, došlo mi u kola k prasknutí rámu, jedná se o rám force tron 27,5" https://www.cyklonemcik.cz/…-sedy-m-17-5 chtěl by jsem se zeptat jestli má cenu to zavařovat, a nebo jestli je to na odpis, drží to pouze na malém kousku. Díky
Tu otazku nemyslis vazne, ze ne…:-)))
Na odpis, hliník spolehlivě znovu svařit moc nejde. Být to někde na sedlový trubce ok, ale tady riskuješ že ti uletí hlava za jízdy. Mě se 3 dny zpět stalo to samý…
Hele sběrna to jistí .Odstrojit a jeto .
Aj, Jeffsy to už nedala? Co pořídíš jako náhradu? Předpokládám, že na reklamaci to už nebude.
Ještě se dívám kde ta prasklina je a nějak mi hlava nebere jak vznikla. Často někoho vozíš na „štangli“? :-)
Nedala no. 5 let a 4 dny. Najeto 12700. Záruka byla jen 2 letá.
Je to zespoda a po stranách horní rámový těsně za svárem se spodní rámovou. Asi únava matroše, tehdy to bylo spíš trailový kolo, asi to úplně nezvládalo enduro prasení. Naprasklo to pravděpodobně někde na nekonečných roletách v Tignes, La Thuile nebo Pile, od tý doby v tom lupalo a nevěděl jsem odkud.
Náhrada by měla být za necelý 2 mésíce.
Tak teď jsi 100% hardtail hooner :-D
To se počítá
Jo no. :-)
A co bude? S dodáním 8 týdnů (a možnosti koupit jen rám) mě napadá Tyee?
Tak kolo si používal rozhodně nad rámec jeho původního určení:-D Místo praskliny mi je jasné, ale nečekal bych, že zrovna v tomhle místě to praskne odspodu.
Tvl slušnej přehled. :-)
Vyhodit, ikdyby se to povedlo zavařit tak to nejspíš rupne hned vedle, navíc tohle je na místě dost o držku.
Hlína nic nevydrží, při jízdě drncá a praská. Kup carbon, to je úplně jiný level. Já už bych hlínu nikdy nekoupil, stačilo jednou.
Já mám přesně opačný problém, můj 23let starý hliníkový rám mi ne a ne při mém stylu jízdy prasknout a tudíž si nemám důvod koupit kolo nové.
No to máš teda zkušenosti obrovské když ti 1× rupl rám, měl bys dělat přednášky
Ale prd. Prasknout muze vsechno.
A proto se používá na DJ kolech pro skoky ..slopestyle atd https://youtu.be/CqPZCTdq5sc
https://m.pinkbike.com/…ll-2020.html
:-D:-D
Směšný tyhle řeči
Tak se pochlub při jakém akci rám rupl
Tipoval bych jízdu na kole, jako u mě.
Díky moc za vaše odpovědi, počítal jsem s tím že to bude KO, dá se podle vás koupit slušné kolo s karbonovým rámem do 40k ?
V obchode ne. Pokud bys to postavil sam na nejakym cinskym ramu s pouzitim nekterych veci co ti zbyly, tak jo.
Carbon je hovorové označení pro kompozit z uhlíkových vláken. To levné z Číny a normálních výrobců je nějaký kompozit , ale karbon fakt ne. To už bude mit blíž k laminátový kánoi …
On tam karbon je, ale neni ho tam moc a je to ten nejlevnější co se vyrábí. Někde tady bylo foto prasklýho a vypadá to úplně jinak než prasklej kvalitní značkovej rám.
No a takovej laminát kroutíci se, megapruznej je ideální na rám pro lidi funící do pneumatik 3+ barů na cyklostezky a silnice :-)
Ne, na té ceně začínají samotné karbonové rámy střední třídy. Kolem 50k ale mají tuším nějaké karbonové kolo se slušným osazením v Decathlonu. Ale někdo tu dával fotku prasklého karbonového rámu z Decathlonu a toho karbonu v něm moc nebylo…
Ale di ty ;) to už je tu hodně ohraná písnička.
Záleží jak si náročný https://www.alza.cz/…n-4-2-vel-17?…
.
jak píšou kluci – na mě je tato praklinka moc. na mé hlíně praskla zadní stavba a kluci v cykloadam.cz mi to svařili luxusně a drží druhym rokem. ale taky se už k tomu chovám s větším respektem. pošli jim foto a oni ti řeknou fundovaný názor.
No pokud by se tohle někdo pokusil vařit s tim, že se na tom pak bude jezdit, tak bych měl o jeho fundovanosti celkem pochybnost :)
Jo jo. Na stránkách maj že hlavy nevařej a stejně vařej. Jedno takový naprasklý RB CRR jsem viděl prasklý podruhý tentokrát úplně, hned vedle toho co tam nasmrkali, 14 dní po té opravě.
Vyhodit a koupit nový a lepší značky např Cube, Kellys, MRX, Ghost
Zalepit ducktapem. Pokud je dotaz myšlen vážně.
Tak co, myslíte že je to prasklé? :-)
ano
to je jen lak :D
Cyklokroska GT, za 10 let najeto 55kkm, poslední 3 roky ježděno jako zimák a dojíždědlo do práce a po městě. Většina komponentů je už stejně před smrtí. Aspoň nemusím řešit, co s kolem dál.
Ptas se na prasklinu cislo 1 anebo i na tu cislo 2? :D
Spíš mě zaráží, že se na to musí ptát. A ta prasklina taky není moc čerstvá…
Když jsem si toho všiml, bylo mi jasné, že je prasklé. Fotku jsem sem dal spíš pro pobavení.-)
Co teď s kolem? Dát do sběrného dvora nebo někde opřít, ať si to někdo vezme? Ale to bych měl strach, že si praskliny nevšimne, rozpadne se pod ním a rozbije si ústa. :-)
Ve frcu kup nějaký jetý rám, prehazej to na něj s jezdi dál.
Starý vem půlkou na půl a do sběru
Taky bych ho znehodnotil…
Slušnej double křup
Ta prasklina je hodně zjevná. Narozdíl od těch příkladů tady ve vlaknu sedlovky , nebo dole napojeni zadni vidlice, nebo pruzeni. „Ustřeleni hlavy“ je dost smrtelný.
Asi není o čem debatovat co? Mám smolika, je tak? :-D zvuky to nevydává, ale je to nejužší místo zadní vzpěry…model Specialized Diverge 2021.
Dozivotni zaruka?
Kéž by…jsem druhý majitel, papíry k tomu mám, ale nevím, zda bylo kolo na webu specialized registrováno, a pokud ano, tak stejně ne pod mým jménem.
Do 2 let, je záruka i bez registrace, ale tohle má od koupě 3,5 roku. Nájezd 13k, což není málo, ale myslím, že ani nijak extra moc…
No uvidíme, zkusím se v týdnu poptat na prodejně Spešlu, za to nic nedám. Ale počítám s nejhorším, to jest nákupem nového, ideálně v karbecu a elektrice :-D
Za pokus to stojí, když tak „crash výměna“ sleva na nový rám.
může se zeptat, ale mám obavu že bude jen na přední trojúhelník
Nejužší vzhledem, ale jinak je to CNC vzpera za středem…není to duty.To je kus kovu.Tam bych to necekal…je to určitě nejtvrdší část zadní stavby.
Když si vezmu jak tenký jsou trubky (vzpera na sedlovou trubku jak malicek) to bych se bál víc tam ))
Presne takhle praskle Diverge jsem uz videl dva. Jednomu byla reklamace uznana, druhemu nikoliv. Evidetne to Spesl v tomhle miste uplne nevychytal.
Využiji vlákno. Začalo se objevovat vrzání. V podstatě nepravidelně, na obě strany. Po nějakých peripetiích (výměna misek, sborka rozborka 2×, vyloučení pedálů) jsem vzal kamerku a kouknul se do útrob kola. Nahoře je sedlová trubka, foceno je z dolní rámové směrem k domečku, který je dobře vidět. IMHO tohle není prasklina, ale normální technologický způsob spojení, sváry jou zvenku netknuté. A teď otázka pro rámaře. Mohu mít pravdu?
Kdysi pred lety mela Merida serii ramu, ktere takto ve spojich vrzaly. Resili to tak, ze se ramy vystrikaly tlumexem.
Je to Merida, postarší… Tlumex (Dinitrol) mám. Díky!
AI: „Merida Big Seven 1500 Lite, zejména modely z roku 2014, měly skutečně hlášené problémy s vrzáním rámů.“
Když už vím, co hledám, tak to najdu. Moc děkuji za nasměrování. Není až tak problém, že to vrže, když už vím proč. A navíc to zkusím řešit. Díky!
prolej to WD, pokud to bude zticha…
Může to být jen výstřel do prázdna, ale nějaký čas mě taky vrzalo kolo, nedařilo se mě najít příčinu, jestli rám, náboj, střed? Vrzání bylo nepravidelný, jedno jestli sedím nebo stojím, občas do rytmu šlapání, občas zmizelo. Nechal jsem teď přeplést zadní kolo, protože za cca 3/4 roku v něm praskl třetí drát (podle servisu to bylo už neseříditelný, protože část drátů byla v niplech zatuhlá), a vrzání zmizelo (asi o sebe vrzaly dráty).
Moje pointa je, mohlo být stát za to zkontrolovat výplet alespoň rukou, jestli se tam nevyskytují volněji působící dráty, pokud jo, nechat to seřídit.
Díky za tip, ale výplet to není. Bloknul jsem kliky, abych nenamáhal ráfek. Rozhodně skřípe/vrže něco kolem středu. Fotky to myslím nevyvrací.
Fotky nic nevyvrací, ani nic nepotvrzují, co s tím už padlo Tlumex. A doufat
Taky jsem měl vrzání od středu. Pak jsem sundal zadní osu, vyčistil, vrátil a byl klid :)