Dobrý den.
Chtěl jsem se zeptat jestli,se dá svařit nebo zalepit speciálním lepidlem přední prasklá vidlice viz.obrázky.Nebo jestli můžu s tím jezdit dál.Už jezdím jen rovinky a krátké rodinné výlety. Moc děkuji za všechny odpovědi.
Dobrý den.
Chtěl jsem se zeptat jestli,se dá svařit nebo zalepit speciálním lepidlem přední prasklá vidlice viz.obrázky.Nebo jestli můžu s tím jezdit dál.Už jezdím jen rovinky a krátké rodinné výlety. Moc děkuji za všechny odpovědi.
pokud si chceš rozbit hubu tak lep, nebo svařuj
+1 :)
Chybí ti varianta omotat fáčem! Ten dotaz nemyslíš vážně nebo chceš dostat Darwinovu cenu?
Prostě to vyhoď a kup novou vidlici a nebo lépe nové kolo, na tomhle se zrakvíš i na rovině
Ještě by to šlo provrtat, zezadu podložit a sešroubovat :-) Né, zahoď to a nevymýšlej hlouposti
Na tom bych uz nejel ani do samosky pro rohliky.
Vyhodit. Problem ale bude sehnat nahradu. Doporucuju mrknout na bazary.
Neřešit, jezdit!
Na tomhle určitě, ta vidlice je určitě na rychloupínák, tak že tam vlastně není nic co by to alespoň trochu drželo pohromadě. :-)
Drží to ta podkova pod brzdama. Ta prasklina by šla samozřejmě opravit, ale práce a cena za to nestojí. K ol ik může stát „nová“ taková vidlice? 500,– i s výměnou?
jak by ta vidlice šla opravit?
Jste zlí, vždyť to ruplo jen na podkově, nohy drží a krk to podrží :))
Opravit by šla, ale pak si ji už jen někam vystavit.
Podkova v tomhle stavu něco drží? Ta vidlice se dá zachránit jedině tím že vyměniš spodní nohy, u téhle vidlice to evidentně nemá smysl. Tak že to vyhodit a dát novou vidlici a nebo to kolo vyhodit tak jak je
Jo teď to jakž takž drží ta podkova co spojuje čepy pro v brzdy. Ne ten prasklej kus. Ten by šel svařit a zezadu přidat výztuž. Případně to omotat karbonem. Jsou různé možnosti, ale samozřejmě v tomto případě je nejlevnější řešení výměna celého dílu.
jak se svařuje tlakový odlitek z magnezia? a ještě musíš dodržet rovinnost a nesmí se to zkroutit!
odpovím ti. blbě, blbě, opravdu hodně blbě a držet to stejně nebude
To víš že jo brouku. Ono to svařit samozřejmě jde. Akorát ti to neudělá každej Franta s triodynou v garáži. Ve skriptech to teď hledat nebudu, ale třeba tady máš takové jednoduché povídání, to by jsi mohl zvládnout. https://www.google.com/url?…
Jenže to je to nejhorší svaritelny to samozřejmě je ale blbě pak ti to svari nejakej vesnickej debil v garáži a rozleti se ti to někde ve sjezdu !
Jo, ze skript se jeden dozví mouder…
když si tak chytrý tak najdi někoho kdo to udělá, včetně zajištění rovinnosti a tepené úpravy – aby to nestálo víc než nové nohy – dík za odkazy
a brouka si nech od cesty chytráku registrovaný si tu pár dní :D
1+…:-)
Já jsem někde tvrdil, že je to levnější než koupit „novou“ vidlici? Jen říkám, že to je opravitelné. Ty jsi ovšem hned měl potřebu poučovat a ejhle, nakakal sis sám na hlavu. Takže jo brouku, místo abys řekl jo, neměl jsem pravdu jde to svařit, tak budeš machrovat služebním letama tady jo? Kolik, že ti je?
ja sem napsal že to jde ale blbě a že to stějně nebude držet a ty sem dáš jako důkaz nějakou teoretickou obecnou seminárku, tak netuším o čem se bavíme
Ne, ty jsi psal v původním neupraveném postu, že to svařit nejde a ať nemelu o něčem o čem nic nevím. Děláš ze sebe blbce, normální chlap by řekl, že se spletl. V tom, že je nesmysl to opravovat se shodneme.
vyhráls
Ale dívám se, že jsi svůj příspěvek o tom, abych nemlel blbosti úspěšně zeditoval. Tak to jo, s tebou se evidentně dobře diskutuje
ano to sem smázl, už mě to přišlo zbytečně přes hranu, každopádně reagovals 7 minut později a editovat tak dlouho nejde
Jo v pohodě, já to rozepsal a pak něco řešil. Takže jsem to odeslal až později. Mezitím jsi to upravil. Ok omlouvám se.
Brouku, nevím proč postuješ prezentaci svařování magnesia nad zlomenym hliníkem, ale proti gustu.. A ano, teoreticky to svařit jde. Prakticky to brzy praskne znovu.
Když to bereš takhle tak opravit jde prakticky všechno, když by jsi tu fotku poslal výrobci tak ti řekne že je to neopravitelné a jediná možnost opravy je výměna spodních nohou.
To tvoje machrování je úplně zbytečné. A jestli je ta vidlice opravitelná, tzn. že bude mít stejné nebo podobné vlastnosti jako nová, nevíš. Vůbec. To, že se hořčíkové slitiny svařují, v tomto případě neznamená, že to půjde opravit.
V tom odkazu se píše, že to svařit nejde…
V Podivíně to umí. Teorii navzdory.
Musíš to přečíst celé, jde to, máš tam i psaný postup. Ten svar samotný by to neudržel, tlakový odlitek je dost porezni a propojení by nebylo ideální, proto výztuž. To „omotani“ karbonovou vrstvou by to namáhání rozneslo. Ale jak říkám, ekonomicky a časově je to nesmysl.
Ano, přečetl jsem to celé a píše se tam, že válcováné hořčíkové slitiny jsou svařitelné těžko a odlitky prakticky vůbec. Takže tak asi…
Krásné povídání plné typografických chyb. Člověk pak těžko uvěří, že obsah má nějakou úroveň.
Můžu posloužit, sice ne na kole, ale i tak, v Albánii na motorkách, mírný pád na šutrech a bohužel ruplé magneziové víko ventilů na BMW, s žebrováním…Kámoš na tom dojel sotva do nejbližší vesnice, po hodině zjišťování jsem našel pána, co zrovna tříkilovým kladivem rovnal disk z autobusu. Ten řekl něco ve smyslu, že to není hliník, že na to nemá elektrody, ať si je zajedeme koupit do města-vsi. Pak vzal flexu, a začal to brutálně brousit. V duchu jsme už volali asistenčku… za 20 minut to donesl perfektně svařené a chtěl 50 eur. To víko najelo dalších 20 tisíc km a bylo vyměněné pouze z estetických důvodů. Takže, všechno jde, akorát to chce odborníka…
:D
Otázka je, jak je to víko namáhané. Asi zas tak moc ne, dokud s tím zase nepadnes na kámen
Nijak namáhané není, jasně. Ale i vlasová prasklina znamená únik oleje, což bylo vidět na oděvu jezdce, ale to už sem nepatří vůbec:). Jinak ještě jsou nějaké kompozitní lepidla, to nám radili po telefonu…
Já bych to ještě pro jistotu zpevnil kobercovkou.
Izolepa to jistí.
=)
Vyhodit a buď rád že se ti nic nestalo !!!
Opravit se to určitě nějak dá. Ale za kolo z bazaru ve shodné kvalitě dáš míň než za opravu.
Svépomocí to můžeš zezadu provrtat, zpevnit nějakým kusem kovu a zajistit stahovacími páskami. Těch pásek potřebuješ alespoň 6. V žádném případě na tom už ale nejezdi.
ty ho chceš zmrzačit?
Jo, pásky tu ještě nepadly :-D Tvl to jsou rady :-(
:-D myslím že panuje shoda, že pokud se nechce zrakvit, vidlici vyhodí :-)
Jenom taková perlička: při závodu XC (Pražský MTB pohár) na Zličíně mi praskla levá noha vidlice. Prostě najednou šlo kolo šejdrem a přidrhávalo. A nebylo zřejmý, čím to je. Tak jsem zastavil a koukám, noha celá napříč prasklá. Kámoš, kterej fandil, běžel do auta pro pásku a já zatím pomalu pokračoval v jízdě (potřeboval jsem body do celkového hodnocení). Omotali jsme vidlici páskou a chybějící asi 2,5 okruhu jsem v pohodě dojel. Ale pak vidlice šla! Žádné opravy!
Obloukem na smeťák a na to co jezdíš kup pevnou.
Tohe se mi stalo taky někdy v roce 1997, následná jízda na tom byla dost zábavná, celá vidlice se skvěle kroutita a v servisu nademou kroutili hlavou-)
a teď si představte, že jsou lidi co dají celkem ranec za vidli, které chybí pravá noha z výroby…to je jako košér?
Jj ti to kupuji aby jim ten můstek pravě nemohl prasknout :)
A určitě je tam i o půlku míň starostí, než když má vidle ty nohy dvě :-)
No hlavně si koupili drahou vidlí tak jim na druhou nohu nezbylo :-)
Ono když se to tak vezme tak u normální vidle to vlastně taky nese jen levá noha, v pravé je jen tlumení :-)
Zdravím, budu vyhazovat spodní nohy 26 palců Suntour XCP 75 na rychloupínák. Nevím, zda by pasovaly, ale za zkoušku nic nedáš. Jsem z HK.
A jo. Mam doma starou XCR 26" 07.
Vnitrni puvodne cerny nohy jsem lestil a pak na ni jeste chvilku jezdil.
Pak sem ji ale dal do kolny a po letech nohy trochu orezly.
Venkovni magneziovy nohy jsou ale v poradku. I kluzny plastovy futra.
Jezdila s prednim nabojem na 9mm provlikaci osu ktera vidlici jeste vic zpevni.
Vnitrni nohy myslim 30mm. Ale roztec z hlavy nevim.