Ahoj,
je to banalita, ale vůbec mi nejde povolit šroub o mám pod sedlem. Tak se chci zeptat jestli ho vůbec správně povoluju (proti směru ručiček)???
Díky.
Joo a když už jsem u toho, jak mám točit s pedálama pokud je chci odmontovat?
Ahoj,
je to banalita, ale vůbec mi nejde povolit šroub o mám pod sedlem. Tak se chci zeptat jestli ho vůbec správně povoluju (proti směru ručiček)???
Díky.
Joo a když už jsem u toho, jak mám točit s pedálama pokud je chci odmontovat?
já mám pocit že se vše odmontovává stejně ne ? :D
Jo, odmontovává se to všechno stejně – nářadím…
Jinak šroub pod sedlem (zřejmě myslíš na zámku sedlovky) by měl mít standardní závit, takže povoluješ proti směru ručiček. U pedálů pozor, na levým je závit opačnej.
Nebo na to jdi logicky. Šlapáním se utahuje, takže se povoluje proti směru šlapání.
a to šlapání myslíš dopredu alebo dozadu?
Tak normálně při jízdě předpokládám šlapeš dopředu, takže dopředu.
Šlapáním se povoluje ;)
Blbost. To by tam potom postrádalo smysl, nemyslíš?
By se ti při šlapání povolovali pedály.
:-)
spetka praxe vyda za tunu teorie;)
Jediné opačné závity čo ma napadajú:
Pravá miska HTII
¼avý pedál v kľuke
Hlavný šrób na pravom pedály 520
Miska v orechu pri kónuse
Hádam som to nedoplietol :-)
vidis, a presto, ze tomu tak je, tak se ti nepovoluji. divny, ze? :-D
Jo, právě proto, že tam ten závit je proti směru otáčení.
To rovnou můžeš prosazovat, že kola se točet proti směru jízdy, ale kolo jede dopředu. Divný, že?
Zvedni se ze zidle, zkusmo oddelej pedale na kole, stahni ocas a soupej nohama!
To nemá cenu, klidně si tady furt tvrď to svoje, já prostě napsal jak se povolujou pedály, ty tvrdíš opak kterej už tu několik jinejch uživatelů vyvrátilo, hotovo, vyřešeno.
kdyz chces pedal oddelat, tak nasadis klic do ktereho jebnes ve stejnem smeru, jako slapes…
Anebo obráceně, to když ho chceš povolit.
he?
Buď máš nějaký atypický kliky, nebo šlapeš obráceně. Pokud by se povolovali po směru šlapání, tak jak píšeš, tak by se ti šlapáním povolovali. Což je kravina, šlapáním se utahujou.
Nebo pokud to je tak jak píšeš, tak mi řekni, jakej má smysl ten opačnej závit na levým (podle tebe pravým) pedálu?
šlapaním sa rozhodne neutahujú, naopak.
dovod prečo sa ti pri jazde nepovolia a neodpadnú je ten, že sila potrebná na povolenie závitu je vačšia jak sila potrebná na prekonanie odporu ložiska pedálu. takže pedál sa normálne pri šlapaní nevyšróbuje z kluky ale miesto toho sa točí.
ked sa ložisko kusne a netočí sa, pedál sa vyšróbuje a neurve ti hnátu.
toto platí ked máš placky vpravo. ked ich máš vlavo, tak máš pravdu ty.
Jejda tak si to bez odzkouset a uvidis. Povol si ten pedal, chytni prstama osku a pak toc klikama ve smeru slapani. Neni nic jednodussiho, kdyz to nejsi schopen jinak pochopit.
Proč to tak je?
Netusim, ale predpokladam, ze to tak zavedli, z duvodu bezpecnosti, nekdy v drevnich dobach, kdy riziko zakousnuti loziska pedalu bylo vetsi nez ted. Staci mi vzpomenout na pedaly na favoritech, u tech to bylo na dennim poradku:)
Tohle by mohl být problém na festce, ale u volnoběžky to asi nebezpečné nebude. To zakousnutí není okamžité, aby to překvapilo tak, že bys nestačil přestat šlapat.
Kousnutý pedál je něco jiného, tam se netočí ložisko. Kulička ložiska se normálně točí, takže pedálem šlapeš dopředu, ale kulička se na ose pedálu točí naopak, tedy osu utahuje.
Protoze kdyby to tak nebylo, bylo by to spatne:)
Vy ste fakt … Když šlapeš, tak otáčíš klikama ve směru hod. ručiček (díváme-li se zprava), ale samotnýma pedálama otáčíš proti směru hod. ručiček, takže si v tichosti sedni do kouta a stiď se…
Tak dost, levý pedál má levý závit a pravý pedál má závit pravý, tak to je a přes to vlak nejede.
dva radky a dve blbosti. ;-)
..
?
Pedály se oba dva povolují jedním směrem a to tak, že při povolení si rozškubneš předloktí ruky o velkou pilu. Nedá se splést a ani zapomenout :-)
Na levé straně žádnou pilu nemám. Tak jak se tam mám orientovat?
Jsem to psal – „Pedály se oba dva povolují jedním směrem“. Tedy stejným směrem, jako napravo. Správný směr určíš u toho pravého pedálu tím roztržením předloktí :-)
Proč bych si trhal ruce o převodníky? Natočim kliky tak, aby byl pedál vepředu, ne?
právě … a budeš povolovat dozadu, povolí to a máš kérku jak víno :-)
On to prý má naopak, takže v tom je asi ta finta (:-)
Teda obráceně, pedál dozadu. Už mě tady všichni pletete xD
Pokud dáš pedál dozadu, nemůžeš si rozškubnout předloktí a tedy ani nemůžeš zjistit směr povolování :-)
Naprosto neprstrelna argumentace jako vzdy:DD Nicmene tva memotechnicka pomucka je naprostoi dokonala a musim se priznat, ze si to pamatuju uplne stejne. Akorat od dob, co jsem objevil kouzlo gumove palicky, si uz predlokti nebo dlan netrham:)
Já si loket netrhám. Hned ze startu mně napadla prodlužovací trubka-lehce, bez rizika :-)
to jo..ale ten pocit kdyz ze opiras o imbus v pravem pedalu a rikas ti „tak, ted zaberu, ono to povilu a prevodnik mam v dlani“..a ono to presne takhle dopadne. Jeden si pak pripada jako vizionar a zaroven jako uplny debil:D
Já vás nechápu.
Prostě otočim kliky tak, aby pedály směřovali 45° nahoru a dozadu, šlápnu na druhej pedál, aby se mi neprotáčeli, a otočim klíčem. Tím mi žádný rozseknutí ruky nehrozí.
A jestli má nějakou výhodu to povolat tak, abych si tu ruku rozškubnul, tak mě poučte.
Ty to ale máš ale naopak, tobě se pedály šlapáním utahují.
No však jo.
Nepochybně. A borci, co najeli 100× víc na kole jak ty a mohli by ti dělat otce, tak si vymýšlejí ;-)
Já myslím, že bychom všichni dokázali dostat pedál z kliky, jen motáme do kupy smysl otáčení pedálu a kliky a je z toho bramboračka :-)
Zkrátka oba pedály se povolují směrem k zadnímu kolu.
ja myslím že ked pužiješ dostatočne velkú silu, tak odmontuješ lubovolný pedál lubovolným smerom.
A nejen to,dokonce dostaneš i pravej do levé kliky.
onehda se mne to malem podarilo. kolo na krofkach me dezorientovalo, povedlo se mne nejakou zahadou pedal chytit do zavitu. nebyl teda uplne nakolmo a nesel dal sroubnout prstama. vzit za to ale klicem, jsem presvedceny, ze uplne vpohode bych ho tam dostal. :-D
Známému se to povedlo,v prackách nemá cit a tak mu to nepřišlo divné že to jde trochu hůř utáhnout.Dcera ještě dostala nadáno když druhej den dotlačila kolo domů protože upadl pedál.Po namontování se vyšrouboval zas a když už byl s rozumem v koncích a došel za mnou s problémem,tak jsme zjistili že má oba pedály stejné.
No jo, ale spodem nebo vrchem? :-D
U tebe je volba jasná. SERVIS!
To byl vtip..
A už vidim někdo, jak jde do servisu kvůli sundání pedálů :-D
Zrovna ty bys tam chodit měl.
Nebyl by jsi první první ani poslední,jen tak mimochodem,když dáš pedály dopředu tak se povolují proti otáčení předního kola.
Tak vono každej není tak technicky vybavenej jako většina lidí tady a nebo se na nějakej domaservis může vyprdnout. Někteří by tu jistě mohli vyprávět, co k nim chodí za klientelu a s jakýma kolama a co na nich potřebujou udělat.
Tak patnáctku klíč má snad každej ne? A když ne, tak soused jo.
Technicky vybavenej jsem nemyslel nářadím :-)
btw. já třeba nemám pedály na patnáctku, ale i přesto jí mám a soused taky :-)
patnactka jde, ta uz ma aspon maly technicak:DD
mírně jetou, rekreačně ?
Zas jeden, co si myslí, že je v 16 nejchytřejší. :-D Ale omlouvá tě, že ostatní nebyli jiní.
Možná tě to překvapí, ale na světě s tebou žijí lidé, kteří opravdu s patnáctkou klíčem pedály nepovolí a s každou blbostí chodí do servisu. Pak jsou tu i lidé, kteří nemají chuť nebo čas se s kolem drbat nebo nemají problém si cokoliv zaplatit.
Sundání pedálů mi jako práce nesedí, a že by to trvalo čas? Mnohem dýl trvá to odvézt do servisu..
A že jsem nejchytřejší si fakt nemyslím..
… to je marný :-)
ono staci troska vazeliny a obcas pedaly prohazovat :-)
Nářadí mám, jenže nějakej boreček mi to utáhnul tak že já s tím prostě nehnu!! Proto jsem se ptala abych to nestrhla!
Dej na to klíč a mlať do něj kladivem, s dotaženýma závitama se musí škubnout.
az se ti „namoza“ material kliky do zavitu, tak se budes divit. Napred bych tam dal nejaky vzlinavy mazivo..WDcko nebo cervenou brzdovku…zkusil spoj nahrat a az pak na to sel jako rus:)
No pokud nemá pedály za 69 korun, tak ten materiál asi něco vydrží.
Pokud nesundává kliky každej den, tak se nemůže nic stát.
Samozřejmě při montáži namazat závit.
Právě že materiál osy pedálu vydrží a nalepí se do něj hliník z kliky, jestli teda nemá ocelový …
Kdyby to bylo tak měkký, aby to nepřežilu jednu ránu kladivem, tak by si po každejch 100km měnil kliky, protože by byly vymačkaný.
ve chvili kdy povolujes „zakousle“ pedale je ti vedomost, ze je to treba namazat, prd platna:)))
I u pedalu za 70kc je matros osy docela pevnej…;)…casem i ty narazis na zavit, se kterym nehnes;)
Jo, ale ona tam nejspíš bude montovat nový pedály, pochybuju že bude jezdit bez pedálů. Takže až je bude montovat, tak ten závit namaže.
A že ten materiál vydrží vim, to vy tady tvrdte že se do toho nemá mlátit, protože by se to rozpadlo. A je jedno jestli jde o kliky nebo osy pedálů, jde o princip.
Máte nějaký tip jak povolit stržený imbus na kotouči? Je stržený v tom šestihranu. Potřebuju vyměnit kotouč :-(
Vybrousit zářez na plochej šroubovák.
Tam je torx, ne? V práci s úspěchem povoluju podobný hajzlíky elektrikářskejma stranovejma štípačkama, ale chce to pořádný, ne nějaký dětský. A nebo pak plochý sekáč a zkusit ho povolit tím, ale né že useknout hlavu, normálně otočit.
No někdo tam dřív dal imbus místo torxu. Zkusím napřed drážku na plochý šroubovák a pak se uvidí
povoluješ protisměru ručiček, ale pokud je obráceně jako v sedlovce tak tim pádem opačně
ale pokud je obráceně jako v sedlovce tak tim pádem opačně
Tak teď jsi v tom udělal jasno :-D
No co, bolí ho záda a nemože se ohýbat.