• pepa_z_depa1

    Zdravím, prosím o radu. Koupil jsem si teleskopickou sedlovku a chtěl jsem si ji nechat namontovat v servisu (prodejně). Co se nestalo „díra“ na protáhnutí „bovdenu“ v rámu (Stumpjumper karbon 2012) byla dle informaci malá – těsná (nejspíš pro průměr 4 mm – asi na lanko, já koupil Rock Shox s hydraulikou – průměr bovdenu 5 mm) a mechanik v dobrém (je to známý) vzal kulatý jemný pilník do AKU a snažil se díru zvětšit, dopadlo to tak že probrousil rám na dvou místech v místě sbíhajících se rámových trubek (viz. foto).

    Teď řeším otázky:

    1. zda může mít toto poškození vliv na pevnost rámu? (a to i do

    budoucna)

    1. opravit epoxidem? (navrhovaná oprava)
    2. vykašlat se na známosti a chtít nový rám? (je to rok staré kolo)

    Děkuji za případné rady a doporučení.

    • pepa_z_depa1  

      ještě detail

      • Mr.Dawe  

        Jak se k tomu postavil on?

        Ty jsi mu dal rám v pořádku, takže i zpět bys ho měl tak dostat. Problém je pouze ta „známost“. Udělat mi tohle v servisu bez známého, odešel bych spokojen pouze ve dvou případech – nový rám nebo odpovídající finanční kompenzace. Vliv na funkci rámu to asi mít nebude, ale chladným by mě to nenechalo.

        • pepa_z_depa1  

          postavil?! mrzí ho to a že to spraví, pokoumá co a jak s lidma co s karbonem mají zkušenost… co je to kompenzace?! raději mám jistotu, že mi rám dalších pár let vydrží… chladným mě to nenechálo, to bych neřešil ve 24:00 ;)

          • Mr.Dawe  

            Rozumím ti. Pokud ten rám bude opraven někým, kdo s karbonem pracuje na náklady toho, kdo to poškodil, tak bych to přijal a jezdil dál.

      • tonik666  

        Zdá se mi to, nebo je jen odřený (opilovaný) lak?

        • JakeF  

          To spodní fakt nevypadá na lak, když to je skrz otvor pro vedení lanka vnitřkem rámu :D.

    • raceman  

      to je vůůůl…

      • pepa_z_depa1  

        jo je ale co ted?

        • Rubi  

          tezko rict, zaleli jak moc je to velky znamy a jak moc si hajzl/dobrak :D sam bych nevedel co delat …

      • Rychlej turista  

        Já být tím mechanikem, tak dělám, že ten rám nemůžu najít nebo že ho sežraly myši a mezitím bych sehnal nový. Jen ať se to neprovalí :-D

    • Papinak  

      To je vono… Já už jsem se takhle spálil tolikrát…

      Všechno radši sám, nebo do solidní firmy bez známostí…

      On kdyby to nebyl vůl, tak se taky snaží řešit, a třeba to nějak kompenzovat… To jsou patové situace. Stejně si na něm nic nevezmeš..

      A s rámem nevím…

      • pepa_z_depa1  

        vezmu, nevezmu… kolo jsem jsem nepřevzal. Ona to solidní firma je, ale… stala se chyba. Udělal to mechanik a ten si to aj vyžere, majitel krámu je také dobrý známý, ne že to neřeší, řeší – opravou, ale nevím zda je to pro mě OK

        • Papinak  

          Tak je to pro tebe OK… Pokud to opraví, tak se ti budou i revanžovat… Chyba se stát může, jsme jen lidi…

          Jako nasere to, ale stane se horší..

    • Zdyn  

      No na mechanické vlastnosti rámu toto poškození nebude mít žádný vliv. Ani v budoucnu. Je to v podstatě kosmetická vada, která jde snadno opravit.

      Ale každopádně se nedivím, že tě to štve a jde v podstatě jen o to, jak moc dobrý je to známý, jak píší jiní.

      Stát se to mně, tak bych chtěl nějakou výraznou finanční kompenzaci, pkud by to nebyl dobrý známý, a pak bych si to opravil sám.

      V případě dobrého známého těžko říct. :)

      • pepa_z_depa1  

        právě to mi leží v hlavě… kosmetická vada kde jde vidět do trubky ;) no moc kosmetické se mi to nezdá, právě že s tím nemám zkušenost :( na dvou místech oslabená skořepina karbonu ?!?

        • Zdyn  

          Kolik mají ty poškození délku? Mac 1cm odhaduji.

          Kolem je dost materiálu a nějaké šíení trhliny v tomto místě nehrozí (i díky kompozitu, který je na to velice odolný). Navíc tam ani trhlina žádná není.

    • iron.hide  

      lol to je ale piiiip :) co nevidel ze je to karbon? asi si mu to mal predtym povedat.

      btw, taku vec neni problem namontovat doma, ne?

    • notobi  

      jej nezávidim ještě že mam reverba vedenýho vnějškem a dělal sem si to sám, problém je že ta oprava bude podle mě už vidět pořád (ráda se budu plést pokud to tak nebude) asi bych chtěl jinej rám

    • bagr  

      To je normalni hovado a ne mechanik!Vzit na karbon jeste pilnik a dat ho do vrtacky.To musi bejt kdyz uz tak jemna citliva prace.Fakt se na me nezlobte ale to je dement proste.Co to je za firmu?Abych se ji mohl obloukem minimalne sto kilaku vyhnout.

    • Datel Stepní  

      Práce pro známého.

      Koupil jsem si někde levně díl. Mám známého, on i to ze známosti namontuje. Opět ušetřím. Udělá mi to ze známosti levněji. Šetřím na zboží i na práci. Rozumím tomu jako koza petrželi, tak koupím něco nevhodného. Kdybych nebyl známost, tak mi v servisu řeknou ať si koupím vhodný díl. Ostatně jinak ani nelze, ale je tady známost. Tak mi to neřeknou a pokusí se to ze známosti vyřešit nestandardně (v tomto případě opravdu špatně, ale jistě v dobré víře)

      V konečném součtu nebude spokojen nikdo. Známý se mi snažil v dobré víře pomoct a bude mi muset zaplatit nový rám, nebo budu já s takto poškozeným rámem…

      Cesta ven z toho dobrá není.

      To je krásný modelový příklad proč zásadně nic nikomu nedělám ze známosti a nic si ze známosti nenechávám nikdy dělat.

      Vím, že to nepomůže, ale já bych měl pochopení i pro toho „neschopného“ technika. Měl mě poslat někam ať si koupím vyhovující díl. Chtěl mi pomoct a nechat ho platit rám bych se necítil dobře. Jiná věc by byla, kdybych jim odnesl kolo ať to kompletně vyřeší a oni zvolili tento postup.

      • pepa_z_depa1  

        Jo jenomže já tu sedlovku kupoval v obchodě a nechal v obchodě namontovat, ano obchod patří známému

    • blisterexist  

      To je na počuni, to mi udělat tak chci nový rám, prodejní cena tohoto je teď 00nic, takže jedině nový, blbé je že je to známý

      Proto si vše dělám sám

    • Vilém  

      Me hlavne neni jasny, jak to dokazal.

      • Mr.Dawe  

        Jednoduše, do dírky na bowden narval ten pilník (uprostřed), díru nalevo na obrázku vypiloval zvenku rámu a dírku napravo ta se mu povedla dle mě zevnitř tím pilníkem, jak ho měl nacpaný unvnitř rámu. Každopádně nechápu když viděl že zvenčí drbnul rám, proč to propiloval až tak moc. Pochopil bych šrábanec, ale když to blbec nedělá ručně, ale veme na to vrtačku…

    • kubad  

      funkčně to ničemu nevadí, designově to nasere, ale pár šutrů a budou na rámu větší stopy,

      mechanika nakopat do G… :(

    • jIrI___  

      Hmm, šikula. Nechal bych mechanika nehradit škodu způsobenou jeho vlastní blbostí (= nový rám nebo oprava). Pokud je to solidní firma, jak píšeš výše, tak by na takové věci myslím měli být pojištěni.

    • jeniiiik  

      Blbá situace. Každopádně pokud je rám z r.2012 tak je v záruce, ne? Kdyby ti ho opravil a rám prasknul někde jinde nebo by byl jiný problém, mohl by být problém s uznáním reklamace. Z tohohle důvodu bych chtěl nový rám.

    • jeniiiik  

      Koukám znova na detail fotky a mechanik byl sjetý nebo co, vždyť to ani nepiloval v ose díry.

    • bathed  

      Kamarádšoft nekamarádšoft: donutit je, aby kolo vzali a na své náklady to nechali opravit u specialisty na karbonové rámy. Předem se ještě domluvit, že na základě informace toho experta zhodnotíte, jestli to bude mát vliv na funkčnost. Pokud ano, nový rám… Pokud ne, pak mít dopředu ještě dohodu, že vizuelně společně zhodnotíte po opravě její provedení. Pak ať se vyjádří, jakou kompenzaci…

      Jinak – tenhle případ je přesně o tom, o čem je „pojistka na blbost“ – pojištění zaměstnance na škodu způsobenou zaměstnavateli. Pokud ji chlapec nemá a pokud ji po něm majitel kvelbu nepožaduje, je to tak trošku jejich boj… Ty bys na tom ale bitý být neměl!

      • Datel Stepní  

        Ano, oni ho měli s tím jeho nevyhovujícím dílem vyhodit ať si koupí správnej díl. „Kamarádšoft nekamrádšoft“ Tím udělali obrovskou chybu. Těžko říct jak se spolu domluvili. Do toho nevidíme. Proto žádná práce ze známosti, je to pak problém.

        • bathed  

          A vzali tu zakázku nebo nevzali?? Kdo je tu expert? – zákazník nebo obchod? … Jak to je? – koupím si lanko 5, fugu v rámu mám jenom 4. Přijdu za kámošem, a jestli to tam nedostane… Kámoš řekne:

          1. ježiš, tyvole tak to fakt nevim… Někoho se zeptám!
          2. no neblbni!!!! Seženeme tenčí bowden, ale na rám bych nešahal!… Váš

          co? – natáhneme to vrchem, co?

          1. no problema!!!!

          Bez té zkušenosti – která odpověď je správná? – víš prd!… Zakladatel vlákna se přece neptal babky v trafice, ale lidí v cykloshopu. To že si oni vzali větší sousto, to přece klient nemůže vědět dopředu a hlavně – předpokládá, že mu z variant 1,2,3 vybere tu správnou. Jinak by tam asi nelezl, ne? … Kamarádšoft nekamarádšoft!

        • pepa_z_depa1  

          jak jsem psal tu sedlovku jsem kupoval u nich v obchodě a v obchodě nechal jimi odborně namontovat, pokud bych ji koupil jinde, tak bych si ji namontoval vesklepě na koleni ;)

          • Datel Stepní  

            Aha, tak to jsem blbě pochopil, promiň. V tom případě nechápu proč to vůbec dělali. Pak bych určitě požadoval odbornou opravu

    • AsiJura  

      Ahoj,

      chápu tvoji situaci, do podobné (poškození komponentu při servisu u známého) už jsem se dostal.

      Opravy na kompozitech (karbon, kevlar, sklo) dělám několik let na letadlech, z té zkušenosti tě můžu uklidnit, že tohle poškození je pouze kosmetické a na celkovou pevnost vliv mít nebude. Jde to opravit tak, že to nepůjde poznat, pokud to nebudeš vyloženě hledat. Ani by ta oprava neměla být časově a tedy finančně náročná.

      K vyřízení se s tím mechanikem, jednoznačně je to lempl, který si chtěl ušetřit práci použitím nevhodného postupu(aku), nechal bych ho uhradit opravu a tím by to bylo vyřízeno.

    • pepa_z_depa1  

      Jo ty díry vznikly tak jak popisujes

    • JSt  

      jen tak by me zajimalo, jak je ten servisak stary? takhle pracoval wojtek v dobe sve nejvetsi slavy, tedy 13–14 let.

      jako stane se, ze jednou za cas nekomu ujede sroubovak, ztrhne zavit nebo neco podobneho, ale tohle byla cilene destrukcni operace. to ten clovek musi mit v hlave uplne vykradeny…

    • Ráďa-BF  

      Určitě po něm chtít náklady spojené s opravou, to je jasný! Hlavně ať to neopravuje on ;)

      Vím, že karbon umějí pěkně opravit v www.sunsetbike.cz/…ravy-karbonu

    • Kouba_2005  

      Dáš tam nálepku od Rádi a je to cajk :)

    • scret  

      nechat odborne opravit a chtit jeste kompenzaci!

      Na funkcnost ramu, jak tu pise par znalcu karbonu, by to nemelo mit vliv, ale na prodejni cenu pri pripadnem pozdejsim prodeji urcite ano!

      • roman 3D  

        každopádně to bude mít ještě vliv na psychiku majitele takto dojebanýho rámu

        • scret  

          no tak to kazdopadne:)

          a mechanika to bude strasit jeste nejakej patek ve snech:))

    • lukas aka mitro  

      z te fotky vubec nechapu co tam brousil, ale nechal bych je zacvakat odbornou opavu…rozhodne, po predchozich zkusenostech, bych opravu nesveril do jejich rukou.

    • zichis  

      když se to tomu servisákovi nechtělo dělat rukama, tak nechápu, proč si do akušky nedal normálně vrták.

      Pevnost materiálu to neohrozí, leč pevnost Ega byla patologicky poznamenána.

    • mickelson99  

      cavte. ked som sa v sobotu vratil z maratonu(2× som tam lahol), a vecer som bike cistil, narazil som na jednu vec. asi v polke hornej ramovej trubky z hornej strany som nasiel malu skvrnu…pozeram, a vidim odpadnuty lak. poskodene miesto ma mozno tak 3×3mm…nikde naokolo nie je vidiet ziadne praskliny. jedine co ma zneistuje, je ci to poskodenie moze byt aj hlbsie, teda ci sa neposkodili aj karbonove vlakna. jazdim ram Cube Reaction GTC (2013), je ciernobiely , karbon je cierny matny a na niektorych miestach je biele lakovanie…zhodou okolnosti je poskodenie tam kde je lak. pripajam aj fotky-fakt sorry za kvalitu, nemal som to cim inym narychlo odfotit, len mobilom. co vy na to? mam sa ist spytat predajcu, ci je bezpecne na tom este jazdit, resp. co s tym mam robit? je to moj prvy karbon..nemam skusenosti, budem vdacny za akekolvek rady a postrehy.

      • tonik666  

        napřed to vyfoť foťákem co má makro.

        Jinak není moc pravděpodobné, že by s tím něco bylo, pochybuju, že bys zničil karbon a nevšiml si toho.

      • Dejv94  

        Vypadá to, že to máš asi jen odřený od protočených řídítek, takže si zkontroluj věci na řídítkách.

      • mickelson99  

        ano neskor ma to napadlo, ze by to mohlo byt od pretocenych rajdov …pretoze aj ked som padol, jednalo sa o hladky pad – padol som nabok a do blata, a nie na kamene, a uz vobnec nie hornou ramovou trubkou o zem. ked dojdem domov, tak to odfotim niecim lepsim a skontrolujem riditka..diky za nazory.

        • JakeF  

          Tohle je dost možná nejčastější poškození karbec rámů… Podle fotek ti stejně nikdo najisto neporadí, pokud to není očividně prasklý, ale to bys poznal i sám. Každopádně je takovýhle poškození relativně snadno opravitelný

          • McBlacky  

            preventivně je lepší hned po koupi nalepit folii, na to hliníkový proužky na rozložení tlaku a krýt opět folií. Protočený rodla to je hned.

            • MlokCZ  

              Preventivně je nejlepší nestavět tak chrtí posed a problému kontaktu rodel s rámem se zcela vyhnout :-)

              • McBlacky  

                to šlo blbě na 26, na 29 to jde ještě hůř. leda by někdo vozil řazení a páky vodorovně a forbec v pozitivu

                • MlokCZ  

                  To je jasné, že to u každého nejde pokud chce mít určitý posed pro svoje proporce.

                  Tenhle problém jde zcela mimo mě. Jak mám krátké ruce, tak potřebuju řídítka vysoko aniž bych měl extra narovnaný posed.

                  Takže i na 29" mám rezervu dost velkou a páky skloněné mám poměrně dost (o chlup více než 45st.).

              • Dejv94  

                Ale to je na úkor pohodlí (u některých), takže to bych radši oblepil rám nějákou ochranou. Viděl jsem, že některý rámy s tímto už dopředu počítají a dávají na rám „zarážky“ proti protočeni řídítek (třeba Canyon Grand Canyon CF)

              • lukas aka mitro  

                No..chrti posed nemam, ale jak se mi na RB protocily riditka, tak koncovka od brzdy (ze ktere jde hadice) jednim smerem „prejela“ a pri pokusu vratit riditka se kraaasneee zakousla do horni ramovky:)…kraaasna uprava:)

            • blisterexist  

              jak to prosimtě děláš?:-)

              • McBlacky  

                já to právě hned neudělal a samozřejmě si to nakurvil :) ted tam mám dve vrstvy tvrdý folie.

                Nalepíš folii tak 8cm dlouhou, na to plátek hliníkovýho plechu, záleží co seženeš a jak to jde tvarovat. A přes to zase folii. Možná by se dala dát i nějaká plastová vložka mezi ty folie, ale musí to být schopno rozložit tlak

                • blisterexist  

                  hm nevím jak bych to na stumpa vytvaroval, ale taky bych to chtěl nějak pořešit, ideální by byl karbonový plátek vytvarovaný přímo na rám

    • Kamil07  

      Pokud je to dobry znamy, tak by mel sam nabidnout novy ram a jeho koupi zalepit z pojistky „na blbost“, kterou ma ten servis na 99% sjednanou.

      Pokud by jsi chtel, tvuj stavajici ram muzu odkoupit.

      • rudla pudla  

        a dejte někdo vědět, jak to v tom servisu dopadlo. jinak to poškození nemá vliv na pevnost karb. rámu. jeho pevnost se v okruhu poškozeného místa sice snížila, ale to jen třeba o procento a to je v poho.

      • rudla pudla  

        a dejte někdo vědět, jak to v tom servisu dopadlo. jinak to poškození nemá vliv na pevnost karb. rámu. jeho pevnost se v okruhu poškozeného místa sice snížila, ale to jen třeba o procento a to je v poho.

      • rudla pudla  

        a dejte někdo vědět, jak to v tom servisu dopadlo. jinak to poškození nemá vliv na pevnost karb. rámu. jeho pevnost se v okruhu poškozeného místa sice snížila, ale to jen třeba o procento a to je v poho.

      • rudla pudla  

        a dejte někdo vědět, jak to v tom servisu dopadlo. jinak to poškození nemá vliv na pevnost karb. rámu. jeho pevnost se v okruhu poškozeného místa sice snížila, ale to jen třeba o procento a to je v poho.

      • rudla pudla  

        a dejte někdo vědět, jak to v tom servisu dopadlo. jinak to poškození nemá vliv na pevnost karb. rámu. jeho pevnost se v okruhu poškozeného místa sice snížila, ale to jen třeba o procento a to je v poho.

    • pohy  

      nemáte někdo „nový“ kontakt na Jaromíra Hrubého z Brna co opravuje carbonové rámy? číslo co mám je stále nedostupné… nějaký fungující mail?

      Dík

      • destr  

        Zkus Milana Šafáře z Boskovic, ten mi rám opravoval už 2× :-)

        • McBlacky  

          jsem měl pocit, že nic neničíš a o ničem zničeným nevíš :)

          • destr  

            Tak kdybys věděl při jaké příležitosti k tomu došlo ;-)

            • McBlacky  

              mě to je fuk, spíš jsem se rýpnul.

              Třeba ses fotil na hraně kopce a upadlo ti dolu, nebo kolize s asfaltem při návratu z afterparty, kdo ví :)

              • destr  

                No řekněme že před „cyklokrosovou“ překážkou sem zapomněl skočit. Ale já sem dopad hůř jak rám.

        • pohy  

          tak kontakt jsem už získal – kamarád umí dobře používat google :-)

    • vlada1983  

      Dneska už se dá opravit cokoliv, když jsou schopní opravit zlomenou kompozitovou hokejku tak nějaké škrábance a praskliny na karbonovém rámu úůjdou taky, koukal jsem na http://www.oprava-karbonu.cz a docela uměj, ale jsou z Hradce no

    • Deleony  

      Nazdar, dostal sa ku mne síce kvalitný ale trochu doďobaný karbón rám. Dá sa to z vizuálnej stránky nejako opraviť? Napr. brúsenie jemným papierom, dolakovanie,… ? Niekto to už dofarboval bielou farbou, ale výsledok bieda.

      Prípadne len celý rám dať odborníkovi?

      Diki moc.

      • McBlacky  

        dá se to i doma, ale je to hodně práce. lepší to dát odborníkům

        • Deleony  

          To iste áno ale nechcem do toho veľa investovať. Doma by to obnášalo asi brúsenie a prelakovanie.

          • McBlacky  

            i vyplnění, pokud nechceš dělat x vrstev laku, jako je ten původní.

            • tonik666  

              A je potřeba to vůbec řešit? Vždyť to není vidět. Max bych polepil nějakou plastovou fólií, abych exponovaná místa kryl (používám all mountain style, tak je fakt silná, lehká a dobře drží (a taky je drahá:))

              • tromboonen  

                Taky bych to tak resil, jinak dvouslozkovej tmel, brousit a pak lakovat, ale aby to bylo top musel bys lakovat celej, plus pak novy polepy, predtim patrne brousit… pruda a prida to na vaze, neresil bych, kup bud bilou folii, nebo nejake humorne nalepky a jezdi…

                • McBlacky  

                  u té bílé v ploše by to asi šlo lokálně, ale jinak jak píšeš. docela voser, času ranec, váha plus

                  • tromboonen  

                    No sehnat presne stejnej odstin a lesk, i kdyz je to „jenom bily“ a pak to dokazat fouknout do ztracena na slozitych tvarech, to uz je docela honka…

                    Koupil bych ruzne veliky samolepky berusek, nebo to je jedno, co majiteli sedne, nejaky hipicky znaky, rusky hvezdy, RAF roundels (to by mel Wiggo radost), nechal potisknout kus folie necim zajimavym a lokalne to aplikoval na ty fleky… Mozna jen ten pod sedlovkou opravit, ale tam to zase diky namahani nevydrzi, takze pekne prouzek z folie nebo klidne elektrikarskou­ pasku.

                    Ve finale to kolo bude vypadat zajimave, neda to praci, nehrozi rozpacitej vysledek a holky to pochvalej (hlavne ty berusky:)

    • Deleony  

      Ďakujem za názory, na berušky moc nie som a rád by som to mal v origo stave, takže ani hviezdičky ani srdiečka, atď. :-)

      Inak väčšina tých odlupenín je na bielej farbe, skúsil by som tie najväčšie plochy obrúsiť a dostreknúť, v miestnych farby-lakoch dokážu namiešať konkrétny odtieň bielej a dať do spreja. Navrch uvažujem o matnom laku na celý rám, striekal som si tak už jeden čisto čierny rám a výsledok bol na amatérske podmienky skvelý.

      Lesklý lak sa musí zaliať a leštiť to by som nechal keď tak na profíka.

      Niečo s tým každopádne musí urobiť, na určitých miestach to vyzerá fakt zle.

    • Chiron  

      Když už to vlákno tady je, tak se přidám s dotazem. Zjistil jsem, že mi rupla zadní stavba, ještě tak šikovně, že v jednom místě je to evidentně durch a vedle v ohybu je to naprasklé.

      Tak by mě jen zajímalo, jestli se to v takovém blbém místě dá vůbec spravit. Předpokládám že by oprava taky nevyšla úplně levně. Díky

      • lukas aka mitro  

        No ber to pozitivne, blizi se vanoce:)))

        Opravit to muzes zkusit nechat, ale je velice pravdepodobne, ze to rupne o kousek vedle znova…takze asi tak.

        • Chiron  

          No jo, už jsem si naděloval, todle bylo nepříjemné překvapení, když jsem konečně umyl kolo :D

          Ta oprava mě zajímala spíš teoreticky. Jestli se vůbec něco tak tenkého, blbě tvarovaného a hned u čepu dá vůbec nějak rozumně opravovat.

      • alo  

        reklamace nic?

        • Chiron  

          Bohužel, už je po záruce. Ono kdoví, jestli by to vůbec uznali.

      • lunochod  

        Mohu se zeptat co je to za rám?

        • Chiron  

          Ghost Riot. Ještě ta první verze, co má vpředu i vzadu 130mm.

      • McBlacky  

        tohle bych i risknul, dá se tam přidat dost materiálu. Bude to hnusný, ale držet by to mohlo. jinak teda dost zvláštní místo na prasknutí. mrkni jestli to všude jinde je fakt v pořádku.

        • Rubi  

          Pri zadrenem lozisku celkem normalni stav, takhle jsem 2× prdnul haibike sleek na zadni stavbe

          • McBlacky  

            sleeku stačilo málo, na svojí dobu neuvěřitelný ultralight + za 2/3 ceny srovnatelný 96.

            jsi musel jezdit a skřípalo to ne? Nevím jestli může být tiché zadřené ložisko :)

            • Rubi  

              96 jsem mel pred sleekem ale v hliniku a to bylo fakt povedeny kolo, akorat na hline dost tezke, ale geometrie na vyjezdy do kopce byla ultimatni. Sleek byl az moc velky ultralight, kroutilo se to jak had a navic s olympic rafkem to bylo skoro jak kloubovy autobus :D prechod na sworkovy epic s pevnou osou a karbon rafkem byl jak postup do jine dimenze. Uz ho mam cca 3,5 roku a nechci menit :-) jen pohon presel z 2*10 na 1*11 a vypada porad jako novy, to same crux

              poprve se mi vyrvala vlozka hlavniho cepu na legendarnim zavode ve valticich, pak praskl 2* pred cepem z kazde strany u zadni osy, jednou bylo jen pridrene a nedelalo to zadne zvuky, podruhe to bylo v rychlebech a tam to zaclo skripat jak ojety sjezdak. Kazdopadne vse sem nechal opravit a jezdilo se dal.

              • McBlacky  

                spešl má super laky, nebo měl když jsem je jezdil. I 4 roky jetý kolo bylo bez škrábanců. Ted jsem přešel na Trek a je znát, že třeba silnice mají lak výrazně méně odolný, zase jsou to lehčí kola. Na spešlech bylo i 200+gr laku svého času. Taky se chytli za nos a dělají dnes i ultra light provedení (silnice) kde naopak lak není skoro žádnej, neco jako top scott, prostě to musíš balit do bavlnky a opírat max sedlem o zed :)

                • tomxxx  

                  To máš fuk, že se toojebe, hlavně že je to lehký :D

                  Na 2016 cruxu mám vrstvu laku snad půl kila.

                • Rubi  

                  jn, pokrok nezastavis, mat a tenci vrstvy, ale pak to kolo po par zavodech vypada jak je*ka :-) ale zas ty gramiky no :D nejvic ten epic zabiji sidka, ktera je uz spis seda nez cerna a vsude olezly lak, aspon ze uz vynalezli ty nalepovaci cipy na cislo, protoze jak mi to loupali tema cvikackama z vidle tak jsem vzdycky brecel, ale v cili je ti vetsinou vsechno jedno ze… :D Jinak s tim trekem, vsude od tebe i jointiho ctu samou chvalu, tak to asi bude dobry, ale brain je brain :-)

                  • KAITEN  

                    me nejvic sere jak mi cislo odrbava riditka, pac jeto na ocich

                  • jonti  

                    Ode me to az takova chvala neni, jak jsem s Blackym podobne vysoky, ale on ma delsi nohy, jemu sedi geometrie kratkeho a vysokeho ramu u Top Fuelu o dost vic nez me. A taky mi nekdy ve vyjezdech trochu vadi polozena vidle.

                  • McBlacky  

                    epic je taky cajk, jen mám u nej pocit, že když už to rubu v technice hodně na krev, moc se mu to nelíbí. Testoval jsem to teda jen na Brdech na usecích KPŽ a kolem Radotína. Novýho projedu až na jaře, na shopu mají zatím jen Mko na test

                    • Rubi  

                      novy me taky zajima, pry ma brain stejny projev jako ten muj z roku 2013 – tzn tolik nehoupe a je tam ta ostra hranka, ktera mi vyhovuje, ty 2014–2017 byly uz vic houpave

              • RomanH  

                No mne 96 praskla mezi sedlovou a horni ramovou trubkou. Mam to cerstve zavareno, tak uvidim, kolik to vydrzi.

                • Rubi  

                  mno, presne tuhle jsem mel :-) rocnik nejak 2011 ne? tyhle uz na to maji narok, hlinik uz bych nevaril, nebo mozna jednou takhle na test, pokud je zbytek kola ok

                  • RomanH  

                    Ano, 2011, ale je to komplet moje skladacka, treba zadni stavba je celokarbon (z te karbonove 96). Mam ji od puli roku 2012, najeto jen cca 15–20 tkm. Holt 3× zeslabovanej hlinik :-( Uvidim, co to vydrzi, oprava stala par stovek.

                • McBlacky  

                  u 96 byl rozdíl carbon vs hliník jen lehce pod kilo :) největší na co jsem zatím narazil. Tohle by držet mělo, mužeš zkusit dát delší sedlovku

                  • RomanH  

                    Jj, dal jsem jsem ted 400 (mel jse 350). Zatim od opravy najeto v terenu 150km a drzi, tuk tuk

        • Chiron  

          No už to řeším novým kusem, jen jsem spíš uvažoval, že to nechám spravit a mám náhradní :-D Každopádně tohle je výsledek, po tom co jsem se rozsekal. Mimo tohle byly KO oba ráfky, nějakým záhadným způsobem mám křivé sedlo a lopatku na pravé ruce jsem měl na tři kusy :-) Jinak rám vypadá, že nikde jinde mu nic není.

          • ˘Ö˘ Krab  

            Aha, takže jsi šel na krovky, kolo nad Tebou, sedlem o zem a zadním kolem shora o zem proti dorazu. Přední ráfek možná jako úplně první, zadní zároveň se stavbou. Musela to být betelná dršťka.

            Takže na těch prasklinách vlastně není nic divného, jsou úplně normální. To's nemohl napsat rovnou?

            • Chiron  

              Jo napsat jsem to mohl, to je pravda.

              Každopádně to bylo spíš způsobené dopadem na placku a asi ne úplně rovně.

              Po dopadu na obě kola, kolo odcestovalo někam doleva. Jen vím, že předek i zadek šel na doraz a vepředu mi to vytrhalo špice z niplů. Plus nějak se mi zamotala do předního výletu noha. Ale co přesně se dělo s kolem netuším. Já sem sebou fláknul na pravé rameno a lopatka to nevydržela. Zajímavé je, že jinak klíční kost a podobně byly v pohodě.

    • Salind  

      Ahoj, využiju vlákno. Poprosil bych o radu.

      Spadlý řetěz, který se skřípnul mezi malý tác a zadní stavbu.

      1. Jak moc jsou poškozené ty karbonové vrstvy? Jak moc se mám/nemám bát? A případně jak nejlépe opravit? (budu ještě řešit s prodejcem / servisem, ale viz 2)
      2. Rovnou přiznám, že jsem nakrknutý… Takže možná se na to nekoukám nezaujatě a potřebuju zkorigovat. Asi z části moje chyba, že o kolech toho moc nevím. Loni jsem koupil tuhle silničku a začal víc jezdit.

      Problém je, že když jsem sundal převodník a našel to odřené místo, tak mi došlo, jak moc blbě tam byla celou dobu namontovaná ta zarážka na řetěz (chain catcher – chytač řetězu nezní v češtině úplně správně)

      On už loni ten vlastní nákup neproběhl úplně hladce. A teď člověk najde na kole pořádný šrám, který tam asi nemusel být, kdyby to bylo namontované správně. Nebo to někdo opravil při prvním či druhém garančním servisu (kterým se podmiňuje ta zvýšená záruka na rám).

      Když to bylo celé odstrojené (a s nápovědou internetu, kde jsem začal zjišťovat, jak tomu padání řetězu zabránit), tak najednou začal ten divný plastový díl u středu dávat smysl. A i jak tam vlastně správně má být. Opravil jsem (viz poslední fotka).

      A ta otázka – má to smysl s prodejcem řešit? Co od nich můžu čekat? Co mám chtít? Díky.

      • McBlacky  

        Trek často to má z výroby málo dotažené, navíc se to povoluje časem.

        Jediný řešení je to doma pojistit závitovým lepidlem a pořádně seřídit. Blbý je, že musíš dát dolů pily, aby to dotáhnul ale pak nevíš jak přesně to nastavit. Je to trošku servisní oříšek. Každopádně dobře seřízený přesmykač taky padání řetězu zabrání. U Shimano přesmyků se roztahuje klec časem (nebo při řazení v max tahu) a pak to padá i seřízený.

        Výrobce tě s tím pošle do kšá. Zalakoval bych tu odřeninu a neřešil

      • žvejk  

        Podle foto je karbon snad netknutý, i kdyby trochu nemá vliv na nic…

        Vždy je problém v mezeře mezi rámem a převodníkem,

        když je mezera taková, že řetěz v klidu propadne, je to nejlepší, nic se nestane.

        Pokud je díra taková akorát na zaseknutí řetězu nepomůže ani žádné oplechování,

        jen dobře seřídit přesmyk, nesjeté převodníky, řetěz atd.. A mít trochu cit v nohách když řetěz padá ;-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.