Posílání kola mezi kontinenty poštou

39 nepřečtených
  • oystercrackers123

    Dobrý den,

    chtěl jsem zeptat, zdali někdo nemá nějaké zkušenosti-rady s posíláním kol poštou – na internetu jsem toho na toto téma našel překvapivě málo.

    Rád bych si nechal poslat své karbonové silniční kolo z Čech ke mně do Spojených států, ale mám obavy co se týče bezpečnosti přepravy. Nejsem si jistý, jestli je dobře zabalené kolo v papírové krabici v bezpečí v rukou třeba fedexu nebo ups. Za kufr na kolo se mi totiž rozhodně platit nechce.

    Tuším, že nejbezpečnější by bylo vzít si s sebou kolo do letadla, nicméně cesta do Čech mě nikdy v dohledné době nečeká.

    Nemá nikdo s podobným problémem nějaké zkušenosti?

    Děkuji.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Tak svoje kolo mas tak rad, ze si ho chces poslat k sobe coz bude i tak drahej spas, ale za bezpecnej kufr se ti penize davat nechce…

      Zajimavy…

      0 0
    • Velomiwookie  

      myslim, ze ten kufr bude levnejsi nez ta preprava, nehlede na to, ze ho pak muzes strelit… Nebo si ho proste zabal do krabice a vem do letadla, ne? neni tak komplikovany

      0 0
    • mr.nikdo  

      Hmm. Posta neni sledovatelna napric kontinentem.

      Moznost ztraty…

      Kuryri nenabizi ted Economy servis – kvuli pretizeni. Cena bude vysoka.

      V US cekej celni rizeni…

      Neni lepsi koupit nove v US?

      0 0
    • yetti  

      A jak si myslíš, že se dopravujou kola k prodejcům? Akorát potřebuješ, aby tady někdo zašel do nějaké kamenné prodejny vyžebral tam krabici od podobně velkého kola i s balicím příslušenstvím, kolo ti částečně rozebral, zabalil a poslal. Poštovné bude stát pár tisíc, ale když to bude dobře zabalené, tak bych se poškození nebál a v nejhorším to kryje pojistka

      0 0
      • tsunami  

        Spíš než pár tisíc to bude hodně tisíc. Posílal jsem rám do německa a 1. byl problém najít balíkáře co mi to tam doveze a za 2. to stálo lehce přes tři tisíce. Měl jsem to zabalené v originální pevné kartonové krabici od výrobce rámu.

        0 0
        • Motyc  

          Já kupoval pár rámu v Anglii, poslání jsem řešil já přes různé přepravní společnosti a vždy cca 600–900 kč…

          0 0
        • kubad  

          nedávno rám na reklamaci do Německa – 960kč

          0 0
          • tsunami  

            Ono to bude možná i rozměrem krabice…

            0 0
          • Smazaný účet  

            Nedávno kolo po ČR 1000KČ. Plus většina dopravců má limit 150cm. Nakonec to vzal fofr.cz, ještě byla možnost TOPTRANS.

            0 0
            • Motyc  

              Dnes kolo ČP a vyšlo mě to na 424 kč, limit 240 cm a 30 kg…v tomhle je ta ČP nejlepší, ale za blbé řidítka chtějí 200 :D

              0 0
          • tsunami  

            Omlouvám se seknul jsem se o litr, našel jsem si fakturu a šlo to za 1980,– Kč a posílal jsem to přes GEIS, vyzvedli si to v Praze. Pojistka byla na 100k.

            0 0
        • yetti  

          posílal jsem vloni rám do Skotska za cca 700Kč. Ne poštou, ale kurýrem. Váha balíku cca 7kg.

          0 0
      • mr.nikdo  

        Myslis jako cely kontejner vyskladany koly?

        Respektive kontejnery s dily?

        0 0
        • yetti  

          Kontejner přijde do centrálního skladu a do jednotlivých obchodů to rozváží dodávkama a ti kurýři se s tím moc nemazlí. Nebo snad myslíš, že do koloshopu přivezou kontejner kol?

          Pokud vím, tak třeba kamarádovi posílali ke Svoradovi kolo od Specialized ze skladu v Holandsku a pak mu to kolo poslali ve stejné krabici z Brna do Plzně.

          Nevidím jediný důvod, proč by měl být problém to stejným způsobem poslat do USA.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ta posledni veta je perla!

            Uz bych treba dodal – mezi kontinenty neni silnice.

            Pokud objednas kusy kol, tak kuryri. Pokud vic tak paleta anebo primy zavoz. Vsechno ma sve pro a proti.

            Do NL to jede bud v kontysu anebo to leti, kdyz doobjednava. Ale i tak i u te letecke jsou ruzne zpusoby. Treba konsol na skladu v US a dekonsol v crossdock skladu v NL. Tim padem na tu krabici chytli 3 lidi…

            Kuryr – zrovna FedEx, to nechces vedet, kolika rukama to projde ;).

            0 0
            • yetti  

              Zakladatel řešil, jak bezpečně zabalit (ochránit) kolo pro zaslání do US, s tím, že se mu nechce kupovat přepravní kufr. Tak jsem mu popsal jak se kola posílají v krabicích kurýrama po Evropě, kde se to po cestě v depech několikrát překládá a nezacházejí s tím zrovna v rukavičkách. Jediný rozdíl při zaslání přes oceán je v tom, že část cesty ta krabice poletí letadlem, takže to bude výrazně dražší. Pokud je krabice dostatečně robustní, aby ochránila kolo při transportu kurýrama po Evropě přežije i let do US.

              Nic víc nic míń. Co se ti na tom nezdá?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Hele mám kufr od od EVOC a když vidím, jak po těch letech vypadá, tak jsem dospěl k názoru, že lepší bude na Mallorce jedno kolo nechat, než ho posílat letadlem ;-)

                0 0
              • mr.nikdo  

                Vsechno.

                Ti rikam, ze ta cesta od dodavatele pres ocean sem a dodani k obchodu je uplne v jinych servisech nez poslani kuryrem.

                Navic ta krabice jednu cestu prezila a je delana presne na jednu cestu. Nevis, co se tomu kartonu po ceste stalo. Helmu po padu na hlavu taky nedas.

                Takze se mi toho nezda fakt dost.

                A klidne o realnem posilani veci po svete si muzeme pokecat :D…

                0 0
                • BabbaJagga  

                  Promin, ale pokecat se s Tebou moc nedá. Pokud je Ti fakt těch 21, jak uvadis, tak to asi bude nadbytkem testosteronu.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    To bude tim.

                    Promin, ale posilat kolo kuryrem pres ocean v pouzite krabici neni moc rozumne. Ta krabice uz ma buhvi co za sebou. Klasika CZ eshopu – pouzivat pouzite krabice.

                    Nize uvedena podminka preziti padu min. z 1 m maji vsichni…

                    A dalsi hledisko jsem psal uz vyse – ted jsou jen express servisy a to pocitej tak 15 000+ CZK… A to prekladani pro tu cestu nic moc.

                    Stejne jsem psal, ze dodani kol od vyrobce funguje taky trochu jinak. Ve smyslu poctu uzlu a poctu rukou, kterymi projde.

                    Rikali na Discovery Channel ;).

                    Kupodivu dneska mel nas lokalni obchod na parkovisti paletu plnou kol a stahle streckou.

                    0 0
                    • yetti  

                      Hádat se s tebou nebudu, ale pokud se kartonová krabice nenamočí, nebo viditelně mechanicky nepoškodí, tak na ní není co poškodit. Zbytek je o tom jak kolo zajistíš uvnitř. Do patek rámu se vsadí rozpěrky, na osy kol plastové ochranné talíře a na trubky se nasadí mirelonová izolace na vodovodní trubky. Zbytek krabice se vycpe pěnovým polyetylenem, polystyrenem, bublinkovou folií atd. Už jsem takhle pár bazarových kol poslal i koupil přes ebay a nikdy žádný problém. Krabici od kola s veškerým příslušenstvím mi vždycky rád daroval kamarád co má kamenný obchod (alespoń to nemusel likvidovat). A mirelon jsem koupil v hobbymarketu.

                      Hledáš problémy tak kde nejsou!

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        No, já bych svoje kolo takhle neposlal, ale to je věc každého soudruha ;-)

                        0 0
                        • Barak  

                          Neříkám, že přes oceán nějakou dopravkou. Ale znám dost lidí, kteří takhle toci jednu krabici několikrát, když berou kolo do letadla jako zavazadlo.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jak jsem psal, je to každýho věc ;-) Když jsem viděl, jak jsou schopný v tom kufru ohnout i profil na kterým je to kolo upevněný, tak se mi jim už svěřovat kolo zrovna moc nechce :-)

                            0 0
                      • mr.nikdo  

                        Nebo jsem resil uz dost reklamaci zpusobenych podobnym pristupem.

                        Vzhledem k tomu, ze kartonu mas nepreberne mnozstvi – pocet vrstev, tvrdost papiru. Tak opravdu po prijeti nevidis, jak vypada mezivrstva po prvnich cestach.

                        Jak jsem psal – po padu nepouzijes helmu znovu.

                        Pises, zes par kol poslal. Ja to znam jen z Discovery Channel ;)…

                        0 0
    • mr.antik  

      a nejsou kola v USA o tolik levnější, že by se vyplatilo tam nějaký koupit a při návratu do čech vzít jako zavazadlo a ještě ho tu dobře prodat?

      0 0
    • oystercrackers123  

      Aha, děkuji za odpovědi. Zjistil jsem, že mé informace o ceně dopravy jsou zastaralé nebo špatné – cena dopravy fedexem i ups je skutečně absurdně vysoká a skoro v hodnotách nového kola. Moje otázka tím tedy trochu irelevantní – pardon.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Jsem rad, zes cetl, ze economy servisy jsou ted suspendovany kvuli pretizenim siti :D. Vsechno jen express sazby :D

        0 0
      • Kolo_mlynsky_za_4_rynsky  

        Podle telefonátu fedex musíš zabalit tak, aby to přežilo pád z 1 metru, kvůli automatické třídící lince..

        0 0
        • MatS  

          Jo to nám říkali i lidi z PPL, že toto musí být i u nás. Hlavně v době kdy toho je nejvíc (Vánoce apod.) se může něco šprajcnout na lince (typicky pneumatiky) a pak to všechno padá dolů. :-)

          0 0
    • Smazaný účet  

      Tato firma je dobra ale ponekud draha.

      https://www.bikeflights.com/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.