• krokus

    Pořídil jsem si teď silničku. Nikdy dřív jsem ale na tomhle typu kola nejel, tak nevím, co od toho mám očekávat, na co si mám dát pozor atd. Co třeba se silničkou udělá takový kanál či pořádná díra? Dá se na tom přejet i nějaký terénnější úsek, aniž by člověk zničil ráfky či pneumatiky? Občas by to myslím bylo potřeba. Jak by se vlastně měla držet řidítka: na rovině a ve sjezdu dole, v kopcích nahoře, na brzdách? Řazení funguje asi jinak, že? Lze řadit i v plném záběru, pokud se nepletu. Celý život jezdim na horákovi, tak mám z první jízdy trochu obavu:-)

    0 0
    • ydaho  

      napřed bych to zkusil, intuice hodně napoví… :-)

      0 0
    • Rychlej turista  

      Na silničce je to jednodušší, než na bajku. Během pár jízd si zvykneš. Na ty díry je třeba si dávat pozor a když s někým jedeš, tak je včas ukazovat, i ostatní překážky, třeba chodce a neměnit neočekávaně směr a neházet vlny. Někteří bikeři taky na silničce dělají šílené pohyby, mnozí za jízdy pumpují a tak, tak na to si taky dát pozor. Ale to vše je o vyježděnosti a když bude snaha, tak se do toho rychle dostaneš :-).

      0 0
      • krokus  

        Pumpují? To je nějaká technika šlapání?:-)

        0 0
      • Rychlej turista  

        Mno, představ si velkou nožní pumpu, jak s ní doma pumpuješ. Tak stejný pohyb někteří bikeři dělají i při jízdě na silničce v sedě :-D

        0 0
        • krokus  

          Tak to asi mají blbou techniku a moc těžký převod, ne? Při frekvenčnim šlapání se blbá technika projeví spíš poskakováním v sedle, řekl bych – taky občas poskakuju:-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Techniku blbou mají určitě, proto to dělají, ovšem ta frekvence pumpování je někdy obdivuhodná :-D

            0 0
            • krokus  

              No kdybys mě viděl šlapat, možná by ses taky smál:-) Při kadenci nad 100 už začnu poskakovat. Je co zlepšovat, no…

              0 0
    • Luma  

      Jinak do terénu na silničce můžeš pokuď teda myslíš polní cesty apod.vyhni se šotolině a štěrku,tam to rádo proklouzne.Řazení je stejné jak na bajku,takže raději neřadit v záběru,pokuď chceš ať ti vydrží převody a řetěz co nejdéle.Na silnici můsíš hodně předpovídat,protože někteří řidiči tě nevidí nebo nechcou vidět,tak si dávej bacha.Řidítka drž jak ti vyhovuje,ve sjezdu je lepší je držet dole aby jsi došáhl vpohodě na brzdové páky.Jinak silnička je krásná-je to o rychlosti a lehkosti.Bike je dřina:-)

      0 0
    • krokus  

      Jinak zatím budu jezdit s pedály na horáka, tak snad to nějak půjde. Na nákup silničních treter a pedálů toho času nemám.

      0 0
      • PjSky  

        silnicni naslap netreba, znam vic lidi co pouzivaji jednu botu. Myslim ze tu na to bylo i vlakno.

        0 0
        • JMT  

          silnicni naslap samozrejme neni nutny, ale radeji soru+silnicni pedaly+silnicni kvalitni boty nez treba ultegru a spd+bikovy boty. V bikovejch to je proste citelne horsi. VELICE CITELNE HORSI

          0 0
    • Biker jak Pes  

      Když jsem začínal se silnicí, tak jsem si jí nejdřív zkoušel v obchodě. V životě jsem na tom tehda neseděl a málem jsem tam poboural pár kol. :D Jak se budeš držet, záleží na tobě. Po rovině preferuji držení za páky, sem tam se chytnu normálně jako na biku abych trochu dal odpočinout rukám. Do kopce by se mělo držet taky za páky, protože se ti ruce nesvírají hrudník a lépe se ti dýchá než když se držíš klasicky. Nevím proč, ale osobně mám radši do kopce se držet klasicky. :) Z kopce jezdím s rukama na beranech a prsty občas na brzdách. Ohledně brždění je to lepší, protože máš větší páku a líp se ti bude brzdit. Jenom bacha, ať to nepřeženeš, zablokovat kolo na silnici je hned. :)

      S tím terénem bych to zas tak nehrotil. Teoreticky bys mohl něco menšího přejet, ale bude to toho kola líto. :D Na kanály a díry si dávej bacha, to je občas peklo. Nejednou mi takhle vyletěl drát z výpletu.

      Řazení je jak říkáš. Dá se řadit v plném záběru. Jsou to sice pecky jak sviňa, ale zatím se mi kolo nerozpadlo (Shimano 105). Dokonce i řetěz můžeš křížit víc než na biku. Na silnici máš jenom 2 placky, tak to není tak hrozné, ale rozhodně bych to nepřeháněl.

      Tak hodně štěstí do prvních silničních kilometrů bez pádů a defektů … ;))

      0 0
      • krokus  

        Vím, že se ptám blbě, nejsou mi ale úplně jasné pojmy klasické držení, držení za páky, držení jako na biku, držení za berany. Berany jsou asi jasné, páky jsou jakoby brzdy seshora? Co jsem si tak všiml na TdF, do kopce se jezdci drží vážně většinou za páky (pokud je to to, co myslím), na rovině střídavě za páky a za berany, z kopce asi jen za berany.

        0 0
        • nooski  

          Jako na biku asi myslí držení za rovnou část řidítek – ideální na roviny, když člověk jede sám. Za páky je prostě za řadící a brzdové páky a jejich gumovou část :-) Více aerodynamiské, člověk dosáhne jak na řazení, tak na brzdy – idálně proti větru, z kopečka do kopečka, při jízdě v balíku nebo v háku. No a pak je ještě dolní držení v obloucích pod pákami, to je vyloženě aero posed při silném protivětru nebo při prudkém klesání. Dá se i spurtovat, ale já teda raději při spurtu držím páky.

          0 0
          • krokus  

            Držení za páky jsem si v obchodě taky zkoušel, úplně jsem ale nevěděl, jak bych měl mít prsty:-) Snad se to naučím intuitivně…

            0 0
            • Martin  

              neřeš, nepřepínej, to se naučíš intuitivně

              0 0
          • Biker jak Pes  

            Přesně tak jsem to myslel. :) Ve spurtu mám rozhodně radši držení za berany. Líp se mi tak i přehazuje. BTW: ty máš Campu, že ? Jak přehazuješ, když se držíš dole ? Znám pár lidí, co mají Campu a při držení za berany přehazují v pohodě, ale ti mají extrémně dlouhé palce… :D

            0 0
            • krokus  

              Ono se dá přehazovat, i když se držíš nahoře (za páky)?:-) Jsem si myslel, že člověk se naopak kvůli tomu musí chytnout za berany. No bude to chtít fakt vyzkoušet:-) Jinak tam budu mít taky campu.

              0 0
              • Luma  

                Právě když držíš dole v oblouku spodní ůchop-tak je problém na Campě řadit dolů na menší kolečko.U Shimana je to v pohodě.Taky by mě zajímalo jak to děláte na te Campě

                0 0
                • Ravo23  

                  to je asi nejaka fobia shimanistov. ja v tom skutocne nevidim ziaden problem..

                  0 0
                  • Luma  

                    Promiň,proti Campě nic nemám.Prostě u Shimana mi to přijde lepší.Jinak na Campě jsem jel jenom parkrát a to jenom na vyzkoušení,nic delšího.

                    0 0
                    • Ravo23  

                      no, ved v poho. ja som predtym jazdil na shimane, konkretne RSX dualy. prechod na campu nebol problem, staci par jazd a mas to v krvi. opacne to bude asi uplne rovnake.

                      0 0
                    • favorit.  

                      mam Shimano a na Campe jsem jel asi stopade kilaku. A na pristi silnici uz bude jedine Campa!

                      0 0
                    • Listr  

                      Já mám taky Campu a při držení za páky to nejde, páč musím šáhnout až dolů na rám :-))))

                      0 0
                  • Biker jak Pes  

                    to je přesně ono. Campu jsem zkoušel, ale takhle dlouhý palec teda nemám :D

                    0 0
              • Ravo23  

                jasne da. za barany dole sa volakedy nechytim cely trening, hlavne teraz v zime..

                0 0
            • nooski  

              Jejejej je to tu zase:-) Právě že u Campy jde řadit v daleko více drženích. V dolním úchopu naprosto bez problému a kdo má delší prsty, tak na těžší přeřadí i z horního úchopu (teda v té rovné části). A budu se zase opakovat že bych nechtěl auto, kde by brzda při nějakém podivném pohybu jinam zároveň fungovala jako spojka ;-)

              0 0
              • Luma  

                Když brzdím tak brzdím a nehraju si z pákou,kdo neumí koordinovat svoje pohyby tak mu Shimano Dual Control může dělat problémy:-)

                0 0
                • Martin  

                  dual control prostě neni pro každýho

                  0 0
                  • ropman  

                    běžně když dobržďuju tak současně řadím na lehčí, samozřejmě jen když chci a přijde mi to v pohodě (Shimano RX100). Všechno kolem řazení je jen otázka zvyku. Na bajku jsem taky jezdil GripShift (v pohodě, nepřesnost řazení jsem znal a proto se ji naučil korigovat), Rapidfire, na dalším Sram dvě páčky nad sebou (Trigger) a prostě je to všechno jen o zvyku.

                    0 0
          • Rychlej turista  

            Ve spurtu se řídítka drží zásadně dole, jinak se o spurtu mluvit nedá.

            0 0
          • favorit.  

            ty spurtujes? Vzdyt nezavodis! :-D

            0 0
          • kajda93  

            S tim souhlasim držení za páky je pohodlnější na rovinách, za oblouky to beru při většim tlaku (stoupání,spur­t).Pokud ale jedu delší trasy (kolem 90km) a je předemnou delší rovina,tak volim ten nejpohodlnější způsob což je zabalení se na časovkářskou hrazdu,má to výhody nejenom v pohodlnosti,ale i v uspoře energie která je na delších trasách opravdu potřeba.

            0 0
    • vlkouš  

      zacinal jsem na silnici, pak jezdil oboje, dale jen bika a ted po koupi noveho sirera zase oboje. prechod z bika na silnici je o zvyk. uchop riditek stridam podle terenu, stoupani, vetru. zkraje budes hledet optimalni posez. sam zjistis, co ti vyhovuje. ale dej pozor, ze chyceni brzd trva malinko dyl, nez na biku. trasu pro vyjizdku si peclive vybiram. pokud to jde, vyhybam se kocicim hlavam, tramvajovym kolejim, rozbitym usekum, frekventovanym a uzkym cestam. nastesti kolem baraku mam destitky kilometru peknych a malo frekventovanych silnicek. prece jenom na biku se da ledacos v nouzi objet po chodniku, po krajnici, kdyz je nejhur tak skarpou. kapitola sama pro sebe jsou ridici. mej oci na stopkach, poslouchej, co se za tebou deje, predpokaldej ze ti nedaji prednost, kamiony s navesem se zacnou zarazovat hned jak te mine kabina, babka s taskama ti taky prednost neda. bacha vubec na vitr a taky vetrny pytle kolem busu a nakladaku. jo a ted po jaru bacha na pisek a skvaru po zimnim posypu!!! nezapomen na osvetleni, odrazky, at jsi videt. jinak kdyz si najdes „svuj“ okruh, tak je to nadhera. a pokud muzes, jed si zajezdit do zahranici, treba CH, A, D, FL! drzim palce.v.

      0 0
      • Biker jak Pes  

        že FL je Lichtenštejnsko jsem fakt netušil :D

        0 0
        • vlkouš  

          no je fakt ze v lichtensteinu je jezdeni na kole spis takova rarita. silnice sice pekny, ale samej kruhovej objezd a jedes z vesnice do vesnice. horsky silnice jsou tam v podstate jen dve a jsou slepy. v.

          0 0
      • krokus  

        Dal jsem si předsevzetí, že nebudu jezdit po frekventovaných silnicích. Je mi jasné, že na malých silničkách to nebude úplně ono (tam je to možná spíš na bike:-), ale z toho provozu mám opravdu strach. Kamionů bych chtěl potkávat co možná nejméně. Je pravda, že i k těm malým silničkám se člověk někdy musí nějak dostat. Proto jsem se ptal na tu průjezdnost terénem: občas si můžeš vybrat např. mezi frekventovanou silnicí 1. třídy a lehčím terénkem (třeba hodně rozbitou asfaltkou). Uvidíme, jak mi to předsevzetí vydrží. Bude to člověka k těm větším silnicím asi svádět: je tam lepší povrch, průměry by byly lepší, není třeba koukat do mapy, prostě jedeš a jedeš…:-)

        0 0
        • vlkouš  

          no zalezi kdy bydlis a kudy se dostanes za mesto. daji se najit i mene frekventovane silnice s dobrym nebo vybornym povrchem. ja anstesti bydlim na SV od prahy, takze uz par metru za barakem mi azcinaji slusny silnice s „relativne“ malym provozem, po kterejch se dostanu do pojizeri, ceskyho raje, podjestedi, kokorinska, posazavi. zkus i vyzkouset dostat se kousek za mesto MHD (metro, vlak). jestli chces nejake typy, tak pisni. jo a blikacku uz vubec nesundavam, za slunecnyho dne ji sice napouzivam, ale staci zmena pocasi, poradnej dest nebo na podzim padne mlha. v.

          0 0
          • krokus  

            Bydlím toho času v Kobylisích, přesněji řečeno zhruba na rozmezí Kobylisy, Bohnic a Troje. Za tipy na nějaké trasy bych byl vděčný. Zatím mám vyzkoušenou cestu přes Čimice, Dolní Chabry na sever, zhruba k Mělníku. Silničky většinou málo frekventované, rozbité přiměřeně. Pokud projedu Stromovkou (tam to je tedy místy spíš na horáka), dostanu se na západ (Lysolaje, Horoměřice, Okoř). Dřív jsem bydlel ve Strašnicích, tam to bylo na kolo lepší – směr na JV je myslím skvělý na horáka i na silničku.

            0 0
            • vlkouš  

              no takze nejaky trasy uz mas. muzes zkusit vyjet po stary teplicky, jak se dostanes za odolku, tak uhnout kamkoliv na okresky. no a na delsi svih doporucuju silnici z melnika kokorinskym dolem az k hospode v raji, pak do kopce na mseno a po vrsku zpatky melnik nebo spis kostelec nad labem. jen pozor na hodne hezky pocasi na jare a nadrzeny motorkare!!! muzes taky kombinovat privoz v roztokach a jses hned na L brehu. taky pekny je dojet do kostelce a pak prostor melnik – mseno – mlada boleslav – lysa – stara boleslav je docela fajn (s vyjimkou statovky melnik – boleslav). jinak ICQ na mne mam v profilu. klidne pisni. v.

              0 0
              • Janes  

                Souhlas s Vlkoušem, když pojedeš zpátky od Mšena na Mělník a nebudeš mít dost, zahni v Byšicích na Čečelice a pak až do Hlavence a nadjezdem přes E10 potom buď na Lysou anebo do Brandýsa a zpět do Prahy.Anebo z Byšic do Košátek a na Mečeříž, tam jsou krásné výhledy(třeba u Horního Slivna, když je viditelnost ta je vidět vlevo Říp a napravo pěkně Vrátenská hora,Bezděz a Ještěd jak na dlani. Pak můžež třeba až do Benátek, nebo dolů do Hlavence atd… Ben

                0 0
                • krokus  

                  Díky vám oběma za tipy. Jenom si nejsem jistý, jestli se tyhle vzdálenosti slučují s mou výkonností:-) V létě jsem na biku po rovné silnici jezdil průměrem tak 24–26 (na nanoraptorech 2.1), vzdálenosti dejme tomu do 100 km. Teď v zimě je vytrvalost trochu horší, po 3 hodinách toho budu asi mít dost.

                  0 0
                  • Janes  

                    Akorát se v tý hospě Na Ráji nepřejez, mohlo by to v tom stoupání na Romanov Tvýmu žaludku být krapet nepříjemný :-)

                    0 0
            • jecnak  

              Muzes se nekdy pridat, pokud mas chut www.bike-forum.cz/…3/forum.html#… Budem jezdit i vic na sever nez ted, proste cely vychodny polomer kolem Prahy.

              0 0
              • krokus  

                Díky za nabídku. Nevím ale, jestli by to pro mě i pro vás mělo smysl – vy byste asi jeli základní vytrvalost a já spíš prahový trénink:-) Výkony na prazích mám cca 2,7 (AP) a 3,5 (AnP). Už je to trochu staré, teď na tom budu možná o chlup líp – určitě ale ne o moc. Každopádně, než najdu odvahu vyrazit s nějakou skupinkou, musim se s tim kolem trochu sžít (naučit se řadit, brzdit a tak):-)

                0 0
                • Pebe  

                  odvaha je to hlavní, jinak když jsem to zvládnul i já, nevidím důvod abys to neušlapal i ty…

                  0 0
                • Attila  

                  Tak to ale nejsou špatné hodnoty výkonu.

                  0 0
                • jecnak  

                  Jsem na tom temer stejne. 2,7 a 3,8

                  0 0
                  • krokus  

                    To mi to asi nějak blbě naměřili:-) Díval jsem se na to znova, přesně mi to vyšlo 2,8 a 3,5. Je to staré 2 roky, od té doby jsem se určitě spíš zlepšil, než zhoršil. Je to ale podle mě jen důkazem toho, že čísla nejsou všechno – určitě nejsem nějaký dobrý (soudě např. podle rychlostních průměrů ve srovnání s těmi tvými). Pro zajímavost cituji, co mi napsali v Casri: „Test laktátové křivky vykazuje prozatím průměrně vybudovanou oblast, ale silové parametry jsou toho času na velmi dobré úrovni na obou prazích, pro sledovanou skupinu a množství najetého objemu a cyklist. historii (vloni cca 4500 km).“ Myslím, že podstatné je tam to hodnocení vytrvalosti. Když chybí vytrvalostní základ, jsou sebelepší silové parametry naprd, řekl bych…

                    0 0
                    • jecnak  

                      Trebas u me je to slozity, protoze jsem 2mmol/l laktatu udelal az pri 175t, coz je 3.5W/kg na AP, ale asi tezko mam AP na 175t… Zalezi kdy te merili, jak jsi se vyspal, vy… atd. :-)

                      0 0
                    • Attila  

                      Já měl vloni v únoru 3 W/kg AP – 155tepů a 3,8 W/kg ANP 173 tepů vloni v květnu 3,4 W/kg AP – 150tepů a 4,2 W/kg ANP – 170 tepů. Za týden jdu zase, tak uvidíme :-)

                      0 0
                      • krokus  

                        To skoro vypadá, jako že tam chodíš minimálně každý měsíc:-)

                        0 0
                        • Attila  

                          To ne. Jen před objemy a pak před prvními závody. Každý měsíc by to lezlo do peněz :-)

                          0 0
        • vlkouš  

          a jeste k provozu: pokud se donutis vstavat, tak treba brzo po rano o vikendech byva mensi provoz, nez jindy. takze vypadnout z mesta po vypadovce hodne brzo rano a zpatky se uz protluces po okreskach. bohuzel spousta okresek kolem prahy je uzasne rozbitejch a frekventovanejch. pokud ejzdis autem, tak uz budes znat problemovy silnice. v.

          0 0
        • hribik A1  

          pri ceste 1. triedy zalezi hlavne na jej sirke. su uzke cesty, casto navyse s rozbitym krajom a tie su na p*cu, a su aj siroke cesty s dvojmetrovou bocnou krajnicou na kazdej strane, ktora je v dobrom stave. zavisi od toho, ake mas vo svojom okoli. pri tych druhych je prakticky jedno, aka je tam premavka, len pri prudkom bocnom vetre sa tam neda bezpecne jazdit. tie prve su protivne aj pri nie moc velkej premavke

          0 0
      • krokus  

        Jinak jsem si pořídil taky Šírera – model 502 na mirage. Doufám, že to byla dobrá volba. Doma ho ještě nemám, pojedu si pro něj v úterý (musí ho postavit, tak malou velikost rámu neměli osazenou:-).

        0 0
        • vlkouš  

          myslim ze je to dobra volba. mam 701 s mirage. zatim naprosta spokojenost, bycha na brzdy, jsou fakt jedovaty. v.

          0 0
    • Janes  

      Jestli můžu malinko poradit, dres co nejvýraznější, blikačku skoro pořád a hlavně dát řidičům jasně najevo, co chceš dělat, žádné váhání a rozmýšlení.Jo, a bacha na přední brzdu,já jí měl vždy trochu vlažnější, zadní smyk vyrovnáš, přední ne.To jen tak na okraj k bezpečnosti.A jak už tady bylo psaný, šlapat dokulata, technika šlapání je na silničce dost důležitá. Já díky ní stíhám slušně i o hodně mladší kluky, který se učili jezdit na biku.Jinak Ti přeju dobrý zážitky a jsem rád že silničky ještě nevymřely:-).Ben

      0 0
      • krokus  

        Myslíš, že je blikačka (zadní) potřeba třeba i za slunečného dne?

        0 0
        • sYs  

          Za slunečného počasí ne, ale hodí se když je pošmourno, není nad to být pořádně vidět. ;-)

          0 0
          • Nikolka  

            když je řidič slepý nebo blb tak ti nepomůže nic… v pátek mě málem srazila ženská autem, musela jsem uhnout do protisměru, kde sice jelo auto, ale nějak jsem to vybrala naštěstí… Byla jsem na hlavní, ona řijížděla z vedlejší, zběžně se podívala a klidně jela, to už jsem ale byla na její úrovni.. BTW mám žluté kolo, žlutou přilbu, a žluto červené oblečení takže myslím, že výrazná jsem dost :)

            0 0
            • Janes  

              Napsal jsem skoro pořád, a jak napsala Nikolka, před blbem Tě neochrání ani blikající maják na přilbě.Razím heslo- jezdi, jako by Tě všichni chtěli zabít.

              0 0
            • Rychlej turista  

              Tohle je standardní situace a zpravidla ho pohodlně předjedu. Horší je, když ti tam vjede z protisměru nebo když jedeš po kruháči. To už neuděláš nic.

              0 0
          • Ladap  

            Blikačku vozim i do lesa. Když se vracím za šera domů a jedu kolem posedů, tak to není moc dobrej pocit. Kamarádce takhle odstřelili strejdu…

            0 0
        • kámen úrazu1  

          Zadní blikačku nesundávám. Stačí, když je oblačno a projíždí se lesem, pak už cyklista je mnohem hůř vidět. Nemluvě o mrholení, dešti…, zkazit počasí se může i za krásného parného léta.

          A jak Ti tu doporučujou – viditelná bunda, dres dávají řidičům nejen více času k reakci, ale podle mých zkušeností se většina řidičů chová k dobře viditelným cyklistům ohleduplněji. Když jsem vozila červenou větrovku, předjížděla mě většina s menším odstupem, než když jsem si pořídila na větrovku sportovní rozlišovací, jasně oranžovou vestu. Půl roku vozím bundu v signální žluté a je to paráda, řidiči, když je prostor, mě často předjíždějí jak v noci (když je cyklista plný reflexek a blikaček, chovají se řidiči taky lépe). Běžne se vyhýbají až na druhou stranu silnice, často i výrazně zpomalí. www.vinohradskeslapky.com/akce.php?…

          Mám pocit, že se většina řidičů chová podle vzorce „jak Ty tak já“, „snažíš se, abych Tě viděl, snadno vyčetl co chceš udělat, tak Ti to oplatím tím, že Tě objedu opatrně“.

          Takže – být vidět ve dne díky oblečení, za horších světelných podmínek díky reflexkám a světlům, chovat se předvídatelně, nekličkovat mezi dírami, ale držet si od rozbité krajnice stálý odstup, stejně tak od zaparkovaných aut, nepočítat s tím, že máš zrovna přednost, předvídat, nepodceňovat své jezdecké schopnosti (zatáčky, štěrk, vítr), dávat si pozor, když je auto za Tebou i před Tebou (kdyby se jedno z nich rozhodla předjíždět, když jseš na jejich úrovni – v tomhle případě je lepší zajet si víc doprostřed), prostě dávat bacha na sebe i na řidiče, a možnost problémů se eliminuje na minimum. :-)

          PS: je to fajná forma cyklistiky. není to jen o vyšší ryhclosti oproti biku (já jezdím na silničce pomaleji než většina chlapů na biku po silnici). Je to i zvuku tenkých plášťů, o zalehnutí nad berany, je to prostě o silničním kole. A i kdybych jezdila na silničce stejnou rychlostí jak na biku, silnička zůstává silničkou…

          0 0
          • Janes  

            Naprostý souhlas, dát si to zarámovat.Já o tom dresu začal, protože vím, že někteří bikeři preferují tmavé barvy a opovrhují těma „pomalovanejma machrama na silničkách“. A jak píše Kámen, bacha na zaparkovaný auta, nepozorný řidič klidně otevře dveře, a letíš. Jednou jsem u tržiště u cesty takový auto objížděl, a když jsem byl na jeho úrovni, bába to bez blinkru odpálila od pangejtu, a kdyby neměla ztažený okýnko a já silnej hlas, tak mě sejmula. Jak říkám všichni Tě chtěj zabít:-).

            0 0
          • krokus  

            Tak to jsou cenné postřehy. Letní dres mám bílo-červený, větrovku modrou (zhruba v barvě helmy) – viz můj profil. Asi by se daly vymyslet lepší barvy…

            0 0
            • Janes  

              Je to tak jak říká Kámen(ka), já to schválně sledoval jako řidič a je fakt, že žlutá je nejdál vidět. Jeden můj znamej, jezdí ráno ještě za tmy a přes hadry vozí takovou tu reflexní vestu, co je teď povinná do fir. aut, ty reflexní pásy úplně zářej. Zato když se ve vesnici večer vracej chlapy z hospy na kolech, to je moje řidičská černá můra.Jen doufám, že jsme Tě moc nevystrašili, abys to hned neprodal a nezmizel na biku do lesů:-))

              0 0
              • Nikolka  

                To navrhoval i kamarád, že bychom si měli koupit ty reflexní vesty, aspoň teď na jarní najíždění…

                0 0
              • krokus  

                No, když už jsem to kolo jednou koupil, tak na něm trochu jezdit musím:-) Fakt se budu snažit jezdit po málo frekventovaných silnicích i za cenu horšího komfortu. Karbonová vidlice musí něco pobrat:-)

                0 0
                • Luma  

                  No nevím co očekáváš od carbonové vidlice,ale co se týče pohodlí tak se mi zdála ocelová lepší,myslím tím kostky apod.na to byla ocelová pohodlnější.Jinak carbon dobře žehlí hrubší asfalt a vypadá dobře:-)

                  0 0
              • zubatec  

                Já taky vozím tuhle vestu, plus reflexní návleky na kotníky ušité z druhé rozstříhané vesty. Za minimální cenu (65 Kč/kus) maximální přínos bezpečnosti. Základem jsou samozřejmě blikačky, a pravidelně měnit baterky. Taky mám zkušenost že když jedu za tmy se světly, odrazkami a reflexemi, že se řidiči chovají ohleduplněji než za jasného letního dne.

                0 0
          • Vrci  

            Do kamene tesat. Z hodin marketingu mi utkvělo, že nejviditelnější na velkou vzdálenost je oranžová barva (barva aut silničářů). Sám vozím buď červenou (léto) nebo oranžovou zima + podzim + jaro (kalas tangete). Odstup od krajnice 0,5 – 0,75 m je dobrý i kvůli tomu, že se dostaneš víc do zorného pole řidičů (všichni se, pokud jedou po hlavní, více méně soustředí na středovou čáru plus 2 metry na každou stranu)

            0 0
            • Janes  

              Ono taky vymetat pangejty… , to si koleduješ o defekt.

              0 0
              • Vrci  

                Nejlepší je to stejně na závodech, za sebou máš auto se zapnutými blinkry a náhradními koly a pro sebe celý pruh :-)

                0 0
    • burnout/syndrome1  

      Na českých silnicích a silničkách je nejlepší silnička cross

      0 0
    • Volf  

      Co se týká řazení nebo úchopu to brzy vychytáš. Na co si dávej pozor je za mokra přechody a vůbec všechny bílý čáry a taky koleje, protože kloužou jako čert, pak si dávej vůbec pozor na brždění, protože silničku pošleš do smyku ani nevíš jak. No a poslední rada je, nekochej se rychlostí, protože v první rycheji najetý zatáčce nabereš slušnej silniční lišej. No a ty kanály a velký díry na silničce jen tak nedáš, tak se jim vyhejbej a taky se někde koukni na základní ,, hlášení ,, překážek, nástupů a podobnejch věcí, protože dřív nebo později se dostaneš do nějakýho balíku a tam potom každá chybka může mít fatální následky. A taky trochu zapracovat na stylu a technice, protože on takovej klasickej biker šlape dost často jako do sudu a dělá vlny, že by jeden brečel. Vem to tak, že ty uděláš vlnu cca 20 cm, ten za tebou aby se vyhmul už dobře půl metru a ten třetí je už ze silnice.ca hlavně dávej bacha i na auta, protože spousta řidičů nedokáže odhadnout rychlost silničky a berou to tak, že kolo nemůže jet víc jak 20.

      0 0
    • Bully  

      Uz jsi to zkusil? Proc nic nepises..??? …?? :o)

      0 0
    • krokus  

      Tak jsem si dneska kolo přivezl a krátce se na něm projel. Shrnu první dojmy (ne úplně relevantní, ujel jsem jen pár km). Poloha těla na silničce je opravdu výrazně jiná než na biku. Dost velké problémy jsem měl s držením. Nějak jsem nevěděl, jak přesně bych měl držet páky (jaký by měl být prstoklad). Pořád jsem měl pocit, že kdyby bylo potřeba prudce zabrzdit, tak bych nezabrzdil. Na biku se člověk při brždění pořádně opře do řidítek, na silničce jako by ta opora chyběla. Při držení za berany jsem neměl o nic lepší pocit, ruce tak nějak klouzaly. Je to ale asi hodně zvyk. Příjemně mě překvapil relativní komfort jízdy. Nebylo to o tolik horší než na treku, přitom pláště jsou dost nahuštěné. Musím říct, že jsem asi špatně zvolil kazetu. Mám kompakty a kazetu 12–25. Do prudších kopců s tím asi budu muset jezdit míň frekvenčně, než jsem zvyklý (točím tak 90 – 100). Jinak samozřejmě, rychlost je to veliká. Ale to jsem tak nějak očekával:-)

      0 0
      • Vrci  

        Na silničce se tělo drží samo (zády a břichem) na rukou by moc váhy být nemělo abys mohl snadno a rychle přehmatávat.

        Držení brzdových pák máš třeba tady www.cyclingnews.com/…08/index.php?… www.cyclingnews.com/…08/index.php?…

        taky většinou jezdím s ukazováčkem na brzdové páce.

        Prudce bych nezabrzdil – ano na silničce se prudce nebrzdí, protože při tomhle držení brzdíš prostředníčkem a prsteníčkem ale na bezpečné zpomalení to stačí. Pokud chceš brzdil silně musíš přehmátnout www.cyclingnews.com/…08/index.php?…

        Kazeta bude dobrá, 12–25 se běžně vozí s normálníma klikama 53–39.

        0 0
        • Martin  

          s kazetou 25 na konci a plackama 53/39 jezdím taky a nestěžuju si. velký krpály holt vylámeš ze sedla a zbytek je v pohodě.

          0 0
      • nooski  

        Pamatuju si, když jsem poprvé jel na silničce. Bylo to v dubnu 2000 a já ji dostal jako dárek ke svátku (vůbec jsem jako děcko kola dostával v dubnu, na narozeniny to nešlo :-) ). Nikdy předtím jsem na silničce nejel a musel jsem dojet z obchodu 15 km domů v hadrech na ping pong. Měl jsem to o to horší, že řazení bylo na rámu a sedlo bylo krutě vysoko. Ale to se všechno poddá. Ty prsty na pákách kolikrát taky naskládám do podivných pozic, abych je trošku protáhl. Poslouchej tělo a řekne ti co a jak. Brždění není tak akutní před tebou se neobjeví najednou strom a žádný prostor k manévrování. Bacha na kočky, slepice, děcka, důchodce, auta z vedlejších cest, autobusáky, díry, mokré mosty, stíny v chladnu, mokré listí a bude to ok :-) Jo kazetu mám 12–23 a s klasickými převodníky – na Pustevny mi to stačí bohatě, ale na Lysou bych už tu 25 vzal. Silnice nutí jezdit silověji než horal.

        0 0
        • Biker jak Pes  

          Heh, u mě to je přesně naopak. Na silnici jezdím mnohem více frekvenčněji než na biku … ;)

          0 0
          • Luma  

            U mě taky :-)

            0 0
            • nooski  

              Tož jsem divný nebo co. No asi jste 5 let začátků svého silničního života nejezdili na 52/42 a 11/24 :-)

              0 0
          • Zerocool  

            tež tak, pokud není hodně prudký kopec, jeto zajímavé…

            0 0
      • jecnak  

        Drzeni, ovladani – jak psal Vrci, zataci se brihem, zadama, zadkem. Idealni je mit valce a ucit se to na nich, tam je kazda chyba nalezite potrestana. Brzdeni – kdyz se chytnes dole za berany nebo v oblouku, tak se da krasne pracovat s tezistem a v primem smeru velmi dobre brzdit. Na silnici je dost dulezity mit kvalitni plaste, opravdu to hodne prida na jistote v zatackach i brzdeni. Prevody – jo kopce jsou o sile, ale s kompaktem si myslim, ze je to mnohem lepsi. Tlak v plastich – foukej na max. Hlavne ze zacatku protoze i kdyz prehlidnes nejakou diru, tak necvaknes. Ubytek komfortu neni az tak znatelny.

        0 0
        • krokus  

          Jo, tohle je jízda na jistotu:-)

          0 0
          • Stancek  

            Na jistotu??? Na takovou polohu mam bobky, me to prijde hodne nestabilni … ale zas kamos takhle jezdi a ve vetsich rychlostech mi z kopce ujede…

            0 0
            • krokus  

              No, však jsem to taky nemyslel moc vážně:-) Včera mi např. ve sjezdu do Roztok ujel starší pán na trekovi. Z kopce se zatím bojím, jezdím vážně opatrně.

              0 0
            • Martin  

              tak takhle bych se taky bál jezdit

              0 0
    • krokus  

      Tak dneska jsem byl na silničce asi 2,5 hodinky. Většinou po rovině, na sever od Prahy. Hned zkraje musim říct, že mě to nadchlo. Cesta pěkně odsýpá, není to jenom nutné zlo, jako když člověk najíždí objemy na biku (na silnici). Poloha v sedle je podivuhodně stabilní, člověk nějak nemá tendenci poposedávat jako na biku. Jel jsem na Arione, které jsem předtím zkoušel na horáku a vůbec mi nevyhovovalo. Na silničce ale bylo perfektní! Je to, pravda, silniční sedlo, ale takový rozdíl jsem nečekal. Sice mi to nějak zvlášť nejelo (průměr odhadem tak 23–24 km/h – ještě jsem nenamontoval tacháč), půjde to ale snad nahoru. Teď pár problémů:

      • Při brždění jsem opravdu dost nejistý, zvlášť když držím řidítka za berany – to jsem měl pocit, že na brzdové páky ani snad nedosáhnu.
      • Na kole jsem hodně natažený, je to pro mě nezvyk. Navíc se mi potvrdila stará obava, že v sedle sedím křivě. Je to způsobené tím, že jsem dlouhé roky hrál pingpong – pravou stranu těla mám silnější. Všiml jsem si, že mám tendenci tlačit pravé rameno a pravou půlku zadku dozadu. Pramení z toho určité problémy se sezením a se zády. Když jsem se dnes snažil dát ruce stejně daleko na páky (až po tu zarážku), dost nepříjemně mě rozbolelo rameno (svaly či šlachy, nevím). Pokud jsem na to nemyslel, dal jsem pravou ruku tak, že mezi ní a zarážkou byla asi 2 cm mezera. No, silnička opravdu člověku nic neodpustí. Je to pro mě docela nepříjemný problém.
      • Ještě taková technická záležitost: když je řetěz na malém převodníku a vzadu na jednom z pěti nejtěžších pastorků, drhne. To by asi neměl, ne? Jezdil jsem tak hodně na velkou pilu a lehké pastorky, tím pádem se řetěz dost křížil.
      0 0
      • Vrci  

        sice je fotka trochu křivá, ale zdá se mi, že máš špičku sedla moc dolu, a proto držíš tělo na rukou. Problém by mohl být i v délce představce. Když se usadíš na kolo měla by být, při nejčastějším úchopu, rovná část řidítek v zákrytu s nábojem předního kola.

        0 0
        • krokus  

          Ta fotka je ze včerejška. Se sedlem jsem potom ještě pohnul, teď je téměř v rovině (dolů je sklopené téměř neznatelně). Tenhle test jsme v obchodě dělali, představec by měl být dlouhý akorát. Na biku ruce ale zdaleka tolik natahovat nemusím, to je nepochybné.

          0 0
          • Vrci  

            větší natažení je logický (ferari je taky placatější než pajero :-))

            0 0
          • Luma  

            Tak zkus posunout trochu sedlo v zámku blíže k řiditkám.Jinak jsem se chtěl zeptat kolik měříš a jak velký je ten rám hlavně mě zajímá délka.

            0 0
            • krokus  

              Rám je dlouhý 56 cm, pokud jsem to správně změřil. Je to velikost S. Sedlo si dopředu dát můžu, to je dobrý nápad – bylo asi v půlce.

              0 0
            • krokus  

              Jo, měřim 172.

              0 0
              • Luma  

                Já měřím 171cm a délku rámu mám 52cm horizontálně střed sedlovky střed hlavovky a představec mám 10cm.

                0 0
                • krokus  

                  představec mám 90

                  0 0
                • krokus  

                  Aha, já jsem to ale měřil od konce ke konci, ne tedy vzdálenost mezi těmi středy, jak píšeš.

                  0 0
                  • Luma  

                    Jinak ještě k tomu řetězu u compak klikách to dělá,že škrtá řetěz o velký převodník když je na malém a na těžkém převodu,mě to dělá taky kdýž zařadím malou a 12,13 jak už je to výše tak je to v pohodě.

                    0 0
                    • krokus  

                      Mně to dělá asi na čtyřech těch nejmenších pastorcích, což je docela omezující. Dá se to určitě nějak seřídit, nevím ale jak.

                      0 0
                      • Luma  

                        Jestli ti škrtá o přesmykač tak se to seřídit dá,jestli je to o velkou pilu tak asi né.

                        0 0
                        • krokus  

                          Mělo by to být o přesmykač, pokud se nepletu.

                          0 0
                          • Luma  

                            Starší modely campy měly u řazení na přesmyk mikro indexi-takře sis mohl nastavit přesmyk tak aby řetěz v žadné poloze neškrtal,bohužel nové už to nemají aspoň myslím.Ještě to trochu zajeď ať si pořádně sednou lanka a pak to seřiď nebo dej seřídit.

                            0 0
                            • sYs  

                              Mají idexaci řazení, levá páka se dá krokokovat, takže se dá jezdit i malá placka a malý pastorek, alespoň já s tím problém nemám.

                              0 0
                              • krokus  

                                Díky. Jenom mi ještě neni jasný, proč někdy jsou potřeba na shození z velkého tácu 2 cvaknutí, jindy stačí jenom jedno.

                                0 0
                                • sYs  

                                  No, když tu páku domáčkeš až do krajní polohy, tak pak shazuješ ve dvou krocích. Myslím, že je to taky kvůli většímu rozsahu řazení.

                                  0 0
                                  • krokus  

                                    Kolik je tam tedy vlastně poloh? 3, nebo víc?

                                    0 0
                                    • sYs  

                                      Není to tak, jakože jedno cvaknutí = jedna poloha, všimni si, že když řadíš z malé na velkou, tak to cvakne několikrát.

                                      0 0
                                      • krokus  

                                        No právě že když mám malý tác a hodim to jakoby na těžší, aby to při kombinaci s malými pastorky nedrhlo, tak potom stačí jedno cvaknutí a jde to na velký tác. Aspoň myslím. Vtip je ale asi v tom, že i na velkém tácu jsou možné dvě polohy, jak naznačuje níže kámen úrazu, nebo ne? Tedy dohromady 4 polohy, nikoli 3.

                                        0 0
                                        • sYs  

                                          Asi máte (ty i kámen úrazu) pravdu, zas až tak jsem to nestudoval. Jdu se na to mrknout, červík hlodá…

                                          0 0
                                        • sYs  

                                          Jo, je to tak, na každém tácu 2 polohy.

                                          0 0
                                          • krokus  

                                            No jo, jak ale člověk pozná, na který poloze zrovna je? Buď asi podle toho, že to drhne/nedrhne, nebo si to holt musí pamatovat. Náročný:-)

                                            0 0
                                            • sYs  

                                              Asi tak, však uvidíš, za chvíli ti to ani nepříjde. ;)

                                              0 0
                                    • kámen úrazu1  

                                      Já mám trojtác a na každém převodníku mám možnost dvou poloh.

                                      0 0
      • Biker jak Pes  

        Při tom brždění, zkus si třeba posunout dualy trochu níž, pokud na ně nedosáhneš. Stačí, když přetáhneš gumu páky jakoby naruby směrem k brzdové páce, povolíš šroubek a posuneš to. Budeš ale muset oddělat omotávku a to je poděl. :D

        K řazení, nevím, jak to funguje u Campy, ale u Shimana je od výroby taková mezipoloha. Stačí, když lehce namáčkneš páku na přehazování, přesmykač by se měl trošku posunout, ale nepřehodit. Řetěz by neměl škrtat. Funguje to ale pouze pokud máš řetěz na malém převodníku a vzadu máš menší pastorky. Když máš přehozeno na pile, tak rozdíl není tak velký. :)

        Možná se opakuju, nečetl jsem ty příspěvky nade mnou … ;)

        0 0
        • krokus  

          Jo jo, máš pravdu. Pořád jsem nechápal, proč má to řazení víc poloh, když tácy jsou jen 2:-)

          0 0
          • Biker jak Pes  

            Když jsem měl kolo v servisu s problémem řazení vepředu, tak mi řekli, že Shimano už od výroby dělá řazení jakoby na 3 placky. Prý se jim nechtělo vyrábět další na 2, tak to vyřešili takhle … ;)

            0 0
            • krokus  

              On je ten systém ale asi docela funkční. Když ho člověk pochopí, neměli by mu pak řetěz drhnout o přesmykač ani v krajních pozicích (víceméně):-)

              0 0
            • Martin  

              podle mě nemáš pravdu – trojplackový dualy mají polohy jinak definovaný. tyhle mikropolohy jsou kvůli řazení extrémních převodů (malá-předposlední malá a velká-předposlední velká).

              0 0
              • Biker jak Pes  

                Nevím, možná máš pravdu. Napsal jsem jenom to, co mi řekli v servise… tohle je na mě moc technické … ;)

                0 0
            • PjSky  

              to je celkem legrace, je sem na pocital na 105 /3prevodniky vic poloh.

              Kdyz shazuju z 53 tak nesjede na prvni cvaknuti, ale na dve (nahoru pak taky 2×) z dvojky uz na jedno cvaknuti.

              Je mozny ze to nejak prokluzuje / prvni nebo posledni poloha je jen servisni a prodejce mi kolo nepresne osadil?

              Jde o nove kolo :)

              0 0
              • MlokCZ  

                To jsou mikropolohy. Dle konkrétní sady má přesmykač více poloh pro některé převodníky.

                Je to proto, že při jedné poloze by to nešlo dobře seřídit, aby to na nejmenším nebo největším pastorku neškrtalo o přesmyk.

                Schazovat můžeš ale vždy na jeden pohyb páky. Když uděláš kratší pohyb, tak se dostaneš jen k přehození mikropolohy, poud ho protáhneš, tak to půjde dále přes mikropolohu a přehodí to najednou.

                A vždy záleží z jaké polohy přehazuješ. Pokud to máš třeba na prostřední placce v mikropoloze blíže k velké placce, tak směrem na velkou to půjde na jedno cvaknutí, směrem dolu musíš překonat tu druhou mikropolohu a tedy pákou udělat delší pohyb přes to první cvaknutí.

                Třeba 105tkové starší páky (5600) mají dvě mikropolohy pro všechny převodníky, tedy 6 poloh.

                Některé páky třeba pro dvojpřevodník mají ale třeba polohy celkem jen 3 a ne 4.

                0 0
                • PjSky  

                  jj uz to chapu. jde asi teda o zvyk, z mtb sem si zvykl na rapidfire a 105 „dlouhe“ paky me ze zacatku celkem.. prudili. Ono naucit se prehodit a nebrzdit :) Parkrat sem si zvysil pekne tep nez sem to pochytil presne.

                  asi uz se opakuju, ale skutecne sem si vychutnal razeni az na valcich :)

                  0 0
    • Tomcat_1  

      Cela tahle silnicni nemoc me taky chytla, takze jsem sbastlil ziletku, neco novyho, neco jetyho. Momentalne se musim podivat po nejakych plastich – ty co mam uz maji neco za sebou a je to na nich poznat. Mam dotaz, jezdil tu nekdo silnicni plaste Ritchey – v historii jsem toho moc nedohledal. Kuju predem :-)

      0 0
      • ydaho  

        ritchey race slick – moc dobrý. aktuálně ale micheliny pro race II a ty jsou ještě mnohem dál :-)

        0 0
      • kankrlicek  

        To tě taky zblbnul ten Šutr? :) U mě se snaží, ale zatím to nepadá na úrodnou půdu, resp. padá, ale nejsou volné finance.

        0 0
        • kámen úrazu1  

          :-))

          0 0
        • Tomcat_1  

          Jojo :-) To vis, zenska… Nakonec me silnicka vysla na nejakych 14 000, sice chapu ze je to spis takova chudobka, ale to nic nemeni na veci, ze to po silnici jinak utika.

          0 0
          • krokus  

            To je pěkná cena. Mě ten šírer vyšel na 26.

            0 0
            • Tomcat_1  

              Ber to tak, ze kola mam z bazaru, sada od Campy vysla na nejaky 8000,– , ramova sada (ram, vidlice, hlavovy slozeni, predstavec, sedlovka) vysla malinko pres 2000,–. Ten Sirer co mas bude lepsi – tuzsi i lehci.

              0 0
              • krokus  

                Koupil jsem to na splátky, v hotovosti bych to dohromady nedal. Nechtělo se mi ale už čekat:-)

                0 0
                • Tomcat_1  

                  Myslim ze sis vybral dobre, ja kdybych nahodou nesehnal tenhle ram, mel bych asi taky Sirera.

                  0 0
      • kámen úrazu1  

        Na teď nandej jetý pláště, stejně je na silnicích kupa štěrku a pořežeš je. :-) A nový až na jaře.

        0 0
        • Tomcat_1  

          Ahoj :-) Ja na tech jetych jezdim, to zase jooo, ale davam jim maximalne jeste tak 500km a hotovo, tak se pomalu ohlizim po necem jinym – a ty Ritcheyky jsou za relativne malo penez.

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Ahoj. :-) Já půjdu zase do Vittoria, nehodlám pro silničku řešit jízdní vlastnosti a tak, na to mám příliš těžký tank. :-) www.koloshop.cz/…ar-skladaci/ Možná vezmu jen v drátu, dají se sehnat pod čtyři stovky.

            0 0
            • Tomcat_1  

              Ty Vittorky v dratu mam ted, vsimnul jsem si ze se sjizdej hodne do placata. Taky neresim jizdni vlastnosi (na to jsem moc velky poleno)…tak jeste mrkni sem: www.global-sport.cz/…lusky/brands

              0 0
              • kámen úrazu1  

                Zůstanu u Vittorií. Nemám s nimi za mokra a deště sebemenší problémy, projedou i trávou, štěrkem či bahnem, tak nebudu experimentovat. :-) Co vyjet o víkendu, budeš moci?

                0 0
                • Tomcat_1  

                  V nedeli delam, ale v sobotu bych vyjel, sice bych s Tebou asi nevydrzel celou cestu, ale tak na dve hodinky by to slo. Pokud nebude extra seredne. A ne ze me uzenes!

                  0 0
            • z9ma  

              Já mám tyhle Vittorky rok, ale moc spokojenej nejsem:( Na několika místech je mám proříznutý, plášť co byl vzadu je stetej naplacato, nějak mě nenadchly. Před nima jsem měl Michelin Axium a to byl panečku držák.

              Máte někdo nějaký tip na levné (představa tak do 600 Kč) pláště, které vydrží víc než tyhle Vittorie? (Michelin přestal dělat Axium,tak jsemkoupil Megaminum a to nic moc…)

              0 0
              • Luma  

                Continentál Ultra sport skládací 420,– a váha myslím 240g.Jinak já jezdím Vitorie Rubina a aby se sjížděli rovnoměrně tak je po asi 500km střídám.

                0 0
                • Luma  

                  Jinak jestli chceš levný plášť který tě fak podrží,tak vem skládací Zaffira.Takový naklon jsem si s žádnou jinou gumou nedovolil jak s ní,akorát se taky sjíždějí naplocho a dlouho nevydrží tak 2500km,ale za 500,–je to super kup a jsou pohodlné.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    0,2 Kč/km mi jako levné poježdění zrovna nepřijde. To je minimálně 2 x tak dražší, než u Conti GP3000.

                    0 0
                    • Luma  

                      Nikdy jsem to jak ty nepočítal,takže mě to přišlo docela dost-moje dvě sezony přes zimu jezdím na jiných pláštích většinou v drátu.Teď jezdím Rubina a ty vydrží více,ale zase více stojí.

                      0 0
        • krokus  

          Jak byste zhodnotili pláště Hutchinson Quartz? V silničních pláštích se vůbec nevyznám, připadají mi všechny stejné. Taky mi není jasné, jak se pozná, že je silniční plášť sjetý.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Leze z něj podšívka. Prostě guma je pryč :-D

            0 0
            • Rychlej turista  

              Takhle sjíždím právě jen ty GP3000. Všechny ostatní pláště mi vždycky pošly na něco jiného už mnohem dřív.

              0 0
              • Luma  

                Tak to se nedivím že ti tak dlouho vydrží,ty Zafira jsem vyhodil,protože už tam nebyl žáden vzorek.A taky se sjížděli naplocho.

                0 0
                • Luma  

                  Jo a měl jsem je říznuté od skla asi 5–6mm přesně uprostřed.

                  0 0
                • z9ma  

                  On se asi každý plášť musí sjet naplocho:) Jen některé to dělají rychleji.

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Podle mě je na silničních pláštích vzorek jen proto, aby je lidi kupovali – přece nebudou kupovat sjeté pláště. Kdo ale na silničce trochu jezdí, tak ví, že vzorek na nich je celkem k ničemu. A pro ně se vyrábí fajnové hladké pláště :-)

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Tyhle Panaracer stradius extreme sice tolik jako tréninkové GP3000 nevydrží, ale jsou hladké a mají se foukat na 10,5 atmosfér, takže je vozím na jednici :-)

                    0 0
      • Pebe  

        měl jsem frátový Continentaly UltraSport, Maxxis Detonator, Schwalbe Blizzard, všechno kolem 300gr a 400kč, pořád defekty, děs běs, lepidlo ve lepení mi nestačilo vyschnout. Teď jsem na radu Ječňáka a Květy koupil Michelin Pro2race (223gr a 790,–) a zatim bez defektu přes týden(skoro rekord od září) a super, krásně odvalujou, jsou lehký a i držej. Prostě spokojenost…

        0 0
        • ydaho  

          na michelinech budeš mít i přes 5 000 km bez defektu… Květa je kdo ? :-)

          0 0
    • krokus  

      Napadá mě ještě pár otázek. Třeba: jak vozíte pumpičku a nářadí (a jaké nářadí)? Náhradní duši asi vozit netřeba, ne? Nejradši bych jezdil s kamelem jako na biku (zatím to tak ostatně dělám), i když uznávám, že to nevypadá moc dobře:-) Jsou ale nějaké praktické (tedy ne estetické) důvody, proč to dělat jinak?

      0 0
      • kámen úrazu1  

        Klidně voz kejmla. Já si ho beru na vyjížďky tak nad čtyři hodiny, za vedra i tak na tři hodiny jízdy. Jinak tahám klíče, pumpičku, mobil, kartičku pojištěnce s penězi, případně traťovku v kapsách. Duši a montpáky v miniaturní podsedlovce. Nářadí beru jen na dlouhý vyjíž´dky a to v podobě multiklíče.

        0 0
        • krokus  

          A kam dáš tu pumpičku? Snad taky do kapsy?

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Mám malou CO2 bombičku. Víc místa zabere starší typ mobilu. A nejvíc duše, proto jsem si pořídila brašničku.

            0 0
      • MITY  

        Jo, na to co vozit s sebou na silničce bych se taky chtěl zeptat. Jsem na tom stejně jako ty, se silničkou začínám…snad už zejtra poprví vyrazim, zatim nepřálo počasí.

        0 0
        • krokus  

          Dneska to pěkně foukalo, nadšený jsem z toho byl trochu míň než včera:-) Ale že to bude dřina, s tím jsem počítal.

          0 0
      • Pebe  

        buď s camelem nebo flašky do košíku, pumpičku na rám a zbytek do kapes, duše, lepení, montpály, multiklíč s nejtovačem a 15klíč na kola

        0 0
      • Pavel  

        Pumpička uchycená vedle košíku na bidon, v malé podsedlové brašničce dvě duše (po zkušenostech:-)) a montpáky. V kapsách dresu „zbytek“ (klíče od baráku, mobil + záchrannou stokorunu, multiklíč, vyprošťovací müsli tyčku; na dlouhé vyjížďky lepení).

        0 0
        • Mirek1  

          Na silničce jezdím skoro rok, většinu věcí jsem už vychytal včetně faktu, že Camel na silnici nepatří :-) V čem vozíte mobil a peníze v kapse? Já to dávám do igelitovýho pytlíku, ale řikal jsem si, jestli neexistuje nějaký sofistikovaněj­ší obal…

          Na netu jsem našel tohle , ale do ČR se to nevozí…

          0 0
      • Vrci  

        Pumpu mám pod košíkem, v prostřední kapse dresu vozim náhradní duši, multiklíč a 3 montpáky. K tomu v igelitu zabalený mobil a dvoustovku. Pití v bidonech. Kombinuji 2*0,5, 0,5 + 1 nebo 2*1. Na silnici máš výhodu že pití doplníš na každé benzince. Teď v zimě jezdím s dvěma půllitrovýma termoskama z nerezu.

        0 0
        • krokus  

          To snad jedině, že bych sosal benzin, ne?:-) Jinak by musel jít člověk dovnitř, a tím pádem s sebou vozit zámek na kolo. Nebo bereš kolo dovnitř do prodejny?

          0 0
      • Biker jak Pes  

        Zimák: Normálně s sebou vozím duši (bez té nikdy !!), montpáky, peněženku, mobil a klíče od baráku. Pumpu vozím v rámu permanentně. Pokud vím, že bych mohl zatmět, tak přibalím světlo (zadní blikačku mám na trvalo přidělanou). Sem tam ještě nějaké jídlo. :) Nářadí žádné. A samozřejmě bidony. ;)

        Letní kolo: To stejné, jako v zimě, ale bez světel… ;)

        0 0
        • Luma  

          Malou pumpu v dresu nahrádní duši,monpáky.mobil klíče a nějaké peníze.Jinak dvě lahve v rámu jedna termo s teplým čajem.Blikačku mám namontovanou pořád.

          0 0
          • krokus  

            Všichni tady píšete, co všechno dáváte do dresu. Máte v něm zapínací kapsu? Těm volným kapsám asi nevěřím natolik, abych tam dal mobil, klíče…

            0 0
            • Biker jak Pes  

              Já jim věřím dost. I po několika letech plných pádů, skoků, běhání apod. ptákoviny jsem neztratil vůbec nic … ;)

              0 0
              • Luma  

                Duší,montpáky a pumpu mám v takovém ušitém pytlíku jinak mobil a peněženku volně.Dres na zapínaní mám akorát zimní.A ještě mi nic nevypadlo.

                0 0
      • favorit.  

        jezdim s Camelbagem ;-) Tri litry piti, misto na vece. Proste neni co resit

        0 0
    • krokus  

      Hm, teď jsem zkusil upnout kolo do trenažéru (Elite Mag), nejde to – rychloupínák (Campagnolo) tam jakoby nesedí. Starý trek se tam přitom dá dát v pohodě.

      0 0
      • krokus  

        S tím trenažérem nevíte někdo?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Nové kolo bych do něj nedával.

          0 0
        • prodi  

          to bude tím upínákem, ne? K trenažeru dostaneš přece upínak, kterej do toho pasuje, tak si to přehoď

          0 0
          • krokus  

            Hm, já k trenažéru žádný upínák nedostal. Možná je ale fakt, že nové kolo bych do něj dávat nemusel…

            0 0
      • teha  

        většinou je k trenažéru dodáván upínák, kterej padne do uchycení.

        0 0
    • Strike  

      Správné chování ve skupině cyklistů

      1. Nevybočujte náhle ze směru jízdy Nic nedokáže balík cyklistů rozhodit víc než jedinec, který jednoduše nedokáže jet rovně a který je svými náhlými a neočekávanými pohyby neustálou hrozbou pro ostatní. Cení se rozvaha, klid a především předvídavost. Vždy počítejte s tím, že váš kolega může zareagovat neadekvátně či pozdě na překážku nebo neočekávanou změnu situace.

      2. Nepoužívejte triatlonové nástavce To platí zvláště pro silničáře, i když výtečníci (rádoby závodníci) zalehlí na řídítkách svého biku jsou rovněž občas k vidění. Od nich raději dál. Triatlonové i zkrácené nástavce na řídítka jsou v oficiálních silničních závodech zakázany, při masových jízdách je to spíše otázka ohleduplnosti, zda je dotyční raději odmontují nebo jednoduše nepoužijí. I u cyklisty se sebedokonalejší technikou jízdy se ovládání kola při použití nástavců zhoršuje a pro jízdu v pelotonu jsou vyloženě nevhodné. Nehledě na to, že v případě potřeby není jezdec schopen včas reagovat a brzdit, neboť k brzdovým pákám má příliš daleko.

      3. Nenechte ve stoupání zařazený příliš těžký převod Častá chyba především bikerů. Na úzké stezce stačí i menší technické stoupání a při nevhodně zařazeném převodu zablokujete všechny za sebou. Rada praví: raději zařaď lehčí převod, než jsi v podobných situacích zvyklý používat. Kořeny, kameny a jiné překážky nebo neodhadnutelná překvapení totiž znepříjemní situaci nejenom vám, protože budete muset zpomalit nebo dokonce zastavit, ale zablokujete cestu i ostatním. Podobné zácpy jsou v MTB maratonech zvláště v prvních kilometrech po startu vzhledem k rozdílné technické vyspělosti účastníků zcela běžné.

      4. Nesnažte se vysprintovat každý kopec Cyklisté vůbec nemají rádi ve skupině takové narušitele, kteří na úpatí každého kopce nasadí maximální tempo na těžký převod, aby roztrhali skupinu a po pár stovkách metrů se ‚utavili‘. Nejde jen o to, že kazí tempo a narušují pravidelné střídání. Obzvlášť v maratonském závodě je výhodnější jet ve skupině a dvojnásob to platí ve stoupání. Šetřte energii do závěrečné fáze, kdy budete cítit každé zbytečné šlápnutí navíc z předchozích kilometrů.

      5. Nedívejte se na překážky, ale na cestu, kudy je chcete objet Většina začátečníků dělá tu chybu, že se zvláště v terénu soustředí na překážku (výmol, kořen, strom, kámen, vyjetou kolej), místo toho, aby se maximálně koncentrovali na to, kudy pojedou. Taky se vám stalo, že jste se chtěli vyhnout velkému balvanu uprostřed cesty tak usilovně, až jste nabourali přímo do něj? Není to nic neobvyklého, kolo má totiž tendenci jet tam, kam se díváte. Tuto fixaci na cíl lze využít pozitivně. Překážku ignorujte a soustřeďte se na ten směr jízdy, který jste si zvolili. To samé lze uplatnit i na silnici (sklo, díry, kanály). Mějte na paměti, že kolo bude následovat vaše oči.

      6. Nevstávejte ze sedla příliš prudce Spontánně tak strhnete kolo trochu dozadu. To však vůbec nepotěší jezdce jedoucího za vámi. Výtečník, který provádí podobné věci, bude nejspíš ze skupiny co nejdříve vyobcován. Vstávání ze sedla a znovunasednutí lze nacvičit. Ve fázi pedálu na vrcholu otočky zdvihněte bok a kontrolujte váhu těla, aby dokončila plynule pohyb. Totéž opakujte při nasednutí.

      7. Nezůstaňte v sedle po celé stoupání Za dětských let se kluci trumfovali, kdo jaký kopec vyjel, aniž by vstal ze sedla. Je to samozřejmě hloupost. Při jízdě ze sedla sice automaticky stoupá srdeční frekvence a zvyšuje se rytmus dýchání, neboť do práce se zapojuje více svalových skupin. Rozhodně však neplatí, že při setrvání v sedle se méně nadřete. Pravidelné střídání vstání a nasednutí pomáhá udržet tempo, uleví přetíženým zádovým svalům a oddálí celkovou únavu. Při zvednutí se ze sedla se rovněž doporučuje zařadit těžší převod, neboť díky váze těla ho utočíte. Po návratu do sedla opět zařaďte lehčí převod.

      8. V zatáčce nenechávejte pedál na vnitřní straně dole Jedna z nejčastějších a opravdu začátečnických chyb, přitom takováto jízda je zcela nepřirozená. V pelotonu dokáže v hodně ostré zatáčce zavadění pedálu o vozovku (platí to však i v terénu) nadělat pořádnou paseku a vést k hromadné kolizi. Někteří nezkušení cyklisté dokonce v zatáčce otáčejí pedály, což je stejně, možná ještě více nebezpečné.

      9. Nejezděte s příliš strnulou horní částí těla Snad pod dojmem vyprávění bývalých závodníků, kteří strávili hodiny na trenažeru před zrcadlem, se někteří cyklisté domnívají, že když budou urputně držet řídítka a v sedle sedět nehnutě jako socha, přiblíží se profesionálům. Naopak, uvolněte se. Používejte horní část těla jako další odpružení vašeho kola. Uvolněná ramena a ruce dokáží absorbovat spoustu otřesů a také při kontaktu s ostatními jezdci jsou rozhodně lepší uvolněná ramena a lokty, jinak se jakýkoliv vzájemný dotyk přenese na strnule sevřená řídítka a končí pádem.

      10. Nezrychlujte, když se ocitnete na špici Jízda ve skupině nejlépe funguje ve chvíli, kdy dokáže udržet jednotné tempo. Ale zvláště tzv. prestižáci, nejspíše s minimem zkušeností, mají dojem, že jakmile se ocitnou na čele skupiny, musejí okamžitě bušit do pedálů a dát najevo ostatním, jak jsou na tom dobře. Je to medvědí služba, rozháraná jízda bere zbytečně síly. I v profesionálních závodech se můžeme často setkat se situací, kdy menší skupinka na špici, pokud spolupracuje, ujíždí celému pelotonu, neboť ten se ubíjí v krátkých nástupech a není schopen vytvořit homogenní skupinu se strojovým tempem. ještě jeden tip. Při jízdě na druhém místě ve skupině zkontrolujte rychlost na computeru a tu se pak snažte následně udržet na „první figuře“.

      11. Nenechávejte příliš velký odstup cyklistickou hantýrkou díra nebo odlep za jezdcem před sebou se nemusí vyplatit. Když ztratíte kontakt, bude vás stát spoustu energie i menší odstup smazat. Je to stará známá pravda, zvláště při bočním větru, který dokázal rozhodnout spoustu velkých závodů. Vám sice nejde o vítězství, ale o to v pohodě dojet. Když vás však takříkajíc utrhnou, prožijete muka. Je lepší se zmáčknout a dojet ztrátu několika desítek centimetrů než pak kilometry sjíždět několikametrový odstup.

      12. Nelepte se na zadní kolo jezdce před sebou Rada, která částečně popírá tu předchozí, ale jen zdánlivě. Mnoho pádů ve dvojicích či ve skupinách je důsledkem právě lepení se na zadní kolo jezdce před vámi. Stačí, když pak náhle změní směr, zpomalí nebo ho nerovnost trochu rozhodí a následkem je pád.

      13. Neriskujte na mokrém povrchu Závodníci někdy dokáží za deště projíždět zatáčky doslova ekvilibristicky a často umějí ustát i drobnější smyk. Vy však podobné kousky nezkoušejte. Jednak nemáte tolik zkušeností a na rozdíl od regulérnch závodů většinou nejedete po uzavřené trati. Za mokra je používání přední brzdy prakticky vyloučeno, obzvlášť když je bicykl v zatáčce nakloněný. Důležité je také používat ochranné brýle, protože se viditelnost za deště snižuje. Nemusí ani pršet, stačí jen voda odstřikující od zadního kola jezdce vpředu. Pokud už lze dopředu před