Pomoc s výběrem horáka kolem 12 000

58 nepřečtených
  • teepec

    Zdravím, kolisti. Stojím před nákupem nového kola. Včera jsem objel několik specializovaných obchodů, získal několik tipů od prodavačů a teď je na mně se rozhodnout, na kterého z nich dám.

    Jsem cyklista – začátečník, dá-li se to tak nazvat. Samozřejmě jezdím na kole celý život (je mi 23), ale nikdy nijak pravidelněji, což chci změnit. Budu jezdit jak po silnici, tak horší terény – od polních cest, po bahno, špatné lesní cesty atd. Věnuju se mimo jiné geocachingu – kdo zná, ví, kam se s kolem občas dostanu. Dosud jsem jezdil na Rock Machine, postaveném na míru, koupeném asi před šesti lety za cenu kolem 16 000, ale z praktických důvodů ho nechávám tátovi a chci si koupit nové. Aktuálně vážím metrák, ale seriózní plán na tenhle rok je shodit 20 kg (k čemuž mi snad pomůže i nový stroj). Na předchozím kole jsem si oblíbil zamykatelnou vidlici, kterou chci i na novém. Věčný spor kotouče/véčka po přečtení několika diskusí u mě s těsným náskokem vyhrály kotouče.

    Teď k onomu předběžnému výběru (záměrně uvádím pouze odkazy, ne názvy kol, abych aspoň částečně zamezil hodnocení jen podle značky bez toho, aby „rádce“ viděl parametry):

    Omluvte rozsah mojí slohové práce :-) Jak je asi vidět, o kolech toho zatím příliš nevím, takže ocením každou radu, tip nebo postřeh, pokud se tedy najde někdo, kdo bude mít odvahu to přečíst celé :-) Předem díky!

    0 0
    • teepec  

      To slovo „rádce“ je v uvozovkách ne kvůli tomu, že bych toho člověka chtěl nějak znevažovat, ale protože mi to nepřijde úplně přesný označení, ale jiný mě zrovna nenapadlo. To jen aby se někdo neurazil :-)

      0 0
    • fousac  

      po letmem pohledu bych z tehle bral toho kellyse, imho nejlip vybaveny vc. vidle, ktera by aspon mohla chodit…

      jinak muj osobni tip: zabehni do podoli ke Krabovi, kde maj mraky lonskejch speslu, nech si tam dat epicona mas klid…

      0 0
      • teepec  

        Díky. Chybička se ale bohužel vloudila. Ten poslední Kellys už mají jen ve velikosti 15.5", což na mojí výšku 185 cm asi nebude :-) A bohužel, pokud bych ho chtěl za tu zvýhodněnou cenu, musel bych to brát přímo od Kellys. Tím pádem bohužel Salamander orange 2011 padá :-(

        0 0
    • maajkee  

      Z těhle alespoň toho posledního kellyse, jinak bys mohl být dost zklamanej, všechny kola mají hrozné vidlice. Navíc jestli máš 100kg nebude žádná pružinový vidlcie fungovat moc dobře, ideální sehnat něco se vzduchovou, pak si můžeš nafoukat tlak na svou hmotnost.

      0 0
      • fousac  

        pro metrakovyho chlapa tyhle suntourky aspon nejak chodi s holcicima (70kg) pruzinama…

        jinak teda traga…

        0 0
    • Azmir  

      Tak ta výbava je na všech děsná, nebral bych ani jedno, absolutně nevhodné vidle, ostatní osazní včetně klik a kol raději nemluvě, + tomu ještě pomůže tvoje váha, takže být tebou bych to řešil stejně jako kdysi a to stavbou na zakázku, za řekněme 14tis by mohlo být kolo na Deore a raidonu a šel bych do véček a nebo pokud kotouče tak možná alivio + raidon, nevím jestli by to cenově vyšlo ale to by ti mohl říct třeba majkee nebo scalar.

      0 0
      • teepec  

        Tak jasně, že za ty peníze nemůžu čekat zázraky..a taky je ani nechci. Většina z vás asi má jiné požadavky a kritéria a dívá se na to jiným pohledem, mně jde jen o to, abych měl kolo, na kterém se bude dát jezdit a bude aspoň trochu spolehlivé. Nechce se mi věřit, že by se v téhle ceně nenašel model, který by to splňoval. Nechat si něco stavět znamená svěřit se do rukou jednomu člověku a věřit všemu, co mi řekne, jelikož sám vím prd. Takhle jsem to měl u minulého kola a dopadlo to neslavně, byly s ním jen problémy. Proto hledám něco hotového, co už je prověřeno.

        Může se stát, že začnu jezdit jak divej a za pár let budu kupovat kolo nový, ale taky se může stát, že budu jezdit jen průměrně a bude mi muset vydržet třeba deset.

        0 0
        • Azmir  

          majkee nebo scalar ze zdejšího fora mají jenom dobré reference a s tím co ti nabízí se můžeš podělit tady. Pokud nechceš mít za stejnou cenu mnohem lépe vybavené kolo, tak samozřejmě nemusíš a nikdo tě nenutí. Je to jako by sis koupil škodu 120 50tis. Prostě za tu cenu se dá složit aspon něco funkčního a nemusíš mít mrdku jenom proto že ti to stačí, ale nebude to fungovat.

          0 0
        • maajkee  

          A myslíš, že když se svěříš do rukou jednoho prodejce, kterej třeba neví o kolech vůbec nic, tak to bude lepší?

          Jak tady někdo psal, za nějakých 13, 14 tisíc by se dalo postavit kolo se vzduchovým Raidonem, osazením Deore, nebál bych se kvalitních V brzd nebo třeba mechanických kotoučovek Avid.

          Pokud bys chtěl, můžeš mi napsat na maila a zkusím ti něco navrhnout.

          0 0
          • Azmir  

            Když o tom tak uvažuju, jestli by nebyl lepší epicon a alivio nebo raidon má taky 32 nohy?

            0 0
            • fousac  

              jestli by nebyl lepsi epicon a X.5… ;)

              0 0
              • Azmir  

                Většina lidí si tu to nové alivko celkem chválí, jak je na tom X.5 to nevím ale cenově na tom bude asi hůř a asi by pak nevyšla moc cena.

                0 0
                • maajkee  

                  Kdybych se měl rozhodnout, tak radši budu jezdit s aliviem než s X5, sram se mi moc nelíbí, ani X7 řada, když už bych si dával sram tak alespoň X9, nižší řady mi příjdou takový celkově fórový, ale zase jsou lehčí než Shimano :)

                  0 0
                • fousac  

                  musim se priznat, ale stal se ze me asi „militatni a arogantni SRAMista“ 0:-), alspon co se biku tyce (na silnicku mi sram uz nesmi, zlata sora proti apexu), takovej podobnej fanatik jak ti poustni vokurkove s hadrem na hlave… no ale mam jenom par let stary info, ne jak oni ze se odkazujou na tri tisice let starej plagiat… tam kde mi X.7 beha radu let jako vino nemaje uz ani zuby na kladkach, se deorko se po par mesicich rozpadalo… manzelky low-cost X.4 radi taky jako drak, i kdyz je to na omak takovy spis tvrdy a humpolacky, ale presny a spolehlivy… a ciste z dlouhodobyho hlediska je sramackej pomer 1:1 a absence posledni zatacky bowdenu pred hazkou podstatne blbo, vaklo a bordelovzdornejsi zalezitost…

                  ovsem uznavam, ze za ty leta se situace mohla rapidne zmenit, tu ma navrch tahle firma, tu tahle… jak PC grafiky nebo prociky.. me tak napada, letos frci nvidie nebo atiny? ;)

                  0 0
                  • maajkee  

                    me tak napada, letos frci nvidie nebo atiny

                    No a to je vono, taky jsme tohle dřív řešil, teď je mi to uplně jedno, stačí mi když komp funguje :) Stejně to bude mít asi běžnej člověk s sram vs shimano.

                    Jinak ta zatáčka je jenom po Deore, SLX už ji nemá :)

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Momentálně je na koni AMD díky dřívějšímu uvedení 28nm grafik. Kdo ví, jak to bude, až se předvede nVidia.

                    0 0
                    • fousac  

                      no me to vlatne nezajima… ;) ty grafiky byly spis jako priklad…

                      ja si porad jedu na svym 5 let starym notebooku, kde zatim rozebehnu vsechno (ne ze bych tomu pareni zas tolik dal) i kdyz vetsinou low-res a zasadne bez AA, a podobne to mam i s kolama, takze levny, primerene funkci a trvanlivy veci…

                      tudiz retro/vestecka predpoved: pred lety mel navrch sram, shimano delalo mizerny udelatka, pak se shimano chytlo, vcas zavrhli dualy a podle vseho ted vedou… u sramu tehdy zaspali zakladni sady (X3–5), ted uz to nedozenou, takze beznej smrtelnik se ani nedozvi, ze existujou…

                      kdyz tak premejslim, tak i na silnickach bude mit ted shimano nastup diky Di2, nez to za dva tri roky srovna campa, jinak vyhlasena klasika (nejezdil sem, ale rozhodne to zkusit chci).. a sram pekne ostrouha, protoze jejich dobletap system je tezce na palici a co zakousim s apex sadou, tak docela sileny na mozek, tuhy na mackani, houbovity na reakci a pomaly… (a ty maly packy, potvory proradny, se sekaj o tapecirung eeee omotavky…) no mozna kdyby to zkusili na bike, to by se lidi chytli, prece jenom usetreny tezky gramy za zbytecnou packu… ;)

                      0 0
            • maajkee  

              Má taky 32mm.

              Jinak taky by se to dalo asi vymyslet s epiconem LOD a aliviem, i když ono alivio ve výsledku nevýjde o moc levněji než Deore.

              0 0
              • Azmir  

                CO jsem hledal tak mi ten rozdíl mezi tím vycházel na ± 2tis, ale nevím jaké máš ceny. Stejně nakonec bude záležet na zakladateli jestli vůbec bude mít zajem, ale kdyby tu cenu zvedl tak na Deore, epiconu a hydrách by ses do 14 vešel ne?

                0 0
                • maajkee  

                  No ceny šly letos trochu nahoru, to je vidět třeba i na kupkole. Takže za těch 14 by to bylo hodně fousový, spíš 15 s epiconem.

                  0 0
          • teepec  

            Právě proto, že jsem se nechtěl svěřit do ruky jednoho prodejce, jsem si včera kolo rovnou odněkud neodvezl, ale sesbíral od nich jen tipy a dneska sednul k internetu, zjišťoval informace a v neposlední řadě napsal právě sem Vám, odborníkům. Úplně nejjednodušší je samozřejmě zajít v lepším případě do Hervisu, v horším do Tesca a koupit první, na co padne zrak. Druhý „extrém“ je nechat si stavět. Já si vybral střední cestu – předpokládal jsem, že v cykloshopech seženu poměrně kvalitní kola a dostanu dobrou radu. Podle toho, co tu píšete, tomu tak ale úplně není. Abych řekl pravdu, neuvažoval jsem o tom, že bych si nechal stavět. Z několika důvodů. Prvním je lenost – je jednodušší si koupit něco hotového a o nic se nestarat. Nejsem (zatím) fajnšmekr, jde mi jen o to vybrat aspoň trochu vhodné a kvalitní kolo. Druhým je to, co už jsem psal výše – zkušenosti z minula, svěření se jednomu člověku. Jako naprostý laik bych musel věřit, že se mi prodejce nesnaží postavit kolo s dílů, který mu ležej na skladě a potřebuje se jich zbavit. Třetí je několik zkušeností z netu, kde jsem se dočetl, že je levnější koupit hotové, než si nechat stavět. A zní mi to logicky – sériová výroba je většinou levnější, než zakázková.

            Nicméně pokud myslíš, že za danou cenu je možné sestavit slušný kus, lepší než to, co je běžně dostupné, budu o Tvé nabídce uvažovat.

            0 0
            • felix.org  

              Nicméně pokud myslíš, že za danou cenu je možné sestavit slušný kus, lepší než to, co je běžně dostupné, budu o Tvé nabídce uvažovat.

              Já bych uvažoval. V cenové relaci kolem 15k se u maajkeeho nebo třeba scalara dá sehnat podstatně lepší a vyváženější kolo než v obchodě.

              0 0
            • maajkee  

              Neboj, já rozhodně neskladuju díly, jen běžný spotřební materiál, ostatní většinou objednávám až přímo na stavbu kola.

              A zní mi to logicky – sériová výroba je většinou levnější, než zakázková.

              Zní to sice logicky, jenže je tu řetězec výrobce – dovozce . velkoobochod – maloobchod a tak kolo s výrobním nákladem 6,7 tisíc se nakonec prodává za 15 tisíc, pak to taky vypadá jak to vypadá.

              Dokážou dát na kolo za 15 tisíc totálně nejlevnější vidlici, která téměř nefunguje a stojí 500,– Kč, protože prostě potřebujou výrobní náklad dostat co nejníže.

              A co se týče té lenosti, pro tebe se defakto přeci nemění nic, já případně někdo jiný to kolo bude stavět. Ty jen zaplatíš stejně jako kdybys to udělal v obchodě plus máš možnost volby.

              Schválně zkus projít internet a zkus najít kolo do 15ti tisíc se vzduchovou vidlicí, myslím že to nebude lehký a s kvalitní vidlicí typu epicon nenajdeš vůbec žádné. Přitom rám, vidlice a kola jsou naprosto to nejdůležitější a pokud je to na prd, bude to akorát kazit radost z jízdy.

              0 0
            • scalar  

              U stavěného kola pro laika riziko je – krásný příklad níže – odkaz na Aukro od uživatele pepino. Tam je třeba použitý podřadný rám z kola za 5 tisíc. Nicméně to není kolo stavěné na zakázku, ale určené k prodeji na platformě, jako je Aukro. Horší je, že se prodejce nebo jeho kamarád zaregistruje na odborném foru a na toto kolo odkazuje v diskuzích. Stačí si zadat spojení “pepino cyklo němčík“ a bude Ti to jasné.

              0 0
              • teepec  

                Proto jsem rád, že jsem se zeptal tady (i když z toho mám zamotanou hlavu) – já sám bych tohle neodhalil. Možná až budu plánovat nákup příštího kola, budu rok předtím sledovat fóra a pak budu schopný si i poradit sám :-)

                0 0
            • Kouba_2005  

              Tak jak přemýšlíš ty, jsem to udělal já. Koupil jsem přes e-shop komplet kolo, které se mi dle mého názoru zdálo dobré. Teď na něm vyměním půlku věcí, aby dobré opravdu bylo a aby fungovalo vše jak by fungovat mělo a vše aby se sladilo na stejnou kvalitativní úroveň. Problém v takových to nákupech je, že utáhnou zákazníka na jednotlivé komponenty. Dají tam přehazku XT a jak to zákazník vidí, tak si řekne „ha, XT, tak to bude super kolo“ ale že už je tam vidle, co nefunguje, to ho ani nenapadne. Stejnejný příklady jsou ze všech odvětví (TV, PC apod.) Utáhnou tě na TB disku, GB RAM, ale že je tam integrovaná grafika na desce, to už napsat zapomenou.

              Být tebou, tak neudělám stejnou chybu a nechám si něco složit. Tobě odpadnou návštěvy obchodů, budou ti zasílány jen cenové návrhy a barevné kombinace apod. Výsledné kolo pak bude vyvážené, co se týče komponent a hlavně jako celek bude funkční každou svojí částí.

              Good luck.

              0 0
              • teepec  

                Nákup přes net je ale přesně to, co já udělat nechci. Naprostou většinou dražších věcí kupuju přes internet. Většinou jsem schopný si zjistit parametry – jsem přes mobily, počítače, elektroniku. V kolech se ale nevyznám, tak proto jsem chtěl zkombinovat nákup u odborníka a jeho rady s informacema na netu a i tady, od vás zkušených. Já sám bych vybíral kolo hlavně podle vzhledu a základních parametrů výbavy, nekoukal bych např. na kvalitu dílů – prostě protože se nevyznám. Proto je tu tohle vlákno. A třeba poslouží nejen mně.

                0 0
        • pepino  

          To už bych radši něco takovýho http://aukro.cz/…0469101.html

          0 0
          • scalar  

            to už tu dlouho nebylo, doufám, že si zadavetel dá do vyhledávače CTM Stream

            0 0
            • pepino  

              Zdar, tipoval jsem, dokdy se ozveš:) Tak mu něco nabídni, nestyď se. Je blbý, že ti geometrie a kvalita rámu nesedla, kámošovi zatim vyhovuje a drží, asi jsi na tom moc řádil:)

              0 0
          • marapara  

            Strašně škaredé podle fotky.

            0 0
            • pepino  

              Ve skutečnosti vypadá líp, ale samo mu ho nenutim, stačí nabídnout něco na lepším rámu s lepší výbavou do 12000. Event. může rám v budoucnu vyměnit. Raidon, Deore a BB7 jsou v poho.

              0 0
              • scalar  

                Ve skutečnosti vypadá opravdu výborně, hlavně v originále :-)

                http://www.kupsikola.cz/…m-detail792

                Nemám zapotřebí něco někomu vnucovat, pokud bude mít zakladatel vlákna zájem, může mi napsat na e-mail.

                Ale rozhodně mu doporučím kolo v cenové relaci nad 14 tisíc.

                0 0
                • pepino  

                  Ano. Já dal odkaz na něco do 12000. Na té fotce je menší rám a úplně jiná výbava, já ho v té skutečnosti viděl, chytrouši:) Takhle mystifikovat ve tvém věku nemáš zapotřebí. Howgh:)

                  0 0
                  • scalar  

                    Měl jsi pravdu v tom, že se vždycky ozvu. Chvíli jsi tu dal s natláčení tohoto svého krámu pokoj, ale jsi zpět. Vysvětlím Ti, o co mi jde – toto je odborné fórum, takže rady nezkušenému uživateli by měly mít jistou úroveň. Pokud se tu neustále objevuje někdo, kdo nabízí skládané kolo, které je nějakým způsobem ošizeno (navíc ne základním komponentu, na rámu), je to špatně. Snižuje to úroveň tohoto fóra i obecně skládaných kol. Nabízej si to na Aukru, tam to třeba někdo, kdo se v kolech nevyzná, koupí.

                    Jinak je hezké, že jsi dal odkaz na kolo za 12 tis., já raději řeknu – vyplatí se připlatit a koupit kolo za 14 až 15 tis.

                    0 0
                    • pepino  

                      Milý odborníku, to kolo si koupil vloni kámoš, já mám Marina, ale díky tomu s ním mám jisté zkušenosti a nenabízím něco podle fotek z webu. Jestli víš, co je na něm ošizené a špatné oproti rámům na kolech za 12000, tak to sem napiš a je to. Nabídnout něco o 30%-50% dražší umím taky, ale nedělám to. A útoky typu Nabízej to na Aukru si nech, kola neprodávám ani neskládám. Při své inteligenci jistě pochopíš, že jsem jen poukázal na něco, co jsem ve skutečnosti viděl. jestli jsem tím snížil úroveň tohoto fóra, tak to se moc omlouvám.

                      0 0
                      • scalar  

                        Už jsem Ti to psal několikrát, je tam špatný rám, je z kola za 4 tisíce a tomu odpovídá jeho kvalita (hmotnost, geometrie…). Kola v udané cenové relaci bývají na slušných rámech, většinou i zeslabovaných. Rám je základ kola, určuje spolu s vidlicí jízdní vlastnosti, hmotnost kola. Takže opět – raději si 1 – 2 tisíce připlatit za kvalitní zančkový rám, ušetří se zklamání z hmotnosti kola (ten rám má nejméně 0,5 kg nadváhu oproti standardu v této třídě, prostě je z kola o dvě třídy níž) a chování kola při jízdě.

                        Rám jsem osobně zkoušel, jenom s jinými polepy.

                        0 0
                        • pepino  

                          Ale jasan, ať si připlatí a koupí lepší,ok. Možná, že ten mohutnější rám na jeho váhu víc vydrží, ale to je jen nápad, ta geometrie jsem nevěděl, že je na levnějších rámech horší. Tak jsem nic neřek a nabízejte dál. Já dal odkaz jen proto, že ho kámoš jezdí, ne, že jsem agent Cykloněmčík nebo CTM, tak to uzavřem:) jo to kámošovo za 9000 s véčkama má 13,5kg, tohle možná těch 12,6 má, možná ne.

                          0 0
                          • scalar  

                            Už jsem to taky psal, ale pro jistotu ještě jednou. Stačí si tady do vyhledávače zadat spojení „pepino cykloněmčík“ a vyjede nějakých 30 – 40 případů, kdy na tuto firmu odkazuješ. A není to jenom případ tohoto kola, jde i o jiné zboží. Takže podle mne jsi napojený na Cyklo Němčík. V tom případě napiš na rovinu: „máme v nabídce kolo, které můžu doporučit“ (pokud se tedy za to kolo nestydíš) a ne to co píšeš „kamarád má toto kolo a je s ním velmi spokojený“, to je klamavá reklama. Je tu na BF spousta lidí, co se prodejem a kol dílů zabývají (je to u cyklistiky běžné, že lidé, co na kolech hodně jezdí se tím zabývají i pracovně), ale všichni jednají na rovinu, jsi tu asi jedniná vyjímka.

                            0 0
              • pepino  

                Teda do 13000, koukam, pardon. Tak a dost, pro změnu se můžete věnovat jiným kolům, nevim, proč to vždycky vzbudí takový emoce. U jedný osoby, co to viděla na fotce:)

                0 0
          • maajkee  

            A já si říkal kam ta rychle zmizely všechny tyhle zapletený kola :)

            Alespoň čepy na Véčka by mohli z tý vidlice odšroubovat, když už tam cpou vidlici s čepama na Véčka i když to má kotoučovky.

            A rám mi připadá taky děsnej.

            0 0
    • marapara  

      Pokud by ti nevadilo 3×9 rychostí, zkusil bych tohle:

      http://www.bradsky.cz/…-p-2547.html

      Nebo lehce nad limit:

      http://www.bradsky.cz/…-p-1648.html

      Pochybuju že v danné cenové kategorii toho vymyslíš víc. To první Nano je za 11 tisíc a tisíc máš ještě k dobru na výbavu. A za ty peníze to není vůbec špatné. Vidle bude stený šrot i na jiných kolech ve stejné nebo vyšší cenové, ale

      Nano má výbavu o 1–2 třídy výš.

      0 0
      • teepec  

        Díky. A co na to ostatní?

        0 0
        • maajkee  

          To první s vidlicí RST Omega bych rozhodně nebral, případně nechat rovnou vyměnit vidlici. Je to asi nejtěžší a nejmíň funkční vidlice na trhu, dostat jí na dorazu se nepovedlo ani mně 100kg jezdci, navíc má snad 2,7kg což je oproti vzduchovým vidlicím se kterými ti tu byla nabízena možnost stavby, cca o 1kg více, navíc tu vidlici si nijak oproti vzduchové nenastavíš.

          Druhé kolo už je za 15 tisíc a to už se opravdu dá postavit vyvážené kolo na Deore se vzduchovou vidlicí.

          0 0
          • marapara  

            No vidle není žádná hitparáda, to je jasné, ale v kategorii kol kolem 12000 není nikde vidle hitparáda, co si budeme povídat :). Ale zbytek už je v pohodě. Výbavou odpovídá spíš kolům kolem 20000, když nepočítm tu vidli. Vidlici může časem vyměnit, koupit nějakou rozumnou bazarovku Toru nebo Recona nebo něco takového. Navíc je to jen jeden komponent a ne polovina kola.

            0 0
        • Azmir  

          Ostatní na to ani jedno nebrat

          0 0
        • Kouba_2005  

          Vím, že je bazar jinde, ale kdyžtak mám jednu Toru k mání :-) Najeto asi 20km.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.