Po letech zpět do sedla - výběr kola!

75 nepřečtených
  • pankys

    Ahoj všichni.

    Před lety jsem se zapálil do cyklistiky, kdy jsem dostal kolo Merida Matts TFS 500 (cca 2009). Byl to základ se špalkama, ale nalítal jsem na ní stovky kilometrů. Potom mi tipaři vybrali sklep (asi špatní), ale ukradli kolo, tretry a veškerou výbavu. Po letech chci začít zase jezdit a přichází otázka, jaké kolo vybrat? Upřímně bych radši lehce jeté, ale vybavené, než něco mladého, ale slabšího. Jsem z města, ze kterého to mám do Železných hor asi 15km, kam jsem celý život jezdil. Rád si dám občas hrubší terén, který Žel. hory nabízejí, ale i vyjížďku s rodinou. Rád bych něco lepšího, co vydrží, ale nerozumím komponentům. Nevím, co je dobré a co špatné. Měřím 184cm, vážím cca 92kg. Nehledě na mé kolo se mi vždy líbilo skoro vše od Meridy a Specialized, ale nechám si doporučit. Moje výlety byly vždy cca 2× týdně kolem 40–50km jeden. Dám hodně na vzhled kola, jen tak letmo mi celkem padla do oka kola ze zdejšího bazaru:

    https://www.bike-forum.cz/…zed-crave-29

    https://www.bike-forum.cz/…x-hfs-1000-d

    Když bude důvod, proč si připlatit, udělám to. V tuhle chvíli to vidím prozatím na 16–25tis.

    Předem všem díky.

    0 0
    • plysovykozisek  

      Pokud netrváš na těch dvou, tak za 29000, lepší nové nekoupíš https://www.decathlon.cz/…8405438.html

      0 0
      • pankys  

        Díky za odkaz. Na co u takového kola tedy koukám? Jsou někde na netu vysvětlivky (teď jen z patra), co je řazení SRAM, jak se liší výbava třeba Shimano Diore od jiných atd. Nevím, proč jedna Merida nebo Spešl stojí 14k a druhé, stejně vypadající kolo třeba 35k. Na co se tedy zaměřit? Nechápu třeba, že celopéro od značky B-TWIN stojí 15k a od Meridy 50k.

        0 0
        • Tomas-kellys  

          Celopéro značky B-Twin se rozpadá už při skládání do auta před obchodem.

          0 0
        • Mereck  

          Na to ti asi nikdo neodpoví – tvůj dotaz by vydal na malou knihu. Asi bych čerpal infornace postupně jak budeš jezdit a měnit komponenty.

          Jako hrubé měřítko – nové celopéro musí stát alespoň 30 000,– Cokoli levnějšího bude napodobenina nanic.

          SRAM je firma vyrábějící komponenty, podobně jako Shimano. Není horší či lepší, jen jiná.

          0 0
        • novas752  

          Zaměř se hlavně na kvalitu brzd, kol a odpružení. Jaké tam bude řazení je vcelku jedno – fungují všechny.

          „Celopero“ B twin stojí 15 a celopero Specialized az 250. :)

          Jak se pise nade mnou, cokoliv pod 30–35 je bida s nouzi, bezkompromisni osazeni je minimalne za 45–70.

          Vsechny tve starosti a otazky velmi pravdepodobne najdes na strankach vyrobcu tech komponent nebo zde v historii, staci hledat klicova slova. Akorat pocitej s tim ze cim vic se dozvis tim vic budes mit otazek. :) Nejlepsi je ale vlastni zkusenost – ruzna kola ruznych kategorii a cenovych skupin si vyzkouset, testovacich akci je ted na jare hodne, kazdy vetsi obchod ma aspon jednu.

          0 0
        • sukust  

          U Meridy budou třeba takový komponenty aby ti při sjezdu z obrubníku nespadl řetěz…

          0 0
      • freerider159  

        to by si fakt někdo koupil jo :D –

        To bych si raději koupil něco, co vypadá jako kolo :-) http://www.mojekolo.cz/…-kato-x-4-9/

        0 0
    • palo7  

      V ceně 16–25 na to jdeš dobře. Hledej zanovni HT 29 vel. asi 19–20 (L). V této ceně by to na bazaru mělo být se slušnou vzduchovou vidlicí (na tvou váhu lépe min. 32nohy) a osazení min. komplet na Deore 2×10 a to včetně brzd Deore. Myslím, že i SLX 2×11 by se mohlo zadařit. Z nových je ten Decathlon za 29 moc dobře osazený.

      0 0
      • novas752  

        Do 25 se dá pořídit i tenhle Kellys Gate 50, tam ma 2×11, slusne kliky, pevne osy, kvalitni naboje, funkcni vidlici (akorat je trochu tezsi), jen brzdy by staly za vymenu.

        0 0
        • pankys  

          Takže nezáleží na značce? Je teda jedno, jestli to bude Ghost, RB, Merida, GT, záleží tedy na komponentech. Proč jsou teď všechna kola na 29”? Upřímně bych radši 27,5”, ty 29” mi přijdou nepřirozené. A proč mají všechna pánská kola tak nízký horní rám? Takový design se mi moc nelíbí, co se mi třeba vzhledově strašně moc líbí, je toto –

          https://sport.bazos.cz/…-MLC-600.php

          Ještě dotaz na zkušenější. Jaký třeba rozdíl mezi těmito modely od Meridy?

          https://www.cyklopoint.cz/…reen-22287d/

          https://www.cyklopoint.cz/…lack-22294d/

          0 0
          • novas752  

            Vicemene ne.

            Jsou i 27,5 ale na nizsich zdvizich jich tolik neni.

            Nizke ramove trubky jsou protoze se to hodi kdyz potrebujes sestoupit napriklad v nejakem doliku, nebo obecne pro lidi s kratsima nohama a nebo kdyz chces teleskopickou sedlovku – je potreba dlouha vysunuta cast sedlovky aby se dala snizovat.

            Merida 300 ma o parnik lepsi vidlici, lepsi razeni a trochu lepsi brzdy.

            0 0
          • palo7  

            u toho bazaru na carbonu bych byl velmi opatrný a raději to nebral. Ty Meridy jsou značně horší než ten Btwin a Ghost. Ta levnější je velmi slabá …

            0 0
    • pankys  

      Dobře, díky za rady, je toho víc, než jsem čekal. O víkendu se stavím v Pardubicích v Cyklopointu, tam sice jedou jen Meridy, ale uvidím, co na mě vybalí. Jinak se ještě zeptám. Doplňky bývají univerzální? Jako třeba řazení, kazety atd? Když koupím prostě nějaké kolo a za čas si řeknu, že nějaký komponent chci lepší, lze ho vyměnit nebo se to ještě nějak komplikuje podle typu?

      0 0
      • Mereck  

        Já píše Novas – přijde na to. KAZETA: bude „univerzální“, dodržíš-li počet pastorků a zubů. Výrazně vyšší počet zubů ti nepobere hazka, při změně počtu pastorků (rychlostí) budeš měnit i řazení. ŘAZENÍ bývá univerzální, i když bych možná neměnil výrobce (prostě Shimano za Shimano, Sram za Sram). U hodně věcí je třeba dát pozor na rozměr/průměr – sedlovka, vidlice (tapered nebo ne?), řídítka (tloušťka a šířka) atd.

        0 0
      • Mereck  

        Jestli se ke kolu vracíš po nějaké době, vykašlal bych se na tyhle starosti. Jdi jezdit. Je krásně, chytne tě to. Kolo je super. A až se něco po***, zjistíš víc o konkretní věci a vyměníš. Párkrát něco pojebeš a tak to půjde pořád dál :-)

        0 0
    • novas752  

      Zalezi co.Neco ano neco je stale jeste standartni.

      0 0
    • pankys  

      Tak já to vezmu asi trochu opačně. Koupím něco úplně levného (jeté kolo) a po sezóně můžu prodat. Za ty roky mám mrtvý nohy, takže radši nepřepálím začátek. Takže mám velkou prosbu. Našel jsem pár kol, které se mi jednoduše líbí. Má něco z toho smysl?

      https://sport.bazos.cz/…RANCE-X3.php

      https://sport.bazos.cz/…B-CRR-26.php

      https://sport.bazos.cz/…ARBON-26.php

      https://sport.bazos.cz/…aliber-9.php

      https://sport.bazos.cz/…rior-F80.php

      https://sport.bazos.cz/…s-LTD-XT.php

      Moc díky!!

      0 0
      • plzakj  

        Jestli to chces jeste prodat, tak bych vynechal 26”. Ten Trek vypada jako dobra nabidka.

        0 0
        • pankys  

          Mohu poprosit o ohodnocení této výbavy? Jedná se o kolo na rámu Specialized a je to loňský model.

          Specialized A1 SL Aluminum, Trail 29 geometry, fully-butted tube sets, ORE down tube, tapered head tube, forged dropouts, disc mount, replaceable derailleur hanger

          VIDLICE SR Suntour XCR-Air, rebound adjustment w/remote lockout, 80/100mm of travel (size specific)

          PŘEDNÍ NÁBOJ Shimano HB-RM35, Center Lock disc, 9×100mm, 28h

          ZADNÍ NÁBOJ Shimano FH-RM35, Center Lock disc, 10×135mm, 32h

          VÝPLET Stainless, 14g, black

          RÁFKY Stout XC 29, alloy disc, double-wall, pinned joint, 21mm inner width, 28/32h

          DUŠE 29×1.75/2.4", 60mm Presta valve

          PŘEDNÍ PLÁŠŤ Ground Control Sport, 29×2.1", 60TPI, wire bead, Flak Jacket protection

          ZADNÍ PLÁŠŤ Ground Control Sport, 29×2.1", 60TPI, wire bead, Flak Jacket protection

          KLIKY Stout, forged alloy construction, 2×9, anti-corrosion hardware

          PŘEVODNÍKY 36/22T

          STŘED Square taper, 73mm, internal bearings

          ŘAZENÍ Shimano Acera, RapidFire Plus, 9-speed

          PŘESMYKAČ SRAM X5, high-clamp 34.9mm, 2×10

          PŘEHAZOVAČKA Shimano Deore, Shadow design, SGS cage, 9-speed

          KAZETA Sunrace, 9-speed, 11–36t

          ŘETĚZ KMC X10, 10-speed w/reusable MissingLink

          PŘEDNÍ BRZDA Shimano BR-M315, hydraulic disc, resin pads

          ZADNÍ BRZDA Shimano BR-M315, hydraulic disc, resin pads, 160mm rotor

          ŘÍDÍTKA Stout, alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm

          GRIPYSpecialized MTB lock-on

          0 0
          • palo7  

            velmi slabé, podle mně, tak na úrovni nového kola max. do 15 a i to je asi moc

            0 0
          • novas752  

            Cena? Víc než 15–17 bych za to nedal.

            Základní vzduchová vidlice je malé plus, jinak nejlevnější náboje, brzdy, nic extra řazení jen 2×9 (kazeta 11–36 má větší skoky mezi převody, takže správný převod může občas chybět), které se naprosto zbytečně snaží pozdvihnout Deore přehazka.

            0 0
            • pankys  

              Je to rok starý Specialized Rockhopper, najeto 100km. Chce za to 17.000. Nejsem žádný závodník, dnes jsem byl u nás v Bikesportu a prostě teď za kolo nechci dát 35k, tak hledám nějaké loňské modely za rozumnější peníze.

              0 0
              • novas752  

                To je moc, za tu cenu se dá poskládat úplně nový kolo s lepší výbavou.

                Jetý bych to bral tak za 14 strop.

                0 0
              • palo7  

                kolik chceš max. dát? Jestli platí těch 25.000, tak za to můžeš mít osazením o několik tříd lepší kolo. I do 20, může být min. na Raidonu a aspoň 2×10 Deore

                0 0
                • pankys  

                  Bohužel tomu osazení nerozumím. Klidně dám 20. Kdyby byl někdy tip, budu rád. V krámech mi přijde, že je to s cenama trochu přepal.

                  0 0
                  • plzakj  

                    Za 20 si nech od Sclara neco sestavit.

                    0 0
                  • palo7  

                    něco takového https://www.bike-forum.cz/…anyon-al-7-9

                    a nebo stavba nového, to bude asi rám Force, Scud, možná by se dal sehnat ještě nějaký Cube a na tom asi vidlice Raidon a mělo by to být celé na Deore (za mně lépe 2×10) a kola asi jen Remerx apod., Nebo (tak bych to asi řešil já) kola raději nějaké DT apod, z bazaru a na bezduších

                    0 0
                    • Pikaču  

                      S 92 kg bych na force ( shit) rám už v životě nalezl. Takových zvuků co to vydávalo na krouticim rámu už nechci nikdy zažít.

                      0 0
      • milan.v  

        Cyklobazar.cz

        0 0
    • scota  

      Vyvážené HT kolo do 30 000 Kč

      https://www.rb-bike.cz/…rr-290/base/

      0 0
    • pankys  

      Tak nakonec nechávám stavět. Můžete mi říct něco ke konfiguraci? Cena by měla být do 24.000,– s daní.

      Rám: MRX Race Elite 27,5"

      Vidlice SR Raidon RL – vzduchová, zámek z řidítek

      Kliky: Prowheel MPX 11 NW 34T

      Přehazovačka: SH Deore RD shadow plus 10r

      Kazeta: SH Deore 11–42

      Řetěz: SH Deore 10r

      Řazení: SH Zee/ Deore 10r

      Brzdy: SH Deore hydraulické/ M500– krátké páky

      Výplety: Remerx zakázkově pletená kola 27.5

      Náboje: Remerx na průmyslovém ložisku

      Hlavové složení: FSA

      Sedlovka: Alu light Deda/ Ghost

      Řidítka: Alu light 740 Deda/ Ghost

      Představec: Alu light Deda/ Ghost

      Pláště: Continental / Hutchinson air light dle domluvy

      Duše: Conti/ maxxis

      Gripy: Dle výběru

      Sedlo: Selle Royal bílá barva

      0 0
      •  

        já ti nevím když porovnám (při troše snaže se dá do 24 sehnat taky) https://www.sterba-kola.cz/…horx-50-2017

        0 0
        • pankys  

          To je za 26 a mají max L. moje velikost je XL (21"). Případně je něco, co by se v cenové relaci dalo ještě změnit?

          0 0
          • nitraq  

            Bacha na číslování Kellysu, mají to cca o číslo posunutý. Je dost možný, že L by pro tebe bylo akorát.

            0 0
          •  

            já bych třeba u rámu chtěl pevné osy, Recon Gold je taky trošku jinde než raidon

            0 0
          • palo7  

            jak jsi přišel na to že potřebuješ na 184cm XL? Skoro bych řekl že u Kellyse spíš dokonce Mko (cca 19) než Lko 21. Ale jak myslíš. A myslím že původně řešená 29 je na tvé užití lepší volba

            0 0
          • danielh  

            XL je u vetsiny ramu tak az od 188–190 a vyse, na 184 urcite L. U kelly mozna i M. Treba u Ghosta je 21'' L, XL je 23''.

            0 0
          • jardalee  

            vem ten thorx a velikost M je to uz tak dlouhy 625mm takze uz pri nakym predstavcu 80–100mm budes natazenej az az :) dobry na tom je ze uz je to poskladany a se zarukou a jestli mas blizko obchod tak si na to muzes aji sednout,pro predstavu ja mam kolo na delsi vyjizdky 608mm + 80mm +7° predstavec asi tak 2cm pod sedlem a vyska 186cm a obcas me prijde ze nekteri silnicari na hornim uchopu jsou vzprimenejsi nez ja :)

            0 0
      • palo7  

        jseš si jistej tou 27,5 a tím 1×11? A kola Remerx taky nejsou zrovna chváleny

        Edit: špatně zařazeno, patří to pod tu stavbu MRX

        0 0
        • Kalic  

          To řazení je 1×10 jestli dobře vidím. Potenciální problém s rozsahem převodů. Dále – prowheel převodníky pokud vím nejsou NW, bude padat řetěz. Remerx náboje bývají problémové.

          0 0
      • michomin  

        Musíš být hodně nabušený se svou váhou, když máš nejlehčí převod 34/42. Hurá do hor na stojky. Za 24 k nic moc. Brzdy ani deore. Atd. A navíc to vypadá divně. 10 nebo 11 kvaltů?

        0 0
        • pankys  

          Převody jsou 11–42 a je to Deore. Náboje mohou být Shimano, ale byl by to dle stavitele krok zpět. To samé u kol, Remerx nebyly košér před 10 lety, dnes jsou prý špička a pokud na tom kola někdo staví X let, budu tomu věřit.

          0 0
          • danielh  

            Remerx spicka? A tak jo… :-)

            0 0
            • Tom-T45  

              Asi jak píše autor vlákna – v dané cenové kategorii. Před měsícem jsem si koupil zadní kolo Remerx Fast Disc také na Remerx nábojích a vzhledem k ceně celého kola 1500 Kč max. spokojenost. Mám na něm zatím najeto jen 150 km, ale rád si skočím přes retardér nebo z obrubníku a i když mám o 5 kg víc než je limit kola, tak se zatím nehnulo ani o milimetr.

              0 0
              • Kalic  

                Tak věřím tomu, že fastdisc ráfek bude držet, ale taky je to pěkně těžkej ingot. Navíc úzkej, dnešní moderní mtb ráfky jsou s vnitřní šířkou jinde. Náboj můžeš hodnotit nejdřív až po několika tkm.

                0 0
                • Tom-T45  

                  Váhu bych neviděl, vzhledem k ceně, nějak tragicky. Navíc s bavíme o rekreačním ježdění, pokud by se řešilo sportovní nebo závodní nasazení, tak je to samozřejmě o něčem jiném. S tou šířkou máš pravdu. Osobně musím foukat na vyšší tlak, jinak se mi guma v zatáčkách žvýká. Myslel jsem na to, že širší ráfek by tomu mohl částečně zabránit. Ale mám taky o 20 kg víc, než zakladatel vlákna :-)

                  0 0
          • Kalic  

            Když takhle věříš staviteli, tak nechápu, proč se ptáš na názor tady na fóru. Co se týká remerx ráfků, tak některé se určitě dají, jiné moc ne. Nepíšeš, jaké remerxy ti tam chce dát. Ale žádné bych určitě neoznačil za špičku, to tě stavitel tahá na nudli.

            0 0
          • palo7  

            Jde vidět že v tom máš jasno: 184cm jasný XL rám, nejlepší kola Remerx, převody 1×10. Noo, hodně štěstí .......

            0 0
            • pankys  

              Vše v rámci cenové hranice. Mám dlouhé nohy, když jsem zkoušel nového spešla, dávali rovnou XLko. Převody jsou proč špatně? Znovu připomínám, že jde o rekre ježdění, takže chci i komponenty, o které se musím starat minimálně, případně je údržba snadná. Výplety Remerx nevím konkrétně, ale jsou na váhu 110kg. Můžu koupit nějakou pecku (fakt nevím, co by to bylo, protože to neznám), ale pokud budou mít nižší hmotnost a já někde hupnu nebo povezu dceru na sedačce, nejezdil bych asi s klidným svědomím. Nebo mi někdo řeknete, jaké řazení (a proč), jaká kola, jaká ložiska… Myslel jsem, že česká firma nebude špatná volba. Ale myslet znamená ho*no vědět, proto jsem tady. :)

              0 0
              •  

                Ty už jseš vlastně rozhodnutej a chceš si jenom pokecat že jo?

                0 0
                • Kalic  

                  +1 :-)

                  0 0
                • pankys  

                  Já? Já tu neplácám do větru, co bych si na kole přál. Tak si měj pevný osy, já ani nevím, co to je. ;) Jen jsem slušně žádal o rady.

                  0 0
                  • jardalee  

                    Bez se do obchodu podivat na ten kellys thorx 50 velikost M ,a možná hnedka odjedes,kellys to ted celkem výbava/cena drtí a ani stavitele se moc nechytaji,velká výhoda prostě je ze si na to kolo můžeš hned sednout ,kdyby byl v obchode moc drahej tak vem ten model 2017 ,kde je geometrie stejná jako u 2018

                    0 0
              • Tom-T45  

                Osobně si nedokážu představit jízdu s jednopřevodníkem. Mám staromilsky 3×10, vepředu 24/32/42 a vzadu 11/36. 85% času v terénu jezdím na střední převodník, což mi pokrývá rychlosti cca 10–30 km/h. Na malý shazuji když si chci odpočinout v nějakém prudkém výjezdu a na velký ve sjezdech nebo na asfaltu od 20 km/h. Dokonce i převod 42/11 je využitelný, když si chci přišlápnout od cca 40 km/h nahoru. Přemýšlel jsem, že bych přešel na 2×10, ale asi by se ze mě stal, jak to tady někdo na fóru nazval, lovec převodů, kdy malý převodník by byl příliš lehký a velký zase příliš těžký, takže v nejbližší době nebudu nic měnit. Kazeta s větším rozsahem by mi zase nevyhovovala na přesunech po asfaltu, kvůli velkým skokům vedlejších převodů – už teď si občas říkám, při přeřazení na lehčí/těžší pastorek, že by to chtělo něco mezi :-).

                0 0
                • novas752  

                  Kdyz uz prechazet, tak 2×11 od Sramu = 10–42 kazeta a 24/36 kliky. S tim mam rozsah vetsi nez stary 3×9 (22/32/44 a 11–32 kazeta). Mala placka do kopce do 15–20km/h, velka placka na roviny a sjezdy.

                  0 0
                  • Mereck  

                    3× vs. 2× vs. 1× už prosím neeeee :-)

                    0 0
                  • Tom-T45  

                    To určitě taky není špatná volba. Podle mě jde hlavně o to, k čemu má kolo sloužit. Pokud bych ho měl jen pro zábavu na ježdění po lese, tak bych se nebránil systému 2×10 nebo i 1×11(12). Já ho ale používám i jako dopravní prostředek po asfaltu a tam ocením těžší převody a hlavně „jemnější“ odstupňování kazety. A samozřejmě je to taky o fyzičce, pokud bych měl o 10 kg míň a silnější nohy, tak bych se na to možná koukal jinak.

                    0 0
              • palo7  

                to že ti v prodejně Spešlu cpali XL o ničem nevypovídá. Že máš dlouhé nohy už jo, ale pokud vyjde sedlovka, tak to pořešíš, ale příliš dlouhý rám (pokud máš kratší tělo a třeba i ruky) už hůře. Podle dlouhých nohou by ti mohli sednou výprodejový rámy CUBE a ty by mohli být i levnější než MRX a zůstalo by více peněz na osazení. Ale ty výprodeje od CUBE nebudou mít taky pevnou osu, každopádně vidlice k nim už může mít.

                Převody bych dal v této ceně 2×10 Deore a celý bych to chtěl skládat na Deore, kola Remerx můžou být, ale nenazívat špičkou :-)

                Ohledně převodů 1×10 asi jen: po rovince ti to nepojede a do kopce to neušlapeš a ještě jako bonus by asi byly velké skoky mezi některými pastorky.

                0 0
          • michomin  

            Pankysi, kdo je ten stavitel? Máš koule na to abys to řekl?

            0 0
            •  

              Tak modří vědí :-), spíš bych od stavitelů do budoucna očekával že kolem dvaceti by rám měl být s pevnou zadní osou, to se to ale kecá, vím

              0 0
            • pankys  

              Na to jsou potřeba koule? :) je to pan Kněžík z Prahy.

              Edit: reakce patří pod uživatele michomin.

              0 0
              • michomin  

                Asi takhle, já bych to kolo za 24 klacků nechtěl. Jsou tam ožulené brzdy (nejsou to Deore), levné komponenty, záhadné zakázkové Remerxy s nosností 110 kg, Nad zpřevodováním jsi nejspíš moc nepřemýšlel. A to všechno za 24 klacků. Fakt nic moc. A velikost rámu?

                Ale to všechno není podstatné, podstatné je, že TY jsi s nabídkou spokojený.

                0 0
                • nitraq  

                  Souhlasím. Hlavně by mě pálily ty převody, rozsah 380 % je vhodný pro vyježděného závoďáka a to možná ještě na placatější závod, rozhodně bych si to neosadil na běžný kolo. A navíc na kolo, kde budeš vozit sedačku, takže zátěž navíc a lehký převody by se jen hodily.

                  0 0
                  • michomin  

                    Je to pankysova volba, pořád opakuje, že tomu vůbe nerozumí, ale o radu tak nějak nestojí. Třeba to zpřevodování. Když už vepředu jednopřevodník, tak za ty prachy 1 × 11, třeba 32 × 46 (bydlí u Železných hor). A Deore brzdy, přece jenom něco váží. Na druhou stranu nepotřebuje Deda komponenty, postačí základní Force. Atd. Prostě optimalizovat.

                    Když je ale s nabídkou spokojený, tak to nemá cenu řešit..

                    0 0
                  • pankys  

                    S tou sedačkou souhlasím, měl bych to změnit na větší rozsah. Co bych měl volit v podobné cenové? 2× 10?

                    michomin: Brzdy jsem pochopil, že jsou dle konfigurace SH Deore? Nebo je to jinak?

                    0 0
                    • michomin  

                      Za prvé, ujasni si, kde chceš jezdit. Jestli placku nebo „tvé“ Železné hory resp. přilehlé Žďárské vrchy nebo jestli hlavně silnici a šotolinu s rodinou. Podle toho je dobré zvolit převody. Zároveň si promysli, jestli chceš vepředu jednoplacku (je to jednudušší při jízdě i údržbě), někdo to chce, někdo nechce.

                      Za druhé, nejsi prcek, ujasni si, jestli chceš 29" nebo 27,5".

                      Za třetí, změř si aspoňi výšku rozkroku, ať je z čeho vycházet při volbě geometrie rámu. Třeba ten MRX nebude vhodný.

                      Třeba i ta stavba je zbytečná, záleží na tobě.

                      To by zatím stačilo.

                      0 0
                    • odwar  

                      Minulý rok jsem řešil něco podobného tak třeba ti to pomůže. Máme podobné rozměry a také musím vozit dětskou sedačku případně tažnou tyč.

                      Nechal jsem si proto postavit něco podobného na rámu MRX Elite X7 29" vel. 19,5.

                      Menší kola než „29“ bych na to nedával. A určitě bych nebral větší rám než ten 19,5 měřím teda jenom 180 ale je tam ještě velká rezerva.

                      Řazení mám 2×10 a děti v sedačce se dají vytáhnout i do slušných kopců.

                      Brzdy mám Deore M615 a kotouče 180/160 jsou dostačující.

                      0 0
              • šimlos  

                Zkus spíš Maajkeeho odsud z fóra. A je z Hradce. Pan Kněžík ti navrhl dost divný setup..

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.