Dobrý den, řeším nová kola a chtěl bych se zeptat jestli je možné na galuskove ráfky dát pláštovky a zda se také pláštovky musí lepit jako galuska? A nebo jestli lze pláštovky použít i do carbonovych pláštovych ráfku?
Dobrý den, řeším nová kola a chtěl bych se zeptat jestli je možné na galuskove ráfky dát pláštovky a zda se také pláštovky musí lepit jako galuska? A nebo jestli lze pláštovky použít i do carbonovych pláštovych ráfku?
Galuska se lepí na galuskový ráfek.
Plášťovka se dává na klasický plášťový ráfek (nelepí se drží ji v patkách tlak jako klasický plášť)
je jedno jestli je ráfek alu nebo carbon to nemá na nic vliv musí být na daný typ pneu.
osobně nemám pláštovky v lásce, z mého pohledu nic nepřináší, ale můžou mít jiní lidi jiný názor.
Pročítal jsem tu všechno možný, ale pořád nějak nechápu smysl těch pláštovek? Mohl bys mi to nějak vysvětlit?
zjednodušeně řečeno je to galuska se speciálníma patkama, která se nasazuje na běžný plášťový ráfek.
Vím co to je. Je nevím, proč bych hi měl chtít zkusit místo pláště?
Priklad:nelze píchnout, dvojnásobný nájezd oproti plášti, lepší jízdní vlastnosti.
Tak to ji koupím, ale tohle nikdo neříká. Takže nechápu smysl, proč ji použít.
tak to jsme dva
však ti to hned na začátku píšu:
osobně nemám pláštovky v lásce, z mého pohledu nic nepřináší, ale můžou mít jiní lidi jiný názor.
Výhody:
Možnost vyššího tlaku
Možnost použití tmelu
Oproti tubeless není všechno zasrané od tmelu
Při defektu by neměly mít tendenci sjet z ráfku
Nižší náchylnost na proražení
Vlastnosti podobné galuskám
Pokud chceš vyzkoušet galusky na plášťových ráfcích
Nevýhody:
Pokud defekt nepobere tmel, tak ji můžeš vyhodit
Pro případ většího defektu s sebou musíš vozit náhradní plášťovku místo duše
Napadá ještě někoho něco?
A je tedy lepší na carbonovem pláštovém ráfku použít pláštovky nebo pláště a duši?
Jedine co je pravda je moznost vyssiho tlaku. Zbytek je silne diskutabilni. Hlavne vlastnosti plastovek a galusek Tufo se tem nejlepsim plastum a galuskam ani neblizi kvuli zavulkanizovane butylove dusi.
+1
souhlas,
Nechápu, mě vše co tam napsal připadá jako pravdivé tvrzení. Můžeš to prosím tě rozvést, co je podle tebe nepravda nebo to myslíš tak, že všechny ty výhody neguje fakt, že Tufo používá blbou duši?
Tmel muzes pouzit treba i do bezdusaku nebo galusky a nebo i s mensim uspechem do duse. Oproti tubelles budes mit vsechno zasrane tmelem uplne stejne, kdyz pichnes. Kdyz menis plast, tak ta troska co tam zbyva obvykle nedela nejmensi problem, pokud nejses uplne nemehlo. Pri defektu maji stejnou tendenci sjet z rafku jako treba bezdus, ale asi mensi nez plast na rafku s hlubokym zlabkem. Nachylnos na prorazeni zalezi hlavne na sirce rafku versus plaste a s konstukci plastovka vs plast nema co spolecneho. Ve finale staci dat latexovou dusi a je to. Vlastnosti podobne galuskam – dobre, tem levnym galuskam a totez s tim vyzkousenim. Nevyhody jsou jasne. Navic diky zavulkanizovane dusi ji neni mozne ani zalepit a musis se spolehat na tmel.
Čím zalepíš latexovou duši? Nějaký lepení jsem nikde neviděl. Z Koloshopu a Kupkola mi odpověděli, že samotní výrobci doporučují pouze tmel, který ale, jak známo, se u tenký duše moc nechytá. Při ceně latexový duše mi to přijde, jako celkem oprávněný dotaz :-).
Ja som latex dusu lepil obyc flekama na normalnu dusu a drzi to uplne tak isto jak na obycajnej , mam na tom 400 km a drzi
Ano, normalni fleky na butylove duse drzi bez problemu.
Už to chápu. Nerozporuješ tvrzení jako takov0, jen řazení do kategorie výhod :-). Ok to beru, i když ne se vším souhlasím.
Tak nejak. Proste ne ve vsem u plastovek vidim vyhodu. Myslim si, ze dobre zvolena kombinace kvalitniho plaste, duse a rafku odvede lepsi sluzbu a kdyz uz jit do skoro galusek, tak bych sel do galusek rovnou a ne do polovicateho reseni.
Plášťovka proti plášti má jedinou výhodu v tom, že ji lze nafoukat na větší tlak, než běžné pláště a navíc nemá roztažný tlak na osazení patek na ráfcích. U všech plášťových ráfků je konstrukční limit na max. tlak z důvodu, aby se ráfek neroztrhl při přefouknutí, nebo se nevytrhly hrany, které drží patku pláště.
U plášťovek osobně vidím nelogiku v tom, že jsou cenově nastejno z galuskou, váhově jsou těžší než plášť s duší a ještě k tomu jsou těžší plášťové ráfky.
Navíc je jednodužší sbalit do podsedlovky (nebo do kapsy dresu) duši, ale složená plášťovka, hlavně díky plastové nepodajné liště je spíš na batoh.
Proto se ptám na její smysl?Prostě, když chci galusku a nemám na to ráfky, tak dám plášťovku,dobře. Ale proč ji chtít? Jen proto, abych mohl foukat vyšší tlak? Někdo používá galusky, někdo pláště, ale proč tedy ta plášťovka?
Neboť to tak soudruzi v NDR vymysleli.
prostě to Tufo vymyslelo, nechytlo se to tečka
Nekdo musi byt prukopnikem slepych ulicek.
To s tou váhou jako fakt? Chvíli jsem na nich jezdil, nevážil jsem je, ale přišlo mi to právě naopak. Navíc se mi zdály, že mají větší styčnou plochu s podkladem. To ale netvrdím, mohlo se mi to jen zdát, protože už byly totálně pryč (dojížděl jsem je na kole z druhé ruky).
Tak nejběžnější používaná C S33 SPECIÁL má dle TUFA 335g (ve skutečnosti mají běžně o dost víc). Na tuto váhu se dá s lehkým pláštěm a duší běžně dostat.
Uvedl jsem úmyslně nejpoužívanější a ve střední cenovce. Jsou sice extra odlehčené, ale ty dle mého názoru nejsou na běžné, tréninkové používání…
Jinak jsem nepochopil poznámku „Navíc se mi zdály, že mají větší styčnou plochu s podkladem“. To jako že je to lepší, nebo proč si to napsal? Z důvodu co nejmenšího valivého odporu je snad snaha právě o co nejmenší styčnou plochu s vozovkou né?
Trochu blbě jsem to napsal. Jen jsem tím chtěl popsat další z možných rozdílů oproti jinému obutí. Nebyla tím myšlena výhoda ani nevýhoda. Tu ať si každý dle svého užití vyhodnotí.
Musím při použití pláštovky na carbonovem pláštovém ráfku dodržovat max tlak pro foukání jako u pláště s duší?
Musíš dodržet limit plášťovky, limit ráfku Tě nezajímá (ten musíš brát v potaz pouze v případě, že použiješ klasické pláště).
Hodně se tu řeší že plaštove carbonove ráfky nejsou to pravé, ale za použití pláštovky by to mělo být bez problému jestli jsem to dobře pochopil?
Napíšu jen svůj názor, který nikomu nenutím.
Jestliže jsem ochotný investovat 30 a více tisíc do karbonových kol, tak je za ty prachy budu chtít mít co nejlehčí. Váhový rozdíl mezi ráfky na galdy a pláště jsou u stejného typu dost značné a uniká mi proč investovat do kol, která ve stejné váze pořídím o mnoho levněji v hliníku, nebo pokud jde jen o vzhled, tak hliníkové jádro potažené karb. potahem.
Další věc která by rozhodovala je ta, že při rychlém defektu nalepenou galdu většinou nesvlékneš a zabrzdíš, kdežto pokud bouchne ve sjezdu plášť, tak ten karbonový ráfek jde většinou do kopru, protože mu zničíš právě to osazení, které drží patky pláště, pokud ho na nějaké díře nerostřelíš komplet a pak tě opatruj pánbůh…
A proc uvadite jako vyhodu moznost foukat vyssi tlak, ja mel 23 plaste a busil jsem je na 9 baru, vytraslo to ze me dusi, v zatackach na zvlnenem asfaltu to odskakovalo ze jsem se bal a stejne to nejelo/neodvalovalo lip… Co jsem vycet tak nejlepsi (na valivy odpor i prilnavost-jizdni vlastnosti) je foukat takovy tlak, aby plaste byly z 15% stlacene kdyz sedis na kole, i profici to tak podobne delaji a laboruji s tim, kdyz nafoukaj moc, nedrzi jim to.. tak mozna na casovku na rovine a absolutne hladkem asfaltu, ale jinak na co vyssi tlak?
Ted z 25 latexovyma plastema mi to vychazi kolem 4–5 baru tusim, jede to mnohem lip, drzi to a pobere to vice nerovnosti nez Roubaix ram samotny..
latexové pláště? :)
No rika se tomu kaucukove, z prirodniho a nevulkanizovaneho kaucku, a kaucuk je latex, teda aspon v anglictine, jasne, ze ne to samy jako z ceho je udelana latexova duse.. tak srry, asi jsem pouzil blbe slovo, i kdyz kdo vi
jako v pohodě, jen mě to zajímalo :)
4–5 Barů? Kolik to vážíš člověče?
Vic nez bych si pral, po zime… tak 85, ale ty plaste jsou 25, v reale i na super uzkem rafku skoro 27 a z hodne tlusteho a mekkeho materialu, chova se to uplne jinak nez klasicka guma, to je na nich prave to dobry, uvezes super nizky tlak aniz by Te to zpomalilo..
Nezkousel jsem to jeste, mam 95kg a na klasikach vepredu s 6 bary mi to plave jak neco, kdyz si stoupnu do pedalu. Uvidime, az sjedu aktualni plaste, dam tomu sanci, takhle to zni docela slibne :).
Ja moc ve stoje nejezdim, respektive jen obcas v kopci, takze plavani bych asi nezaznamenal, i kdyz obcas si dam nejakou vlnku na tezkej radoby sprintem a nic… hustim to tak abych tam mel cca tech 15% deformace v sede vpredu i vzadu, takze ve stoje pokud nedam dopredu vic tak tam skoci rekneme 20%? Nevim, nejezdil jsem to prez zimu, ale nemyslim, ze by se to chovalo nejak divne, kdyz tak tam das o pul baru vic:) Obcas jsem jel CX vlozku v Brdech a vypustil to co nejvic, a i pak se s tim dalo jet po asfaltu a nebrzdilo to, kolik tam bylo baru nevim..
Kdybys to chtel nekdy vyzkouset (ty plaste) tak muzu tu Vasi grupu nekde odchytit po ceste (JZ Prahy), porad jezdite to avizovane volne tempo?
Jo, ale občas se tam vetře nějaká rychlovka :p a to pak trpím … aktuálně jsem teď už pomalej jen já pořád … ty ostatní už trošku zrychlili prevíti ;)
Lze je hustit na vysoký tlak, protože stejně jako galusky nezatěžují ráfek. Na 10 atm si ji klidně nahustíš nenasazenou, je to možná i prospěšně, aby se trošku natáhla.
Jestli jsem to dobře pochopil tak jediná výhoda pláštovky proti galuskam jje že se nemusí lepit a je s tím mín práce?
Ano.
Kubad píše, že nemá plášťovky rád. Já je naopak mám rád. Přijdou mi lepší než pláště. V plášťovce můžeš vozit tmel, který zachytí nejběžnější defekty – sklíčka, kamínky. Ano, pokud uděláš větší defekt, tak musíš plášťovku vyhodit, ale to i plášť, protože z pláště ti pak leze duše a na rozdíl od MTB to pořádně podlepit nejde. Vozím nejlevnější od Tufa a vozím je na jaře hlavně kvůli předcházení defektům a jsem s nimi spokojen. Náhradní plášť také málokdo vozí, takže vozit náhradní plášťovku je zbytečné, stačí tmel. Cena je srovnatelná s kombinací plášť + duše.
Pokud bys kupoval nová kola, tak se můžeš podívat po kolech, které podporují bezdušové pláště. Zatím jsem je nejezdil, budu je testovat letos, ale co se týká systému tak pro mě je řadím nad plášťovky.
Galusky pro hobby ježdění mi přijdou mimo.
Zatím jsem jezdil pouze na pláštich a ty pláštovky se mi líbí že je s tím mín práce než s galuskou a při použití na carbonovem pláštovém ráfku se to dá foukat více než plášť s duší. Zatím uvažuji o rafcich spinollo. Bezdušove ráfky jsou např. jaké?
Jak už ti tu někdo radil, tak pokud karbonová kola, tak galuskový ráfek bude lepší volba. Při použití pásky to není tak hrozné. Pokud budeš kupovat ráfková kola, tak bych použil bezdušový plášť. Karbonové bezdušové ráfky neznám. Hliníkové dělá mavic, fulcrum, shimano. Možná by šla použít páska, ale s tím nemám u silničních kol zkušenost. Možná poradí někdo jiný. Pokud bys na klasickém ráfku nechtěl bezdušáky, tak plášťovka bude lepší volba než plášť s duší a to z toho důvodu, že je menší tlak na stěnu ráfku.
pokud to bereš jako náhradu levných plášťů OK
pokud bys srovnal s kvalitníma je to bohužel dost rozdíl, totéž je i u galusek Tufo, na kvalitní konkurenci nemají.
Nezávodím, takže moje požadavky na plášť budou odlišné od závodníků. U mě je na prvním místě odolnost systému proti defektům a tam to plášt, bez ohledu na to jestli drahý nebo levný, s duší prohrává proti plášťovce, gaulsce či bezdušáku.
Osobně mi nepřijde, že by plášťovka (foukám na max) jela hůře než než kvalitní plášť. Jezdil jsem ultrema, prorace3 a další, ale upustil jsem od toho, protože ta odolnost proti defektům byla špatná, zvlášť ultrema. Samozřejmě nějaká hmotnost na víc tam bude. Jen můj pocit, nechci se o tom přít, neměřil jsem to.
Mě se plášťovka líbí díky své jednoduchosti a je to možnost pro lidi, kteří mají negalusková kola vyzkoušet vlastnosti galusek. Pokud by člověk kupoval nová kola a chtěl vlastnosti galusek, tak rovnou koupit galusková.
Lepší volba mi přijdou bezdušové pláště. Plášť, např. schwalbe one, váží tolik co plášť plus duše, takže tam bude více materiálu a snad by to mělo být odolnější a s tmelem neprůstřelné. Budu to zkoušet až dojedu plášťovky :-).
UST taky uplne neprustrelne neni, ale jede dobre a defekt mi vzdy zacelil aspon na dojeti na trochu nizsim tlaku. Doma jsem pak plast zalepil klasickym flekem na duse a jezdil vesele dal.
mám taky dotaz ohledně plášťovek: zda lze použít v širším ráfku – 20mm, když je určena pro ráfky 13–15MM.
Jistě :) že nejde
a důvod? to nejde jen teoreticky anebo to už někdo zkoušel?
a co lepení galusky na plášťový ráfek? funguje to dobře? někdo už to tak lepil.
V pohodě, jen musis dat trochu víc lepidla
a to si děláš srandu? nebo vážně?
Jo, nekdo to proste neresi.