• bigi2001

    Zdravím, sice jsem tu nedávno vytvořil téma, ale tohle se týká ničeho jiného. Poslední dobou mi začaly strašně pískat brzdy, vždy když jedu tak se na mě lidi otáčejí co to sakra jede… zadní dokonce po delším brždění začne skřípat a jde to do celého rámu, zkoušel jsem destičky zbrousit jemným šmirglem a stříkl na ně čistič brzd, vyčistil jsem tím rovnou i kotouče, ze začátku naprosté ticho, ale po chvilce jízdy zase pískaj… Já mám za to že to je destičkami, ale než něco koupím, tak je to jimy? Nemůže to dělat třeba kotouč nebo tak?

    Brzdy to jsou kdyžtak HAYES MX-2.

    0 0
    • Bruca  

      Wd40 jsi zkusil?

      0 0
    • antt  

      čím a jak mažeš řetěz? Destičky organické?

      0 0
      • bigi2001  

        Na řetěz používám jen WD40 Silikon a vždy sundám obě kola, abych si nestříkl na kotouče (zkušenost…) a jednoduše řetež nastříknu, poté nasadím zadní kolo, začnu točit šlapkami a postupně utírám řetěz do sucha hadrem, aby tam nebyl přebytečný olej a nelepila se špína… Jinak destičky jsou polymerové s kousky železem.

        0 0
        • Smazaný účet  
          0 0
        • plzakj  

          Podle me si nerozumi to zelezo v deskach s kotoucema. Je to moc tvrdy a rezonuje to, kdyz to meni teplotu. Jinej typ kotouce nebo desek se bude chovat jinak.

          Mel jsem na supu hayes stroje trail s metalickejma deskama a rvalo to dost. Pak jsem dam ciste organicky a bylo po hluku.

          0 0
    • Vilém  

      Nechces zkusit poridit brzdy, misto techto mechanickych atrap? Seridit ty mechaniky umis?

      0 0
      • bigi2001  

        Vracím se zpátky na toto téma, vyhodil jsem původní metalické destičky a pořídil keramické, ze začátku naprosté ticho, po zajěždění mi ale začaly hvízdat, když je pod 20°C pískají úplně stejně, jako předchozí destičky, tudíž to asi destičkama nebylo… může to způsobovat kotouč? Jinak už fakt nevím.. :/

        0 0
        • MatS  

          Keramicke desticky? Jako fakt?

          Nez si nasadil nove desticky, tak si predpokladam trmen ocistil a kotouc vycistil odmastovacem brzd.

          0 0
          • bigi2001  

            Co je špatné na keramických? Jinak ano, třmeny jsem odmastil i kotouče.Čeho jsem si ale všiml, tak že když zmáčknu brzdu, tak jedna strana, která se pohohybuje společně s jednou destičkou, přimáčkne kotouč až na kovovou konstrukci, neboli třmen, jde vidět, že je to tam sedřené a kotouč je na hranách taktéž odřený. Je možné, že to je to tím?

            0 0
            • novas752  

              Hádej co vydává kov drhnoucí o kov za zvuk.

              0 0
            • allrose  

              Aha ,slušnej oddíl

              Jestli zvuk.je fuk,ale kotouč v třmenu je *******,bud rád,že se to nekouslo a ty jsi nelezěl!

              Ne to se opravdu nemá dít,kotouč má při brždění stále zůstávat uprostřed

              Jak ti napsal Vilém..

              0 0
              • bigi2001  

                Aha pěkný no… právě jsem si také říkal, že má být stále uprostřed, ale prostě nemám to jak vycentrovat, tu jednu stranu si jen šteluju šroubkem, ale prostě když ji přitáhnu moc, tak aby ten kotouč nedřel o třmen, tak zas při odbrždění kotouč dře o tu destičku… je to špatnou konstrukcí toho třmenu? Nebo se to dá nějak vycentrovat?

                0 0
                • allrose  

                  Tvoje brzdy konkrétně neznám,ale nastavil bych to tak,jak se nastovaly bubnové brzdy na autě..

                  1.kotouč na střed mezery třmenu

                  2.pevná destička na „škrtání“ kotouče

                  0 0
            • Vilém  

              Diky za pozdni odpoved jestli umis seridit mechaniky.

              0 0
              • bigi2001  

                Tak jsem zkusil třmen rozdělat, dal jsem tam menší podložku, tu jednu destičku jsem přitáhl, aby kotouč už nedrhl o třmen a teď drží hezky uprostřed, ale bohužel to píská stále… jako zbývá teda kotouč, ale co by na něm bylo jako špatně? Destičky jsem měnil, takže těma to není..

                0 0
                • Vilém  

                  Mechaniky musi byt nastevene tak, aby byla vnitrni desticka co nejbliz kotouci, aby vnejsi deska, po dosednutina kotouc, kotouc neohybala. S MX2 toho vsak moc nevymyslis, ty brzdy stoji za prd, kdysi jsem mel tu cest. To uz bych radsi koupil nejakou obycejnou hydru, to je dnes nejakych 500,–.

                  0 0
                • tpec  

                  Tu vnitřní destičku, která se při brždění nehýbe, musíš nastavit mechanicky – musí být co nejblíže kotouči, ale tak aby o ní kotouč (za předpokladu, že je rovný), neškrtal. Nastavuje se to tak, že když zapojíš hlavu, tak tě napadne se mrknout z druhý strany na třmen a tam uvidíš velkoplošný šroub s hlavičkou na imbus (většinou imbus). zkus s tím zakroutit a uvidíš, co ta destička dělá… žádný vypodkládání destičky!

                  0 0
                  • Vilém  

                    Jen bacha na to, pokud si dobre pamatuju, tak je nastaveni pevne desky jisteno malym cervikem. Pri jeho nepovoleni dojde ke zniceni zavitu na nastavovacim „pistku“.

                    0 0
    • THORX  

      Za mě jsou hydrauliky jen problémová věc která nebrzdí.

      0 0
      • Vilém  

        Pro tebe je problemova vec polovina kola.

        0 0
      • kubad  

        ale hlavně řekni, že máš obě ruce levé a dojebeš co můžeš !!!

        a hlava si to bohužel nepřipustí

        0 0
      • Breakpain  

        tak holt cantíky ;-), tam se nemá co ****** ;)…

        konstantní výkon za každého počasí

        0 0
        • THORX  

          Už nevěřím tomu že Sainty umí brzdit, 8120 veliké zklamání

          0 0
          • Breakpain  

            Dej to někomu, kdo to umí seřídit, jsou to jedny z nejsilnějších brzd co jsou ;) …

            1. prasátko na středu
            2. pístky musí vyjíždět stejně
            3. perfektně odvzdušněno bez bublin
            4. nedegradovat servowave příliš blízkým nastavením páky ke gripu
            5. na Tvoji váhu 203mm kotouče
            6. brzdit a pracovat s těžištěm – jestli na tom sedíš jak pecka, tak budeš mít problém na každé brzdě – zapřít se paty dolů a pořádně to nakrmit ;-) … modulace prstem

            Dle všeho máš někde chybku ;) …

            0 0
            • THORX  
              1. Nevím přesně co myslíš
              2. Měli by, když jsem použil Shimano žlutou kostku na vymezení.
              3. Mám po včerejší vyjížďce jsem otevřel expanzku a žádná bublina nechal jsem přes noc zaaretovanou páku a tedy žádná bublina.
              4. Právě jsem ji nastavil více od gripu. ( po vyjizdce ) Jedním prstem jsem kolo bloknul ale až u gripu. Jinak se loctatě nic nedělo prostě 0–100 davkovatelnost.
              5. Myslíš že potřebují na zadní 203mm když vážím 69.3kg?
              6. Modulovat se snažím, ale nedaří se viz bod 4. A že bych na to seděl jak pecka se taky říct nedá, ale taky nejsem žádný profi sjezdař

              Zajížděl jsem na 52km úseku nahoru a dolů tak abych je mohl pořád e rozbrzdit. Je to málo?

              0 0
              • plzakj  

                Bod 4 je blbe. To mi prijde jak nekde vzduch. To, ze nevylejza z expanzky neznamena, ze tam neni :-)

                0 0
                • THORX  

                  Co tedy dělat?

                  0 0
                  • plzakj  

                    Pokud to nejsi schopnej odvzdusnit sam, tak to odnest do servisu.

                    0 0
                    • THORX  

                      Když jsem si na 100% jist že je to odvzdušněno dobře?

                      0 0
                      • plzakj  

                        Paky mas taky 8120?

                        0 0
                      • Kouba_2005  

                        A jak jsi odvzdušňoval?

                        0 0
                        • wladeq  

                          Blbě :)

                          0 0
                        • THORX  

                          Třmen byl v poloze u středu. Natahnul jsem po uvolnění šroubů první bublinu a pak šup nahoru. Uzavřel třmen mačkal páku a nechal přes noc ráno ještě vylezli 3 velké bubliny včera kontrola po pumpovaní páky nic nechal jsem přes noc nic uzavřel a nastavil si dal páku od gripu.

                          0 0
                      • Breakpain  

                        máš dvě varianty:

                        • vadné brzdy (pochybuju)
                        • špatně odzvudšněné (to že víš teoreticky jak nato neznamená, že praxe nekulhá ;-) … )

                        Já vím přesně, jak bych měl jezdit a jezdím … no, bohužel jinak ;) …

                        jinak k váze, asi jsem si to popletl s někým jiným, myslel jsem, že máš ke 100kg …

                        0 0
                        • THORX  

                          Měl jsem 105kg :) https://youtu.be/5wRet-_w9Ko co ten čulibrt co dělá ke konci jak nasadí kolo, ale říká pro ojeté desky. Já odvzdušnoval nové. Možná si dnes koupím odmastovač kotoučku nějak tip? Budu v Tescu nebo na Shellce.

                          0 0
                          • Breakpain  

                            Nauč se linkovat video na přesný čas ;-) … „ke konci“ je široký pojem. Těžko říct, tohle jsem nikdy nezkoušel – může to fungovat, může to srazit rozdíl mezi přední a zadní brzdou v pocitu na páce ;-)…

                            Když to uděláš dle ofiko postupu, neměl bys mít problém ⇒ pokud ho máš buď tam děláš něco blbě / je to rozbité (málo kdy).

                            Odmašťovač brzd je fajn, ale musíš ho pak ojet trošku, chvíli potom to brzdí hůř ;)… Nicméně kdybys to měl zamaštěný, tak ani nezablokuješ kolo ;-)… Ale odmaštěním kotouče nic neztratíš, při výměne desek dělám vždy.

                            Domluv se s někým, zajeď k němu a nech si to ukázat – někde děláš botu na 99%. Sainty a Tvoje váha – je nemožný, aby to „nebrzdilo“ ;-). Ubrzdí to i mě … né zázračně, ale když to srovnám s jinou značkou, je tam markantní rozdíl ;)…

                            (tím chci naznačit – Ty něco potřebuješ, musíš za někým vyrazit Ty a nečekat, že někdo dorazí k Tobě ;-)).

                            0 0
                          • wladeq  

                            To co dělá nakonci, že tu brzdu přeplní, je celkem prasárna, a určitě to není postup doporučený výrobcem. Je sice super ten turbokrátký chod páky, ale je hodně lehké to neodhadnout, a jak se kapalina zahřeje, kór u „střelců“ co to drží zarvané celou cestu dolů, tak se roztáhne, a bude to brzdit furt…tomuhle bych se vyhnul ;)

                            0 0
                            • filipino_23  

                              Tiez som skusal tu blbost ze tam natlacim viac oleje. Potom som sa divil preco mam zablitu paku. Olej vyzlinal kolem pistku ven, nastesti to tesnenia neodnesli.

                              Ked vidim borca jak do tej striekacky natahne vzduch a ma to pripojene na trmenu, tak neverim ze mu do systemu bublinka neutece

                              0 0
                              • allrose  

                                Tak minimálně na páce by si měl přisát vzduch, ;))

                                Ale odzkoušené to nemám..

                                Pravda u avidlů se to dělá,pricip stejný a nezavzdušní..nevím

                                0 0
          • kadlec  

            No musis to da t tak, aby kotouc prochazel trmenem. Jinak to fakt nebrzdi.

            0 0
      • danielh  

        Uplna 3,14 covina.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • THORX  

      Nejedete někdo v týdnu do Beskyd? Že bychom dali scuka a mrknul na to?

      0 0
      • wladeq  

        Všici chytří jak rádia, ale jak jde do tuhého, tak ticho po pěšině :D

        0 0
        • THORX  

          YES

          0 0
        • kadlec  

          Skoro v kazdy vesnici je cykloservis

          Jen se v sezone hold dele ceka, ale to uz je udel, kdyz se nekdo v kole stoura ted a zvlast, kdyz tomu nerozumi.

          A dle vetsiny prispevku tomu fakt nerozumi.

          0 0
          • wladeq  

            Nerozumi, souhlas, prispevek s body jedna az sest je vypovidajici…ja to jen chtel odlehcit ;)

            edit: zas treba chapu ze to nechce dat do servisu, ono na tom nic neni, a je fajn kdyz si to clovek umi osefovat sam, servis ti nerekne co s tim delali

            edit2: kazdopadne, nechat pres noc se zmacknutou pakou…to je pi*ovina jak mraky…by me fakt zajimalo kdo to vymyslel…v dobe internetu, myslim ze to neni zadny hell

            0 0
    • THORX  

      Servis mi to udělá hned… Mno asi stím zajedu po ještě jedné vyjížďce jste fakt kamarádi ;-)

      0 0
    • wilda81  

      Neřeš a jezdi.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.