Pevnej zadek MTB pro rekreačního medvěda.

31 nepřečtených
  • Jeremy

    Ahoj,

    ke svýmu starýmu fullu Klein potřebuju na projížďky s dětma něco novějšího. Nebaví mě furt se kymácet na celopéru, tak bych chtěl pevnej zadek a uzamykatelnou přední vidlici.

    Velikost L (183 cm a 95 kilo, 44 let). Hodně běhám a sportuju, ale kolo budu mít (nejspíš) dycky jako rekreační záležitost, tj. nepotřebuju karbonovej rám a TOP class pro závoďáky.

    Chtěl bych vlastně jen jednu věc – abych z něj měl radost – což znamená:

    • aby se mi líbilo (subjektivní, samozřejmě)
    • aby na něm za půl roku nic nevrzalo a nechrastilo
    • abych nebyl furt v servisu

    Zaujal mě Decathlon (doživotní záruka, slušná výbava, i se mi vcelku líbí). Pročetl jsem si zdejší příspěvky k tomu a asi to je slušná volba. Můj favorit zatím, cena 25, na prodejně včera.

    https://www.decathlon.cz/…8366869.html

    Kamarád doporučuje Canyon: https://www.canyon.com

    Tady se mi strašně líbí tohle, není to ale hovadina, ty kola?

    https://www.canyon.com/…-cf-8-0.html

    Další varianta je samozřejmě něco z bazaru, ale tak moc se v tom nevyznám a bojím se pasti.

    Jsem připravenej do toho nasypat 25, ale třeba i 50, kdybych se fakt zamiloval.

    Napadá Vás něco hezkýho, na co bych se mohl ještě mrknout?

    Moc děkuju předem!

    0 0
    • Jeremy  

      Jo – kola 27,5, nebo 29 (taky nevím, co je vhodnější).

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Deadlift  

      Dude je fatbike – nadřeš se. Vzal bych hardtail se 100–120 mm zdvihu v nějaké pohodovější geometrii. Podívej se na ten decathlon – myslím, že tam bude nataženější posed – tj. spíše sportovnější. Komponentově za ty peníze úplně v pohodě. Kamarádi kolem mají kola z Decathlonu – i když levnější a jsou spokojeni. Za své peníze si koupíš adekvátní kvalitu. Samozřejmě, že topmodely např. od Specialized budou někde jinde – to ale i cena (násobně).

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Ještě bych přidal další dvě zdejší obletované stálice HT v této cenové hladině: Kellys Gate/Thorx a RB. Jen zvaž, jestli, když má být primárním určením jízda s dětmi, nevzít něco s přesmykačem, já bych dokonce řekl, že raději, než 1×11, tak třeba až 3×(10). Určitě bych hleděl na kvalitu zápletů, brzdy a dopřál si (za ty peníze) pevnou zadní osu. Mám podobné parametry a pevná je příjemný bonus na jízdu i údržbu.

      Ale ten Canyon bych si také nechal líbit …

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Al Stra  

      teda podle nadpisu jsem si to představil nějak takhle-)

      0 0
    • prema77  

      Ahoj,

      je to hlavně o tom, co se tobě osobně líbí. Canyon nevim, nemáš to kde vidět naživo, dodací lhůta a servis jsou faktory, které třeba mně osobně u této firmy vadí. Ale ne každému. Nehledě na fakt, že aktuálně to již moc výhodné cena/výkon není. Já jsem pro variantu jít do většího centra a omrknout to naživo. Víc značek, víc možností. RB a podobné firmy drží ceny celý rok stejné, globální značky teď mají poměrně razantní slevy, ale zase omezenou dostupnost. A rozdíl je především v hlavě zákazníka. Jenom bych nešel do jednoplacky. To je tak pro chrty a honiče. Na rychlé přehození rychlostí to moc není – jedu po silnici z kopce a najednou rychlá odbočka, brzda a krpál. Jak rychle přehodíš na jednoplacce, kolikrát? 4×? Taky se mi Canyon líbil ale nakonec jsem skončil úplně jinde. Na projížďky s dětmi mně osobně stačí stará totálně rozvrzaná Merida (i když je asi tak 1 km před smrtí rozpadem), ale … Známe to – hlava řekla „pořiď si konečně něco novýho“.

      0 0
      • Pista.Wassermann  

        Zkoušel si někdy 1×11, nebo 1×12? Mám pocit, že hejtuješ něco, co moc neznáš. Já měl až doteď 3×9, využíval jsem rychlé změny převodu pomocí přesmykače a bál jsem se, jaké to bude po přechodu na 1×11 a vše v pohodě. A rozsah převodů je věc každého soudruha. Podle mě 34×46, případně 32×46 je i na stojky s, prckem za zády dostačující. Cokoliv lehčího už je padání z kola…případně eagle 12s s 50z.

        0 0
        • petrx  

          Tak on taky egohonič, důkladně zmasírovaný marketingem, pokud by někdy přiznal chybu, kterou udělal pod vlivem reklamy by byl jistě kandidát na nobelovu cenu. Ono bezesporu platí přísloví, že každá liška si bude chválit svůj ocas, i když ten ocas bude značně opelichaný.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Kdy jsi naposled jel s někým, kdo má techniku jízdy a silový výkon tak desetkrát menší, než Ty (dítě, žena, rekreant, senior)? Nejde jen o absolutní převodový poměr nebo rychlost změn, ale také o odstupňování v okolí potřebného převodu, kterým se tito snaží projet techničtější pasáže nebo stoupání, které bys sám jen proletěl a v podstatě nic neřešil. A tohle celkem dobře vícepřevodníky s velkým překryvem řeší.

          Mám na 27,5"HT 2×10 (38–24/11–34) a když se chci vrátit totálně zrychtovaný, vyjedu si s manželkou. To, co bych jel sám hodinu a pár minut celé na velkou, jedeme spolu hodiny dvě a něco a mně se chvílemi nedostává odstupňování či převodů pro pohodlnou jízdu, nemluvě o tom, kolik času mám zařazený malý převodník. Rozhodně nečekám, že by děti (ani na asfaltové cykloběsce) jely s tazatelem plynuleji nebo rychleji.

          0 0
          • Pista.Wassermann  

            Já tomu všemu rozumím a rozhodně nechci vypadat jako absolutní zastánce 1× systému. Jen mám pocit, že jsou plnohodnotnou náhradou. Lze jet kašpárka na místě, stejně jako velmi rychle přehodit o několik stupňů…

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              A oproti tomu si já myslím, že ani moje 2×10 (27,5") s rozsahem 489% není, pro toto konkrétní určení, plnohodnotnou náhradou 3×9 (na 26" kolech) s teoretickým rozsahem 555%. Už jenom směr, kterým se posune celé zpřevodování a odstupňování menším obvodem kol, je těžko řešitelný problém.

              0 0
        • prema77  

          Zkousel. To ale neznamená, ze kdyz to nevyhovuje mne, ze to neni ok. Klidne, proc ne. Kazdopadne naklady na provoz jsou urcite vyssi nez u 2×, 3×.

          0 0
    • petrun  

      Osobně už bych šel do Eagla za rozumnou cenu: https://www.rb-bike.cz/…90-gx-eagle/

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jen bych doporučil minimálně úpravu konfigurace:

        kola: jistě – minimálně ráfky, pokud se počítá do budoucna s bezdušema

        brzdy: kotouče jistě – křivící se bláto (vlastní zkušenost – původně na kole z výroby, i když tam byly brzdy XT), páčky a třmeny nevím (neznám Deore), ale jezdec dost váží, tak asi radši taky

        0 0
    • nitraq  

      Hm, hm… chceš něco ekonomickýho za těch 25 nebo si fakt udělat radost za víc?:) Pokud spíš za B), tak vezmu třeba Trek Procaliber, karbon rám s isospeedem a rebou za 43, to mu nepřijde špatný.

      http://www.ramala-silhavy.cz/…ck-19-5-2017

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.