Hardtail vs fullsus - zkušenosti

130 nepřečtených
  • Billy-Ray

    Ahoj,

    chtěl bych trochu brainstormingu ohledně hardtailu vs fullsus.

    Minulý rok jsem začal jezdit po 10ti letech na kole, koupil jsem Specialized Rockhopper Elite, najel 3T km a propadl jsem MTB. S kolem jsem byl celou sezonu spokojený, až na menší technický problémy, který byly způsobený né dobrým servisem.

    Na konci sezóny jsem Rockhoppera (13 Kg) prodal s tím, že koupím něco lepšího, když mě to tak chytlo. Měl jsem v hlavě tři parametry karbon, celopéro, a teleskopická sedlovka. Nakonec jsem vybral YT Izzo Core 2 (14,6 Kg).

    Asi před týdnem jsem začal jezdit na novém Izzu a jsem docela dost zklamaný, kolo prostě nejede, ať šlapu jak šlapu, tak mi přijde, že ho jakoby táhnu za sebou a nemám rychlost. I z kopců dolů, kde jsem to na Rockhopperu jen svištěl, tak na Izzu musím trochu došlapávat, abych udržel rychlost. Nutno podotknout, že Izzo Core 2 je hybrid, zadní stavba je hliník a taky mi pocitově přijde, že táhnu právě ten zadek. Něco jsem četl i o pláštích, že nejsou moc dobrý a hodně zpomalují. Každopádně jsem na Rockhopperovi zažíval mnohem víc zábavy než na Izzu. Izzo je super na sjezdy, prostě to přejede pohodlně všechno, ale jede to prostě pomalu i z toho kopce.

    Jezdím mix, snažím se lesy, polní cesty, žádný extrém ani rizika, prostě v pohodě terén.. jenže než do lesa dojedu tak strávím 50% na asfaltkách, takže je to tak 50:50 mezi cestami a asfaltkami.

    No a otázka, nevím jestli je pro mě fullsus, jako kola se mi líbí, je to pohodlný, ale prostě mi přijde že to nejede a pak mě to nebaví. Může to být třeba jen tím Izzem nebo plášti nebo tou hliníkovou zadní stavbou? Kdybych vzal nějaký jiný fullsus specifikovaný na především crosscountry bylo by to lepší – třeba Neuron. A máte nějaké doporučení? Cenově tak max. do 70T. Nebo mám jít spíš do nějakého karbonového hardtail? A co fullsus electrokola (koukám po Neuronu, ale strašně se mi líbí Spectral)?

    0 4
    • roman 3D  

      Full je pro lenochy

      0 3
    • novas752  

      rockhopper je obyčejný (rozuměj žádná raketa) xc ht. Izzo je takový downcountry/lehký trailbike = kolo trochu pomalejší ale rozhodně to není pomalé kolo (jako např. nějaké enduro, na kterém se do kopce fakt plazíš).

      Velkou otázkou je jak to máš nastavený – tlak v pláštích, nastavení odpružení, nastavení posedu. To totiž ovlivní hrozně moc.

      Neuron je víceméně to samé jako Izzo, možná i trošku víc než izzo.

      0 0
      • Billy-Ray  

        Vím, že Rockhopper je takový základ, ale fakt jsem si s ním užil hodně zábavy. Já bohužel mám porovnání jen mezi tím Rockhopperem a Izzem a v tomhle případě byl Rockhopper raketa :-)

        Ani jeden parametr nemůžu přesně říct. Tlaky na pláštích, ani tvrdý, ani měkký, prostě tak akorát – nemám barometr. Obě odpružení jsem nastavil podle manuálu a nějaký převodní tabulky, včetně odskoků – vzadu je to trochu tvrdší, ve předu naopak.. no a nastavení sedla to vůbec nevím, jen výšku jsem si seřizoval, abych měl pokrčený nohy v dolní pozici, mám problémy s koleny, tak sedlo musím mít trochu níž – bolest je snesitelnější :D

        Ano, Neuron je marketovaný stejně jako Izzo XC/Trail bike, ale ta CF8 je celá z karbonu a váží o kilo méně.. nevím jak velkou roli by to eventuálně hrálo, ale pokud znatelnou, tak si rád připlatím..

        0 0
        • novas752  

          Tak to nenastavuj podle manuálu ale podle sebe. Tlak, progresivita, odskok, případně komprese. Tlumič i vidlice.

          1 0
          • mais  

            Přesně tak, pokud máš fulla nastavenýho v tlumení na trail a chceš jezdit XC, tak spoustu energie vymlátíš ze šlapání – protože neumíš dokonalý kruh (jako skoro nikdo) – do pohupování tlumičů, ale zase to žehlí, to jo.

            Řešení je trochu obětovat žehlení – přitvrdit tlumiče, podívat se na pláště a dát jim větší tlaky, nebo rovnou pořídit méně „drsné“ pláště s menší hmotností – pokud je kolo „líné“, jednou z mnoha příčit mohou být těžké záplety + těžké pláště, protože roztáčet velký setrvačník energii stojí – sice to pak nějak energii drží, ale jsem u jízdních kol.

            0 0
            • Esi  

              Tak zaplety budou těžké zcela určitě, u fullů pod 100 000kč jsou to v dnešní době hrozné kotvy a je skoro jedno od jakého vyrobce

              0 0
              • mais  

                Zas to nepřeháněj, to je místní nemoc kola pod sto táců stavět skoro do kategorie nepoužitelných. Stačí, aby se podíval na pláště – reálně může ušetřit 200–300 g na plášti a kole a v rotačních hmotách to udělá tolik, že bude pokojenej, plus pokud ta dá něco XC jezdivého, sice příjde o část schopností na rozdrbaneém trailu (vzhledem k tomu, že jde z XC, tak asi zatím fuk), ale zase sundá valivej odpor na silnici či na stezce. Další překvapení můžou být duše, tak u nějakých low cost může být, že je to mega bajlák a když dá nějakou rozumnou – ani nemusí být výkřiky jako tubolíto a taky vyhodí nějaký gramy. A pokud sundá 250–350 g na kole, tak je reálná šance, že bude hodně spokojenej.

                2 0
                • Esi  

                  Ale jo, ty gumy jsem mu psal hned v prvním příspěvku úplně nahoře, když máš na kole kilové trail gumy a chceš na tom jezdit po asfaltu tak to asi úplně nepojede.

                  Jinak duše to ja taky kapitola, teď jsem kupoval Lux trail CF8, ta kola přijdou na duších a ty duše jsou takové jako kdyby někdo automaticky počítal s tím že z toho uděláš bezduše, páska je tam nalepená, jen je za mě škoda že k tomu kolu nejsou bezduš ventilky, naštěstí jsem si toho všimnul tak že jsem si je objednal abych to mohl přeskládat hned jak jsem to vyndal z krabice.

                  0 0
                  • mais  

                    to víš, je móda prolejvat kola lepidlem, tak se dávají transportní duše – pokud chceš s dušema jezdit, tak je holt musíš často vyměnit za něco normálního a taky musíš počítat s tím, že jelikož je vše připraveno na bezdušárium, tak může být docela problém ty pláště schodit, vyměnit duši a nahodit – přitom spousta lidí bezduším v pohodě odolává

                    1 0
                    • Esi  

                      já už jsem teda bezduším propadl, u nás je to samý akát a měl jsem běžně defekt každých 500km, bezduše mám asi 4 roky a od té doby nikdy nic, při přezouvání na nové gumy nacházím uvnitř běžně akátové trny aniž bych ten defekt zaznamenal.

                      Tomu že karbonová kola přijdou na bezduších celkem rozumím, přece jen by se o to jinak musel někdo ve skladu starat a nebo by to kolo museli připravovat těsně před prodejem. Já toho Luxe objednal v pondělí v poledne a ve středu v poledne jsem měl kolo doma, tak že evidentně bylo zabalené v krabici, a jen to vyskladnili stejně jako jakékoliv jiné zboží z e-shop. Jen škoda že tam k tomu nejsou automaticky ventilky, třeba místo toho legislativního balíčku odrazek do výplatu a podobných nesmyslů, asi je to požadavek legislativy, jinak nevěřím tomu že to někdy nědko do toho výplatu fakt dal :-)

                      0 0
                      • jonti  

                        U Canyonu zalezi na dodavateli kol, u Reyonoldsu jsem ventilky mel, u DT nemel.

                        0 0
                      • mais  

                        já mám s bezdušema loni skvělou zkušenost, naštěstí ne moje kolo, ale pomáhal jsem to zrealizovat…milá paní s.aní s tím bylo jako neskutečný a po 300 km vadnej ventilek…nahodili jsme duši a majitel jezdí vesele na duši s kolem vylitým mlíkem :D

                        0 0
                      • Paja  

                        Starat by se o to nemuseli pokud by měli dobrou kombinaci ráfek/plášť, koupil jsem Giant XTC na jejich ráfcích s Maxxis recon race plášti (na bezduších to bylo už z výroby), tlak to drželo i bez tmelu líp než Schwalbe Ray/Ralph s tmelem ;-)

                        0 0
                        • Esi  

                          no o toho mého je dobrá kombinace, když jsem to předělával tak jsem to nafoukal bez tmelu a za 24 hodin klesnul tlak o 5PSi a to jsem to i projel pár kilometrů okolo baráku, je to obuté na Schawalbe ráfky DT.

                          0 0
                          • Paja  

                            Nj, jenže ty recon race držely tlak jak kdyby tam mlíko bylo, tam mohl být úbytek 5 psi možná tak za 10 dnů.

                            Ty Schwalbe na DT máme doma na Exceedu a s tím Maxxisem se to vůbec neda srovnat, i nahodit to bylo daleko horší.

                            0 0
                          • theedge  

                            Jezdim bez tmelu bezne. Jak na DT rafku, Newmen kolech tak na karbon EIE kolech. Gumy i ventilek mi drzi tlak nadherne naprosto nasucho bez mlika. Letos jsem na tom najel 200km v terenu a na endoro trailech. V kapse lehkou dusi – kdybych pichnul tak tam dam dusi. Vloni jsem tak jezdil pul sezony. Defekty nemivam.

                            Gumy Rekon, Dissector, DHR II, Assegai. Vse naproto napohodu bez tmelu. Samozrejme lehce dofukuju pred kazdou vyjizdkou, ale to s tmelem taky.

                            0 0
                            • Esi  

                              Bezduše pouzivam proto abych nemusel resit defekty, proto tmel a před vyjizdkou teda nedofukuju, tak jednou za 14 dni

                              0 0
                              • theedge  

                                Defekty nemam tak je neresim :-) pichnout DHR, Assegai neni jen tak. Az je budu mit tak tam tmel neliju. Jak jsem psal

                                – dofukovat musim i tmelem.

                                Vozim presny tlaky na 1 – 2 psi.

                                Mozna to vozis hodne nabombeny, ale moc ti neverim ze ti s tmelem za 2 tydny ten tlak neklesne.

                                0 0
                                • Esi  

                                  Jo ten tlak klesne, ale já to neřeším tak na přesně, jezdím XCO za těch 14 dni to klesne tak o 5 PSi a to už je znát tak to dofouknu. U nás je to samy akát tak ze to bez tmelu nejde

                                  0 0
                                  • theedge  

                                    Jo to je jasny. Akaty jsou potvory

                                    Chtel jsem jen dat zkusenost ze lze bez problemu dlouhodobe jezdit bez tmelu.

                                    0 0
                                    • Esi  

                                      Jojo s xc plášti si moc netykají, běžné jsem měl na duších defekt jednou za 500km, při výměně pláště už na bezdiusich bylo uvnitř 5 trnů nalepenych naplocho v tmelů na stěně pláště, proste to časem prošlo úplně skrz.

                                      0 0
            • Billy-Ray  

              Díky na nastavení všech tlaků se ještě podívám a budu testovat. Myslím, že ale největší potíž budu ty pláště, které eventuálně vyměním. Pokud se mi kolo nepodaří prodat :-)

              0 0
              • theedge  

                Tyhle panický prodeje to je prd

                *el. Neumi kolo nastavit a radsi ho proda :-D

                1 0
              • mais  

                Proč prodávat dobrý kolo, že ho neumíš nastavit? Vem si pumpičku s manometrem – ideálně tu, co umí vidlice i kola, vyber si trať a zkoušej… koukni na plášť, je tam napsána max hodnota, tak si tam dej její matematický průměr a projeď si trasu – ideálně reprezentant, co nejčastěji jezdíš, nabombi to někam k hornímu limitu a projeď si to znova, vyber si, co se ti líbí víc a stejně tak s tlumičem, a odlaď si to tak – navíc můžeš používat na tlumičích přivírání/zamykání.

                A budeš se divit ty změny – když to bude málo nasaď si tam nějaký race kingy nebo něco podobnýho – pláště jsou nejlevnější způsob, jak výrazně změnit charakteristiku vozidla (výrazně jednostopého, méně už dvoustopého, ale i tak to jde)

                0 0
        • MilanT  

          Já Neurona CF8 mám a myslím že to je dost rychlé kolo na to že je vedeno jako trail bike.Musí se dát jezdivější pláště než jsou z výtoby a vcelku bych se s ním nebál ani zkusit nějaké to KPŽ.Měl jsem před ním např. Epicy a to jsou rychlejší kola,ale ne zas tak pohodlné na výletování.

          Můžu ti říct že většina závodníků dnes jezdí na fullech a tak asi to pomalá kola nebudou :-)

          0 0
          • Tatut  

            Poslouchej Kefalín

            Když cena průměrného fullu je 2 Krat vyšší… proč by marketing ukazoval, že to závodník vyhraje i na HT?

            2 3
            • tomxxx  

              S tím se moc nelže. Ušetřený kilo na biku moc roli nehraje, locky už jsou tvrdé, moc není důvod jezdit na HT. Navíc musíš mít teď stejný rám na short i na hlavní závod.

              0 0
          • bluerider  

            Nejezdil třeba Tom Pidcock na HT?

            0 0
    • Esi  

      Zkus tam dat nějaké normální gumy, to co tam je není úplně na ježdění po silnici nebo šotoline

      0 0
      • Billy-Ray  

        Nějaké doporučení? Já se v tom nevyznám vůbec..

        Otázka je pak investice.. jestli není lepší Izzo prodat a koupit rovnou nějaký nový kolo se vším všudy. Kupoval jsem Izzo ve velký slevě, takže by asi nebyl problém ho rozumně prodat a koupit třeba toho Neurona nebo něco jinýho i HT se nebráním, pokud by to dávalo smysl..

        0 0
        • Esi  

          Koukaš na špatná kola, říkáš pohoda lesní polní cesty a Neurona. To je kolo na traily, koukej na XC fully podle svých finančních možnosti. Gumy taky na XC třeba Tufo xc11 zadek a XC14 predek, Mitas Kratos predek, Mitas scyla zadek. Něco takového kolem 700g, to co tam mas má kilo

          3 0
    • Georrge  

      Z HT na celkem progresivní trail bike je pro tebe možná až moc velký skok. Nevýhoda moderních geo je, že je musíš pořádně nakrmit terénem, než začnou být zábavné. Ale tohle je hodně subjektivní a každému vyhovuje něco jiného. Někdo má rád svižná obratná kola, která ale nejsou z kopce tolik rychlá, jiný má rád agresivní geo díky které je z kopce rychlejší a užije si to a že to po rovině nejede mu nevadí. To samé platí i u pneu.

      Vyměň gumy, to není moc velká investice a udělá to opravdu hodně. To samé bezduše, pokud ještě nemáš. Ale XC z toho neuděláš a pokud potenciál toho kola v terénu nevyužiješ, možná by ti XC full udělal lepší službu (ostatně dnešní XC mají geo pomalu jak AM před lety…). Ale napřed dej tomu Izzu šanci a trochu si zkus zvyknout.

      2 0
    • Azmir  

      Má na kole miniony a diví se, že to nejede. Nahoď Třeba Rekon/Rekon Race a budeš mít pocit, že máš jiné kolo za pár stovek a ne hned kupovat jiné, které bude ještě horší za 70k.

      5 0
    • Lišák  

      Pokud to kolo chceš zrychlit tady: Jezdím mix, snažím se lesy, polní cesty, žádný extrém ani rizika, prostě v pohodě terén.. jenže než do lesa dojedu tak strávím 50% na asfaltkách, takže je to tak 50:50 mezi cestami a asfaltkami. tak bych dal dopředu Ardent a dozadu třeba Rekon race

      Nebo Ray a dozadu Ralph.

      To, že je zadek hliník nebude na rychlosti nijak poznat. Zkus ty pláště a uvidíš.

      0 0
      • McBlacky  

        Ja bych na tohle vzal gravel ;)

        1 0
        • Esi  

          Ale ono i to co je psáno jako typická vyjizdka je pomezí HT/Gravel :-)

          0 0
        • Lišák  

          Ta seš závodník, jedeš na výkon. Počítám, že tazatel je spíš zevloun lesní (jako já), tak s pomalejší jízdou mít problém nebude. Pokud teda vymění alespoň to zadní DHR II za něco jezdivějšího.

          0 0
        • Billy-Ray  

          No jo, ale mě se Gravel jako typ kola prostě nelíbí.. a co se mi nelíbí na tom jezdit nebudu..

          1 0
      • Billy-Ray  

        Super, díky. Mrknu na to!

        0 0
    • vaclaw  

      Jak tady píšou, problém budou pláště. Těžší guma a vyšší vzorek udělá hodně. Ta hliníková zadní stavba na to prakticky nemá vliv. Taky jízda na fullu míň drncá, takže můžeš mít pocit, že to nejede. Takže je dobrý si to ověřit, jak rychle vlastně jedeš. Jo a pokud to s tím kolem myslíš trochu vážně, tak tlakoměr je dobrý si pořídit, zvlášť když nemáš představu, jak má vypadat správně nafouknutej plášť.

      1 0
    • Morchella  

      V zimě na Minionech 2,4" jedu po asfaltu 23–25 km/h a funím. Zjara jsem přezul na 2,3" s jemným vzorkem a jedu bez větší námahy 27–30 km/h.

      0 0
      • -b-n-x-  

        Přesně. Na racing ralf a thunderbolt (úplně nejlepší pneu na světě) jedu v pohodě 25–35. Na fullu minion a ještě cosik podobného a 25 už je docela námaha.

        0 0
    • shcorepi  

      Na mě ten zadek Izza 2 působí taky docela těžce, je tam těžká kazeta a hodně terénní gumy. Ale projevem při šlapání mi to přijde jako velmi tuhé kolo,které jde krásně za pedálem. Už při střední poloze páčky na tlumiči to jede hezky a když to zamknu, je to na asfaltu skoro jako pevňák.

      A ten Neuron na tom bude hmotnostně lépe jen o malinko, má v základu lehčí gumy a tu kazetu.

      Tvrdší a lehčí gumy by opravdu měly být řešení.A když ne,využiješ je i na jiném kole, když bys jej nakonec měnil.

      0 0
      • Billy-Ray  

        Díky za vhled. Souhlas, gumy budou hlavní problém :( Ale i tak pomrkávám po Neuronu..nějak se mi extrémně začal líbit :-)

        0 0
    • jecnak  

      Pořídil jsi si trail fulla na ježdění po asfaltu a lesních cestách, tak se není čemu divit, že to nejede. Než to kolo přestavovat na XC fulla, tak bych ho prodal a koupil rovnou kolo určené na to, co jezdíš. XC full se zamykáním tlumiče i vidlice jednou páčkou, kolem 100 mm zdvih, lehké záplety, XC pláště do 2,25". S teleskopkou to i tak bude kolo v terénu velmi schopné.

      0 0
      • jonti  

        Nesouhlasim, Izzo neni az tak uplne trail full, to je od YT Jeffsy. Me se tam zdaji plaste jako DHF a DHR uplne nesmyslne, ram na 130mm, vidlice 140 mm, HA 66.5 st neni zadny extrem, tam uplne staci neco jako Nobby Nic, Rekon, nebo klidne i rychlejsi plaste.

        0 0
        • novas752  

          Nobby Nic je už v podstatě to samý jak DHF.

          0 0
          • jonti  

            Podle me je NN spis ekvivalent Maxxis Forecaster nebo Rekon.

            Na Izzo stejne patri plaste jako na Neuron a podobna kola, klidne i XC plaste, kdyz nejezdis moc agresivne.

            0 0
            • scota  

              Podle mne má NN určitě vyšší figury než Rekon a pravděpodobně i Forekaster.

              0 0
            • novas752  

              Akorát má oproti nim střed 2× tak vysokej. Na izzo je NN nesmysl.

              0 0
        • Sulka  

          130/130. Ja myslim ze IZZO je to co chces aby bylo. To se mi na nem prave libi. Zvladne toho dost. Je to jen na tobe.

          0 0
          • Sulka  

            Ty vole to je jak z nejaky promo brozury :-). Ale je to tak.

            0 0
        • Lišák  

          Já jezdil na Qayronovi z profilu DHF maxxterra 2,3 / DHR II 2,3 a letos zkouším Mazza 2,6 / Mazza 2,4.

          A to nejezdím nijak agresivně, neskáču a kolo má papírově hlavu 68 s vidlicí 120. Vidli jezdím s trochu vyšším tlakem bez tokenů a mám oproti originálu 130 mm, tlumič naopak s trochu nižším tlakem a tokenem. Právě proto, že nemám dostatečný „skill“, tak to doháním pořádnými plášti, co mě podrží. Rychlost mě nezajímá, bezpečné projetí např. odkloněné pěšiny s kořeny je pro mě priorita.

          0 0
    • cubista  

      Jezdím ve stejném režimu, tedy mix asfalt, lesní a polní cesty a občas nějakou pohodovou pěšinu. Před lety jsem také zkusil celopéro, pořád experimentoval, měnil kde co včetně vidle a po cca 10 tis. km jsem ho prodal a vrátil se k pevňáku s karbonovým rámem a hmotností cca 10 kg. A od té doby si zase užívám lehkosti kola i jízdy. Holt každé kolo není pro každý povrch a pro každého. Pokud ti nevyhovuje, tak se netrap a pořiď si, na čem se ti jezdilo příjemně.

      3 1
      • Billy-Ray  

        Hele taky uvažuju vrátit se zpátky k HT a pořídit karbon. Ale ty celopéra mi prostě přijdou sexy, tak tomu chci dát šanci.. na druhou stranu si myslím, že dobrý HT pro mě opravdu dává asi víc smysl no..

        Jaký kolo si koupil?

        0 0
        • skaj  

          Ještě jeden pohled na věc – zvaz, zda v budoucnu budeš/chceš jezdit to co teď. Spoustu lidí full posune od polnacek a pesinek do terénu.

          Každopádně bych nic neprodával a nejdřív to pořádně obul a nastavil.

          1 0
          • Tatut  

            Přesně tak pneumatiky jsou nejlevnejsi upgrade..

            Nicmene fakt záleží v jaké lokalitě bude jezdit a jaké kola mají kamarádi…

            Jestli planuje vylety na stezky a posouvat se do drsnejsiho terenu tak ma parádní zaklad.

            Jestli bude jezdit XC tak by se xc full hodil víc. Nicmene správný full je až ten třetí!

            0 0
      • -b-n-x-  

        Prosím tě můžeš mi napsat, které ty fully jsi jezdil?

        Protože když se občas svezu na manželčiném rocky mountain element z roku cca 2010, tak netuším v čem by měl být horší než ht.

        A to si myslím, že existují ještě jezdivejsi fully.

        0 0
        • cubista  

          Měl jsem Cube AMS, teď mám Cube Reaction. Na kombinaci lesní a polní cesty a asfalt mi plně vyhovuje. Je obratnější, jde lépe za pedálem a je skoro o více než 2 kila lehčí.

          0 1
          • cubista  

            Oprava. Ne skoro o 2 kg, ale skoro o 3 kg. Aktuálně má Reaction 10,5 kg včetně pedálů.

            0 1
            • -b-n-x-  

              Ženy full má 11kg

              Takže jsi měl nějakou kovadlinu. To pak se není moc co divit.

              Já třebas jednou ročně jezdím jeden xc závod na en kole bez kondičky a pak se taky vždycky strašně moc divím že končím poslední :-)

              1 0
              • cubista  

                Taky už je to skoro 20 let zpátky, Stálo přes 50 tis. při tehdejší mzdě 20 tis., takže to zase úplná plečka nebyla. Ale 11 kg celopéro taky nebude ani dnes za hubičku. Já jen psal, že na moje ježdění je lepší pevňák. Každý jsme jiný a jezdí jinou obtížnost. Třeba to má zakladatel vlákna stejně jako já. Někdo se posune z pevňáku na celopéro na traily. Já začínal před více než 30 lety na horáku, pak epizoda s celopérem a návrat k pevňáku. A nakonec jsem se posunul na silničku a střídám to. Terény mi nic neříkají.

                0 1
                • mais  

                  Tak pokud jezdíš v Německu, tak je to jasný, tam polejou asfaltem co můžou, tam je full fakt jen pro echte terénisty, zbytek může vesele silničkovat a gravelovat, nebo jezdít na XC HT – dle osobní vizuální preference

                  0 0
                  • cubista  

                    Já to měl stejně i v Česku. Nejraději polní či lesní cesty a dost přejezdů po asfaltu než jsem se do přírody dostal. Ale i tady v Německu je plno šotolinových lesních cest.

                    0 1
                • -b-n-x-  

                  Atak jako jo. Pokud jezdíš to co píšeš, tak chápu.

                  0 0
    • Paja  

      Podle toho, co píšeš, že jezdíš, sis měl koupit spíš víc XC fulla, nejlépe něco jako je od Canyonu Lux Trail.

      Výměnou Izza za Neuron si moc nepomůžeš, Neuron bude sice o něco lehčí, ale jinak je to prakticky stejné kolo, hlavní rozdíl bude v tom, že ti přijde na kombinaci Nobby Nic/Wicked Will, což proti DHR II na Izzu po silnici a lesní cestě pojede rozhodně líp.

      Nejjednodušší je dát na Izzo rychlejší gumy, třeba Rekony, nebo klidně dozadu Rekon Race, což je sice plášť, díky kterýmu bys nevyužil potenciál Izza, ale to tobě v tuto chvíli vadit nebude, když ho tam dáš v 2.35, budeš mít na ty lesní cesty gripu ažaž.

      Pokud i tak bude pro tebe Izzo pomalý, prodal bych ho a koupil rychlejší kolo (ale ne Neurona ;-)

      2 0
    • kandik psi zub  

      reakce ostatnich jsem necet, ale z my zkusenosti 90% jsou gumy, zbytek je nepodstatnej. Takze tim bych zacal – poridit uzsi, hladsi a radne nafoukany gumy. Rozdil bude naprosto zasadni. Vsechno ostatni jsou teorie amaterem tezko k poznani.

      A jak jsem zahlidl, kdekdo ti rekne, ze to co jezdis je proste na gravel. Ja takhle jezdim taky – takovyto od vsi ke vsi, pres les a vysinu, rychlosti pul metru za hodinu. Mimochodem letos zatim nejdelsi vyjezd https://www.bike-forum.cz/…tiebnitzjsem absolovoval na tomhle https://www.bike-forum.cz/…scalvel-2027 a bajecne jsem se svezl…

      0 0
    • Billy-Ray  

      Kluci, díky všem tady za rady!

      Takže jsem se rozhodl koupit nové pláště, ale chtěl bych aspoň 2,35", tuhle šířku jsem měl na Rockhopperovi a vizuálně mi přišly tak akorát.. 2,25" by asi bylo ještě o něco lepší, ale to už mi pocitově přijde moc úzký, ač nemám porovnání. Ale zase bych nerad jezdil na moc úzkých pláštích.. prostě chci aby se mi kolo taky trochu líbilo.

      Takže jsem se rozhodl pro https://www.hupnakolo.cz/…e-29x2-35-2/?…. Myslíte, že to bude velké zlepšení oproti těm Minionum DHR co tam mám? Nechci jen tak vyhodit 2T.. Ještě na té stránce jsou k výběru dva typy, opět vizuálně bych chtěl celý plášť černý, a ne z půlky hnědý.. je tam ještě nějaký rozdíl mezi těmi typy nebo je to jen barva?

      Další otázka… můžu je nahodit jak na předek, tak na zadek? Nebo je tam ještě potřeba nějaká kombinace? Někdo tady psal Rekon / Rekon Race kombinace, ale Rekon bez Race jsem nenašel. Pro výměnu předpokládám potřebuju jen sadu pák, duše použiji současné.

      Díky.

      0 0
      • Lišák  

        .

        0 0
        • Billy-Ray  

          Posles mi odkaz ne ty pouze Rekony?

          0 0
            • Billy-Ray  

              Díky, takže jsem pochopil že Rekon verze 2,35" neexistuje.. Rekon bez race je 2,25". Pak by mě zajímalo jestli tam dát 2× 2,35" Rekon Race?

              0 0
              • novas752  

                Rekon race je extra rychlý xc plášť, který ale imho už docela zabijí schopnosti toho kola v terénu – ten bych tam osobně nedával. Já bych si na Izzo dal např. Forekaster 2,4" Exo TR 3C MaxxTerra a dozadu Rekon 2,4" Exo TR. Je to furt výrazně rychlejší než původní, ale furt se na to ještě dá v terénu celkem spolehnout.

                1 0
                • Billy-Ray  

                  Tak jsem tomu dal ještě pár minut a po researchi dopředu Forekaster 2,4" Exo TR 3C MaxxTerra a dozadu bych dal Ikon 2,35" MaxSpeed/EXO.. má mít větší rolling speed než Rekon, popřípadě bych tam dal i toho Rekona 2,4" co si doporučoval.. hlavní je aby to jelo a necítil jsem, že to kolo za sebou tahám jako teď s Miniony..

                  0 0
              • Azmir  

                A co od toho pláště vlastně chceš? Rekon race je XC plášť s nízkým rychlým vzorkem. Rekon je už spíš trail plášť. Oproti minionům budou značně rychlejší oba. Maxxisy jsou dost úzké, klidně vem 2.4

                1 0
                • Billy-Ray  

                  Hlavne pohodlne jezdeni a znacne vyssi rychlost nez na tech Minionech, to je utrpeni. Jezdim 47% asfalt, nez se dostanu do lesa a pak 47% lesni a polni cesty. S Izzem uz zkousim sjizdet schody a technictejsi pasaze se sutrama nebo prudsi sjezd, ale to je tak max. 6%. Chtel bych i vic, ale to uz musim kolo hazet na auto a cestovat.. coz asi tenhle rok o vikendech budu.. tak to navysim z 6%, treba na 10 az 12%. Ale primarne je pro me kolo zabava po praci, tak 30 az 40 km / denne v mirnem terenu. Nechci se nadrit a chci aby to jelo a odsejpalo na vsech povrsich..

                  0 0
                  • Azmir  

                    Rekon race moc v terénu nepodrží, takže pokud se chceš trochu posouvat ber aspon rekona nebo rekon dozadu, forekaster dopředu.

                    2 0
                    • Billy-Ray  

                      Stejná reakce jako výše kolegovi.. už se blížíme do finále :-)

                      Tak jsem tomu dal ještě pár minut a po researchi dopředu Forekaster 2,4" Exo TR 3C MaxxTerra a dozadu bych dal Ikon 2,35" MaxSpeed/EXO.. má mít větší rolling speed než Rekon, popřípadě bych tam dal i toho Rekona 2,4" co si doporučoval.. hlavní je aby to jelo a necítil jsem, že to kolo za sebou tahám jako teď s Miniony..

                      0 0
                      • Azmir  

                        Ikon je něco jako rekon race, je to rychlý XC plášť. Ano na 90% tvého ježdění v pohodě. Ale jakmile se dostaneš do terénu nebo bahna, bude to stát za prd, v zatáčce ti to ujede a nepodrží. Takže pokud se chceš posouvat technikou, obětuj pár wattů a dej rekona se slušným vzorkem. Že budeš mít za celý den průměrovku o „0,3 km/h“ nižší snad přežiješ. Dopředu dej klidně taky dvou směs, pojede líp, než 3C, dýl ti vydrží a bude levnější.

                        1 0
                        • Billy-Ray  

                          Díky moc za rady, chtěl jsem tě uposlechnout a dozadu dát Rekon, ale Rekon 2,4" dual/EXO/TR v černé barvě není dostupný a za 3C chtějí 1490 CZK, což jim nedám.

                          Takže to vidím na 2× Forekaster (tenhle), tady bych chtěl objednat (dávají ještě 200 CZK slevu přes kód).. Může být? Než odbouchnu objednávku:-)

                          0 0
                          • theedge  

                            Myslím že když jsi zvládnul z německa koupit kolo tak bys mohl zvládnout i gumu …

                            https://www.bike-discount.de/…folding-tyre

                            skladem

                            0 0
                            • Billy-Ray  

                              Chtěl bych do víkendu.. a to z Německa moc nejde..

                              0 0
                              • theedge  

                                tvl řešíš to tu 2 týdny, mezi tím chceš 2× prodávat kolo a najdou to potřebuješ za 2 dny. A tak si na zadek dáš přední gumu a budeš se zase divit :-D

                                Radši to prodej a kup si gravel, to je dneska moderní.

                                3 0
                                • Billy-Ray  

                                  Navíc s tou dopravou z Německa to vyjde téměř na stejno jako když si koupím tady 3C.. takže to objednám tady a Rekon 3C

                                  0 0
                                  • theedge  

                                    Njn jenže 3c je měkčí směs – hůř ti to pojede po asfaltu a dřív to sjedeš. Neobjevuj Ameriku a kup dozadu Dual

                                    0 0
                              • Esi  

                                Proč chceš na 25mm rafek cpát WT gumu ??? To je zase ptákovina.

                                0 0
                                • Billy-Ray  

                                  Protože je mi to tady doporučeno…

                                  0 0
                                • theedge  

                                  To zase dramatizuješ – 2.4 guma je na 25mm ráfek v pohodě, zvlášť na to jeho turistický šmrdlání. Ne WT už snad ani nedělají.

                                  1 0
                                  • jonti  

                                    Nevim jako Forecaster, ale Rekon 2,4 vozim bez problemu na 25mm rafku.

                                    1 0
                                  • Esi  

                                    Mě to pravé na to turisticky šmrdlani přišlo zbytečné, i když já mám teda predek 2,4 a zadek 2,35 šle na 30mm rafku.

                                    0 0
                                    • theedge  

                                      Hele nechci se pouštět do debat co se komu zdá že líp jede a nejede, To nemá konec protože to každej vidí jinak. Zvlášť tady na bf kde je polovina siniček a XC chrtů kterým dost dobře neodvaluje nic a druhá půlka enduro střelci kteří tvrdí že jak nevozíš min. DD/DH gumu tak jsi mrtvej muž …

                                      A 2.4 vs 2.35 není žádnej rozdíl. 2,2 je na 29 užovka. Co s týče 25mm ráfku, tak pokud nebude jezdit nějaký velký géčka do klopek aby se to nežvejklo ( což on nebude ), tak tam nevidím problém.

                                      1 0
                                      • Esi  

                                        Jo tohle je vždycky diskuze na dlouho, 3 roky jsem vozil 2,25 na 30mm rafcich úplně spokojeně a půlka B-F tvrdila že je to nesmysl :-) vlastně na HT to tak mám pořad ke spokojenosti, snese to hodně nízký tlak bez náznaku žvýkání. Jen když někdo řeší ze kolo nejede a potom i na zadek dává gumu kterou bych dal ba predek tak mě to překvapí, osobně bych dal ba zadek toho Ilona nebo RR klidně 2,25

                                        0 0
                                        • theedge  

                                          No a to prave nema konec – 100 lidi tu napise 100 zadnich gum ketry by tam oni videli.

                                          ON se rozhodl pro Rekon 2.4 ( za mne asi dobre ) a ja mu jen poradil kde ho koupit.

                                          Ja uz nikomu gumy nedoporucuju protoze ty nekonecny debaty mne nebavi.

                                          1 0
                                          • -b-n-x-  

                                            Hlavně tady ještě nikdo (Pokud jsem to teda nepřehlednul) neporadil nejlepší pneu na předek: thunderbolt ve 2.1

                                            :-)

                                            2 0
                            • Billy-Ray  

                              tak jsem to tam objednal a o víkendovém krásném počasí se budu trápit na Minionech! :D

                              0 1
                              • theedge  

                                Tak alespoň natrénuješ … těžce na cvičišti a lehce na bojišti.

                                Hlavně si dobře nastv to kolo. Správný tlaky to vidlice a tlumiče. Tlumič na přesuny zamkni a zadní gumu můžeš víc přifouknout. V nastavení fullu jsou hodně velký rozdíly v chování toho kola.

                                1 0
                                • Billy-Ray  

                                  Kamaráde, že jsem tě poslechl.. teď mi přišla výzva k proclení zásilky?! :D Je to z Německa, tak jaké clo? Bohužel v automatickém e-mailu z české pošty nejde nikoho zkontaktovat, ani to přes platformu rozporovat.. Tak teď už ty pláště neuvidím hodně dlouho, protože těm hajzlům nic platit nebudu a jakýkoli kontakt s cpost trvá měsíce *****!

                                  0 2
                                  • novas752  

                                    Ignoruj, je to automaticky generovaný při příchodu ze zahraničí.

                                    2 0
                                    • Billy-Ray  

                                      Hned jak jsem to napsal, jsem ještě tady hledal a našel nějaký témata.. fakt ta česká poště jsou svině a zkouší to.. Každopádně jsem se tady potřeboval vyzvracet, protože mě to fakt naštvalo :D

                                      0 2
                                      • Slavik  

                                        Tak prosím běž zvracet jinam, tady na to nikdo není zvědavej.

                                        0 1
                                  • theedge  

                                    Nepanikař zase :-) To je akorát tím že jsi tam nechal jako dopravce DHL, ti to předávají České poště a pošta dělá zmatky. Email ignoruj a balík za chvíli dojde. Kdyby jso dopravu zdala na DPD tak to dojde bez těchto celních nesmylů z Pošty.

                                    1 0
                      • jonti  

                        Především to ber tak, že pláště jsou spotřební zboží. Z výběru co máš bude cokoliv výrazně rychlejší než současné pláště a taky to behem půl roku nebo roku sjedeš a můžeš zkoušet dál.

                        Vůbec bych se taky nebránil mít stejný plášť na předním i zadním kole.

                        2 0
                      • TK75  

                        Izzo bylo na rekon race osazeny i z továrny…

                        https://www.bike-forum.cz/…l/72709-izzo

                        Nebal bych se rekon/rekon race a podobnych kombinaci…nemyslim ze to sebere potencial, naopak si myslím ze to na tohle kolo patří a potenciál kratkozdvihoveho xc/trail kola sebere nejedouci pneu s extragripem

                        Ten rekon race nebo ikon bych vzadu zkusil a uvidi se

                        Na zimu a mokro bych grip přidal ale jinak ne

                        0 0
                        • Paja  

                          Tak to je zajímavý „odezdikezdismus“, jestli na to někdy osazovali rekon race a teď miniony O:-)

                          Přitom na takový kolo by logicky patřilo něco mezi – rekon, forekaster, event. dissector.

                          0 0
                          • novas752  

                            Stačí se mrknout na Izzo uncaged 7 a 11. :-) Jedno má SID, druhé Ohlins 36ku. Je to takový kolo „jaký si to uděláš takový to máš“ Ideál je asi někde mezi.

                            0 0
              • Paja  

                Příp. jestě můžeš dát dopředu Ardent race.

                0 0
    • Hlavis  

      Ahoj,

      na to co pises zni idealne neco s nizsimi zdvihy. Napriklad Canyon Lux World Cup (100/100) a nebo Trek Supercaliber gen 2 (110/80) a nebo gen 1 (100/60). To jsou fakt rychla kola a zaroven jsou pohodlnejsi nez HTcka. Jen nevim, jestli se vejdes do rozpoctu…

      Ja mam Supercalibera gen 1 na 2.35” Ardent Race gumach a leti to jak splaseny… Lepe jak jel KTM Scarp na rychlych galuskach. Ten teda taky neni vubec spatna varianta rychleho XC Fulla.

      0 0
      • Lamex44  

        A nejsou ty gumy 2,35" až moc blízko přední či zadní „vidlici“? Někde jsem myslím zahlédl, že širší gumy můžou být u SuperCalibera gen. 1 problém, ale můžu se plést. A ráfky máš původní? Díky moc.

        0 0
    • Sulka  

      Flip chip mas na high nebo low?

      0 0
      • Billy-Ray  

        Mám to základní nastavení, neměnil jsem, nevím jestli je to low nebo high..

        0 0
    • july85  

      A co jsou za typy pláště na tady zmiňovaném Neuronu, myslím tím Nobby Nic na předním a Wicked Will na zadním? Je to podobná kombinace jako Forekasteru a Rekonu od Maxxisu, nebo to jsou ještě jiné typy plášťů? Díky.

      0 0
      • novas752  

        Moc ne. Současný Nobby Nic má dost velký vzorek, podobný spiš plášťum DHF apod.

        Forekaster a Rekon je tak na hraně mezi XC/Trail.

        Wicked Will dejme tomu něco jako Forekaster.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.