• Diablus

    Ahoj,mám nejspíš hloupý dotaz ale vybírám si nové kolo na vánoce a jediné u čeho jsem se zarazil je jestli bych měl koupit kolo s pevnou vidlí a mít na něm lepší komponenty nebo koupit kolo s odpruženou vidlí ale vzhledem k cenové relaci v jaké si vybírám bych zase na něm neměl ani zdaleka tak dobré komponenty,co je lepší obětovat???od­pruženou vidli nebo lepší výbavu???ptám se hlavně proto že všechny kola které jsem měl byli s pevnou vidlí a když se mi do ruky dostalo odpružený kolo tak jsem neměl možnost vyzkoušet ten rozdíl v terénu,co by jste radši volili vy???díky za odpovědi

    0 0
    • duk  

      Záleží na tom, v jaký se pohybuješ cenový relaci a k čemu chceš to kolo používat. Bez toho ti asi nikdo nic smysluplnýho poradit nemůže…

      0 0
    • roud  

      nejdřív bys nám měl říct za kolik chceš to kolo koupit :O)

      0 0
    • Vilém  

      Kolo s pevnou vidli? To se jeste prodava? Pokud pominu supermarkety a kola do 3000,–.

      0 0
      • Rychlej turista  

        A to je takový problém vidli vyměnit?

        0 0
      • duk  

        No hele, já bych se pevný nebránil, pokud bych chtěl postavit funkční kolo řekněme kolem 12000, nebo nějákou fakt lehkou raketu na hnojáky…

        0 0
      • Ruprt2  

        silnička :-)

        0 0
      • pedr64  

        tak u nás v jednom krámě mají celopevňáka s obyč.pevnou vidlí na Véčkách a s levným osazením za 19tisíc(slevněný z 22). Když jdu kolem tak si říkám, že se musím zeptat, co je na tom tak drahý

        0 0
    • Rychlej turista  

      Pokud se na to díváš tak, že pevnou vidli bereš jako oběť, tak jdi do odpružené. Dneska je módní pružení a s pevnou by na tebe vrstevníci koukali skrz prsty a možná ještě hůř, než kdybys neměl kotoučovky. Kdo ale dneska jezdí na pevné vidli, tak to určitě není kvůli ceně, ale z toho důvodu, že na ní jezdit chce a ví proč. A k tomuto rozhodnutí se musí nějak dospět, často i přes tu odpruženou.

      0 0
      • nooski  

        Jo

        0 0
      • maajkee  

        Dneska je módní pružení

        No už asi tak posledních 15 let :)

        0 0
      • hribik A1  

        Kdo ale dneska jezdí na pevné vidli, tak to určitě není kvůli ceně, ale z toho důvodu, že na ní jezdit chce a ví proč.

        tu nesúhlasím. na jednom biku mám pevnú a je to len nutné clo, pardón, zlo (je to to isté). za účelom zníženia jeho opotrebenia v zime a optickej hodnoty za cenu obmedzení v jazde (hlavne rýchlosti). finančný rozdiel 1500 korún na 2–3 roky je podružný

        0 0
        • JSt  

          vzhledem k tomu, ze vim, na cem jezdis… naopak odpruzena vidlica te nejnizsi kategorie znamena omezeni rychlosti oproti pevne. obe funguji ± stejne a u te pevne se nemusis tak moc bat, ze praskne ;-).

          0 0
          • hribik A1  

            tak ako .. viem s čím som viac obmedzený a s čím zídem ten istý kopec rýchlejšie a s čím ma predbehne aj korytnačka.. rýchlosť jazdy je jasne v prospech starej „hajtry“ a to oveľa, nech už je teória hociaká. rozdiel v priemerných rýchlostiach by som odhadoval až o 25%, pre zjazdy o 50% (napr. 45 km/h, 25 km/h na typických lesných asfaltopoľných cestách, ako napr. z polomu dole). jedine na kvalitných asfaltových cestách je ten rozdiel iba o šírku gúm, ale na tých „skopce“ dnes už neprevažujú

            0 0
            • hribik A1  

              ešte jedna korekcia – tie rozdiely v % sú definitívne, sú v tom aj iné faktory. na pevnú vidlicu odhadujem pripadá na rovine tak 10% spomalenie z 25 (zvyšok gumy), z kopca 40% z 50 (zvyšok gumy, brzdy)

              0 0
    • vlasto  

      Mel bys napsat co jezdis a co bys v budoucnu chtel jezdit. Pokud jen nejaky asfaltky, sotoliny a lehke lesni chodnicky, tak obetuj vidli. Pokud se zavrtas do poradneho terenu, tak radeji jeste setri na poradnou vidli a komponenty. Kdysi jsem jezdil vsechno s pevnou, porad to kolo mam, ale rozdil je to ***** takovej, ze uz ho pouzivam jenom do rachoty. Teren uz jen s fullem.(nebo alespon s poradnou vidli)

      0 0
    • Honzyn  

      Souhlas s Rychlym turistou,ja ted budu davat na Superfly misto odpruzene Fox pevnou Niner.Je to upgrade naruby?Me to nepripada,shodim tim 1,2kg,nemusim sahat po lockoutu,spekulovat s nastavenim vidlice atd.Ale pokud clovek nezavodi,vyzaduje od kola pohodli a neni zrovna super technik,tak je kvalitni odpruzena vidlice lepsi.

      0 0
      • McBlacky  

        já bych ji tam dal i na ty závody. Najdou se místa, kde tě skupinka urve, protože to s pevnou nedáš tak rychle

        0 0
        • Greyhound  

          přesně tak, já zvažoval, že jedno KPŽ pojedu s pevnou když tam stejně terén skoro není. když jsem ale pak při závodě visel tak tak ve skupince, neviděl pořádně před sebe a nemoh si proto volit stopu a na nárazy se včas připravit což je pro jízdu s pevnou zásadní tak jsem byl zatraceně rád, že jsem si to nakonec rozmyslel – dřív nebo později by mi v nějaký rozbitější pasáži určitě trochu cukli a těžko bych je sjížděl.

          0 0
          • McBlacky  

            stačí cesta 1–2m široká, menší kořeny a kameny – jede se rovina tj 30km/h+ a často i v háku, nebo na minimální reakční vzdálennost…

            a samozřejmě pevná závodně jen s NT nebo UST

            0 0
            • Honzyn  

              To jsem si taky rikal,ale mam 29ku!!:-)Dopredu dam tak 2.1 nebo 2.2 gumu(misto stavajicich 1.9 nebo 2.0) a pevna Ninerka myslim taky neco pobere.Jsem spis typ jezdce,co ma problem uviset skupinku v tahlych asfalt. vyjezdech.Myslim,ze cas zajedu s pevnou lepsi diky lehcimu,tvrdemu kolu.Ovsem pocitam s tim,ze ve sjezdech ztratim,ale to budou sekundy oproti minutam,ktere ziskam diky lehkosti a tuhosti biku.

              0 0
              • Gorgov  

                :D Pokud mas na mysli silnicni zavody(pak nevim, k cemu bike), pak mas asi pravdu. Do terenu te pevna vidlice celkove vic ci min zpomali.

                0 0
                • Honzyn  

                  Nemam na mysli silnicni zavody,ale dlouhe distance MTB maratonu.Pristi sezonu to s pevnou zkusim,prece jen o vic nez kg lehci kolo musi byt znat a sjezdy mi docela jdou:-)Sveho casu jsem jezdil Drasala s pevnou ocelovou a gumama 1.8".Ted to bude karbon a 29ka..

                  0 0
                  • fousek  

                    Me teda prijde ze 1 kg (jinde nez na kolech) se pozna az v prudkejch kopcich a to jeste za podminky ze je na vyjezd vhodna geo. A prudky vyjezdy po acku moc nejsou a v terenim vyjezdu bude pevna horsi nez lepsi.

                    Ovladatelnost v terenu se pevnou taky nezlepsi, protoze bude odskakovat.

                    0 0
                    • Honzyn  

                      S ubytkem pohodli a ovladatelnosti na nerovnem povrchu pocitam,i se ztratou par vterin ve sjezdech,ale na tech MTB maratonech je tolik asfaltu a sotolinek,ze myslim,ze finalni cas treba na Drasalovi zajedu lepsi.Pokud ne,tak se vratim k odpruzene..

                      0 0
                      • marios  

                        Na Drasalovi asi jo. Dáš s tím i Saltz?

                        0 0
                        • Honzyn  

                          Jo,pojedu s pevnou i dlouhou Salzku,co mi bude zbyvat,Foxka je prodana:-)Ze sedla jezdim prave hodne,ale samo,ze spis na kratsich zavodech.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            jel jsem jen jednou a kromě sjezdu do cíle, který ale nedávali v kuse ani fullisti by to na pevný šlo dobře. Pár těžších úseků se našlo, ale v těch 200km to bylo tak 10%.

                            příští rok bych rád jel taky. Přeju si krásný alpský azuro, jemný větřík a teplotu 26 dole 18 nahoře :) :)

                            0 0
                            • marios  

                              Tak to byla asi jinak vedená trať, ten sjezd mohl to být asi Jochwand do Laufen? ALe třeba sjezd do Ischlu je pěkně dlouhej a rozbitej.A to počo by se mi takhle zamlouvalo, možná tak o 3 stupně míň.

                              0 0
                    • MlokCZ  

                      S úbytkem váhy souhlas. 1kg na nerotačních částech není nic moc rozdíl a projeví se hodně málo.

                      Ale i na kolech se to tu přehání, tam je to samozřejmě znát více, ale také ne zas tolik, aby sebemenší rozdíl typu 50g udělal nějaký velký rozdíl.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Ta pevná bude hodně záviset na stylu jízdy. Pokud někdo téměř nechodí ze sedla, tak mu ta pevná nepřinese skoro nic.

                      Pokud jezdí někdo ze sedla hodně, tak to přínos docela je (lock i když je na řídítkách, tak není srovnatelný s pevnou, jednak u RS je znát při silové jízdě ze sedla i rozdíl mezi zamčenou odpruženou a pevnou a pak ne vždy v závodě bude stíhat pořád zamykat a odemykat i přes ovládání z řídítek).

                      0 0
                  • Gorgov  

                    Jinak ja vidim cestu v 29" HT s vahou do 9kg. Uvidim, zda se mi to podari zrealizovat :)

                    0 0
        • nox159  

          taky te mužou urvat protoze mas odpruzenou ;-)

          0 0
          • fousek  

            Jo, ale to musis mit tak blbou techniku slapani ze vic na tom kole skaces nez slapes

            0 0
          • McBlacky  

            jsem ještě nejel závod, kde by ve skupince byl víc než jeden rider s pevnou. A ten když si to urve, tak ho na první hákovačce skupinka dojede.

            0 0
            • nox159  

              beru to ze svojeho pohledu ( moje vykonostni skupina) na fulovi do kopce ztracim a z kopce bych moh jet ale zas me lidi brzdi (a vetsinou neni kde předjet) tak zkusim celopevnaka a doufam ze do kopce budu stihat a z kopce uvisim :)

              0 0
              • McBlacky  

                princip je v tom, že skupina jede to na co má bajky -většinou.

                když jedeš ve skupině fullů a máš fulla, tak to nejvíc napálíte na terénech kde skupinka HTčkařů tiše nadává a čeká kde to bude moct rozbalit.

                tohle teda platí u skupinky, kde už je výkonnost a technika automatická a jede se na výsledek, nikde se nikdo nemotá, střídá se a spolupracuje v rámci aktuálního průběhu a kilometru samozřejmě.

                Taková skupinka se později trhá na menší až jednotlivce.

                v podstatě když jedeš na závodě vpředu, tak kromě úvodních km, už se s nikým nepřetahuješ a nikoho většinou nedojedeš a ani nikdo nedojede tebe – pokud nejedeš taktiku: napálím to, pak chcípnu a dopižlám to do cíle. Jedeš si svoji menší nebo větší skupinku a ta se přirozeně rozdrobí /na dlouhým/ nebo se přidá v posledním kopci a pak samozřejmě spurt.

                0 0
                • nox159  

                  porad beres to co jezdis ty – takze hoodne ve predu, kdyz jsem jeste jezdil na HT tak se mi stavalo ze me ve sjezdech brzdili i fulari (umisteni 20–15% z celkoveho poctu) na fulovi to bylo jestě horsi – vetsinou jsem z kopce nebo v rozbitych pasazich neco pojedl odpocinul… pak jsem se na to uplně vykaslal, ale tedka chcu zas neco zkusit zajet…

                  az budu citit ze diky pevne vidlici na jezdce v moji skupine ztracim tak vymenim za odpruzenou :)

                  pokud ve sjezdech dokazu uviset tak si ji necham :)

                  0 0
                • marios  

                  Přesně jak píšeš. Letos ve Varech(KPž)jsme si ve výjezdu dorazily skupinku lidí na epicách(myslím, že tam byl Pepa Soušek), přišla rozbitá rovina s kořenama a v té rychlosti prostě nešlo na HT uviset. Jěště tak hdybych jel celou dobu špic a mohl vybírat cestu, ale na to jsem zase neměl. Po krátkém úseku zase přišla silnice a už jsem je nedorazil.

                  0 0
    • AleZ80  

      Lehký terén se s pevnou vidlí dá přežít, ale dlouhý (celodenní) vyjíždky po polních/lesních cestách už budou vopruz.

      0 0
      • Singlespeed  

        Kdepak. Právě dlouhé terénní vyjížďky s velkými kopci jsou na celopevňáku nejlepší. Lehké kolo do kopce parádně jede a z kopce je to zajímavé. Člověk si hraje s terénem, vybírá stopu, prostě zábava…

        0 0
        • AleZ80  

          No, ale za celej den jseš z toho pěkně vyklepanej.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Mýtus, na B-F značně rozšířený :-D

            0 0
            • jIrI___  

              Mechanika a zákon akce a reakce, ve světě značně rozšířený :)

              0 0
            • AleZ80  

              Tobě to třeba nevadí, ale třeba já mám zase radši komfort a obětuju pro něj klidně nějakou energii co se v tom zdvihu ztratí.

              0 0
              • jIrI___  

                Holt někomu se masochismus líbí, netřeba se na takové lidi dívat skrz prsty :)

                0 0
            • maajkee  

              To není mýtus, to je fakt. Uplně stejnej jako že na HT máš víc vyklepanej zadek než na fullu ;)

              0 0
              • duk  

                Výjimečně s tebou souhlasím! :-)

                0 0
              • Rychlej turista  

                Na HT není důvod sedět jako pecka, takže máš pravdu, je to podobný mýtus :-)

                0 0
                • maajkee  

                  No a to je právě to, pokud chceš pořád vstávat jak jouda, pořád nadhazovat rukama přední kolo, tak pak je pevná vidle a pevnej zadek dobrá volba :)

                  0 0
                  • nox159  

                    mate pravdu oba ;-)

                    0 0
                  • pitos  

                    Tak to máš tedy klasickou nemoc z odpružení…zůstaň seděť,nehýbej rukama noha a odpružení za tebe vše udělá.

                    0 0
                    • maajkee  

                      Přesně tak, pokud jedu lehkej terén, takovou turistickou vyjížďku, pokud jedu to většího terénu musím samozřejmě tělem i rukama pracovat taky, zas tak velký zdvihy nemám, ale pokud jedu kochačku, tak jsem rád, že nemusím na každým hrbolku vysedávat ze sedla a na fullu zvládnu daleko větší porce km než předtím na HT aniž bych byl bolavej.

                      0 0
                    • Volf  

                      A když si pořídíš elektrokolo, tak na něm můžeš i ležet :-)

                      0 0
              • Volf  

                Nesmíš na něm sedět jako baba jaga na lopatě :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  To máš fuk. Na celopevňáku když přijde více rozbitých úseků, tak můžeš jet klidně celé ze sedla (což tě unaví), vybírat pečlivě stopu a ještě jet znatelně pomaleji a stejně budeš vyklepanej.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    přesně, při větší úsilí jedeš pomaleji s větším rizikem defektu :)

                    0 0
                  • Volf  

                    To máš sice pravdu, ale je to jako se vším. Jedeš na co máš a co ti je vzhledem k tvému ježdění odpovídající. Čistě teoreticky podle tohoto vlákna a teorie evoluce by jsi mohl dospět z časovkářského speciálu až po 25 kilovou sjezdařskou hajtru :-) jen v rámci pohodlí a jízdních vlastností v terénu. Myslím si, že o tom to prostě není a celé toto vlákno je o ničem.

                    0 0
                    • fousek  

                      Ja nevim co by kdo delal s 25kg sjezdakem, ale takovej 15kg universalek s 200mm zdvihu by byl asi to nejlepsi

                      0 0
            • kyl  

              Taky přemejšlím o pevné,MRX nebo Pells.Stejně jezdím hlavně po asfaltu a kolo by bylo o 1kg lehčí.

              0 0
            • McBlacky  

              no mám pár delších tras ze kterých se HTčkáři vrací rozbitý jak cikánský hračky. Zajímavý je, že někteří to později jedou znovu na fullu a už rozbitý nejsou :)

              švih přes 100km, kde je víc jak polovina terén -ne hliněnky a šotoliny- už dá na HT dost zahulit, na celopevňáku to bude ještě horší. Něco jako Sudety by mě na celopevňáku ani nenapadlo, na HT jsi z toho dobitej slušně a na fullu, když nesekne, je to pěkný.

              0 0
              • MlokCZ  

                Zcela souhlas. Projet se to nějak dá i na celopevňáku, ale to je pak taková únava z vyklepání a i jiné následky (já mám pak třeba problém s rukama, začnou brnět a konec, musím pak přerušovat jízdu a dát delší pauzu).

                V Jizerkách na polské straně (myslím, že to začíná na rozcestí kousek za Orle pod Dziat Izersky, jak se odbočí směrem doprava k nádraží Harachov) je jeden takový úsek, který technicky je zcela primitivní, projede ho úplně každý a na jakémkoliv kole, i netechnické typy na trekovém kole. A je součástí široké cesty a tedy v místech, kde si výlet vybere klidně i rodinka na trekách, kteří nejezdí žádný pořádný terén.

                Vyklepávka je to ale slušná i na fullu s citlivou vidlicí (hlavně ruce tam trpí). A jezdec tam s tím neudělá vůbec nic, je to souvisle rozbité (nizoučké pevné šutry souvisle za sebou na široké lesní cestě, stylu 15 šutříčků na metru, prostě taková roleta).

                Na pevné vidlici jsem ten úsek naštěstí nikdy nejel. Je poměrně dlouhý.

                0 0
                • maajkee  

                  To vyklepání na pevný je ale přece jen takovej mýtus tady na BF :)

                  0 0
                  • fousek  

                    Ja na pevny toho moc v terenu nenajezdil, ale stacilo mi kdyz vidlice netlumila v celym rozsahu (ssvf) a po tejdenim jezdeni v tezkym terenu se mi prsty zotavovali skoro rok.

                    Takze tomu ze z pevny v terenu je clovek vyklepanej bych klidne i veril.

                    0 0
                    • maajkee  

                      No však to já taky, ale jsou tu tací, kteří tvrdí, že je to jen mýtus :)

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Že by z pevné vidlice měly bolet prsty, tak to jsem ani nezažil, ani neslyšel a doposud ani nečetl :-D

                      Pokud už něco z pevné vidle bolí, tak to jsou dlaně, ale především předloktí. A obojí jen v případě, že se jezdí v prudkých rozbitých sjezdech a dlouho :-)

                      0 0
                      • fousek  

                        Je pravda ze to co jsme ten tejden jezdili si na pevny moc dobre predstavit ani nedokazu. Proste na konci jizdy sem sundaval ruce ze riditek tak, ze jsem ruku vysunul ven a pak po chvily narovnaval prsty.

                        0 0
                      • maajkee  

                        Tobě tu pevnou prostě nikdo nevymluví no :) Na jakejkoliv argument proti máš nějakou obhajobu :)

                        0 0
                • McBlacky  

                  znám polský drogy :) Za mokra jsou tyhle šutrovky dost hustý

                  0 0
        • Kubiczech  

          Já si takhle hraju i na HT s odpružením. Když měsíc sedlám fulla se 160mm „požeruvšechno“ zdvihem a pak vytáhnu HT z kůlny. (:

          0 0
    • Jenda  

      predpokladam ze rozpocet bude velmi malej – tedy radsi bych koupil s pevnou a lepsima komponentama a odpruzenou si pak pral k narozeninam nebo dalsim vanocum. Protoze jak nasadis odpruzenou vidli tak budes it pocit ze mas zase novy kolo, coz treba po vymene prehazovacky rozhodne nenastane:-)

      0 0
      • mr.antik  

        taky tak. Odpružná nějaká Marzoška (co aspoň nechytí hned vakl) se dá časem sehnat dost levno starší a bude to o 5 levelů než to co se dává na tyhle kola

        0 0
    • Smazaný účet  

      No, slušná pevná dneska vyjde minimálně na tolik co slušná odpružená a kromně toho Ti asi nikdo neprodá levné kolo bez vidle a na pevné asi žádný neseženeš.

      0 0
      • jIrI___  

        Slušnou pevnou vidlí myslíš třeba kterou?

        0 0
        • Sgt.Marek  

          Já mám třeba celokarbon One od Superioru (taková středn třída) a jsem hodně spokojen :)

          0 0
          • kyl  

            Jak má dlouhé nohy,od vršku korunky na osu patek?Taky o ní uvažuju na moje kolo z profilu.Vypadala by na něm líp jak MRX nebo Pels.Potřeboval bych délku nohou tak 470–480mm.

            0 0
            • Singlespeed  

              Nevím, kterou MRX myslíš, ale na červeného Apache by parádně sedla MRX Giga. Ta má 470mm.

              http://www.tandem-bike.cz/…a-063-carbon

              0 0
              • kyl  

                Vypadá dobře,cena je velmi dobrá ale víc by se mi líbila

                Tahle

                jen je to 80mm

                0 0
              • kyl  

                Ta Giga vypadá skoro stejně jak zadní vzpěry na mém rámu Apache.Nakonec to asi vyhraje i když je o něco těžší(pokud se ovšem One nedělá i na 100mm)

                0 0
                • Sgt.Marek  

                  Tak jsem to měřil a má cca 81 cm, oproti rebě je to „trošku“ nižší ale dá se to , a poit z jízdy je úplně jinde přeci jen to kilo a kousek člověk pozná..

                  0 0
                  • Sgt.Marek  

                    pochopitelně jsem chtěl napsat 41 cm

                    0 0
                    • kyl  

                      Dík,to je málo,47cm mám po nasednutí na kolo,takže i se sagem.Nevím jak by se ten rám choval s vidlí ještě o 6cm kratší.

                      0 0
              • kyl  

                Tak na dotaz mi odpověděli že má nohy dlouhé 455mm,což by se dalo snést.Asi do ní půjdu pokud mi tu nikdo nenabídne nějakou jinou možnost.

                0 0
              • kyl  

                Tak jsem tu Gigu obědnal,jen ta váha,660g se mi nezdá.Včera mi v obchodě předváděli pevnou vidlici Peace(karbon nohy+korunka-sloupek titan) a měla 690g.V rukách byla jak papír.Vypadala stejně jako Pells FX2 long.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Nezapomeň pečlivě změřit a zvážit a veřejnost informovat :-) . MRX Giga jsem kdysi měl v ruce, má ji můj kamarád. Budeš spokojen. Mám takový příjemný dojem, že se seřízlým sloupkem na cca 19cm měla +/- 630 gr!

                  0 0
                  • kyl  

                    To taky doufám že budu spokojenej :-),na pevné jezdím každej den takže vím o čem to je,jen aby vydržela.

                    0 0
                  • kyl  

                    Takže vidle dorazila.Délka nohou je 455mm a váha se sloupkem dlouhým 230mm je 656g,jen mi na ní chybý úchyt na hadičku ale to je detajl,mám samolepící.Ještě sehnat ježka(co sem sehnal nepasuje) a můžu to předělat.

                    0 0
                    • šlapatko  

                      Těším se na fotky.Určitě nějaké nahoď.Ježka mám myslím od BBB.Musel jsem ho pořádně dotáhnout aby držel.Po pár měsících jsem nadšený a prasknutí se už tolik nebojím:-).Měl jsem dost strach s karbonového sloupku a s upnutím kola.Časem se od matic udělají otlaky, ale nic víc se neděje.Vidlice je dost tuhá, brzdy elixir r si neškrtnou.V rychlos­ti cca 30km/h jsem vletěl do díry, byl vymrštěn přes řidítka a vidli nic není.Odnesly to jen lehce ohlé řidítka:-).Před Gigou jsem jezdil hliníkovou pells XF5 a byla fajn.Po přesednutí na Gigu jsem myslel že mám pár cm zdvihu, pobere o dost více.Dokonce jsem hodil na přední kolo plášť 2,1 místo 2,25.

                      0 0
                      • kyl  

                        Ježka zatím nemám,lehce sem dotáhl představec a přes kousek dřeva sem to opatrně doklepl aby v hlavku nebyla vůle.Zejtra ho vytáhnu ven projet a udělám nějakou fotku.Brzdu předělanou z jedné vidle na druhou nebylo ani nutné vystředit,kotouč neškrtal.Přechod,hla­vová trubka-vidle je taky plynulej.Jen mi na ní chybý nějakej nápis,aspoň MRX tam mohlo být v bílé barvě.

                        0 0
                        • šlapatko  

                          No máme to naopak.Jsem rád že je bez polepů.Ještě pokukuju po rámu MRX G7, zbydou li korunky.

                          0 0
                          • kyl  

                            Máš odkaz na ten rám?Známej mi nabízel rám MRX,byl dost lehkej,velikost asi 20",barva z větší části černá a drsná jak šmirgl,nápis MXR a některé části na zadní stavbě,a rámu v tmavě modré metalíze.Váhu neznám ale v sobotu se na něj jdu mrknout a pokud bude kolem 1500g tak beru.

                            0 0
                            • šlapatko  

                              Zadej do google, něco to vyplivne.Šilhám po G7 xtrolite, v nejmenší velikosti prý 1240g a MRX race 1640g.Na levnějším a těžším modelu mě láká zelená a fialová, na drahším hlavně váha.Nynější rám má 1950g.Při G7 půjde dole kolem 500g.

                              0 0
                              • kyl  

                                Ten můj Apache má 1640g

                                0 0
                                • šlapatko  

                                  Slušná váha.Stávající rám bych vyměňoval jen s okoukanosti a má pár gramů navíc:-) Nejspíš ještě rok zůstane.

                                  0 0
                      • kyl  

                        Tak první jízda a spokojenost a takhle nějak to vypadá :-)

                        0 0
                        • maajkee  

                          Hmm, zajímavé :) Takovej hybrídek :) Ten komínek je životu nezbezpečnej! :)

                          0 0
                        • blesk888  

                          Vypadá to moc pěkně, ta vidle ti tam sedne, paráda.

                          0 0
                          • kyl  

                            Trochu mi ta vidle připomíná dřevěnou vidli ze starého vozu za koně co měl děda ale tam byly 4 a v nich dřevěná kola s kovovou obručí.Byl to takovej divnej zelenej vozejk.:-)

                            0 0
                        • šlapatko  

                          Vypadá fajně.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          ta se mi líbí.. vypadá to dobře jak je to tak masivní. pěknější jak obyčejnej pells.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Taky se mi líbí, ale až na jednu věc – tam, kde se plášť rozšiřuje, tam se vidlice naopak nepochopitelně zužuje. Při provozu s normálními pneu to asi vadit nebude, ale připadá mi divné, aby zrovna v okolí pláště bylo nejužší místo vidlice (že by integrovaná stěrka bahna z pláště? :) )

                            0 0
                            • kyl  

                              V tom nejužším místě má vidle 70mm.

                              0 0
                            • šlapatko  

                              Schwalbe RaRa 2,25 jse na ní jezdil a bez problému.Nač dávat na pevnou vidlici tohodle typu širší plášť?

                              0 0
                              • maajkee  

                                No právě na kompenzaci nepohodlí :)

                                0 0
                                • šlapatko  

                                  Tohle lidi sedlající celopéro nepochopí:-) Buduli li chtít super pohodlíčko pořídím si fula.Budu li chtít vidlici pro široké pláště, koupím ji.

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    Ono právě bych řekl že na celopevňák patřej tlustý objemný pláště, na fulla můžeš dát klidně užší.

                                    Ale jestli chceš tenoučký tak můžeš jezdit na silnici :)

                                    0 0
                                    • šlapatko  

                                      Tohle nemá cenu řešit.Navzájem se neznáme a nevíme co kdo jezdí.Na většinu cest necest mi stačí plášť 2,1.´Pro příklad trať Drásala, nebo Šely.

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        Tak já chápu to když si někdo dá pevnou vidlici, že nechce ztrácet energii při šlapání, chce mít minimální údržbu, ale né, že by nechtěl pohodlí :)

                                        Jasně, že 2.1 stačej, ale když si chce člověk pak třeba trochu zablbnout, tak třeba nevegaly 2.3 už tam asi nenarveš, ne?

                                        A co třeba RK supersonic 2.2, ty by tam prošly? Ti mi připadaj na celope¡váka díky objemu ideální, ale jsou to fakt balóny.

                                        0 0
                        • kyl  

                          Ještě jedna možná verze,zatím pracovní a asi vidle zůstane na tomto rámu.Kola budou nejspíš remerx magic(modro-černé),jiné sedlo,gripy,delší představec.

                          0 0
                          • nox159  

                            tohle se mi teda hooodne libi ;-)

                            0 0
                            • kyl  

                              Vidle i rám je stejná značka tak to nechám spolu,nikde na netu sem ale ten rám nenašel,nevím jakej je to ročník.:-(

                              0 0
                          • HELLBOY22  

                            v akej velkosti je ten rám?

                            0 0
                            • kyl  

                              Mělo by to být 19"(délka v osách trubek je)hor.rám.-sedlovka(560mm),se­dlovka na na spojnici hor.rám.-vzpěra(450mm)cel­kem 510mm.

                              0 0
                              • kyl  

                                Váha rámu je takovej hořší průměr,má 1700g.Kolo tak jek je nafocené má 10,2kg,ubírat je kde,sedlovka i se sedlem má 560gr,rodla s představcem mají taky dost.

                                0 0
                    • fousek  

                      Na jezka se vyprdni stahni to nakym dlouhym sroubem a po utahnuti predstavce ho vyndej

                      0 0
                      • kyl  

                        To nejde,korunka není průchozí,takže buď ježek nebo to jen doklepnout jak sem to udělal včera.

                        0 0
                        • fousek  

                          Tak bud koupit nebo vyrobit jezka s klestinou

                          0 0
                          • kyl  

                            A musí mít průměr max.22mm,sehnal sem zatím akorát 25mm.A to mi v jednom obchodě cpali obyč.kovovej,asi neví že není vhodnej.

                            0 0
                            • fousek  

                              Bratr by ho vyrobil, pokud bys ho nesehnal jinde, ale asi by nebyl stejne levnej jako normalni jezek, ale zas by byl o cca pulku lehci

                              0 0
                      • DaSnail  

                        a jak sa potom rieši keď to niekde položíš a pootočia sa ti rajdy?

                        0 0
                        • fousek  

                          V tom pripade dojedu s kapku povolenym hlavovym slozenim, ale to uz se mi nestalo ani nepamatuju. A nebo kdyz je vic lidi tak jeden zatizi predstavec a druhej utahne.

                          0 0
                          • Marskatin  

                            přesně tak. Nebo jednou ruku tlačíš shora do představce a druhou utahuješ. úplně v pohodě. Mám kolo z roku 1997, které má ahead a ježka vůbec nemá, shora se tam dávala plastová krytka. A není to vyjímka z té doby.

                            0 0
                  • kyl  

                    Tak bajk je skušebně v kupě,jen seříznout sloupek a kolo váží tak jak na něm jezdím 9,9kg.Z jara ještě bude nějaká úprava takže půjde s váhou níž.

                    0 0
                • blesk888  

                  Mě tak napadá otázka, jak a čím karbonový sloupek správně uříznout, aby se nepoškodil? Někde jsem četl, že se má omotat páskou.

                  0 0
                  • kyl  

                    Já ho budu řezat lupénkovou pilkou,takovým tenoučkým,dost hrubým drátkem.Testoval jsem to na sedlovce a netřepilo to.

                    0 0
                    • šlapatko  

                      MRX giga jezdím od léta cca 4000 km a je super.Váha se sloupkem 20 cm těsněpod 650g.Sloupek jsem řezal pilkou na železo a nic zlého se neděje:-) Výška vidlice je 46–46,5 cm.

                      0 0
                      • kyl  

                        Dík,to mě potěšilo :-),dnes mi došel mejl že se obědnávka vyřizuje,tak snad nebudu čekat dlouho.

                        0 0
    • McBlacky  

      v ceně 9–10tisíc za kolo je to skoro jedno. Kvalitní to nebude at s odpruženou nebo bez.

      0 0
      • Diablus  

        ono vzhledem k tomu že odmalička jezdím na polorozpadlejch kolech nebo sice novejch ale těch nejlevnější jaký byli k sehnání tak je pro mě kvalita něco trochu jinýho než pro tebe a samozdřejmě sem myslel v tý cenový relaci :-)

        0 0
        • McBlacky  

          já to bral tak, že na takhle levným kole dělá výrobce dost kompromis. Když se pak kolo používá s rozumem tak to jasně vydrží, ale v celku je to mix levných komponentů, co už nejsou takový šunky jako no name komponenty na tesco kolech.

          majitel se musí smířit s tím, že jízda nemůže být tak dravá a že kolo bude vyžadovat častější servisní zásahy, aby fungovalo výborně.

          Seřízené může fungovat stejně jako mnohem dražší modely.

          0 0
          • Diablus  

            to je mi jasný že to rozhodně chce šetrnější zacházení než kolo za 50 000,i se o to častěji starat a taky s tím samozdřejmě hlavně kvůli ceně počítám

            0 0
          • fousek  

            On je hlavne rozdil ve vaze a tuhosti treba klik a rafku. A pak je dobry hned po porizeni zkontrolovat konusy.

            0 0
      • hribik A1  

        ja mám ešte nižšiu cenu a rozdiel medzi bikami poznám značný :-)

        0 0
      • prvniodkonce  

        Ocelová vidle nestojí skoro nic, komponenty z bazaru se taky dají sehnat dobře, myslím, že za 10k se dá postavit kolo, ale musí se vědět, po čem sáhnout.

        0 0
    • pepino  

      Bych se kouk po jetým, třeba když by vyšlo do deseti

      http://aukro.cz/…rgamont.html

      0 0
    • winter78  

      Mám na MTB odpruženú a do budúcna ju chcem vymeniť za pevnú. Terén nejazdím vôbec, takže preto je u mňa odpruženie úplne zbytočné.

      0 0
      • fousek  

        Potom je otazka jestli nemas zbytecny kolo na to co jezdis

        0 0
      • DaSnail  

        asi by to chcelo poriešiť crossový bike

        0 0
        • winter78  

          Áno, je to ťažké…jazdím asi 10 až 14 rokov len po asfalte na MTB a úplne mi to vyhovuje. Viem že crossový je na to robený, ale na tento môj MTB som si už zvykol a v pohodičke zvláda aj dlhšiu jazdu po asfalte. Cez túto zimu ho ešte čaká zopár úprav a na jar budem môcť s určitosťou napísať, že mám doma 26" crossový bike ;-).

          napr.

          http://velosprint.sk/…6–10.p.11429

          0 0
          • DaSnail  

            nevim jaký bike máš teraz, ale nejaký pevný kros zľahka cez 10kilo by bol imho dobrá volba.

            napr pels demon vypadá celkom fajn a cena ujde.

            bude to mať väčšie kolesá a lepšie prevody jak klasika mtb

            imho

            0 0
            • maajkee  

              imho imho furt :D To je jasný, že je to tvůj názor když to píšeš ty ne? :)

              Koukni na rychlýho turistu, ten taky brázdí silnice na mtb a vůbec ho to neomezuje.

              0 0
              • DaSnail  

                imho jako kedy ;o)

                RT neni typický príklad rekreačného cyklistu, a raz príde deň, keď sa v jeho profile objaví karbonový 29er celopevňák.

                btw, nič proti bukvám, ale tá fotka jak stojíš v tom velkom akvárku s vystrčeným vtákom je drsná. keď to zbadá háčko, tak je to hotové… 8o)

                a neviem či mi blbne net, ale keď si dám USERS a naťukám tam maajkee , tak mi vyskočíš ty a Honza729 ;o)

                0 0
                • soc  

                  ty jo, teď jsem se mu kouknul do profilu, dneska neusnu…

                  P.S. sorry za offtopic, ale jeste tady neni spesl vlakno pro Majkeeho…

                  0 0
                  • maajkee  

                    No pořád někdo rejpal kvůli mímu holýmu zadku, tak jsem to změnil :D

                    0 0
                  • Pedro404  

                    Áááááá moje oči.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      A maajkeemu se teď hromadí pošta s žádostmi o zaslání fotky v plném rozlišení :-))

                      0 0
                      • maajkee  

                        Jo už mám dvě, jednu od Bomby a druhou od noxe! :D

                        0 0
                        • nox159  

                          ano hlasim se k tomu verejne, ale nechci fotku maajkeeho ale te jeho tak cekam co posle ;-)

                          0 0
              • šlapatko  

                Kdo ti říkal že Rychlý turista brázdí silnice? Určitě najede hafo KM po asfaltu, ale v terénu s pevnou vidlicí vyškolí kdejakého bikera :-) Důkazem byly beskydy před pár lety.Podařená BF akcička:-)

                0 0
                • maajkee  

                  no vždyť já ale nepsal že nejezdí v terénu, nehledej konflikt tam kde není ;)

                  Ale silnice brázdí a po asfaltu určitě ujede hafo hafo km na mtb kole a vůbec ho to neomezuje, přitom by mohl pořídit na tyhle přejezdy cross.

                  0 0
                  • šlapatko  

                    Jasně že by mohl pořídit kros.Jenže na krosu neudělá posed jaký má a HT s pevnou vidlí je nezmar do všech podmínek.Často si vyrazím a nevím kam mě to potáhne.Jedu třeba 50km po asfaltu, potom pojezdím v terénu.Někdy dojedu domů třeba vlakem:-) Cross by mě v tomhle omezoval, nikdy nevím co mě potká za terén.Možná to tak má i RT.

                    0 0
                    • maajkee  

                      No ale vždyť to je práve o čem mluvím, s MTB se dá na silnici v pohodě jezdit, mně osobně se na něm na asflatu jezdí i líp než na crossech co jsem měl a hlavně jak říkáš výhoda je, že můžeš v pohodě i do terénu.

                      0 0
                    • winter78  

                      Som rád že to zistili aj ďaľší ľudia, že MTB HT nie je len do terénu ale dá sa na ňom v pohodičke jazdiť aj po asfalte. Taký posed a taký komfort na crosse určite nejde dosiahnuť. A ak idem na jazdu a som už unavený, pričom ma od domu delí 10 km cez les alebo 25 km okľukou po asfalte, tak v pohodičke prejdem cez les a nemám obavu že niečo „odpadne“ :-)).

                      0 0
        • hribik A1  

          hlavne teraz je zcela ideálny… jebe to tu už 6 dní nonstop a je –10, pod snehom ľad.. cestári už ani nechodia, nemá to ani cenu .. s mtb to prejdeš, s crossom ťažko

          0 0
    • Dan11  

      Cus v jakem terenu by ses chtel pohybovat? Kdyby neco napis na email fismaker@seznam.cz poradim ti tu nejlepsi variantu.

      0 0
    • Duon  

      Pravdepodobne to chceš už na Vianoce zariešiť,tým pádom sa z cenou už nedá nič robiť,Ja osobne mám do terénu odpruženú vidlu a ak ide o nie úplne najlahší terén pri výjazde,tak určite radšej odpruženú vidlu,komponenty sa dajú meniť aj neskôr a postupne,vidla už menej lahko,lebo je to väčšia položka.Ale staviam aj Ja bike a idem práve z hladiska najniších nákladov kúpiť pevnú vidlu,pričom na totmto biku budem ako ty podobne jazdiť zväčšiej časti jazdiť po asfaltke a sem tam lahký spevnený terén v prírode,nato sa pevná vidla hodí.Asi tak :)

      0 0
      • jIrI___  

        Příště bych prosil dělat mezery tam, kde se dělat mají. Ten tvůj příspěvek se nedá číst :)

        0 0
        • Duon  

          očom točíš,aké medzery?Je to napísané úplne vporiadku,tak dajmi nejakú poučku,konkrétne kde čo hmm???

          0 0
          • maajkee  

            Neříkaj ti třeba něco mezery za interpunkcema? :D

            0 0
          • DaSnail  

            o čom točíš, aké medzery? Je to napísané úplne v poriadku, tak daj mi nejakú poučku, konkrétne kde čo hmm???

            0 0
            • Duon  

              TO DaSnail:vidím,že už si sa naučil ten počítačový supertrik,že? Ctrl-c,Ctrl-v :)))) gratulujem ti zvládol si to :)))))

              0 0
              • Aillas  

                Podívej se na to pořádně ;-)

                0 0
              • Singlespeed  

                Dobrosrdečný DaSnail ti vkusným způsobem ukázal, kde dělat mezery, aby to bylo čitelné a ty ho shazuješ! To není pěkné…

                0 0
              • Rychlej turista  

                Tady) to máš. A pro ty, co nerozumí psanému textu, jsou tam i příklady, jak je to správně i nesprávně :-)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Chybička se mi do odkazu vloudila. Teď) by to mělo být správně.

                  Tak chybička nebyla na mé straně, nějak to mumí strávit závorku. Je třeba to celé zkopírovat i s tím, co je v závorce. Námět pro Admina :-)

                  http://cs.wikipedia.org/…8C%C3%A1rka_)

                  0 0
                  • Aillas  

                    BF to asi nepobere, každý si tam ale asi zvládne tu ) dopsat :-)

                    0 0
                  • Pedro404  

                    Taky ne:)

                    0 0
                  • Rychlej turista  

                    Tak do třetice

                    'http://cs.wi­kipedia.org/…8C%C3%A1r­ka_(interpunkce)

                    zkopírovat, vložit, vymazat apostrof a odkliknout :-)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Tak už nevím, ono si to změní i zkopírované znaky :-(

                      Typografie

                      Při typografickém zpracování textu (v tisku, na počítači, na psacím stroji apod.) se dodržují tyto zásady umístění čárky:

                      Čárka se klade bezprostředně za předcházející slovo (bez mezery), mezi čárku a následující slovo se klade (jedna) mezera.

                      Správně:

                      pes, kočka

                      Nesprávně:

                      pes , kočka

                      pes ,kočka

                      pes,kočka

                      Výjimku tvoří zápis desetinných čísel, kde se mezera neklade: 3,14 (viz Matematický symbol).

                      Nikdy se čárka neklade na začátek řádku, vždy musí být na stejném řádku jako předcházející slovo (s nímž tvoří jeden celek).

                      Správně:

                      pes,

                      kočka

                      Nesprávně:

                      pes

                      , kočka

                      [editovat] Matematický symbol

                      Související informace lze nalézt také v článku desetinná čárka.

                      V mnoha evropských jazycích (včetně češtiny) se čárka používá jako desetinná čárka, která odděluje celou část čísla od desetinné části. Například 3,14 znamená „tři celé (a) čtrnáct (setin)“. V tomto kontextu se jedná o jediné číslo, nikoliv čísla dvě – 3 a 14.

                      0 0
              • Ruprt2  

                vidím, že ses naučil ten počítačový supertrik, že?

                :))))) gratuluju zvládl jsi to, teď můžeš psát jak hovado a s vhodným smajlíkem, ti to možná projde.

                PS: ještě se nauči reagovat ať nemusíš psát TO DaSnail:

                0 0
              • jIrI___  

                Jen kontrolní otázka, kolik máš let?

                0 0
              • maajkee  

                Ty voe, ty se mi zdáš! :D

                0 0
              • DaSnail  

                ne, robím to myšou.

                0 0
    • Duon  

      chlapy jebte už nato,kvôli p…ne tu začnem ešte používať vulgarizmy a vyhodia ma odtialto.Vidím,že ste všetcia nadrtení z pravopisu,alebo viete dobre googliť:)

      • z pravopisu som mal vždy trojku
      • mám 25 rokov

      ešte niečo chcete vedieť,alebo ideme ďalej?

      0 0
      • Ruprt2  

        jo,měbyzajíma­lopročseobtěžu­ješdávatmezery­mezislova.

        Dík :-)

        0 0
    • Duon  

      máš pravdu,ale tak dávam tam aspoň medzery,lebo podla niektorích ľudí tu,sa to nedá čítať vôbec,to by boli potom už úplne hotoví a pi…vali by mi kvôli pravopisu,akokeby oto v nejakých reakciách na neviem akú tému vôbec išlo.

      No nič je to zábavné,ale už sa mi to nechce rozoberať,idem do preč.

      PS:dobre sme ti poradili Diabolus však?Posledných neviem koľko kecov bolo o všetkom možnom,len o vidliciach nie hahah

      čavvv

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.