Pevná vidlice - shrnutí zkušeností

202 nepřečtených
  • adpa

    Ahoj, rád bych si místo relativně levné a nic moc funkční odpružené vidlice pořídil pevnou. Mám trekové/krosové kolo a jezdím stejně skoro pořád po silnicích. Nemám rád, když je něco blbě funkční (různé pazvuky, vůle a podobně) a ocenil bych i bezúdržbovost té pevné.

    Četl jsem některá vlákna na toto téma, ale nemám pocit, že bych se dozvěděl všechno, co bych chtěl vědět. Tak zakládám nové a omlouvámse všem, kterým se to nebude líbit. ;-)

    V zásadě se chci zeptat na tyto věci:

    1. jak je to v případě krosového kola (kde přeci jen trochu pruží

    i plášť) s hliníkovými vidlicemi? Je to opravdu taková hrůza, jak jsem někde četl, nebo je i ta hliníková trochu pružná a je to docela v pohodě? Uvažuju třeba o téhle:

    http://www.kupkolo.cz/…disc_z94305/

    1. Když bych si koupil vidlici z bodu 1), bude moc vadit výškový rozdíl

    cca 2cm oproti stávající vidlici (pevná je vyšší) nebo se to moc nepozná a pujde jen o zvyk? Můžu ubrat podložky pod představcem, jde mi o geometrii kola…

    1. Co si myslíte o třeba téhle karbonové vidlici?:

    http://www.ebay.com/…181210494237?…

    Za tu cenu (asi 2700 Kč i když by ji chytli celníci a platil bych DPH) bych ji ještě bral. Zajímá mě, jestli si myslíte, že je to o život… Přeci jen, praskla vidlice musi bejt docela nářez. Byl bych rád za případné zkušenosti..

    1. Jak je to s těmi CrMo vidlicemi? Je to prostě ocelová vidlice nebo něco

    zvláštního? Moc jsem je v nabídce neviděl… Když by byly lepší než hliníkové a levnější než karbonové, mohli byste mi poradit, kde ji co nejlépe sehnat?

    Předem moc děkuju za rady. Je to můj první příspěvek, tak doufám, že mě úplně nesejmete… ;-)

    • adpa  

      Tak koukám, že jsem nezvládnul seznam otázek… :-) Mají být čtyři a nějak se to roz… . Je to moc chytré. Nevidím možnost opravit příspěvek, tak to tak asi už zůstane..

      • Rychlej turista  

        No, nech to tak :-)

        A pokud ti vadí pružná vidle, jdi do pevné, já spokojeně lítám na karbonové PELLSce :-)

        • xshreck  

          já si taky nějak zvykl na pevnou karbonku na zimním biku. Je to paráda :)

          • Rychlej turista  

            Já na pevné nejezdím proto, že jsem si na ni zvykl. Jezdím na ni proto, že jsem si nezvykl na pružnou :-)

            • xshreck  

              no já na ní jezdím proto, že se o ní nemusím starat a baví mě to na ní víc. :))

              no až zase po půl roce přesedlám na odpruženou občas tak to bude peklo!

              • Richi  

                A já jezdím R7, takže já jsem s kompromisem mezi pevná/odpružená spokojen. :-)

                Ale na pevný ty ruce dostávaj dost zabrat.

        • adpa  

          Děkuju za zkušenost.. Na ty vidlice Pells jsem se díval, ale asi bych do ní nechtěl vrazit tolik peněz. Řekl jsem si, že tak okolo tří tisíc maximálně.

    • šlapatko  

      Ahoj, pevná vidlice je pevná vidlice. Délku vidlice vybírej dle stávající. Změř délku nynější vidlice a vezmi max stejnou délku, ale radši o cca 2cm kratší. Počítej že se pevná vidlice zanoří po nasednutí.

      Co se týká materiálu, vzal bych karbon. Vozil jsem na MTB, karbon, ocel i hliník. Nejvíce utlumí karbon a nejhůř hliník, ocel je někde uprostřed. Vidlic je kopa a každá se může chovat jinak, není karbon jako karbon atd. Na pevné vidlici nejvíce poznáš správnou volbu pláště a tlaku v něm.

      • adpa  

        No s tou délkou by mě to zajímalo… Ty cca dva centimetry rozdílu jsou ve stavu, kdy na kole sedím. Jinak je to necelý centimetr. Tak si říkám, že by to vadit nemuselo. Je nějaký jiný důvod, proč radši kratší než delší?

    • Jezevec70  

      S pevnou na krosu jsem najezdim fakt hodně – přes 50kkm.

      Měl jsem ocelovou a na silnici a rovné šotolince bez problémů. Na terén to už moc není.

      Zajímavé, že mi během toho praskly dvy rámy – u hlavové trubky. A to jsem měl v té domě asi 65kg.

      http://malejjarda2.rajce.idnes.cz/Hrad_Staatz/…

      • adpa  

        Já v terénu opravdu prakticky nejezdím, tak si myslím, že by pevná mohla být fajn. Doufám teda, že mi taky nepraskne rám. :-) Mám Maxbike, tak se aspoň ukáže jestli to jsou šmejdy nebo ne… :-)

    • scalar  

      Pevná vidlcie bude na krosové kolo, se kterým jezdíš převážně po slinicích, vhodná.

      Jinak se to těžko dá zobecnit. Hliníkové vidlice bývají tvrdé a méně pohodlné, záleží u nich hodně na tvaru a provedení, i tady může být vyjímka.

      Neznačkové karbonové vidlicie, to je loterie. Zrovna minulý měsíc mi jedna „čína“ praskla. Těžko poznáš, z jakého jsou materiálu (často vysoká příměs skelných vláken). Někdy mívají tak velkou část z hliníku, že se svými vlastnostmi a hmotností od hliníkových neliší.

      Ocelové vidlice jsou malinko těžší, kvalitní Cr-Mo vidlice se těžko shání. Podle mých zkušeností může být ocelová vidlice nejpohodlnější.

      Co se týká délky pevné vidlice, ber spíš kratší než je stávající odpružená (odpružená má SAG – zanoří se po nasednutí na kolo). Konkrétně bude problém Ti poradit, když neuvádíš, o jaký se jedná rám.

      • adpa  

        Rám je Maxbike C600. Té čínské bych se právě asi pořád trochu bál. Myslet při každym sjezdu z kopce na to, kdy už konečně praskne, by bylo dost naprd. :-) Díky za rady.

        • Vilém  

          A toho cinskyho ramu se nebojis?

          Nevim co za vidli scalarovi prasklo, ale jsou „znacky“ kterym se verit da a jedna se o totez co se prodava pod jinou vehlasnejsi znackou.

          • adpa  

            No tak to je jasný, že čínský je v podstatě všechno. Myslel jsem to tak, že bych se asi bál tý karbonový vidlice z odkazu v prvním příspěvku. A co jsem tak četl jinde, i když to nějakou značku má (http://www.ebay.com/…121225019030?…), tak se asi docela můžou lišit kus od kusu. Někdo je úplně spokojenej a někomu praskne.

            Taky si myslím, že jde o ten materiál – předpokládám, že hliníková vidlice bude přeci jen míň náchylná k náhlému zlomení než karbonová..

            • Vilém  

              No to je prave otazka, co je k cemu nachylnejsi.

              Pokud by se clovek drzel neceho osvedceneho, tak bych vic veril karbonu.

              Hlinik uz mi prakrat uletel bez varovani (riditka, sedlovka), karbon, i noname, zatim nikdy.

              • adpa  

                Hmm, no tak díky za dalšího brouka do hlavy. :-) Ještě počkám na další názory, pak si něco koupím a uvidím.. Aspoň budou vlastní zkušenosti.

            • Rychlej turista  

              PELLSky jsou vyzkoušené na 24 hodinovkách (nejen mnou), kde zpravidla vyhrávaly nebo aspoň byly na bedně :-)

          • scalar  

            Tahle to byla. Fakt ale je, že to bylo po větším skoku, který přišel pozdě a nebyl dost dlouhý:-) Na cestě by se to určitě nestalo.

            • antt  

              to je ale ošklivá anakonda :) Ale respekt za to, že praskla jen takto „povrchově“

            • kyl  

              tuhle mám třetí rok.

    • TJK  

      je to totalni blbost a neda se na tom jezdit… hned to praskne :))

    • DaW_e1  

      Jezdím jen na krossovém kole minulou sezonu jsem najezdil přes 13t km se vzduchovou vidlí NRX na letošní sezonu jsem koupil celokarbonvou MRX konkrétně tuhle http://www.librakola.cz/…-a709-carbon

      A musím říct, že s odpruženou mě to ježdění bavilo víc (a to jezdím pouze silnice) je teda znát hlavně do kopců razantní odlehčení díky pevné, ale to je tak vše. Asi se dost změnila geometrie. Po prvních dvou vyjíždkách s pevnou vidlicí jsem zjistil, že nedám víc jak 60km skrz sedlo (šíleně mě bolelo pozadí přitom sedlo zůstalo stejné na kterém jsem odjezdil minulou sezonu těch 13t km s odpruženou a žádný problém s pozadím nebyl)

    • Polka  

      Pevnou NEBRAT!

    • antt  

      hliníková force – mosso z Tvého odkazu pruží podobně, jak všechny vidlice různých materiálů stejného tvaru. Tedy jen předozadně. Dovolím si tvrdit, že dokonce pruží líp jak hi-ten a CrMo (obojí mám k dispozici). Jediný hliník co nepruží, je trubková pellska. Kamarád vlastní na silniční retro fixie titanovou vidlici podobného tvaru a jedině tam jde rozdíl poznat, protože se ta vidlice za jízdy zohne dozadu a opravdu pruží, opět ale jen předozadně.

      Tuhle force – mosso vozím na mtb už skoro rok a zatím si nemám na co stěžovat, nějak extra ji se svými 85kg nešetřím, zvládla už i nějaký skoček a hromadu velkého kamení. Za ty penízky si myslím, že nic lepšího vymyslet nejde. Do krosového kola bych ale zvolil spíš verzi pro průměr 26", vejde se do ní totiš i 29" s pláštěm 2,1

      • adpa  

        No to by mě potěšilo, kdyby byla slušná. Je opravdu příjemně levná…

        Ta na 26" je asi už moc krátká, má asi 430 mm.:

        http://www.kupkolo.cz/…14610_z1854/

        Pak mají ještě verzi pro krosová kola, ta má 440 mm.:

        http://www.kupkolo.cz/…e-al_z94643/

        A pak tu, jak jsem psal (má 475 mm):

        http://www.kupkolo.cz/…disc_z94305/

        Když na kole nesedím, je vzdálenost osy od rámu asi 467 mm. Když si na kolo sednu, zmenší se na asi 455 mm. Tak fakt nevím, kterou radši. Krosová je krátká a 29" dlouhá. :-) Co myslíte?

        • antt  

          té trekingové verze jsem si nevšiml, pokud ji vyrábí, tak bych moc nevymýšlel a vzal rovnou tu trekingovou. Jednak bude mít pivoty (šrouby pro V brzdy) ve správné výšce a druhak ta Vaše stávající odpružená, pokud tedy ještě pruží, tak bude chodit více jak 15mm, což je vlastně takový zlatý střed mezi tou 26" a tou Vaší odpruženou 28". Ta 29" by už crossové kolo dle mého hodně nakopla, jednak by to vypadalo legračně a pak by taky byla určitě i odezva při jízdě do kopce

    • rasto1  

      Ako tu uz bolo spomenute s pevnou vidlicou si budes viac vsimat ake plase pouzivas a s akym tlakom. Aktualne skusam na MTB zimaku force mtb 26" (s 1,5" slikmi na 5 baroch) a musim povedat, ze o nejakom pohodli sa hovorit neda …ruku na srdce neviem si predstavit, ze by to mohlo byt este horsie. Ale napriek tomu na asfaltove cesty sa osvedcila a nehodlam menit. Co sa tyka vysky vidlice ja by som siel do tej trekovej 440mm force. Force mtb 26" by trekove koleso ponala ale ta uz by bola vyrazne kratsia ako to co aktualne vozis a zrejme by to malo vplyv na jazdne vlastnosti.

      • antt  

        taky na té 26" občas vozím slicky 1,5 na 5 barů, myslím že dokonce ty samé Xenithy jako máš ty na kole v profilu a musím říct, že už jsem zažil větší peklo. Hodně pomůžou pěnové grippy

        • rasto1  

          Jj mal som na mysli Xenithy. Nemozem povedat ze by som mal nejake vacsie skusenosti s pevnymi vidlicami takze moje hodnotenie moze byt dost subjektivne, kazdopadne treba s tym radsej vopred ratat, ked bol zvyknuty na odpruzenie (hoci nie moc funkcne). No a tie penove gripy urcite vyskusam. Uz dhlhsie uvazujem o ESI. diky za tip.

          • antt  

            mrkni na tvarované molitany wcs, za polovic mnohem víc muziky

            • jecnak  

              Taky mnohem min zivotnosti a neprijemne jsou kdyz navlhnou.

              • JakeF  

                Teď mluvíš o kterejch? Mi přijde, že ESI maj životnost dost tragickou a trhaj se ještě snáz, než WCS.

                Jinak ještě bych přidal ke zvážení Bontragery RXL.

                • TJK  

                  podle me mysli ty WCS .. ja bych s cenou u Bontraeger XX Lite 200kč za pár s váhou pod 30g príjemných úchopem, ani ne tvrdým ani ne měkým povrchem a idelálním průměrem vúbec neváhal.. podle mě best gripy na XC

                  • JakeF  

                    Myslíš RXL nebo XXX? Já vozil obojí a XXX jsou hodně tenoučký a úchop není moc jistej ani extra pohodlnej, RXL mi v tomhle seděly víc a váhově je rozdíl v jednotkách gramů.

                • alinceb  

                  +1 Mám je 2 sezóny a jediný co, tak se mi ošoupaly nápisy.

      • adpa  

        Děkuju za názory.. Začínám to už vidět na tu hliníkovou Force. Holt uvidím sám, jak hodně je to tvrdé. :-)

        Jen si teda pořád nejsem jistej, jak s tou výškou… Myslím si, že ta treková pevná bude tak o 1 – 1,5 cm nižší než ta moje odpružená (když na kole sedím). Ta 29" bude přibližně o stejnej kus vyšší. Říkám si, že když bude předek kola vyšší než je teď, bude vidlice vůči zemi míň kolmo a mohla by teoreticky víc pružit. :-)Naopak kratší vidlice bude víc k pravému úhlu než je to teď… Výšku řidítek doladím podložkama a ty max 2 cm vepředu asi nikde jinde na kole poznat nebudou.

        Co vy na to? Řeším kraviny? :-)

        • Singlespeed  

          Řešíš naprosté kraviny (jsi přímo typový zakladatel vlákna na Bike-fóru) :-) :-)

          Mám obdobný čínský rám Mosso jako máš ty, jen má označení Maxbike 68TR (je z roku 2008). Vozil jsem na něm vidlice různých délek od 39 cm do 44 cm a pro jezdění po silnici je to opravdu naprosto a zcela jedno. Při 39 cm vidlici už byl šlapací střed trochu nízko, ale Cestu Velkých Alp jsem s tím zvládl bez problémů.

        • antt  

          prakticky to bude myslím přesně naopak, více položená vidlice ala čopr nebude tolik předozadně pružit, naopak bude nejspíš víc kopat, než vidlice, kerá bude víc kolmo k zemi.

          Sice můžeš mít sag (zanoření) po nasednutí na kolo kolem 15mm, ale při jízde bude vidlice zanořená určitě víc než je těch 15mm. Navíc si myslím, že výrobce to má spočítané líp tu optimální délku, než my tady :)

          Ale pokud máš kotouče a V brzdy neplánuješ, stejně tak neplánuješ ani blatníky a líbí se Ti představce do negativu, tak klidně tu 29" zkus, ale může to dopadnout podobně jako tady: http://www.bike-forum.cz/…l-41340.html

        • Polka  

          Na asfaltu to bude sice celkem jedno, ale nebral bych hlinik, bral bych karbon resp. celokarbon. Rozdil je v terenu hodne poznat, tudiz bys to poznal snad i na asfaltu vzhledem ke stavu nasich silnic.

          • Singlespeed  

            Po pravdě řečeno, kromě Pellsky long a 50 cm dlouhé ocelové Singularky, které chodí znatelně předozadně, jsem jakékoliv rozdíly mezi hliníkovými a karbonovými vidlicemi nezaznamenal :-) (kromě jednoho kola se starým Epiconem mám pevné vidlice na zbylých čtyřech kolech).

            • Polka  

              Nechapu co tim chces rict. Neznamena ze kdyz to nepoznas ty, ze to nepozna nikdo ;-) Treba takovej ultracitlivej Mlok by to urcite taky poznal. Ja bych to asi kdysi nepoznal, ale tim ze jsem pak prechazel z jedne na druhou a nyni menim letnaka (karbon Force) a zimaka (hlinik Pells), tak to poznam vzdy kdyz na to sednu. A oproti tem dvema byla uplne nej celokarbon Syncroska (cenove jinde), jak vahove, tak tlumenim.

              • adpa  

                A ta karbonová Force co máš je celo nebo necelokarbonová? Není podbná téhle?

                http://www.kupkolo.cz/…3950_z94764/

                Pokud jo, zajímalo by mě, jak jsi s ní spokojený..

                • Polka  

                  To je ona, akorat mam verzi pro 29". Za ty penize je to urcite ok, i proto jsem ji bral, ale je tezsi diky hlinikovym patkam, korunce a sloupku, coz ma pak i za nasledek horsi pohodli. Vzdycky zalezi ale na pozadavcich kazdeho soudruha. Na tvoje ucely podle me zcela dostacujici.

                  • adpa  

                    Bezva, to jsem rád, že s ní má někdo pořádnou zkušenost.. Chtěl bych se ještě zeptat, co si myslíš o výdrži té vidlice vzhledem ke konstrukci.. Přijde mi čistě pocitově, že ty dvě karbonové „roury“ zarvané do hliníkových „rour“ nemůžou bejt moc trvanlivý. :-) Ty vnější roury mi připadaj dost krátký na to, že nesou takovou páku..

                    • Polka  

                      Vubec se toho neboj, vydrz naprosto ok. Ja to nesetrim v terenu, ale ty to budes mit jen na asfalt, tam proste neni moc co resit.

                      • adpa  

                        Tak fajn, ještě jednou díky za info. Asi si ji teda taky pořídím.

                    • Karaya  

                      Když to vydrží i pod Polkem, tak to pod normálním jezdcem jen tak nepraskne ;-)

              • Peslezedirou  

                Neber to to nikdo osobně, ale moje zkušenost s pevnou Alu vidlicí od Pellsu je taková, že tlumila celkem dobře, čekal jsem, že to bude větší kostitřas, proto si myslím, že carbonka musí pracovat ještě o něco lépe, viz třeba sedlovka od pellsu, která je dost sklolaminát a ta taky funguje celkem dobže, co se tíče pohlcování vibrací od asfaltu atd.

            • MlokCZ  

              Rozdíly v pohodlí jsou poměrně velké a pokud to nepoznáš, tak to se nemáš čím chlubit :-)

              Jinak ale vůbec nezáleží až tak na materiálu, ale vždy na konkrétní vidlici.

              Třeba karbonky pokud nejsou celokarbon, ale s hliníkovým sloupkem, tak zvlášť ty těžší pohodlné moc nejsou.

              Co jezdím OnOne s hliníkovým krkem, tak ta není pohodlná vůbec.

              Nejlépe na tom s pohodlím jsou některé colokarbonky a pak některé ocelové jsou také poměrně pohodlné.

              Ale zase na jeho místě bych se u pevné nehonil za pohodlím, nějaké extra pohodlné to nebude nikdy, to pak raději rovnou odpruženou.

              A více udělají pláště (objem x tlak).

              A jak moc předozadně pruží v podstatě s pohodlím nesouvisí vůbec. Velký předozadní pohyb je akorát na škodu.

      • prodi  

        proč proboha foukáš 5 barů?

        • rasto1  

          lebo zial nemam cestak :/

        • JakeF  

          Proč by nefoukal? V 1,5" slickách je to úplně jiná situace, foukám to podobně…

          • prodi  

            na tyhle slicky bohatě stačí 3bary a rozdíl v pohodlí je znát.

            ale každej může vozit co chce

            • JakeF  

              A pak to cvakneš na první díře…

              • lukas aka mitro  

                uz se perou!

              • prodi  

                ale hovno

                • JakeF  

                  U tebe na fullu možná ne, no… U mě na celopevňáku jo.

                  • prodi  

                    mám celopevňáka několik let, od dob, co se do toho zbláznili všichni včetně Zlámy, Ivana, Zdendy Kříže a R.Turisty:) střídám na něm několik zápletů s několika plášti, od 23mm GP4000, přes 1,5 po 2,2palce.

                    Člověče, já na tom ještě nepíchnul…

                    • JakeF  

                      A ty GP4000 foukáš taky na 3atm? :D

                      • prodi  

                        přečti si to nahoře, o čem byla řeč. Jinak jakákoliv další diskuse s tebou ztrácí význam a na remízi nehraju:) ciao

                        • JakeF  

                          To nebylo o remízu, ale abys uznal, že čím užší plášť, tím vyšší je potřeba tlak a že tudíž člověk nemůže 1,5" slick foukat jak bajkovej balón… A hlavně na asfalt 3atm do slicku, proč by to člověk dělal?

    • adpa  

      Teď jsem ještě začal pokukovat po dalších levnějších karbonových, které by se nabízely a připadala by v úvahu třeba tahle:

      http://www.kupkolo.cz/…3950_z94764/

      Různě jsem četl, že necelokarbonová (tahle má sloupek a korunku z hliníku) taky nemá cenu. Je to fakt nebo bude stejně poznat rozdíl oproti tý hliníkový?

      • bleach  

        to je 26"

        • MlokCZ  

          Ale je tak akorát vysoká, tedy naopak zatím nejlepší volba. Menší offset také vadit nebude, když je spíše kratší, tedy spíše lehounce zvedne hlavový úhel.

          • adpa  

            Právě, dlouhá by měla být optimálně… Větší kolo se tam snad taky vejde.

            Offset se mi zjistit nepodařilo.

            Myslíte si teda, že je tehle vidlice v pohodě a že bude znatelně lepší než hliníková i když není celokarbonová?

            • MlokCZ  

              Větší kolo se vejde i do nižších pevných, tam nemůže být problém žádný. Offset bude na 90% 38mm.

              Oproti hliníkové bude nejspíš trochu pohodlnější, ale moc si od necelokarbonové neslibuj.

              A tuhle konkrétní jsem nikdy nejel, takže nemůžu z praxe hodnotit.

            • scalar  

              Takhle vypadá na crossovém kole.

              • lukas aka mitro  

                Cili je bez problemu pouzitelna na crosse/29" celopevnaka namisto odpruzene vidle s 80mm zdvihu?

              • adpa  

                A máš s tou vidlicí osobní zkušenost? Stojí ty cca 2 tisíce navíc za to oproti té hliníkové? Děkuju..

                • scalar  

                  Jenom krátké projetí, určitě pruží víc než celohliníková, ale zázrak nečekej. Ale znám lidi, co s touhle vidlicí jezdí i MTB závody.

                  Já mám docela dost najeto s tou celokarbonovou.

                  • adpa  

                    Tak já do ní asi půjdu.. :-) Děkuju za info. Uvidím, jestli to bude peklo… :-)

                  • adpa  

                    Už jsem to psal někde nahoře, ale zeptám se ještě Tebe.. Je takováto konstrukce té vidlice v pohodě nebo to potenciálně nemusí dlouho vydržet? Pocitově mi přijde, že ty horní objímky těch karbonových „rour“ jsou docela dost krátké na to jakou pákou na ně působí zbytek těch noh. Že se to musí relativně brzo vyviklat nebo tak něco. :-) Je to OK?

              • Jacques  

                To je ta 465mm…?

                • Jacques  

                  Nebo 445 mm…?

                  • adpa  

                    Cau, ja si nakonec poridil tu kratsi 445 mm (jako vysledek diskuze v tomhle vlakne) a jsem zatim moc spokojenej. Mel jsem NCX D Lite nebo jak se to spravne jmenuje a vejskove je to temer stejny. Dal jsem si pod predstavec 1 cm podlozku navic, mozna to ale ani nebylo treba.

                    Predek kola je ted lehouckej (ne ze bych to poznal jinak nez pri zvedani :-) ), nikde nic neklepe a je to prijemne tuhy. Prijde mi, ze maly nerovnosti tlumi slusne, kdyz vyjedes neco vetsiho, tak je to samozrejme rana.. :-)

                    • Jacques  

                      No já mám právě NCX D s vaklem (či co), vakl potvrdil jeden servisák…, projevuje se to při odemknuté i zamknuté vidlici, při brždění se rozvibruje celé kolo, při zamčené méně, takže jezdím jen se zamčenou, proto jí chci vyměnit za pevnou karbonku…

                      • adpa  

                        S novou vidlici jsem najel asi jen 300 km, zatim bez problemu. Pokud je ta Tva odpruzena stejna, jako byla moje, tak by ta pevna 445 mm mela bejt akorat.

                        Vysku odpruzene vidlice jsem meril, kdyz jsem na kole sedel a vychazi to asi o ten necely cm delsi nez tech 445 mm. Asi fakt zanedbatelny…

                      • scalar  

                        Už jsem to tady psal tak tisíckrát, že NCX není vhodná na kotoučové brzdy (slabé nohy a subtilní konstrukce), komu není rady…

                        • antt  

                          zřejmě to výrobce tady nečte :)

                          • scalar  

                            Výrobce jen vyrábí, kupuje ale zákazník.

                            • Jacques  

                              Bohužel na tom Haibiku bylo více prasáren…, zadní stavba rámu je taková, že neumožňuje použití menších kotoučů než 180mm, pak tam byly brzdy Magura Julie HP (dost agresivní kotoučovky, které právě odpravili tu subtilní vidlici), po výměně za SLX se to trochu zlepšilo, nicméně ta vidlice se dá vozit jen zamčená (on také ten chod je úplně tragickej).

                              Prostě jsem kápnul na špatnej model…a o Scalarovi jsem tenkrát ještě nevěděl, kupoval jsem to na expedici přejezd Španělska, abych to nejel na biku…

                              Sere mě to nastrkal jsem do toho už docela dost peněz, ale ta vidlice by mohla být poslední inevesticí…, dojíždím na tom do práce denně cca 45km a dá se jen asfalt…

                              • Vilém  

                                Kdyz koukam na tento obrazek, tak tam opravdu nejde dat 160mm kotouc?

                                • Jacques  

                                  Právě na některých obrázcích, byl ten můj model se 160mm…, ale já tam měl od výrobce 180mm, možná s těma původníma brzdama jo, ale s SLX co tam mám teď mi dva servisáci tvrdili, že taková redukce, která by umožnila montáž 160mm kotouče neexistuje, třeba je ten třmen trochu jinak konstruován…

                                  • Vilém  

                                    Tezko rict, od pohledu bych rekl, ze by to melo jit.

                                    I kdyz toto vypada jako klasicky 160mm zadni adapter, coz by nasvedcovalo tomu, ze to proste maji udelany na 180mm. Pak by ale slo pouzit tento adapter na 160mm kotouc.

                                    Jestli by neco nezavazelo, to by chtelo zkusit.

              • cervikpetr  

                Takový drobný dotaz, dá se tahle vidle sehnat na V-brake? Mě se podařilo najít jen tohle http://www.kupkolo.cz/…rbon_z92254/ ale ta na 29er se mi líbí víc a přijde mi o hodně robustnějsí..

    • Mig_all  

      Chci se zeptat jaky je faktický rozdíl mezi 29" MTB s pevnou vidlicí a temato „new look“ cyklokroskama?

      http://www.giant-bicycles.com/…16443/70252/

      (krome trosicku jine volby prevodů – stejne si kazdy navolí jak chce dle potřeby, trochu jiné siri plastu ale u obou typů kol je to zase na volbě majitele vidlice jsou široké dost nicmene na pevnych vidlích asi nikdo nebude obouvat balony a jinych riditek, ktere ja preferuji silnicni)

    • kali222  

      mam tu nejhorsi variantu celoAlu pellsku 29 na 26 pevnaku, kterej je stavenej na 80mm a dobry, zadna podkola geo. na upraveny teren a silnici to jde. jak ale s vyskou na krosovy kolo…to bude chtit premerit a podle ramu.

      • Peslezedirou  

        He he, hezky drncej :-)

        • kali222  

          vis ze tomu kolu slusi? :D a ani ho nikdo s ni neukradne… :D

          • Peslezedirou  

            Hoď foto, mně se taky vidlice líbí, decentní…

            • kali222  

              budes ji pak ze mne mamit? :D ted uz je ale zhodnocena… :D ne, proste drzak predniho kola a zadna udrzba = u me dobry!!! fotku celý pléči dam, az sezenu redukci na sedlovku nebo sedlovku v tom trotlovskem prumeru pro aurtur 30,2 s rovnym zamkem.

    • adpa  

      A když už mi tak dobře odpovídáte na vidlici, tak bych se chtěl zeptat ještě na pláště. Moc se nevyznám.. Teď mám na kole Schwalbe CX comp 35c a jsem s nima celkem spokojený.

      Jaké pláště by podle vašich zkušeností byly dobré na silnici? Jde mi určitě hlavně o nízký valivý odpor a teď by bylo fajn kdyby byly i trochu „balonové“ a mírně tlumily. S jakými máte zkušenosti? Chci teda na kolo 700c.

      Kdybych měl poznat nějaký rozdíl oproti těm stávajícím, asi bych si nové pořídil (a tyhle strčil ženě :-) ).

    • novcze  

      když to má být na krosové kolo, tak dneska už asi karbon, dřív jsem lítal na MTB oceláku a moc jsem si pochvaloval zvláště nezanořování při brždění a celkově lepší zpětnou vazbu od kola, na asfaltu se dalo v zatáčkách lítat takovým způsobem jako bych si na fullu netroufl

    • 2. Bóďa  

      Mám tu 440mm hliníkovou na dvou kolech a na asfalt úplně bez problémů. Pláště 2,0" Big Apple na 2,5 b, pěnové gripy a nemám problém ani po 120 km ( asfalt, šotolina… ). :)

    • bleach  

      ja bych se připojil k dotazu

      resim pevnou na 26" misto xcr na „zimaka“

      xcr ma od naboje ke korunce priblizne 450 mm

      z ekonomickych duvodu bych chtel nejradsi tu hlinikovou force http://www.kupkolo.cz/…disc_z92423/ ale od 4 cm kratsi mi prijde moc.

      neslo by to resit tou samou, ale trekovou ? 440mm http://www.kupkolo.cz/…e-al_z94643/

      u ni mam ale obavy o sirku, aby se tam vesel alespon 2,25 plast..

      • scalar  

        Trochu delší než ta MTB Force je Noxon, jestli si vzpomenu, tak Ti ji odpoledne změřím, mám ji na dílně. Každopádně je pohodlnější – je zahlá a má Cr-Mo krk.

        http://www.kolonet.cz/eshop.php…

        • bleach  

          to by bylo skvely. diky

          • pokec  

            Tu krátkou Force vozím na na svým FullRigid-ovi;-), poté co jsem ji nasadil místo Cr-Mo která měla 39 cm už ani neškrtám pedálama;-), a to jezdím terén. Mrkni do profilu jak vypadá na kole.

          • scalar  

            Noxonka má 44,5 cm, je dlouhá jako vidlice se zdvihem 80 mm bez zanoření, tedy zhruba odpovídá vidlici 100 mm se zanořením po nasednutí.

            Vlastně ji vůbec nepotřebuji, loni jsem si koupil karbonovku, kdybys měl zájem, tak se ozvi na e-mail, jsem taky od ČB.

            • bleach  

              diky, parada. ja to jeste promyslim, jestli se chci kodrcat. jako ze asi jo a dam vedet.

        • Honzis  

          já bych chtěl na Gary Fisherovi vyměnit starou těžkou Dart 2 za pevnou – potřebuju čepy na véčka a rád bych se dostal hlavou drobet níž, neví někdo jestli bude http://www.kupkolo.cz/…disk_z92444/ fakt o něco kratší? Sice by mi do barvy šla Forcka, ale u tý píšou o 2cm víc. A to předsazení, jiná geometrie GF vadit nebude, ne? Chci mít pevňáka na zimní najíždění (asfalt) a ta 2,5kg Dartka mě docela štve :-)

          • Honzis  

            ta Dartka má 80mm zdvih, proto sháním něco „krátkýho“

            • Sgt Pepper  

              ekvivalent 80mm vidlic byly pevný Morati ;-)

              • Honzis  

                ale to kolo má hodnotu sotva 3000Kč, takže vidle do tisíc Kč jinak ho můžu dát na aukro :-)

    • Mysee  

      Využiji toto vlákno. Mám fulla na 120 mm, a druhé kolo 29er na ocelovém rámu, momentálně s Epiconem a 1×9 (viz. profil).

      Přemýšlím o předělání 29 na singlespeed s pevnou vidlí, set na singla mám, ale pevná vidle je problém. Nechce mi moc omezovat a vyhodit přední pevnou osu + rám má klasický krk, proto bych se chtěl zeptat jestli je nějaká možnost na trhu.

      Ocel nebo carbon

      29" (485 mm)

      klasický krk 1–1/8"

      15 mm pevná osa

      kotoučovky

      Je možnost nějaký hotovky nebo nechat udělat ocel někde?

      Díky za rady.

      • Motyll  

        Force…

        • Mysee  

          Force má jednu s klasickým krkem ale bez pevný osy a druhou celokarbon s pevnou osou, ale s tapered krkem.

          • noviisek  

            Nedělá někdo pevnou vidlici s pevnou osou s 1/8 krkem? Tuhle kombinaci jsem zatím nikde neviděl.

            • Mysee  

              Zas ale rám se mi líbí no a přijde mi škoda vozit na 29" RÚ vepředu.

              • Kalic  

                Takouvou budeš jen těžko hledat, ani číňan ji nemá.

              • Polka  

                To je ta pevna osa fakt tak strasne moc poznat? Vozim zatim vsude RU.

                • Mr.Dan  

                  Stejnej názor. I Cannoňáci tvrděj, že pevná osa je poznat jen na tom kole, na kterym je nějaký odpružení, nebo pak u těžších lidí. Ve všech ostatních případech vítězí RU svou hmotností… ;)

          • antt  

            mělo by jít sehnat hlavové složení pro tapered vidle do klasické 1,1/8 hlavy, jen nevím, kdo to vyrábí a nemužu ani zrovna nic najít.

            Taky by to mohlo být řešení. Spodní ložiska nejsou uvnitř hlavy rámu, ale vně

            • Vilém  

              To byva pro hlavovou trubku pro semiintegrovane hlavove. Na tom Rometu je myslim klasicke.

              • antt  

                pravda, do galérky jsem se mu podíval až teď, má tam klasické, takže jak kdybych nic nenapsal :)

            • alinceb  

              To je ale pro semiintegrované hlavy, ne?

              • antt  

                anooo, nějak jsem vypustil z hlavy ten rozdíl mezi klasikou a semiintegrovaným. Do klasiky se samozřejmě tapered vidle vejít nemůže

      • alinceb  

        Tovární výroba je asi útopie. Ale třeba SingleBe ti ji svaří a nebo Pietro. Pak je ještě možnost koupit na normální RU + redukci 15–9 a 9mm RWS.

        • Mysee  

          Díky za reakce, o hlávku na taper vidlici do klasického krku vím, u mě bohužel neřešitelné, navíc to zvedá úchop. Takže nejlepší asi koupit Force a sehnat redukce na XT nábu.

          http://www.bezvakolo.cz/…-1–1–8–485mm

          Ještě se zeptám jestli by mělo cenu si připlatit za nějakou monocoque celocarbon vidli, něco typu MRX?

    • MysoK  

      Ahojte,

      na svojom crossovom biku (ram Apache Wakan Disc) mam pevnu vidlu force

      Potrebujem kupit nieco podobne na manzelkin Leaderfox Sumava, lebo to RST co tam je od vyroby pod nou absolutne nepruzi a je to iba zbytocna vaha naviac.

      Rozmyslal som teda nad nejakym upgradom tej mojej, ale niekolko tisic za karbonovu sa mi nechce davat. Budem teda asi znovu kupovat ALU, v podstate je OK len pri brzdeni (180mm kotuc) sa dokaze slusne rozklepat.

      Chcel som sa opytat, ci je mozne namiesto tej trekingovej pouzit 26" MTB verziu bez pivotov na V-brake, konkretne tuto rozdiel v dlzke je len +5mm, ale comu celkom nerozumiem je „vnější průměr korunky“ 50 mm vs 45.2mm

      Diky

      • MysoK  

        ok na strankach force aj tej MTB 26" pisu priemer 50mm

        Takze predpokladam ze ak sa do nej vlezie 28" koleso s Schwalbe Big Apple plastom tak to bude zamenitelne?

      • Mr.Dan  

        To není moc OK, když se klepe. Navíc to musí bejt slušná sbíječka, tenký pláíště plus celoALU vidle, brrr. Naopak celokarbonová vidle prakticky přímo od zdroje (tj. z Hong-Kongu) se dá sehnat kolem 2 tisíc včetně poštovnýho (viz můj bajk). Leda že by ta hliníkovka stála pětikilo, pak bych tu snahu o šetření chápal. ;)

        • Jakobo  

          Uz se to tu kdysi probiralo, zbijecky jsou obe, hlinikova Force i karbon verze. Osobne bych spis veril no-name hliniku nez non-name karbonu a zvlast u vidlice. Prece jen tech narazu je dost.

        • MysoK  

          Ci je to zbijacka alebo nie, o tom rozhodujem ja :) Uz aj na tej mizernej foto je vidiet, ze tenke plaste tam nie su, su tam balony big apple od schwalbe, funguju fantasticky uz pri tlaku 2atm – pomer tlmenie/valivy odpor. Ja som s touto kombinaciou spokojny, jediny problem ako som spominal je pri prudkom dobrzdovani kedy vidla chyti rezonanciu (predo-zadne sa rozkmita) a ja musim povolit prednu brzdu a brzdny uzinok preniest na zadne koleso. To sa vsak na krossovom biku na rovnej ceste nestava velmi casto…

          Mr.Dan mozes mi prosim hodit nejaky odkaz k cinanovi, len pre inspiraciu. Diky

      • ˘Ö˘ Krab  

        Mám na GT tutéž hliníkovou, ale V-brzdy, pohodlí žádné, údržba také žádná, vibrace žádné.

        Manželka má tuto a je tak o 100% lepší v parametru ‚pohodlí‘ – tedy ve smyslu ‚alespoň nějaké‘.

        • Jakobo  

          Vibrace zadne diky Vckam, u 180 kotouce tomu celkem verim. Hodne asi zalezi i na brzdach a mozna by vibrace trochu zmirnila medena pasta pod desky.

    • vt  

      Ahoj, na zimakovi 26" mi konecne zacala tect Marzocchi vidle z roku 2001 ;-) tak se ji muzu bez vycitek nahradit pevnou vidli. Asi se s tim nic vyspekulovat neda a chce to rovnou koupit Force, ze?

      http://www.kupkolo.cz/…-disk_z1854/ ?

      • Jezevec70  

        Výběr pevná na véčka na 26" už skoro žádný. Taky jsem zkončil u téhle hliníkové. Jen počítej, že je malinko kratší, než původní 100mm.

        • vt  

          Dik za info. Podle manualu by to melo byt o 2cm, ale nedokazu odhadnout jak ma vidle sag v klidu … jeste na to mrknu, ale stejne mi nic jinycho nejspis nezbyde ;-)

          • nox159  

            pokud shánís na Vcka tam mám doma nejake ocelove kolem 300,–/ks

    • puka  

      Zdravím,

      protože moje vidlice je kaput (na mém profilu), tak potřebuji náhradu. Já chci pevnou (kvůli ceně asi Al/železo), ale jeden člověk ze servisu se to snaží rozmluvit, že nějaká odpružená (asi obyč pružinovka) za 1500kč bude lepší. Co jsem se díval, tak s mými 66 kg nevyužiji plnohodnotně pružinovou a navíc k tomu budu vozit s sebou o kilo navíc. Kolo bych chtěl jen na silnice, protože mám doma ještě 26".

      S horším pohodlím počítám a mám teda otázku – Má to cenu? Poznám rozdíl 1kg na tomto ? Nějaký další „rýpnutí“ či tak něco?

      • Honzis  

        upřímně, obyč vidle je fakt spíš těžítko a při 66kg ji ani nedonutíš k práci krom obrubníků a jízdy ze sedla. Já vyměnil AL pevnou místo odpružené a dostal jsem dolu skoro 1700g a je to znát (kros s pedály má teď 11,6). Zamčená mi furt lehce kopala na nerovnostech a otevřená se zase při jízdě ze sedla bořila. Na silnici rozdíl v pohodlí skoro žádný a když člověk nejezdí v terénu, tak z mé zkušenosti nemá obyčejná odpružená moc smysl.

        • puka  

          Pokud to bude drncat moc, tak dám asi tlustější pláště a dám jiné gripy. Jinak v tom taky nevidím problém :)

          • šlapatko  

            Pevnou vidlici klidně pořiď. Dá se s ní i na bajku. Nejlevnější asi force alu. Můžeš pořídit i celokarbon, je pohodlnější, lehčí, tužší, ale několikrát dražší. Dej pozor na délku, aby jsi nerozhodil geometrii. Ideálně o 1–2 cm kratší než odpružená vidlice.

            Pevné vidlice mám rád, žádná údržba, lepší váha a dobrá odezva na šlapání.

            • Petr L2  

              Docela mě tohle baví, moc dobře si pamatuji v devadesátkách, jak jsme jakmile to šlo, všichni šli do odpružené vidle a ač to byly většinou elastomerky a z dnešního pohledu chodily hodně svérázně, i tak to byl posun. Nějak se mi nechce věřit, že se někdo zrovna tohohle chce dobrovolně zbavit .-)

              • puka  

                Čeho přesněji se zbavit?

              • šlapatko  

                Proč ne? Baví mě ta jednoduchost. Momentálně mám všechny kola s pevnou. S pevnou se dá i v terénu, nevadí mi že jedu pomaleji. Dost jsem najezdil na MTB singlespeedu. Každý kopec je výzva, srandu zažiješ kousek za barákem :-)

              • duk  

                Já teď nasadil pevnou Force na zimáka (gt v profilu), protože už mě nebavilo každou chvíli dofukovat prastarou marzocchi. Při první jízdě jsem si říkal, že to kolo rozšlapu, je to úplně na houby a okamžitě tam vracím odpruženou, cca po 200km jsem si na to zvyknul a už je to OK, teď už mi ani rozbitý sjezdy nevaděj, ale ten prvotní šok byl hroznej, přišlo mi že se s tím nedá jet ani po asfaltu a to mi třeba na silničce lehčí cyklokros nikdy nevadí :-D

              • Honzis  

                asi z toho důvodu že na kolo v prodejní ceně 6000Kč asi nedáš Rebu, vidle kterou jsem sundaval měla 2450g, AL jsem pořídil za pár stovek, má 800g, cross je hbitější a jak píše tazatel, má ještě 26" bika, proto mi připadá zbytečné mít další kolo s odpruženou vidlí, která stejně žádný zázrak ať funkčně, či váhově, nebude. Dalším bonusem je i nulový servis, žádné „zamrzání“ v 0C atd.

              • Chlebovnik  

                Jenže v devatesátejch se taky vozily nepoddajné pláště s tvrdou směsí nasazené na úzkých ráfcích. Dneska si můžeš nahodit objemný plášť na široký ráfek na bezduších a jízdní komfort je i s pevnou vidlicí úplně někde jinde.

                • Petr L2  

                  No zrovna nedávno jsem zkoušel 2,8 pláště nahuštěné na 2 PSI. Zamknul jsem na fullu vidli i tlumič a tedy i přes ten objem to žádná hitparáda nebyla, s pevnou pouze na silnici.

                  • Polka  

                    A s pevnou vidli a kolem na to uzpusobenym jsi nekdy jezdil? Pri 2 atm, coz je 30psu, se neni cemu divit, ze jsi nic nepoznal, to je proste moc. Na bezdusich lze predni foukat napr. na 15–20psu a pobere to hodne a u sirsich plastu o to lip. Jako nafoukat balon 2,8" na 30psu je blbost.

                    • Petr L2  

                      Špatně čteš, psal jsem 2 PSI, to je 0,138 Bar = 0,136 atm, míň už mě tahá na pevném podkladu za nohy :-)

                      • Polka  

                        A nezeditoval jsi to nahodou mezitim? Kazdopadne pokud umis jezdit na plastich „nafouklych“ na 2 psi, tak bud nic nevazis nebo jsi carodej ;-)

                        • lutte3  

                          To je další level – bevzduchové pláště?

                        • Petr L2  

                          ne needitoval jsem to, ale jsem blbej koukám na špatnou stupnici, jsou to 2 Bar , že mě to při tom přepočítání netrklo :-)pardón

                          • LM  

                            Tak 2 bar/29 psi je na 2.8'' pláště strašně moc!

                            2.35'' pláštěna a úzkejma ráfkama (21 mm) vozím kolem 1.5 bar/22 psi jinak to moc drncá (drobné nerovnosti) a nedrží :-)

                            S věcma vážím kolem 78 kg ať ten tlak má alespoň trochu vypovídající hodnotu.

                  • Honzis  

                    já jezdím 35mm v reálu tak 31mm na 5atm a s AL vidlí nemám na špatném asfaltu žádný problém a připadá mi to srovnatelné jako s pružinovkou co ty nerovnosti krom obrubníků nestíhala a při jízdě ze sedla a při zrychlení je ta pevná na asfaltu o dost lepší. Chlapi, taky nejde srovnávat fulla za 60litrů a krosa za 6! Kros není určen do těžkého terénu, to nevezmou ani pláště, jasně, ale když má tazatel doma bika tak asi nechce z krosa dělat „skoro bika“

              • gerrard  

                JJ taky si to rad poctu. :)

    • Mart7  

      Ahoj, měl bych pár otázek ohledně pevných MTB vidlic na véčka. Současná odpružená vidlice po cca 10 letech už úplně odešla, místo tlumení nerovností ještě kope díky pořádně vůli v pouzdrech. Jak je to s tlumením vibrací a pružením při brzdění nebo přejezdu nerovností u hliníkových a ocelových vidlic? Díval jsem se třeba na vidlici force, láká mě úspora více jak kila. Vzdálenost osy kola ke krčku je na současné vidlici 445 mm bez zatížení, sag dříve měla 15 – 20 mm. Díky za rady

      • Melvin  

        Hlinikovou bych si uz na kolo dobrovolne nedal. Mel jsem ji na zimaku a v terenu fakt zlo. Naopak s karbonovou jsem jel i par zavodu. Oproti pevne hlinikove je tam poznat narust pohodli, zaroven je daleko tuhsi a lehci nez odpruzena. Ale kvalitni karbonova vidle bude cenove nekde na urovni odpruzene. Takze byt Tebou koupim rovnou odpruzenou. Pokud jsi mel dotedka vidlici co ma 2 kila, pokrok bude jak co se vahy tyka tak hlavne co do funkcnosti.

        • Mart7  

          Bohužel v odpružených není téměř výběr, nějaké SR XCT a XCM nic vyššího už se nedá sehnat, RST Aerial za 3,5 tisíce váží 2,3 kg a navíc je moc dlouhá, uvádí 480 mm. Současná vidlice má zdvih 75 mm a hmotnost 2,05 kg.

          • Melvin  

            Tak koukej na cyklobazar. Napriklad ted je tam FOXka na vecka v dobrem stavu. Nebo pockej az se tam objevi neco jineho. Pripadne ebay.

            • Mart7  

              Asi budu čekat, protože 4,5 tisíce za vidlici na druhé kolo se mi úplně dávat nechce. Co kdybych tam dal provizorně ocelovou force nebo z axitu? 405 mm délka proti 425 mm při zatížení není takový rozdíl, dal bych určitě větší plášť a třeba by nepružily jak ta hliníková. Stav vidlice už fakt není na ježdění a tahat lepší kolo do takového počasí se mi nechce.

          • maajkee  

            RST First se dá sehnat. na 80mm, hmotnost cca 2 kg. Už jsem ji dával na pár krosů,

        • Sgt Pepper  

          jj, teď stavím HT MTB (29") a rozumná pevná karbonová vidle = cca 10000,–

      • abc  

        Tu Force jsem zkoušel na zimáka, ale je to jak máslo, neustále cinkaly kotouče. Na MTB pro dospělého je dost měkká a navíc cítíš každou nerovnost. Teď mám karbon Pellsku a je to daleko lepší (komfort i tuhost).

        • Mart7  

          Právě potřebuju pivoty a klidně bych šel do ocelové. Každou nerovnost bych cítil i teďka kdybych nejezdil nízké tlaky plášťů. Stále vozím 2" široké pláště, ale klidně bych dopředu dal 2,25". U té měkké vidlice by mi asi vadil velký předozadní pohyb při brzdění nebo přejezdu nerovností.

          • šlapatko  

            Vozím obyč ocelovou, délka 405mm. Plášť 2,2 cca 20psi + pěnové gripy sting cca 80kč. Do sraček to stačí, jezdím i lehčí terén a nemám problémy.

            • Mart7  

              Jakou konkrétně a jaké máš zkušenosti, prosím? Aby zbytečně nepružila třeba při brzdění, což je akorát nepříjemné a pohodlí to nepřidá. Právě mě by rozdíl z 2" pláště na 2,25" vykompenzoval trochu kratší délku.

      • vt  

        Mam tu Force 26 na zimaku s veckama a vse ok.

        • Mart7  

          Nepruží moc předozadně? nic v ní nelupe? Jezdil jsem chvíli na koloběžce s no name hliníkovou vidlici a ta pružila při brzdění snad 4 cm a to bylo dost nepříjemné.

          • vt  

            Vse cajk.

            4cm nepruzi ani nahodou … ale nemuselo by to byt spatne ;-)

            • Mart7  

              Myslím v podélném směru, bylo to fakt peklo. I přes nerovnosti kopala. Jak velký plášť projde vidlicí?

              • vt  

                Mam tam tlustsiho RaceKinga v pohode s rezervou. Je to klasicka mtb vidle, ne trek.

                • Jezevec70  

                  Taky ji mám. Místa je tam dost. Vejde se tam SmartSam 27,5×2,25. Sa­mozřejmě né s véčkama. Zkoušel jsem to, když si ji chtěl koupit kamarád.

                  • Mart7  

                    Právě já bych rád do hliníkový vidlice od Forcu narval 2,25" třeba Smart Sama nebo Nobby NIc. Nemáš fotku? nebo vt? Změřím jak mi to vychází teďka, ale zdálo se mi dost místa kolem brzdy i rámu s 2" plášti.

                    • vt  

                      Mam tu jen takovy blby fotky po havarii.

                      • Mart7  

                        Díky, tam je místa dost a vypadá i na kole v pohodě.

                        • vt  

                          Jo misto bude ok..

                          Ted si jeste vzpominam, ze tahle vidle zkratila rozvor kola oproti puvodni Marzosce … v pohode sem si na to zvykl, ale nekomu by to nemuselo sedet.

                    • abc  

                      Měl sem ve Force Alu Disc vidlici 29×2,2 šířkově úplně v poho (lepší foto nemám). Jen při náklonech atd. to bylo hodně měkký.. Tak jestli ti pomůže.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse