Pevná karbonová vidlice 29" pro metráčka

55 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Ahoj vespolek, po zralé úvaze jsem se rozhodl přejít na pevnou karbonovou vidli. Na Pellsovi, kterého mám v profilu, mám RS Recon, který se vzhledem k mojí váze a rychloupínáku kroutí jak Babiš. Letos při pokusu dojet Bohemia Divide jsem se rozhodl, že chci Recona vyměnit za pevnou karbonovou vidlici. Domnívám se, že na moje ježdění bude pevná vidle dostačující. Pokud bych pořídil novou vzduchovou, stejně bych musel nechat přeplést kolo, takže se raději vydám tímto směrem.

    Moje otázka zní, jakou vidlici zvolit, aby byla dimenzovaná na vyšší hmotnostní zatížení? Občas jezdím dost natěžko, což znamená nálož něco málo přes 120kg (včetně mě a kola) a nikde jsem u vidlic nenašel (podobně, jako je tomu třeba u ráfků) maximální zatížení. Cenově bych se chtěl vejít i s novým nábojem a přepletením kola v servisu do 10k Kč. Děkuji za rady a porady

    0 0
    • va-bo  

      Je to dobrý nápad?

      0 0
    • mirorek2  

      odpružená vidla s pevnou osou 8, náboj 1500,– přepletení 500,–

      bál bych se, že cokoli pevného zlomím…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak to já se taky bojím, proto se tady ptám na zkušenosti a „váhové“ limity :o) Kliknout na Kupkole Forcku umím :o))

        0 0
    • adam1  

      Proč ne ,nevyzkoušíš nevíéš:),já to střídám a přes zimu jezdím pevnou (chinu)ještě s ru a zatím drží ?Dobré je mít bezduše já f předu 1,4 max.1,6.

      Těžší terén ,kameny ruce dostávají pecky takže se snažím vyhnout,výhody bezudržby,leh­ké,acelerace

      Vzal bych činu aby to nestálo ranec .

      0 0
      • Smazaný účet  

        Číny bych se bál. Kámoš má 3T, která mu slouží, ale aktuálně ji nemůžu nikde u nás najít.

        0 0
    • danielh  

      Ty asi hodne nemas rad svoje ruce :-) mit pevnou vidli ma svem kole tak si zajdu po kazde jizde menit klouby na rukou. Ale pokud jezdis jen silnice bez narazu tak proc ne.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Díky za názor, ale raději bych se vrátil k tématu a to je JAKOU :o))

        0 0
        • va-bo  

          Mě sem tuhle:

          https://www.kupkolo.cz/…3955_z94732/

          Ale nedoporučuju, fakt kostitřas.

          0 0
          • Singlespeed  

            Taky jsem ji měl. V porovnání s některými jinými to zase není taková hrůza. V době před 10 lety patřila k tomu nejpohodlnějšímu na trhu :-). Klidně bych ji pro 100 kg člověka doporučil, neboť takovému vydržela vše, i řádění na Rychlebských stezkách.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Našel jsem od Pellsu, znáte ji někdo??

              https://www.pells.cz/…-vc-15mm-osy#…

              0 0
              • Polka  

                No, bude to jen přebarvená a předřazená čína. Já se svým skoro metrákem zažil ALU pells, karbon Pells, karbon Force a karbon čínu a hádej co bych doporučil? Pokud nemáš na čínu mentálně, tak si holt brutálně připlatíš nebo se budeš natřásat na té levné a těžké Force.

                0 0
                • va-bo  

                  Vypadá docela dobře. Ale za ceny k 10-ti litrům už bude docela dobrá odpružená.

                  0 0
          • Martin  

            Podobnou mám na měšťáku, v kombinaci s rozumně nafoukaným 2" balónem to docela tlumí, na pohodovou jízdu po městě nebo k vodě je fajn.

            0 0
          • Rychlej turista  

            Na tomhle jezdím už 12 let. Jen má na sobě nápis PELLS. Přežila taky většinu (šest) 24hodinovek, co jsem jel.

            Včil čekám na novou z Číny

            https://es.aliexpress.com/…9510007.html?…

            0 0
            • Hrabex1  

              Ahoj,

              mas uz tu vidlici z Ciny?

              Jak se ti jevi? Ale byl bych vdecny hlavne za nejake tipy na karbonove vidlice na osu 110×15. vyber je zoufalej, asi jen ta Cina…

              0 0
              • Rychlej turista  

                Pořád nic, tak jsem tam zatím dal tu PELLS a malé přední kolo, abych měl na čel jezdit, protože ten Trek mi zase pošel :-)

                0 0
    • Pán z Dubu  

      Limit zatížení své karbon vidle uvádí Whisky – jen 113 kg.

      Na požadovanou tonáž se poohlédni po titanové.

      0 0
    • F1L  

      Konečně téma! :-D

      Force výše zmíněnou jsem jezdil, ale na 100kg, to snad ne, pode mnou teda docela pružila a to mám 60 :-)

      Teď jezdím na této krasavici a to je teda parádně pevný poježdění. :-)

      Můžeš si ji objednat i bez laku a vybrat si barvu, což je pecka!

      https://www.maxbike.cz/…rna-osa-15mm

      0 0
      • va-bo  

        Připadá mně to stejný jako od Pellsu, ale bez osy a za lepší peníze.

        0 0
        • Smazaný účet  

          To mě taky hned napadlo :o) Každopádně díky za tip!

          0 0
          • F1L  

            nn, nezaměňovat, mrkněte na ten brutální tvar (vyztužení) v horní části, pellska se dolů zužuje lineárně

            jinak jako číny jsem zkusil 2 kousky a mazec, nesrovnatelný blato..bál jsem se to dát 45 kilové holce na kolo a radši koupil tu forcku

            0 0
            • Polka  

              Tak tos měl bohužel pech na nějaký totální papírový shity.

              0 0
    • Pista.Wassermann  

      Pevná vidle force celokarbon, mrkni na mé kolo… Ráfek vnitřní šíře 25mm. A nasad třeba maxxis ardent 2.4 dopředu, samozřejmě bezduše a tlak cca 1,5–1,6. Gripy esi extra chunky a carbon řídítka jako bonus. Víc z toho nevytriskas, ale zklamaný nebudeš. 

      0 0
    • šlapatko  

      Jezdil jsem spoustu pevných vidlic a mají pro mne mnoho výhod. Jediná nevýhoda je neustálé drncání do rukou. Momentálně jezdím s odpruženou. Po delších vyjížďkách brní s pevné ruce. V zimě zase nahodím pevnou, ale do terénu už jen odpruž. Poslední rok mě začínají trápit karpály. Našel jsem nějaké své fotky pro inspiraci. Všechny vidlice mi vydržely, ohnul jsem jen vidlici singlebe. Nejspíš se jí nelíbilo v rychlebkách :-)

      1, Na rock machinu je nejpohodlnější vidlice MRX giga carbon.

      2,Hodně pohodlná vidlice Singular je na kole SUPerior materiál reynolds nějaký základní

      3,vidlice singlebe byla super, ale jako jedinou jsem ji ohnul v krku, na kole force

      4.na agangu vidlice od bareše dost tuhá a dost tvrdá, materiál crmo

      5,na maxbiku pells xf5 hliník, mám jí jako jedinou do dnes, docela tuhá ale drncá :-)

      Máš to seřazené od nejpohodlnější, po nejtvrdší. 5 je nejtvrdší. U pevných vidlic nejvíce poznáš tlak v pneu. Jezdil jsem kolem 20 psi.

      Ideální plášť 2,25 a občas jsem nazul i 2,4.

      0 0
      • Smazaný účet  

        co se tlaku v pneu týče, musím podepsat = je třeba mít tlustější gumy a pracovat s tlakem!

        0 0
    • petrun  

      Záleží na tom co plánuješ do budoucna za přední náboj. Já používám na 15mm osu Force celokarbonovou. Na klasický rychloupínák mám Force s Alu korunkou a sloupkem. Mrkni na moje kola, mám tam obě vidle vyfocené. Smiř ale s tím, že budeš možná ještě potřebovat karbonová řídítka a co nejširší přední pneu. Co se týče kroucení tak trochu pomůže DT SWISS RWS upínák.

      0 0
      • šlapatko  

        Jezdím přední náboj Hope, občas s odpruženou vidlicí 15mm osa. S pevnou vidlicí 9mm osa od DT. Prakticky nepoznám rozdíl od pevné osy. Dříve mi škrkal kotouč o desky při jízdě ve stoje. S 9mm osou je klídek se stejnou vidlicí.

        0 0
        • petrun  

          To souhlasí, stejná zkušenost. 15 mm i 9 mm přední osy taky jezdím a rozdíl rovněž necítím. Je to spíš placebo efekt než reálný rozdíl. Pokud tam vůbec nějaký je tak při jízdě nemám šanci to poznat.

          0 0
          • Smazaný účet  

            pevný vidlice?

            0 0
            • petrun  

              Pevný. Ale u odpružených to bylo podobné. REBA s 9mm RWS mi přišla stejně tuhá jak Epixon s 15mm osou. Prostě rozdíl nepoznám. A to jezdím na kole denně po celý rok.

              0 0
              • va-bo  

                Jak velkej používáš na předku kotouč? Nestalo se ti u RU, že to v zatáčkách na asfaltu škrtalo? Mně teda 180 kotouč na Fox F1 s RU škrtal. U pevné osy se to nestává. Není to úplně závada bránící provozu, ale v tom je ten rozdíl. Jinak to nepoznáš. U 29" je přínos bez diskuse. Na zadku je rozdíl ještě markantnější.

                0 0
                • va-bo  

                  … a to rači nevzpomínám na polet přes řídítka v Jizerkách, kdy mně RU na předku prasknul.

                  0 0
                  • šlapatko  

                    Použij přední náboj s 9mm osou. Mám hope a nic neškrtá. Přední kotouč mám 160mm. Před zapletením náboje hope kotouč škrtal.

                    0 0
                • petrun  

                  Nepsal jsem nic o klasickém 5mm RÚ ale o 9mm pevné ose DT SWISS RWS. Patky vidlice leží přímo na té ose celou svojí šířkou a dotažení je silnější než u RÚ. Kotouče neškrtají a to jsem měl 180mm kotouč na Rebě! Pevná osa 15mm není o nic lepší. Věřím, že u 20mm osy utažené čtyřmi imbusy bude rozdíl markantní ale to už je úplně jiná liga.

                  0 0
                  • va-bo  

                    Tak to jo, sorry, 9mm osa je prakticky pevná osa. Aktuálně mám na předku 20×110 (RS Revelation) a je to O.K. Nába NS Bikes. Ani se to nehne.

                    0 0
    • jihra  

      Trošku odbočím. Když na 29" hardtailu vyměníte odpruženou vidlici třeba se zdvihem 120 mm za pevnou karbonovou vidlici – není pak problém se změnou geometrie kola? Pevná vidlice bude asi kratší než odpružená a tudíž předek kola půjde dolů a vidla bude víc postavená. Tož napište zkušenosti. Dík.

      0 0
      • Smazaný účet  

        geometrie mi přijde ok

        ale je pravda, že nemám srovnání – odpružená tam nikdy nebyla…

        0 0
      • F1L  

        Tak vždycky je potřeba respektovat geometrii rámu. Proto se dělají vidlice různě dlouhé..já mám, dle výrobce rámu mít od korunky k ose kola 490mm, tak jsem si koupil vidlici, která má tento rozměr. Pak je vše zachované. Pro info..původní odpružená se zdvihem 100mm měla v klidu 510mm, ale tam výrobce uvažuje s cca 20% zanořením po nasednutí na kolo..tedy –20mm a jsme na 490mm :-)

        0 0
    • tpec  

      Ahoj, na jednom 29" kole mám PELLS XF2, tedy téměř stejná jako tato v odkaze, jak někdo přispívající posílal https://www.kupkolo.cz/…3955_z94732/. Jezdím jí cca 2 roky, mně to vyhovuje, pohodlí celkem v pohodě, sama o sobě dokáže pohltit menší nerovosti, nicméně letos jí budu zpět měnit za odpruženou, na kole začala jezdit paní a té to moc nevyhovuje. Pokud by jsi náhodou měl zájem např. o výměnu, napiš SZ.

      0 0
    • michous  

      Hoj, připojil bych se k tomuto tématu, řeším podobnou záležitost. Mám na MTB 29" vidlici Suntour Raidon 100mm, krk vlastně ani nevím – je to na kole s rámem MRX elite 29 x7, pevná osa 15×100 mm. Do letoška fungovala výborně, byť za ty 3 roky ještě nebyla v servisu (ten zatím spočívá jen v otření nohou a prachovek po každé vyjížďce a sem tam namazání silikonovým olejem). Od výměny brzdového kotouče na předním kole letos v březnu (nějaký levný Force 180mm) jsem po nějaké době začal pozorovat vibrace předního kola („měřeno“ u náboje cca 2 cm v předo-zadním směru) při brždění přední brzdou. Ty byly stále silnější, až jsem navštivil servis, kde mi bylo řečeno, že to je vidlicí – řešením repase za cca 5 tisíc. Konec popisu, začátek dotazu:

      Nejsem žádný drobek (193 cm, 120 kg), takže předpokládám, že moje váha má na poškození vidlice lví podíl, chci se tedy zeptat, zda má v mém případě cenu repasovat / pořídit novou odpruženou vidlici, nebo pořídit pevnou. Na mé ježdění (převážně cyklostezky, lesní a polní cesty – dělí se zhruba třetinami o moje cesty – ale žádné traily, skoky,…) by pevná, myslím, stačila. Zvládla by pevná ale mou váhu? Doporučili byste mi, případně, prosím, nějakou konkrétní? Předem díky za rady a tipy.

      0 0
      • adam1  

        Co ti tam budou repasovat za 5k?:)) fajny servis :)

        To si kup zrovna novou recona silver např.

        Mají tam i pevné ,ale tam je dobré mít bezdušáky aby to aspoň trochu „žehlilo“

        https://www.kupkolo.cz/…idlice_k132/?…

        0 0
        • michous  

          Vůbec netuším jak se tak pohybuje normální cena za repas. Ale překvapilo mě to, to je téměř cena nového Raidona… Kolik by podle vás mohla být „přiměřená“ cena?

          0 0
      • Jezevec70  

        Řešil jsem něco podobného. Na Raidonu prorezlé vnitřní nohy. Než dát peníze za výměnu, koupil jsem pevnou Force. Ale za půl roku mě to drncání přestalo bavit a vzal výprodejového Axona. :-)

        1 0
        • Markony  

          Přesně tak prošel jsem si podobným vývojem karbon vidle fajn ale na rovný povrch

          nakonec jsem stejně skončil u odpružené vidle a to Sid.

          0 0
    • Zbyniusz  

      Trochu sem přidám a oživím téma. Dal jsem si pevnou karbonovou vidlici MRX na mého přestavěného z MTB na treka Scotta Scale 960 a paráda. Měl jsem chvíli alu Force a moc se mě to nelíbilo vzhledově a potom přišla nabídka koupě karbonové MRX. Vypadá to kolo rozhodně lépe a méně se vidlice z mými kily při brždění kroutí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.