• rockdestroyer

    Zdravím všechny

    chci se zeptat jestli nemáte zkušenosti s firmou Pells hodně mě zaujal model razzer race 9

    chci kolo do 40 k a zatím nejlepší co jsem našel a také jak funguje 12 mm pružení zadní stavby

    a pokud někoho znáte a má s firmou zkušenosti

    Tam mockrát děkuju za odpovědi a rady

    0 0
    • Smazaný účet  

      Já tam teda čtu 12 mm tloušťka vzpěr…

      0 0
    • Vilém  

      „dvacet let vývoje, testování, úprav“

      Uz se muzu smat?

      0 0
    • jirpl  

      Planžetové seat stay o tloušťce pouhých 12 mm v kombinaci s plochou zadní vidlici výrazně přispívají k maximálnímu pohodlí rámu. Tato kombinace totiž umožňuje propružení zadní stavby ve vertikálním směru při zachování maximální boční tuhosti. Navíc jsme rám osadili sedlovkou o průměru 27,2 mm, která k pohodlí jezdce výrazně přispívá.

      Závodní XC geometrie je konstruována pro 100 mm zdvihu vidlice…

      0 0
      • atty  

        Tuhle „funkcionalitu“ pružné zadní stavby díky plochým a hubeným vzpěrám má nicméně spousta výrobců/rámu, zvlášť u XC kol. 27.2 sedlovka je pro pohodlí rovněž přínos, ale u XC kol taky nic úplně neobvyklého.

        Prostě když se napíše marketing takto, potencionálnímu zájemci to připadá jako něco super a navíc, co jiní nemají, ale opak je pravdou.

        Nic proti Pells kolům, jen tohle je prostě klasická marketingová omáčka pro méně znalé zákazníky a nic nového a nadpozemského… :)

        0 0
        • maajkee  

          Nevím no. V týhle cennovy relaci to teda moc rámu nemá.

          Třeba RB jde opačnou cestou. Masivní vzpěry a sedlovka 30,9 :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ovšem zvýšení pohodlí u hliníku, zeslabením horních rovných vzpěr, kdy spodní nijak pružněji nevypadají, bude v teoretické rovině…

            0 0
            • atty  

              Taky si myslím, že prakticky to funguje až u karbonů. U XC kol současných modelů jsou obvykle zadní vzpěry prostě subtilnější, aby to tlumilo/pružilo – je to prostě koncepce, která funguje a jak to popisuje jaký marketér značky, je podružné (mám to na karbon rámu taktéž). U tohohle hliníku bych to viděl spíše v teoretické rovině, ale třeba to opravdu nějak citelně funguje a podceňuji je :)

              0 0
      • rockdestroyer  

        moc krát děkuju za reakci

        0 0
    • HBo  

      Zdravím, 12 mm je opravdu tloušťka zadních vzpěr, díky tomu ale zadní stavba opravdu lehce pruží. Pells byl s tímto typem zadní stavby jeden z prvních, ne-li první, viz. Pells Medium Tail – 4mm planžety ;) Nejlepší je se na kole projet a vyzkoušet si vše, testovačky se dají půjčit buď u nás v Brně nebo u partnerů https://pells.cz/…ola/c722.htm . Tento rám jsem vozil sám cca rok, takže mám velmi osobní zkušenost – kolo je čisté XC, je hodně rychlé, ale míra pohodlí opravdu překvapí – testovačku doporučuju. Honza z Pells.

      0 0
    • scalar  

      Ta zadní stavba je o něco málo pružnější, ale v cenové relaci 40 tis. už bych šel do karbonového rámu, ten je zase co do hmotnosti, tuhosti a pohodlí jinde.

      0 0
      • rockdestroyer  

        jasně ale osazení nebude lepší než deore a v dnešní době už chci jen 1×11 a váha je srovnatelná s karbonem a vlastnosti podobné taky jsem zvažoval ale vždy mě odradila vidlice a tady je 32 foxka takže podle mě se toho moc nenajde

        0 0
    • Tom-T45  

      Od Pellsu jsem kupoval synovi v r. 2012 dětské kolo Razzer Replica 20. Jednalo se o jedno z lehčích, ale taky dražších kol na trhu. Když mi přišlo, tak mě zaujaly na řídítkách naražené nejlevnější tvrdé plastové gripy, což mi s jednostranným gripshiftem nepřipadalo jako ideální řešení, protože brzdové páky byly každá v jiné poloze. O polovinu levnější supermarketová kola se stejným řazením měla odpovídající měkké gripy nalevo delší a napravo kratší. Vyfotil jsem to a poslal do Pellsu s dotazem co s tím.

      1. Byl jsem zdrbán za to, že si kolo kupuju přes internet a kdybych si ho vybíral v kamenné prodejně, tak si toho hned všimnu a budu to řešit s prodejcem.
      2. Bylo mi doporučeno, ať si ty gripy sundám a zaříznu si je podle potřeby. Na můj nesmělý návrh, jestli by mi nemohli poslat odpovídající gripy poštou, že bych si je vyměnil mi odpověděli, že velice rádi, ale za plnou cenu + poštovné.

      Možná už je to dneska jinak, nicméně já jsem si na základě této zkušenosti zařadil firmu Pells mezi ty, kterým se raději budu vyhýbat.

      Ohledně kola, pokud řešíš pružnost rámu, tak se zkus podívat na Trek se systémem IsoSpeed. Kolega si na začátku léta kupoval tohle za 34 tis Kč a funkci rámu si pochvaluje.

      0 0
      • tomas.nov8  

        Tak jestli tam byly originální gripy podle katalogu, tak moc nevidím důvod, proč by ti měly dávat jiný, nový. To že stojej za… to už je věc druhá no.

        0 0
        • Tom-T45  

          V katalogu to samozřejmě popsáno nebylo, ale bývá dobrým zvykem dát na jednostranný gripshift doprava kratší grip a doleva delší. Tady byly oba stejně dlouhé, takže brzdové páky nešly namontovat symetricky. Podle mě to byla chyba výrobce, že tam práskl zrovna to, co mu přišlo pod ruku a vzhledem k vyšší ceně kola se mi to moc nelíbilo. Můj pokus o nějaké rozumné řešení nedopadl, takže Pells zamítnutím reklamace ušetřil 150 Kč a já se od té doby kolům Pells vyhýbám :-)

          0 0
          • scalar  

            Měl jsem stejné kolo a naopak jsem ocenil, že si můžu pravý grip zkrátit až podle toho, jak to synovi sedí.

            0 0
            • Tom-T45  

              Taky řešení. Mě se hlavně nelíbilo, že za své peníze dostávám nedotaženou resp. ošizenou věc.

              0 0
    • drbiker  

      Ahoj, vlastním Razzer Elite 9 (má stejný rám jako Race 9) skoro tři roky, najel jsem na něm 8 tisíc kilometrů a můžu říct, že ta zadní stavba má něco do sebe. Občas se účastním testovacích akcí, takže mám přímé porovnání, Pells patří do skupiny pohodlnějších hliníkových rámů. Já svůj model osadil karbonovou sedlovkou a tím ještě zvýšil pohodlí zadní stavby. Samozřejmě v těžké kořenové pasáži kolo není pohodlné jako xc full, ale na poměry pevných hliníkových rámů to není špatné. Navíc pokud vím, tak aktuální model má přepracovanou zadní stavbu, nově je tam pevná osa, takže se tuhost zadní stavby ve vodorovném směru ještě zvýšila, ale poddajnost ve svislém směru by měla být stejná. Vyzkoušej to kolo a uvidíš…

      Zde je odkaz na můj kousek: https://www.bike-forum.cz/…45007-razzer

      0 0
      • rockdestroyer  

        No vlastníš krásný kousek ale hodně se liší geometrii jsem rád že kolo je hodnoceno podle skutečných zkušenostmi a asi jsi mě přesvědčil ke koupi neznám model od konkurence aby byl tak osazen a váha srovnatelná s karbonem a parádní xc s maximální komfortem a závodními schopnostmi tak děkuju za odpověď

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.