• piitrss

    Ahoj, mám dotaz. Už dlouho se rozmýšlím mezi koupí nějakého kola na občasné a rekreační ježdění, tj. cyklostezky, silnice, možná i nějaký lehký terén. Prosím poradil by mi někdo, kdo se vyzná v kolech a komponentách, který typ z těchto dvou by si zvolil? Chci si něco koupit kolem těch 13 tisíc Kč.

    První kolo je tenhle scott: http://js-bike.cz/…9-scott-slx/

    Druhé je pells: http://www.mojekolo.cz/…zzer-29-2015

    Díky za rady.

    0 0
    • atrani  

      To první vypadá na cenu za přestavbu, není tam rám, kola… Ale nejsem žádný odborník :)

      0 0
    • Quido M  

      za mne tady z tech dvou jednoznačně Scott

      0 0
      • piitrss  

        Ano, ten scott je stavba. Co rozhodlo pro výběr prvního kola? Díky za reakci.

        0 0
        • HUPÍK  

          …nejak to nechápu-tu cenu…

          0 0
        • Quido M  

          u mne – vyssi a vyladena rada Shimano – jak prevody, tak brzdy… a cele to i intuitivne (nejen) vypada lip

          … a mozna bych si priplatil i za lepsi vidlici

          0 0
    • Singlespeed  

      V prvním odkazu je to cena za přestavbu stávajícího kola. Tzn. věci, které nejsou uvedené v popisu (rám, kola, řídítka atd.) si musíš dodat sám.

      0 0
      • piitrss  

        Máte pravdu no tak v tom případě není o čem rozhodovat.Toho jsem si nevšiml

        0 0
    • piitrss  

      Jak zde bylo uvedeno není to cena konečného kola, takže bych se chtěl zeptat, co si myslíte o provedení toho druhého kola PELLS RAZZER 29? O komponentách a kvalitě v poměru ceny. Díky

      0 0
      • Quido M  

        tak v kostce: do horaka na 29" kolech v cene 13–15 k bych proste nesel…

        0 0
        • piitrss  

          podle těch komponent tedy je to šit co se brzo rozpadne? I pro rekreačního jezdce?

          0 0
          • Quido M  

            tak kategoricky bych to neuvedl, ale potenciálně problém by mohl být – kol kolem 15k je v nabídce hodně, takže nechápu proč zrovna toto… problém u 29" je, že je tam daleko vetší pnuti a torze (ráfky, náboje, vidlice atp.) a pokud výrobce použije stejný, či podobný materiál, jako použil s úspěchem u 26", taky na 29", nemusí to být ve výsledku stejná kvalita a stejná vydrž… zjednodušeně a schematicky bych odhadl, že u ekvivalentu 26" kola za 15k dosáhneš podobné kvality pro 29" za 20k, u 26" kola za 20k analogicky bude podobná kvalita v případě 29" za cca 25k či více – jestli je to srozumitelné…

            0 0
          • Quido M  

            možná by bylo lepší začít od toho, jaké jsou / budou tvoje cesty – kolik % silnice, kolik polňačky a kolik opravdu terén, potom kolik vážíš a měříš, a jak zdatný jsi sportovec – četnost a délky vyjížděk)…

            s lepším kolem můžeš vždy ubrat, ale s horším nikdy nepřidáš… jestli si rozumíme

            0 0
            • piitrss  

              Aha, no spíš to budou silnice a cyklostezky, žádný těžký terén, max. nějaký přejezd polní cesty, nebo přejez přes lesní cestu. Vážím 68 kg a měřím 175 cm. Proč tohle kolo – výběr je velký ale jelikož se v tom nevyznám nevím jakou značku zvolit do těch jak jsem uvedl 15tis Kč. Myslel jsem si že kola Pells jsou kvalitní, ale do těch 15 tis je kvalita nejspíš všude stejná. Jsme zvyklej na starým favoritovi ujet klidně i 40 km okruh, četnost bych viděl spíš o víkendu takže dvakrát týdně.

              0 0
              • Quido M  

                hm – to je teda věc…

                jestli spíše po cestách, tak raději treka, krosku nebo tak něco… zase na druhou stranu, s tvou výškou i vahou a s tím, že jezdíš tak cca 40 km o víkendu bych se nebál ani 26" kol, čímž tedy můžeš při dané ceně zachovat aspoň nějakou kvalitu…

                horší by bylo, kdyby tě to chytlo, a začals vyhledávat terén, pak by to chtělo přidat i v práci a sáhnout hlouběji do kapsy ;-)

                koukni na stránky Author, Maxbike, 4ever (treková kola a horská 26") , nebo cokoli dalšího… projdi toho více, anebo cyklobazar, pokud vyloženě nemusíš mít fungl nové kolo – budeš mít kvalitu, mnohdy vychytané mouchy a za rozumný peníz

                to se prostě těžko radí v této cenové hladině, ale ten Pells je normální průměr…

                0 0
    • piitrss  

      Aha, no spíš to budou silnice a cyklostezky, žádný těžký terén, max. nějaký přejezd polní cesty, nebo přejez přes lesní cestu. Vážím 68 kg a měřím 175 cm. Proč tohle kolo – výběr je velký ale jelikož se v tom nevyznám nevím jakou značku zvolit do těch jak jsem uvedl 15tis Kč. Myslel jsem si že kola Pells jsou kvalitní, ale do těch 15 tis je kvalita nejspíš všude stejná. Jsme zvyklej na starým favoritovi ujet klidně i 40 km okruh, četnost bych viděl spíš o víkendu takže dvakrát týdně.

      0 0
      • lukyn280  

        jestli by ti víc nesedělo crossové kolo, jinak za 15000 bych šel do stavby

        0 0
        • Quido M  

          ano, taky možnost, ale 15k je fakt na hraně..

          0 0
          • piitrss  

            Tak to by mě zajímalo, co by se za 15k dalo sehnat z pohledu té stavby. Nemáš nějaký odkaz?

            0 0
            • Quido M  

              to oslov spise najakeho zdejsiho stavitele… rozhlidni se nejprve po vice hotovych kolech a po inzeratech

              0 0
      • snas89  

        Ahoj, na tohle by si měl spíš pořídit crossové kolo.

        Hlavně v téhle relaci.

        Pells měl problémy s rámy/reklamací (jen z doslechu, nemám podloženo fakty, jen co jsem vyčetl na netu), ale zase dává spíš lepší komponenty než konkurence.

        Jenže kolo podle mě dělá právě rám, pak vidlice a pak kola. Komponenty reš až pak.

        V téhle ceně si většina i velkých výrobců nechá dělat rámy od externích dodavatelů z asie (včetně vývoje): pak to často uvidiš např vHervisu apod. že ty kola vypadají nějak podezřele podobně:)

        Pár let zpátky jsem koupil na denní ježdění krosový kolo od Specialized a byl jsem spokojený (stálo cca 18 000, rám byl stejný jako na kole za 30 000).

        0 0
        • Quido M  

          ehm…

          jake lepsi komponenty dava pells oproti konkurenci? v dane cenove hladine to snad ani nejde

          0 0
          • snas89  

            no já nevím:)

            Měl jsem tím na mysli, že zatímco např. scott dá v týhle relaci druhý nejlevnější rám a nejlevnější sadu komponentů, tak pells dá spíš ten ještě levnější rám a dá druhou nejlevnější sadu komponentů.

            Nechytat za slovo!:) Jen jsem uvedl myšlenku pro názornost.

            Tenhle segment kol neznám a jen jsem pitrissovi napsal, jakým směrem bych šel já.

            0 0
            • Quido M  

              sice moc nerozumím, ale nevadí – podle mne v této cenové relaci bude každý trošku slušný výrobce dávat zhruba to samé, teda na stejné kvalitativní úrovni, jestli komponenty od Shimana, či SRAMu, podobné vidlice atp., sem tam malý rozdíl se najde, ale nezdá se mi že podstatný – mají zjištěno, že v tomto segmentu si zákazníci více vybírají podle vzhledu, barvy atp…

              Každopádně většina z nás tady, a především výrobci ví, že zákazníci, kteří si koupí kolo v této cenové relaci, se dělí zhruba na dvě skupiny: 1. jsou ti, co si kupují horské kolo/treka poprvé, pak zjistí, že jízda na kole je baví a že se tomu budou věnovat víc, a buď začnou kolo „tůnit“, anebo toto prodají a koupí si jiné, kde se už zaměří více na výběr komponentů a taky jsou pak ochotni více zaplatit; pak je 2. skupina, kteří zůstanou u toho, že jezdí jen občas, příležitostně a občas dají kolo do servisu, nebo si na něm něco spraví, ale v zásadě to neřeší, dokud se jim to nerozsype; starší kola vydržela desítky let beze změn a teď je vidíme v inzerátech a bazarech za 1–2–3 tisíce a nikdo je nechce, novější kola, pokud se na nich jezdí, se „rozsypou“ nejpozději po skončení záruky, tedy po 2–3 letech… (ono to ale nelaltí jen pro kola)

              proto se od začátku ptám, jak moc vážně to potenciální zájemce o pořízení kola myslí s ježděním vážně – problém bývá, že když kupuje „lepší“ kolo poprvé, tak neví, až na něj sedne, uvidí… přesednout ze staré fovoritky či esky na cokoli i v relaci 10–15k je prostě malý zázrak, zvláště, když je kolo nové, nebo ojeté, ale udržované…

              proto si troufám tvrdit, že kdo neví a nechce zatím moc utrácet, ať si raději koupí ojeté kolo od někoho, kdo se o něj staral a ví o čem ježdění je (budou tam vychytané různé mušky), než nové kolo za „málo“ peněz někde v Hervisu atp.

              0 0
      • Quido M  

        podivej se treba i v Decathlonu (ale ne v Hervisu ci Sportisimu)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.