Pedály Ritchey V4 pro x Shimano XT, XTR

30 nepřečtených
  • Listr

    Stojím před nákupem nových pedálů. Doposud jsem jezdil V4 Pro, ale poté, co jsem je včera poprvé rozebral jsem trochu nahlodanej. Na vnitřní straně je kluzný ložisko, po 4000km ne zrovna moc hladkej povrch. Vnejší strana kuličky zavřený zleva i zprava do jakési misky. Pedály maj docela nechutnej vakl, kuličková dráha vyjetá nerovnoměrně, seřizování vůle dost diskutabilní … Přiznávám, že jsem se o ně moc nestaral a pár blátivejch maratonů odjely. Koukal jsem na technické řešení XT a XTR pedálů a nějak mi není jasný, jestli se to točí jen na kuličkách na obou stranách nebo je to zase kombinace kluzné + kuičky ? Anketní otázka zní … Koupit znova V4 a líp se o ně starat nebo jsou lepší shimana ? Předem se omlouvám, jestli se to tu už řešilo, nic moc jsem nenašel, maximálně něco o V4 cca rok starý. Moje V4 ročník 2007 ani náhodou nemaj válečkový ložiska o kterých píše Ječňák.

    Anketa: Které -- V4 Pro - XT - XTR

    0x
    0%
    1x
    9%
    10x
    91%
    0 0
    • petebike  

      mam tedy na zavodnim kole 540 uz nekolik let 4–5 sam nevim, nijak se o ne nestaram a km maj vic nez dost…dalsi pedaly budou zase shimana…proste tohle shimano umi :-)

      0 0
    • dutchman  

      Od Shimana som k plnej spokojnosti pouzival PD-M520, teraz som si kupil XTR. Su fantasticke, funkcne aj vzhladovo, aj ked su trochu tazsie oproti inym. Urcite chod do Shimana, pedale od nich su spicka.

      0 0
      • dutchman  

        A este doplnim, ze tie PD-M520 pouzivam od r.2003, nabehal kopec kilometrov a nikdy som sa o ne nestaral, nemazal, iba jazdil. A su stale 100% funkcne, teraz ich mam na zimakovi.

        0 0
    • jecnak  

      O V4 se musis starat (domazavat), na druhou stranu maj dost vyhod, ktery toto omluvi.

      0 0
      • Palo TT  

        V4 mali len jednu vyhodu pred par rokmi – Shimano vyrabalo taketo prevedenie len v XTR a V4 boli lacnejsie.

        Potom ale prisli genialne 520,540,… (to myslim uprimne a ja zrovna Shimano moc v laske nemam).

        Pokial sa dnes chce clovek odlisovat (za cenu nizsej zivotnosti, vyssej ceny a narocnejsej udrzby), tak V4 je spravna volba :)

        0 0
      • maxtor  

        Prosímtě a jak ty V4 domazáváš? To je zozhodíš?? Mám je taky půl sezony, najeto něco přes 2.000 km a ještě jsem na ně nešáhl. Díky.

        0 0
        • jecnak  

          Sundam prachovku, nacpu vazelinou, zasroubuju prachovku, spinava vazelina vyleze u osy. Funguje to jako maznice.

          Ad vyhody – pedal je mnohem mnohem nizsi – nejde urazi o parez, kdyz tak s nohou, lepsi efektivita slapani diky noze bliz k ose, lip se vycvakava nez u shiman, telo pedalu je z nerezu, jsou lehci.

          0 0
          • maxtor  

            Díky, já jsem se právě díval na tu prachovku z vnitřní strany a tam je něco jako taková jemná koudel – guma to není. Nechce se mi věřit, že se mi tam tak namotal nějaký bordel. Kdybych s tím nějak více pohl, tak to zřejmě zničím. Máš podobnou zkušenost? Ty moje jsou loňské V4 Pro.

            0 0
            • jecnak  

              V prachovce by nemelo byt nic, to co tam mas, je jen nejake svinstvo.

              To jsi uz asi cetl. www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…

              0 0
              • maxtor  

                JJ, ten článek jsem viděl, ale stejně díky. Budu se s tím muset nějak poprat, protože bych nerad kvůli špatné údržbě ty pedály zničil. Ale na svinstvo mi to pořád nepřipadá – na to je to až moc jemné. Namotaná tráva vypadá jinak. Nevím… Teď se mi s tím nechce špinit.

                0 0
                • Vilém  

                  Muzou to byt treba vlasy pripadne chlupy ze psa.Parkrat uz jsem se s tim setkal a taky jsem se divil,kde se to tam vzalo:)

                  0 0
    • vysmátej bajker  

      jestli máš čím tak je vyfoť rozebrané.520i540 maj dvě konusové ložiska.seřídit se dají a je vhodné je jednou za čas rozebrat a namazat(návod na i-velo).K 520 si rovnou kup klíč TL-PD40.

      0 0
    • coffield  

      Ještě bych vzal v potaz také V4 Comp. Mají stejný nízký profil, váha sice 340 gramů (ale lepší než XT a snad i než XTR) a jsou údajně lépe utěsněné právě za cenu té nadváhy. Bohužel jsem je nejel, ale chystám se na ně.

      0 0
    • Listr  

      Tak jsem to dneska generálkoval. Ječ'nákovi se omlouvám, to válečkové ložisko tam skutečně je. Ukázalo se pod lupou po asi 5ti minutovém koupání celého těla pedálu v benzínu :-)) Aby bylo jasno, o čem se bavíme, tak přikládám foto osy pedálu a podložek. viz níže

      0 0
    • Listr  

      osa pedálu Ritchey V4 Pro po 4000km bez údržby. Letošní deeštivý Malevil tomu dal základ.

      0 0
    • Listr  

      podložky pod Ječňákovou maznicí / prachovkou + jedna miska )konus) hybridního kuličkového ložiska

      0 0
    • Listr  

      Na tý ose jsem vyšlapal hezký obrazce, že jo ? :-)))

      0 0
      • Medunka  

        Clovece nechci kecat, treba je vic ruznych verzi, ale mam vevnitr zalisovane valeckove lozisko – primo v tele pedalu je vlisovane.

        Btw ty tvoje jsou uz totalne v haji?

        0 0
        • Medunka  

          Njn, jsem Jecnak a ne Medunka :-)

          0 0
          • Listr  

            No dyť jo, jsem se přiznal, že jsem tam to ložisko našel orpti mému původnímu tvrzení. Mám to rozebraný poprvý. Ložisko tam je pěkně zalisovaný bez šance na rozborku.

            0 0
            • jecnak  

              Kdyby jsi se jich zbavoval, tak bych si je vzal na nahradni dily, mam v tuhle chvili dva pary a u jednoho se mi rozlouskla ta prachovka/maznice.

              0 0
              • vysmátej bajker  

                mně by zajmalo jestli je demontáž jak u shimana.Když povolím na 520 tu plast.matku tak sundám celé tělo pedálu a vše zustane na ose,jak je na tom ritchey?

                0 0
                • jecnak  

                  Ne je to uplne jinaci. Sundas vnejsi prachovku, pod tim je matka, kterou povolis a pak muzes vysunout osku z tela. Vypadnou na tebe kulicky a „konusove drahy“ – viz. foto od „bobika“.

                  0 0
                  • Listr  

                    Ta já to mám teda ješte trochu jinak. Když začnu z konce pedálu – Prachovka – hliníkový váleček s vnitřním imbusem. Plastová podložka (na fotce ta vpravo ustřižená) z tvrdého plastu Plastová podložky těsnící vypadá jak ze silikonu Plastová podložka z tvrdého plastu První polovina kuličkového ložiska Kuličky Druhá polovina kuličkového ložiska

                    To je vše. Jakmile povolíš ten imbus váleček na konci, vyndáš pinzetou nebo šroubovákem podložky první půlku ložiska, pak vysypeš kuličky a potom sundáš tělo pedálu ve kterým zbyde ta druhá půlka ložiska + nalisované válečkové ložisko. Rozebrat pedál je záležitosr cca 60 sekund na zemi v koupelně :-)

                    0 0
    • maxtor  

      Využiji tento thread a zeptám se, jaké máte zkušenosti s vozením jiných kufrů s pedály Ritchey? Já jsem chvíli jezdil na V4 Pro (a také V3 Comp) kufry Shimano a zjistil jsem, že to není ono. Ne, že by se s nimi nedalo jezdit, ale originál kufry mi připadly prostě lepší – líp drží a zároveň se lépe vycvakávají. I když se na ty kufry člověk podívá a srovná je, tak zjistí, že Ritchey kufry se od těch Shimaňáckých nepatrně liší.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.