• Pohys

    Čau. Potřeboval bych radu od zkušenějších, nemůžu se rozhodnout jaké pláště pořídit. Jezdím z 90% za sucha, stylem cestou necestou, převážně lesní a zpevněné stezky vs rozbitý terén, a traily. Bohužel asfaltu se nevyhnu a moje vyjížďky mívají kolem 20–35km. Vím že all in one plášť neexistuje a tak bych s váma rád našel vhodný kompromis. Aktuálně mám nasazené Schwalbe Rapid Rob 2.25 a rád bych nasadil širší 2.30–2.35, možná 2.40. Přemýšlel jsem o Maxxis Aggressor, Tomahawk, Ardent, nebo Hans Dampf od Schwalbe. Aggressor se mi líbí asi nejvíc, ale nejsem si jistej, jestli třeba není spíše na škodu kvuli zpevněným cestam. To samé Hans Damps… Ardent se jeví good, ale je zase buď 2.25, nebo 2.40. K tomu se přidal Tomahawk o kterém nic mimo reklamních řečí nevím. Čím víc nad tím ale premýšlím, tím víc nevím… A aby toho nebylo málo, tak nevím jestli volit stejnou šíři vpředu i vzadu.Tak babo raď :-)

    Anketa: Stejná šíře vpředu i vzadu?

    Ano
    6x
    55%
    Ne
    4x
    36%
    0 0
    • Mysee  

      Nepíšeš na jaké kolo. Já vozím Ardenty 2.4 bezduš (2500 km – neskutečná výdrž), teď budu zkoušet dát dozadu Ardent Race 2.2.

      Na sucho a krátké přejezdy asfaltu bych to viděl spíše na Ikony.

      0 0
    • MirosPikos  

      Jestli chceš Aggressora tak si chvátni, jinak ho seženeš až v září/říjnu. Já dneska objednával poslední kousek z jednoho eshopu, co jsem adhoc vyhledal. Na koloshopu už nemají a dostal jsem pouze informaci o podzimním termínu. Jinak jsem doteď jezdil spokojeně Mountain King II, který má neskutečnou výdrž jak proti ojetí, tak proti defektu. Měním jen ze zvědavosti, pokud mě Aggressor zklame, vracím se zpět na MK II, které mam pod postelí naskladněné :)

      Jinak jsem hlasoval první možnost. Jezdím stejné šíře, pokud to jde. Teď budu mít vepředu 2.4 MK II a vzadu Maxxis 2.3.

      0 0
      • Pohys  

        Zrovna dneska jsem na koloshop koukal, když jsem uvažoval, že vezmu toho Aggressora a právě to, že ho neměli mě donutilo zase přemýšlet. Super vědět, že to musím rozseknout co nejdřív :-D . Včera jsem pročítal slovenský časák ve kterým o něm psali že je to něco mezi Minion/ High Roller/ Shorty a Ardentem / Ikonem /Crosmaxem a je to takový univerzál. Ale nevím právě jak na asfaltu…

        0 0
      • Soreno  

        MK II jsem před měsícem prorazil na polňačce – vůbec nechápu.

        0 0
        • MirosPikos  

          Protection? Taky nechápu :)

          0 0
          • Soreno  

            Jj polní cesta na berounsku nějak se asi vzpříčil nešikovně šutr rána jako kráva, trhlo to z celým kolem a udělalo to ďůlek i vevnitř ráfku. Jinak na pneu skobička tak 3–5 mm a mlíko to jakž takž pobralo. Nicméně na Kodě už jsem dával duši. A to jsem jel tak 25km/h víc asi ne.

            0 0
      • doubleingram  

        Ted mi dva MK II 2,4 Protection zacaly hazet, ale zle, takovych 0,6 mm. Bez nejake rany nebo jineho vlivu, o kterem bych vedel. Jeden byl novy, druhy z bazose ale jako novy. Uz nikdy vice.

        0 0
        • Soreno  

          Tak to jsi velka citlivka :) ja bych 0.6 mm nepoznal.

          0 0
        • scret  

          krute hazet:) nemyslels spis 0,6 cm? i tak to neni myslim zadny drama…

          0 0
          • doubleingram  

            Jasne, ranni demence, hazely 0,6 cm. mozna i vic, bylo to hodne citit, fakt spatny, nic podobnyho mi zadny plast neudelal :)

            Jestli je nekdo chcete, jsou vase za nejakou symboliku.

            0 0
        • DrinkUP  

          Jj, taky mam MK II 2,4 Protection, který jsem jezdil v zimě a házely víc než 3mm doleva i doprava, což je v náklonech dost problém. Navíc ta směs, ze který jsou MK II je hrozně tvrdá a dost klouže na tvrdym povrchu (X Kingy jsou z uplně jiný směsi). Jediná výhoda MK II je, že vydržej opravdu dlouho, ale moc nedržej, takže jsou imho dobrý tak akorát pro děti, který se na nich učej brzdit/smykovat. Od jara mi pár set km jetý MK II vysej v garáži a na podzim asi poputujou do kontajneru na pneumatiky.

          0 0
          • MirosPikos  

            V náklonech je to problém? :) Nějak si nedovedu představit, že bych to při správném tlaku někde v terénu poznal. Možná na ideálně rovné ploše s homogenním povrchem.

            0 0
          • MlokCZ  

            Z jaké jiné směsi? Směs je úplně stejná (pro protection a RS verze).

            0 0
            • DrinkUP  

              Možná podle katalogu, dle stavu plášťů to moc nevypadá. Mam X King i MK II protection kevlar verzi a X King dopadl takhle http://www.bike-forum.cz/…senosti.html#… tzn. má hodně měkou, ale zároveň dobře přilnavou/lepivou směs, čemuž dám přednost před životností. MK II co jsem vozil v zimě nemá snad ani jeden špunt otrhanej, sice jsem v zimě na MK II jezdil víc bahno, ale pár skalek po cestě bylo taky a neni to na něm vůbec poznat, jen si pamatuju, že na šikmejch tvrdejch cestách, kamenech a kořenech byl hodně nejistej a s tim jak házel dvojnásob. Mě prostě ten MK II nesedí a z věšáku půjde do kontajneru.

              0 0
              • MlokCZ  

                Směs není stejná jen dle katalogu, ale i v reálu (zrovna teď jsem srovnával XK vs MK II současně nasazené na jednom kole, oba verze s black chili).

                Srovnání ježdění za úplně jiných podmínek (nejde jen o typ terénu, ale také velmi odlišné teploty, což u některých směsí udělá obrovský rozdíl v chování) je nicneříkající.

                Black chili rozhodně nějak moc lepivá není (tedy minimálně na žádném z 7 kusů RK protection a 5 kusů XK protection co jsem dlouhodobě jezdil rozhodně ne) a nijak extra přilnavá také ne (proti jiným měkčím směsím). Naopak je to spíš dost tvrdá směs.

                Orvat figury se dají na čemkoliv když se to více prasí. Mě tedy figury na Contíkách drží slušně, na Schwalbe (RoR a NN pacestar) jsem je orvával více. Ale je jasné, že kdo to prasí více než já, tak klidně může orvat hodně i ty Contíky.

                Sám MK II dlouhodobě nejezdím, protože to je na mě moc řídký vzorek, což nemám rád, když jezdím převážndě za sucha a tvrdý povrch (tedy dávám maximálně XK/XK).

                Házení 0,6cm považuju také za už příliš a s tím bych nejezdil. U RK jsem měl všech 7 kusů vzorových (jak 2014–15, tak 2016 kousky), tedy ani náznak házení a další co jezdí v partě také perfektní. U XK už mi některé kusy trochu házely, ale nic velkého (do 2mm maximálně).

                Akorát ta podviživenost XK protection ve 29". Aktuálně po už nějakém čase ježdění mám RK 2,2 29" přesně stejně široký jako XK 2,4" 29".

                0 0
                • Orgic  

                  Vozím vepředu MK 2,4 Protection a vzadu XK 2,4 Protection, s házením nemám problém (XK tak do 2 mm, MK zcela bez) a oba pláště drží i jedou celkem solidně, akorát po cca 1200 km a pár kamenitých terénech mám na XK některé boční špunty úplně utržené a několik je jich už napůl odlomených, takže za mě výdrž nic moc. MK vepředu je naproti tomu skoro jako nový.

                  0 0
    • Spider_29  

      Hans Dampf je na popsaný určení úplný nesmysl.

      Na podmínky a terén, ve kterym jezdíš, bych se díval po pláštích s míň agresivním vzorkem, šířka 2.3–2.4. Klidně Ikony, popř. Nobby Nic nebo Ardent. Nic hrubšího nemá smysluplný opodstatnění.

      0 0
      • Pohys  

        Jj to si právě taky myslím. Hans Dampf by u mě našel využití tak v 25% vyjiždky, ale zas věřím že bych za něj byl v těch chvílích rád… Ikon se zdá být ok, jen nevím jak zvláda traily apod.

        0 0
        • Breakpain  

          Upřímně bych na AM kolo nasadil klasického Ardenta, jede to trochu hůř, ale líp drží a brzdí IMHO. Rozhodně se to o něco lépe čistí než IKON;-) …

          Uvažuju na XC full o kombinaci Ardent/Ikon, Ardent/Ardent ;-) … (na závody je Ikon jasnej, ale na normální ježdění dám asi přednost větší jistotě …)

          0 0
          • Pohys  

            Dík za názor, taky se klaním spíš k větší jistotě, než rychlosti, ale zaroveň se nechci šťavit, když pojedu třeba na xc výlet s mladou. Škoda, že nedělaj Ardenta 2.30.....

            0 0
            • Breakpain  

              2.4 předek, 2.2(5) zadek ;-). Má menší figury a menší valivej odpor :) …

              0 0
              • Pohys  

                Jj, asi jedině tak, i když mi to příjde jako bych měl mít vpředu balon a vzadu žiletku :-).

                0 0
                • Breakpain  

                  V uvozovkách ano, je to docela oblíbená kombinace. Když klouzne trochu zadek … většinou se nic neděje. Když klouzne předek .. obvykle si lehneš. Navíc hrubší vzorek není na předním kole tak citelný (co se zpomalení týče).

                  0 0
    • scret  

      rad vozim vepredu plast, ktery drzi, tzn. neco se vzorkem a treba mekci smesi… a vzadu neco rychlejsiho…

      Nezaregistroval jsem, na jaky rozmer, ale predpokladam 27,5…

      Klidne bych dal DHF TR EXO dopredu (ve dvousmesi jede docela dobre) a dozadu Ardent Race nebo Ikon… I Ardent 2,25 jede docela dobre…

      0 0
      • Pohys  

        Jj, je to 27.5. Co se týče DHF, nebo HR, tak nad nima ani nepřemýšlím, právě kvůli zpevněným cestám… Prosím tě a ten rozdíl, kdy dáš na zadek rychlej plášť je nějak výrazně znatelný?

        0 0
        • allrose  

          Sakra

          Zadek přímé srovnání

          Dhf x mkII

          NN(2014) X ARDENT

          0 0
        • scret  

          ale on ten DHF fakt docela slusne jede… nicmene pokud chces neco rychlyho, tak dej Ardent dopredu a dozadu treba Ikona…

          Mam ikona ve 29 a prijemne me prekvapilo jak docela i drzi…

          0 0
      • zdeno1  

        1+

        0 0
    • scota  

      Ardent je za sucha velmi dobrý univerzál.

      0 0
    • LM  

      Ještě mne napadá Minion SS. Ten by mohl na tvrdém povrchu dobře jet a v terénu držet. Ale dal bych ho jenom dozadu.

      0 0
      • Pohys  

        Ten vypada docela monstrozně, ale zaroveň, že by mohl dobře jet. A co říkáš na Tomahawk?

        0 0
        • LM  

          Pokud jezdíš jen na suchém povrchu, tak by to taky mohlo být dobré. Ale v bahně se smeká (recenze), takže nic pro mne :-)

          On wet roots or muddy corners the Tomahawk got squirrely to the point of scary, and climbing anything steep or technical was out of the question.

          0 0
    • joska  

      Kdysi byl na pinkbike nejakej test Ardent 2.4 na predek a Ikon 2.35 v zadu jako idelaka na AM jezdeni. Mel jsem to na Reignu ve verzich 2.4.drat a 2.25 kevlar. Jezdilo se s tim dobre. Mel jsme to i Livignu a pohoda.

      0 0
      • Mr.Dan  

        Takže lepší než kombinace Ardent předek a Ardent Race zadek? Protože mně se do rámu 2.35 Ikon zkrátka nevejde, tak přemejšlim, zda dát buďto 2.4 Ardent a 2.2 Ardent Race, nebo 2.25 Ardent a 2.2 Ikon (rychlejší kombinace, ale zřejmě méně gripu).

        0 0
        • ememem1  

          imho AR ide minimlane rovnako ako Ikon a grip aj vydrz ma isto lepsi.

          0 0
        • joska  

          Asi záleží jak moc agresivně chceš v lese jezdit. Ikon se celkem rychle urve do smyku. Ale v náklonu podle mě drží dobře.

          Ikon je podle mě rychlejši an asfalstě než Ardent. Můj Ikon 2.25 kevlar vážil 490g. ARdent mám dojem mívá tak o 250g víc. Vzorku má pomálu, takže když jezdíš agresivně, tak se rychle sjíždí.

          Ardent Race neznám. MOžní je to právě střed mezi Ardent a Ikon, což by mohla být ideální střední cesta.

          0 0
          • Breakpain  

            Co jsem četl, tak AR je spíš „těžší“, ale zase o tolik líp nedrží, takže údajně lepší volba je buď rovnou Ardent nebo nechat Ikon … Otestováno to nemám, ale asi to nebudu ani pokoušet.

            0 0
            • Mr.Dan  

              Právě přesně proto přemejšlím, zda jít do Ardent Race, nebo pořídit osvědčenější Ikon. Zase dle toho, co píše ememem, se AR vyplatí.

              0 0
              • Breakpain  

                Tak to prubni :-) …

                0 0
                • Mr.Dan  

                  Však to tak dopadne. Ve výsledku budu mít na XC kole Ikony vepředu i vzadu a na AMku Ardent/AR a budu tím pádem testovat všechny tři typy plášťů naráz.

                  0 0
          • scret  

            muj Ardent TR EXO ma uz minimalne 1000–1300km, jezdeno pomerne agresivne na AM/EN kole a jeste ma tak pulku zivotnosti pred sebou… U me rozhodne velice dobra vydrz…

            0 0
            • Mysee  

              Já 2600 a stále na něm nic nepozoruju, u NN odpadávaly figury a celkově šly vlastnosti hned pryč už po 600 km. Za těch pár g navíc u Maxxisu to stojí, netuším z čeho to dělaj.

              0 0
        • joska  

          http://www.bike-forum.cz/…-race-dozadu

          Edit: uz vidim zes tam psal

          0 0
          • Mr.Dan  

            Psal a právě jsme se k ničemu nedobrali. Asi moc dlouhej příspěvek na to, aby ho někdo četl. :)

            0 0
        • gargamel  

          Jel jsem na kombinaci 29er Ardent 2.3/Ardent race 2.2 letos 1000mil (oba nově nasazené). Na suchu velmi dobré gumy na všech površích (jedou a držeji), za mokra v bahně mi ve sjezdech zadek měl tendence předjíždět.

          Edit: příště bych vzal na zadek Ikon, kterýho jsem taky jezdil

          0 0
          • Mr.Dan  

            OK, já už jsem objednal Ardent 2.25 TR / Ardent Race 2.2 3C Exo, tak uvidíme, jezdím preferenčně za sucha, takže nejspíš dobrej výběr. Ikona vozim na XC na předku.

            0 0
    • hans75  

      Aktuálně mám vepředu Ikon 2,2 a vzadu Ardent 2,25 EXO a jsem maximálně spokojený na podobný popis využití, s tím, že moje trasy bývají o 20 km delší. Každý má dost jiný vzorek, takže Ardent působí širší, než je a Ikon zase naopak. Během několika tis. km jsem neměl jediný defekt, před tím jsem během 2 tis. km se Swalbe 2× píchnul (jezdím duše). Jednou trn, podruhý ostrý štěrk, racing ralph a nobby nic. Šlupky schwalbe momentálně teda ne. Sjíždění minimální akorát Ikon na asfaltu hučí. V blátě se hned zalepí. Ardent i na asfaltu, podle mě, krásně jede. Na první dojem je dost těžký, až jsem byl nemile překvapený. Ale negativní vliv kupodivu nepociťuju. Dost záleží na tom, jak se oba nahustí. Ani málo ani moc. Nejvíc aktuálně vyhovuje 2,5 – 3,0 ardent, 2,5 Ikon. Nad i pod se výrazně víc nadřu.

      Dokážu si představit, že v situaci, kdy bych jezdil výrazně agresivně v těžším terénu nebo v blátě, pak oba pláště budou nedostačující.

      0 0
      • scret  

        uff… vsechno spatne:)

        Kolik vazis, ze musis foukat tolik?

        Proc mas plast s agresivnejsim vzorkem vzadu?:) To se vozilo snad naposled v devadesatych letech:))

        0 0
        • Mysee  

          „V blátě se hned zalepí“ – Ikon

          Beru to tak, že buď:

          1. rád driftuje předním kolem
          2. jezdí většinu trasy v manuálu
          3. jezdí prostě opačně

          Každý máme jiný styl, tlaky jsou taky slušná bomba. :)

          0 0
          • hans75  

            hele chlapi, já jsem už ve věku, že se nemusím řídit tím, co se vozí, nebo co se nevozí, ale vozím to, co mi sedí. Hluboko do kapsy naštěstí nemám, tak co. Stejně tak to mám s těma tlakama nebo kombinací plášťů a nemám s tím problém. Až mě začne bavit jezdit převážně v blátě a písku tak zapřemýšlím o změně. To, že Ikon udělá v blátě blátivou obruč, jsem tady někde už čet, má docela jemný vzorek. Jezdím tam, co píše Pohys tahle kombinace se mi osvědčila. Ale já nikoho nepřesvědčuju, tak jako na každý zadek je jiný sedlo, tak každýmu můžou sedět jiný pláště a tlaky – přesně je to o stylu.

            0 0
            • Nikovlas  

              Už jsi ve věku, kdy si nemusíš nechat poradit lepší řešení a můžeš s klidem věřit tomu, že dávno překonané trendy jsou nepřekonatelné. Nicméně oceňuji tvoji obeznámenost s používáním elektroniky, dokonce počítače. Babičce musíme při každé návštěvě znovu ladit televizi.

              0 0
            • Mysee  

              Já ti to neberu, ale nač se navíc „trápit“, když by jen stačilo pláště prohodit a hned by se jelo lépe. :)

              0 0
            • scret  

              na aute das taky vic sjety gumy dopredu?:))

              libi se mi ta tva zatvrzelost, zrejme dano vekem… Hlavne tyhle moudra radsi dal nesir… Mohl by ti prijit nekdo rozbit usta, az si rozbije ty svoje:)))

              0 0
              • Pohys  

                Nechapu, co tady řešíte… Má své co mu vyhovuje, tak proč ta potřeba se navážet a dohadovat? Radši řešte gumy.

                0 0
                • scret  

                  prtze to co napsal je hovadina a nekdo neznaly by se toho mohl chytit…

                  0 0
                  • ememem1  

                    ale no tak ved ho nechajte. sice tiez nerozumiem preco to nema naopak, nicmenej ci veris alebo nie som to v posledenom case videl takto viac krat, dokonca na pretekoch a u ludi z top 20. (vzadu NN, vpredu daka rubena, vzadu obrateny NN, vpredu RaR a pod.) zmysel mi unika, mozno nahoda.

                    jeho ostatne postrehy viac menej sedia s mojou skusenostou.

                    • Sjíždění minimální akorát Ikon na asfaltu hučí – len dodam ze z mojej skusenosti co huci nejde.
                    • V blátě se hned zalepí – dodam ze sa aj dost zle cisti podobne ako AR
                    • Ardent i na asfaltu, podle mě, krásně jede. – to sice neviem ale jeho kolega AR naozaj ide celkom dobre, asi ne jak RK ale imho minimalne rovnako jak Ikon pricom drzi aj vydrzi viac. len to samocistenie.­....docela verim ze medzi AR a Ardent zasadny rozdiel nebude.
                    • Dost záleží na tom, jak se oba nahustí. Ani málo ani moc.Nad i pod se výrazně víc nadřu.- uz som to tu inde pisal pre ikon to plati absolutne.
                    0 0
              • Mr.Duck  

                Ano!!

                Na aute v beznem provozu, pokud mas jedny gumy vic sjete nez druhe, chces lepsi trakci vzadu. Co lip zachranis, smyk predni nebo zadni napravy?

                0 0
                • logoman  

                  Zadni. Jeste to je navic zabava.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Zabava to je, ale rozhodne se to nezachranuje lip nez predni. U predokolky aspon. Tady to snad i uci v autoskole, coz sice neznamena, ze to musi byt pravda, ale je to vcelku logicke, a i z praxe to mam overene. Nekolikrat, jednou bohuzel asi v kile na dalnici a stalo me to nastesti jen auto :(

                    0 0
                • scret  

                  american style?:)

                  proc bych chtel mit lepsi trakci vzadu? kor, kdyz tu zadni napravu clovek jen tahne… Pokud nemas nahon na zadek…

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Protoze kdyz ti v kile ustreli zadek v zatacce, mas sakra co delat abys to narovnal a nesel do hodin. Kdyz se utrhne predek, da se to zachranit mnohem lip trochou plynu. Nehlede na to, ze zadek mas lehci.

                    http://www.souzastireservice.com/…or-rear.aspx

                    0 0
                    • scret  

                      ok, na tom bude asi neco pravdy…

                      Ted zpet k tematu, davas si jistejsi gumu na predek nebo na zadek?:) potrebujes aby te predni vedla a drzela smer a zadni zas tolik trakce nepotrebuje…

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Vsak jasne! Na kole jak rikas, ja jen ze u auta je to zavadejici :) Pokud teda clovek nechce byt nejlepsi v jizde rovne. Po dobrem povrchu.

                        0 0
                    • logoman  

                      Jak trochou plynu? Jako u predokolky pridas plyn aby se kola co nemaji trakci tocila jeste vic a mela ji jeste min?

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        No ne, ze smyku te plyn nedostane zejo, ale kdyz se nevezes uplne, muzes trochu ovlivnit smer. Nekdy..

                        0 0
                        • goofy  

                          By mě zajímalo, jak podřazuješ a dupeš na plyn (auto by muselo mít i nějaký výkon, aby vůbec zareagovalo), kdyby to byla pravda… Pokud bys trochu odjezdil s předokolkou i na sněhu, tak víš, že když už jí utrhneš, tak na plyn se v ten moment zapomíná.

                          0 0
                        • mirorek2  

                          to „plynu“ jsi myslel naopak, že? čili více plynu u předokolky s motorem ve předu v nedotáčivém smyku přední nápravy znamená vždy! větší rychlost tím pádem i větší smyk. Takže jsi vlastně myslel méně plynu, že?

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Jo mate pravdu, nemel bych zkouset vypadat chytrej pod vlivem :) To jsem smotal dohromady s utrzenym zadkem, tam ti plyn pomoct muze, zejo.

                            0 0
                        • logoman  

                          Naopak uberes plyn, tim presunes vahu na predek a mas vetsi sanci ze se kola chytnou, jeste navic mozna jako bonus dostanes pretacivy smyk :-D na „lift-off oversteer“ byl myslim prebornik staricky peugeot 205 gti

                          0 0
                          • krabica  

                            Tak přetáčivý smyk zase potlačíš přidáním plynu. S Fabií 1 v kombíku si lze parádně hrát na hranici mezi přetáčivým a nedotáčivým smykem.

                            0 0
                            • mirorek2  

                              mě to s těmi 40kW nešlo ani za boha urvat:-)

                              0 0
                              • krabica  

                                Tak vhodné to je zkoušet za mokra, nebo uježděném sněhu…

                                0 0
                              • Mr.Duck  

                                40kW to je tak na kolo ne? :D

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  na kola, mopedy, škodofky a hnujdaje:-)

                                  0 0
                                  • Nikovlas  

                                    Pokud má auto sloužit jako dopravní prostředek, tak to stačí. Naše Felda má už teď zcela jistě míň, ale 5 lidí a rakev na střeše na hory s přehledem dostane. A je to levnější než cokoli jiného.

                                    0 0
                                    • Breakpain  

                                      Ruku do ohně zato nedám, ale Peugeot 307 v kombíku, 1.4 benzín … asi 50–60 kw? A do kopce na dálnici jsi 130 neudržel (4 pasažéři). Takže teda nic moc :-) … ale do města naprosto pohodové.

                                      0 0
                                      • Nikovlas  

                                        Do kopce na dálnici zpomalím. Jet celou dobu 130 je sice fajn, ale zas tak důležité to pro mě není. V konečnym důsledku o dojezdovym čase stejně z většiny rozhoduje nějaká zácpa (často způsobená příliš rychlým provozem). Po městě prakticky nejezdím, když si můžu zaplatit řidiče za 10 Kč na den.

                                        0 0
                                        • Breakpain  

                                          Spíš jsem měl na mysli to, že něco jako rezervní výkon na bezpečné předjetí to mít nebude a to je věc, které se docela „děsím“ ;-).

                                          0 0
                                          • Nikovlas  

                                            Na pohodlné předjíždění to nestačí. O bezpečnosti předjíždění rozhoduje volba řidiče. Předjíždím tam, kde můžu.

                                            0 0
                                    • Spider_29  

                                      Na druhou stranu, čím výkonnější auto, tím bezpečnější. Kratší čas potřebný na předjíždění, lepší jízdní vlastnosti pro případ krizových situací, lepší brzdy, lepší pasivní bezpečnost, větší komfort jízdy = menší únava atd…

                                      0 0
                                      • mirorek2  

                                        brutus je, že se dnes ještě najdou lidi co do rezavé rakve typu filcka po dvaceti letech narvou celou rodinu a říkají, že je to dobré rozuměj levné auto i na dálnici. Chápu studenty a nezaměstnané, ale jinak kurwa proč? Boural jsem jednou ne vlastní vinou 10 let zpět a ve filetě bych teda už tehdy sedět nechtěl… motory jsou kapitola sama pro sebe, za rozumný spodek do dnešního provozu považuji 100kw lépe 200 a nejde o zážitky ale o bezpečnost!

                                        0 0
                                        • Nikovlas  

                                          Před 20 lety se taky našli lidi, co do té rakve narvali rodinu. Dřív ji rvali do ještě horších rakví. Dnes je to auto stejně bezpečné jako tehdy.

                                          0 0
                                          • Spider_29  

                                            Za těch 20 let se ale dramaticky změnily poměry na silnicích. Je mnohem hustější provoz ale zároveň dramaticky (více než 4× !!!) klesl počet usmrcených osob vztažený na počet registrovaných aut.

                                            A to je přímý důsledek větší pasivní bezpečnosti aut.

                                            Takže ano, Filcka je dnes stejně „bezpečná“ jako před 20 lety, ale dnešní auta jsou výrazně bezpečnější.

                                            0 0
                                            • Nikovlas  

                                              To beru. A končím OT.

                                              0 0
                                            • scret  

                                              opravil bych te, ta filcka by byla stejne bezpecna jako pred 20ti lety, pokud by byla nova… Dneska ta bezpecnost uz bude uplne nekde jinde:))

                                              0 0
                                        • MirosPikos  

                                          200 kw jako spodek? :) Jezdím s Mondeem, co má asi 130 hp a nemám pocit, že bych potřeboval nutně víc výkonu. To auto letí jako blázen. Navíc super spotřeba. Ikdyž samozřejmě nějakých 180 a víc koní je jen plus.

                                          0 0
                                          • Nikovlas  

                                            Neber zas tak vážně někoho, kdo o autě, kterym léta jezdila půlka republiky, tvrdí, že je to nebezpečnej vrak, do kterýho by nevlezl. :-)

                                            200 kW :-)

                                            200 kW :-D

                                            Jakoby někdy nebezpečnou situaci způsobil motor…

                                            0 0
                                            • wilda81  

                                              Děkuji všem auto-přispěvatelům, že jste zase zasrali další vlákno a můžu si ho s klidem zablokovat.

                                              0 0
                                              • Nikovlas  

                                                My tu ukončíme OT a ty tuhle část vlákna můžeš skrýt. Respektive zakladatel.

                                                0 0
                                            • Spider_29  

                                              V porovnání s dnešníma autama je Filcka opravdu dost nebezpečný auto (pasivní bezpečnost).

                                              0 0
                                          • doubleingram  

                                            Nic proti ale trochu dlouha OT diskuze.

                                            0 0
                                          • lukyn280  

                                            taky na to koukám, přes 270 koní má málo aut. Je to navíc nevypovídající hodnota, záleží taky na hmotnosti a převodových stupních.

                                            0 0
                                      • Tomínos  

                                        Nemáš úplně pravdu s tím výkonem, ona totiž s jídlem roste chuť a s výkonnějším autem se začneš cpát i tam kde bys to jindy nepokoušel, takže nakonec je to spíš o tom jak píše Nikovlas bezpečnost auta dělá řidič nikoli výkon motoru. To že je dobrý mít kvalitní brzdy a podvozek, tak o tom žádná…

                                        0 0
    • MirosPikos  

      Tak Aggressor už je doma, až skončím v rachotě, nasadím a mohu přeměřit, o kolik je třeba na stejným ráfku užší jak MK II a případně lehce projet, jak je na tom svými vlastnostmi.

      0 0
      • Pohys  

        Čekám na report jako na vánoce :-) :-) :-)

        0 0
        • MirosPikos  

          Snad se do Vánoc dočkáš. Nějak na to nemám dneska čas a když sem se na to tak koukal, tak asi ještě chvíli vydrží MK II. Kdybych se náhodou ještě rozmyslel (jsem děsně nerozhodnej) tak report určitě sesmolím. Jen to nebude kdoví jaký elaborát. Na pláště nejsem moc náročnej. Ocením víc, když plášť dlouho vydrží než když s ním budu moc jezdit po ledě. Z tohoto pohledu mi MK II vyhovoval, nikdy mě nezklamal, ale chtěl jsem změnu a teď jsem línej jí provést, když je všechno připravený.

          0 0
          • Pohys  

            Tak v té nerozhodnosti ti rozumím, jsem stejnej :-D . A co se týče gum, tak koukám také spíš na výdrž, než jestli to jsou lepidla. Ale na druhou stranu, třeba až si čuchnu k lepším, kdo ví…

            0 0
      • wilda81  

        Mi tu leží už asi dva měsíce a nejsem schopný se dokopat ho projet :)

        0 0
      • MirosPikos  

        Dal jsem se do vážení plášťů, co tu mám fungl připravené. Zpozoroval jsem zajímavou věc na papírově totožných MK II 27,5 2.4 ProTection. Starší je na pocit takový gumovější (jak to popsat) a na povrch matný. Hlavně z boku. Novější už když mi přišel, tak jsem si ověřoval, jestli je to vůbec to, co jsem objednal. Povrch je klouzavý, jakoby plastový. Kdo měl v ruce nějaké průmyslové kolo třeba na zahradní kolečko vyrobené v Číně, ví o čem píšu. Jedná se o nějaké tvrzené saze nebo co mi tenkrát paní z technické gumy řekla.

        Váhově se liší 795 g (lesklý) vs. 805 g (matný). Poslední dobou se tu dost často zmiňovaly defekty patky u těchto plášťů. Nemůže to s tím souviset? I ten váhový rozdíl (který v tomto množství není směrodatný) by mohl mé domněnce nasvědčovat. Jde mi také o to, že se jednoho MK II budu chtít zbavit a nechci dát bráchovi něco, na čem se pak vymele.

        A jinak pro srovnání, Aggressor, co mi dnes přišel, má váhu 820 g. Měřeno všechno na závěsné váze z Aliexpress. Neříkám, že absolutní hodnoty sedí, ale relativní by mohly. Ten rozdíl mě ale nechává klidným, čekal jsem, že bude mít Maxxis víc.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Jak stary je ten starsi, nemuze byt jen na povrchu vyschly? Ten rozdil vahy myslim ze je bezne v toleranci, spis i mensi, rekl bych.

          0 0
          • MirosPikos  

            Zkusím nafotit za světla. Jeden jsem kupoval na podzim 2015 a jeden na jaře 2016. Nemyslím si, že by se vyschnutím tak výrazně odlišili. I vzhledem k tomu, že je skladuju na stejném místě. Oba jsem kupoval na koloshopu.

            Nicméně k výběru plášťů… jak tak koukám na toho Aggressora a váhám o jeho nasazení vzadu, pohrávám si s myšlenkou hodit ho dopředu a dozadu dát Minion SS :)

            0 0
            • MirosPikos  

              Nafotil jsem ty dva MK II pro představu.

              0 0
              • nomecz  

                Spis bych tipl ze ta matna bude uz delsi dobu skladovana a ta guma proste starne

                , podobnej jev pozoruju na gumach co mam na aute , ty stejne z lonska co ma zena vypadaj podobne i kdyz maj najeto min km

                0 0
    • Pohys  

      Dneska jsem se byl podívat v krámě, abych ty kousky viděl na živo a začínám se přiklánět k tomu, že objetuju rychlost ve prospěch terénu… Myslím, že Aggressora mohu vyřadit, protože ten už má poměrně velké špalky a Ikon a Ardent Race jsou zase pravý opak… V druhé prodejně týpek slušně hanil Ardenty, že je dopředu nedoporučuje, protože dost kloužou. Prý max dozadu… A abych byl upřímnej, čekal jsem, že dezén toho Ardenta bude výraznější. Teléž sklamání…Ale na druhou stranu mě tam zaujal plášť Bontrager XR4 Comp 27.5×2.35, který dost chválili.

      0 0
      • Atilla  

        A co maxxis minion SS. Jsem s ním velmi spokojen a zatím jsem neměl potřebu přezouvat. Samozřejmě střed nijak extra nebrzdí, ale boky ano. A navíc překvapil odolnosti na bezduších vydržel i bikepark ve Špindlu i když tratě jsou teď hladké včetně DH.

        0 0
        • MirosPikos  

          Je znáš na tom SS ten prostředek co se odvalování týká? Máš možnost přímého srovnání třeba s MK II? Jak píšu píše (nebo níže) ještě než nasadím Aggressora, zkusil bych dokoupit SS a dát ho dozadu. Aggressora dopředu.

          0 0
          • Atilla  

            No MK2 doma mám v 26", ale je to dlouho co jsem ho vozil. Asi byl o kapku rychlejší, ale jinak ve všem horší.

            0 0
            • MirosPikos  

              Jo rychlej on je, to jsem poznal od začátku. Už jsem poptal SS, tak uvidím… pokud bude dostupný a za dobře, pořídím ho ať víc jezdím z míň píšu.

              0 0
      • MirosPikos  

        Aneb jak si dobře zkomplikovat vybírání :) Nejlepší je koupit kolo, nechat co tam nandal výrobce a spokojeně jezdit. Než si jednoho dne člověk usmyslí, že musí něco vylepšit a padnou na řadu pláště. (tedy můj případ)

        0 0
        • Pohys  

          Jj přesně tak. Občas si říkám, že kdybych takovýhle věci neřešil, měl bych jednodušší život :-) . Nicméně já už mám zadek ko, je i po lepení průřezu, takže mám na čase :-)

          0 0
        • michal1968  

          Jojo..proto k bontrager xr1 jsem pouze dokoupil pythony a jsem bez starostí.. Jen do bláta mám beaver..

          0 0
      • doubleingram  

        Kamos ten Bontrager taky dost chvalil, i recenze jsou dobry. Asi do nej pujdu.

        0 0
        • LM  

          Co jsem tak koukal tak Bontrager XR4 Comp není dělaná na bezduše + má drátovou patku, takže bych bral spíše Bontrager XR4 Team Issue TLR (bezduše + kevlar patka)

          0 0
          • Pohys  

            Ja jezdím duše, takže tohle zatím řešit nemusím (uff). Jsem koukal, že Bontrager XR4 Expert má také kevlarovou patku, kterou bych raději než drát…

            0 0
          • Pohys  

            Chápu správně, že u těch XR4 je Team nejlepší, pak Expert a nakonec Comp?

            0 0
          • doubleingram  

            Jasne, verze jsme nejak vnitrne upozadil. Jezdi Experta. On nekdo jeste dneska vozi duse a dratovy plaste? :)

            0 0
            • Pohys  

              Ééé, já vozím duše :-) . Zatim jsem se k bezduším nedostal, protože by to pro mě znamenalo nové rafky… Pláště tam teď mám kevlar, ale abych se přiznal moc nevím v čem jsou ty přidané hodnoty u kevlaru oproti drátu…

              0 0
              • Tomínos  

                Minimálně pár gramů dolů, případně se kevlar dodává s lepší směsí.

                0 0
    • Pohys  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • lazza  

      Vepredu Wtb Vigilante 2,3 TCS v bezdusi, lepi neuveritelne i na mokrych korenech/kamenech. Vzadu byl Ardent 2.4 – drzel dobre i behem zimy, ted vymenenej za HR II 2.25, kterej jde do smyku ještě neochotneji. Krome trailu i silnicni prejezdy, klidne 100km na nizkych tlacich cca 1.8–2. Nebal bych se vubec niceho :)

      0 0
      • scret  

        pokud nemas Vigilante v High grip, tak bych rekl, ze naopak na mokru nedrzi a klouze… Mam ten plast taky..

        0 0
        • lazza  

          High grip je tough verze? Mam pocit, ze vozim spis fast rolling, pac byla ve vyprodeji :). Ale drzi to fakt supr jiste..

          0 0
          • scret  

            delaj fast a high a v obou verzich, jak light, tak tought…

            Pokud mas ty z vyprodeje jako ja, tak je to fast light a ta bohuzel klouze docela nemile… koreny, cedic.kamen atd.

            Porovnavam s 3C verzi u maxxisu…

            0 0
            • lazza  

              Nejspis mam tutez. Sem to prave ted vozil v Alpach v a odpustilo mi to skoro cokoliv, az sem nabyl dojmu, jakej jsem neprodelal progres. Nicmene srovnavam jen s HR 2 Exo, ktetej byl puvodne vepredu, nez jsem ho prehodil na zadek.

              0 0
              • scret  

                loni jsem ji mel v mokrym Saalbachu a nestacil jsem se divit, jak mi to na kamenech a korenech ubralo jistoty… Kazdopadne v mekci smesi muze byt ta guma genialni!

                0 0
    • Derwen  

      Jezdil jsem Ardent/Ardent, s příchodem loňské zimy jsem dal dopředu DHF a nemám pocit, že by mě to nějak brzdilo. Nejezdím jen za sucha, takže ta jistota se hodí. Dle tvých požadavků se mi jeví Ardent/Ardent jako ideální volba, dopředu případně 2.4. Vzadu to žádná zásadní brzda není a 2.25 rozhodně není užovka…

      0 0
      • Pohys  

        A je ten rozdíl opticky hodně vidět když máš 2.4/2.25?

        0 0
        • Derwen  

          2.4 jsem na svém kole neměl, ale několik jsem jich naživo viděl, rozdíl tam samozřejmě je, hlavně ty figury jsou vyšší než u 2.25, což je vepředu žádoucí, zejm. na měkčím podkladu.

          0 0
          • Smazaný účet  

            U 2.4 je alw uz docela fuga mezi stredovyma a bocnima figurama…vyplnena maly stredovyma…na zadnim zadny priblem, ale na prednim bych se bal ze v urzitem naklonu bude nervozni.

            0 0
            • Derwen  

              Nejmenší není… pokud jezdí tazatel téměř výhradně za sucha vůbec bych se nebál 2.25/2.25, které jsem také sezónu vozil a btw. odjezdil na nich i jednu celou zimu a Rychlebky na sněhu…

              0 0
    • Pohys  

      Tak pořešeno- Beru Bontrager XR3 Expert 27.5 × 2.35 na předek i zadek. Jsem na ně zvědavej :-)

      0 0
      • doubleingram  

        Tak plz potom poreferuj, silně nad ním uvažuju.

        0 0
        • Pohys  

          Budu je mít v úterý, nebo ve středu, tak potom hodím report ;-)

          0 0
        • Pohys  

          Pláště mám doma a dnes jsem je byl poprvé projet. Už na omak je cítit, že je to úplně jiná guma, než Rapid Rob- je mnohem měkčí. Na ráfkách Mavic XM319 mají pláště šířku 57.3mm, což je o 4mm víc než u RR 2.25. Co se týče váhy, tak tu ja neřeším, ale bylo cítit, že váží o něco málo více. Doporučené tlaky jsou 2.1–3.4 barů. Vozím duše, na předek jsem nafoukal 2.1a na zadek 2.3, nicméně zadek mi dnes přišel, že by chtěl malinko dohustit. Guma je spíše do terénu, na asfaltu mírně hučí a přenáší vibrace od špalků, ale že bych se nějak dřel říct nemůžu. Lesní cesty, pěšinky a podobně paráda- guma dobře drží a poskytuje jistotu, že se o ni mohu opřít a nepodjede. Nutno ale dodat, že jsem ji testoval na suchu, takže nemohu říct, že se tak chova i za mokra. Co se týče samo-čištění, tak párkrát jsem projel menším blátem a guma se až na pár míst dobře vyčistila. Co mi ale vrtá hlavou je, že mi oba pláště hází mírně do stran. Zkoušel jsem mýdlovou vodu a nafoukat na horní hranici a stale stejné. Po jízdě si to nejspíš malilinko sedlo, ale pořád to tam je…

          0 0
          • oo.viper.oo  

            Tak doufám a přeju ti, aby házely jen trošku a byly jinak v pořádku. Já jsem takhle cca před 10 lety koupil na internetu výhodně Schwalbe Nobby Nic, házely docela dost a pak jsem googlením jestli to nedělá i někomu jinýmu a studiem různých poznávacích znaků zjistil, že to byly padělky a důvod proč házely byl že byly prostě mizerně udělaný.

            0 0
            • MirosPikos  

              Vážně to byly padělky? :) Nějak si nedokážu představit, že by někdo padělal plášť za pár stovek. Ty důvody, proč ty gumy házely už se tu x-krát řešili. OEM pláště, které neměly jít do volného prodeje.

              0 0
              • MlokCZ  

                Padělkům také nevěřím.

                Vůbec nemuselo jít o OEM. Už jsem měl spoustu Schwalbe kousků (koupené v krabičce, žádné OEM), které házely hodně. Prostě některý kousek hází méně nebo vůbec a některý klidně hodně. Když hází opravdu přehnaně, tak reklamace.

                0 0
              • oo.viper.oo  

                Tehdy to byla docela velká kauza a bylo to doložené i od Schwalbe. Byly to padělky v „čínském“ stylu. Nějaká indonézská fabrika jela ve dne originály, v noci padělky bez kontroly kvality. Padělky se poznaly podle potisku, protože noční šichta jela na trochu jiný falšovaný potisk, protože ty originální decaly by chyběly, resp. někdo by si toho všiml, takže si nechali udělat decaly jinde a byly tam nějaké drobné rozdíly.

                0 0
            • scota  

              OEM nemají ze spoda bar code.

              0 0
    • Pohys  

      Jinak bych chtěl všem poděkovat za názory, rady a tipy. Byla to šichta se dobrat k výsledku, ale jsem díky tomu zase krapet chytřejší. Díky moc :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.