Ahoj, při rychlých a technických sjezdech mi padá řetěz z velkýho tácu na prostřední. Musím pak vždycky přeřadit zpátky… Co myslíte, pomůže zkrácení? nebo mám udělat něco jinýho, třeba přenastavit přesmykač?
Ahoj, při rychlých a technických sjezdech mi padá řetěz z velkýho tácu na prostřední. Musím pak vždycky přeřadit zpátky… Co myslíte, pomůže zkrácení? nebo mám udělat něco jinýho, třeba přenastavit přesmykač?
možno by pomohlo keby si napísal aké máš komponenty, príp. foto prevodového ústrojenstva pri zaradenom prevode na veľkej placke…
Tak tácu říkáš. Tak na tom tácu nos něco jinýho.
Dobře- sekl jsem se holt ten slang moc nepoužívám- Přesmykač je kvalitní shimano SLX (vyčetl jsem teď z netu- sám to teď přesně nevím), má najeto něco přes 4000. Řetěz jednou měněn. Stávájící má asi 2 500.
Pojem „tác“ se používá celkem běžně, když už musíme být vtipní.
Přesně tak, pojmenování tác se běžně používá, já myslím, že řetěz, který má 2500km je po smrti, já měním podle měrky a vychází to tak na 1200km.
Ty jsi věštec?
na 99.9% ma pravdu ;-)
A na to jsi přišel jak? To, že 2500km a více na řetězu najede (aby se měnil včas) jen 0,1% jezdců na biku je naprostá blbost.
dobre, nechaval jsem si to 0.1% rezervu. ale kdyz chces, tak retez jety 2500km na mtb je 100% pretahly. ;-)
Pi*ovina,tak bych neškatulkoval :) Mně taky vydržel novej řetěz přes 2500km a to nejezdím zdaleka jen rovinky a važím přes 90kg.
Tak hezkej a vtipnej, to se hned tak nevidí.
Zahodit prostřední a malou placku, přesmyk nastavit co nejníž je možný a on padat nebude :).
Jinak to může být přesmykem, sjetým/omláceným převodníkem, případně i hazkou, že moc povoluje řetěz (řešením Shadow+ nebo Type2), i samotná délka řetězu má vliv.
Ja myslím, že trochu přeháníš, to padání imho způsobuje nějaký nesmysl, zatuhlé články řetězu, ohlé zuby na pile, špatně seřízený přesmyk, vymletý střed, může to být cokoliv. Řetěz nesmí padat, ani kdyby tam měl SIS hazku s hákem!
Tak jaks to napsal se úplně děsím, až tu pár nadšenců začne přisuzovat Shadow+ magické vlastnosti a bude pro ně nepochopitelné, že se bez toho dá vůbec jezdit, asi jak dnes kotouče vs. Včka.
Jo, sorry, blbě jsem přečetl o co jde, přehlédl jsem, že ve sjezdech. Jsem myslel, že při normál šlapání. To pak jo, jednu, dvě placky a rockring.
padání řetězu zbůsobují nejen rychlé technické sjezdy, ale i rychlé technické sjezdy, pokud ovšem nejde o rýchlý technický sjezd. Nic jiného, pokud nejde o něco jiného, například něco jiného. Snad jsem to napsal srozumitelně :D
Dík, tohle mi hodně pomohlo. Aspoň jsem se zasmál :D
:D
Taky mě to někdy dělá ale mě to netraumatizuje.
buď zkrátit řetěz nebo pořídit napínák na řetěz, ale ani to není 1oo% řešení
já bych to zkusil úplně jednoduše, prostě dotáhnout doraz ;-)
a čemu tím prospěje? Jasně píše, že mu padá z velkého talíře na prostřední, to dorazem neovlivní a dotáhnutím už vůbec né, to by na tu velkou ani nezařadil nebo by mu to furt drhlo
Když už, tak povolit…
Sry nějak jsem to nedočet a myslel jsem že mu padá z tácu mimo převodníky, pokud na střední, tak to je jiná.
Napínák nebo se s tím smiř.
u některých závad se mě osvědčilo NAUČIT SE S TÍM ŽÍT. Já myslím, že tohle je právě jedna z nich.
a přitom se to dá vcelku jednoduše a levně vyřešit :D
jak jinak? :)
treba :-)
Tak to zrovna lacné nenije ;). Radšej nejaké samodomo riesenie v štýle C-guide ( zavlaharska hadica, hrdlo hlasky)
jde to různě, ale určitě to není ten nejdrařší komponent na kole tak co by né… :)
ale chce to trošku vytůnit škrkama aby se to nerozpadlo a nestratilo, tvůrci si s tím asi moc hlavu nelámali.,..
Ale je to komponent, ktorý je dosť na rane. Klasicky napinak som rovnal 2× a teraz čo Mam správeny „my-guide“, tak ten som odtrhol už tiež 2-krát. Ale zas je to spôsobené nízkym stredom na mojom biku a aj tým, že tu je miestami dosť sutrov ( vždy za to mohli sutre)
to ano, dokonce by šel jednoduše urvat klikou v záběru.. Já ho namontoval více na střed zadní stavby, tak ať klika zavadí jen od řetěz a taky ať to moc řetěz nekříží. Tváří se to zatím dobře, jen mi chybí ten zvůk napínáku… :)
tohle se mě rozpadlo za dva dny – litr v pr…
Zrovna od tebe bych takovej přístup nečekal :)
:-) no dyť taky kecám
No, napínák zatím kupovat nebudu- aby se nevedly diskuze o tom, v jakých sjezdech padá, tak je to většinou např. rovná strmá lesňačka/polňačka s občasnými kořeny, kde se to dá pálit tak 50 km/h. V opravdu technickejch sjedech s tím problém není (taky tam málokdy mám velkou placku, jinak řetěz jsem měřil podle nějakýho návodu má 13,8 cm- to je nějaká ta míra- myslím 5 článků. Neví někdo nějakou tabulku na řetězy Shimano?
na co tabulky, stačí roztáhnout posuvku na 132mm mezi články, doporučená výměna je při 132,7mm, když se tato míra dodržuje, tak nehrozí na dlouhou dobu žádné zajíždění nového řetězu. V praxi se dá ale řetěz vytahat i na 135mm a víc mezi 11ti články, ale už se pak nedá spolehnout na záběr..
Dobrý, takže už výměna- bude to spíš 132,8 než 138– ale už jsem 0,1 mm mimo doporučenou míru :D
to je ještě v pohodě .)
Ale ten řetěz nepadá kvůli tomu že je vytahanej. Prostě je to běžný kdyby jsi si natočil co dělá při tý rychlosti v terénu přehazovačka s řetězem tak by ses ani nedivil.
tady to názorně ukazuje firma vyrábějící předraženej křáp
Ten řetěz padá většinou zespodu, takže stačí ve sjezdu sem tam šlápnout.
Presne tak, z kopca tiez treba slapat. Ked sa iba vezies potom si AM-EN jazdec a musis namontovat napinak :-)
To je pravda. Ne vždy je ale možné si šlápnout.
Nepíšu vždy, nýbrž: sem-tam.
Já vím. A taky to tak praktikuju. Přesto se někdy zadaří, že dříve než je možnost si šlápnout, tak je řetěz dole.
Už se mi i jednou povedlo, že jsem si přišlápnul poměrně brzo (a tím nečekal problém). Pasáž ale byla předtím rozbitá opravdu hodně a jelo se na to poměrně rychle. Na začátku byl na střední placce. A při tom přišlápnutí už jsem mu pomohl ho zarvat mezi malou a rám (tedy za ten krátký úsek spadnul až pod malou placku).
Proto jsem taky jezdil dost často sjezdy na velkou. Z té už pod malou nepadá nikdy, ale zase sem tam spadne na vnější stranu velké.
Teď na AMS 150tce jsem se zase vrátil k ježdění na střední, protože se mi mezi malou a rám nevejde, takže nemůže dojít k zakousnutí.
No to by clovek mohol menit v sezone kazdy 1–2 tyzdne ked uz novy ma obvykle 132,4.
Co ja viem tak sa doporucuje menit pri 132,9 a pre ocelove prevodniky dokonca 133,2
Kdy vyměnit řetěz je individuální. Nejen, že každému vydrží řetěz jinak dlouho, ale současně navíc pro každého platí jiná hodnota výměny, kdy si ještě nový řetěz dobře sedne.
Co jsem vypozoroval, tak většinou platí, že ti co musí měnit řetěz brzo, tak současně musí měnit i o trochu dříve (při menším protažení, nebo tedy spíše opotřebení čepů).
A tím to mají ještě horší, vydrží jim tak ještě o to méně.
Já třeba měním při 132,9; párkrát jsem měnil i při 133 a nový řetěz si vždy bez problémů sedne.
A na druhou stranu znám takové, co při výměně při 132,9 mají s novým řetězem už problém.
132,7 mi ale přijde přehnaně brzo pro kohokoliv (pro Shimana a Sram řetězy).
Změř si řetěz šuplerou, podle doporučení Antta, to je první věc co jsi měl udělat. Pokud má Tvůj řetěz třeba přes 134mm na 11ti článcích, tak na velkém tácu ho již nabírají zuby, tzn. řetěz se zvedne, chvíli ještě drží na vrcholcích zubů a pak spadne. Při 132,8 mm by se nic špatného ještě nemělo dít, to je míra, která velkému převodníku nevadí.