• Angel 1804

    Zdravím, nevíte kde jsem mohl udělat chybu při výměně plášťů ? Vznikla mi totiž osmice na předním i zadním kole, drhne mi kotouč o brzdové destičky… v určité poloze to drhlo až tk, že se to kolo pomalu ani neroztočilo :-/ nějak jsem to pošteloval a aspon trochu se točí, jinak postup přezutí byl nasledujicí, sundaní starého pláště pomocí mont pák, vyndaní duše, poté vložení nové duše trošičku nafouknuté tk aby držela tvar, nasazení pláště, dofukání, a pk jsem to nasadil na kolo a dotahl šrouby, (rychloupínák) díky za všechny rady :)

    0 0
    • Angel 1804  

      Jinak před výměnou pláštů osmice na kolech nebyla :-/ Možná malinká ale určitě to nedrthlo o brzdové destičky

      0 0
    • Josef Panek  

      A tu osmici vidíš, nebo to značí je to škrtání? Výměnou plášťů udělat osmu, no nevim. Navíc, osma nemá vliv na škrtání. Seřiď třmeny.

      0 0
      • Angel 1804  

        Vše bylo v pohodě než jsem sundal pláště, když jsem je nasadil tak to prostě hazí a kotouč drhne o brzdičky, tkž to vidím a slyším jk to drhne o ty brzdičky, plášt vidím tk, že když se postavím za řidítka tak to na jednu stranu háže, tohle to prostě nedělalo tkž to musí být tou vyměnou,

        0 0
        • Josef Panek  

          A když tam nahodíš ty starý pláště, pořád to viditelně hází?

          To škrtání: mrkni, zda to pořádně sedí a seřiď ty třmeny.

          0 0
          • Angel 1804  

            Staré jsem tam zpět nedával, ještě podotknu ,že jsem laik ty třmeny jsou u brzd ? :D Zatím hledám na googlo co po mě chceš :D

            0 0
            • Angel 1804  

              Našel jsem video, tkž zkusím zkotrolovat plášť jestli mi sedí po celém obvodu v patkách a nakonec seřídím brzdy, zas tk strašidelně to nevypadá snad to ještě víc neposeru :D

              0 0
              • Vilém  

                Co tam mas za osy? Pokud rychloupinak, tak je mozny ze si jen spatne sedla osa do patek vidlice ci ramu.

                0 0
                • Angel 1804  

                  Osy ? Ou…to nevím, no rychloupínák mám, něco takového http://www.mojekolo.cz/…1-wheelblock …zkotroluje, každopádně díky za všechny rady :)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak to je klasicky upinak. Tam se opravdu muze stat, ze si kolo sedne jinak, nez bylo puvodne a pak to skrta. Idealne seridit trmen a udelat si znacku na osu, abys tam priste daval to kolo ve stejne poloze osy.

                    Na usazeni hazejiciho plaste zkus patky namazat mydlovou vodou. A samozrejme foukat s neutazenym ventilkem, nejlip zatlacenym jeste do rafku, aby se ti pri nafukovani plaste neprimackla plastem duse.

                    0 0
            • Josef Panek  

              Kolega níže to napsal víc polopatě. Zřejmě řešíš 2 problémy.

              1. házející pláště: zkus nasadit ty starý a uvidíš, jestli bude

              pořád házet

              1. třmeny: ten ksindl

              povol, zmáčkni brzdu, drž a utáhni.

              0 0
              • Angel 1804  

                Jop přesně :D Kolegovi děkuji, že si dal tu práci :D Jsem totiž nechápavý :-/

                0 0
                • Angel 1804  

                  Tobě samožřejmě taky :) …vypadáto, že nebudu muset ani to kolo podle plánu davat hned do servisu :)

                  0 0
    • podvlada  

      Dost pravděpodobně jde o dvě věci, který se sebou nesouvisí.

      • To že škrtá kotouč, bude dost pravděpodobně tím, že jsi kolo dopatek rámu/vidlice dal trochu jinak, než tam bylo předtim. Buď ho nasaďpořádně (opři se shora o řídítka/sedačku, když budeš utahovatrychlou­pínák), nebo vycentruj třmen.
      • To, že hází plášť, nemusí bejt osma na ráfku. Ráfek bude dostpravděpodobně rovně, jen jsi nasadil plášť trochu křivě, nebonezaskočil do patek. Zkus foukat větší tlak (pozor na maximum pláště),dokud patka plášťě nezaskočí do patek ráfku. Případně aplikovat napatky pláště mýdlovou vodu, aby lépe zapadly.

      Určitě sis neudělal osmu pohou výměnou, pokud při výměně nepoužíváš svěrák, kleště, kladivo. ;)

      0 0
      • Angel 1804  

        No, kolo jsem měl vzhuru nohama, tkž leželo na sedatku, neopírál jsem se celou váhou. Jop, plášt je špatně nasazen, není po celém obvodu vidět ta kontrolni čára, někde je schovaná tkž to znamená, že jsem ho špatně nasadil, že ?

        Když usadím plášt správně přestane to házet ? a když se opřu váhou těla a dotáhnu upínak, či doladím brzdy přestane to ? drhnout :D

        0 0
        • Josef Panek  

          To nám prozradí až praktická zkouška, řekl bych.;-)

          0 0
          • Angel 1804  

            Hned jdu na to :D Tk Vám pěkně děkuji za rychlo odezvu :) Obával jsem se, že to bude na delší dobu :D

            0 0
        • podvlada  

          Plášť pravděpodobně správně nenasadíš. To až nafoukáním zaskočí do patek. Takže nejdřív zkus fouknout vyšší tlak (obvykle jsem nepotřeboval více než 3 bary), měl by sám zaskočit; a pak ufouknout na požadovaný.

          Obracet kolo vzhůru nohama? Je to nutný? :D Ok, ale při nasazování kola ho dej normálně. Stoupni si obkročmo, nahni se přes řídítka (nebo přes sedačku) ke kolu, lehce se opři o řídítka/sedačku a utáhni rychloupínák. Ne vždy to ale zabere a někdy je jednodušší trochu posunout třmen brzdy než hledat ideální pozici osy náboje.

          0 0
          • Angel 1804  

            Tk brzdy už jsem podle šikovného videa seřídil tkž už to nedrhne…Horší už to je podle mě s pláštěma, pořad se při rotočení divně škubou ze strany na stranu…Je možné, že když jsem tam měl užší pláště 1,9 tk jsem to neviděl a osmice už tam byla, tudiž při nasazení hrubších plášťů se to mohlo projevit více a lépe jsem si toho všiml…udělal jsem snad vše co jsem mohl, pláště potřel mýdlovou vodou,doufoukal tk cca 1,5 bar trošičku hýbal ze strany na stranu a poté na 3bar a stejně prd :-/ …vrtal jsem se u kola 2h a stejně prd :-/ mám 100 chutí to švihnout do servisu :-/

            0 0
            • Josef Panek  

              Pokud je na tom osma, musí házet ráfek. Hází ráfek nebo plášť? Opři o rám brčko (cokoli), přilož k ráfku a roztoč to a uvidíš jestli a kolik to hází.

              0 0
              • Angel 1804  

                Jop tohle zkusím, tkž když je osma, hazí ráfek na stranu, to by ale potom drhl i ten kotouč opět o brzdové destičky ,ne ? Nebude to spíše těma pláštěma ? :( Kdyby to byly pláště nemusel bych do servisu :D Vycentorovat kola by bylo na mě už moc :D

                0 0
                • Josef Panek  

                  Vem štípačky, přecvakni 1–2 dráty a hned uvidíš osmu a kde vzniká a společně s tím pochopíš, proč to nemá vliv na škrtání kotouče;-)

                  0 0
                  • Angel 1804  

                    No, tohle raději dělat nebudu :D …Ted už to nezjistím tkž budu pokračovat zítra :) Kdyby tam teda ta osma nebyla jk teda dostanu plášt pořádně do ráfku ? :)

                    0 0
                    • Josef Panek  

                      Zjisti, kde to hází – ráfek/plášť. Ráfek → servis. Plášť → zkus tam hodit starej, jestli to bude dělat taky. Pokud ne, zkusit triky (na tom novym), který tu padly, aby si to pořádně sedlo. Pokud to dobře chápu, řešíš to na předku i zadku?

                      0 0
                      • Angel 1804  

                        Jo,jo řeším jk na zadním tk na předním, vše vyzkouším a dám vedět, zatím diky

                        0 0
                        • Josef Panek  

                          K jednomu by člověk už asi řekl: dokurvenej plášť, zahoď ho. Ale takhle se vtírá na mysl, že to bude úplně něco jiného…v rukách nasráno. Bez urážky;-))

                          0 0
            • Angel 1804  

              Podle videa kde jsem viděl, že kotrolní pruh na plášti musí jít vidět tk u mých pláštu RaR RoR EVO to není :-/ tkž si to nemám ani jk zkotrolovat, třeba tam není žádná osmice a jen opět je to špatně nasazené…Jk zjistím jestli mám osmici, či špatně nahozené pláště, myslel jsem si, že osmice je když plášt škube na stranu a netočí se jk má, poradíte mi prosím jk to spráně seštelovat :) …Chjo zase sundavaní kol+štelování brzd :-/

              0 0
              • Tomáš  

                Osmu poznáš jednoduše, vezmi drát, omotej ho okolo vidlice blízko k ráfku, tak 1mm, drž ho a roztoč kolo, když se k drátu ráfek přiblíží, nebo naopak oddálí, tak máš osmu. Mrkni na max ráfku a pláště a nafoukni to na tu nižší hodnotu z těch 2, už jsem foukal i 4 atm než zaskočila patka.

                0 0
                • Angel 1804  

                  Pláště snesou max 4bar a nechci pokoušet štěsti :) Mám je první den, a cena byla vysoka :D 700,– za ks

                  0 0
                  • Tomáš  

                    A ráfky? Když to nafuníš do plášťů krátkodobě, tak by se nic stát nemělo, pokud to ale snese ráfek – bývá to na nich na nějaké nálepce.

                    0 0
            • Vilém  

              Pokud jsi nafoukal tak 1,5 baru, tak to je trochu malo, na zaskoceni patky noveho plaste.Spis to foukni na maximalni tlak napsany na plasti.

              0 0
    • zzd426  

      osmice: špatně nasazený plášť

      škrtání: dosedací plochy kónusů nejsou nikdy rovně, takže povolit kolo a jen maličko otočit s osou s kónusy, zkoušet a při tom vizuálně kontrolovat zda je kotouč uprostřed třmenu (uprostřed detiček) já to dělávám tak, že kónus z jedné strany zapřu prstem, maličko povytáhnu kolo a tím se kónus pootočí, zasunu kolo zpět a dotáhnu RÚ. a zkouším. je to tak na minutku, rozhodně lepší než se ***** se seřizováním třmenu.

      0 0
      • kyl  

        Když si na ten kónus nebo líp na kontramatku uděláš barvou tečku,tak to dáš zpět pokaždé stejně hned.

        0 0
    • Angel 1804  

      tk nakonec to byla osma jk na zad. tk na před. kole. + mi doporučil vyměnit pasku v ráfku, byla tam nějaká uzká a ještě k tomu poničená od špic, ted mě čeká výměna řetězu :-/ mám najeto 1500Km a už je skoro na odpis,měrka propadne ale posuvnice udává, že ještě něco snese :-/ aby to nebylo málo tk jsem ho přerval, servis + řetěz cca 1500,– Kč :D No na km mi vychazí 1,–Kč to jde :)

      0 0
    • Angel 1804  

      Jinak ty kola pořád hází, jk před. tk zad., osmice už nejsou a pláště jsou usazené správně podle kontrolního kroužků který tam je, prý to dělají některé pláště od výroby a nebo to může být i tím, že jsem ho poprvé nasadil špatně a tudíž si to tk zapamatoval, no moc jsem ho nepochopil ale jsem rád, že osmice už na kolech nemám, ještě mi to ukazoval i na te mašince abych mu věřil, že to opravil :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.