• Breaky

    Díky handicapu jsem nucen jezdit na tříkolce.muj průběh šlapání má jedno specifikum.Neni zcela plynule po celé otáčce,v pozici nohou 12,6 se nepatrně zadrhávání.Pokud jedu vepředu velký převodník,vzadu nejmenší děje se to že při záběru mi noha poměrně dlouho jede otáčku bez záběru a poté dochází k poměrně velkému rázu při záběru.Ma na toto vliv ořech a počet praporů? Zároveň se mi nyní při volnoběžném zpětném šlapání provesuje řetěz a srovná se třeba až po 180 stupních otáčky…(omlouvám se za styl, psáno na mobilu)

    0 0
    • atty  

      Ořech na to vliv má, nejlépe v tomhle případě použít takový, který má hodně západek (třeba nejobvyklejší a hodně ceněné DT Swiss 350/240) mají možnost výměny rohatky, z původních obvykle 18 zubů na 36 či 54 – čím více zubů, tím plynulejší záběr. Ty 54z verze už zase nejsou moc vhodné, pokud tomu někdo chce dávat extra čočku, ale to asi nepotřebuješ. Není to levné (ani náboje, ani výměna té rohatky), ale zase je to vcelku nekompromisní řešení (v rámci kvality, výdrže a nutnosti minimáního servisu).

      Pokud se Ti ještě prověšuje řetěz při šlapání do zadu, je předpoklad, že s Tvým ořechem není vše v pořádku (někde přidrhává). Pokud by se ti sekl i na druhou stranu (furtošlap), je to celkem o hubu, jelikož to nečekáš a končí to často pádem.

      0 0
    • černápole  

      máš fotku kola a detail zpřevodování řetězu?

      0 0
      • Breaky  

        Díky za reakci,tady jsou nějaké fotky

        0 0
        • atty  

          Tady to je asi složitější konstrukce – respektive na obou kolech jsou jen „ložiska“ a ve středu je kazeta nasazená na ořechu?

          0 0
          • novas752  

            Vypadá to na náboj z jedný strany chycenej šesti dírama a z druhý na rám.

            0 0
          • Breaky  

            Omlouvám se konstrukci do detailu neznám, neviděl jsem rozebranou ale o možném vadném ořechu mluvil sám dodavatel kola před cca 200km když se problém s řetězem projevil prvně.Následně na ose něco poladil situace se na stojanu zdála být lepší,prohlásil bez demontáže že ořeh jev pořádku a já jel domů. O fungování kola a komponent více do hloubky jsem se začal zajímat až teď kdy začínám mít pocit že ne vše je tak jak mi bylo a je říkáno…

            0 0
        • novas752  

          Vyfoť ještě jak je uložená levá strana náboje do toho rámu. Aby tam vůbec jiný šel a nebyla to přepodložkovaná závitová osa utažená další maticí. Přenos na kolo předpokládám přes šrouby kotouče – btw. jedno hnaný kolo, netáhne to do strany? :)

          0 0
          • Breaky  

            Ne ale asi jsem zvyklý:-)Všechny mé tříkolky co do pohonu měly jen jedno poháněné kolo.Ať první se kterou jsem jezdil na střední vyrobená ještě za "totáče: otcem podle fotky v katalogu neckermann, tak druhá Apache Etrike kterou jsem si koupil před 3 lety kvůli zlepšení kondice,shození pár kil.Ježdění mě po letech zase chytlo.Narazil jsem ale na jeden problém .U tříkolek je výrobcem předpokládané nenáročné užitkové použití.2× týdně do krámu nebo lékaři max 2km tam a zpět.Navíc podmíněno nízkou prodejní cenou. Nikdo nepředpokládá nájezd 3–4 tisíc za rok.Kola jsou těžká s atypickou osou,uchycením přehazovačky pokud tam nějaká je., o přesmykači nemluvě. Rok jsem hledal, až jsem nalezl pána který mi nabídnul toto řešení.Německá hliníková zadní stavba se standardními komponenty přidělaná na rám běžného kola. Na kole by co se týká osy neměl být nějaký atyp, protože to byla jedna z věcí za kterou jsem si byl ochoten připlatit.Vyjma dříve popsaného problému má kolo jen samá pozitiva. Velká 26 kola, nízká hmotnost,výrazně vyšší stabilita,více převodů.. Nyní jsem až o polovinu času rychlejší než na staré tříkolce.Radost mi ale kazí to chování řeťězu, respektive ořechu.Problém není jen při rychlé jízdě v před ale i pokud si například špatně ,nedostatečně do pomala,přeřadím a chci kopec vyšlapat přešlapáváním vzad a dopředu v pozici 3,9 ne vždy se řetěz napne.Omlou vám se za slohovku:-) a děkuji za snahu pomoci.Přidávám další fotky

            0 0
            • Vilém  

              Ten pohon kol ma pekne vyreseny Mrazek. Jsou hnana obe. Akorat tipuju, ze to bude jina cenova :(

              0 0
            • atty  

              Náboj vypadá jako nějaký levnější standard, takže i ořech bude součástí toho náboje. V každém případě bych zkusil (pokud Ti to zdravotní stav, technické zázemí a dovednosti dovolují) vytáhnout celou osu (aby ti zbyl jen ničím „nebržděný“ ořech na náboji a vyzkoušet, jak se ořech točí, když za něj vezmeš jen rukou – zda není cítit nějaké přidrhávání nebo přeskakování. Pokud tohle nejde/nezvládneš, pak jedině servis, nebo ten stavitel.

              Ten ořech by teoreticky (pokud si to dokážu z fotek představit) neměl dostávat větší záhul, než na „normálním“ kole, jde spíš o to, jak silově šlapeš/musíš šlapat tak jak vysvětluješ – přešlapáváním vzad a vpřed – to mu toliko svědčit nemusí (ale chápu, že to někdy asi jinak nejde). Pokud se na volnoběh nebude točit úplně hladce, může to stačit k tomu, aby se řetěz správně nenapínal. Ale tohle by měl být schopný zkontrolovat a případně pořešit i slušný cykloservis – teď na zimu by tam mohlo být i volno a s rozumným mechanikem se dohodneš, když mu popíšeš, co to dělá a jak se to projevuje. Může to dělat i hodně špatná řetězová linka (to by Ti ale obvykle zároveň padal řetěz na menší převody při šlapání vzad), nebo zabordelenej a nenamazanej řetěz, ale z fotek to vypadá čisté a v pořádku.

              0 0
            • novas752  

              No tak sroub jsem tam necekal. :)

              Tohle je jednoduche, shimano orechy se zvlast v nizkych teplotach takhle chovat umi (prebytecna vazelina je vytlacena z loziskovych drah na praporky volnobezky a zalepuje je). Naboj neni zapleteny, nabizi se pujcit nekde od nekoho jiny a zkusit jestli bude fungovat. Akorat je potreba zjistit jak je to udelane – je to nejaky tenky dlouhy sroub provleceny 5mm dirou na rychloupinak? Je to obycejny sroub zasroubovany do zavitu vyrezaneho uvnitr osy? Nebo je to naboj s nejakou specialne vyrobenou nebo normalni pevnou osou? = Cvicne rozebrat a vyfahnout naboj ven. Tak mimo jine hned muzes overit jestli neni orech pretazeny (dalsi moznost jak se skvele shimano volnobezky mohou podelat).

              No a jako nahradu – pokud tam pujde – muzes dat neco s co nejvice bodama zaberu, napriklad naboje Industry Nine maji 120 bodu zaberu na otacku = zaber kazde 3° takze temer okamzite co zavnes tocit klikama. Shimano náboje maji silnicni jen 18 bodu (kazdych 20°) mtb 36 bodu (10°) coz muze byt ale v zavislosti na prevodu az cca petina otacky klik (za predpokladu ze volnobezka funguje spravne.

              0 0
    • Vilém  

      Tu neplynulost slapani by mohl omezit ovalny prevodnik. Jen nevim, jestli by ty bezne vyrabene mely spravny „prubeh“ otacky.

      0 0
      • atty  

        Jak jsem pochopil (možná blbě), tak si občas musí přišlapávat kousek dozadu, kousek dopředu, tak tam by ovál asi vycházel pokaždé trochu jinak do záběru, ale logiku to má.

        Spíš jestli by nemohly pomoci třeba nějaké SPD pedály (samozřejmě hodně povolené, aby se z nich dalo dobře vystoupit), jestli třeba pro to překonání toho „mrtvého úhlu“ by nepomohl trošku tah druhou nohou nahoru. Ale je to těžké si to představit reálně při jízdě a bez znalostí toho hendikepu…

        0 0
        • Breaky  

          Tak handicap je lehčí forma dětské mozkové obrny.Pruvodni jevy špatná stabilita, specifická chůze s problematickým zvedáním nohou.boty výdrží mezi 3 týdny až měsícem.pote díra na špičce a popelnice.Ale při běhání po španělské rallye jsem to zvládl i za den:-)Mám problém nohy zvednout do výše proto tříkolka s nízkým nástupem.Ta silnička je krása ale nedostal bych se asi na ni.Na šlapkach mám skoro 30 let staré u profily, které mi nohy drží rovné protože standardně mám špičky do v. zároveň mi drží nohy které by bez toho z pedálu sjely.Pri šlapání referují spíš silové šlapání před frekvenčním.To přešlapy zpět používám hlavně tehdy jestliže jsem si blbě,málo,pod­řadil,a vrchol je blízko:-! Abych nemusel slézat nebo se znovu vrátit a rozjet.(psáno na mobilu)

          0 0
    • Breaky  

      Chtěl jsem vám všem moc poděkovat za náměty,Večer odpovím na dotazy, na které budu umět.Moc jich nebude.:-)

      0 0
    • Breaky  

      Kontaktoval jsem dodavatele tříkolky a potvrdil mi že je tam jednodušší ořech.Pokusí se jej vyměnit za jiný , více vyhovující méým požadavkům.Dí­ky všem

      0 0
      • atty  

        Tak dobrá zpráva.

        Pokus se dohodnout a případně i si připlatit za ořech s více praporky (menší úhel záběru) a hlavně nějaký trošku kvalitnější a osvědčený „držák“ – tím silovým přišlapáváním asi dostává celkem zabrat, tak aby vydržel.

        0 0
        • novas752  

          Náboj, za celý náboj. Samotný ořech mu bude k prdu.

          0 0
          • atty  

            Jasně, jsem se upsal, samozřejmě myslím kompletní náboj…

            0 0
    • Breaky  

      Tak toto tam mám prý teď :náboj zadní disc na 6 děr, osa RU, s Shimano kazetou na 8 kol .Čím nahradit bez velkých mechanických uprav?Prý velké značky to nemají…

      0 0
      • novas752  

        6 děr + Rychlo Upínák má drtivá většina značek. 8 rychlostní ořech je totožný jako 9, 10 a mtb 11 rychlostní = opět v podstatě bez omezení.

        ALE podstatné je zjistit jakým způsobem je pravá strana resp. osa náboje přidělaná do rámu! Z fotek je vidět šroub s maticí, jenže žádný rychloupínákový náboj nemá v díře pro rychloupínák závit.

        Osobně si myslím, že díra v rámu má také závit a osa náboje je do rámu našroubovaná (osy nábojů Shimano i většina jiných nábojů s konusovými ložisky vnější závit na ose mají, náboje s průmyslovejma ložiskama a obvykle lepšíma ořechama ale nemají), osa je ale upravená – je do ní vyřezán vnitřní závit pro dotažení toho šroubu.

        Takže tě to omezuje na náboje se stejnym vnějšim závitem na ose a nejlíp nějakou „měkčí“ osou do které jde vyřezat závit pro ten šroub. Ještě je možný že ten šroub je osou jen provlečený a utažený maticí na druhé straně náboje, což by tě neomezovalo vpodstatě v ničem, ale nevím jestli se šrouby M5 o délce asi 150 a víc mm dělají. Proto je podstatný buď zjistit od výrobce jak přesně je tam náboj namontovanej nebo to rozebrat a kouknout se sám.

        0 0
    • Breaky  

      Tak nakonec NOQ , cesta z problémú

      0 0
    • Breaky  

      Mimochodem ,tříkolce se v červnu 2019 rozpadla osa a dodněs je u dodavatele,res­pektive výrobce na reklamaci…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.