• Pic

    Dobrý den, máte něko zkušenost s nějákým z níže uvedených opravných sprejů, popř. nějakými jinými typy. Jde mi o rychlou opravu a nafouknutí duše během závodu. Nechci tam předem lít tmel, jednalo by se skutečně o nouzovku na závod.

    Budu rád, pokud se někdo podělí s konkétními zkušenostmi (funkčnost, spolehlivost, rachlost opravy) s některými z těchto, nebo jinými obdobnými produkty. Díky

    Michelin stop&go http://www.kupkolo.cz/…GO_2783.html

    Zefal http://sport.sunshop.cz/detailsklk.aspx…

    • winprog15  

      Ja som raz dostal defekt,priatel mal u seba Motul Tire Repair (dufam,ze sa to tak volalo),v mojom pripade mi to pomohlo asi len na par kilometrov,potom to prasklo a sfuklo znova…Mozno ak je to male poskodenie duse,tak to bude ucinkovat;ja som mal dusu akokeby reznutu takych 1,5cm

    • frederick  

      Já jsem se chtěl zeptat na duše, co už mají v sobě ten zacelujicí tmel…

      Má někdo zkušenost?

      http://www.cykloworld.eu/…-26×2–35-fv/

      • Rychlej turista  

        Slepá vývojová větev.

        • kubad  

          Tak tak i ty spreje :-(

        • frederick  

          takže zbytečné a nefunkční?

          • Rychlej turista  

            Kdysi jsem nějaký dušový sliz vyzkoušel, ale stejně to nevydrželo. A dneska už je to stejně zbytečné i kdyby to fungovalo, kdy můžeš jezdit bez duše.

            • Pic  

              Zkoušel jsi něco jako Slime Sealant? Jde to nějak normálně aplikovat přes galuskový ventilek?

              I když ten sprej mě příjde lepší, byl by jen pro případ nouze na závodech a nemusel bych hlídat jeho stav.

              • kubad  

                jak už tu padlo, s dušemi tyhle sračky nefungují

              • MlokCZ  

                A proč to pořád chceš cpát do duší v kterých to nefunguje a ještě navíc tmel + duše je nejtěžší možné řešení.

                Vyhoď duše a kromě toho, že bude tmel fungovat proti defektům získáš menší valivý odpor a možnost foukat nižší tlaky a ještě v případě varianty dušový plášť a bezdušová sada je to nejlehčí možné řešení.

                • Pic  

                  Já tam nechci cpát tmel, pro moji potřebu mi přijde mnohem výhodnější nějaký opravný sprej. S dušema problém nemám, prostě zastavím vyměním, defekty mě vadí jen při závodě. O bezdušové sadě jsem neuvažoval, protože mi přijde strašně nepraktické, pokud nejsem schopný nafouknout kolo pomocí pumpy a musel bych všude mít kompresor, který nemám a taky mi to přijde nevhodné na časté měnění plášťů. Můj dotaz byl směřovaný na opravé spreje, pokud s nimi máš konkrétní zkušenost, rád si ji poslechnu.

                  • kubad  

                    N E F U N G U J E – T O

                    už to tu padlo mockrát, ale pokud nevěříš investuj pár korun propíchni kolo a skus to a poděl se o zkušenossti.

                    • R-A-D-I-U-S  

                      Davide, mohl by jsi mi prosím Tě v kostce vysvětlit proč ty tmely nefungujou s dušema ? V čem je ten trik ? :-)

                      • Zdyn  

                        Tak to napisu ja. Jakekoli spreje a tmely, co se davaji do dusi funguji vetsinou spolehlive pouze v pripade, ze se pouzivaji vysoke tlaky. Ty zamezi pohybu duse vuci plasti. Pri normalnich pouzitelnych tlacich pro MTB se totiz duse vuci plasti pohybuje pri deformacich plaste (naklon,skoly,…) a „spunt“, ktery se vytvori pri zaceleni defektu se pri tomto pohybu vetsinou uvolni a otvor se musi zacelovat znovu a tak to jde porad dokola. Na crosovych nebo silnicnich kolech je uspesnost opavy defektu podstatne vyssi prave diky pouzivanym tlakum.

                        • kubad  

                          dík za záskok včera sem tu už nebyl – souhlas tak nějak to vidím taky, podle mě ten špunt který zacelí díru se v duši díky tenké a hladké stěně plus pohyb neudrží.

                        • MlokCZ  

                          Tohle tak je, ale řekl bych, že je to jen jeden z důvodů. Druhý důvod je podle mě stejně důležitý jako ten již uvedený, především když pak ty faktory působí oba současně.

                          Tím druhým je síla stěny nafouknuté duše. Ono obecně čím silnější stěna, tím lépe tmel funguje (je to vidět i u UST plášťů, kde také funguje ještě o malinko lépe než u dušových).

                          Duše má stěnu oproti tomu hrozně tenkou, takže v samotné duši tmel nedrží vůbec a drží jen díky tomu, že je to souvisle s pláštěm dohromady – no a tady přijde ke slovu ten první problém pohybu duše vůči pláště…

                        • Seeker  

                          Díky, a to jsem chtěl zítra kupovat ten sprej od Zéfalu… Srát na to, radši budu látat duše jako dřív. Díky všem za info.

                          • Seeker  

                            Jen mi láme hlavu, proč všude čtu že GEAX Pitstop (75 ml) je na opravu MTB duší a že spolehlivě funguje… Četl jsem to v několika údajně nezávislých článcích.

                          • File12  

                            Tak zrovna ten zefal jsem dal kolegovi a zalepil to skvěle. bylo teda potřeba doufouknout ale nakonec to zalepilo a najel na tom ještě 100km než to vyměnil. utrhnul se mu půlku ventilku u duše. takže i tady to funguje. a u bezdušáku tomu důvěřuju uplně.

            • frederick  

              Díky za info…alespon vím, že namám utrácet za zbytšnosti…jinak dneska jsem propíchl 2 duše během 30 minut…fakt bezvadnej den

          • Wilderness  

            mel jsem to, pichl jsem o TRN a ten tmel tou dirkou zacal vytejkat ven :D

    • Hejdik  

      Kamarád si jednou tuhle srandu nastříkal do kol před orientačním závodem a dokonce mu to jeden malou dírku zalepilo(zjistil až po závodě)ovšem při oprave toho defektu byl od toho sajrajtu celej zasranej,takže prohlásil že tohle už nikdy více,že si radši tu duši vymění při závodě:-)

      • blisterexist  

        jj, malé dírky od špendlíku to zacelí bezvadně(zkoušel jsem), ale jinak to asi nebude žádná sláva, a pak je duše na vyhození asi .-)

        • MlokCZ  

          Ani díry od trnu to často nezacelí, těch případů z praxe už tu bylo spousta. Duše je prostě na zacelování příliš tenká (obzvlášť při použití ultralightky navíc ještě třeba v objemnějším plášti) a ještě jak se při odvalování pohybuje vůči plášti, tak to funguje naprd.

          Pokud to někdy zacelí nějakou díru, tak se dá hovořit spíše o štěstí.

          A jak si zkoušel ty malé díry od špendlíku, jezdil jsi po zacelení s tím?

          • blisterexist  

            no právě nejezdil, ale tlak to drželo zhruba měsíc a klesl jen o pár psů, a byl nafoukaný na max

    • ravag3r  

      Otravné spreje pro duše:)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.