Ahoj, během jízdy mi upadla levá klika. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že jeden ze dvou závitů v klice se odporoučel do věčných lovišť a klika tedy držela na jednom závitu. Nevíte někdo, co s tím? V sobotu bych chtěl jezdit.
Ahoj, během jízdy mi upadla levá klika. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že jeden ze dvou závitů v klice se odporoučel do věčných lovišť a klika tedy držela na jednom závitu. Nevíte někdo, co s tím? V sobotu bych chtěl jezdit.
Masa je tam dost, takze bych zkusil vlozku typu helicoil ap.
Když není čas na cokoliv jiného, pokusil bych se protahnout o cislo menší sroub, na straně hlavy podložka na osazení v díře, na opačné straně přes podložky dotahnout pojistný vnitřní šroub a pak resit novou klikou nebo …,
Tam, kde byl v klice závit zůstala jenom hladká díra, takže jsem nakonec použil delší šroub M6 s matici a loctite. Docela tomu věřím, ale pro jistotu jsem objednal nové kliky.
Máš to špatně. Ten zajištovací plech co kouká musí být unitř. Ten je tam na to aby klika držela na ose. Ta osa má zub do kterýho ten plech zapadne.
Spatne to ma, ale ten plast je tam vicemene nanic.
Přemýšlím, proč jsem tam tu plastovou sračku vůbec dával. Je v tom kousek drátu, který by měl zapadnout do díry v ose, ale zdeformoval se, když ta posraná klika upadla.
Je to tam proto, aby v pripade ze se povoli oba imbusy a soucasne se vysroubuje plastovy vymezovaci sroub, aby klika nevypadla. Coz se obcas deje i s tou pojistkou. Casem se vylomi i ten kousek dratku, takze pak uz je to uplne na nic.
Tomu co pises to urcite nezabrani. Spis je to tam kvuli tomu, aby clovek vedel, ze je klika dosednuta na spravnem miste.
U uplne prnich HT2 klik tam nebylo nic, lidem se obcas podarilo pretahnout srouby kliky tak, ze proste praskla, tak dali do rozrizle casti plastovou podlozku, ktera zabranila pretazeni. Casem pridali ten kolicek a dirku v ose a spojili dve funkce dohromady.
Mnoho let jsem jezdil s XT klikama bez toho, ale je fakt, ze ty imbusy dotahuju momentakem.
to nemáš asi dobře, čudlík na plastu musí zapadnout do dírky v ose a pojistná matka je jemně dotažena a potom přitažena oběma šrouby, aby jistila kliku a nevypadla. A´t se svezeš dýl než hodinu.
Pojistná matka, není pojistná. Ale slouží k „vymezení vůle“ osy. Obzvláště plastová varianta fakt tu kliku neudrží. .
Ty šrouby jsou jen 12 – 14 Nm.
Nejak by som zarovnal dosadaciu plochu pre tu maticu (a dal este podlozku pod nu), alebo vyrezal vacsi zavit do povodnej diery, pouzil vacsiu srubu, prip. rozsiril dosadaciu plochu, ak by hlava tej vacsej sruby nesedela dobre.