• karabina

    Teď budu vypadat jako blb, ale chci se zeptat jestli by se nedala nějak abgrejdnout vidle MZ Race marcožka. Brácha jí má na kole a fakt je to síla. Tak jestli by se nedala nějak po domácku utlumit. Dík

    0 0
    • vlk  

      popravdě, zrovna si nemohu vzpomenout-jak tato vidle vypadá vevnitř-nemáš nějaké foto-vnitřků vidle nebo servisní manuál v el. podobě-kde je to rozkreslený?

      0 0
      • vlk  

        PS: Jestli to má stejný vnitřky jako staré suntour-elastomer/pružina, tak by to znamenalo komplet vyrobit tlumič, nebo namontovat z jiné vidle-a taková úprava se dnes finančně nevyplatí.

        0 0
        • karabina  

          nákres nemam a nešlo by tam udělat otevřenou olejovou lazeň?

          0 0
          • vlk  

            No šlo by to jenomže by sis musel vyrobit právě ten přepouštěcí ventil-např. trady www.bike-forum.cz/…ponenty.html?… ten pravý dolní obrázek-dá se to udělat i bez pružinky, ale není to pak funkčně až tak 100%. Problém u domácí výroby je právě nepřesnost.A nebo to udělat obdobně jako to bylo u starých pionýrů: Na ten plunžer dát „zátku“ toho pístu, tu provrtat + zespodu k tomu dát tenkou gumovou podložku-ta se při jednom směru proudění vždy odchlípne a v druhém ucpe ty díry. Kdysi jsme takhle obdobně právě upravovali s kamošem svý suntoury, ale výsledek nikdy nestál za to-tak jak u nové vidle.

            0 0
            • karabina  

              Nestačilo by tam nalejt jenom olej?

              0 0
              • Vilém  

                To by nestacilo.Bohuzel v neni tlumic,takze ten olej by tam byl tak maximalne na mazani a to by se asi nelibilo elastomerum,co jsou uvnitr.

                0 0
              • vlk  

                nepomohlo by to, chce to nějaký ventil, zpětně to musí tlumit o hodně víc než při stlačení. Když nemáš nějakým způsobem vytvořen ventil, tak ti to nebude buď vůbec tlůumit nebo to bude tlumit oběma směry stejny-což je k ničemu. Ten co je na tom obrázku v tom odkázu co jsem vložil, je dost těžké vyrobit-hlavně na přesnost. To byl vlastně poslední verze, do které jsem se já a Darjan pouštěli. Svoji vidlu nafocenou nemám.Neměl nevlastnil jsem tenkrát ještě digi foťák a pak už jsem si koupil RS Duka. Ale Darjan v tom ještě asi půl roku po mě pokračoval a má edokonce nafocený ty vnitřnosti, jak si je podomácku vyráběl, zkus ho poprosit skrze mail. Já už ty jeho fotky nemám.

                Ale fakt to nestojí za tu práci. Když už bych chtěl na tvém místě moc šetřit, tak bych tebou koupil něco funkčního z bazaru, nebo nového nějakého levného suntoura s olejovým tlumením a buď si ho upravil, nebo dal upreavit Milanovi. No a pokud nechceš nic upravovat a nevadila by ti menší tuhost-tak myslím, že Dart od RS by nemusel být až tak špatný-ale ještě jsem ho neměl v ruce, tak nevím.Ruční výroba je náročná, hlaně na přesnost a taky to v rámci materiálu není zadarmo.

                0 0
                • vlk  

                  PS: ještě je jedna možnost-vnitřnosti koupit jako náhradní díly, ale tam také nejsou ceny nic moc.I když někde na e-shopu jsem viděl, že prodávají suntour tlumící patronu za 780Kč-ale nejsem si jist co to bylo za model-zda nebude potřebovat úpravu-výměnu pružinky pod pístkem za měkší.

                  0 0
              • kudlanka32  

                no nejdriv se mrkni co se tam asi tak deje:)

                www.peterverdonedesigns.com/damping.htm

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.