Odvzdušnění Magura Louise BAT - pomoc

56 nepřečtených
  • kafac

    Potřebuju odvzdušnit Magury Louise, ale nemám k tomu potřebný vybavení. Nemá náhodou někdo z okolí Brna odvzdušňovací sadu, nebo aspon ten odvzdušňovací šroubek? V Pellsu to nemají skladem, a servisák má dovču :(

    http://www.chainreactioncycles.com/…al/15337.jpg

    0 0
    • Vilém  

      Ten sroubek jsem udelal z odvzdusnovaku na nejakou skodovku. Stavil jsem se do mototechny, rek ze chci odvzdusnovak s M6 zavitem, zaplatil 10,– a sel domu:) Akorat ma ten odvzdusnovak na konci kuzel, ktery je potreba uriznout.

      0 0
    • Martin111  

      Taky bych ho potřeboval, ale maji ho jen servisaci a ti mi ho neprodaj. A odvzdušovací sada prý stojí kolem dvojky.

      0 0
      • Standa  

        Udělej si to z bovdenu.Já jsem na to dal kousek hadičky od rybiček a pak to nasunu na odvzdušňovací sadu AVID.Sada od avidu má stejný závit jako Formula.

        0 0
      • rasto  

        odvzdusnovaci srob na skodovky v kazde mototechne. a k tomu potravinarska hadicka. v kazdem baumaxu. a olej lhm – do hydrauliky citroena (1 litr).

        dohromady investice 250,– a jsem hodne prestrelil.

        0 0
    • hrajem  

      a co Aligator? :-P

      http://www.kupkolo.cz/…da_3786.html

      0 0
      • kafac  

        No zase dat za 2 strikacky a odvzdusnovaci sroubek skoro 600,–Kc me prijde celkem uchylny…

        Odvzdusnovaci sroub uz jsem doma nasel, strikacky snad taky nekde sezenu a kus hadicky nekde mam…

        0 0
    • Sobi  

      Tak to oživíme.

      Dnes a včera jsem se vrhnul na odvzdušnění magur a v mezičase oservisoval Talase a vyměnil oleje.

      Odvzdušnění trvá delší dobu, přední mi trvala cca 45 a zadní přes hodinu. Hodně čekání na malé bublinky :-).

      Na spodek stačil jen odvzdušňovací šroub M6, hadička a inj stříkačka, prostě klasika. Ale horní část je už trochu nestandartní. Poněvadž nemám malou hvězdičku na sundání krytu expanzky, byl jsem nucen odvzdušňovat skrze onen malý otvor v krytu, na ivelu tam mají takovýto speciální udělátko s kleštěma a hadičkou. No já to vyřešil tím, že do otvoru se vejde inj stříkačka a pro jistotu jsem ještě trysku inj stříkačky omotal instalatérskou teflonovou páskou.

      Nejprve jsem vytáhl starou kapalinu a pak když už byla pryč, do horní inj.s. jsem nalil kapalinu a spodní inj.s jsem začal podtlakem nasávat, když to prolezlo tak jsem spodní tlačil a tak pořád dál, hrál si s hadicí s pákou, nakláněl dával pauzy aby malé bublinky vybublali a pak si jen hrál a protlačoval až bylo vše OK.

      jinak kolem teflonu na horni inj.s. kapl kapalinu abych viděl jestli to utěsnění je v pořádku a bylo.

      Závěrem bych chtěl poděkovat Julimu za pomoc a support! :-)

      Sobi

      0 0
      • kafac  

        On se ten kryt ani sundavat nema, dela se to tak, jak jsi to udelal. Do te male dirky se strci rovnou strikacka. Ja ji tam mel bez tesneni a vse probehlo OK.

        0 0
        • michal_t  

          Chtel sem se zeptat, kolik je potreba te kapaliny na odvzdusneni obou brzd? Bude stacit ta mala lahvicka 50ml.

          0 0
          • Sobi  

            Na kompletní výměnu kapaliny P + Z určitě mě zbyla 1/3 a to jsem ji i rozlil! :-)))

            0 0
            • michal_t  

              Kompletni mozna ani nepotrebuju, jestli to zvladu. Mam na tom najeto pres 1tkm, staci mi to jen trochu doplnit a odvzdusnit.

              0 0
              • michal_t  

                Tak jsem na to dneska vlitnul. Vyroba osvzdusnovaci sady zabrala chvilicku, jen sehnat vsechny dily byla honicka. Nakonec to vyslo,abych nekecal na 22Kc, lepsi nez nekolik stovek origo.

                Olej jsem tam kopnul nejakej od Shellu, mel jsem ho zadarmo, ale i tak by me vysel ten ctvrtlitr asi 30Kc, taktez lepsi nez 50ml za 150Kc origo. Pravda, barva neni modra, ale komu to vadi?

                Zacal jsem predni brzdou. Pouzil sem postup, ktery tady popisuje Sobi, protahnul sem to asi 4× a vysledek dobry. Myslim, ze je tam jeste rezerva, jedou tedka tak z 90% – chtelo by to lepsi desticky.

                Mezi tim jsem udelal oboje brzdy kamosovi na starsich Magurach, take vse v pohode.

                Pak jsem se vrhnul na svoji zadni… tak pekne vsechno slo, ze se muselo neco podelat.

                Stejny postup jak u predni, jenze to proste nebrzdi. Delal jsem to dneska 5×, jen tu zadni brzdu a nepodarilo se. Vsiml jsem si, ze kdyz protlacim olej od trmene k pacce, tak ve strikacce na pacce vybehne ten vzduch a pak uz je to ok, beha tam jen olej. Ale jakmile to chci podtlakem vtahnout zpet do strikacky u trmene, tak po chvilce mi tam zacnou behat bublinky a pokracuje to az do konce. Oleje mam dost, protahnu tam vzdycky skoro celou strikacku. Nejaka rada prosim? Pripada mi, jako by to nabiralo ten vzduch nekde na ceste.

                Jen je potreba rict, ze mam desticky od oleje, vypalil jsem je, ale neni a ani nebude to ono, zkousel sem to prohodit i z prednima, ale ani predni se nechytaj.Opravdu netusim co s tim.

                0 0
                • juli  

                  Pokud je systém těsný, tak nemůže nikde nabírat vzduch.

                  Otázka je, jakou, že odvzdušňovací sadu jsi si to zbastlil. Problém může být v ní, pokud ti někde netěsní.

                  Píšeš, že jsi měl mastné destičky. Neprolíná ti olej kolem pístku ve třmenu ? Tudy by se do soustavy mohl při plnění vzduch dostat.

                  Jestliže je z toho všechno OK, tak ti v okruhu prostě jenom ještě pořád zůstává vzduch. Ideální je demontovat třmen, naklánět ho na všechny možné strany a poklepávat na něj i na hadici, aby se nejvíc vzduchu dostalo do expanzky. Chce to čas a pevné nervy. V podstatě u každé hydry je možné dosáhnout toho, aby byla tvrdá. Houbovitost způsobuje jenom vzduch v soustavě, nebo malá tuhost páky či hadice.

                  No a desky doporučuju nové. Nějaké vypalování mastnoty je jenom obezlička, která stejně moc nefunguje.

                  0 0
                  • michal_t  

                    Hele tak sadu ti zejtra klidne vyfotim, nedelal sem nic nenormalniho, mel by byt v pohode uz vzhledem k tomu, ze predni brzdu a jeste obe brzdy kamosovi sem udelal bez problemu.

                    Desticky mam mastny od toho, ze kdyz sem poprve rozdelal pojistnej sroub na doplneni oleje na trmenu, tak mi neco vyteklo a desticky sem tam nechal. Od te doby je to shit. Jestli to neunika kolem trmenu bych taky docela rad videl, kdyz sem vyndaval zarazku mezi pistky, kdyz sem odvzdusnoval, tak sice byla od oleje, ale asi to bylo tim, ze mi zase neco malo vyteklo vedle. Nevim jakym zpusobem to mam zjistit…??? Co nejdrive se pokusim domontovat i ten trmen a pohraju si s tim mimo kolo-udelam to na plote jak Sobi!:D Jen mi je divne, jak jsem psal… Kdyz protlacuju tak po chvilce bez bublinek, kdyz pracuju s podtlakem tak po chvili sama bublinka, z toho ale asi bohouzel nic nezjistim.

                    Jeste bych podotknul, ze mam pocit, ze kdyz necham brzdu „lezet“, tak pri prvnim stisku ma dlouhej chod, pri druhem a dalsich uz je o neco kratsi, je to nepatrne, ale treba mi z toho neco vypatras!?

                    0 0
                    • juli  

                      Přesně podle poslední věty. Vzduch se pomalu dostane směrem nahoru k páce. Nech tu plnící sadu zapojenou a za nějakou dobu od třmene protlač kapalinu směrem k páce. Uvidíš, že tam ještě bude vzduch.

                      0 0
                      • michal_t  

                        Tak opet… tentokrat uz v poradne nasr*** nalade. Dneska se s tim motam od 12 hod. do 17hod, takze miru moji nastvanosti, uz snad lze pochopit, ale k veci.

                        Zadni brzda proste nejde odvzudusnit. Dneska sem to delal podle vsech moznejch i nemoznejch navodu a nic. Nechal sem to asi pul hodky ustat, pak to protlacil, jak mi radi juli a porad nic. Ten krok je odvzdusneni od odvzdusneni delsi a delsi… jinak receno, tedka temer nebrzdim. Vzal sem od kamose i jinej trmen Magura Julie, nejakej starsi, taky se nepodarilo.

                        Nejaka posledni rada pred tim, nez se rozhodnu kolo hodit ze sklay?

                        0 0
                        • Honza321  

                          koupit véčka :-D

                          0 0
                          • michal_t  

                            Hele, co ti budu nalhavat, i to me uz napadlo.:) Nevim jak to vidi ostatni uzivatele Magur, ale je uz sem si rekl Magura nikdy vice!!!

                            0 0
                        • juli  

                          Myslím, že nastal správný okamžik nechat si brzdy odvzdušnit v servisu.

                          0 0
                          • michal_t  

                            Taky si rikam, ale kdyz predni jsme zmaknul na poprve?

                            0 0
                            • P e t r5  

                              Vynechej fázi s podtlakem, jen to prostě natlač zespodu.

                              0 0
                              • michal_t  

                                Taky jsem uz prave delal… pripadalo mi, ze pri tom podtlaku tam vzdycky nekde nasaju vzduch, tak sem to delal jen s tlakem na pist. Jak sem psal, protlacim okolo 30ml kapaliny, treba 5×, zadny bubliny, nekdy odpojim jako prvni strikacku na trmeni, nekdy jako prvni strikacku na pacce, pak to smontuju dohromady zmacku a nic, propadne se az na riditka.Po par zapumpovani se to trochu zlepsi, takze to trosku pribrzduje, ale tohle nejsou brzdy sakra!

                                0 0
                                • kafac  

                                  Otazka je jestli tech 30ml neni pri delce zadni brzdy malo. Ja to delal strikackou 50ml a naprosto bez problemu…

                                  0 0
                        • Sobi  

                          Musíš srovnat pístky co vyjíždí ze třmene, o dát mezi ně vložku ( starý kotouč nebo minci ) může se stát že jsou nakřivo a tím tam leze vzduch. Při vytlačení pístků jde ve vůli těsnění je mírně vyhnout.

                          0 0
                          • michal_t  

                            Take odzkouseno… Sundal sem desticky a vrazil mezi pistky sroubovak, nebo takove udelatko ze dreva. Pak sem vyzkousel odvzdusnovat s nasazenym kolem i nasazenejma destickama. Nic nepomohlo.

                            0 0
      • jirisuch  

        Ahoj mám nově tyto brzdy a, než se pustím do velké akce chtěl bych mít uplně jasno. Celý postup je mi přibližně jasný.

        Jedniné co nechápu, je demontáž odvzdušnovací sady po odvzdušnění. Pokud po celém procesu vyšroubuju daný odvzdušnovací šroubek M6, tak se mi zákonitě dostane ze třmenu kapalina nebo ne? Je tam nějaká pojistka? Přeci nelze vyšroubovat odvzdušnovák a nezavzdušnit oběh při zašroubování klasickým zakrývacim šroubkem. A pokud tam je nějaká pojistka, tak jak dlouhý musí byt odvzdušnovák, aby pojistku uvolnil?

        A při demontáži odvzdušnovací sady, mám nejdříve uzavřít třmen a po-té uzavřít expanzní nádržku na řidítkách a nebo postupovat opačně?

        Děkuji za vysvětlení nejasností :-)

        0 0
        • parduba  

          Moje první brzda byla magura julie.Odvzdušňovák jsem tam dal ze škodovky-viz výše.Nemusí se konec řezat-v kuželu je otvor a origo zátka je taky kuželová.Je-li v systému vzduch je lepší brzdu vypustit a znovu naplnit.Při naplnění se odvzdušňovák lehce povolí a kapalina se protlačuje odspodu nahoru.Je dobré sundat víčko u expanzky.Pokud nebudou bublinky vzduchu ve stříkačce-protlačíš kapalinu do expanzky dotáhneš odvzdušňovák-můžeš ho tam nechát,dáš víčko expanzky a neměl by být problém.Toto bylo u julie ale myslím že systém magura je stejný.Olej jsem tam dal co se dává do citroenů-1litr cca 190 peněz.

          0 0
          • Jenda  

            no osobne preferuju system ze po tom co se to napli dole zavry a pak parkrt udelam cviceni na tema brzdit, proklepat tremen a hadicku a rotahnout pistky – pri tom kontrolovat jestli jeste lezou bublinky. Je to podle me jedinej zpusob na vsech brzdach jak se uplne zbavit vzduchu v system.

            0 0
        • Vilém  

          Kdyz zavres napred expanzku, tak po vysroubovani odvzdusnovaku nic nevytece. Pokud bys ji nechal otevrenou, tak olej samospadem tece ze trmene.

          0 0
          • jirisuch  

            aha takže jestli chápu dobře, jak to ma magura luise bat udělany je, že žadná pojistka ve třmenu není. Při montáži je tedy třeba nejdříve napojit třmen a po-té expanzku a při demontáži opačne, aby neunikl žádný olej? Říkam to správně? a nemůže se stát že při odšroubování odvzdušnováku ze třmenu a zpětně našroubování originální „zátky“ dostanu do systému vzduch?

            0 0
            • parduba  

              ten odvzdušňovák tam můžeš klidně nechat.

              0 0
              • jirisuch  

                tak ted uz tomu nerozumim tuplem :-D . Jak ho tam můžu nechat to my vyteče kapalina ne?

                U schimano brzd je misto daneho sroubku (oznaceneho cervene) sroubek rovnou odvzdusnovaci a tim ze se povoli lehce tak kapalina muze proudit. Ale musi tam byt nejaky kuzel ktery to utazenim utesni (zavit to neutesni). Ja myslel tedy ze u techto brzd zadny kuzelovy vybrani neni ze sroubek je jenom jakasi redukce pro nasazeni hadičky.

                Ted uz tedy opravdu nevim… :-(

                0 0
                • parduba  

                  Já jsem u julie měl tu zátku s kuželovým koncem.Pokud ji máš taky tak ten odvzdušňovák dotáhneš a drží to.

                  0 0
                  • jirisuch  

                    aha tak to potom jo no, ale vzhledem k tomu jak tu ostatni lpí na utěsnění systému tak si myslím že tam nic takového není :-(

                    0 0
            • Vilém  

              Pokud si napred uzavres expanzku a pak az oddelas odvzdusnovak, tak nic nevytece, je to jako bys pouzival pipetu. Pred nasroubovanim sroubku do trmenu tam muzes jeste kapnout trochu oleje, tak aby byl az po okraj zavitu, naslednym zasroubovanim prebytecny olej odtece, pak jej utres z trmenu.

              Na zacatku operace toto delas naopak, napred vysroubujes sroub z trmene, das odvzdusnovak s hadickou a strikackou, az potom otevres expanzku a plnis.

              0 0
              • jirisuch  

                aha no dobře tak dík za rady ;-)snad se mi to povede.

                Ještě sem tu četl, že by se tento proces měl dělat s vyndanýma brzdovýma destičkama a kotoučem s vloženou plastovou vložkou. Je to tak lepší nebo je lepší to dělat normálně s nasazeným kolem?

                0 0
                • Vilém  

                  Desky radsi ven, usetris si praci pri jejich naslednem odmastovani:) Roztahnout pistky na max od sebe, mezi ne dat nejakou vhodnou rozperku. Treba Shimano pridava ke svym brzdam takovy zluty plast, ktery mezi pistky vrazis. Kolo taky radsi ven a to ze stejnych duvodu jako desky.

                  0 0
                  • jirisuch  

                    akorat asi po uzavreni tremnu sroubkem a nandani desticek a kola, bych mel dolyt kapalinu do expanzni nadoby ne?

                    jinak ten odvzdusnovaci sroubek nemusi mit nejakou tesnici gumicku ne? Proste ho primerene dotahnu že?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Dolivat ne. Ve stavu kdy jsou roztazene pistky naplnis expanzku po okraj, das tam ten gumovy vlnovec pod vickem a zasroubujes vicko. Prebytecny olej vytece ven na paku, je dobre si ji obalit treba hadrou. Pokud bys doplnil kapalinu po nandani desek a vytlaceni pistku do pracovni polohy, tak by tam kapaliny bylo moc a pri prehrati by se ti mohl zkracovat krok brzdy, kapalina by se nemela kam roztahovat. Pripadne by pak nesly pistky roztahnout pri dalsi vymene od sebe, protoze prebytecna kapalina by je tlacila opet ven.

                      Jeste k tomu sroubku. Mam jej udelany z odvzdusnovaku na skodovku a o krouzek tam mam. Kdyz jsem jej tam nemel, tak mi to prisavalo vzduch. Mam na sroubku nasroubovanou tenkou matici, mezi niz a telem trmene tesni ten okrouzek.

                      Pokud mas original sroub od magury a tesneni tam neni, tak by to melo tesnit i bez nej.

                      0 0
                      • jirisuch  

                        aha ta guma v expanzni nadrzi se asi pak pomoci podtlaku tvaruje podle hladiny oleje podle toho jak jsou desticky sjete že? aby nedoslo k zavzdusneni napr. pri polovine sjetych desticek.?

                        Jinak tu expanzni nadrzku nemusim nejak odsroubovavat ne? staci povolit ten horni sroubek a plnit to prez nej ne (jak je tomu na obrazku)? nebylo by dobré třeba mít i podobny šroubek pro expanzku jako je odvzdusnovaci šroubek pro třmen? aby bylo vse perfektne utesneno od okoli?. Poprípade jaky tam je zavit?

                        0 0
                      • jirisuch  

                        No a ještě když odvzdušnuji mám mít systém BAT (červené kolečko) co nejvíce povolený nebo co nejvíce utažený?

                        0 0
                        • Sobi  

                          BAT nastavuje jen vzdálenost páky, takže na odvzdušňování by to nemělo mít žádný vliv.

                          0 0
                          • jirisuch  

                            BAT systém nastavuje dráhu kroku brzdy nikoli vzdálenost páčky od řidítek to se dělá imbusem hned vedle ;-)

                            0 0
                            • Sobi  

                              Ano správně, :-) ale na funkci to nemá vliv! :-))))

                              Tedy na funkci odvzdušňování :-)

                              0 0
    • jURis_1  

      Tady, úplně dole, návod jak si vyrobit odvzdušňovák..

      http://www.microhead.cz/bike.htm

      Stačí ti železářství a zdravotnické potřeby.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.