Jak jsem psal ve vláknu o gravelu za 60 (viz fotky), tak jsem, kvůli úrazu zápěstí, byl nucen na gravel nainstalovat něco, co otupí rány do řídítek. Jelikož mám palcovou hlavu, a i kdyby byla taper, tak odpružené gravel vidlice se mi nelíbí a to hlavně cenou, padla volba na odpružený představec. Nehodlal jsem do toho cpát několik tisíc za Redshift, tak jsem hledal alternativu a našel Blackshift.
Dneska došel, měl jsem volno, tak jsem ho hned namontoval. Po prvním zatlačení do řídítek bylo jasné, že recenze měly pravdu. I silnější pružina je moc slabá. Dal jsem na ni podložku a zkusil pružení, jevilo se to lepší. Přidal jsem ještě jednu a vypadalo to ještě líp. Chod se ze zhruba 2 cm zkrátil na cca 1 a řídítka se nepropadala už při nasednutí. Vyjel jsem na zkušební jízdu.
Jel jsem polní a lesní kamenité cesty, hladké šotky, rozbitý i záplatovaný asfalt.
Roviny a do kopců, při držení za páky pracuje odpružení fakt dobře. Na hladkém povrchu o něm nevím, hrboly otupuje velmi pěkně. Při jízdě dolů a držení za páky je to o něco horší, protože čím vyšší rychlost, tím větší kopance a ten 1 cm zdvihu to už moc nezachrání, takže dolekopcom lépe pomaleji a vybírat stopu.
Jak psal jIrI___ – při spodním úchopu je pružení téměř neaktivní, trochu se pohne a ve spolupráci s pružením řídítek to není úplně tvrdé, ale pro moje zápěstí to není nic moc.
Další negativum je cvaknutí, které je slyšet při návratu představce ze zdvihu do základní polohy. V rukách to necítím, jde jen o zvukový projev.
Při jízdě ze sedla je představec samozřejmě aktivní i na hladkém asfaltu.
Shrnutí: Pro moje potřeby byl tento představec (po doladění tvrdosti a výšky zdvihu) rozhodně trefa do cíle. Gravel mám jako doplňkové kolo a jako šichťáka. Proto představci můžu prominout tři zmíněná negativa, protože positiva (alespoň pro moje využití) je značně převyšují. Tam, kde jsem dřív musel opravdu vybírat stopu, jsem jel úplně v pohodě přes hrboly.