• Martin  

      Pikora má v dost velké míře pravdu… v první řadě je potřeba z měst dostat tranzitní dopravu na obchvaty, pak se dá postupovat dál. Ale ukrajovat z už tak dost přetížené sítě cest ve městě prostor a pak se divit, že doprava kolabuje, na to musí být extra chytrá hlava.

      0 0
      • RomanH  

        Presne.

        1. Solidni MHD + integrovanej system, treba castecne i dotovany
        2. Tranzit mimo mesto
        3. Misto budovani novych zpevnenych cyklostezek v lese budovat prime cyklostezky z okolnich vesnic do mest (verim tomu, ze cast lidi by na prepravu do prace pouzila kolo, kdyby nemela po ranu za sera strach, ze je na okresce neco srazi)
        4. Az nasledne resit cyklostezky ve mestech
        0 0
    • Libores  

      „Těžko se vysvětluje i to, že ve městech, jež ekolog obyčejně vzývá, je málokdy v zimě tolik sněhu jako v Praze.“ to je boží:D

      0 0
    • michomin  

      Poslední odstavec mluví za vše. Blábol. Všechno ne, ale je jich tam dost.

      0 0
      • Mikikuba  

        Přesně. Jezdit v centru Prahy způsobem jeden člověk se dopravuje do zaměstnání je velká úchylka…A především sobeckost a lenost. Jinak v plno městech po Evropě je velice omezen v centru města provoz aut mimo jiné. Jezdím skoro denně a nemám skoro vyjížďku kdy do mne někdo nenajíždí nevybržďuje případně schválně! najede přede mnou do cyklopruhu a tudíž mě nutí ho nějak objíždět. Nemluvím o vylévání piva z okýnka a tak dále..Na tenhle článek mám fakt svůj názor. Projela jsem na kole fakt hodně zemí všech možných kontinentů a větší dementy v autech jsem snad nezažila…To i Indové a že jsou v autech šílení nebyli tak agresívní.

        0 0
        • milan.v  

          To ti přesně řeknou všichni civilizovaní cizinci, co sem přijedou a jezdí tu – řídíme tu jako prasata, agresivně a bezohledně…

          Ne, že by to bylo v některých jiných končinách o tolik odlišné nebo dokonce lepší, ale… :o/

          0 0
        • Martin  

          Členské příspěvky do Auto*Matu už jsi letos zaplatila?

          Kurnik, u vás to musí být na silnicích hotová občanská válka.

          0 0
          • Mikikuba  

            Koukám, že si vyplodil vysoce inteligentní příspěvek…Pouze popisuji moje zkušenosti z Česka a celého světa…Nic víc nic míň. Je jasné, že nic není černobílé, ale moje zkušenost je ať se vracím odkudkoli vyspělá nevyspělá bohatá nebohatá země tak Češi jsou nejvíc neustále reptající na všechno, nespokojený, sobecký, porušující kdeco snažící se obejít pravidla. Jen zkušenost a ty ses přesně projevil podle mustru, který píšu v minulý větě:) ach jo

            0 0
            • Martin  

              Musí to být hotové peklo, vracet se do takové šílené společnosti. Máš můj Hluboký Soucit a Upřímnou Soustrast. Na druhé straně jsem hrdý, že se i přes šílená úskalí, na která v téhle mizerné zemičce narážíš, máš v sobě tu sílu vzdorovat denním ústrkům ze stran fašistických silničních prasat, jakými Češi bezesporu jsou. Respekt!

              0 0
            • milan.v  

              Přesně tak to je s těmi Čechy…

              0 0
    • MiKED  

      Jako neekonoma by mě zajímalo, jaký je přínos města zasekaného auty. Ale vlastně u Pikory mě to nepřekvapuje.

      0 0
      • cioran-m  

        Ještě třeba bystrý a zábavný Ladislav Jakl píše občas na toto téma populární članky. Nedrží se sice tak přísně toho ekonomického hlediska, ale liberální a vůbec svobodnej je rovněž až až.

        0 0
      • Martin  

        Ten problém je opravdu komplikovanější než „bé bé, helé, nemůžu jezdit na kolé v Prahé…“

        0 0
      • team_daddy  

        Nedobře se na to díváš, Pikora taky nechce město zasekané auty. Právě naopak. On Pikora je prostě nasrán jako řidič a já se mu nedivím. Jedna věc je nějaká podpora jiných způsobů dopravy a druhá věc je hrubá necitlivost s jakou je to prováděno např. v Brně (tady žiju).

        0 0
        • michomin  

          No tak hlavně že ty víš, jak se na to správně dívat a co chce Pikora. Pikora se hlavně chová jako spousta řidičů, kteří všude jezdí autem a nemíní se omezovat ve svém právu řídit auto. Pak se mu nelíbí, že je město ucpané, což je vskutku pozoruhodné, že? Vzhledem k jeho způsobu chování se divím, že píše takovéhle blábolivé články, když se velmi aktivně podílí na tom, jak to v Praze s dopravou vypadá.

          0 0
          • Martin  

            A ty víš, jak Pikora jezdí? Znáš ho osobně?

            0 0
          • team_daddy  

            Co na to rict, muzu jen pokrcit rameny. Herr Pikora nechce ucpane mesto a dodava k tomu nejake argumenty, proc je situace spatna. Ty s nimi klidne nesouhlas, ale netvrd, ze Pikora chce ucpane mesto. Pokud te popudila veta, ze se nekdo nedobre diva, tak ji chybel smajlik, byla to citace Cimrmana.

            0 0
          • michomin  

            DoomHammer, team_daddy: Pánové, když reagujete, tak si aspoň pořádně přečtěte na co reagujete. Team_daddy, ty jsi opravdu těžký kalibr. Ty si to, na co reaguješ, radši přečti dvakrát, abys pak nepsal to co píšeš. Např., kde si v mém příspěvku četl tvrzení, že Pikora chce ucpané město? I když je to tady anonymní, tak by trocha korektnosti nezaškodila.

            0 0
            • Martin  

              Já jsem si to přečetl a přijde mi to jako argumentace Auto*Matu – auta jsou špatná, zakážeme je (velmi zjednodušeno).

              0 0
            • team_daddy  

              Děkuji za označení těžkýho kalibru. Ale není třeba. Ano jistě, máš pravdu, jak sem ve spěchu odpovídal z telefonu, tak mi trochu prolnuli příspěvky tvé a Mikedův. Ale i přes tento omyl, moje reakce platí. Totiž zcela uhýbáš od tématu. Téma je: nenuťte mě! To je vše, takhle prosté to je. Pikora nahodil argument, že ty pruhy a stezky vídává prázdné. To zcela souzní s mým pozorováním. Takže prostě ano, je to skutečně tak. Cyklistika je dopravně zcela zanedbatelná. Chceš-li se bavit dál, musíš nahodit přímý protiargument. Vše ostatní je ideologie.

              0 0
              • MiKED  

                Chybná je podle mě především Pikorova úvaha, že kvůli cyklistům je zasekaná Praha. Faktem je, že každý den cestou do práce vidím, kolik stojí v kolonách aut a kolik v nich sedí lidí (na sto aut bych řekl tak 110 lidí). Ale fňuká se kvůli pár debilním cyklopruhům (které jsou skutečně mnohdy nesmyslné), případně cyklojízdě, která je tu tuším jednou ročně (neúčastním se, protože mi přijde nesmyslná).

                A sorry, ale argumentovat z Brna, respektive jako Doom z Olomouce, je poněkud zcestné. Olomouci hodně ulevil obchvat, takže už není permanentně zasekaná Velkomoravská. Jak je to aktuálně v Brně (třeba v oblasti Koliště), netuším.

                V centru Prahy žiju, takže mám trochu větší představu o tom, jak je to s hustotou dopravy. A to, že se mi nelíbí auty přecpané ulice, ještě nutně neznamená, že fandím Auto*Matu (což skutečně nefandím).

                0 0
                • Martin  

                  On je zádrhel v tom, že v Prahé se dost blbých trendů kopíruje dál. Takže pokud by Přaha zůstávala Přahou a nešířila svoje revoluční vývody do zbytku republiky, bylo by to OK.

                  Píšeš, že Olomouci dost pomohl obchvat. A přesně o tom píšu výš – napřed vyřešit tranzitní dopravu, vyhnat ji z města ven, pak se bude dát nějak zklidňovat. Dál je obecně potřeba někde na hranici města vytvořit možnost parkování pro mimopražské, posadit je na městskou… a pak se zas může regulovat. Ale regulovat bez vytvořených alternativ, to je skutečně automatí pičovina.

                  Každopádně představa, že se zúžením libovolné cesty nesníží její propustnost, to je scifi a ani v Prahé to nemůže fungovat. A evidentně nefunguje.

                  0 0
                  • MiKED  

                    Že Praze chybí jakákoliv (natož rozumná a udržitelná) koncepce dopravy, píšu už dlouho. A zdá se, že lepší to nebude ani v nejbližší době.

                    0 0
                  • milan.v  

                    Máš problém napsat správně název hlavního města země, za kterou se tak zasazuješ?

                    0 0
                • team_daddy  

                  MiKEDe: Mám pocit, že Pikora nemluví o tom, že „za to můžou cyklisti“ jako spíš o tom, že „za to můžou velmi přihlouplé kroky, které se odkazují na podporu cyklistiky“. Rozpor realita vs. ideologie. Nic víc. Pikora je dost chytrý člověk, aby si to uvědomil.

                  0 0
              • michomin  

                Nadhodím pár věcí z článku a nakonec něco mého. Pikora nemá rád zelené, ti mohou za leccos v dopravě (netuším, co mu provedli), místo buzerace by se měli podílet na vytvoření plynulé dopravy. Pikorovi vadí pruhy pro cyklisty, to způsobuje dopravní kolapsy. Pikora se nemíní vzdát auta na cestování po Praze, chce auta ve městě, komu to vadí ať se odstěhuje. Pikora míní, že každý by si měl dělat co chce, když tÍm neomezí ostatní, čímž vlastně popírá všechno co napsal. Atd.

                Teď já. Ať si každý dá dohromady, jestli to má hlavu a patu. Podle mě nemá. Působí to na mě tak, že svou momentální frustraci, rozladění a já nevím co hodil na papír a podle toho to vypadá. Nebo je to jeho styl. Takové výkřiky do tmy. Sám se divím, proč se k tomu článku vůbec vyjadřuji.

                0 0
                • Martin  

                  Kdo se diví, je mu divno… nevyjadřuj se a nebudeš se divit ;)

                  Snažím se přečíst a pochopit tvůj příspěvek, nicméně tvoje logika mi nějak nesedí… pořád si myslím, že Pikora argumentuje validně a konzistentně.

                  0 0
                  • michomin  

                    Ve svém předchozím příspěvku (reakce na MiKED v 15:38) jsi vyjádřil myšlenku, možná i vědomě, že zásadní pro řešení dopravy ve městě je restrikce. Tedy že plynulá doprava bude fungovat pouze s omezeným množstvím aut. A jsme u toho. Kdo bude omezen? Kdo se vzdá cestování po městě autem? Pikora? Ten to ve svém článku odmítl. Tedy ti druzí? A proč zrovna oni? A to je přesně to, o čem článek nebyl. Byl o nenávistných reakcích, toť vše. Mluvou BF samé hejty.

                    0 0
                    • Martin  

                      Restrikce tranzitní dopravy, tranzitní. Ne místní. Pokud se tranzitní doprava vyžene z města, uvolní se prostor pro místní.

                      0 0
                      • MiKED  

                        Evidentně víš, jak to v Praze funguje…

                        0 0
                        • Martin  

                          Vyvrať mi názor, že vypuštěním tranzitní dopravy na obchvat města vznikne víc místa pro dopravu místní. To je věc nezávislá na lokalitě.

                          0 0
                          • MiKED  

                            Obecně samozřejmě. V případě širšího centra Prahy to neplatí – když přes něj tranzitní doprava už několik let nevede – minimálně ta na západ (což ulevilo příjezdu na Smíchov). Zbytek je sveden na Spořilov. Přesto je magistrála stále zasekaná, stejně jako celé širší centrum. Aut prostě přibývá, ale nikdo nic nedělá.

                            0 0
                            • Martin  

                              Ale v okamžiku, kdy ucpeme nesmyslnými restrikcemi existující cesty, se to nezlepší.

                              0 0
                              • michomin  

                                To je jediná cesta. Omezit dopravu, výrazně vylepšit a posílit městskou a příměstskou dopravu. Donutit lidi (i Pikoru) používat maximální měrou veřejnou dopravu. Stojí to strašně peněz. Nikdo do toho nepůjde. Proto budou velká města pořád ucpaná.

                                0 0
                                • Martin  

                                  Záleží, jak moc je městská pružná. Já to mám do práce hodinu městskou, cca 30 minut na kole a 20 autem. V teplejší části roku jezdím na kole, zbytek roku autem. Ten promrhaný čas v autobuse a tramvaji je pro mě nepřijatelný.

                                  0 0
                                • JendaH  

                                  To je jediná cesta.

                                  Ne, protože:

                                  1. omezení dopadne na všechny, i na ty, u kterých se shodneme, že opravdu autem/dodávkou jet musí (zásobování)
                                  2. omezení průjezdnosti způsobí, že kolony budou stále, jen třeba v jednom pruhu místo tří. A kolony kromě zjevného zvyšování času dojezdu také vypouštějí víc výfuků než když se jede plynule.

                                  Mnohem lepší řešení je mýto, které na tyto problémy netrpí.

                                  0 0
                                  • michomin  

                                    Líbí se mi, že se mnou nejprve nesouhlasíš a pak, aniž tušíš, se mnou souhlasíš.

                                    0 0
                      • michomin  

                        Řekl bych, že to bude složitější, nicméně to už jsme odbočili tam, kam Pikora ani nenakoukl.

                        0 0
                        • Martin  

                          Omezování dopravy je prostě kontraproduktivní. Čím víc restrikcí se vymyslí, tím víc to bude stát.

                          0 0
                          • černápole  

                            tak kdyby v praze vyrazilo do města na kole tolik lidí jako třeba v berlíně, s tím že svá auta nechají doma, tak to nebude stát skoro nic

                            0 0
                • team_daddy  

                  Michomine: nazval si mě těžkým kalibrem. Toužíš po korektnosti. A pak já nadhodím argument a končím slovy a výzvou směrem k Tobě: odpověz proti argumentem. A ty zareaguješ tak, že vytípneš z článku, jakej je Pikora pitomec. Já jsem tedy těžkej kalibr? Má taková debata smysl, když na sebe nereagujeme? Dva monology vedle sebe neznamenají dialog.

                  0 0
                  • cioran-m  

                    Ech, popravdě: rovněž si myslím (jen na základě četby tohoto jednoho článku, takže ta domněnka je zajisté jen velmi málo jaksi – validní, ale dál se jím zabývat prostě nehodlám), že Pikora je Pitomec. Takto – pitomě – prostě argumentovat nelze. Byť by se mu den před tím třeba nepostavil nebo cokoli jiného. Ale přít se o pikoru nebudu. O to však, že je třeba učinit pohyb po větších městech výhodnější a přijemnější jinak, než osobními automobily (ostatně obsazenými v devadesáti procentech při cestách do práce a z ní jen jednou osobou) ano.

                    0 0
                    • team_daddy  

                      Přít se můžem, o tom internet je. Ale víš co je zajímavý? Ani jeden z těch, co nemá rád Pikoru ani jednou nezareagoval na tvrzení, že ty pruhy, který po městech jsou, zejí prázdnotou. A když pak člověk toto vidí, nemůže si neudělat názor. A tom názoru se bavme. A ne znova o tom, že Pikora je pitomec. O něm to není. Přesto je to obsahem 50ti procent přípěvků tady. Zajímavý, ne?

                      0 0
                      • MiKED  

                        Chceš-li, budiž – například cyklopruh na nábřeží Kapitána Jaroše je pitomost, protože se tam bez většího omezení dalo na kole jezdit i předtím. Ale to podle mě může tvrdit jen někdo, kdo dané místo zná a jezdí tudy. A argument „zejí prázdnotou“? To bys mohl zrušit každý druhý chodník…

                        V Praze (a zřejmě nejen tady) jsou v zásadě dva extrémy – buď vše podřídit autům, nebo zavést mnohdy nesmyslná opatření na podporu cyklistiky. Ukázkovým příkladem bylo i ono tolik diskutované omezení na pěších zónách v centru, kde cyklisti Lomeckému vadili, ale že tam jezdí jedno auto za druhým, mu bylo šumák (osobně tím místem nejezdím, protože je pro mě při cestě na jih příjemnější to vzít po nábřeží mezi auty.

                        0 0
                      • cioran-m  

                        Přít se jistě můžem („o tom“ internet je:). Pouze však v případě, že se člověku bude chtít. Mně se nechce. Leč ano, všiml jsem si toho a přišlo mi to (jako snad v tom článku jedinej) jakž-takž suficientní argument.. Nemohu však věc v Matičce posoudit. V Brně ty pruhy prázdný nejsou – ráno ani odpoledne. A – upřímně řečeno – co se děje po této stránce speciálně zrovna v Praze, s tím jejím centrálním turistickým Disneylandem, mě zas až tak moc extra nezajímá. Ale obecně byl bych moc rád, kdyby prostě ve větších městech nebyla v budoucnu osobní auta tou obecně preferovanou volbou.

                        0 0
                        • Martin  

                          A já bych zas byl rád, když by se osobní doprava nechala žít. Restrikce pro IAD jsou čím dál rozšířenější.

                          0 0
                        • RomanH  

                          Kdyz obcas projede v pruhu cyklista myslis to, ze nejsou prazne ? Obecne bych proti obcasnemu pruhu nic nemel, ale proc ho treba udelali na Videnske ? Vzdyt se to dalo v pohode objet. To stejne Hlinky. A takovych prikladu najdes mraky – pak se nemuzeme divit, ze doprava stoji.

                          0 0
                      • michomin  

                        Za prvé, když ty pruhy zmizí, Praha bude dál ucpaná, to byla i před pruhy. O těch pruzích to není a to, že ne všude mají smysl , není důvod proč článek vychvalovat. Jedna vlaštovka jaro nedělá. Za druhé, článek napsal Pikora, tak je vcelku pochopitelné, že to je i oněm.

                        0 0
    • cioran-m  

      Osobně si myslím, že jedinou cestou je učinit postupně dopravu ve městech příjemnější a výhodnejší jinými způsoby, než osobními auty. To že na tohle v Evropě přišli již dávno a také pro to hodně udělali, je věc známá, způsob a prostředky rovněž a každý se o tom může snadno přesvědčit. Dokonce třeba i v tom Rakousku, na které mám sám jinak poměrně vyhraněný názor… A mimochodem (do práce jezdím na kole opravdu celý rok), stane se jen zcela mimořádně, že narazím na civilní auto (nemyslím tedy například klempíře nebo sklenáře), které by nebylo obsazené vždy jen jednou osobou.

      0 0
    • Tom-T45  

      Netradiční pohled z druhé strany barikády:

      http://a2larm.cz/…ou-vyjebala/

      Autorku asi někdo nechutně oprasil a ta si po dojezdu, ještě plná emocí, sedla k počítači :-)

      (odkaz byl v diskuzi pod článkem)

      0 0
      • Martin  

        ty drogy chci

        0 0
        • onuce  

          Naopak, je to psané moc hezky, při plném vědomí a sarkasticky. Velice vtipně sarkasticky, až poeticky. Ano, tak to je, mohu se podepsat.

          0 0
      • michomin  

        Také bych si chtěl takhle jízdu na kole užívat. Pivo to nedokáže, měl bych si najít něco lepšího.

        0 0
    • cioran-m  

      https://www.velonews.com/…emond_469591

      Že to ještě někoho baví… I když – některé ty popsané přihhody jsou dost legrační. Neměl to asi Gregg s Velkým Čistým Altruistou chvílemi lehké… :)

      0 0
    • Autumnbiker  

      Rozhovor se zlodějem kol. https://road-cc.cdn.ampproject.org/…tecting-your?…

      0 0
    • JendaH  

      Proud WTF věcí v Reflexu od tohoto autora pokračuje: hxxps://www.re­flex.cz/clanek/ko­mentare/90756/vla­dimir-pikora-cykloteroriste-proti-kulakum-aneb-kdo-nejezdi-na-kole-bude-verejne-odsouzen.html

      0 0
    • filipo  

      Alespoň tak jak to vnímám já nejde jen o pohyb cyklistů vs automobilistů ve městě ale hlavně o pohyb chodců. Jistě je na to celá řada měřítek ale to proč „západní“ města jdou cestou, která se dá vnímat jako omezování prostoru pro automobily a naopak zvětšování prostoru pro chodce, cyklisty, veřejnou dopravu je právě hledisko ekonomické, kdy investice na jednoho přepraveného občana automobilem je větší než investice na jednoho cyklistu či chodce. Ty všechny, ulice, parkoviště, parkovací stání, nadjezdy, přejezdy, jejich údržba, ale v důsledku i třeba lepší okna na domech jsou velmi drahé. Poměr množství peněz co erár dává do dopravy je vychýlen v prospěch automobilistů oproti pěšákům či cyklistům. Samozřejmě je otázka jak se to počítá. Jak se vyčíslí třeba potřeba automobilové dopravy obecně pro chod hospodářství, nebo naopak větší množství případů rakoviny plic a její léčba? Nicméně pokud autor coby ekonom volá po vyčíslení tak by mohl být dost pravděpodobně překvapen. Další úvaha plyne ze zkušenosti kdy „západ“ ví že tvorba dalších a dalších silnic a parkovišť věc neřeší, protože přetlak aut je takový že vyplní každé místo které se jim uvolní. V Paříži byly zácpy před stavbou všech těch okruhů které odvedli tranzit atd.ale zácpy jsou tam stále. Dnes je automobilismus daleko dostupnější pro větší počet obyvatel. Tedy představa autora že si bude každý moci svobodně dojet ve městě kam chce narazí (a naráží) na to že se tam prostě všechna ta auta nemohou vejít. Účelem by ale nemělo být znemožnit automobilům vjezd do města. Spíš to udržet na nějaké míře která není devastující pro život lidí ve městě. Nevyřeší to jedno opatření ale bud to soubor opatření. No a podpora cyklodopravy může být jedním z nich.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.