• Tomi.B

    Dobrý večer prosím o odhad ceny podle fotek.Kolo je osazeno továrně. Dle slov majitele kolo leželo X let v garáži stav tomu odpovídá. Kolo mám na seřízení před prodejem majitel je kolega z práce. Na kole nejezdí požádal o pomoc s prodejem. Velikost na cca 170/180cm. Majitel si představuje 5k. Děkuji všem kolegům za názor.

    Anketa: Jaká cena vám přijde reálná

    3x
    17%
    12x
    67%
    0x
    0%
    2x
    11%
    • Jáchym 1  

      Myslím,že 3 tácy je strop.

    • couffy  

      Můžeš začít s cenou třeba na 5 a uvidíš,slevnit můžeš vždycky.Pokud by měl někdo zájem,tak maš prostor pro slevu.

      • Prazak0  

        Je plno inzerátů, občas i zde typicky od nových registrací z toho dne, kde jsou nestydaté ceny. Někdy např. někdo nabízel jeté kolo dráže, než co stál tentýž model nejetý nový v krámě, jen byl zlevněný jako loňský. U těch nových kol to navíc člověk pak má bez záruky vs nové z krámu se zárukou. Obvykle se inzerují kola jako neježděná nebo málo jetá, např. jeté jen 400 km apod. Jestli s tím někdo boural, tak to už nenahlásí.

    • Tomcat  

      Kliky na čtyř hranu a náboje na konusech… to ikdyz dualy 8st toposouvá ke kolům ala Favorit F3 jenže nemá to ten punc „vintage“ Fáva. Na 5k jde vždy začít kdo tomu trochu rozumí tak se tomu vyhne. Tedy nebude to chtít protože sáhne po dražším kde nemusí hned nový výplety a kliky( tedy i kazetu a řetěz,) a teoreticky i řazení… Chybí tomu nějaká pridana hodnota nebo proc po tom sáhnout.

      • Jakobo  

        Pro nekoho i vyhoda. Tato Sora fungovala s trojtacem, jiste, ze dnesni 2×11 ma vetsi rozsah, 4hran vydrzi dost, naby lze seridit, ocelova vidlice… Za 5000 mne to prijde jeste v poradku. Je to veteran, ale bude to pomerne spolehlive kolo na kazdodenni dojizdeni do prace. Za 4000 pokud bych se domluvil bych kolo bral uz bez otazniku.

        • Prazak0  

          Sora s trojtácem se dělá snad stále, akorát že má hliníkové převodníky a integrovanou osu. Cena 4 t. mi taky přijde rozumnější.

        • Tomcat  

          Spolehlivý ? Čtyřhran a starý náboje na konusech ? Vy jste blázen, proč asi se vymysleli xhrany? Protože čtyřhran se kroutiil a praskal . Jenže byl levnnej na výrobu. V momentu kdy vyjedete vnitřní drahu tak místo výměny průmyslu měníte celej naboj. To je spolehlivá jistota.

          Trojtác ok , ale ta možnost je tu furt. To kolo je spíš rámová sada než jistota, že na to nebude potřeba třeba sáhnout xxxx km. Hlavně v pokud to odejde a dal jste těch 5000, kolik vás budou stát nový komponenty? 50% až třeba 1×x% té ceny.

          • Jáchym 1  

            Tak jen k tomu čtyřhranu.Kinex- X tisíc km.Jen pro jistotu 1× za rok vyndat aby nezatuhl v závitech.

            Na servis nejméně náročné stř.slož.

            • Vilém  

              Asi tak. Slusnej 4 hran stred vydrzi desitky tisic km. Totez ty konusovy naby, pokud jsou dobre serizeny.

              • Jáchym 1  

                Děkuju náčelníku .......

              • Prazak0  

                Tak čtyřhran s dobrými ložisky vydrží velmi dlouho. Potíž je, když se na něj narvou kliky moc velkou silou, pak sundat opravdu nejdou. Čtyřhran je staré řešení, v současnosti low-end.

                Kónusové náboje, mám velmi dobré zkušenosti třeba s Deore, ale i Paralax, což byla nějaká verze Alivia. Obojí jde velmi přesně seřídit, Deore po 7 tis. km vevnitř zcela čisté, v podstatě jsem zbytečně otvíral, abych přemazal. Ale s nábami od firmy Author mám velmi špatné zkušenosti. mizerné kónusové náboje se špatně seřizují, nevydrží. V podstatě je škoda je zaplétat, práce stojí více.

                Pokud se zde bavíme o ceně, tak osobně mi 5 tisíc přišlo trošku moc. To radši koupit nové silniční kolo Author se Sorou. Bude-li o pár let starý model, bude k sehnání za 15 tisíc. Nové nejeté kolo, kde budou ty komponenty lepší. Nebo vůbec nelpět na značce Author a vzít nějaké levné silniční kolo.

            • Tomcat  

              Ano jen pro jistotu… Nejméně náročný je tisícihran na průmyslech jenže on je dražší že? To že „vydrží“ opravdu z pohledu pevnosti a pružnosti říci o čtyř hranu nejde. Stejně o 9mm ose na konusy.

              • shcorepi  

                Tohle paušalizované tvrzení výše je nesmysl. Na čtyřhranu, 9mm osách a konusech se objíždělo v klidu i TdF. Záleží jen na kvalitě materálu.

              • Jáchym 1  

                Se neshodnem.Šmitec.

              • Jakobo  

                S osou Shimano BB-UN55 bez servisu najedes za stejnych podminek minimalne 3× tolik nez s miskami pro dute osy BSA. Mam s ni opravdu dlouhodobe dobre zkusenosti. Ta casto zminovana nizka tuhost je podle me do velke miry zpusobena spatnou instalaci klik, malokdo kliky nalisuje vysokym momentem, ale jen dotahne, mezi osou a klikou je vule, ktera se dale casem zvetsuje a pak kliky pajdaji. Rozdil mez klikami XT s HTII a klikami Alivio 411 se 4hranem v tuhosti fakt nepoznam. Prasklou osu jsem uz jednou videl, ale je to spis vyjimka a prasknout muze stejne tak duta osa.

                Shimano s osami BB-UN55 a nepovedenou poruchovou BB-UN26 konci a nahradilo je osami na prumyslech, jak jsem se dival. Dlouholete zkusenosti s nima teda nejsou, ale i ty osy na prumyslech vydrzi veky. Mel jsme osu VP na jednom levnem kole a mela najeto odhadem 12 000 km, pak jsem kolo prodaval.

                Jezdim do prace denne v zime v lete (mimo soucasnou dobu epidemie), to nejlip proveri odolnost dilu. Navic jsem parkrat byl na nekolikatydenni expedici, tam mam kolo s touto osou a nabama Parallax, ktere jsou mimoradne spolehlive. S tim kolem pak jezdim i na tydenni putaky v lete.

                Kliky Shimano HTII je nepomerne snadnejsi poskodit, staci treba povolit ty dva sruby v leve klice na 5 imbus a tisicihran se pomerne rychle vymacka. Stalo se to uz i mne, kliky byly dotazene predepsanym momentem.

                No a pokud myslis Octalink, nikdy jsem nemel, ale co vim tragicka vydrz. Dano malymi lozisky, pac se musely vlezt do stejne misky jako 4hran, ale osa mela vetsi prumer. Takze mozna vyssi tuhost vyssi byla vykoupena draze.

    • Markony  

      No dle mého max 3000 když se díván na foto šroubky zrezavělé tak bude mazivo zatuhlé lanka zoxidované kónusy v hájí vše rozebrat namazat a snad to bude chodit.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.