Obroda dural rámů do top modelů na obzoru

45 nepřečtených
  • strtom

    Nanotechnologie umožní svářet doposud nesvařovatelnou slitinu hliníku AA 7075. Objevil jsem jsem článek, že se podařilo najít způsob jak svařovat tuto duralovou slitinu (která je skoro 2× pevnější než 6061 používaná na kolech). Tuto novinku už testují ve spolupráci s výrobci rámu.

    Snad se dočkáme rámů za rozumné peníze, které vrátí dural do TOP modelů.

    zde odkaz na článek: http://www.osel.cz/…hliniku.html

    0 0
    •  

      Doufám že pak z kol zmizí odporný karbon.

      0 0
      • krabica  

        Co ti karbon udělal?

        0 0
      • nooski  

        Sám jsi životní forma na bázi uhlíku. Nevím, co máš proti karbonu v cyklistice. Je to v mnoha ohledech fantastický materiál.

        0 0
        •  

          Je to taková umělina.

          Nevadí mi ten uhlík ale lepidlo díky kterému to drží po kupě

          0 0
        • embi  

          Je to strasny svinstvo z ekologickyho hlediska.

          0 0
          • Zdyn  

            Na to jsi přišel jak? Obzvláště ve srovnání s hliníkem.

            0 0
            • orm  

              Hlinik je energeticky narocny, ale 100% recyklovatelny. Jak je na tom energeticky karbonovy ram, tj. uhlik s lepidlem, nevim, ale recyklovatelny nebude.

              0 0
              • kubad  

                podrtíš?

                0 0
                • orm  

                  Ta drt se pak da jeste na neco pouzit? Bude to smes pryskyrice a uhlikovych vlaken. Nevim co s tim pak. Horet by to ale mohlo dobre :-).

                  0 0
                  • Zdyn  

                    Tak si přečti dole ten odkaz. Je to tam pěkně pospáno.

                    0 0
              • Zdyn  

                No recyklece u hliníku je také dost energeticky náročná. A recykluje se i uhlík. A když nic, tak se ním dá zatopit :)

                0 0
                • embi  

                  jojojojo, zatopis uhlikovym vlaknem, ktery je napusteny pryskyrici. Nevis, o cem mluvis.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jojo, Zdyn videl karbon tak akorat z rychliku, ted jsi na to kapnul :))

                    0 0
                    • embi  

                      OK, sorry. Sypu si popel na hlavu, jsem mimo. Nicmene si myslim, ze topeni karbon ramy nebude ono.

                      Jinak pracuji ve spolecnosti co tavi hlinik a jeho recyklovatelnost je velmi dobra.

                      0 0
                      • 7021  

                        Jak je to s misenim ruznych slitin? Ve sbernych surovinach, pokud vim, neresi, co je z jake slitiny.

                        0 0
                        • embi  

                          V některých tavbách se to řeší, v jiných ne.

                          Do některé tavby jdou třeba hliníkové brikety z 6082, někde komplet plechy.

                          Výstup z tavby je slitina, co má klidně 20% manganu.

                          AL 6063 je z 99% hliník.

                          0 0
                      • Zdyn  

                        Tak jsem to nemyslel tak, že ho budeš domá házet do kamen.Ale v případě potřebu je to jednoduchá cesta pro likvidaci s minimálním dopadem na ekologii (pokud se použije vhodná technologie) a teploje možné využít.

                        Četl jsi už ty odkazy?

                        Recyklovatelnost hliníku je sice dobrá, ale má i řadu problémů. Nemůžeš jednoduše hodit do pece nějaký hliník s tím že na konci dostaneš libovolnou slitinu, kterou potřebuješ. Ale předpokládám, že to víš.

                        0 0
                    • krabica  

                      Docela se trefil. :-D Zdyn má karbon ještě po nezpracovaný, takže může ten nakoupený matroš rovnou separátně spálit… ;-)

                      0 0
          • wilda81  

            Kolik si těch rámů za život koupíš? Opravdu je to v porovnání s tím jak zasereš zeměkouli vším ostatním tak hrozné?

            0 0
            • tonik666  

              Podle me bys mel snizovat uhlikovou stopu na vsech frontach. Jasne ze novy ram z hliniku misto karbonu je v zebricku toho co muzes udelat hodne nizko

              0 0
          • Goob  

            Jestli je karbon ekologické svinstvo, tak se někdy podívej, jakým způsobem se získává hliník. Začni třeba fotkami bauxitových dolů. Potom si pročti něco o elektrolýze.

            0 0
    • Čipera  

      Dural do top kol už vrátil Cannondale s caad 12.

      0 0
    • JakeF  

      7075 se na kola používá už desítky let, ne?

      0 0
      • krabica  

        Nepleteš si to s 7005?

        0 0
      • orm  

        V tom clanku pisou, ze ano, ze to japonci pouzivali uz za 2 svetove valky na kostru letadel. Pointa je, ze se to dosud nedalo svarovat. Soucasne pouziti je bud pevne spojeni necim jinym nebo jednolity odlitek.

        0 0
        • orm  

          Prehledl jsem, ze jsi napsal na kola, takze muj prispevek je irelevantni.

          0 0
      •  

        A co 7020 ;)

        0 0
    • Tomcat  

      Nevím proč by to byla obroda duralu. Nemyslím že by dural pořeboval nějaké obrození. Své místo na trhu má.

      To že opravdové topmodely kol jsou z karbonu nebo titan na zakázku s tím nemá co děla. Ono nejde vždy jen a k¨pouze o samotnou pevnost.

      A hlavně , přání je otcem myšlenky z článku nejde automaticky dedukovat že výsledkem budou odolné rámi z dlouhou životností a příznivou cenou

      0 0
      • black.horse  

        Tak to ani čeština nepotřebovala obrození a nakonec díky pár snaživým blbcům se mnoho generací nyní trápí s její gramatikou a zároveň učením se cizích jazyků, protože ten náš vlastně nikoho ve světě nezajímá :-(

        (a to ani nenarážím na ty Tvoje „rámi“ :-D toho jsem si všiml až teď)

        0 0
      • xtonda  

        Proč? Proto co naspal zakladatel vlákna, ten materiál má o hodně lepší vlastnosti než dosud používané 7005 a 6061, takže možnosti rámů ze slitin se mohou posunout. Samozřejmě se může ukázat, že ta technologie pro rámy kol není vhodná nebo že to nedává smysl cenově, materiál 7075 je sám o sobě dražší a ta nová technologie sváření velmi pravdě podobně taky bude dražší, minimálně na začátku.

        Ne každý chce karbon.

        0 0
        • pepek  

          Myslíš, že těch +30Kč se na ceně rámu projeví až tak, že bude neprodejný?

          0 0
    • jecnak  

      Spis cekam, ze se v cyklistice vice uplatni dily z do forem vstrikovaneho mleteho karbonu. Zaclo se s tim ted u aut a neco malo v motorkach, tak jsem zvedav. To by konecne mohlo vyrazne zlevnit a hlavne zautomatizovat vyrobu.

      0 0
      • nooski  

        Tohle už dle mě v cyklistice funguje. Vahadla u některých rámu Cannondale nebo části přehazovaček Campagnolo.

        0 0
      • strtom  

        Spise je problem,ze ne kazdy tvar jde zaformovat pro vstrikovani. Takovy ram pokud nebude ze dvou pulek nejde.

        0 0
        • Zdyn  

          No rám s touto technologií výroby nikdy nedosáhne takových parametrů jako rám z tkaniny s dlouhými usměrněnými vlákny. Vstřikované díly mají spíše neuspořádaná vlákna (většinou krátká) a tedy izitropní vlastnosti. Takže nejde tak plně využít vlastností kompozitu.

          0 0
          • Tomcat  

            SRAM (ex divize Sachs) s tím pracovat již dávno na dílech přehazovačky.

            0 0
          • jecnak  

            Pardon. Nejak jsem si to spletl s Resin Transfer Moulding, ktere jsem mel na mysli. BMW ted zaclo touto metodou delat kola a ram na HP4 Race.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.